26.5 C
Chania
Τρίτη, 23 Ιουνίου, 2026

Χανιά: Αστυνομική επιχείρηση σε καταυλισμούς Ρομά – Δεκάδες προσαγωγές

Ευρείας κλίμακας επιχείρηση της Αστυνομίας βρίσκεται σε εξέλιξη από το πρωί της Πέμπτης στα Χανιά, με στόχο την απομάκρυνση Ρομά που έχουν στήσει παράνομους καταυλισμούς σε διάφορα σημεία της πόλης.

Όπως αναφέρει η ΕΡΤ, οι αστυνομικές δυνάμεις επιχειρούν σε περιοχές με μεγάλη πληθυσμιακή πυκνότητα και αυξημένη κίνηση, όπως η Νέα Χώρα, η Σούδα και οι Άγιοι Απόστολοι, με τις δύο τελευταίες να αποτελούν μάλιστα τουριστικά σημεία αιχμής κατά τη θερινή περίοδο.

Μέχρι στιγμής έχουν πραγματοποιηθεί δεκάδες προσαγωγές ατόμων στο Αστυνομικό Μέγαρο Χανίων.

Παράλληλα με την αστυνομική δράση, στους χώρους των καταυλισμών βρίσκονται και συνδράμουν συνεργεία του Δήμου Χανίων, τα οποία έχουν αναλάβει τον καθαρισμό και την αποκατάσταση των συγκεκριμένων περιοχών.

Άκαρπες οι έρευνες για τον εντοπισμό 45χρονης στα Χανιά – Δηλώθηκε η εξαφάνισή της με καθυστέρηση 10 ημερών

Σε πλήρη εξέλιξη, αλλά χωρίς αποτέλεσμα, βρίσκονται οι έρευνες των αστυνομικών αρχών στα Χανιά για τον εντοπισμό μιας 45χρονης γυναίκας, τα ίχνη της οποίας έχουν χαθεί από τα τέλη Μαΐου. Η αγωνία για την τύχη της εντείνεται, καθώς η δήλωση της εξαφάνισής της έγινε με σημαντική καθυστέρηση αρκετών ημερών, γεγονός που δυσχεραίνει το έργο των αρχών, ενώ μέχρι στιγμής δεν έχει εκδοθεί Silver Alert.

Η 45χρονη έφυγε από το σπίτι της στο Βαρύπετρο, σε περιαστική περιοχή των Χανίων, στις 29 Μαΐου και έκτοτε δεν έχει δώσει κανένα σημείο ζωής, ούτε έχει επικοινωνήσει με συγγενικά ή φιλικά της πρόσωπα. Η επίσημη δήλωση εξαφάνισης έγινε στην Αστυνομία από τον αδελφό της την περασμένη Δευτέρα, 8 Ιουνίου, δηλαδή δέκα ημέρες μετά, κινητοποιώντας άμεσα τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Η κατάσταση περιπλέκεται καθώς η γυναίκα δεν έχει μαζί της το κινητό της τηλέφωνο, στοιχείο που θα μπορούσε να βοηθήσει στον γεωεντοπισμό της.

Οι αστυνομικοί εξετάζουν με προσοχή κάθε διαθέσιμο δεδομένο, συλλέγουν μαρτυρίες και ανασυνθέτουν τις τελευταίες γνωστές κινήσεις της 45χρονης, προκειμένου να ρίξουν φως στις συνθήκες κάτω από τις οποίες εξαφανίστηκε.

Για τον Γεώργιο Κουτρούλη

Της Πηνελόπης Ι. Ντουντουλάκη

Σιωπούν απόψε τα βουνά, βουβαίνονται φαράγγια

φαλκόνια, πετροπέρδικες, κοτσίφια δε(ν) λαλούνε

σβήνουν λαγούτου κοντυλιές και δοξαριές τση λύρας.

Φεύγει των Λάκκων ξακουστός άντρας μπεγεντισμένος

που’χε το σέβας στην καρδιά και τσ’ α(ν)θρωπιάς τη χάρη

φεύγει του Τόπου καύχημα και τω(ν) Χανιώ(ν) καμάρι.

