29.3 C
Chania
Τρίτη, 23 Ιουνίου, 2026

Dance Days Chania 2026: Το 16ο διεθνές Φεστιβάλ σύγχρονου χορού 20 Ιουλίου 2 Αυγούστου

Το «Dance Days Chania» για 16η συνεχόμενη χρονιά θα πραγματοποιηθεί από τις 20 Ιουλίου έως και τις 2 Αυγούστου. Δράσεις του θα φιλοξενηθούν σε θέατρα, χώρους πολιτισμού και γειτονιές της πόλης των Χανίων.

Η φετινή διοργάνωση αναπτύσσεται μέσα από θεματικές ενότητες που εστιάζουν στις αστικές και κοινωνικές χαρτογραφήσεις, τη συμπερίληψη και την προσβασιμότητα, την εκπαίδευση και τους «σωματικούς διαλόγους», τα νέα μέσα και τις σύγχρονες καλλιτεχνικές τάσεις, καθώς και την έρευνα και τις καλλιτεχνικές γέφυρες μεταξύ δημιουργών και φορέων από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει παραστάσεις σύγχρονου χορού, performances στον δημόσιο χώρο, εργαστήρια, open studios, προβολές ταινιών χορού και δράσεις για όλες τις ηλικίες, με επίκεντρο το σώμα, την κίνηση και τη συλλογική εμπειρία.

Το πρόγραμμά του αποτελείται από:

  • 15 παραστάσεις στο θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης» και χώρους πολιτισμού
  • 2 παραστάσεις σε σημεία της πόλης [ελεύθερη είσοδος]
  • 12 σεμινάρια και εργαστήρια από την ενότητα «Γνωριμία με τις/ους χορογράφους»
  • 2 πρότζεκτ από την ενότητα «Νέοι δημιουργοί και δημόσιος χώρος» (δημιουργία πρωτότυπων site specific εν εξελίξει έργων από Έλληνες δημιουργούς) [ελεύθερη είσοδος]
  • 4 επιλεγμένα εν εξελίξει έργα από την νέα ενότητα “Open Studio”
  • Προβολή τριλογίας ταινιών χορού με θέμα την γυναίκα από την δημιουργό Editta Braun [ελεύθερη είσοδος]
  • Προβολή επιλεγμένων cartoon σε συνεργασία με το 10o Chaniartoon
  • Έκθεση έργων και performance από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το δικό μου σώμα “μιλά”» σε συνδιοργάνωση με την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Χανίων [ελεύθερη είσοδος]

Η χορευτική πρόταση για το 2026 συνιστά τον συγκερασμό τρυφερών και συνάμα εκρηκτικών συναντήσεων με κοινωνικό πρόσημο και ανθρωποκεντρική διάσταση, θέτοντας στο επίκεντρο υπαρξιακά ζητήματα που αναζητούν καταφύγιο και λύση στην τέχνη.

Το «Dance Days Chania» διοργανώνεται από τον Σύλλογο Εκφραστικού Χορού «Συν-Κίνηση» από το 2011 με εθελοντική εργασία των μελών του. Συνδιοργανωτές της 16ης διοργάνωσης συντελούν η Περιφέρεια Κρήτης Π.Ε. Χανίων και ο Δήμος Χανίων, ενώ παράλληλα υποστηρικτές και συνεργάτες είναι η Σχολή Αρχιτεκτόνων του Πολυτεχνείου Κρήτης, το Διεθνές Φεστιβάλ cartoon «Chaniartoon», η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Χανίων και η Ακαδημία Χορού SEAD.

*Περισσότερες πληροφορίες και αναλυτικά το πρόγραμμα στην επίσημη ιστοσελίδα του Φεστιβάλ 

Στον τάφο του Νικήτα η «φωνή» της Κρήτης κατά της βίας – Ιστορική παρουσία της Ιεράς Συνόδου στον Μυλοπόταμο

Με ένα ιδιαίτερα συμβολικό συνοδικό τρισάγιο στον τάφο του Νικήτα Γεμιστού, η Εκκλησία της Κρήτης στέλνει μήνυμα κατά της βίας και της αυτοδικίας, ενώ δρομολογεί πρωτοβουλίες για την πρόληψη παρόμοιων τραγωδιών

Ένα ισχυρό μήνυμα κατά της βίας, της αυτοδικίας και του τραμπουκισμού αναμένεται να εκπέμψει την Παρασκευή η Εκκλησία της Κρήτης, με αφορμή το συνοδικό τρισάγιο που θα τελεστεί στον τάφο του αδικοχαμένου Νικήτα Γεμιστού, στον Μυλοπόταμο.

Στην τελετή θα παραστεί σύσσωμη η Ιερά Επαρχιακή Σύνοδος της Εκκλησίας της Κρήτης, σε μια κίνηση με ιδιαίτερο συμβολισμό και βαρύνουσα σημασία. Όπως τονίζεται, πρόκειται για μια πρωτοφανή πρωτοβουλία των τελευταίων δεκαετιών, καθώς για πρώτη φορά όλα τα μέλη της Συνόδου θα βρεθούν μπροστά στον τάφο ενός νέου ανθρώπου που έχασε τη ζωή του τόσο άδικα και βίαια.

Ο Νικήτας Γεμιστός δολοφονήθηκε τον περασμένο Μάιο στην Αμμουδάρα, σε μια υπόθεση που συγκλόνισε το πανελλήνιο και άνοιξε έναν ευρύτερο δημόσιο διάλογο γύρω από τα φαινόμενα βίας, τις προσωπικές αντιπαραθέσεις και τις πρακτικές αυτοδικίας που εξακολουθούν να απασχολούν την κοινωνία της Κρήτης.

