Με ισχυρό μήνυμα στήριξης προς το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κρήτης και σαφή πρόθεση περαιτέρω εδραίωσης του θεσμού στην πολιτιστική ζωή της πόλης, ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού του Δήμου Χανίων, Γιάννης Γιαννακάκης, χαιρέτισε τη νέα καλλιτεχνική περίοδο του ΔΗΠΕΘΕΚ κατά την παρουσίαση του προγράμματος την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2025 στο Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης».
Ο κ. Γιαννακάκης τόνισε τη σημασία της μακρόχρονης σχέσης συνεργασίας ανάμεσα στο ΔΗΠΕΘΕΚ και τον Δήμο Χανίων, επισημαίνοντας τη βαθιά ρίζωσή της στην ίδια την κοινωνία:
«Ο Δήμος Χανίων στηρίζει και αγκαλιάζει το ΔΗΠΕΘΕΚ. Το ΔΗΠΕΘΕΚ στηρίζει και αγκαλιάζει τον Δήμο Χανίων. Η συνεργασία που εδώ και χρόνια χτίζεται σε σχέσεις ανθρώπων, σε σχέσεις θεατών, καλλιτεχνών και κοινού, είναι πλέον μία σχέση που στεγάζεται και σε συγκεκριμένους χώρους».

Σύμφωνα με τον ίδιο, το ΔΗΠΕΘΕΚ αποκτά πλέον σταθερή παρουσία σε δύο εμβληματικά θέατρα της πόλης: το «Μίκης Θεοδωράκης» και το θέατρο «Βλησίδη», τα οποία προορίζονται τόσο για ενήλικες όσο και για παιδικές παραστάσεις. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά:
«Οι χώροι αυτοί έχουν φτιαχτεί με φροντίδα και με στόχο να φιλοξενούν θεατρικές παραγωγές. Η τεχνογνωσία των τεχνικών, η αγάπη των καλλιτεχνών και η ενέργεια που δίνουν στο σανίδι δίνουν ψυχή στους χώρους αυτούς».
Μια θεατρική σεζόν για μικρούς και μεγάλους


Με αφορμή την αυριανή πρεμιέρα της παράστασης «Ιοκάστη» στο Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης», ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού κάλεσε το κοινό να συμμετάσχει ενεργά στις εκδηλώσεις του ΔΗΠΕΘΕΚ:
«Η παράσταση μάς δίνει την ευκαιρία να μην είμαστε μόνο θεατές μιας πρεμιέρας, αλλά να συνδεθούμε με τις δράσεις, τους δημιουργούς και το ίδιο το θέατρο. Τις επόμενες εβδομάδες, το θέατρο “Βλησίδη” θα φιλοξενήσει μια παιδική παράσταση που απευθύνεται σε σχολεία, σε παιδιά αλλά και σε όσους νιώθουν ακόμα παιδιά — μια διαφορετική πρόταση που αγγίζει τη μουσική, την τέχνη και τη νέα γενιά».
Ο κ. Γιαννακάκης σημείωσε ότι οι δράσεις αυτές στηρίζονται σταθερά από τον Δήμο Χανίων ως τον βασικό μέτοχο του θεάτρου, όμως κυρίως στηρίζονται από την ίδια την κοινωνία:
«Το κοινό της πόλης, οι επισκέπτες και οι κάτοικοι είναι αυτοί που διαχρονικά έχουν αγκαλιάσει το ΔΗΠΕΘΕΚ και είναι βέβαιο ότι θα αγκαλιάσουν και τις επόμενες παραστάσεις».
Τεχνικές προσαρμογές και νέες δυνατότητες στους θεατρικούς χώρους


