11.8 C
Chania
Monday, December 22, 2025

13-31 Αυγούστου – 10 χρόνια Γιορτές Ρόκκας με τη Μαρίνα Σάτι και δεκάδες παράλληλες εκδηλώσεις

67.000 επισκέπτες

630 καλλιτέχνες

60 κάτοικοι

10 χρόνια

2 χωριά

1 μεγάλη γιορτή στον τόπο μας

Ρόκκα και Κερά Κισσάμου, 13-31 Αυγούστου 2023 –

Δέκα χρόνια συνάντησης, συνεργασίας, πολιτιστικής δράσης και δημιουργίας συμπληρώνουν φέτος οι αγαπημένες Γιορτές Ρόκκας· το ετήσιο αυγουστιάτικο ραντεβού που εξελίχθηκε σε μια πλούσια «χειροποίητη» φιέστα στην ορεινή ενδοχώρα των Χανίων. Φέτος οι Γιορτές Ρόκκας θα πραγματοποιηθούν από τις 13 μέχρι τις 31 Αυγούστου στον αρχαιολογικό χώρο Ρόκκας και στις αυλές των σπιτιών των χωριών Ρόκκα και Κερά Κισσάμου.

Στην εναρκτήρια συναυλία θα έχουμε τη χαρά να παρακολουθήσουμε ένα ιδιαίτερο μουσικό θέαμα από τη Μαρίνα Σάττι (13/8), βαθιά επηρεασμένο από παραδοσιακές καταβολές, περίτεχνα συνδυασμένες με τις σύγχρονες μουσικές τάσεις, για να ακολουθήσει το διήμερο χοροθεατρικό δρώμενο «Κερά Μια Σκηνή» (19-20/8) – φέτος πιο σύγχρονο από ποτέ, και πολλές παράλληλες δράσεις και εργαστήρια για όλες τις ηλικίες: φωτογραφίας, λιθοξοΐας, κρουστών, breakdance, εικαστικών και προφορικής ιστορίας. Οι Γιορτές Ρόκκας θα κορυφωθούν στις 31 Αυγούστου με μια μοναδική συναυλία κλασικής μουσικής και τραγουδιού υπό το φως της αυγουστιάτικης – μπλε – πανσελήνου.

Όπως σημειώνει η καλλιτεχνική διευθύντρια των Γιορτών Ρόκκας, Μέτη Παναγιωτοπούλου: «Φέτος, στα δέκα χρόνια των Γιορτών Ρόκκας, στόχος μας είναι να γιορτάσουμε τη διαδρομή μας και να τιμήσουμε όλες και όλους όσοι συμμετείχαν σε αυτήν. Να αποτυπώσουμε όσα μαγικά συνέβησαν στα χωριά μας, να κοιτάξουμε πίσω και να θυμηθούμε όσα μας έφεραν και μας ένωσαν τα καλοκαίρια στην Κίσσαμο, να δημιουργήσουμε κομμάτια που θα εμπεριέχουν τη συλλογική μας μνήμη για να μην περάσει στη λήθη ποτέ. Όλες οι παράλληλες δραστηριότητές μας θα είναι αφιερωμένες στην ίδια την ιστορία μας, ενώ οι αγαπημένες δράσεις που μέσα στα χρόνια αγκαλιάστηκαν από τον κόσμο, θα έχουν και φέτος μια ξεχωριστή θέση στη διοργάνωση. Ανάμεσά τους, το εργαστήριο λιθοξοΐας που έχει αφήσει το μοναδικό αποτύπωμά του όχι μόνο στις Γιορτές μας αλλά και σε ολόκληρη την Κρήτη, το ξεχωριστό εργαστήρι φωτογραφίας, αλλά και τα παιδικά εργαστήρια που, ενισχυμένα φέτος, θα καταπιαστούν με υλικά από τις προηγούμενες διοργανώσεις. Στο επίκεντρο, για ακόμη μια φορά, θα είναι οι καλλιτέχνες της περιοχής μας αλλά και της ευρύτερης Κρήτης».

ΤΑ HIGHLIGHTS ΤΩΝ ΓΙΟΡΤΩΝ ΡΟΚΚΑΣ 2023

Η Μαρίνα Σάττι στον Αρχαιολογικό Χώρο Ρόκκας – 13 Αυγούστου

Λίγους μήνες μετά την κατάκτηση της κορυφής με τα νέα της τραγούδια «Πάλι», «Πόνος Κρυφός», «Σπίρτο και Βενζίνη», αλλά και μετά τις χειμερινές εμφανίσεις της που ξεσήκωσαν το κοινό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, η Μαρίνα Σάττι έρχεται στις Γιορτές Ρόκκας για να μας χαρίσει μια εκρηκτική βραδιά.

Πρόκειται άλλωστε για μια τραγουδοποιό και πολυσχιδή καλλιτέχνιδα, η οποία αποτυπώνει τις πρωτόγονες δονήσεις της ελληνικής υπαίθρου, εμπνευσμένες από τα άγρια βουνά και την απέραντη θάλασσα της Μεσογείου, τολμώντας ταυτόχρονα να πειραματιστεί με pop και urban στοιχεία, απογειώνοντας τον προσωπικό ήχο της που την έκανε να ξεχωρίσει.

Στη συναυλία της 13ης Αυγούστου θα την πλαισιώσει μια εξαιρετική μπάντα, σε μια σύγχρονη μουσική γιορτή με πολυφωνικές αλχημείες, απροσδόκητες ενορχηστρώσεις και τη μοναδικά χαρακτηριστική αισθητική της.

> Εισιτήρια: 12 ευρώ (προπώληση) 15 ευρώ (ταμείο)

«Κερά Μια Σκηνή» – 19 και 20 Αυγούστου

Για τέταρτη χρονιά ολόκληρο το χωριό της Κεράς θα μετατραπεί σε μια τεράστια σκηνή με σύντομα δρώμενα σε αυλές, μπαλκόνια, δρόμους, χωράφια και σπίτια. Φέτος οι καλεσμένοι καλλιτέχνες, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Μέτης Παναγιωτοπούλου, θα δουλέψουν με την έννοια του παραμυθιού, θα εξερευνήσουν θρύλους από την τοπική αλλά και διεθνή παράδοση και θα γεμίσουν το χωριό της Κεράς με μυθικά και εξωτικά πλάσματα, μαγεία και όνειρα – όλα μέσα από το πρίσμα της κίνησης, του χορού και του σωματικού θεάτρου.

Ο θεατής θα ανηφορίσει για ακόμη μια χρονιά τα στενά της Κεράς με το χάρτη του στο χέρι, ανακαλύπτοντας τα δρώμενα χορού στις αυλές και τις γωνιές. Θα συναντήσει εκεί διαφορετικά είδη χορού, έχοντας την ευκαιρία να έρθει σε επαφή με όλα: μπαλέτο, σύγχρονο χορό, jazz χορό, breakdance, χοροθέατρο, με καταξιωμένους καλλιτέχνες που θα τον προσκαλούν να ακολουθήσει τα βήματά τους. Θεατής αλλά και χορευτής ο επισκέπτης στην Κερά.

Γι’αυτό, φέτος οι Γιορτές Ρόκκας θα κορυφώσουν τις δράσεις του «Κερά Μια Σκηνή» με έναν μεγάλο, κυκλωτικό χορό που θα αγκαλιάσει όλους τους συμμετέχοντες και τους θεατές, γιορτάζοντας όλοι μαζί και εκφράζοντας με τη σειρά μας την ευγνωμοσύνη μας για όσα έχουμε με δυσκολία καταφέρει τα τελευταία δέκα χρόνια.

> Εισιτήρια: 12 ευρώ (προπώληση) 15 ευρώ (ταμείο)

Πανσέληνος με κλασική μουσική στον Αρχαιολογικό Χώρο Ρόκκας 31 Αυγούστου

Το πρόγραμμα της πιο ατμοσφαιρικής συναυλίας της αυγουστιάτικης φεγγαράδας περιλαμβάνει την παρουσίαση των «Τεσσάρων Εποχών» του Βιβάλντι από τη Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Κρήτης Δήμου Ηρακλείου, υπό τη διεύθυνση του διεθνούς φήμης μαέστρου, Μίλτου Λογιάδη, και σολίστ την ταλαντούχα Σαμιώτισα βιολονίστα, Ευαγγελία Κουτσοδήμου. Στο basso continuo η Θεοδοσία Μιτζή και στο τσέμπαλο ο Νίκος Κοκκίνης.

Στο δεύτερο μέρος της συναυλίας, θα παρουσιαστεί ένα από τα πιο δημοφιλή έργα του σύγχρονου ρεπερτορίου του 20ού αιώνα, η καντάτα «Κάρμινα Μπουράνα» του Γερμανού συνθέτη και μουσικοπαιδαγωγού Καρλ Ορφ. Στη σπουδαία αυτή βραδιά θα συμπράξουν οι σολίστ Μάγια Μουργικνέλι (σοπράνο), Αντώνης Κορωναίος (τενόρος), Φεντερίκο Λόνγκι (βαρύτονος), το Φωνητικό Σύνολο Φωνωδία, το Παιδικό και Εφηβικό Τμήμα του Φωνητικού Συνόλου Φωνωδία, η Χορωδιακή Ομάδα Μουσικού Σχολείου Ηρακλείου (διδασκαλία Ιωάννης Ιδομενέως), το Χορωδιακό Σύνολο Ηρακλείου (διδασκαλία Γιάννης Πρωτόπαπας), η Ακαδημαϊκή Χορωδία Νέων Αθηνών (διδασκαλία Νίκος Μαλιάρας), η Νεανική Χορωδία Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου (διδασκαλία Λένα Χατζηγεωργίου) και το Μουσικό Σύνολο κρουστών και πιάνων της Φιλαρμόνια Ορχήστρας Αθηνών, υπό τη μουσική διεύθυνση του σημαντικού Έλληνα αρχιμουσικού, Μύρωνα Μιχαηλίδη. Πρόκειται για μια παραγωγή του Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου Ηρακλείου που παρουσιάστηκε με ιδιαίτερη επιτυχία τον περασμένο Ιούνιο.