Με το τρισάγιο της Παρασκευής, η Εκκλησία επιδιώκει να καταστήσει σαφές ότι τέτοια περιστατικά δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτά και δεν εκφράζουν τις αξίες, την παράδοση και τον πολιτισμό της Κρήτης. Το μήνυμα που θα σταλεί από τον τάφο του Νικήτα δεν αφορά μόνο τη μνήμη ενός παιδιού που χάθηκε άδικα, αλλά και την ανάγκη να υψωθεί ένα κοινό μέτωπο απέναντι στη βία σε κάθε της μορφή.

Παράλληλα, η Εκκλησία της Κρήτης έχει ήδη προχωρήσει στη σύσταση ειδικής Συνοδικής Επιτροπής, με στόχο την ανάληψη πρωτοβουλιών και δράσεων ευαισθητοποίησης. Όπως επισημαίνεται, το επόμενο διάστημα θα πραγματοποιηθούν συναντήσεις με φορείς και αρμόδιες αρχές, ώστε να αναζητηθούν τρόποι πρόληψης και αντιμετώπισης φαινομένων που οδηγούν σε τραγωδίες όπως αυτή.

Οι πρώτες δράσεις αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στις επόμενες εβδομάδες, με στόχο η υπόθεση του Νικήτα να αποτελέσει αφορμή για ουσιαστικές παρεμβάσεις και όχι μια ακόμη τραγική ιστορία που θα ξεχαστεί με το πέρασμα του χρόνου.

www.neakriti.gr

Δήμος Χανίων και Δ.Ε.ΔΙ.Σ.Α.: Συλλογή ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών αποβλήτων «πόρτα-πόρτα» στις 18 Ιουνίου

Την Πέμπτη 18 Ιουνίου 2026, από τις 6:30 έως τις 13:00, ο Δήμος Χανίων σε συνεργασία με τη Διαδημοτική Επιχείρηση Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (Δ.Ε.ΔΙ.Σ.Α. ΑΕ) θα πραγματοποιήσουν συλλογή ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών αποβλήτων με το σύστημα «πόρτα-πόρτα» στην πόλη των Χανίων.

Τα συνεργεία της Διεύθυνσης Καθαριότητας του Δήμου Χανίων και της Δ.Ε.ΔΙ.Σ.Α. θα περάσουν από κάθε σπίτι που έχει δηλώσει συμμετοχή για να συλλέξουν τις ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές που οι πολίτες επιθυμούν να απορρίψουν.

Η συγκεκριμένη δράση αποτελεί σταθερό θεσμό για τον Δήμο Χανίων, με τα στοιχεία να δείχνουν ότι συγκεντρώνονται ετησίως περισσότεροι από 250 τόνοι ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών αποβλήτων. Η ποσότητα αυτή αποδεικνύει τόσο την αποτελεσματικότητα του προγράμματος όσο και την αυξανόμενη ευαισθητοποίηση των πολιτών σε θέματα υπεύθυνης διαχείρισης απορριμμάτων.

Τα απόβλητα από ηλεκτρικό και ηλεκτρονικό εξοπλισμό (ΑΗΗΕ) αποτελούν μία από τις ταχύτερα αυξανόμενες ροές αποβλήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η συλλογή, ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση των ηλεκτρικών αντικειμένων και εξοπλισμού έχει μεγάλη σημασία, καθώς πολλά από αυτά τα προϊόντα περιέχουν πολύτιμες πρώτες ύλες και άλλα μέταλλα, τα οποία μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν για την κατασκευή νέων προϊόντων.

Όσοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στη δράση θα πρέπει να δηλώσουν τη συμμετοχή τους εκ των προτέρων και να λάβουν τις σχετικές οδηγίες για τον τρόπο και τις ώρες αποκομιδής. Οι δηλώσεις ενδιαφέροντος γίνονται στο τηλέφωνο 28213 41777, καθημερινές από 08:00 έως 14:30, εκτός Σαββάτου και Κυριακής.

Στο Βρετανικό Κοινοβούλιο η Ισραηλινή εκδήλωση Real Estate στο Λονδίνο για την πώληση κατεχόμενων Παλαιστινιακών εδαφών

Μια έντονη συζήτηση γύρω από την εφαρμογή της εξωτερικής πολιτικής του Ηνωμένου Βασιλείου και την τήρηση της διεθνούς νομιμότητας εξελίσσεται στο βρετανικό Κοινοβούλιο, με αφορμή τη διεξαγωγή εμπορικής εκδήλωσης real estate στην πρωτεύουσα της χώρας. Το ζήτημα, το οποίο αφορά τη διαφήμιση και πώληση περιουσίων που βρίσκονται εντός των κατεχόμενων παλαιστινιακών εδαφών, έφερε στο προσκήνιο η νομοθετική πτέρυγα της αντιπολίτευσης, ζητώντας την άμεση παρέμβαση των κυβερνητικών αρχών. Η επίσημη τοποθέτηση του Υπουργείου Εξωτερικών επιβεβαίωσε ότι η υπόθεση τελεί υπό ενεργό εξέταση, ενώ υπογραμμίστηκε η ετοιμότητα του κρατικού μηχανισμού για την επιβολή στοχευμένων κυρώσεων σε περίπτωση διαπίστωσης παραβάσεων της βρετανικής νομοθεσίας.

