12.8 C
Chania
Saturday, December 6, 2025

Το ΤΕΕ/ΤΔΚ για τον ΒΟΑΚ

Ημερομηνία:

Προς : – Το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων

ΒΟΑΚ:  Επιτακτική η ανάγκη ολοκλήρωσης της αναβάθμισής του και η σύνδεσή του με την πόλη των Χανίων και  το Αεροδρόμιο “Δασκαλογιάννη” ως έργο πολλαπλής σκοπιμότητας

Επανερχόμαστε για πολλοστή φορά, αντιλαμβανόμενοι το χρέος μας ως θεσμοθετημένος Τεχνικός Σύμβουλος της ελληνικής πολιτείας αλλά και του πολίτη, να επισημάνουμε και τονίσουμε την ανάγκη προώθησης των σημαντικών έργων υποδομής στην περιοχή μας και ειδικά του ΒΟΑΚ και των συνδέσεών του, προκειμένου να αρθεί επιτέλους η μεγάλη αναπτυξιακή υστέρηση του τόπου μας. Τα τελευταία χρόνια ως ΤΕΕ/ΤΔΚ στα πλαίσια του ΕΣΠΑ 2007-2013, παρουσιάσαμε έγκαιρα, σε σειρά αναλυτικών παρεμβάσεων, εγγράφων, αλλά και συνεδρίων, ημερίδων και συσκέψεων, την ανάγκη μεθόδευσης των ενεργειών για την ένταξη των μεγάλων έργων υποδομής Ν. Χανίων στα ΤΕΠ των Υπουργείων (Σχετ. α).  Ακόμη και σήμερα όμως, χρόνια μετά,  ουδεμία ουσιαστική εξέλιξη δεν έχει λάβει χώρα.

Σας γνωρίζουμε ότι από τα 310 χλμ.  συνολικού μήκους του Β.Ο.Α.Κ. τα 41 χλμ. έχουν αναβαθμισθεί (εκ των οποίων μόνο ένα τμήμα μήκους 8 χλμ. στο Ν. Χανίων).  Ήδη για την υπόλοιπη Κρήτη εκπονούνται οι μελέτες αναβάθμισής του ΒΟΑΚ με διατομή τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας (90 χλμ + 45 χλμ), εκ των οποίων κατασκευάζεται το τμήμα Γούβες-Χερσόνησος μήκους 9 χλμ. ενώ το τμήμα Γεροπόταμος – Πάνορμο – Διασταύρωση Εξάντη μήκους 10 χλμ. έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και δημοπρατείται. Ουσιαστικά τα μόνα μεγάλα τμήματα του  ΒΟΑΚ για τα οποία δεν έχουν καν ανατεθεί μελέτες αναβάθμισης βρίσκονται εντός της Περιφερειακής Χανίων με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται. Με την ευκαιρία λοιπόν του πρόσφατου εγγράφου της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων (Σχετ. β) που περιλαμβάνει κατευθύνσεις για αναγκαία έργα του ΒΟΑΚ που ήδη έχουμε τονίσει και μάλιστα κατ’ επανάληψη, επιθυμούμε να σας επισημάνουμε για ακόμη μία φορά τα αναφερόμενα στα παραπάνω Σχετικά (α) και (β) και ειδικότερα την ανάγκη να επιληφθείτε άμεσα:

  1. Την προκήρυξης το ταχύτερο δυνατόν των διαγωνισμών ανάθεσης των μελετών αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. εντός της Περιφερ. Ενότητας Χανίων κατά τα ενδιάμεσα τμήματα Βρύσσες – Άγιοι Πάντες,  Καλύβες – Σούδα και Χανιά – Κολυμβάρι – Κίσαμος μήκους αντίστοιχα 6, 12 και 36 χλμ. ώστε να αρχίσει άμεσα η εκπόνησή τους και στη συνέχεια κατασκευή τους.
  2. Του θέματος της βελτίωσης της σύνδεσης του Β.Ο.Α.Κ. με το Αεροδρόμιο “Δασκαλογιάννης” με την ολοκλήρωση της μελέτης αναβάθμισης η οποία έχει ανατεθεί από το 2001 και την κατασκευή του έργου και εντωμεταξύ τη βελτίωση της υπάρχουσας σύνδεσης με την εκμετάλλευση της απαλλοτριωμένης ζώνης.
  3. Του θέματος της αποπεράτωσης της οδού σύνδεσης του κόμβου Μουρνιών με την πόλη των Χανίων, σε εφαρμογή της εγκεκριμένης μελέτης τέως ΥΠ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.

Για το ΤΕΕ/ΤΔΚ

Ο Πρόεδρος

Ιωάννης Στρογγυλός

Δεν μπορούν όλοι να πληρώσουν. Και το σεβόμαστε.

Αν βρίσκεσαι σε δύσκολη οικονομική κατάσταση, συνέχισε να μας διαβάζεις δωρεάν. Η ενημέρωση πρέπει να παραμένει προσβάσιμη για όλους.

Αν όμως μπορείς, στήριξέ μας σήμερα. Ορίστε δύο καλοί λόγοι για να το κάνεις:

  1. Η στήριξή σου ενισχύει άμεσα την ποιότητα και την ανεξαρτησία της δημοσιογραφίας μας.
  2. Κοστίζει λιγότερο από έναν καφέ και η διαδικασία διαρκεί λιγότερο από 1 λεπτό.

Επίλεξε σήμερα να γίνεις συνδρομητής ή δωρητής.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μπαράζ σεισμικών δονήσεων ανοιχτά των Χανίων – Η γεωγραφική κατανομή των Ρίχτερ

Έντονη σεισμική κινητικότητα καταγράφεται τις τελευταίες ώρες στον θαλάσσιο...