> Είσοδος ελεύθερη

Συνάντηση με το Festival Academy

Φέτος, ενδυναμώνοντας για ακόμη μια φορά την εξωστρέφεια των Γιορτων Ρόκκας, διοργανώνεται μια τετραήμερη διεθνής συνάντηση (18-21 Αυγούστου) με μέλη του The Festival Academy (thefestivalacademy.eu), μιας παγκόσμιας κοινότητας 1.100 επιμελητών φεστιβάλ από περισσότερες από 95 χώρες. «Μια μοναδική ευκαιρία για φεστιβάλ από όλο τον κόσμο να μελετήσουν την πρωτότυπη διοργάνωσή μας, ως case study, αλλά και για τις Γιορτές Ρόκκας να αυξήσουν ακόμη περισσότερο το δίκτυο εξωστρέφειάς τους, διερευνώντας πιθανές νέες συνεργασίες», όπως επισημαίνει η Inge Ceustermans, διευθύντρια του The Festival Academy.

Στις τέσσερις ημέρες που θα διαρκέσει η συνάντηση, διευθυντές και εκπρόσωποι φεστιβάλ από διαφορετικά μέρη του κόσμου θα βρεθούν στα χωριά, θα παρακολουθήσουν τα δρώμενα και τις ομιλίες που θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο της συνάντησης, θα συνομιλήσουν με τους διοργανωτές και τους καλλιτέχνες και θα παρουσιάσουν τις δικές τους δράσεις, με στόχο την ανταλλαγή καλών πρακτικών και εργαλείων, αλλά και τη ζύμωση ανάμεσα στις διοργανώσεις.

ΤΟ ΑΥΓΟΥΣΤΙΑΤΙΚΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΠΟΛΥΗΜΕΡΗ ΓΙΟΡΤΗ ΜΙΚΡΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ

Όλα ξεκίνησαν με ένα ραντεβού κάτω από την πανσέληνο του Αυγούστου του 2013 στα χωριά Ρόκκα και Κερά Κισσάμου. Ήταν η πρώτη φορά που ο αρχαιολογικός χώρος της Ρόκκας, εκεί που κατά την αρχαιότητα υπήρχε θυσιαστήριο για τη Ροκκαία Αρτέμιδα (προστάτιδα της σελήνης, σύμφωνα με τη μυθολογία), άνοιξε τις πύλες του για να υποδεχτεί την Ευανθία Ρεμπούτσικα και τις μυσταγωγικές μελωδίες της. Η βραδιά έμεινε αξέχαστη σε όσες και όσους είχαν την τύχη να βρεθούν στην ορεινή ενδοχώρα του νομού Χανίων και το ραντεβού ανανεώθηκε για την επόμενη χρονιά.

Τρία χρόνια μετά, το «καλοκαίρι» στα δυο απομακρυσμένα χωριά των τριάντα κατοίκων έκαστο έχει ήδη γίνει συνώνυμο της λέξης «γιορτή», με τους δυο τοπικούς πολιτιστικούς συλλόγους να διοργανώνουν πλέον μια πολυήμερη φιέστα, όπου η παράδοση συναντά τη σύγχρονη τέχνη μέσα από τη μουσική, το θέατρο τον χορό, εκπαιδευτικά εργαστήρια και ποικίλες παράλληλες δράσεις. Σήμερα οι Γιορτές Ρόκκας συνιστούν σημείο αναφοράς για τον Αύγουστο σε ολόκληρη την Κρήτη, με ορισμένες αξέχαστες στιγμές από τις προηγούμενες διοργανώσεις που μας κάνουν να καμαρώνουμε με περηφάνια και καταγράφουμε παρακάτω:

-> Το 2016, φιλοξενείται για πρώτη φορά η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, που ερμήνευσε εμβληματικά έργα του κλασικού ρεπερτορίου (Βιβάλντι, Μπαχ, Βάγκνερ, Μπιζέ και Μπετόβεν) υπό τη μουσική διεύθυνση του Γεώργιου Βράνου. Στην ιστορική για τη διοργάνωσή βραδιά συμμετείχε και η χορωδία του Μουσικού Σχολείου Χανίων. Οι συναυλίες στην πανσέληνο γίνονται το σήμα-κατατεθέν των Γιορτών Ρόκκας, ενώ δίνεται και το έναυσμα στη διοργάνωση να πάρει φεστιβαλική μορφή, φιλοξενώντας πλέον πολυάριθμες δράσεις και εκδηλώσεις, απλωμένες σε πολλές μέρες (και νύχτες) του Αυγούστου.

-> Το 2017 στο πλαίσιο των Γιορτών Ρόκκας λαμβάνουν χώρα για πρώτη φορά εκπαιδευτικά εργαστήρια και παράλληλες δραστηριότητες, θέτοντας τη βάση για τη διεξαγωγή από τότε και σε κάθε επόμενη διοργάνωση κάθε λογής εργαστηρίων, φιλοξενώντας γνωστούς λιθοξόους, φωτογράφους, χορευτές, συγγραφείς κ.ά. Η διοργάνωση επεκτείνεται και σε άλλους χώρους, όπως στο χωριό της Κεράς, επιτυγχάνοντας ακόμη μεγαλύτερο άνοιγμα στους ντόπιους καλλιτέχνες και την κρητική κοινωνία.

-> Το 2018 διοργανώνεται για πρώτη φορά το χοροθεατρικό δρώμενο «Κερά Μια Σκηνή», συνιστώντας το δεύτερο σημείο αναφοράς του καλλιτεχνικού προγραμματισμού των Γιορτών Ρόκκας, δίνοντας το δικό του στίγμα στη διοργάνωση. Ολόκληρο το χωριό της Κεράς μετατρέπεται σε μια σκηνή, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Μέτης Παναγιωτοπούλου, αμφισβητώντας και επανακαθορίζοντας τα όρια μεταξύ θεάτρου και ζωής, μεταξύ τέχνης και καθημερινότητας. Το χωριό γίνεται το σκηνικό τοπίο για να παρακολουθήσει ο θεατής (με τον χάρτη στο χέρι), θεατρικά δρώμενα και σύντομες ερμηνείες, παραστάσεις χορού και μουσικής, εργαστήρια και άλλες δράσεις από δεκάδες καλλιτέχνες παραστατικών και άλλων τεχνών.

-> Το 2021, το καλλιτεχνικό αποτύπωμα της «Κερά Μια Σκηνή» ενισχύεται ακόμη περισσότερο. Παρουσιάζει πρωτότυπα θεατρικά έργα που δημιουργούνται στο πλαίσιο του δρώμενου, με κεντρική ηρωίδα της δραματουργίας την Αντωνούσα Καστανάκη, την πρώτη θρυλική επαναστάτρια του χωριού, και τα οποία εκδίδονται σε βιβλίο (εκδόσεις Αιγόκερως), σε συνεργασία με το Greek Play Project και την Ειρήνη Μουντράκη. Τόσο το βιβλίο όσο και τα ίδια τα θεατρικά δρώμενα ταξιδεύουν στη συνέχεια σε όλη τη χώρα, μέσα από συμπράξεις με άλλα φεστιβάλ, ενισχύοντας την εξωστρέφεια των Γιορτών Ρόκκας. Η «Κερά Μια Σκηνή» έχει γίνει πλέον οργανικό κομμάτι της διοργάνωσης, αποκτώντας το δικό της, πιστό κοινό.

-> Το 2022 οι άνθρωποι των Γιορτών Ρόκκας τολμούν να ονειρευτούν και να επιχειρήσουν κάτι ακόμα μεγαλύτερο, οπότε και φιλοξενούν τη διεθνούς φήμης, πολυβραβευμένη καλλιτέχνιδα Shizuka Hariu, η τέχνη της οποίας ακροβατεί ανάμεσα στην αρχιτεκτονική και τη σκηνογραφία, και έργα της παρουσιάζονται σε όλο τον κόσμο. Στις Γιορτές Ρόκκας, η Shizuka Hariu, «συνομιλεί» με την αυγουστιάτικη πανσέληνο και σχεδιάζει μία μοναδική αρχιτεκτονική και φωτιστική εγκατάσταση ειδικά για το χωρικό περιβάλλον της διοργάνωσης, και συγκεκριμένα για την κεντρική σκηνή. Παράλληλα, η Hariu συνεργάζεται με ντόπιους παραμυθάδες και δίνει φως σε μύθους και θρύλους της περιοχής με μοναδικά installations που εγκαθίστανται στα χωριά, ενώ μέσα από τα εργαστήρια που διοργανώνει για μικρούς και μεγάλους, φέρνει στην Κρήτη τη δικής της, Ιαπωνική παράδοση.

Οι Γιορτές Ρόκκας είναι «μια γιορτή στο σπίτι μας», όπως αρέσει στους ίδιους τους κατοίκους που τις διοργανώνουν να λένε. Μια γιορτή με πόρτες και σπίτια ανοιχτά. Με εθελοντές όλων των ηλικιών. Με παιδικές φωνές, μουσική στους δρόμους και στις σκηνές, γέλια και συγκίνηση. Μια γιορτή σε δυο χωριά – πολλές γιορτές και ισάριθμες χαρές, όσοι και οι άνθρωποι που στελεχώνουν τους δυο «ανήσυχους» πολιτιστικούς συλλόγους που βρίσκονται πίσω από τη διοργάνωση· ένα ολοζώντανο παράδειγμα ουσιαστικής αφοσίωσης στη φιλοξενία και στην παράδοση, στις τέχνες και στον πολιτισμό.