Αναφερόμενος στις υποδομές, ο κ. Γιαννακάκης παραδέχτηκε ότι ο σχεδιασμός της σκηνής του θεάτρου «Μίκης Θεοδωράκης» αποσκοπούσε στην εξυπηρέτηση τριών διαφορετικών λειτουργιών —συνεδριακής, συναυλιακής και θεατρικής— κάτι που οδήγησε αναπόφευκτα σε τεχνικές προσαρμογές.
Ωστόσο, η έμπρακτη εγκατάσταση του ΔΗΠΕΘΕΚ στον χώρο δημιουργεί, όπως είπε, τις προϋποθέσεις για σημαντικές βελτιώσεις:
«Το ότι το ΔΗΠΕΘΕΚ υποστηρίζει ως φυσική του έδρα το συγκεκριμένο θέατρο μάς δίνει τη βεβαιότητα ότι μπορούμε να συνεργαστούμε για να ξεπεράσουμε μικρές αδυναμίες του χώρου, τουλάχιστον στο θεατρικό σκέλος».
Ήδη, όπως ανακοίνωσε, έχει δρομολογηθεί εκτεταμένη ανακαίνιση των καμαρινιών με τη στήριξη χορηγίας, διευκολύνοντας τη δουλειά των ηθοποιών που θα παραμείνουν στον χώρο για αρκετές εβδομάδες.
«Με τη βοήθεια των εξαιρετικών τεχνικών συνεργατών του ΔΗΠΕΘΕΚ θα μπορέσουμε να διαπιστώσουμε και να διορθώσουμε και άλλες λειτουργικές αδυναμίες, ώστε ο χώρος να λειτουργεί ακόμη καλύτερα από ό,τι ήδη λειτουργεί», πρόσθεσε.
Το κάλεσμα: από θεατές σε συμμέτοχους
Κλείνοντας την παρέμβασή του, ο κ. Γιαννακάκης απηύθυνε ανοικτή πρόσκληση στους κατοίκους των Χανίων να μην περιοριστούν στον ρόλο του θεατή αλλά να συμμετάσχουν ενεργά στη νέα εποχή του ΔΗΠΕΘΕΚ:
«Καλούμε όλους τους Χανιώτες και όλες τις Χανιώτισσες να μη μείνουν απλώς θεατές, αλλά να συνδεθούν με αυτό το θέατρο για άλλη μια χρονιά. Να είναι συμμέτοχοι σε κάτι που χτίζεται με φροντίδα, συνέπεια και αγάπη για την τέχνη και τον τόπο».
Νικορέστης Χανιωτάκης: Νέο ξεκίνημα με έμφαση στη σύνδεση με την κοινωνία


Σε κλίμα συγκίνησης και ενθουσιασμού, ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Κρήτης (ΔΗΠΕΘΕΚ), σκηνοθέτης και ηθοποιός Νικορέστης Χανιωτάκης, παρουσίασε το νέο καλλιτεχνικό και κοινωνικό πρόγραμμα του θεάτρου, την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2025, στο Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης» στα Χανιά.
«Είμαι πάρα πολύ χαρούμενος που απ’ τα λόγια περνάμε στις πράξεις», ανέφερε στην εισαγωγή του, σημειώνοντας ότι το ΔΗΠΕΘΕΚ ξεκινά τη νέα του πορεία «με μια μεγάλη οικογένεια από καλλιτέχνες, τεχνικούς και ανθρώπους που έχουν ανάγκη την τέχνη και τον πολιτισμό».
ΔΗΠΕΘΕΚ για όλη την Κρήτη


Ένα από τα βασικά στοιχήματα της νέας κατεύθυνσης είναι η νησιωτική διάχυση των δράσεων του θεάτρου. Όπως εξήγησε ο Νικορέστης Χανιωτάκης, έχουν ήδη πραγματοποιηθεί επαφές με τους δήμους Χανίων, Αγίου Νικολάου, Ρεθύμνου και Ηρακλείου, με στόχο να διαμορφωθεί μια σταθερή, εξωστρεφής παρουσία του ΔΗΠΕΘΕΚ σε πόλεις, χωριά και κοινότητες όλης της Κρήτης.
«Θέλουμε το κοινό να μας συνδέσει με συγκεκριμένους χώρους. Το ΔΗΠΕΘΕΚ δεν είναι μόνο ένα θέατρο – είναι μια κινητή, ενεργή πολιτιστική δύναμη», υπογράμμισε.
Νέες σταθερές καλλιτεχνικές στέγες στα Χανιά