Το ζήτημα εισήχθη προς συζήτηση στο Σώμα από τον βουλευτή της περιφέρειας Λιντς Ηστ (Leeds East), Ρίτσαρντ Μπούργκον (Richard Burgon). Ο κ. Μπούργκον, ο οποίος εκλέγεται σταθερά από το 2015 με το Εργατικό Κόμμα και έχει διατελέσει Σκιώδης Υπουργός Δικαιοσύνης και Σκιώδης Λόρδος Καγκελάριος στη σκιώδη κυβέρνηση του Τζέρεμι Κόρμπιν (Jeremy Corbyn) κατά την περίοδο 2016–2020, έκανε λόγο για εμφανή ανακολουθία στην αντιμετώπιση ανάλογων διεθνών ζητημάτων.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο Βρετανός πολιτικός προχώρησε σε έναν άμεσο παραλληλισμό με την κρίση στην Ανατολική Ευρώπη, προκειμένου να καταδείξει αυτό που ο ίδιος χαρακτήρισε ως «δύο μέτρα και δύο σταθμά» στην πολιτική σκηνή:

«Ας φανταστούμε απλώς αν, αυτό το Σαββατοκύριακο στην πρωτεύουσά μας, γινόταν μια μεγάλη ρωσική εκδήλωση real estate που πουλούσε ουκρανική γη. Πολύ σωστά και χωρίς δισταγμό, η κυβέρνηση θα κινούνταν για να απαγορεύσει μια τέτοια παράνομη εκδήλωση. Κι όμως, αυτό το Σαββατοκύριακο στο Λονδίνο, πραγματοποιείται μια μεγάλη ισραηλινή εκδήλωση real estate, η οποία διαφημίζει ανοιχτά την πώληση γης στα παράνομα κατεχόμενα παλαιστινιακά εδάφη. Δεδομένου ότι η κυβέρνηση έχει ορθώς αναγνωρίσει το κράτος της Παλαιστίνης, θα έπρεπε σίγουρα να κινηθούμε για να απαγορεύσουμε αυτή την εκδήλωση από το να ξεπουλάει παράνομα παλαιστινιακή γη στην πρωτεύουσά μας. Ποια είναι η στάση του Υπουργού Εξωτερικών σε αυτό;»

Σημειώνουμε ότι για το θέμα παρέμβαση έκανε και ο πρώην ηγέτης των Εργατικών Τζέρεμι Κόρμπιν (Jeremy Corbyn):

«Το Ισραήλ πουλάει τώρα παλαιστινιακή γη σε μια έκθεση real estate στο Λονδίνο αυτό το Σαββατοκύριακο.

«Ας πούμε όλοι: όχι, είναι εντελώς λάθος, παράνομο και ασυνείδητο μια κατοχική δύναμη να ταξιδεύει στο εξωτερικό για να πουλήσει γη που δεν της ανήκει, για να αφήσει ακόμη περισσότερους Παλαιστίνιους άστεγους».

Ακολουθεί ολόκληρη η συζήτηση:

«Ας φανταστούμε απλώς αν, αυτό το Σαββατοκύριακο στην πρωτεύουσά μας, γινόταν μια μεγάλη ρωσική εκδήλωση real estate που πουλούσε ουκρανική γη. Πολύ σωστά και χωρίς δισταγμό, η κυβέρνηση θα κινούνταν για να απαγορεύσει μια τέτοια παράνομη εκδήλωση.

Κι όμως, αυτό το Σαββατοκύριακο στο Λονδίνο, πραγματοποιείται μια μεγάλη ισραηλινή εκδήλωση real estate, η οποία διαφημίζει ανοιχτά την πώληση γης στα παράνομα κατεχόμενα παλαιστινιακά εδάφη. Δεδομένου ότι η κυβέρνηση έχει ορθώς αναγνωρίσει το κράτος της Παλαιστίνης, θα έπρεπε σίγουρα να κινηθούμε για να απαγορεύσουμε αυτή την εκδήλωση από το να ξεπουλάει παράνομα παλαιστινιακή γη στην πρωτεύουσά μας. Ποια είναι η στάση του Υπουργού Εξωτερικών σε αυτό;»

Απάντηση από τον Υπουργό Εξωτερικών

«Εξετάζουμε ενεργά τη συγκεκριμένη εκδήλωση. Επιπλέον, εάν εντοπίσουμε περιπτώσεις που συνιστούν παραβίαση της νομοθεσίας του Ηνωμένου Βασιλείου, θα διερευνήσουμε διεξοδικά αυτά τα ζητήματα.

Πέρα από τη συγκεκριμένη περίπτωση, διακυβεύεται μια ευρύτερη αρχή: κανείς δεν πρέπει να διαφημίζει παράνομους οικισμούς στο Ηνωμένο Βασίλειο και κανείς δεν πρέπει να τους επιδιώκει. Καμία επιχείρηση και κανένας οργανισμός δεν πρέπει να εμπλέκεται σε αυτές τις δραστηριότητες.

Έχουμε ήδη αποδείξει την προθυμία και την αποφασιστικότητά μας να επιβάλουμε στοχευμένες κυρώσεις σε οργανισμούς που εμπλέκονται σε αυτές τις πρακτικές, όπως εκθέσαμε σήμερα. Θα συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε περαιτέρω κυρώσεις όποτε παρουσιάζεται η ευκαιρία, επειδή η υποστήριξη παράνομων οικισμών είναι θεμελιωδώς λανθασμένη».

Ηράκλειο: Ξενοδοχείο ζήτησε από εργαζόμενους να επιστρέψουν το Δώρο Πάσχα

Σφοδρή επίθεση ενάντια σε αυθαίρετες εργοδοτικές πρακτικές εξαπολύει το Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων Νομού Ηρακλείου, καταγγέλλοντας περιστατικό σε ξενοδοχειακή επιχείρηση της περιοχής, όπου η διοίκηση φέρεται να ζήτησε πίσω το Δώρο Πάσχα από τους εργαζόμενους, επικαλούμενη «λογιστικό λάθος». Το συμβάν ήρθε στο φως μετά από παρέμβαση του Σωματείου και έλεγχο της Επιθεώρησης Εργασίας.

Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων κάνουν λόγο για συνειδητή επιλογή εκμετάλλευσης, υπογραμμίζοντας παράλληλα συστηματικές παραβιάσεις, όπως η μη εφαρμογή της Συλλογικής Σύμβασης και η περικοπή επιδομάτων. Στο πλαίσιο αυτό, το Σωματείο καλεί σε εντατικοποίηση των ελέγχων και δίνει αγωνιστικό ραντεβού στην απεργία της 24ης Ιουνίου.

Σε ανακοίνωση του Σωματείου τονίζεται:

“Κάποιοι εργοδότες θεωρούν τους εργαζόμενους εύκολα θύματα – Θα μας βρίσκουν συνεχώς απέναντί τους

Το Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων Νομού Ηρακλείου καταγγέλλει τις απαράδεκτες πρακτικές που συνεχίζουν να εμφανίζονται σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις του Νομού μας, παρά την ανάπτυξη και τα τεράστια κέρδη που καταγράφει ο τουρισμός.

Σε ξενοδοχειακή επιχείρηση στο νομό Ηρακλείου, μετά από καταγγελίες εργαζομένων και παρέμβαση του Σωματείου, πραγματοποιήθηκε έλεγχος από την Επιθεώρηση Εργασίας, με αποτέλεσμα να καταβληθεί το Δώρο Πάσχα που δεν είχε καταβληθεί στους εργαζόμενους.

Το εξοργιστικό όμως είναι ότι μετά την καταβολή του Δώρου, η εργοδοσία φέρεται να ζητά από τους εργαζόμενους να το επιστρέψουν πίσω, επικαλούμενη δήθεν «λογιστικό λάθος».

Αναρωτιόμαστε:

  • Όταν επί χρόνια δεν καταβάλλεται το Δώρο Πάσχα, πρόκειται για λογιστικό λάθος ή για συνειδητή επιλογή;
  • Όταν δεν χορηγούνται αποδείξεις μισθοδοσίας, είναι λάθος;
  • Όταν δεν εφαρμόζεται η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, είναι λάθος;
  • Όταν δεν καταβάλλονται οι νόμιμες προσαυξήσεις Κυριακών και αργιών, είναι λάθος;
  • Όταν περικόπτονται επιδόματα που προβλέπονται από τη νομοθεσία και τη σύμβαση, είναι λάθος;

Η αλήθεια είναι μία: κάποιοι εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τους εργαζόμενους ως αναλώσιμους και θεωρούν ότι μπορούν να λειτουργούν ανεξέλεγκτα μέχρι να βρεθεί κάποιος να τους σταματήσει.

Το Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων Ν. Ηρακλείου ξεκαθαρίζει ότι δεν πρόκειται να επιτρέψει την επιστροφή δεκαετιών πίσω στα εργασιακά δικαιώματα. Δεν θα επιτρέψουμε να μετατραπεί η τουριστική ανάπτυξη σε ανάπτυξη εκμετάλλευσης.

Καλούμε τους εργαζόμενους να σπάσουν τη σιωπή τους και να καταγγέλλουν κάθε αυθαιρεσία. Κανείς δεν είναι μόνος του.

Ταυτόχρονα, καλούμε την Πολιτεία να ενισχύσει τους ελεγκτικούς μηχανισμούς. Δεν αρκεί να διαπιστώνονται οι παραβάσεις. Χρειάζονται ουσιαστικές κυρώσεις που να αποτρέπουν την επανάληψή τους.

Το μήνυμά μας είναι ξεκάθαρο:

Τα δώρα δεν χαρίζονται από κανέναν εργοδότη. Οι μισθοί δεν είναι φιλοδώρημα. Οι Κυριακές και οι αργίες πληρώνονται. Οι Συλλογικές Συμβάσεις εφαρμόζονται.

Και όσοι πιστεύουν ότι μπορούν να τρομοκρατούν ή να εκβιάζουν εργαζόμενους για να επιστρέψουν νόμιμες αποδοχές, να γνωρίζουν ότι θα μας βρίσκουν απέναντί τους, σε κάθε χώρο δουλειάς, κάθε μέρα.

Αυτές οι πρακτικές αποδεικνύουν γιατί οι εργαζόμενοι στον τουρισμό και τον επισιτισμό πρέπει να δυναμώσουμε τη φωνή μας.

Στις 24 Ιουνίου απεργούμε και διεκδικούμε:

  • Πλήρη εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.
  • Αυστηρούς ελέγχους και ουσιαστικές κυρώσεις στους παραβάτες εργοδότες.
  • Σεβασμό στα εργασιακά δικαιώματα.
  • Προστασία των εποχικών εργαζομένων και αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας.
  • Μέτρα στήριξης για τους εργαζόμενους που κρατούν όρθιο τον ελληνικό τουρισμό.

Κανένας εργαζόμενος μόνος του. Η σιωπή και ο φόβος είναι ο καλύτερος σύμμαχος της αυθαιρεσίας.

Στις 24 Ιουνίου δίνουμε μαζική απάντηση.

Γιατί τα δικαιώματα δεν χαρίζονται. Κατακτώνται και υπερασπίζονται καθημερινά”.

Επίσκεψη Πρύτανη Πολυτεχνείου Κρήτης σε Πανεπιστήμια της Κίνας για ακαδημαϊκές συνεργασίες

Ο Πρύτανης του Πολυτεχνείου Κρήτης Καθηγητής Μιχαήλ Ζερβάκης πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη σε τρία πανεπιστήμια της Κίνας, στο πλαίσιο της 7ης Συνάντησης μεταξύ Κίνας και των χωρών της Κεντρο-Ανατολικής Ευρώπης, με στόχο την ανάπτυξη ακαδημαϊκών συνεργασιών και την προώθηση του ερευνητικού έργου του ιδρύματος των Χανίων.