Ενημέρωση Περιφερειάρχη Κρήτης για τα αποτελέσματα έρευνας που διεξάγει το Ινστιτούτο Φυσικής Πλάσματος και Λέιζερ του ΕΛΜΕΠΑ

Ο Διευθυντής του Ινστιτούτου Φυσικής Πλάσματος και Λέιζερ του ΕΛΜΕΠΑ με έδρα το Ρέθυμνο ΜιχάληςΤαταράκης και το μέλος ΔΕΠ του ΕΛΜΕΠΑ και μέλος της συντονιστικής επιτροπής διοίκησης του Ινστιτούτου Νεκτάριος Παπαδογιάννης, επισκέφθηκαν σήμερα τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη.

Οι δυο επιστήμονες ενημέρωσαν τον Περιφερειάρχη Κρήτης για τα αποτελέσματα έρευνας που χρηματοδοτεί η Περιφέρεια Κρήτης και αφορά τις εφαρμογές των δευτερογενών πηγών ακτινοβολίας ισχυρών λέιζερ. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ενημερωτική συνάντηση στις εφαρμογές στην βιοϊατρική επιστήμη σε συνεργασία με καθηγητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Οι έρευνες αυτές καθιστούν την Κρήτη, όπως ανέφεραν οι δυο επιστήμονες στον Περιφερειάρχη, πόλο καινοτομίας ώστε η σημαντική βασική έρευνα που διεξάγεται στα κορυφαία ερευνητικά κέντρα του νησιού να αξιοποιηθεί προς όφελος της κοινωνίας.

Ο Περιφερειάρχης ευχαρίστησε για την ενημέρωση τους δυο επιστήμονες κυρίους Ταταράκη και Παπαδογιάννη οι οποίοι με την σειρά τους ευχαρίστησαν τον Σταύρο Αρναουτάκη για την στήριξη στο σημαντικό επιστημονικό έργο που διεξάγεται στο Ινστιτούτο Φυσικής Πλάσματος και Λέιζερ του ΕΛΜΕΠΑ.

Ρόδος: Το beach bar με τον σερβιτόρο «κολυμβητή» αποσύρει τις πλωτές ξαπλώστρες

Οι υπεύθυνοι του beach bar στη Ρόδο θα προχωρήσουν -μέχρι τις 21 Ιουλίου οπότε και λήγει η διορία της Κτηματικής Υπηρεσίας- στην απομάκρυνση των πλωτών κατασκευών που λειτουργούν ως ξαπλώστρες μέσα στη θάλασσα, μετά την δημοσιότητα που απέκτησε το βίντεο με τον σερβιτόρο «κολυμβητή».

Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, το κατάστημα θα καταβάλλει και τα πρόστιμα των 10.400 ευρώ που έχει επιβάλλει το Λιμενικό σε ελέγχους του, τον Μάιο και τον Ιούνιο. Όπως εξήγησαν οι υπεύθυνοι, οι πλωτές πλατφόρμες δεν είναι μόνιμες κατασκευές και δεν στοιχειοθετούν παράβαση της άδειας λειτουργίας, η οποία είναι σε ισχύ και στην διάθεση των αρχών.

Παράλληλα, εργαζόμενοι που μίλησαν στην ΕΡΤ χαρακτηρίζουν ιδανικές τις συνθήκες εργασίας στο κατάστημα εστίασης. Επέμειναν ότι δεν δουλεύουν επί 8 ώρες βρεγμένοι και ανέφεραν ότι έχουν εφοδιαστεί από την εργοδοσία και με ειδική στολή «η οποία στεγνώνει από το θαλασσινό νερό μέσα σε δύο λεπτά».

Από την πλευρά του, ο σερβιτόρος που εικονίζεται στο βίντεο απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις του κλιμακίου, είπε πως δεν έχει κανένα πρόβλημα με αυτού του είδους το σερβίρισμα που του αποφέρει φιλοδώρημα το οποίο φθάνει ακόμη και τα 200 ευρώ.

 

Μητσοτάκης στο Bloomberg: Θα νομοθετήσουμε κάποια στιγμή το γάμο για άτομα του ίδιου φύλου

Μια «βόμβα» έριξε ο πρωθυπουργός στη συνέντευξη που έδωσε στην τηλεόραση του Bloomberg καθώς ανακοίνωσε ότι ο γάμος για τα άτομα του ιδίου φύλου αποτελεί κομμάτι της στρατηγικής της κυβέρνησης.

«Ο γάμος των ατόμων του ιδίου φύλου θα συμβεί κάποια στιγμή και είναι κομμάτι της στρατηγικής μας. Η ελληνική κοινωνία είναι πλέον πιο έτοιμη και ώριμη», φέρεται να δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη συνέντευξη που έδωσε, σύμφωνα με ρεπορτάζ του πρακτορείου.

Υπενθυμίζεται ότι επί κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ είχαν θεσμοθετηθεί το σύμφωνο συμβίωσης για άτομα του ιδίου φύλου και ο νόμος για την ταυτότητα φύλου.

Σημειώνεται ότι το 2021 η προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ είχε ορίσει επιτροπή για τον σχεδιασμό εθνικής στρατηγικής για τη βελτίωση των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων, ενώ πέρασε και σειρά θετικών διατάξεων, όπως την άρση απαγόρευσης αιμοδοσίας από ομοφυλόφιλους άνδρες και την απαγόρευση των αποκαλούμενων «εγχειρήσεων διόρθωσης φύλου» σε παιδιά.

Σύμφωνα με την ΜΚΟ ILGA Europe, η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια βρέθηκε ψηλότερα από χώρες όπως η Βρετανία και η Γερμανία, στην κατάταξη σχετικά με τα νομικά και πολιτικά κατοχυρωμένα δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ+ πολιτών, και μάλιστα σε μια περίοδο που τα άτομα αυτά βιώνουν σε πολλές χώρες ασφυκτικές συνθήκες, περιθωριοποίηση, ακόμα και διώξεις από την πολιτεία.

Η δήλωση Μητσοτάκη έχει ιδιαίτερη πολιτική βαρύτητα και για τα εσωτερικά πράγματα της Ελλάδας, καθώς στις τελευταίες εκλογές τα κόμματα δεξιά της ΝΔ συγκέντρωσαν υψηλό ποσοστό και στην ατζέντα τους περιλαμβάνονται και μέτρα περικοπής των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤΚΙ+ συμπολιτών μας, με επίκληση της θρησκείας και των παραδόσεων της χώρας.

topontiki.gr

ΣτΕ: Στον «πάγο» οι τοποθετήσεις διευθυντών από τον ιδιωτικό τομέα στον ΕΦΚΑ- «Κόλαφος» η απόφαση, λέει η ΑΔΕΔΥ

Μη νόμιμες κρίθηκαν από το Συμβούλιο της Επικρατείας  οι προκηρύξεις για την πρόσληψη διευθυντών από τον ιδιωτικό τομέα στον e-ΕΦΚΑ, μετά τις αιτήσεις ακύρωσης της ΑΔΕΔΥ και της ΠΟΣΕ – ΕΦΚΑ.

Ειδικότερα, από την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας κρίθηκαν παράνομες οι 9 προκηρύξεις του διοικητή του e-ΕΦΚΑ για την πλήρωση θέσεων προϊσταμένων των γενικών διευθύνσεων και των προϊσταμένων περιφερειακών υπηρεσιών και από ιδιώτες, σύμφωνα με ανακοίνωση της προέδρου του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου Ευαγγελίας Νίκα.

Η Ολομέλεια του ΣτΕ, σε διάσκεψη κεκλεισμένων των θυρών, έκανε δεκτή την αίτηση της ΑΔΕΔΥ και έκρινε ότι οι προκηρύξεις του διοικητή του e-ΕΦΚΑ για την πλήρωση των επίμαχων θέσεων προϊσταμένων και από ιδιώτες (με τριετή θητεία), δεν ήταν νόμιμες.

Αναλυτικότερα, η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ότι:

1) Η απόφαση του Δ.Σ. του e-ΕΦΚΑ, κατά το μέρος που όρισε ότι υποψήφιοι για επιλογή σε θέσεις προϊσταμένων στις γενικές διευθύνσεις: α) Διοικητικής Υποστήριξης, Τεχνικών Υπηρεσιών και Στέγασης, β) Στρατηγικής και Ανάπτυξης, καθώς και γ) στις Περιφερειακές Υπηρεσίες Συντονισμού και Υποστήριξης Στερεάς Ελλάδας, Αττικής και Κρήτης, όπως και οι αντίστοιχες προσβαλλόμενες προκηρύξεις, «δεν ήταν νόμιμες». Και δεν ήταν νόμιμες, γιατί δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις του νόμου 4892/2022, αφού «δεν τεκμηριώνεται γιατί στις θέσεις αυτές μπορεί, εν όψει των αρμοδιοτήτων, της φύσεως και της αποστολής τους, να τοποθετηθούν ιδιώτες ως υπάλληλοι επί θητεία και όχι αποκλειστικά μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι», και

2) Η απόφαση του Δ.Σ. του e-ΕΦΚΑ και οι προσβαλλόμενες προκηρύξεις «δεν ήταν νόμιμες κατά το μέρος που θέτουν όριο ηλικίας για τη συμμετοχή στη διαδικασία, αποκλίνοντας από τα προβλεπόμενα στο άρθρο 84 παρ. 4 του Υπαλληλικού Κώδικα, παρ’ όλον ότι ο ν. 4892/2022 ρητώς παραπέμπει στην ως άνω διάταξη του Υπαλληλικού Κώδικα.