Σε συνεργασία με τον Δήμο Χανίων, το Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης» φιλοξενεί πλέον τις κύριες παραστάσεις του ΔΗΠΕΘΕΚ, ενώ ο χώρος του Θεάτρου «Βλησίδης» μετατρέπεται σε στέκι για παιδικές και νεανικές παραστάσεις, με σταθερό πρόγραμμα κάθε Σαββατοκύριακο για οικογένειες και σχολικές παραστάσεις τις καθημερινές.
«Ευχαριστώ θερμά τον Δήμο Χανίων για την εμπιστοσύνη και τη στήριξη. Θέλουμε ο θεατής να ξέρει: το ΔΗΠΕΘΕΚ παίζει εκεί – έχει τη δική του σκηνή», τόνισε ο Χανιωτάκης.
Στρατηγικές συμπαραγωγές και εμβληματικά έργα


Στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής, το ΔΗΠΕΘΕΚ εγκαινιάζει στενή συνεργασία με το Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου και τον καλλιτεχνικό του διευθυντή Μύρωνα Μιχαηλίδη. Ο στόχος είναι κοινές παραγωγές, ανταλλαγή ιδεών και ταυτόχρονες πρεμιέρες σε διαφορετικές πόλεις της Κρήτης.
Η πρώτη μεγάλη παραγωγή που ανακοινώθηκε είναι τα «Στρατιωτάκια» του Ερρίκου Ίψεν, έργο «εμβληματικό και επίκαιρο», όπως το χαρακτήρισε ο καλλιτεχνικός διευθυντής. Παράλληλα, δρομολογείται συμπαραγωγή με την εταιρεία Network και την ηθοποιό Ερρίση Παναγιωτάκη για καλοκαιρινή περιοδεία της «Ειρήνης» του Αριστοφάνη.
Έναρξη με «Ειρήνη» του Αριστοφάνη – Με παλαιστίνια ηθοποιό στον πρωταγωνιστικό ρόλο


Ο κ. Χανιωτάκης εμβάθυνε σε σχέση με το έργο που επιλέχθηκε για να ανοίξει το φετινή καλοκαιρινή θεατρική περίοδο. Η «Ειρήνη» του Αριστοφάνη επιστρέφει στη σκηνή ως μεγάλη καλοκαιρινή παραγωγή σε συμπαραγωγή με τη Stages Network του Διονύση Παναγιωτάκη, υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του καλλιτεχνικού διευθυντή Νικορέστη Χανιωτάκη.
Όπως ανακοινώθηκε στην επίσημη παρουσίαση του προγράμματος την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2025 στο Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης» στα Χανιά, η παράσταση θα περιλαμβάνει τη συμμετοχή παλαιστίνιας ηθοποιού στον ρόλο της Ειρήνης. Το όνομά της αναμένεται να ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες, λόγω διαδικαστικών θεμάτων.
«Είναι ένα έργο που, δυστυχώς, είναι πιο επίκαιρο από ποτέ», σημείωσε ο Χανιωτάκης. «Η “Ειρήνη” του Αριστοφάνη, με φόντο τον Πελοποννησιακό Πόλεμο, παραμένει ένα από τα πιο καθαρά αντιπολεμικά έργα όλων των εποχών. Σήμερα, μπορεί να ζούμε σε ειρήνη εδώ, αλλά γύρω μας, δίπλα μας, δεν έχουμε».
Η ειρήνη ως καθολικό αίτημα – Πόλεμος, ψυχές και κοινωνική δικαιοσύνη