Η συνάντηση, στην οποία συμμετείχε ως επίσημος προσκεκλημένος ο κ. Ζερβάκης, αποτελεί την κεντρική δίοδο συνεργασίας και οργανώνεται σε ανώτερο διακρατικό επίπεδο, λειτουργώντας ως ο κύριος καταλύτης επίσημων συνεργασιών μεταξύ ιδρυμάτων. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στην Κίνα, ο Πρύτανης επισκέφτηκε πανεπιστήμια σε τρεις διαφορετικές πόλεις: το Beijing, το Jinan και το Qingdao, παρουσιάζοντας το Πολυτεχνείο Κρήτης και διερευνώντας προοπτικές συνεργασίας.

Στο Beijing University of Chemical Technology, το οποίο διατηρεί ήδη συνεργασία με τον Καθηγητή Πέτρο Γκίκα, Κοσμήτορα της Σχολής Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος (ΧΗΜΗΠΕΡ), εκδηλώθηκε ενδιαφέρον για επέκταση της ακαδημαϊκής συνεργασίας σε επίπεδο ολόκληρης της Σχολής. Η υφιστάμενη συνεργασία με τον κ. Γκίκα αποτελεί βάση για περαιτέρω ανάπτυξη των σχέσεων μεταξύ των δύο ιδρυμάτων.

Το Shandong Jiaotong University στο Jinan εκδήλωσε ενδιαφέρον για ακαδημαϊκές συνεργασίες είτε σε επίπεδο καθηγητών είτε σε επίπεδο Σχολών, με ιδιαίτερη έμφαση στη Σχολή Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης (ΜΠΔ) και τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΗΜΜΥ) του Πολυτεχνείου Κρήτης. Οι δύο αυτές Σχολές αποτελούν σημαντικά ακαδημαϊκά τμήματα του ιδρύματος με ισχυρό ερευνητικό προφίλ.

Το Qingdao University of Technology εκδήλωσε άμεσο ενδιαφέρον για τη δημιουργία κοινών προγραμμάτων με τη Σχολή Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης (ΜΠΔ) και τη Σχολή Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος (ΧΗΜΗΠΕΡ). Η προοπτική ανάπτυξης κοινών προγραμμάτων ανοίγει νέους δρόμους για την ακαδημαϊκή συνεργασία, με δυνατότητες ανταλλαγής φοιτητών και ερευνητών, καθώς και συνδιοργάνωσης εκπαιδευτικών δράσεων.

Η επίσκεψη οργανώθηκε από την Καθηγήτρια Κινέζικης Γλώσσας στο Πολυτεχνείο Κρήτης, Ms. Zhu Shiheng, η οποία διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στη διευκόλυνση των επαφών και τη γεφύρωση του πολιτισμικού και γλωσσικού χάσματος. Η παρουσία της στο ίδρυμα των Χανίων αποδεικνύεται ιδιαίτερα σημαντική για την προώθηση των σχέσεων του Πολυτεχνείου Κρήτης με ακαδημαϊκούς φορείς της Κίνας.

Η ανάπτυξη αυτών των συνεργασιών εντάσσεται στη στρατηγική του Πολυτεχνείου Κρήτης για διεθνοποίηση των δραστηριοτήτων του και ενίσχυση του ερευνητικού του αποτυπώματος σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι επαφές με κινεζικά πανεπιστήμια ανοίγουν νέες δυνατότητες για κοινά ερευνητικά προγράμματα, κινητικότητα φοιτητών και ακαδημαϊκού προσωπικού, καθώς και για προσέλκυση διεθνών κεφαλαίων για έρευνα και καινοτομία.

Αποκόρωνας: Αντιδράσεις για δημοσίευμα που αφορά στη μελέτη του ΕΜΠ για το έργο «Χανιά – Δαμάστα»

Σε νέα παρέμβαση προχώρησε η «Πρωτοβουλία Αποκόρωνα ενάντια στους πυλώνες και τις ανεμογεννήτριες», καταδικάζοντας δημοσίευμα στον κρητικό Τύπο που λοιδορεί τη σχετική μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) για το έργο μεταφοράς υψηλής τάσης.

Κάνοντας λόγο για «φαιδρό» δημοσίευμα, η Πρωτοβουλία, η οποία συμπληρώνει δύο χρόνια κινητοποιήσεων ενάντια στον σχεδιασμό του έργου μεταφοράς υψηλής τάσης «Χανιά – Δαμάστα», υπεραμύνεται της επιστημονικής εγκυρότητας του ΕΜΠ, τονίζοντας ότι πρόκειται για τον πλέον αξιόπιστο τεχνικό φορέα της χώρας, ο οποίος στέκεται αντικειμενικά μακριά από πολιτικές και οικονομικές σκοπιμότητες, προσφέροντας αδιαμφισβήτητη επιστημονική τεκμηρίωση.

Όπως τονίζει η Πρωτοβουλία, η μελέτη του ΕΜΠ καταδεικνύει με απόλυτο τρόπο την καταστροφή και τις αρνητικές συνέπειες με ορίζοντα εκατονταετίας:

  • Στην υγεία των κατοίκων
  • Στις προστατευόμενες περιοχές NATURA και στους αρχαιολογικούς χώρους
  • Στην αγροτική και κτηνοτροφική παραγωγή
  • Στη μελισσοκομία και τον συνολικό πρωτογενή τομέα
  • Στη φύση, στο περιβάλλον και στους οικισμούς
  • Στην οικονομία των ορεινών και ημιορεινών περιοχών του Αποκόρωνα
  • Στην αλλαγή χρήσης γης και την πλήρη απαξίωσή της

«Η καταστροφή, η υποβάθμιση και η αλλοίωση αυτή του τόπου μας προκαλούνται εξαιτίας της εναέριας γραμμής μεταφοράς υψηλής τάσης Χανιά – Δαμάστα, μιας γραμμής που, εν τέλει, εξυπηρετεί αποκλειστικά τη διασύνδεση των αιολικών πάρκων» τονίζει η Πρωτοβουλία, η οποία σε συνεργασία με το Συντονιστικό Ρεθύμνου, έχει καταθέσει προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας

Στη νομική αυτή κίνηση, η οποία πραγματοποιείται ανεξάρτητα από τις ενέργειες του Δήμου Αποκορώνου, συμμετέχουν ενεργά κάτοικοι, αγρότες, κτηνοτρόφοι, καθώς και πολιτιστικοί σύλλογοι και φορείς από τις περιοχές όδευσης του έργου στον Αποκόρωνα, το Ρεθύμνο, τα Χανιά και τον Μυλοπόταμο.