Ακόμα, αναφέρει η ανακοίνωση της κυρίας Νίκα, ότι οι άλλοι λόγοι ακυρώσεως που προβλήθηκαν, οι οποίοι αφορούσαν τη διαδικασία επιλογής απορρίφθηκαν.

Ως εκ τούτου, η διαδικασία τοποθέτησης των διευθυντών «παγώνει» προσωρινά.

«Κόλαφος» η απόφαση λέει η ΑΔΕΔΥ

«Ανακοινώθηκε σήμερα από την Πρόεδρο του ΣτΕ το αποτέλεσμα των διασκέψεων για τις υποθέσεις επί των αιτήσεων ακύρωσης της ΑΔΕΔΥ και της ΠΟΣΕ-ΕΦΚΑ, σε σχέση με την επιλογή ιδιωτών Γενικών Διευθυντών στον Οργανισμό», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΑΔΕΔΥ για την απόφαση, την οποία χαρακτηρίζει ως κόλαφο.

«Τόσο η ΑΔΕΔΥ όσο και η ΠΟΣΕ-ΕΦΚΑ δικαιώθηκαν από το ΣτΕ για το ζήτημα της τοποθέτησης ιδιωτών σε θέσεις Γεν. Διευθυντών του e-ΕΦΚΑ, αφού κρίθηκε ότι δεν αιτιολογήθηκε, ούτε τεκμηριώθηκε από τον e-ΕΦΚΑ για ποιο λόγο η αποστολή και η φύση των εν λόγω Γενικών Διευθύνσεων επέβαλε την δυνατότητα τοποθέτησης σε αυτές ιδιωτών σε απόκλιση από το υπόλοιπο Δημόσιο.

Δικαιώθηκαν επίσης και σε σχέση με τη θέσπιση των 64 ετών, ως ορίου ηλικίας συμμετοχής στις Προκηρύξεις Γενικών Διευθυντών του e-ΕΦΚΑ, σε απόκλιση από το άρθρο 84 παρ. 4 του Υπαλληλικού Κώδικα που θέτει πρακτικά όριο ηλικίας τα 66 έτη για την συμμετοχή σε Προκηρύξεις Γεν. Διευθυντών στο υπόλοιπο Δημόσιο», συνεχίζει η ανακοίνωση και καταλήγει: «Οι αποφάσεις αυτές αποτελούν κόλαφο για τις νομοθετικές ρυθμίσεις του κ. Χατζηδάκη οι οποίες είχαν ως στόχο την πλήρη ιδιωτικοποίηση του μεγαλύτερου οργανισμού του Δημόσιου Τομέα του e-ΕΦΚΑ με την είσοδο ιδιωτών Γενικών Διευθυντών και Διευθυντών με μισθούς 8.000€ και 4.000€ τον μήνα, αντίστοιχα».

topontiki.gr

Ψυχρή και λακωνική η αντίδραση του ΠΑΣΟΚ στην παραίτηση Λοβέρδου

Σαν «βόμβα» μεγατόνων έπεσε στο ΠΑΣΟΚ η ανακοίνωση του Ανδρέα Λοβέρδου για παραίτησή του από τα όργανα της Χαριλάου Τρικούπη όσο και για την συνολική αποχώρησή του από το κόμμα.

Οι πρώτες αντιδράσεις κινούνται σε θερμοκρασίες κάτω του μηδενός, καθώς στελέχη του κόμματος, περιορίστηκαν να σχολιάσουν ότι «καθένας κάνει τις επιλογές του και κρίνεται από αυτές», που αποτέλεσε και την επίσημη διαρροή της Χαριλάου Τρικούπη.

Στο ίδιο ακριβώς κλίμα, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Δημήτρης Μάντζος, μιλώντας στον Σκάι 100,3 επανέλαβε ότι καθένας κάνει την επιλογή του και κρίνεται από αυτή.

Ο κ. Μάντζος, τόνισε ότι η αποχώρηση του Ανδρέα Λοβέρδου είναι οικειοθελής και πρόσθεσε πως είναι αρκετά νωρίς για να συζητηθεί το περιεχόμενο της επιστολής του κ. Λοβέρδου προς τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, Νίκο Ανδρουλάκη. 

Επεσήμανε παράλληλα ότι για να εμπνεύσει ξανά το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ δεν πρέπει να έχει ως στόχο την συσπείρωση στελεχών αλλά να εμπνεύσει τους πολίτες με ένα πρόγραμμα εναλλακτικής διακυβέρνησης.

«Το προσκλητήριο του Κινήματος δεν πρέπει να απευθύνεται σε στελέχη αλλά να εμπνέει τους πολίτες», τόνισε ο κ. Μάντζος.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της παραίτησής του ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ έδωσε στον Νίκο Ανδρουλάκη επιστολή με την οποία εξηγεί τους λόγους της παραίτησής του. «Οι λόγοι της παραίτησής μου είναι αμιγώς πολιτικοί και τους εξέθεσα με μία άκρως εμπιστευτική επιστολή σήμερα προς τον Πρόεδρο του Κινήματος», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στην Χαριλάου Τρικούπη, τονίζουν ότι έγιναν γνώστες αυτής της επιστολής μετά την ανακοίνωσή παραίτησης του Ανδρέα Λοβέρδου και της ανάρτησής του στα Social Media. Παράλληλα, αναγνωρίζουν ότι ο κ. Λοβέρδος έδωσε μάχη πριν από 10 μέρες για τις εκλογές και το ΠΑΣΟΚ. Εκεί, όπως σημειώνουν βλέπουν μία παραδοξότητα.

Ο κ. Λοβέρδος δεν κατάφερε να εκλεγεί βουλευτής και την έδρα του ΠΑΣΟΚ στο Βόρειο Τομέα της Αττικής πήρε τελικά η Μιλένα Αποστολάκη.

Υπενθυμίζεται ότι ο Ανδρέας Λοβέρδος ανακοίνωσε το πρωί της Τετάρτης την παραίτησή του από τα όργανα του ΠΑΣΟΚ καθώς και από την ιδιότητα του μέλους του κόμματος, χαρακτηρίζοντας την απόφασή του «αμιγώς πολιτική», ενώ ευχήθηκε στο πρόεδρο και τα μέλη του κόμματος «καλή επιτυχία στον αγώνα και τις προσπάθειές τους».

Αυτό που ξεκαθαρίζει τόσο η πλευρά Λοβέρδου όσο και η Χαριλάου Τρικούπη είναι πως δεν θα υπάρξει καμία διαρροή της επιστολής του προς τα ΜΜΕ.

«Η αποχώρηση στελεχών δεν είναι λόγος πανηγυρισμού αλλά προβληματισμού, ακόμη κι αν έχουμε διαφωνίες…», αναφέρει το στέλεχος του ΠΑΣΟΚ, Ζέφη Δημαδάμα με ανάρτησή της στα κοινωνικά δίκτυα.

Υπενθυμίζεται ότι αλγεινή εντύπωση είχε προκαλέσει η επίσκεψη του Ανδρέα Λοβέρδου στο γραφείο του υπουργού Εργασίας Άδωνι Γεωργιάδη, λόγο μετά την ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα όπου «έστελνε» τις ευχές του για καλή επιτυχία στη νέα κυβέρνηση Μητσοτάκη μόλις ανακοινώθηκε η σύνθεσή της.

Σημειώνεται ότι ο κ. Λοβέρδος στην τελευταία του συνέντευξή στο topontiki.gr πριν τις εκλογές της 25ης Ιουνίου ο κ. Λοβέρδος είχε πει: «Είμαστε η μοναδική αξιόπιστη και υπεύθυνη επιλογή. Το ΠΑΣΟΚ από την άλλη έχει αποδείξει ότι είναι κόμμα πατριωτικό και απολύτως υπεύθυνο».

topontiki.gr

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Νέα παρέμβαση από τον Διονύση Τεμπονέρα – Αιχμή για κόμμα μεγαλομετόχων

«Να διαμορφώσουμε έγκαιρα την πολιτική μας φυσιογνωμία, το πολιτικό μας αύριο» αναφέρει μεταξύ άλλων ο Διονύσης Τεμπονέρας σε άρθρο του στην Ναυτεμπορική, επισημαίνοντας πως στον ΣΥΡΙΖΑ χρειάζεται αυτοκριτική και προοπτική για να μπορεί να ανοίξει ο ιδεολογικός και πολιτικός διάδρομος της επόμενης ημέρας.

Ένας διάλογος που, σύμφωνα με όσα αναφέρει, δεν μπορεί να γίνεται στα τηλεοπτικά παράθυρα από κομματικούς μεγαλομετόχους, αλλά απαιτεί μια δημοκρατική διαδικασία συνθέσεως στη βάση του κόμματος, στους πολίτες.

Υπενθυμίζεται ότι την Τρίτη ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι δεν θα διεκδικήσει τη θέση του διαδόχου του Αλέξη Τσίπρα στον ΣΥΡΙΖΑ, αναφέροντας πως αυτό θα μπορούσε να γίνει, αν υπήρχε άλλη διαδικασία. Ειδικότερα, μιλώντας στον ρ/σ «Παραπολιτικά», ο Διονύσης Τεμπονέρας τόνισε πως «δεν προτίθεμαι να συμμετάσχω στην εκλογή προέδρου από μια διαδικασία που δεν με βρίσκει σύμφωνο», αναφερόμενος στη διαδικασία εκλογής του νέου προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ.