Η νέα ανάγνωση της «Ειρήνης» δεν θα περιοριστεί μόνο στον παραδοσιακό αντιπολεμικό της πυρήνα, αλλά θα επεκταθεί και στην έννοια της εσωτερικής ειρήνης. «Η ειρήνη δεν είναι μόνο απουσία πολέμου. Είναι και ειρήνη στις ψυχές μας. Δυστυχώς, πολλές φορές, στον τόπο που ζούμε, κάποιες ψυχές δεν δικαιώνονται. Και γι’ αυτό οφείλουμε να τη διεκδικούμε», τόνισε ο σκηνοθέτης.
Η παράσταση θα φέρει τη μετάφραση της Ζαχαρίνιας Πετράκη, τη μουσική του Γιώργου Ανδρέου, σκηνικά από τη Μαρία Φιλίππου, κοστούμια της Ιωάννας Καλαβρού και βοηθό σκηνοθέτη τη Θεοδώρα Κοκινίδη. Η σύνθεση του θιάσου θα ανακοινωθεί σύντομα.
Από την Ιεράπετρα στα Χανιά: Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ενίσχυση του ερασιτεχνικού θεάτρου και των πολιτιστικών ομάδων της περιφέρειας. Το Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Ιεράπετρας, που αποτελεί ήδη θεσμό, θα επεκταθεί σε δεύτερη φάση στα Χανιά, φιλοδοξώντας να αγκαλιάσει όλη την Κρήτη.
«Έτσι, ομάδες που άφησαν στίγμα στην Ιεράπετρα θα παρουσιάζουν τη δουλειά τους και στα Χανιά, ενώ άλλες, που δεν μπορούσαν να μετακινηθούν, θα αποκτούν το δικό τους βήμα», ανέφερε ο Χανιωτάκης, προσθέτοντας ότι στόχος είναι οι παραστάσεις που θα ξεχωρίσουν να ταξιδεύουν και σε φεστιβάλ της Αθήνας ή της υπόλοιπης Ελλάδας.
Αναβίωση Φεστιβάλ Σχολικού Θεάτρου σε όλους τους νομούς
Μία ακόμη φιλόδοξη πρωτοβουλία αφορά την επαναφορά του Φεστιβάλ Σχολικού Θεάτρου, ταυτόχρονα και στους τέσσερις νομούς της Κρήτης, χωρίς κόστος συμμετοχής για τα σχολεία.
«Φανταστείτε όλα τα παιδιά, την ίδια εβδομάδα, την ίδια ώρα, να παίζουν θέατρο σε τέσσερις πόλεις. Δεν είναι μαγικό;» σχολίασε με συγκίνηση. «Θέλουμε να ενισχύσουμε τις φωνές των παιδιών, να κοινωνικοποιηθούν και να δείξουν τη δουλειά τους».
Συνεργασίες με φεστιβάλ και δήμους – Επαναφορά θεσμών
Το ΔΗΠΕΘΕΚ έχει ήδη ζητήσει από το Υπουργείο Πολιτισμού την επαναφορά του Πανελλήνιου Φεστιβάλ Κωφών, ενώ έχει ξεκινήσει συζητήσεις με τον Δήμο Ρεθύμνου για την αναζωογόνηση του Αναγεννησιακού Φεστιβάλ. Αντίστοιχες συνέργειες δρομολογούνται και για το Ηράκλειο.
