22.8 C
Chania
Saturday, October 12, 2024

Ο “τσολιάς” εξηγεί γιατί κόπηκε η “Ελληνοφρένεια”

Την επίσημη εκδοχή του καναλιού για την διακοπή της «Ελληνοφρένειας» αμφισβητεί ο εκ των συντελεστών της, Αποστόλης Μπαρμπαγιάννης, παρουσιάζοντας σχετικά στοιχεία για την τηλεθέαση.

Μιλώντας στο Down Town, ο γνωστός «τσολιάς» της εκπομπής εξηγεί πως όταν ρώτησαν γιατί κόπηκε η εκπομπή η απάντηση που πήραν ήταν ότι «λόγω χαμηλών πτήσεων». «Λογικά σκεπτόμενος, φαντάζομαι ότι τις επόμενες μέρες θα κοπεί το μισό πρόγραμμα του Alpha «λόγω χαμηλών πτήσεων. Κάναμε επτά καλές εκπομπές και ύστερα κοπήκαμε. Η συμφωνία ήταν να κάνουμε συνολικά 27 εκπομπές μέχρι τον Ιούνιο» λέει ο Αποστόλης Μπαρμπαγιάννης.

Πρόσθεσε πως η τελευταία εκπομπή της «Ελληνοφρένεια» σημείωσε 20% στα νούμερα τηλεθέασης.

«Μόλις έβγαλα την ανακοίνωση για το κόψιμο, δεχτήκαμε προτάσεις από δύο κανάλια. Τι να σου πω, μάλλον είχαμε δύο προτάσεις σε μία μόλις μέρα, ακριβώς γιατί δεν πουλάμε. Η Ελληνοφρένεια δεν γεννήθηκε και δεν θα πεθάνει στον Alpha. Μια εκπομπή πολιτικής σάτιρας δεν κόβεται, λογοκρίνεται. Τι θες να πιστέψω; Ότι δεν έκανε νούμερα η εκπομπή; Ότι δεν έφερνε τα λεφτά της; Η εκπομπή δεν έβαλε μέσα το κανάλι» υποστήριξε ο Αποστόλης Μπαρμπαγιάννης και συνέχισε:

«Ο Alpha ξέρει τι μπορεί να τον ενόχλησε, τι δεσμεύσεις έχει και πού θέλει να κάνει το καλό παιδί. Θέλει να κάνει το καλό παιδί στον ΣΥΡΙΖΑ για να πάρει άδεια; Θέλει να κάνει το καλό παιδί στη Νέα Δημοκρατία γιατί βλέπει ότι μπορεί να γίνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης ο επόμενος πρωθυπουργός; Αν η διοίκηση του καναλιού μπει στη διαδικασία να κόψει όποια εκπομπή κάνει 10% – 14%, θα πρέπει να κόψει το μισό του πρόγραμμα».

«Συμπάσχω λοιπόν με τους συναδέλφους στο Happy Day, που χτες έκαναν 7,5%, συμπάσχω με τους συναδέλφους στο Alpha Ρεπορτάζ που έκαναν 13%, συμπάσχω με τους συνεργάτες στην εκπομπή Ελένη που έκαναν 11,8% και με αυτούς στο Slam που σημείωσαν 11,4%. Φαντάζομαι ότι θα τους ανακοινωθεί τις επόμενες μέρες ότι κόβονται και θα τους ανακοινωθεί δύο ώρες πριν από την εκπομπή τους. Ή μήπως όχι; Εκείνη τη μέρα που τα είπε ο Δήμος Βερύκιος όλα αυτά, η εκπομπή έκανε 7,4% τηλεθέαση, και πιο συγκεκριμένα, στο μισάωρο που βγήκε ο Βερύκιος, η εκπομπή σημείωσε 3,6%. Άρα τι ακριβώς λέει ο Βερύκιος; Ότι η Ελληνοφρένεια δεν πούλαγε σε αντίθεση με ποιον; Με εκείνον που πουλάει; Και αν δεν πουλάει τι θα κάνει; Θα αυτοκοπεί ο Βερύκιος;» κατέληξε ο τσολιάς της Ελληνοφρένειας.