Το άρθρο του Δ. Τεμπονέρα με τίτλο «Το κάρο και το άλογο»

«ΛΙΓΕΣ μέρες μετά το αποτέλεσμα των εκλογών της 25ης Ιουνίου θα περίμενε κανείς να ξεκινήσει ο διάλογος για τα αίτια μιας στρατηγικής ήττας. Μια τέτοια εκλογική μετατόπιση πρέπει να αναλυθεί και να συζητηθεί σε βάθος, όχι με διάθεση «αυτομαστιγώματος», αλλά για να μπορεί να ανοίξει ο ιδεολογικός και πολιτικός διάδρομος της επόμενης ημέρας. Χρειαζόμαστε και αυτοκριτική, αλλά και προοπτική.

ΔΥΣΤΥΧΩΣ, η συζήτηση αυτή παραμένει σε εκκρεμότητα… Οι δύο βασικές αιτίες της ήττας, μεταξύ πολλών άλλων, ήταν η ασαφής πολιτική ταυτότητα, φυσιογνωμία και στρατηγική, αλλά και η αδυναμία σύνδεσης με τον μαζικό χώρο και τα κινήματα.

ΕΙΝΑΙ χαρακτηριστικό ότι δεν προβλέψαμε τη διαφορά των 20 μονάδων των εκλογών του Μαΐου, ακριβώς γιατί δεν είχαμε αντιληφθεί τις διεργασίες που συντελούνται στην ελληνική κοινωνία.

Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ αυτός δεν μπορεί να γίνεται στα τηλεοπτικά παράθυρα από κομματικούς μεγαλομετόχους, αλλά απαιτεί μια δημοκρατική διαδικασία συνθέσεως στη βάση του κόμματος, στους πολίτες. Πρέπει να λάμψει η φωνή των μελών και των φίλων του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.

ΑΝ ΔΙΑΓΝΩΣΟΥΜΕ έγκαιρα τις αιτίες (και συμφωνήσουμε σε αυτές), τότε θα είμαστε σε θέση να συνδιαμορφώσουμε και την πολιτική μας φυσιογνωμία, το πολιτικό μας αύριο. Για να συμβεί αυτό, θα πρέπει να προτάξουμε την «Πολιτική» και όχι τα πρόσωπα. Βεβαίως τα τελευταία παίζουν τον ρόλο τους στην ιστορία, όμως οι πολιτικές πλατφόρμες συγκροτούν τις βάσεις τις ιδεολογικής στήριξης, που τα πρόσωπα τις υπηρετούν και ενίοτε τις πηγαίνουν και ένα βήμα παραπέρα. Η Αριστερά αν θέλει να κυβερνήσει με σύγχρονους όρους, πρέπει να έχει πολιτικό προσανατολισμό. Είναι άλλο πράγμα η στρατηγική και άλλο η πολιτική ταυτότητα, που βάζει τις κόκκινες γραμμές και ορίζει τις πολιτικές στοχεύσεις, βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες. Μέχρι τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. ξέρει όχι τι θέλει, αλλά τι δεν θέλει: Δεν θέλει να γίνει μια παρωχημένη «δεξιά» και συμβιβασμένη σοσιαλδημοκρατία, αλλά ούτε και μια φοβική Αριστερά της διαμαρτυρίας, που δεν επιθυμεί να αναλάβει ευθύνες.

ΚΟΙΝΗ μας αγωνία είναι να οικοδομήσουμε τη νέα μεγάλη κυβερνητική Αριστερά της εποχής μας. Αυτή η συζήτηση δεν είναι απλώς θεωρητική. Αγγίζει την καθημερινή πολιτική.

ΣΕ ΛΙΓΟΥΣ μήνες η Ν.Δ. θα ξεκινήσει τη διαδικασία της συνταγματικής αναθεώρησης. Πρόκειται για μια διαδικασία που επηρεάζει τη ζωή των πολιτών, όχι μόνο για την τετραετία που έρχεται, αλλά ενδεχομένως και για δεκαετίες. Δεν γίνεται να πάμε στη μάχη αυτή αθωράκιστοι ιδεολογικά.

ΟΤΑΝ ένας ιστορικός κύκλος κλείνει, οφείλει κανείς να αποτιμήσει συνολικά την ιστορική περίοδο και όχι μόνο τα 4,5 χρόνια της διακυβέρνησης ή την τελευταία 4ετία. Ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.και ο Αλέξης Τσίπρας προσωπικά προσέφεραν στη χώρα, ίσως σε μια από τις πιο δύσκολες στιγμές της μεταπολίτευσης και αυτό θα το πιστώσει με βεβαιότητα ο ιστορικός του μέλλοντος. Δεύτερος Αλέξης Τσίπρας δεν πρόκειται να υπάρξει και γιατί πρόκειται για μια χαρισματική προσωπικότητα, αλλά και γιατί η ιστορική περίοδος είναι πολύ διαφορετική.

ΣΗΜΕΡΑ μας συνδέει όλους η κοινή αγωνία να εκφραστεί ο δημοκρατικός κόσμος, να απαντήσουμε στις νέες προκλήσεις της εποχής (νέες τεχνολογίες, τεχνητή νοημοσύνη, κλιματική αλλαγή, μετανάστευση, άνοδο ακροδεξιάς, κρίση δημοκρατίας κ.λπ.) και να εκπροσωπήσουμε τα φτωχά και μεσαία λαϊκά στρώματα.

ΣΕ ΑΥΤΟ το εγχείρημα, δηλώνουμε πάντα παρόντες χωρίς να βάζουμε το κάρο μπροστά από το άλογο.»

topontiki.gr

Όταν η Τούνη μας κλείνει το μάτι – Πως ο μητρικός θηλασμός σε δημόσια θέα μετατράπηκε σε άλλη μία ευκαιρία για κερδοφορία

Του Γιάννη Αγγελάκη

Κάτι πάει πολύ στραβά στο βασίλειο της Δανιμαρκίας…

Τα τελευταία χρόνια τείνει να γίνει σχεδόν μια συνήθεια. Εταιρείες, οργανισμοί, influencers προσπαθούν να καρπωθούν τα αιτήματα κοινωνικών κινημάτων για να προωθήσουν τα δικά τους ιδιαίτερα συμφέροντα.

Η ιδέα δεν είναι πραγματικά καινούργια. Πολλούς αιώνες πριν ο Adam Smith έγραφε για τα κοινωνικά οφέλη του ανθρώπινου εγωισμού. Όμως, στην σύγχρονη εκδροχή της, οι ιδεολόγοι του win-win δε μένουν στην ανάγκη το χέρι της αγοράς να μένει “αόρατο”, εννοώντας ότι οι καπιταλιστές δεν πρέπει να ελέγχονται έτσι ώστε να φτάσουν τα οφέλη της κερδοφορίας τους στους πολλούς, αλλά πάνε ένα βήμα παραπέρα αφού υποστηρίζουν ότι αυτοί οι λίγοι πλούσιοι και πετυχημένοι – οι νικητές της ιστορίας – μπορούν μαζί με τους πολλούς “χαμένους” να φέρουν την κοινωνική αλλαγή που οι πολλοί επιζητούν, προωθώντας τα αιτήματά τους και βγάζοντας κέρδος από αυτά. Αυξάνοντας δηλαδή το χάσμα μεταξύ των λίγων και των πολλών.

Η Τούνη βεβαίως δεν είναι κάποια μέγα-πλούσια, όμως είναι μία influencer που λειτουργεί στα πλαίσια μίας οικονομίας της προσοχής, η οποία ασπάζεται με τον τρόπο που λειτουργεί την ιδέα ότι η εξυπηρέτηση των προσωπικών της συμφερόντων μπορεί συγχρόνως να λειτουργεί εις όφελος της κοινωνίας. Ετσι, ο δημόσιος θηλασμός, ένα ζήτημα που έχει έρθει στη δημόσια σφαίρα τα τελευταία χρόνια ως αίτημα των γυναικών, τώρα μετατρέπεται σε μέρος της προβολής της εικόνας της που αυξάνει το ενδιαφέρον για την περσόνα που αποτελεί το προϊόν που δημιουργεί κέρδος για την ίδια.

Η Τούνη αν και μας κλείνει το μάτι, δεν πρωτοπορεί. Πριν από αυτή υπήρξαν πολλές και πολλοί άλλοι influencer που έπραξαν παρομοίως προσπαθώντας να “καβαλικέψουν” κοινωνικά ρεύματα για να εξυπηρετήσουν τα δικά τους συμφέροντα.

Το ίδιο κάνουν τα τελευταία χρόνια και πολλές εταιρείες.

Η χρησιμοποίηση από την Gucci της εικόνας της Ellie Goldstein, ενός κοριτσιού με σύνδρομο Down για την προώθηση των νέων προϊόντων της, είναι η εικόνα που «άρεσε» περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη έχει ανεβάσει η εταιρεία στα social media στην ιστορία της.

Η Gucci όμως είναι η ίδια εταιρεία που πλήρωσε αδρά για να μπει δίπλα στη φωτογραφία του πνιγμένου μικρού προσφυγόπουλου Αϊλάν διαφήμισή της που δείχνει μοντέλο με τσάντα της εταιρείας σε παραλία σε στάση παρόμοια με το νεκρό παιδί.

Ποια διαφήμιση προβάλλει αληθινά αυτό που εκπροσωπεί η Gucci; Mα αυτή που διασφαλίζει την αύξηση της κερδοφορίας της.

Σε ένα παρόμοιο μοτίβο η Nike το 2018 ξεκίνησε μία διαφημιστική καμπάνια με τον σταρ του Αμερικάνικου ποδοσφαίρου Colin Kaepernick. Ο Κaepernick είχε λυγίσει το γόνατο κατά τη διάρκεια του εθνικού ύμνου σε αγώνα το 2016 διαμαρτυρόμενος με αυτό τον τρόπο για την αστυνομική βία στις ΗΠΑ.