Ένας εκλεκτός των Λάκκων έφυγε αθόρυβα, το ίδιο διακριτικά όπως έζησε. Ο Γεώργιος Κουτρούλης αφήνει στο φευγιό του το βαθύ εντύπωμα μιας μακρόχρονης, αφοσιωμένης στα κοινά παρουσίας και της αδιαμφισβήτητης ευγένειας που τον διέκρινε. Βασικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς του ήταν η έγνοια του για τον άνθρωπο, το πνεύμα αλληλεγγύης, προσφοράς και δημιουργίας, η αγάπη για τον τόπο της ρίζας του, το πηγαίο ενδιαφέρον του για ιστορικά ζητήματα και η εγκάρδια φιλόξενη διάθεσή του.

Ως παιδί των κατοχικών χρόνων, βίωσε τονπόλεμο και τη ναζιστική τρομοκρατία που αποδεκάτισε τον ανθό των Λάκκων. Ωστόσο, το αγωνιστικό πνεύμα και το όραμα δημιουργίας δεν τον εγκατέλειψαν.

Ήταν πτυχιούχος της Ανωτάτης Βιομηχανικής Σχολής Πειραιά και πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Δημιούργησε οικογένεια με την αχώριστη σύντροφο της ζωής του Αικατερίνη, το γένος Σταματάκη. Μαζί καμάρωσαν τους τρεις γιους τους, τον Σταμάτη, τον Σπύρο και τον Παύλο, μαζί υποδέχτηκαν τις νύφες  και τα εγγόνια που ήρθαν να φέρουν καινούριες χαρές.

Υπήρξε διακεκριμένος οικονομολόγος και διετέλεσε επί σειρά ετών Πρόεδρος του Συλλόγου Οικονομολόγων Νομού Χανίων. Διετέλεσε, επίσης, επί τριανταέξι έτη, Διευθυντής του Δημοτικού Γηροκομείου Χανίων. Όταν ανέλαβε καθήκοντα στο Δημοτικό Γηροκομείο, οι τρόφιμοι ήταν μόλις τριάντα (30) τον αριθμό. Κατά την αποχώρησή του, μετά από πολλά έτη ευδόκιμης και αδιάλειπτης προσφοράς, ο αριθμός των ηλικιωμένων που φιλοξενούνταν στον χώρο του Ιδρύματος είχε πενταπλασιαστεί.

Θυμάμαι τον Γεώργιο Κουτρούλη στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. του Δημοτικού Γηροκομείου, να ασχολείται με ουσιαστικό ενδιαφέρον και να διεκδικεί με ζέση ό, τι καλύτερο μπορούσε για τους ανθρώπους που οι συνθήκες οδήγησαν να  ζήσουν εκεί στην τελική διαδρομή της ζωής τους. Η διεύθυνση της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας του, που πάντοτε περιελάμβανε τη λέξη “gerokomos”, δεν έπαψε να διατρανώνει μια μεγάλη αλήθεια: o Γιώργος Κουτρούλης υπήρξε ένας στοργικός γεροκόμος για κάθε άνθρωπο της τρίτης ηλικίας που διάβαινε την πύλη του Δημοτικού Γηροκομείου. Δεν υπολόγιζε χρόνο, δεν μετρούσε εργατοώρες. Παρέμενε στη θέση του με ενσυναίσθηση, όσες ώρες απαιτούσαν οι καθημερινές ανάγκες και τα ζητήματα που ανέκυπταν. Με το χαμόγελο και τον καλό του λόγο ανάσταινε και αναπτέρωνε  την ελπίδα στις καρδιές εκείνων που πάντοτε είχαν πολλά να πούν και πάντοτε παρέμεναν αξιόμαχοι, παρά την όποια  σωματική καταπόνηση και φθορά του Χρόνου.  Το Δημοτικό Γηροκομείο υπήρξε το δεύτερο σπίτι του, μάλιστα οραματιζόταν την επέκτασή του ώστε να έχει δυναμικό τετρακοσίων κλινών και να ανταποκρίνεται στις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες για φροντίδα των ηλικιωμένων. Πέρα από τα τριανταπέντε έτη θητείας του εκεί, παρεμεινε, μέχρι την τελευταία στιγμή της ζωής του,  Επίτιμος Διευθυντής, καθώς αυτός ο τίτλος του απονεμήθηκε για την αδιάλειπτη και αφοσιωμένη προσφορά του, στη διάρκεια των τριανταπέντε ετών, από τη θέση του Διευθυντή του Ιδρύματος. Υπήρξε, επίσης, Επίτιμο Μέλος της Δημογεροντίας των Λάκκων.