tvxs.gr

 

​«Οι ξένοι μας παίρνουν το μέρισμα!» – Άλλο ένα ψέμα

​H εξελισσόμενη εκστρατεία κύκλων που δαιμονοποιούν τη διανομή κοινωνικού μερίσματος σε ποσοστό 10% σε αλλοδαπούς διαφόρων εθνικοτήτων, μαρτυρά τον τρόπο που η ξενοφοβική ατζέντα υπερβαίνει τα όρια της ακροδεξιάς και βρίσκει έκφραση σε επίσημους και ανεπίσημους συντηρητικούς κύκλους, βασισμένη σε ψευδή γεγονότα ή διόγκωση αστήρικτων επιχειρημάτων.

«Πλήρωνε εσύ φορολογούμενε για να παίρνουν μέρισμα οι πακιστανοί» είναι μια από τις φράσεις-κλειδιά που χρησιμοποιούνται τις τελευταίες μέρες στα κοινωνικά δίκτυα όχι μόνο από τη Χρυσή Αυγή αλλά και από «φιλελεύθερους» και «εκσυγχρονιστές» τους συνταγματικού τόξου. Τα ΜΜΕ δεν πάνε πίσω και αρκετά υπαινίσσονται ή εκφράζουν ευθέως αντίστοιχες θέσεις.

Βέβαια, αυτοί που λαμβάνουν το κοινωνικό μέρισμα διαθέτουν ΑΦΜ, είναι φορολογούμενοι πολίτες και μόνο με αυτή την προϋπόθεση μπορούν να είναι δικαιούχοι. Κοινώς, οικογένειες οικονομικών μεταναστών που εργάζονται στη χώρα και πληρώνουν εισφορές και  φόρους, δικαιούνται συμμετοχής στις παροχές του κοινωνικού κράτους, όπως όλοι οι πολίτες.

Όπως ακριβώς τα εκατομμύρια Ελλήνων μεταναστών σε ισχυρές οικονομίες, που προσφέρουν την εργασία τους και απολαμβάνουν τις υψηλές κοινωνικές παροχές και επιδόματα των πιο ανεπτυγμένων χωρών. ‘Άλλωστε, οι Έλληνες που ζουν στη χώρα και συνταξιοδοτούνται π.χ. από τη Γερμανία, δεν επιβαρύνουν τους γερμανούς φορολογούμενους αλλά δικαιούνται κάθε ευρώ που παίρνουν και  αντιστοιχεί σε πραγματικό χρόνο κουραστικής εργασίας.

Η ξενοφοβία και τα εύπεπτα ρητορικά σχήματα που βασίζονται σε αφελείς αναγνώσεις της πραγματικότητας είναι ένα κλασικό εργαλείο της ακροδεξιάς. Το πρόβλημα είναι όταν η ίδια ατζέντα διεισδύει στην πολιτική «σοβαρών δυνάμεων» που έχουν την ψευδαίσθηση ότι αντιπολιτεύονται την κυβέρνηση. Στο τέλος τσουβαλιάζουν όλο το πολιτικό σύστημα και ξεπλένουν την ακροδεξιά, η οποία ως αυθεντική εκπρόσωπος της ξενοφοβίας, κεφαλαιοποιεί τα πολιτικά κέρδη.

Να υπενθυμίσουμε ότι σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, μόλις 10% που έλαβαν το μέρισμα ήταν αλλοδαποί διάφορων εθνικοτήτων. Πιο συγκεκριμένα, είχαν δικαίωμα και έλαβαν το κοινωνικό μέρισμα πολίτες που προέρχονται από 172 χώρες. Σύμφωνα με τον Alpha, 9.700 πολίτες που έλαβαν το κοινωνικό μέρισμα είναι από Σρι Λάνκα, Αίγυπτο, Ινδία, Μπανγκλαντές,  και Φιλιππίνες, άλλοι 400 προέρχονται από την Κίνα και εργάζονται στη χώρα μας

Επιπροσθέτως,  97.000 από τους δικαιούχους προέρχονται από την Αλβανία, τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία, ενώ 1.500 κατάγονται από ευωπαϊκές χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Ολλανδία και η Μεγάλη Βρετανία.