Όπως εξήγησε ο καλλιτεχνικός διευθυντής, στόχος είναι τα φεστιβάλ των διαφορετικών πόλεων να αποκτήσουν κοινό καλλιτεχνικό νήμα, με παραστάσεις που θα παρουσιάζονται κυκλικά σε Χανιά, Ηράκλειο και Ρέθυμνο, στο πλαίσιο κοινής θεματικής.
Πρωτοβουλίες και ανοιχτό κάλεσμα
Ο Νικορέστης Χανιωτάκης υπογράμμισε ότι το ΔΗΠΕΘΕΚ δεν περιμένει απλώς προτάσεις, αλλά παίρνει ενεργά την πρωτοβουλία για να οικοδομήσει νέες συνεργασίες: «Δεν περιμένουμε – βγαίνουμε εμείς πρώτοι», τόνισε, απευθύνοντας ανοιχτό κάλεσμα σε καλλιτέχνες, δήμους, πολιτιστικούς φορείς και εκπαιδευτικούς.
«Το ΔΗΠΕΘΕΚ δεν είναι μόνο ένα θέατρο. Είναι ένας ζωντανός οργανισμός πολιτισμού, ανοιχτός σε όλους τους Κρητικούς», είπε.
Κοινωνική δράση: Το ΔΗΠΕΘΕΚ στην υπηρεσία της «Φιλικής Δικαιοσύνης»
Ξεχωριστή θέση στο φετινό πρόγραμμα κατέχει και η ένταξη του ΔΗΠΕΘΕΚ στο θεσμικό πρόγραμμα «Φιλική Δικαιοσύνη», μια πρωτοβουλία του Υπουργείου Δικαιοσύνης σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού. Το πρόγραμμα αφορά την παρακολούθηση πολιτιστικών και καλλιτεχνικών δράσεων από ανήλικους που έχουν επιδείξει παραβατική συμπεριφορά, στο πλαίσιο αναμορφωτικών μέτρων.
«Αγκαλιάζουμε αυτά τα παιδιά. Θα ενταχθούν στα εργαστήριά μας μαζί με τα υπόλοιπα, ανάλογα με την ηλικία τους. Το ΔΗΠΕΘΕΚ θα είναι πάντα ανοιχτό σε τέτοια προγράμματα», σημείωσε ο Νικορέστης Χανιωτάκης, επισημαίνοντας τη σημασία της τέχνης ως πεδίου ένταξης, έκφρασης και αποκατάστασης.
Ευχαριστίες με προσωπικό τόνο
Κλείνοντας την παρουσίαση, ο καλλιτεχνικός διευθυντής ευχαρίστησε με έμφαση το Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΗΠΕΘΕΚ και ιδιαίτερα τη Σοφία Μελανδράκη: «Από το πρώτο δευτερόλεπτο είναι στήριγμα, είναι φίλοι, είναι αγκαλιά, είναι γνώση και εμπειρία. Χωρίς αυτήν, θα είχα σκοντάψει πολλές φορές». Ειδική αναφορά έγινε και στον Γιάννη Γιαννακάκη, εκπρόσωπο του Δήμου Χανίων, ο οποίος – όπως είπε – «είναι πάντα δίπλα στο ΔΗΠΕΘΕΚ και προσωπικά σε μένα. Δεν με έχουν αφήσει αβοήθητο, και τους το οφείλω».
Η πρώτη παράσταση υπό τη διεύθυνση του Νικορέστη Χανιωτάκη