«Ο αγώνας συνεχίζεται για να μη μετατραπεί η Κρήτη σε ένα απρόσωπο ενεργειακό κόμβο και τα βουνά μας σε βιομηχανικό πεδίο παραγωγής και μεταφοράς ενέργειας. Σε μια εποχή που η ενέργεια έχει μετατραπεί σε ένα πανάκριβο εμπόρευμα, αρνούμαστε να θυσιάσουμε τις ίδιες τις ζωές μας και τον τόπο μας προς όφελος των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων!», καταλήγει η σχετική ανακοίνωση.

Καρυστιανού: Το δίλημμα είναι αν θα παραμείνω στο παλιό των σκανδάλων και της διαπλοκής ή θα επιλέξω την κάθαρση

«Το δίλημμα είναι αν θα παραμείνω στο παλιό των σκανδάλων και της διαπλοκής ή θα επιλέξω την κάθαρση» δήλωσε στον Alpha Radio η πρόεδρος του κόμματος «Ελπίδα για τη Δημοκρατία», Μαρία Καρυστιανού.

«Για μένα οι δημοσκοπήσεις δεν αντιπροσωπεύουν αυτό που νιώθω όταν βγαίνω στον κόσμο, αυτό που αφουγκράζομαι. Δεν ξέρω πώς βγαίνουν οι δημοσκοπήσεις, δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα, δεν ξέρω πώς γίνεται η συλλογή του δείγματος και αν είναι από όλες τις κοινωνικές ομάδες. Ένα μεγάλο ποσοστό δεν πηγαίνει να ψηφίσει, αδιαφορεί πλήρως για την κοινωνική ζωή της χώρας, αυτοί οι άνθρωποι μπορεί να μην συμμετέχουν στο άκουσμα μιας δημοσκόπησης. Μας δείχνουν τι νιώθουν οι πολίτες; Δεν το πιστεύω» είπε χαρακτηριστικά η κα Καρυστιανού.

Σχετικά με την κριτική περί «απειρίας» η Μαρία Καρυστιανού απάντησε ότι «εξαρτάται τι εννοούμε εμπειρία. Εσάς σας ικανοποιεί η κατάσταση στα οικονομικά; Γιατί μπορεί να είναι κάποιος με πολλά πτυχία, που όμως δεν έχει δουλέψει ούτε μια ημέρα, δεν έχει ούτε ένα ένσημο πώς θα καταλάβει τι συμβαίνει στην οικονομία;» και πρόσθεσε «ποια ήταν η εμπειρία του κ Χατζηδάκη; Εμείς θέλουμε ένα υπουργείο Οικονομικών που θα απαρτίζεται από οικονομολόγους.  Δεν θα βάλουμε έναν απόφοιτο δημοσιογραφίας με πτυχίο από ένα ανοικτό πανεπιστήμιο».

Για την ακρίβεια

Η κα Καρυστιανού απαντώντας για την ακρίβεια είπε: «Το πρώτο πράγμα είναι η βούληση να αλλάξεις κάποια πράγματα. Η πολιτική βούληση είναι προϋπόθεση γι αυτό». Συμπλήρωσε ότι το ζήτημα είναι πολυπαραγοντικό και σχετίζεται και με τον ΦΠΑ, και τους μεσάζοντες, αν υπάρχουν καρτέλ, αλλά και με τα έσοδα των πολιτών.

«Δεν μπορεί το 2026 να είναι ο μισθός στα 800-1000 ευρώ γιατί δεν βγαίνει ο μήνας» τόνισε για να προσθέσει πως «ο μισθός δεν θα ανέβει από μόνος του, χρειάζεται ανάπτυξη και αυτό θα γίνει όταν καταστάσεις τύπου ΟΠΕΚΕΠΕ θα πάψουν να υπάρχουν» σημείωσε.

Συνεχίζοντας η κ. Καρυστιανού είπε «όταν θες να διορθώσεις ένα πράγμα πρώτα από όλα είναι η βούληση ως πολιτική προϋπόθεση γιατί αν επιλέξω τα χρήματα του ΟΠΕΚΕΠΕ να μην τα δώσω στους «φραπέδες» αλλά στον αγρότη, αυτό είναι πολιτική βούληση» τόνισε.

Για την εξωτερική πολιτική και το μεταναστευτικό

Για την εξωτερική πολιτική και το μεταναστευτικό η κα Καρυστιανού απάντησε «οφείλουμε να προστατεύσουμε τα σύνορα μας, δεν μπορεί να μπαίνει όποιος θέλει, σε όποια σοβαρή χώρα μετακινείσαι, το κάνεις με τον τρόπο που έχει επιλέξει η χώρα που επισκέπτεσαι. Προφανώς δεν βυθίζουμε καμία βάρκα και δεν πνίγουμε κανέναν άνθρωπο γιατί είμαστε άνθρωποι πάνω από όλα. Άλλωστε η χώρα μας είναι παραδοσιακά προστατευτική αλλά προχωρούμε σε απελάσεις όσων δεν πληρούν τις προϋποθέσεις παραμονής».