Εργάστηκε τόσο για την ανάπτυξη της ΑΝ.Ε.Κ., όσο και για την επίτευξη των στόχων της Εταιρείας Ανάπτυξης Λάκκων-Ομαλού, όπου προσέφερε κόπο και χρόνο, με πίστη στο κοινό όραμα.

Όπου τελειώνει η ζωή, εκεί ζωή αρχίζει

και πάλι στσι ψηλές κορφές ήλιος χρυσός βγορίζει.

Συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης για τους μετανάστες από την Ένωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ν. Ηρακλείου

Σε συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης (παπούτσια κατά προτίμηση αντρικά και μωρομάντιλα) στα γραφεία του Συνδικάτου Οικοδόμων στο ΕΚΗ, προχωρά η Ένωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ν. Ηρακλείου. Η δράση θα πραγματοποιείται, από τις 10.00 – 13.00 το μεσημέρι και από τις 17.30 το απόγευμα έως τις 20.00 το βράδυ.

Όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση – κάλεσμα:

“Στεκόμαστε στο πλευρό των χιλιάδων ξεριζωμένων προσφύγων και μεταναστών που έχουν κυριολεκτικά στοιβαχτεί σε απάνθρωπες συνθήκες τις τελευταίες μέρες στην Κρήτη, παρά τη θέληση τους, να συνεχίσουν το ταξίδι, για τους πραγματικούς τους προορισμούς!

Οι πρόσφυγες και οι μετανάστες δεν είναι «μπάζα» για να ψάχνουν οι υπεύθυνοι ένα μέρος να τους «αποθέσουν». Καταγγέλλουμε  τη ρατσιστική και ξενοφοβική προπαγάνδα που στόχο έχει να αποσπάσει τη συναίνεσή μας στον πόλεμο και τα γεωπολιτικά παιχνίδια, που προκαλούν τα κύματα της προσφυγιάς και να υποταχθούμε στην άγρια πολιτική της καταστολής και του εγκλωβισμού σε βάρος των κατατρεγμένων ανθρώπων, που έχουν μετατρέψει την χώρα μας σε αποθήκη ανθρώπινων ψυχών.

Απειλή για την πατρίδα μας, είναι η όλο και μεγαλύτερη εμπλοκή της χώρας μας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς και ανταγωνισμούς, η στήριξη στο κράτος δολοφόνο του Ισραήλ. Καταγγέλλουμε την αναλγησία, την απανθρωπιά και τη βαρβαρότητα της ρατσιστικής πολιτικής που εφαρμόζει η κυβέρνηση, σε βάρος των προσφύγων και μεταναστών, που φτάνουν στο νησί μας.

Συμμεριζόμαστε τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς της τοπικής κοινωνίας για την εκρηκτική κατάσταση που έχει διαμορφωθεί.

Καταγγέλλουμε την επαίσχυντη κυβερνητική απόφαση για αναστολή εξέτασης ασύλου, την ένταση της καταστολής με την απόφαση για δημιουργία στην Κρήτη τουλάχιστον 1 κλειστής δομής-φυλακής για τους κατατρεγμένους, την ένταση της πολιτικής των επαναπροωθήσεων που μετατρέπει την Μεσόγειο σε θάλασσα νεκρών!

Μέτρα που πέρα από απάνθρωπα έχει αποδειχθεί ότι δεν λύνουν αλλά εντείνουν το πρόβλημα! Οι συνταξιούχοι οι  εργαζόμενοι  η κοινωνία της  Κρήτης, που φημιζόμαστε για τη φιλοξενία μας και γνωρίζουμε από πρώτο χέρι τι σημαίνει πόλεμος, προσφυγιά, ξεριζωμός… εκφράζουμε για ακόμα μια φορά την αλληλεγγύη μας!

Κοινός αντίπαλός μας είναι το σύστημα της εκμετάλλευσης, το οποίο τσακίζει τους λαούς για τα κέρδη.

Καλούμε σε συγκέντρωση συγκεκριμένων ειδών πρώτης ανάγκης (παπούτσια κατά προτίμηση αντρικά και μωρομάντιλα), τα οποία θα παραδοθούν στους ίδιους τους πρόσφυγες και μετανάστες, όπου κι αν βρίσκονται αυτοί οι άνθρωποι. Η συγκέντρωση θα γίνεται στα γραφεία του Συνδικάτου Οικοδόμων (ΕΚΗ, 1ος Όροφος) τις ώρες 10.00 – 13.00 και 17.30 – 20.00.