Το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κρήτης (ΔΗΠΕΘΕΚ), υπό τη νέα καλλιτεχνική διεύθυνση του σκηνοθέτη και ηθοποιού Νικορέστη Χανιωτάκη, εγκαινιάζει και επίσημα τη νέα του πορεία με την πρεμιέρα της παράστασης «Απόψε τρώμε στης Ιοκάστης» του Άκη Δήμου. Η παράσταση κάνει πρεμιέρα την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου στο Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης» στα Χανιά, σηματοδοτώντας το πρώτο θεατρικό βήμα της νέας εποχής του ΔΗΠΕΘΕΚ.
Η επίσημη παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου που δόθηκε την Πέμπτη, στον ίδιο χώρο, παρουσία του σκηνοθέτη Άρη Νινίκα και μελών του θιάσου.
Άρης Νινίκας: «Η κωμωδία επιστρέφει στη σκηνή με μια νέα αναγνώριση»

Ο σκηνοθέτης της παράστασης, Άρης Νινίκας, εξήγησε πως η ιδέα ξεκίνησε από τη δημόσια πρόσκληση που απηύθυνε το ΔΗΠΕΘΕΚ, υπό τη νέα του διεύθυνση, για την υποβολή προτάσεων. «Βρέθηκα με το έργο του Άκη Δήμου στα χέρια μου και θεώρησα ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή να προταθεί και να παρουσιαστεί. Υπήρξε άμεση ανταπόκριση από τον Νικορέστη Χανιωτάκη, και έτσι ξεκινήσαμε», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο ίδιος επεσήμανε ότι το έργο, παρότι ανήκει στη σύγχρονη νεοελληνική δραματουργία, έχει αποκτήσει χαρακτηριστικά σχεδόν “κλασικά”, λόγω της συχνής παρουσίας του στο ρεπερτόριο και της θεματικής του διαχρονικότητας.
Νέα γραφή του έργου και πρώτη παρουσίαση στο κοινό

Η συγκεκριμένη παράσταση, όπως υπογράμμισε ο σκηνοθέτης, παρουσιάζεται για πρώτη φορά με τη νέα μορφή του έργου, την οποία επεξεργάστηκε ο ίδιος ο συγγραφέας τα τελευταία χρόνια. «Μέχρι σήμερα το έργο είχε ανέβει με την προηγούμενη γραφή. Ο Άκης Δήμου μας εμπιστεύτηκε τη νέα του εκδοχή. Ακόμα και για θεατές που το έχουν δει στο παρελθόν, πρόκειται για κάτι εντελώς νέο», σημείωσε ο Άρης Νινίκας.
Η νέα γραφή περιλαμβάνει αλλαγές στη δομή και στο περιεχόμενο, με εμπλουτισμό των χαρακτήρων και των μεταξύ τους σχέσεων. Το αποτέλεσμα, σύμφωνα με τους συντελεστές, είναι ένα έργο με ακόμα μεγαλύτερη δραματουργική ωριμότητα και σύγχρονη επικαιρότητα.
Μια πρώτη ύλη για γέλιο και σκέψη – Στοχασμός πάνω στην ελληνική ταυτότητα

Το έργο «Απόψε τρώμε στης Ιοκάστης», παρότι εντάσσεται στο είδος της κωμωδίας, φέρει πολλαπλά επίπεδα ανάγνωσης, όπως σημειώνει ο σκηνοθέτης. «Υπάρχει μια διαπιστωμένη απουσία κωμωδίας από το ελληνικό θέατρο τα τελευταία χρόνια. Και όχι μόνο από το θέατρο – το ίδιο ισχύει για την τηλεόραση, ακόμα και για τον κινηματογράφο. Είναι σαν να υπάρχει ένας φόβος απέναντι στην κωμωδία», ανέφερε.
Κι όμως, όπως τόνισε, η ελληνική ιδιοσυγκρασία κουβαλά ενστικτωδώς στοιχεία σάτιρας, σαρκασμού, αυτοειρωνείας. «Ο Έλληνας έχει μέσα του την κωμικότητα. Και γι’ αυτό, είναι μία πρώτης τάξης ευκαιρία να επανεμφανιστεί αυτό το είδος με ένα έργο τόσο οικείο, τόσο καυστικό, τόσο ουσιαστικό».
Η απαίτηση του γέλιου: Μια πρόκληση για τον ηθοποιό και το κοινό

