Με αφορμή καταγγελία καταναλωτή, που έγινε στις 6 Φεβρουαρίου 2025, σχετικά με τρόφιμο (γάλα), το οποίο, αν και δεν είχε λήξει, παρουσίαζε πήγματα, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης εξέδωσε ανακοίνωση. Το συγκεκριμένο προϊόν είχε αγοραστεί πρόσφατα από πολυεθνική αλυσίδα που δραστηριοποιείται στην Κρήτη.
Στην ανακοίνωσή της, η Ένωση, επιδιώκοντας την προστασία των καταναλωτών από κερδοσκοπικές πρακτικές της αγοράς, παρέχει συμβουλές και απευθύνει αυστηρή προειδοποίηση τόσο προς τις επιχειρήσεις λιανικής πώλησης τροφίμων (σούπερ μάρκετ) όσο και προς τις αρμόδιες ελεγκτικές κρατικές υπηρεσίες.
«Η ακρίβεια και η κερδοσκοπία στην αγορά τροφίμων πλήττουν τους καταναλωτές. Ως αρμόδιος συλλογικός φορέας, δεσμευόμαστε να τους προστατεύσουμε με όλα τα νόμιμα μέσα που διαθέτουμε».
Η Ένωση υπενθυμίζει στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στα εξής σημεία κατά τις αγορές τους:
- Πινακίδα τιμής: Οι καταναλωτές πρέπει να συγκρίνουν τις τιμές των προϊόντων.
- Βάρος προϊόντος: Είναι σημαντικό να δίνεται προσοχή στη μονάδα μέτρησης, καθώς η τιμή αναφέρεται σε γραμμάρια ή κιλά.
- Ποιότητα & ημερομηνία λήξης: Η σύγκριση πρέπει να γίνεται μεταξύ όμοιων ειδών. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνεται στην ένδειξη «Ανάλωση κατά προτίμηση πριν από…».
- Ασφάλεια τροφίμων: Οι καταναλωτές δεν πρέπει να αγοράζουν προϊόντα που παρουσιάζουν αλλοιώσεις.
- Συναλλαγές με μετρητά: Όταν πληρώνουν, να ελέγχουν τα ρέστα.
Οι καταναλωτές της Κρήτης λένε όχι στα μη ασφαλή προϊόντα τροφίμων. Η Ένωση έχει επανειλημμένως προειδοποιήσει τα μέλη της να είναι προσεκτικά στις ετικέτες των προϊόντων και να αποφεύγουν τις αγορές τροφίμων με περασμένη ημερομηνία διατηρησιμότητας.
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης καλεί:
- Τις επιχειρήσεις τροφίμων να διατηρούν τα προϊόντα τους σε κατάλληλες υγειονομικές συνθήκες. Σε περίπτωση αλλοίωσης, τα προϊόντα πρέπει να αποσύρονται και να καταστρέφονται, αντί να διατίθενται προς πώληση.
- Τις αρμόδιες υπηρεσίες τροφίμων να διενεργούν αυστηρούς ελέγχους για την προστασία τόσο της υγείας όσο και της οικονομικής ασφάλειας των καταναλωτών.
Η Ένωση δεν θα ανεχθεί πλέον φαινόμενα αμέλειας, ούτε από τις επιχειρήσεις τροφίμων ούτε από τις ελεγκτικές αρχές, τα οποία πλήττουν την υγεία και την οικονομική ευημερία των καταναλωτών.
Οι καταναλωτές που επιθυμούν να καταγγείλουν παρατυπίες μπορούν να απευθύνονται στην πλατφόρμα kataggelies.gov, στις εθνικές ενώσεις καταναλωτών που είναι καταγεγραμμένες στο Μητρώο της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, καθώς και στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης στα παρακάτω στοιχεία:
📞 Τηλέφωνο: 28210-92306
📧 Email: epkxan@gmail.com
Το ξέρουμε…
Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.
Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:
- - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
- - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.
Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.
Σας ευχαριστούμε θερμά.