Δυναμώνουμε την πάλη μας ενάντια στον πόλεμο και την εμπλοκή της χώρας ,στο   σύστημα αυτό που γεννά εκμετάλλευση, πολέμους, φτώχεια και προσφυγιά .   Διεκδικούμε:

  • Να αποσυρθεί και να μην εφαρμοστεί το επαίσχυντο μέτρο της αναστολής των διαδικασιών ασύλου.
  • Πλήρης σεβασμός των δικαιωμάτων που απορρέουν από τη Συνθήκη  της Γενεύης να γίνεται διάσωση όλων των ανθρώπων που κινδυνεύουν στην θάλασσα.
  • Όχι άλλοι νεκροί. Όχι άλλη Πύλος!
  • Να εξασφαλιστούν προσωρινοί χώροι φιλοξενίας για όλους τους ξεριζωμένους ανθρώπους, με αξιοπρεπείς και ανθρώπινους όρους διαβίωσης,
  • Να γίνει άμεση καταγραφή των αναγκών τους και ταυτοποίηση, εξασφαλίζοντας την πρόσβαση σε υγειονομική περίθαλψη, ψυχολογική υποστήριξη, νομική συνδρομή, διερμηνεία, με την ευθύνη του κράτους, χωρίς την εμπλοκή ΜΚΟ και ιδιωτών, με την πρόσληψη του κατάλληλου και μόνιμου προσωπικού.
  • Να δοθεί άσυλο σε όλα τα θύματα των πολέμων και διωγμών, όπως και ταξιδιωτικά έγγραφα για να μπορούν να ταξιδέψουν στις χώρες του πραγματικού προορισμού τους. Όχι στα σύγχρονα στρατόπεδα συγκέντρωσης
  • Κανένας στην φυλακή. Κανένα παιδί να μη ζει σε ακατάλληλες συνθήκες, απροστάτευτο, άστεγο ή φυλακισμένο”.

Επίσκεψη στο Απολιθωμένο Δάσος Σταυρού Ακρωτηρίου από την Π.Ε.Σ.ΕΚ. Χανίων

Η Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων Εκπαιδευτικών (Π.Ε.Σ.ΕΚ.) του Παραρτήματος Χανίων διοργανώνει επισκεπτήρια εκδρομή-γνωριμία στο Απολιθωμένο Δάσος ριζολίθων, που βρίσκεται στην περιοχή Σταυρός Ακρωτηρίου, την Κυριακή 21 Ιουνίου 2026, με ώρα προσέλευσης στις 10:00 π.μ.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, το μέλος της Π.Ε.Σ.ΕΚ. θα έχουν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στον χώρο παρέα με τον κ. Εμμανουήλ Μανούτσογλου, καθηγητή της Σχολής Ορυκτών Πόρων του Πολυτεχνείου Κρήτης. Ο κ. Μανούτσογλου θα αναλάβει να μυήσει τους συμμετέχοντες στα κρυμμένα μυστικά των μηχανισμών που οδήγησαν στη δημιουργία αυτού του μοναδικού μνημείου της φύσης, βοηθώντας τους να κατανοήσουν τη σπουδαιότητά του.

Το Απολιθωμένο Δάσος ριζολίθων στον Σταυρό Ακρωτηρίου αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα γεωλογικά μνημεία της Κρήτης, με το ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας να εστιάζεται στους μηχανισμούς απολίθωσης που διαμόρφωσαν τον χώρο σε βάθος χρόνου.

Οι ενδιαφερόμενοι για τη συμμετοχή τους στην εκδρομή μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή και να λάβουν περισσότερες πληροφορίες έως και την Πέμπτη 18 Ιουνίου 2026, επικοινωνώντας στα εξής τηλέφωνα:

  • 697 701 2587, τις ώρες 10:00-12:00 (Αλέκα Μελεμενή)
  • 697 680 2942, τις ώρες 18:00-20:00 (Χρυσάνθη Παπαδάκη)

Η Π.Ε.Σ.ΕΚ. Παραρτήματος Χανίων απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση σε όσους επιθυμούν να συμμετάσχουν, υπογραμμίζοντας τη μοναδική ευκαιρία επιστημονικής ενημέρωσης που προσφέρει η παρουσία του καθηγητή του Πολυτεχνείου Κρήτης.