Ο Κaepernick έχασε το συμβόλαιο με την ομάδα που έπαιζε και η Νike ήρθε αντιμέτωπη με διαμαρτυρίες και απειλές για μποϊκοτάζ, όμως βρέθηκε και στο επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέρον και κέρδισε επαίνους για τη στάση της που μεταφράστηκε σε μία εκρηκτική άνοδος των πωλήσεων.

Οι καταναλωτές επιβράβευσαν την Nike για τη στήριξη του Kaepernick.

Σύμφωνα με μία έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2018 σε 35 χώρες, το 64% των καταναλωτών θα επιβράβευαν εταιρείες αλλά και influencers που συμμετέχουν σε κάποιου είδους κοινωνικο ακτιβισμο.

Η ταύτιση με την κοινωνική ευθύνη και διαμαρτυρία δημιουργεί μεγάλες ευκαιρίες για αυξημένη κερδοφορία.

Ο καπιταλισμός λειτουργεί.

Η Τουνη μας κλείνει το μάτι.

Από τον μητρικό θηλασμό έως την πανδημία, το μοτίβο επαναλαμβάνεται. Ολα αποτελούν ευκαιρίες για αύξηση της κερδοφορίας.

Στις πολλές διαφημίσεις της περιόδου του κορωνοϊού προέκυψαν μια σειρά κοινά χαρακτηριστικά.

Πρωταγωνιστές ήταν απλοί άνθρωποι, όχι σταρ. Οι σταρ αν ήθελαν να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο, όφειλαν να φέρονται ως απλοί άνθρωποι.

Ο φόβος, η απόγνωση, η μοναξιά που αισθάνεται ο άνθρωπος μέσα στην πανδημία μετατράπηκε σε κάτι θετικό, καθώς βλέπαμε την νοσοκόμα να αφαιρεί τη μάσκα από το πρόσωπο και να παίρνει μια βαθιά ανάσα, τον νεαρό μουσικό να ανακαλύπτει ότι ο εγκλωβισμός μέσα στο σπίτι του δεν έχει μόνο αρνητικά αφού συντέλεσε στην όξυνση της δημιουργικής ικανότητάς του.

Η ελπίδα αναδύεται, η ζωή θα συνεχιστεί καθώς βλέπουμε μία έγκυο γυναίκα να χαμογελά τρίβωντας την παραφουσκωμένη κοιλιά της.

Η εταιρεία σπεύδει να προβάλλει το μήνυμά της:

«νοιαζόμαστε για εσάς»… «παραμενουμε εδώ για εσάς»… «θα αντέξουμε».

Στις διαφημίσεις αυτές πολλές φορές απουσίαζε η αναφορά στο προϊόν. Μεγαλύτερη σημασία έχει το μήνυμα. Το πιο αποτελεσματικό μήνυμα είναι αυτό που μιλά για το προϊόν δίχως να αναφέρει το όνομά του.

Έτσι, η Coca – Cola προέβαλλε εικόνες απλών ανθρώπων, ηρώων της ανθρωπότητας μέσα στην καθημερινότητα της πανδημίας, για να καταλήξει στο μήνυμα με άσπρα γράμματα και τη χαρακτηριστική της γραμματοσειρά που εμφανίζονται σε κόκκινο φόντο:

«Σας ευχαριστούμε που γεμίζεται το ποτήρι με καλωσύνη και ελπίδα».

Στις διαφημίσεις οι εργαζόμενοι διατηρούσαν την αισιοδοξία τους, χαμογελούσαν παρά τις αντιξοότητες γιατί είναι δυνατοί. Αναγνωρίζονταν ως ήρωες και ως ήρωες γίνονταν το πιο πολύτιμο προϊόν των εταιρειών.

Πρεσβεύουν την εταιρεία που επειδή ταυτίστηκε με το έργο των δυνατών, χαμογελαστών, ηρωικών εργαζόμενων δεν μπορεί παρά να είναι κι αυτή ηρωική, όσο κι αν τα συμφέροντά τους είναι διαφορετικά.

Το προϊόν που φτάνει στα χέρια του καταναλωτή αποτελεί το έργο ηρώων, αποκτά λίγο από την ηρωική θετική ουσία. [35, 36, 37]

Ακόμη και αν οι ίδιες εταιρείες που αναγνωρίζουν τους εργαζόμενους ως ηρωικούς ταυτόχρονα εργάζονται για την εξάλειψη της ανάγκης για την εργασία τους.

Παρόμοιο το μοτίβο και κατά τη διάρκεια της εξέγερσης του Black Lives Matter.

Η Google πρόσφερε προς τη στήριξη του κινήματος Black Lives Matter 12 εκατομμύρια δολλάρια, η Facebook και η Amazon δώρισαν 10 εκατομμύρια δολλάρια σε διάφορες ομάδες που αγωνίζονται ενάντια στις φυλετικές ανισότητες. Η Apple υποσχέθηκε να προσφέρει 100 εκατομμύρια δολλάρια για ένα νέο πρόγραμμα Ισότητας και Δικαιοσύνης που “θα θέσει υπό αμφισβήτηση τα συστημικά όρια στις ίσες ευκαιρίες και στην αξιοπρέπεια, ειδικά για τη μαύρη κοινοτητα”. Ακόμα και η Walmart ανακοίνωσε ότι θα προσφέρει 100 εκατομμύρια δολλάρια τα επόμενα 5 χρόνια για τη δημιουργία ενός νέου κέντρου για την φυλετική ισότητα.

Τώρα, μπορεί κάθε τράπεζα, να προχωρά σε κάποια κοινωνική επένδυση που θα αποδεικνύει την εταιρική της ευθύνη, μπορεί κάθε μεγάλη εταιρεία στη Σίλικον Βάλεϊ να τρέχει κάποιο ανθρωπιστικό πρόγραμμα που στόχο έχει “να αλλάξει τον κόσμο προς το καλύτερο”, όμως αυτό που δε θα δεις ποτέ είναι αυτές οι εταιρείες και οι τράπεζες να συναινέσουν στο να πληρώσουν περισσότερους φόρους ή έστω να πληρώσουν τους φόρους που τους αναλογούν.

Μεγαλύτερη κερδοφορία αυτών των εταιρειών σημαίνει αύξηση του χάσματος μεταξύ πλούσιων και φτωχών. Αύξηση των κοινωνικών ανισοτήτων.

Αυτοί που βιώνουν πιο έντονα τις κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις ΗΠΑ είναι οι μαύροι.

Αυτοί είναι που βρίσκονται κυρίως στο περιθώριο και γίνονται οι αποδέκτες της βίας.

Ο Anand Giridharadas, σημειώνει για την τακτική των πολυεθνικών:

“Οι μεγάλες επιχειρήσεις τρέχουν να δηλώσουν ότι στέκουν δίπλα στους αγωνιστές για φυλετική δικαιοσύνη, δίπλα στο κίνημα “Black Lives Matter”, δίχως να αλλάζουν τις δομές που κάνουν τις ζωές των Αφροαμερικάνων επισφαλείς”.

Όταν ο μαύρος που ζει στα υποβαθμισμένα γκέτο φωνάζει “Black Lives Matter” μαζί με τον CEO της Coca-Cola και τον μέγα αστέρα του ΝΒΑ, τότε κάτι δεν πάει καλά.

Η Τούνη δεν είναι ο CEO της Coca-Cola, ούτε ζει σε κάποιο γκέτο της Αμερικής. Η Τούνη είναι γυναίκα.

Όμως είναι ταυτόχρονα και επιχειρηματίας και influencer.

Ως influencer μετέτρεψε το ζήτημα του δημόσιου θηλασμού – ένα ζήτημα που αφορά όλες τις γυναίκες – σε μέρος της καμπάνιας marketing του εαυτού της.

Η σχέση με το μωρό της και η εικόνα του δημόσιου θηλασμού μετατράπηκε στο μέσο που θα τη βοηθήσει να βγάλει ακόμη παραπάνω χρήματα.

Κάποιοι θα έλεγαν ότι είναι μια win-win κατάσταση.

Αλλά τελικά, είναι πραγματικά κερδισμένες οι γυναίκες από τέτοιες κινήσεις ή τελικά κερδίζει κυρίως η Τούνη;

Η διεκδίκηση είναι τελικά το μόνο που έχει πραγματικά σημασία ανεξαρτήτως από το ποιος, με ποιον τρόπο και για ποιο σκοπό διεκδικεί;

Η μετατροπή των κοινωνικών αιτημάτων σε μέρος της στρατηγικής marketing εταιρειών και influencers θα πρέπει να γίνεται αποδεκτή;

Μήπως πρέπει όλα αυτά κάπως να τα ξανασκεφτούμε;

«Πολιτιστικό Καλοκαίρι Χανιά 2023»: Το αναλυτικό πρόγραμμα του Δήμου Χανίων για τις φετινές δράσεις και εκδηλώσεις του καλοκαιριού

Το σύνολο των πολιτιστικών εκδηλώσεων που απαρτίζουν το φετινό «Πολιτιστικό Καλοκαίρι Χανιά 2023» με πληθώρα δρώμενων για μικρούς και μεγάλους, ανακοινώθηκε από τον Αντιδήμαρχο Πολιτισμού και Πρόεδρο της Κ.Ε.Π.ΠΕ.ΔΗ.Χ.-Κ.Α.Μ.,Γιάννη Γιαννακάκη, στο πλαίσιο Συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Μεγάλο Αρσενάλι-Κ.Α.Μ., παρουσία του Αντιπροέδρου της Επιχείρησης, Μανώλη Παπαδάκη.