Η πλατφόρμα του κοινωνικού μερίσματος (www.koinonikomerisma.gr) έκλεισε, προκειμένου να συμπεριληφθούν κι άλλες κατηγορίες πολιτών που δεν πληρούσαν όλα τα κριτήρια αξιολόγησης στην προηγούμενη φάση της διαδικασίας.

tvxs.gr

 

Ερευνα: Οι πλούσιοι είναι «πτωχοί τω πνεύματι»

Όσοι ανήκουν στις χαμηλότερες κοινωνικές τάξεις, παίρνουν μεγαλύτερη βαθμολογία όσον αφορά τη σοφία τους, σε σχέση με τους ανθρώπους των ανώτερων τάξεων, σύμφωνα με μια νέα καναδική επιστημονική έρευνα. Σύμφωνα με τους ερευνητές, ένα μέλος της εργατικής τάξης είναι πιο σοφό από ένα της ανώτερης μεσαίας τάξης. Η πειραματική μελέτη συμπέρανε ότι όσο χαμηλότερα βρίσκεται κανείς στην κοινωνικο-οικονομική ιεραρχία, τόσο μεγαλύτερες ενδείξεις σοφίας φαίνεται να έχει, ιδίως όσον αφορά την αποφυγή και τη διευθέτηση των συγκρούσεων.

Η εξυπνάδα είναι διακριτό γνώρισμα από τη σοφία, η οποία – κατά τους επιστήμονες – είναι πρωτίστως η ικανότητα να παίρνει κανείς υπόψη του την οπτική γωνία των άλλων και να αντιλαμβάνεται την κατάστασή τους, αντί να επικεντρώνεται μόνο στη δική του.

Χαρακτηριστικά σοφίας θεωρούνται η πνευματική ταπεινότητα, ο πραγματισμός και η ενσυναίσθηση για τους άλλους. Η σοφία αποτελεί παράγοντα κλειδί για την προώθηση συμβιβαστικών και ειρηνικών λύσεων και, σύμφωνα με τη νέα μελέτη, είναι ένα χαρακτηριστικό που εμφανίζεται συχνότερα στους φτωχούς και γενικότερα στα άτομα των χαμηλότερων τάξεων.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον κοινωνικό ψυχολόγο Δρ Ιγκόρ Γκρόσμαν του Πανεπιστημίου Γουότερλου του Καναδά, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “Proceedings of the Royal Society B” της Βασιλικής Εταιρείας επιστημών της Βρετανίας, σύμφωνα με το “Science”, ζήτησαν από 2.145 άτομα να απαντήσουν σε ένα εκτενές ερωτηματολόγιο σχετικά με τις κάθε είδους διαφωνίες και συγκρούσεις που είχαν με φίλους, συγγενείς, συναδέλφους κ.α. Στη συνέχεια αξιολογήθηκαν οι απαντήσεις τους σε ερωτήσεις όπως: «Σκεφτήκατε ποτέ τα πράγματα από την οπτική γωνία των άλλων;», «Πόσο προσπαθείτε να καταλάβετε την οπτική γωνία του άλλου;» ή «Εξετάζετε ποτέ το ενδεχόμενο να έχετε εσείς λάθος;». Ανάλογα με την ευρύτητα πνεύματος, κάθε άνθρωπος ταξινομήθηκε με βάση ένα «σκορ σοφίας».