Ερώτηση Πολάκη για τα 69 εκατ. ευρώ στα προγράμματα κατά της παιδικής παχυσαρκίας – Ζητά απαντήσεις για τη διαχείριση πόρων από το υπουργείο Υγείας

Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων κατέθεσαν δέκα βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, μεταξύ των οποίων ο βουλευτής Χανίων Παύλος Πολάκης και ο Νίκος Παππάς, ζητώντας απαντήσεις για τη διαχείριση δημόσιων και ευρωπαϊκών πόρων άνω των 69 εκατομμυρίων ευρώ από το υπουργείο Υγείας, μέσω συμβάσεων με τη UNICEF για προγράμματα κατά της παιδικής παχυσαρκίας.

Η κοινοβουλευτική παρέμβαση στηρίζεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Δημοκρατία» της 2ας Ιουνίου 2026, με τίτλο «Ειρήνη Αγαπηδάκη: Αυτοκρατορική προβολή με χρήμα Ε.Ε. και πολιτών», το οποίο εγείρει σοβαρά ερωτήματα για τη διαφάνεια στη διάθεση των κονδυλίων. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας χρηματοδότησε τη UNICEF μέσω των προγραμμάτων «Άσκηση και Υγιεινή Διατροφή – Αντιμετώπιση της Παιδικής Παχυσαρκίας» και «Προαγωγή της Υγείας Παιδιού και Οικογένειας», με το συνολικό ποσό να εκταμιεύεται, κατά το ρεπορτάζ, με διαδικασίες-εξπρές.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο γεγονός ότι τουλάχιστον 36 εκατομμύρια ευρώ προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ποσό που οι βουλευτές χαρακτηρίζουν πρωτοφανές για αντίστοιχες δράσεις δημόσιας υγείας. Το δημοσίευμα υποστηρίζει ότι μέχρι σήμερα δεν έχουν παρουσιαστεί αναλυτικά στοιχεία που να επιτρέπουν τον ουσιαστικό δημόσιο έλεγχο της διάθεσης των πόρων, καθώς η UNICEF δεν εμφανίζεται στο Μητρώο Επιχορηγούμενων Φορέων, με αποτέλεσμα να μην είναι δημόσια διαθέσιμες οι σχετικές συμβάσεις.

Οι βουλευτές επισημαίνουν ότι παρά τη δαπάνη δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, παραμένει άγνωστο ποιοι ήταν οι τελικοί αποδέκτες σημαντικού μέρους των χρηματοδοτήσεων, ποιες εταιρείες ή φορείς συνεργάστηκαν με τη UNICEF, ποιες υπεργολαβίες ανατέθηκαν, ποια ήταν η αμοιβή συμβούλων, συνεργατών ή εξωτερικών αναδόχων και ποια ακριβώς παραδοτέα αντιστοιχούν στις συγκεκριμένες δαπάνες.

Σημαντικά ερωτήματα δημιουργεί, σύμφωνα με το δημοσίευμα, η επιλογή της κυβέρνησης να μεταφέρει τη διαχείριση των κονδυλίων σε διεθνή οργανισμό αντί να αξιοποιήσει δημόσιες δομές υγείας, πανεπιστήμια, ερευνητικά ιδρύματα ή άλλους φορείς του ελληνικού Δημοσίου. Οι βουλευτές ρωτούν με ποια αιτιολόγηση επελέγη η UNICEF ως φορέας υλοποίησης των δράσεων.

Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στην επικοινωνιακή διαχείριση των προγραμμάτων. Η ολοκλήρωση του προγράμματος για την παιδική παχυσαρκία συνοδεύτηκε, σύμφωνα με το δημοσίευμα, από εκτεταμένη επικοινωνιακή καμπάνια, ειδικές εκδηλώσεις, πληρωμένες καταχωρίσεις και χορηγούμενα δημοσιεύματα σε μέσα ενημέρωσης. Στις δράσεις αυτές κυριάρχησε, κατά το ρεπορτάζ, η προβολή της αναπληρώτριας υπουργού Υγείας Ειρήνης Αγαπηδάκη, η οποία εμφανίστηκε ως κεντρικό πρόσωπο της καμπάνιας.