Μεταξύ των ομιλητών, η ηθοποιός και σκηνοθέτις Ιώ Ασηθιανάκη κατέθεσε μια ιδιαίτερα ουσιαστική και βιωματική τοποθέτηση για τη φύση της κωμωδίας, τη σχέση της με το κοινό, και την προσωπική της συγκίνηση για τη συμμετοχή της στη νέα παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕΚ «Απόψε τρώμε στης Ιοκάστης», σε σκηνοθεσία Άρη Νινίκα.
Η Ιώ Ασηθιανάκη ξεκίνησε την παρέμβασή της τονίζοντας τη θετική εμπειρία της από τις πρόβες, κάνοντας λόγο για μια «όμορφη και δημιουργική συνθήκη». Επέλεξε ωστόσο να εστιάσει σε μια πιο ουσιαστική παρατήρηση που προέκυψε από τον δημόσιο διάλογο της συνέντευξης:
«Ίσως η κωμωδία δημιουργεί μια απαίτηση – τόσο στον ηθοποιό και τον σκηνοθέτη, όσο και στο κοινό. Ο θεατής πάει στο θέατρο με την “απαίτηση”, σε εισαγωγικά, να γελάσει. Κι ο καλλιτέχνης από την πλευρά του έχει την ευθύνη να δημιουργήσει τη συνθήκη ώστε να προκληθεί αυτό το γέλιο».
Η ίδια αντιπαρέβαλε την κωμωδία με άλλα θεατρικά είδη, παρατηρώντας ότι «σε ένα δράμα, δεν λέμε “πρέπει να κλάψω για να είναι επιτυχημένο”. Αν όμως δεν γελάσεις σε μια κωμωδία, το αισθάνεσαι σχεδόν ως αποτυχία». Κατά την άποψή της, αυτό το στοιχείο – και όχι η υποτίμηση του είδους – καθιστά την κωμωδία ένα ιδιαίτερα απαιτητικό θεατρικό πεδίο.
Ένα προσωπικό ταξίδι 13 ετών – Και η στιγμή της επιστροφής στην κωμωδία

Η ηθοποιός και σκηνοθέτις, η οποία τα τελευταία δεκατρία χρόνια δραστηριοποιείται θεατρικά στα Χανιά, εξέφρασε την προσωπική της συγκίνηση που επιστρέφει σε ένα καθαρά κωμικό έργο.
«Νιώθω ευγνωμοσύνη που μετά από τόσα χρόνια, βρίσκομαι σε μια παράσταση με τόσο έντονο κωμικό χαρακτήρα», ανέφερε. Εξομολογήθηκε πως από την πρώτη στιγμή της εμπλοκής της στο έργο υπήρχε μια βαθιά ανυπομονησία για την αποδοχή του από το κοινό: «Ακούω συχνά όλα αυτά τα χρόνια το αίτημα: “άντε, κάντε και μια κωμωδία” – μια ανάγκη του κόσμου για γέλιο. Τώρα αναρωτιέμαι πώς θα δεχτεί το κοινό αυτό το έργο. Αν θα το αγκαλιάσει».
Η αγωνία αυτή, όπως εξήγησε, δεν σχετίζεται με την αμφιβολία για την ποιότητα της δουλειάς ή των συντελεστών, αλλά με τη βαθύτερη επιθυμία να προσφερθεί κάτι ουσιαστικό σε μια εποχή που το γέλιο είναι ταυτόχρονα ζητούμενο και σπάνιο.
Το κοινό ως ενεργός συμπαίκτης – Μια πρόσκληση συμμετοχής

Τοποθετώντας το κοινό στο επίκεντρο της θεατρικής πράξης, η Ιώ Ασηθιανάκη ανέδειξε την κωμωδία ως είδος που απαιτεί τη συναίνεση του θεατή. «Η κωμωδία είναι μια συμφωνία μεταξύ σκηνής και πλατείας. Δεν λειτουργεί χωρίς το κοινό», είπε, ενισχύοντας το επιχείρημα πως η πρόκληση του γέλιου είναι μία από τις πιο δύσκολες – αλλά και ουσιαστικές – αποστολές του θεάτρου.
Ένα όνειρο χρόνων παίρνει σάρκα και οστά στην παιδική σκηνή του ΔΗΠΕΘΕΚ