Όταν αυτή η βαθμολογία της σοφίας συσχετίσθηκε με την κατάταξη των ανθρώπων ανάλογα με τα εισοδήματα και την τάξη τους, προέκυψε ότι εκείνοι με τα λιγότερα χρήματα και την χαμηλότερη μόρφωση είχαν κατά μέσο όρο περίπου διπλάσια σοφία σε σχέση με εκείνους που βρίσκονταν στο ανώτατο κοινωνικο-οικονομικό επίπεδο. Στο δεύτερο μέρος της μελέτης, με τη συμμετοχή 200 άλλων ανθρώπων, οι οποίοι υποβλήθηκαν τόσο σε τέστ νοημοσύνης (IQ) όσο και σοφίας, διαπιστώθηκε ότι και πάλι οι κοινωνικά μη προνομιούχοι πήραν μεγαλύτερη βαθμολογία από τους προνομιούχους όσον αφορά τη σοφία τους και αυτό άσχετα με το αν είχαν υψηλό ή χαμηλό δείκτη νοημοσύνης. Είναι μια επιβεβαίωση ότι η εξυπνάδα και η σοφία δεν συμβαδίζουν κατ’ ανάγκη.

Αυτό, σύμφωνα με τους επιστήμονες, μπορεί εν μέρει να εξηγήσει το παράδοξο της σύγχρονης κοινωνίας, η οποία διαχρονικά γίνεται συνολικά πιο έξυπνη, αλλά όχι και πιο ικανή στην επίλυση των προβλημάτων της και ιδίως των συγκρούσεων στο εσωτερικό της. «Πώς γίνεται να έχουμε εξίσου πολλές, αν όχι περισσότερες συγκρούσεις από ό,τι στο παρελθόν;», αναρωτήθηκε ο Γκρόσμαν. Η απάντηση, όπως είπε, είναι ότι από μόνη της η εξυπνάδα – ατομική ή συλλογική- δεν μειώνει τα προβλήματα και τις συκγρούσεις, αν δεν συνοδεύεται από την αναγκαία σοφία, που βλέπει τα πράγματα πιο σφαιρικά.

Οι κοινωνικοί ψυχολόγοι αποδίδουν την μεγαλύτερη σοφία των ανθρώπων των χαμηλότερων τάξεων στο γεγονός ότι εξ αρχής αναγκάζονται να μεγαλώσουν σε ένα περιβάλλον όπου τούς είναι πιο αναγκαία η συνεργασία και η βοήθεια από τους άλλους, από ό,τι συμβαίνει στα μέλη των ανώτερων τάξεων. Τα μέλη της πιο εγωκεντρικής μεσαίας τάξης, σύμφωνα με τον Γκρόσμαν, βασίζονται σημαντικά στην ατομική ανέλιξή τους μέσω της μόρφωσής τους, κάτι που βελτιώνει τη νοημοσύνη τους. Όμως δεν καταβάλλουν ανάλογη προσπάθεια για να αποκτήσουν ικανότητες επίλυσης των συγκρούσεων και των προβλημάτων με τρόπο που να παίρνει υπόψη του και τα συμφέροντα των άλλων.

Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι μπορεί κανείς να βελτιώσει τη σοφία του, αν εξασκείται συνεχώς νοητικά στο να βλέπει τα πράγματα από τη μεριά των άλλων, καθώς επίσης αν εκτίθεται σε ερεθίσματα και εμπειρίες που του διευρύνουν την οπτική γωνία, όπως π.χ. ένα πολυπολιτισμικό φεστιβάλ, μια ταινία για μετανάστες ή η συμμετοχή του σε ένα πρόγραμμα αλληλεγγύης σε άστεγους. Αν και η μελέτη συμπεριέλαβε από φτωχούς έως ευκατάστατους ανθρώπους και όχι τους πολύ-πολύ πλούσιους, οι κοινωνικοί ψυχολόγοι υποψιάζονται ότι η σοφία των τελευταίων είναι ακόμη μικρότερη. «Πολύ θα ήθελα να μελετήσω τον Ντόναλντ Τραμπ», δήλωσε ο Γκρόσμαν. Αλλά μάλλον όλοι ξέρουν ήδη την απάντηση…

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Πρωτοβουλία Ελλάδας και άλλων πέντε κρατών για το RoundUp της Monsanto

H Ελλάδα συμμετέχει στην πρωτοβουλία κρατών μελών για την εξάλειψή της δραστικής ουσίας γλυφοσάτη στην Ευρωπαϊκή Ένωση το αργότερο μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου 2022, προτείνοντας μάλιστα και συμπληρωματική τροπολογία.