Το δημοσίευμα σημειώνει ότι τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν δημόσια αφορούν κυρίως αριθμούς συμμετοχών, ενημερωτικών δράσεων, παραπομπών και εκδηλώσεων, χωρίς να τεκμηριώνεται με σαφή τρόπο η επίδραση των παρεμβάσεων στους πραγματικούς δείκτες παιδικής παχυσαρκίας και υγείας του πληθυσμού-στόχου. Οι βουλευτές καταγγέλλουν ότι η κυβέρνηση φαίνεται να παρουσιάζει ως απόδειξη επιτυχίας το πλήθος των δράσεων που υλοποιήθηκαν και όχι τα αποτελέσματα που παρήχθησαν.

Στην ερώτησή τους, οι δέκα βουλευτές ζητούν συγκεκριμένα στοιχεία: το ακριβές συνολικό ποσό που καταβλήθηκε στη UNICEF ανά πρόγραμμα, ανά έτος και ανά πηγή χρηματοδότησης, τα αναλυτικά παραδοτέα κάθε σύμβασης και την κοστολόγησή τους, τους τελικούς αποδέκτες των χρηματοδοτήσεων, καθώς και το ποσό που κατευθύνθηκε σε δράσεις επικοινωνίας, δημοσιότητας, διαφήμισης, παραγωγής περιεχομένου, χορηγούμενων δημοσιεύσεων, εκδηλώσεων και δημοσίων σχέσεων.

Ειδική αναφορά γίνεται στο κόστος της εκδήλωσης παρουσίασης των αποτελεσμάτων στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, καθώς και στο κόστος ανά ωφελούμενο παιδί και ανά οικογένεια. Οι βουλευτές ζητούν επίσης τα μετρήσιμα αποτελέσματα των παρεμβάσεων στους δείκτες παιδικής παχυσαρκίας και υγείας και τον τρόπο αξιολόγησής τους.

Με την Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων, οι βουλευτές ζητούν το σύνολο των συμβάσεων, παραδοτέων, απολογιστικών εκθέσεων, δεικτών αποτελεσματικότητας και οικονομικών στοιχείων, ώστε να καταστεί δυνατός ο πλήρης κοινοβουλευτικός και δημόσιος έλεγχος της αξιοποίησης των σχετικών πόρων.

Στην ερώτηση συνυπογράφουν οι βουλευτές Χρήστος Γιαννούλης, Ρένα Δούρου, Χάρης Μαμουλάκης, Κωνσταντίνος Μπάρκας, Αικατερίνη Νοτοπούλου, Θεόφιλος Ξανθόπουλος, Ανδρέας Παναγιωτόπουλος και Γεώργιος Παπαηλιού.

Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης: Καταγγελία για εκβιαστικές πρακτικές fund σε βάρος συζύγου οφειλέτη

Μια νέα καταγγελία για αυθαιρεσία fund δέχθηκε η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, αποκαλύπτοντας παράνομες και ψυχολογικά πιεστικές μεθόδους που χρησιμοποιούν ορισμένα funds και εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ένωσης που εκδόθηκε στις 20 Ιουνίου 2026.

Σύμφωνα με την επίσημη καταγγελία, σύζυγος δανειολήπτη δέχθηκε κλήση στο σταθερό τηλέφωνο της οικίας της από εκπροσώπους συγκεκριμένου fund, οι οποίοι αναζητούσαν τον σύζυγό της. Όταν η ίδια τους ενημέρωσε ότι ο σύζυγός της απουσίαζε, οι υπάλληλοι απαίτησαν από την ίδια να προχωρήσει σε ταυτοποίηση των προσωπικών στοιχείων του συζύγου της, υιοθετώντας επιτακτικό, ειρωνικό και αυταρχικό ύφος.

Η καταναλώτρια αρνήθηκε να ενδώσει στις πιέσεις τους, καθώς επρόκειτο για οικονομική υπόθεση για την οποία δεν είχε καμία γνώση ή εμπλοκή. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά στην καταγγελία της προς την Ένωση, η τηλεφωνική εισβολή στον ιδιωτικό της χώρο την τρομοκράτησε και κλόνισε την ψυχική της ηρεμία.

Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ξεκαθαρίζει ότι οι συγγενείς, οι σύζυγοι ή οι οικείοι των οφειλετών δεν έχουν καμία νομική υποχρέωση να δίνουν στοιχεία, να ταυτοποιούν δεδομένα ή να συζητούν για χρέη τρίτων, εφόσον δεν είναι οι ίδιοι εγγυητές ή συνοφειλέτες. Η άσκηση ψυχολογικής βίας, ο εκφοβισμός και ο αιφνιδιασμός μελών της οικογένειας του οφειλέτη συνιστούν παράνομες πρακτικές που παραβιάζουν τον Κώδικα Δεοντολογίας και τη νομοθεσία περί προστασίας προσωπικών δεδομένων (GDPR), ενώ ενδέχεται να αγγίζουν τα όρια ποινικών αδικημάτων.