Με μία παράσταση που συνδυάζει χιούμορ, μουσική, συναίσθημα και ουσιαστική παιδαγωγική στόχευση, το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κρήτης (ΔΗΠΕΘΕΚ) εγκαινιάζει τη νέα σεζόν της παιδικής του σκηνής με το έργο «Απαγορεύεται η μουσική» των Άγγελου Αγγέλου και Έμης Σίνη. Η παράσταση, σε σκηνοθεσία Βαλεντίνας Παπαδημητράκη, κάνει πρεμιέρα στις 29 Νοεμβρίου στο Θέατρο Βλησίδη στα Χανιά, ενώ ήδη προγραμματίζονται επισκέψεις σε σχολεία και εκπαιδευτικά ιδρύματα σε όλη την Κρήτη.
«Ήταν όνειρό μου εδώ και χρόνια να ανεβάσω αυτό το έργο», δήλωσε η σκηνοθέτις κατά τη συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2025 στο Θέατρο “Μίκης Θεοδωράκης”. «Έχει γνωρίσει επιτυχημένες θεατρικές πορείες στην Αθήνα και σε πολλές άλλες πόλεις. Ήρθε επιτέλους η στιγμή να το παρουσιάσουμε και στα Χανιά».
Ένα κείμενο με σύγχρονη ματιά, για παιδιά και όχι μόνο

Το έργο των Αγγέλου και Σίνη, δύο από τις πλέον αναγνωρισμένες πένες της σύγχρονης ελληνικής παιδικής δραματουργίας, αποτελεί ένα πολύτροπο θεατρικό αφήγημα, πλούσιο σε χιούμορ, φαντασία και συναισθηματική εμβάθυνση. Η δράση εκτυλίσσεται σε μια πολυκατοικία και αναδεικνύει με ευρηματικό τρόπο τις δυναμικές της καθημερινής ζωής: τις ανθρώπινες σχέσεις, τη φιλία, τη μοναχικότητα, την ανάγκη για συνύπαρξη, αλλά και τη χαρά της παρέας.
«Το έργο απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 4 έως 12 ετών, ωστόσο φέρει θεματικές που συγκινούν και αγγίζουν και τους ενήλικες», τόνισε η Βαλεντίνα Παπαδημητράκη. «Οι διάλογοι είναι εφάνταστοι, υπάρχουν ανατροπές, ζωντανά τραγούδια και έντονη διάδραση με τα παιδιά. Είναι ένα έργο που ψυχαγωγεί χωρίς να χαϊδεύει τα αυτιά και δίνει ερεθίσματα για γόνιμο προβληματισμό».
«Ετοιμάζουμε μια κεφάτη παράσταση, γεμάτη ενέργεια, μουσική και κίνηση. Θέλουμε να συναντήσουμε τα παιδιά και τους γονείς όχι μόνο στο θέατρο, αλλά και μέσα στα ίδια τα σχολεία τους», δήλωσε η σκηνοθέτις. «Προγραμματίζουμε επισκέψεις σε δημοτικά και νηπιαγωγεία, ώστε να φέρουμε το θέατρο κοντά σε κάθε παιδί, ακόμα κι αν δεν έχει τη δυνατότητα να έρθει στην αίθουσα».
Χορογραφίες, σκηνικά, μουσική: Όλα τα συστατικά μιας σύγχρονης παιδικής σκηνής

Στη δημιουργική ομάδα της παράστασης συμμετέχουν ακόμα η Έλενα Σταυροπούλου, υπεύθυνη για τις χορογραφίες και την κίνηση, η Ξανθή Κόντου που υπογράφει σκηνικά και κοστούμια, η Έλσα Στουρνάρα στη μουσική διδασκαλία, και η Ειρήνη Χαιρετάκη ως βοηθός σκηνοθέτη.
«Η δουλειά που γίνεται είναι συλλογική και πολυεπίπεδη. Όλοι οι συνεργάτες προσφέρουν με φροντίδα και δημιουργικότητα», επεσήμανε η Παπαδημητράκη. «Το αποτέλεσμα που ετοιμάζουμε δεν είναι απλώς μια “παιδική παράσταση”. Είναι θέατρο για παιδιά – δηλαδή ουσιαστικό, με ποιότητα και σεβασμό στον μικρό θεατή».