Η Κοινωφελής Επιχείρηση Πολιτισμού και Περιβάλλοντος του Δήμου Χανίων(Κ.Ε.Π.ΠΕ.ΔΗ.Χ.-Κ.Α.Μ.), για ακόμα ένα καλοκαίρι αξιοποιεί χώρους του Δήμου Χανίων, και διοργανώνει και φιλοξενεί θεατρικές παραστάσεις, συναυλίες, χορευτικά δρώμενα, κινηματογραφικές προβολές, εκθέσεις και πολλές δράσεις ειδικά σχεδιασμένες για παιδιά.

Ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού σημείωσε χαρακτηριστικά: «Για ένα ακόμα καλοκαίρι ο Δήμος Χανίων, η ΚΕΠΠΕΔΗΧ-ΚΑΜ, πολιτιστικές δομές του Δήμου, φορείς και οργανώσεις, σωματεία, σύλλογοι, δραστήριοι ιδιώτες, όλοι μαζί προσφέρουμε εκδηλώσεις ποιότητας για όλους, για μικρά και μεγάλα παιδιά, για οικογένειες ακόμα και για επισκέπτες. Με αυτόν τον τρόπο θα ζήσουμε και αυτή τη χρονιά, ένα έντονο Πολιτιστικό Καλοκαίρι στα Χανιά, που προσπαθούμε να αποτυπώσουμε με αποκλειστικά ψηφιακό τρόπο τα τελευταία χρόνια στην επίσημη ιστοσελίδα του Πολιτισμού του Δήμου Χανίων, www.chania-culture.gr»

Όπως επεσήμανε ο κ. Γιαννακάκης «η επίσημη ιστοσελίδα του Πολιτισμού του Δήμου Χανίων μετράει επισκέπτες καθημερινά, ενώ υπάρχει και η επιλογή να ενημερώνονται μέσω newsletter εβδομαδιαίως. Δημιουργήσαμε μια συνολική αποτύπωση με το συνοπτικό πρόγραμμα, όπου ο καθένας μπορεί να δει αναλυτικά ημερομηνίες και τύπο εκδήλωσης, ενώ κάνοντας κλικ σε κάθε ξεχωριστή εκδήλωση μπορούν να ενημερωθούν περαιτέρω και να κλείσουν ηλεκτρονικά τα εισιτήριά τους».

Παράλληλα, ο κ. Γιαννακάκης αναφέρθηκε στις μεγάλες εκδηλώσεις που ξεκινούν, τα πολλά Φεστιβάλ της πόλης, ενώ ξεχωριστή ήταν η μνεία του στο μεγάλο πρόγραμμα πρωτότυπης πολιτιστικής παραγωγής του Δήμου Χανίων, τα Ανοιχτά Πανιά, που φέτος διεξάγονται για τρίτη χρονιά σε διάφορα σημεία του Δήμου Χανίων, με 13 πρωτότυπες δράσεις από τον Ιούλιο μέχρι τον Δεκέμβριο. Το πλήρες πρόγραμμα θα ανακοινωθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα, ενώ οι πρώτες δράσεις για τα “Ανοιχτά Πανιά 2023” θα διεξαχθούν το δεύτερο μισό του Ιούλη.

Το συνοπτικό πρόγραμμα των πολιτιστικών εκδηλώσεων, καθώς και των διαφόρων Φεστιβάλ που θα πραγματοποιηθούν φέτος το καλοκαίρι, βρίσκεται στην  ιστοσελίδα chania-culture.gr, όπου και θα ανανεώνεται συνεχώς.

ΙΟΥΛΙΟΣ

1-29    Paper Poetry – Μαριγώ Κάσση & Xin Song (Έκθεση)
              Μεγάλο Αρσενάλι
1-2       Αίας, Γιάννη Ρίτσου (ΔΗΠΕΘΕΚ)
              Αρχαίο θέατρο Απτέρας
1           Μάνος Τρυπιάς (συναυλία)
              Αμφιθέατρο Λενταριανών
1           Women Do Business
              Μεγάλο Αρσενάλι
3           Αρβανιτάκη – Ζουγανέλη (συναυλία)
              Ανατολική Τάφρος
3-11     Ταξίδια αισθήσεων και παραισθήσεων (έκθεση)
              Χαμάμ οδού Κατρέ
4-5       Λιλιπούπολη – παιδική χορωδία Δ. Χανίων
              Θέατρο Μίκης Θεοδωράκης
4-17    Στιγμιότυπα από τα Χανιά (έκθεση)
              Άγιος Ρόκκος
4           Μαραβέγιας (συναυλία)
              Ανατολική Τάφρος
5           Παρουσίαση βιβλίου Σώτης Τριανταφύλλου
              Μεγάλο Αρσενάλι
5            Μελωδικά απογεύματα με τη Φιλαρμονική Δήμου Χανίων
              Δημοτικός Κήπος
5            Αφοί Τσαχουρίδη (συναυλία)
               Ανατολική Τάφρος
5            Τραγουδάμε για το νερό – Ρίτα Αντωνοπούλου (συναυλία)
              San Salvatore
6            Το θαυμαστό ταξίδι του Νιλς Χόλγκερσον (θεατρικό για παιδιά)
               Ανατολική Τάφρος
6            Γιώργος Ρους (συναυλία)
               San Salvatore
8           Southbreak Jam
               Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης»
8            Τοσοδούλα
               Αμφιθέατρο Λενταριανών
8-9        Chania Rock Festival DISCOVER
              Πάρκο Ειρήνης και Φιλίας
9            22ο Διεθνές Πολιτιστικό Αντάμωμα
              Ανατολική Τάφρος
10          Νατάσα Μποφίλου (συναυλία)
              Ανατολική Τάφρος
11          Όποιος θέλει να χωρίσει να σηκώσει το χέρι του (θεατρικό)
              Ανατολική Τάφρος
12-18   Θαλασσινή αύρα (έκθεση)
              Χαμάμ οδού Κατρέ
12          Δροσουλίτες
               Αμφιθέατρο Λενταριανών
13          Μαρίζα Ρίζου
               San Salvatore
15-16   Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Κρήτης
              Ανατολική Τάφρος
15-17   Η εκδρομή (θεατρικό)
               Αμφιθέατρο Λενταριανών
17-18   Παραμύθι χωρίς όνομα (θεατρικό για παιδιά)
              Ανατολική Τάφρος
19          Αντρες με τα όλα τους (θεατρικό)
              Ανατολική Τάφρος
19          Μελωδικά απογεύματα με τη Φιλαρμονική Δήμου Χανίων
              Πλατεία Σπλάντζιας
19          Ο Καραγκιόζης και η πειρατική γαλέρα (θέατρο σκιών)
               Αμφιθέατρο Λενταριανών
20          Κότσιρας – Πασχαλίδης (συναυλία)
              Ανατολική Τάφρος
20-25   Μια Ελλάδα φως (έκθεση)    
              Χαμάμ οδού Κατρέ
21          Έκθεση Κων/νου Βολανάκη “Νόστος της θάλασσας” – εγκαίνια
              Δημοτική Πινακοθήκη
21          Sidarta X Saske (συναυλία)
              Ανατολική Τάφρος
22-1/8  Dance Days (φεστιβάλ χορού)
               Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης»
22-24    Θα φτιάξουν ούλα (θεατρικό)
               Αμφιθέατρο Λενταριανών
23          Αλέξανδρος Τσουβέλας – Λούης Πατσαλίδης (stand up)
              Ανατολική Τάφρος
24         Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων (θεατρικό για παιδιά)
               Ανατολική Τάφρος
24          Για τον Αντώνη Κατινάρη (συναυλία)
               San Salvatore
26          Ελευθέριος Βενιζέλος (όπερα)
              Ανατολική Τάφρος
26          Μελωδικά απογεύματα με τη Φιλαρμονική Δήμου Χανίων
              Ρωσικός Στρατώνας
26          Κουγκ Φου – Φίλοι για πάντα
               Αμφιθέατρο Λενταριανών
27          Βάκχες, Ευρυπίδη (αρχ. τραγωδία)
              Ανατολική Τάφρος
28         Μελωδικά απογεύματα με τη Φιλαρμονική Δήμου Χανίων
              1ο Γυμνάσιο (Φεστιβάλ Γης)
28          Γιώργος Θεοφάνους
               San Salvatore
29-30   Chania Rock Festival
              Ανατολική Τάφρος