Η Ένωση τονίζει ότι το σπίτι κάθε πολίτη είναι άσυλο και η μετατροπή της καθημερινότητας σε διαρκές μαρτύριο τηλεφωνικών οχλήσεων και απειλών πρέπει να σταματήσει οριστικά.

Με το σύνθημα «Όχι πια στην ανομία, όχι πια στην αυθαιρεσία», η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης καλεί τους καταναλωτές να μην τρομοκρατούνται και να μην απαντούν σε πιεστικές ερωτήσεις για ξένες οφειλές, να ζητούν αμέσως τα πλήρη στοιχεία της εταιρείας που καλεί, το ονοματεπώνυμο του υπαλλήλου και τον σκοπό της κλήσης, να καταγράφουν την ημέρα και την ώρα της κλήσης, και να καταγγέλλουν αμέσως κάθε παρόμοιο περιστατικό στην Ένωση.

Η Ένωση προειδοποιεί αυστηρά κάθε fund και servicer ότι δεν θα αρκεστεί πλέον σε ανακοινώσεις και δελτία τύπου, αλλά θα κατευθύνει κάθε θιγόμενο μέλος της σε μηνύσεις και αγωγές όταν παραβιάζονται ουσιώδη δικαιώματα των καταναλωτών, καθώς «το κακό έχει παραγίνει».

Για καταγγελίες, ενημέρωση, συμβουλευτική και καθοδήγηση, οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν με την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης στο τηλέφωνο 2821092306, τις εργάσιμες ημέρες από τις 9 έως τις 12 το πρωί. Η έδρα της Ένωσης βρίσκεται στην πλατεία 1866 αριθμός 2 στα Χανιά, ενώ λειτουργεί και ως Γενική Γραμματεία Καταναλωτή Α/Μ35.

Συνελήφθησαν δύο νεαροί στο Λασίθι με σχεδόν 600 γραμμάρια κάνναβης και υδροπονική καλλιέργεια

Στη σύλληψη δύο ημεδαπών ηλικίας 21 και 25 ετών προχώρησαν οι αστυνομικές αρχές σήμερα τα ξημερώματα σε περιοχή του Δήμου Ιεράπετρας, στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων για την καταπολέμηση της διακίνησης ναρκωτικών ουσιών.

Η επιχείρηση πραγματοποιήθηκε από αστυνομικούς του Τμήματος Αστυνομικών Επιχειρήσεων Λασιθίου, οι οποίοι μετά από κατάλληλη αξιοποίηση στοιχείων εντόπισαν τους δύο νεαρούς να επιβαίνουν σε Ι.Χ.Ε. όχημα και προέβησαν σε έλεγχο.

Ακολούθησαν έρευνες στις οικίες των συλληφθέντων, κατά τις οποίες βρέθηκαν και κατασχέθηκαν συνολικά 597 γραμμάρια ακατέργαστης κάνναβης, δύο ζυγαριές ακριβείας, καθώς και υδροπονική καλλιέργεια αποτελούμενη από δύο δενδρύλλια κάνναβης σε γλάστρες. Επιπλέον, κατασχέθηκαν δύο κινητά τηλέφωνα και σπόροι κάνναβης.

Οι δύο ημεδαποί κατηγορούνται για παραβάσεις της νομοθεσίας περί ναρκωτικών ουσιών και θα οδηγηθούν στην αρμόδια εισαγγελική αρχή. Η προανάκριση ενεργείται από το Τμήμα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ιεράπετρας.

Άμεσες ενέργειες για την αποκατάσταση της Ιστορικής Γέφυρας του Κερίτη ζητά ο Δήμαρχος Πλατανιά

Νέα παρέμβαση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποίησε ο Δήμαρχος Πλατανιά, Ιωάννης Μαλανδράκης, ζητώντας την επιτάχυνση των διαδικασιών για την αποκατάσταση της Ιστορικής Γέφυρας του Κερίτη στον Αλικιανό, ένα έργο που παραμένει στάσιμο λόγω γραφειοκρατικών καθυστερήσεων.