Συνεχίζοντας , συμπλήρωσε πως η εξωτερική πολιτική είναι μια δύσκολη κατάσταση που θέλει σοβαρότητα.

«Τα δικαιώματα της χώρας είναι πάνω από τις ζωές μας, όταν πας λοιπόν να συζητήσεις πρέπει να ξέρεις τι ζητάς και ποιον έχεις απέναντί σου και φεύγοντας να έχεις ικανοποιήσει το 80% των απαιτήσεων σου» σημείωσε και ξεκαθάρισε «δεν ζητάμε από κανέναν να μας πει για τα δικαιώματα μας, στα 12 μίλια». Τέλος δήλωσε πως μετά την επταετή διακυβέρνηση Μητσοτάκη έρχεται η Τουρκία και μιλά για συνδιαχείριση του Αιγαίου , «δεν έχω καμία εμπιστοσύνη στον κ. Μητσοτάκη» τόνισε. «Δεν είναι συνταγή για φαγητό, είναι μια δύσκολη κατάσταση που θέλει πάρα πολύ σεβασμό και προσοχή. Η εξωτερική πολιτική θα πρέπει να είναι μια γραμμή, ένα υπουργείο που δεν θα αλλάζει ανάλογα με την κυβέρνηση. Τα δικαιώματα της χώρας είναι πάνω από τις ζωές μας».

Ειδικά για την Τουρκία είπε «όταν πας να συζητήσεις θα πρέπει να έχεις πλήρη εικόνα τι θέλεις εσύ και τι ζητούν οι άλλοι, ακόμα και να έχεις κάνει ψυχανάλυση των ανθρώπων με τους οποίους θα βρεθείς. Το βασικό είναι η δική σου ατζέντα, και να φύγεις έχοντας ικανοποιήσει τουλάχιστον το 80% της δικής σου ατζέντας».

Επίθεση σε ΝΔ και ΠΑΣΟΚ

Καταλήγοντας την τοποθέτηση της η κα Καρυστιανού επιτέθηκε σε ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Μάλιστα στην υποθετική ερώτηση ενός debate με Κυριάκο Μητσοτάκη, Νίκο Ανδρουλάκη και Αλέξη Τσίπρα και τις ερωτήσεις που θα τους έκανε, η Μαρία Καρυστιανού είπε «μια είναι η ερώτηση: γιατί μας λέγατε ψέματα, μας κοροϊδεύατε και ρίξατε τη χώρα στα βράχια; ΝΔ και ΠΑΣΟΚ κυβερνούσαν μέχρι τα μνημόνια και μετά μπήκαμε σε αυτό και ήρθε το χάος. Για όλα αυτά φταίνε αυτοί που διαχειρίστηκαν άσχημα το μέλλον της χώρας. Θα ρωτούσα γιατί τόσο ανικανότητα και ανευθυνότητα; Θα τους ρωτούσα πώς εμείς έχουμε καταστραφεί και εκείνοι να έχουν γίνει πλουσιότεροι; Ας μοιραστούν μαζί μας το μυστικό της επιτυχίας».

enikos.gr

Επίσκεψη της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών  Βιοτεχνών & Εμπόρων Ν. Χανίων στο Νοσοκομείο

Αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Νομού Χανίων πραγματοποίησε επίσκεψη στο Γενικό Νοσοκομείο Χανίων, όπου ενημερώθηκε αναλυτικά από τον Διοικητή κ. Γιώργο Μπέα για τα έργα που υλοποιούνται, τις υπηρεσίες που παρέχονται, αλλά και τις σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα το μεγαλύτερο νοσηλευτικό ίδρυμα της Δυτικής Κρήτης.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης παρουσιάστηκαν οι σημαντικές κτιριακές αναβαθμίσεις που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια, καθώς και ο σύγχρονος ιατροτεχνολογικός εξοπλισμός που διαθέτει πλέον το νοσοκομείο.

Όπως τονίζει η Ομοσπονδία σε σχετική της ανακοίνωση:

“Είναι εμφανές ότι το Γενικό Νοσοκομείο Χανίων έχει εξελιχθεί σε μια σύγχρονη υγειονομική μονάδα, ικανή να προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες υγείας στους πολίτες και στους επισκέπτες του νομού.

Τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν αποτυπώνουν το μέγεθος του έργου που επιτελείται καθημερινά. Μόνο κατά το 2025 εξετάστηκαν 180.583 ασθενείς, ενώ από το Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών πέρασαν 84.610 πολίτες. Οι αριθμοί αυτοί κατατάσσουν το Νοσοκομείο Χανίων στις πρώτες θέσεις πανελλαδικά ως προς την επισκεψιμότητα σε αναλογία με τον πληθυσμό που εξυπηρετεί.

Παρά τις σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές και εξοπλισμό, το μεγαλύτερο πρόβλημα παραμένει η έλλειψη ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού. Οι κενές θέσεις δυσχεραίνουν το έργο όλων των εργαζομένων και οδηγούν συχνά σε αυξημένους χρόνους αναμονής, ιδιαίτερα σε περιόδους μεγάλης προσέλευσης.

Από την ενημέρωση που λάβαμε προκύπτει ότι οι επαναλαμβανόμενες προκηρύξεις θέσεων δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Οι βασικότεροι λόγοι είναι αφενός οι οικονομικές απολαβές, οι οποίες δεν ανταποκρίνονται στις αυξημένες απαιτήσεις και τις συνθήκες εργασίας, και αφετέρου το ιδιαίτερα οξύ στεγαστικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όσοι επιθυμούν να μετακινηθούν στα Χανιά για να εργαστούν στο νοσοκομείο.