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ

1           3 Φωνές & 3 ούτια – Συναυλία στην πανσέληνο
              Κουλες Απτέρας
1           Αλκίνοος Ιωαννίδης (συναυλία)
              Ανατολική Τάφρος
1           Μια φορά κι έναν καιρό (θεατρικό)
               Αμφιθέατρο Λενταριανών
2           Τριγωνοψαρούλης (θεατρικό για παιδιά)
              Ανατολική Τάφρος
2          Μελωδικά απογεύματα με τη Φιλαρμονική Δήμου Χανίων
               Αμφιθέατρο Λενταριανών
3           Η πόρνη από πάνω (θεατρικό)
              Ανατολική Τάφρος
4           Δωδέκατη νύχτα (θεατρικό)
              Ανατολική Τάφρος
4           Μικρό Θέατρο Λάρισας (θεατρικό για παιδιά)
               Αμφιθέατρο Λενταριανών
5           Μουσικοχορευτική παράσταση (συναυλία)
              Ανατολική Τάφρος
6           Το πάρτι της Πέππα (θεατρικό για παιδιά)
              Ανατολική Τάφρος
7           Ανδρική νοημοσύνη
              Ανατολική Τάφρος
7           Ο Καραγκιόζης και οι πειρατές (θέατρο σκιών)
               Αμφιθέατρο Λενταριανών
8           Τάνια Τσανακλίδου – Φώτης Σιώτας (συναυλία)
              Ανατολική Τάφρος
10         Οιδίπους επί Κολωνώ (αρχ. τραγωδία)
              Ανατολική Τάφρος
10         Τ’ αηδόνια της Ανατολής (συναυλία)
               San Salvatore
11         Μελωδικά απογεύματα με τη Φιλαρμονική Δήμου Χανίων
               πλατεία Γιαλί Τζαμί
11         Γέρμα (μουσικόθεατρική παράσταση)
               Κουλες Απτέρας
11         Ο Ψαροτρομάρας (θεατρικό για παιδιά)
               Αμφιθέατρο Λενταριανών
11         Γλυκερία – Ασλανίδου (συναυλία)
              Ανατολική Τάφρος
12         Μήδεια, Ευρυπίδη (αρχ. τραγωδία)
              Ανατολική Τάφρος
13         Ο Καραγκιόζης δάσκαλος του καράτε (θέατρο σκιών)
               Αμφιθέατρο Λενταριανών
13         Ηλίας Παλιουδάκης (συναυλία)
              Ανατολική Τάφρος
16         Ο Καραγκιόζης στη φάρμα (θέατρο σκιών)
               Αμφιθέατρο Λενταριανών
16         Ελένη Δήμου (συναυλία)
              Ανατολική Τάφρος
17         Το καρναβάλι των ζώων (θεατρικό για παιδιά)
              Ανατολική Τάφρος
18         Μελωδικά απογεύματα με τη Φιλαρμονική Δήμου Χανίων
               πλατεία Σούδας
18         Πορτοκάλογλου – Μόρφη (συναυλία)
              Ανατολική Τάφρος
19-20   Ο τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού (θεατρικό)
              Ανατολική Τάφρος
21         Βότκα Μολότωφ (θεατρικό)
              Ανατολική Τάφρος
22         Πάνος Μουζουράκης (συναυλία)
              Ανατολική Τάφρος
23         ABBA mania (συναυλία)
              Ανατολική Τάφρος
23         Η συνομωσία της κατσίκας (θεατρικό για παιδιά)
               Αμφιθέατρο Λενταριανών
24         Ηλέκτρα (αρχ. τραγωδία)
              Ανατολική Τάφρος
25         Ο θησαυρός της Βαγίας (θεατρικό)
              Ανατολική Τάφρος
26         Αφιέρωμα στο ελληνικό τραγούδι (συναυλία)
              Ανατολική Τάφρος
27         Πολυφωνικό σύνολο Απόλλων (συναυλία)
              Ανατολική Τάφρος
28         Προμηθέας Δεσμώτης (αρχ. τραγωδία)
               Αμφιθέατρο Λενταριανών
29         Usurum & Kadinelia (συναυλία)
              San Salvatore
29         Λιλιπούπολη – παιδική χορωδία Δ. Χανίων (μουσική παράσταση)
              Ανατολική Τάφρος
30-31  Ταξίδι στην Ελλάδα με πανσέληνο (συναυλία)
               San Salvatore
30        Παραμύθια ανάποδα (θεατρικό)
             Αμφιθέατρο Λενταριανών
31        Oliver – εφηβική χορωδία Δ. Χανίων (μουσική παράσταση)
             Ανατολική Τάφρος
31        Μικρό Θέατρο Λάρισας (θεατρικό για παιδιά)
             Αμφιθέατρο Λενταριανών

cine Κήπος – Καλοκαίρι 2023 (πρόγραμμα)

Για ακόμα ένα καλοκαίρι δίνουμε ραντεβού στο cine Κήπος, τον θερινό Δημοτικό Κινηματογράφο των Χανίων, που λειτουργεί στην καρδιά της πόλης από το 1912.

Κατεβάστε εδώ το αναλυτικό πρόγραμμα των ταινιών σε υψηλή ανάλυση (PDF) →

ΩΡΕΣ ΠΡΟΒΟΛΩΝ

05/6 – 29/6: 21.00
30/6 – 15/8: 21.30
16/8 – 17/9: 21.00

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ

Γενική είσοδος: 5€
Μειωμένο: 2€ (Φοιτητές, Άνεργοι, Άνω των 65 ετών, ΑμεΑ)

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ (συνοπτικό)

ΙΟΥΝΙΟΣ
5-6      ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ the movie
7          TRES COURT
8          TRES COURT DOCKS
9-11   TAR
12-13 Ο ΜΙΚΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΣ το κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού
14-15 Η ΒΑΛΕΡΙΑ ΠΑΝΤΡΕΥΕΤΑΙ
16-18 ΑΣΠΡΟ ΠΑΤΟ
19-20 Ο ΠΑΠΟΥΤΣΩΜΕΝΟΣ ΓΑΤΟΣ
21-22  ΤΑΙΝΙΕΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
23-25 ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΗΣ ΘΛΙΨΗΣ
26-27 MINIONS 2 η άνοδος του Γκρου
28-29  Η ΛΕΪΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΔΕΛΦΙΑ ΤΗΣ
30        AVATAR

ΙΟΥΛΙΟΣ
1-2     
 AVATAR
3-4      Η ΜΙΚΡΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΣ
5-6      ΑΡΚΑΔΙΑ, η Καμπανία της Ανατολής
7-9      ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΙΝΙΣΕΡΙΝ
10-11 ΑΣΤΕΡΙΞ ΚΑΙ ΟΒΕΛΙΞ στον δρόμο για την Κίνα
12-13 ΤΥΧΕΡΟ ΑΣΤΕΡΙ
14-16 ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
17-18 Η ΠΑΡΕΑ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ
19-20 ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ
21-23 ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΤΟΥ ΚΑΡΑΒΑΤΖΙΟ
24-25 Ο ΜΑΓΙΚΟΣ ΑΥΛΟΣ
26-27 ΤΟ ΗΣΥΧΟ ΚΟΡΙΤΣΙ
28-30 ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ
31        ΠΝΕΥΜΑ ΑΠΟ ΣΠΙΤΙ

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
1          ΠΝΕΥΜΑ ΑΠΟ ΣΠΙΤΙ
2-3      ΣΠΙΤΙ ΑΠΟ ΘΡΑΥΣΜΑΤΑ
4-6      Η ΦΑΛΑΙΝΑ
7-8      ΜΙΑ ΧΑΡΟΥΜΕΝΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
9-10    Η ΣΥΝΩΜΟΣΙΑ ΤΟΥ ΚΑΪΡΟΥ
11-13 Η ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΙΣ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ
14-15 ΚΑΡΟ ΝΙΝΤΖΑ επικίνδυνη αποστολή
16-17 ΑΝΤΙΓΟΝΗ
18-20 ΓΥΝΑΙΚΕΙΕΣ ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ
21-22 ΤΡΕΙΣ ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ
23-24 Η ΝΥΧΤΑ ΤΗΣ 12ης
25-27 Ο INDIANA JONES και ο δίσκος του πεπρωμένου
28-29 Ο ΑΠΙΘΑΝΟΣ ΜΟΡΙΣ
30-31 ΣΕΡΠΙΚΟ

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
1-3      BLACK PANTHER wakanda forever
4-5      Η ΜΙΚΡΗ ΓΟΡΓΟΝΑ
6-7      ΚΟΡΣΕΣ
8-10   Ο ΣΟΦΕΡ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΜΑΝΤΛΕΝ
11-13 ROCK UNDER THE CLOCK
14-17 CHANIARTOON

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) πολιτισμού του Δήμου Χανίων:shop.chania-culture.gr,  ο κάθε ενδιαφερόμενος θα μπορεί να πλοηγηθεί στο σύνολο των εκδόσεων του Δήμου και των Νομικών του Προσώπων (της Πολιτιστικής Επιχείρησης του Δήμου, της Δημοτικής Πινακοθήκης και του Κέντρου Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου)στα βιβλία, τις εκδόσεις, τα έντυπα αλλά και το ψηφιακό υλικό, καθώς και να τα παραγγείλει. Έπειτα από την επιλογή, τα προϊόντα θα στέλνονται άμεσα, εύκολα και με ασφάλεια προς όλη την Ελλάδα και τον κόσμο.

Τέλος, διαρκής ενημέρωση για τις εκδηλώσεις και ενδιαφέροντα νέα για τα πολιτιστικά δρώμενα, υπάρχουν και στις επίσημες σελίδες του Δήμου Χανίων και της Κ.Ε.Π.ΠΕ.ΔΗ.Χ.-Κ.Α.Μ. στα κοινωνικής δικτύωσης:

 

Τι ισχύει τελικά με την μπάρα στα Άπτερα;

Στην επικαιρότητα ήρθε ξανά το θέμα με την μπάρα που έχει τοποθετηθεί στον παραλιακό δρόμο από τον Κλαδισσό προς τα Άπτερα.

Μετά από επικοινωνία που είχαμε με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο Χανίων κ. Καλογριδάκη μας πληροφόρησε ότι η μπάρα είχε τοποθετηθεί από τον Δήμο Χανίων το 2017 επί δημάρχου κ. Τάσου Βάμβουκα. Ο λόγος; Η άσκοπη ρίψη διαφόρων τυπών μπαζών από ασυνείδητους αλλά και άλλες παραβατικές πράξεις που συνέβαιναν στην περιοχή.

Όπως μας είπε κρίθηκε σκόπιμο να τοποθετηθεί μπάρα και να οριστεί μία ώρα το απόγευμα που θα κλείνει ώστε να διασφαλιστεί ότι θα σταματήσουν οι παραβατικές συμπεριφορές.

Επειδή ο Δήμος Χανίων δεν έχει προσωπικό που να περισσεύει, το κατέβασμα της μπάρας έχουν αναλάβει κάτοικοι από την περιοχή.

Σε οποιαδήποτε περίπτωση, όπως μας διαβεβαίωσε ο κ. Καλογριδάκης, η μπάρα δεν έχει τοποθετηθεί από ιδιώτη και είναι σε γνώση των υπηρεσιών του Δήμου Χανίων.