Με επιστολή του προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η οποία κοινοποιείται σε αρμόδιους κυβερνητικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες, ο κ. Μαλανδράκης επισημαίνει ότι η 1η Τροποποίηση της Προγραμματικής Σύμβασης για το έργο έχει διαβιβαστεί από το Υπουργείο Πολιτισμού προς το Υπουργείο Υποδομών, χωρίς ωστόσο να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία υπογραφής της.

Η καθυστέρηση αυτή, όπως τονίζεται στην επιστολή, έχει ως αποτέλεσμα να μετατίθεται η δημοπράτηση και υλοποίηση ενός έργου ιδιαίτερης ιστορικής, πολιτιστικής και αναπτυξιακής σημασίας για τον Δήμο Πλατανιά και ολόκληρη την Κρήτη.

Ο Δήμαρχος υπενθυμίζει ότι η Ιστορική Γέφυρα του Κερίτη κατέρρευσε το 2019, ενώ σήμερα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαιτούμενες μελέτες και εγκρίσεις από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού. Το γεγονός αυτό καθιστά αναγκαία, σύμφωνα με τον κ. Μαλανδράκη, την επιτάχυνση των διαδικασιών για την υλοποίηση του έργου.

Με την παρέμβασή του, ο Δήμος Πλατανιά ζητά συγκεκριμένα την άμεση ολοκλήρωση της διαδικασίας υπογραφής της 1ης Τροποποίησης της Προγραμματικής Σύμβασης, τη διασφάλιση της απαιτούμενης συμπληρωματικής χρηματοδότησης για τη δημοπράτηση του έργου, καθώς και τον καθορισμό συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος για τα επόμενα στάδια που θα οδηγήσουν στη δημοπράτηση και κατασκευή.

Ο κ. Μαλανδράκης υπογραμμίζει ότι η αποκατάσταση της Ιστορικής Γέφυρας του Κερίτη αποτελεί διαχρονικό αίτημα της τοπικής κοινωνίας και υποχρέωση της Πολιτείας απέναντι σε ένα μνημείο ιδιαίτερης ιστορικής και συμβολικής αξίας για τον τόπο.

Ολοκληρώνοντας την επιστολή του, ο Δήμαρχος Πλατανιά αναφέρει χαρακτηριστικά: «Ο Δήμος Πλατανιά θα συνεχίσει να παρακολουθεί στενά την πορεία του έργου και να διεκδικεί την ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωση όλων των απαιτούμενων διαδικασιών, ώστε να προχωρήσει η δημοπράτηση και η αποκατάσταση ενός εμβληματικού μνημείου της Ιστορικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς».

Σύλληψη 31χρονου αλλοδαπού για κλοπές κινητών τηλεφώνων στο Ηράκλειο

Στη σύλληψη ενός 31χρονου αλλοδαπού προχώρησαν οι αστυνομικές αρχές στο Ηράκλειο χθες το απόγευμα, μετά από καταγγελία για κλοπή κινητού τηλεφώνου από επιχείρηση.

Η σύλληψη πραγματοποιήθηκε απογευματινές ώρες της 10ης Ιουνίου 2026 από αστυνομικούς της Ομάδας Δίκυκλης Αστυνόμευσης του Τμήματος Άμεσης Δράσης Ηρακλείου. Ο 31χρονος είχε αφαιρέσει κινητό τηλέφωνο από επιχείρηση, πράξη που έγινε αντιληπτή, με αποτέλεσμα να συλληφθεί άμεσα. Το κινητό ανακτήθηκε και αποδόθηκε στον παθόντα.

Κατά την έρευνα που ακολούθησε, στη κατοχή του δράστη βρέθηκαν και κατασχέθηκαν δύο ακόμη κινητά τηλέφωνα, την κατοχή και τον τρόπο κτήσης των οποίων δεν μπόρεσε να δικαιολογήσει.

Από την προανάκριση που διενεργεί η Υποδιεύθυνση Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ηρακλείου προέκυψε ότι το ένα από τα κατασχεθέντα κινητά τυγχάνει ιδιοκτησίας αλλοδαπού, το οποίο είχε αφαιρέσει ο 31χρονος στις 6 Ιουνίου 2026 σε περιοχή του Δήμου Ιεράπετρας.

Η προανάκριση συνεχίζεται από την Υποδιεύθυνση Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ηρακλείου.