Η Ομοσπονδία θεωρεί ότι έχει έρθει η ώρα να εφαρμοστούν στα Χανιά πολιτικές που ήδη εφαρμόζονται με επιτυχία σε άλλες περιοχές της Ελλάδας και της Ευρώπης για την προσέλκυση και διατήρηση υγειονομικού προσωπικού.

Συγκεκριμένα προτείνουμε:

  • Την καθιέρωση ειδικού επιδόματος προσέλκυσης και παραμονής για γιατρούς και νοσηλευτές που υπηρετούν στο Γενικό Νοσοκομείο Χανίων.
  • Τη θεσμοθέτηση μόνιμου στεγαστικού επιδόματος για τους εργαζομένους που μετακινούνται από άλλες περιοχές της χώρας.
  • Τη δημιουργία κατοικιών υγειονομικών μέσω συνεργασίας του Υπουργείου Υγείας, της Περιφέρειας Κρήτης και του Δήμου Χανίων, αξιοποιώντας δημοτικά ή κρατικά ακίνητα.
  • Την παροχή δωρεάν ή επιδοτούμενης στέγασης κατά τα πρώτα χρόνια υπηρεσίας νέων γιατρών και νοσηλευτών.
  • Την εξέταση φορολογικών και οικονομικών κινήτρων για όσους επιλέγουν να υπηρετήσουν σε περιοχές με αυξημένες ανάγκες στελέχωσης.

Η υγεία αποτελεί το σημαντικότερο κοινωνικό αγαθό και η επαρκής στελέχωση του Νοσοκομείου Χανίων δεν είναι μόνο ζήτημα δημόσιας υγείας αλλά και ζήτημα αναπτυξιακό, κοινωνικό και εθνικό για έναν νομό που φιλοξενεί εκατοντάδες χιλιάδες κατοίκους και εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο.

Κλείνοντας, εκφράζουμε την εκτίμηση και τον σεβασμό μας προς τη Διοίκηση, το ιατρικό, νοσηλευτικό και διοικητικό προσωπικό του Γενικού Νοσοκομείου Χανίων. Παρά τις δυσκολίες και τις ελλείψεις, δίνουν καθημερινά έναν δύσκολο αγώνα για την εξυπηρέτηση των πολιτών.

Η κοινωνία των Χανίων οφείλει να στηρίξει το νοσοκομείο της και η Πολιτεία να δώσει άμεσα λύσεις, ώστε η στελέχωση να ακολουθήσει την αναβάθμιση των κτιρίων και του εξοπλισμού. Ένα σύγχρονο νοσοκομείο χρειάζεται και το αντίστοιχο ανθρώπινο δυναμικό για να ανταποκριθεί στις ανάγκες του τόπου μας”.

Έκθεση μαθητικών ζωγραφιών για την 85η Επέτειο της Μάχης της Κρήτης στο Δημαρχείο Πλατανιά

Στο πλαίσιο των παράλληλων εκδηλώσεων που διοργανώνει ο Δήμος Πλατανιά για την 85η Επέτειο της Μάχης της Κρήτης και έπειτα από σχετική πρόσκληση του Δήμου προς τη μαθητική κοινότητα,  μαθητές των Δημοτικών Σχολείων της περιοχής αποτύπωσαν, μέσα από τη ζωγραφική, με τη δική τους ματιά, τη Μάχη της Κρήτης και τα διαχρονικά μηνύματα που αυτή εκπέμπει.

Μαθητές και μαθήτριες δημιούργησαν, με την ενθάρρυνση των διευθύνσεων και των εκπαιδευτικών τους,  έργα γεμάτα έμπνευση, ευαισθησία και σεβασμό προς την ιστορική μνήμη, προσεγγίζοντας με δημιουργικό και διαδραστικό τρόπο  ένα από τα σημαντικότερα κεφάλαια της τοπικής και εθνικής ιστορίας . Οι ζωγραφιές των μαθητών από τα Δημοτικά Σχολεία Βουκολιών, Γερανίου, Μάλεμε και Πλατανιά, τα οποία ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του Δήμου, καθώς και από το Δημοτικό Σχολείο Καντάνου, εκτίθενται στον χώρο του Δημαρχείου Πλατανιά στο Γεράνι.

Ο Δήμαρχος Πλατανιά, κ. Γιάννης Μαλανδράκης, δήλωσε: « Η Μάχη της Κρήτης αποτελεί ένα ιστορικό γεγονός με παγκόσμια σημασία, το οποίο συνεχίζει να εμπνέει και να διδάσκει τις αξίες της ελευθερίας, της αυτοθυσίας και της αντίστασης. Ιδιαίτερη χαρά και συγκίνηση μας προκαλεί η συμμετοχή των παιδιών σε αυτή τη δράση, καθώς μέσα από τα έργα τους αποδεικνύεται ότι η ιστορική μνήμη παραμένει ζωντανή και μεταφέρεται δημιουργικά στις νεότερες γενιές»

Από την πλευρά του, ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, κ. Πολυχρόνης Σημαντηράκης, ανέφερε: «Μέσα από τα χρώματα και τη φαντασία τους, τα παιδιά κατάφεραν να προσεγγίσουν με σεβασμό και ευαισθησία τα γεγονότα της Μάχης της Κρήτης, δίνοντας το δικό τους μήνυμα για την αξία της ειρήνης και της ιστορικής γνώσης. Η δράση αυτή αναδεικνύει τον σημαντικό ρόλο της εκπαίδευσης και του πολιτισμού στη διατήρηση της συλλογικής μας μνήμης»

Ο Δήμος Πλατανιά ευχαριστεί θερμά τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τις διευθύνσεις των σχολικών μονάδων για τη συμμετοχή τους και καλεί τους δημότες και τους επισκέπτες να επισκεφθούν την έκθεση στο Δημαρχείο Πλατανιά στο Γεράνι και να γνωρίσουν από κοντά τις δημιουργίες των παιδιών.