Συγκεκριμένα, στην τελευταία παράγραφο του κειμένου της πρωτοβουλίας προστέθηκε η φράση που εμπεριέχεται στην οδηγία 2009/128/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου καθώς και στο το άρθρο 55 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1107/2009: «Εμείς ως κράτη μέλη δεσμευόμαστε να ενθαρρύνουμε την ανάπτυξη και την εφαρμογή της ολοκληρωμένης διαχείρισης επιβλαβών οργανισμών, καθώς και εναλλακτικών προσεγγίσεων ή τεχνικών με σκοπό τη μείωση της εξάρτησης από τα γεωργικά φάρμακα».

Αυτό ήταν και το μήνυμα του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Ε. Αποστόλου προς τους ομολόγους του κατά τη διάρκεια του Συμβουλίου Υπουργών του Νοεμβρίου, όπου τόνισε την ανάγκη να υπάρχουν μέτρα ουσιώδους σημασίας για την εφαρμογή των αρχών της ολοκληρωμένης φυτοπροστασίας, όπως για παράδειγμα η συνταγογράφηση των φυτοφαρμάκων.

H σχετική επιστολή των υπουργών των έξι κρατών μελών για τη γλυφοσάτη προωθήθηκε στην Επιτροπή στις 21 Δεκεμβρίου 2017. Εκτός από την Ελλάδα, την πρωτοβουλία στηρίζουν η Γαλλία, το Βέλγιο, η Σλοβενία, το Λουξεμβούργο και η Μάλτα.

Η ανανέωση της άδειας της γλυφοσάτης δημιούργησε αρκετή αναστάτωση, αφού, σύμφωνα με τα όσα είχε υποστηρίξει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δεν υπήρξαν επιστημονικοί ή νομικοί λόγοι που να δικαιολογούν την απαγόρευσή της.

Παρόλα αυτά, ένας μεγάλος αριθμός Ευρωπαίων πολιτών, μεταξύ αυτών και πολλών Ελλήνων, διακήρυξε την ανησυχία του ζητώντας την απαγόρευση της δραστικής ουσίας, την αλλαγή στις διαδικασίες επιστημονικής αξιολόγησης και τη γενικότερη μείωση της χρήσης φυτοφαρμάκων. Αντίστοιχο ψήφισμα υπέρ της σταδιακής κατάργησης είχε εκδώσει και το ευρωκοινοβούλιο καλώντας σε επανεξέταση του ευρωπαϊκού γεωργικού προτύπου.

Η διαδικασία της ΕΕ για την αξιολόγηση των κινδύνων τέθηκε υπό αμφισβήτηση με επακόλουθο να γίνει η γλυφοσάτη αφορμή για μια γενικότερη συζήτηση για την αδειοδότηση και τη χρήση φυτοφαρμάκων στην ΕΕ.

 

tvxs.gr

To 7ο Santa Run από ψηλα | Βίντεο

Το 7ο Santa Run Chania ολοκληρώθηκε και παραμένει, σε καιρούς δύσκολους, το μεγαλύτερο της Ελλάδας και σπουδαιότατη στήριξη για τα τέσσερα σωματεία, στα οποία αποδίδονται όλα τα έσοδα: ΕΛΕΠΑΠ, ΚΗΦΑΑΜΕΑ, ΚΗΦΑΠ «Μεγαλόχαρη», Ορίζοντας.

Οι διοργανωτές έστειλαν φωτογραφικό υλικό αλλά και ένα βίντεο που αποτυπώνει το 7ο Santa Run από ψηλά αλλά και με κοντινά πλάνα αυτών που συμμετείχαν.

Σε κείμενο που έδωσαν στη δημοσιότητα ευχαριστούν όλους όσους με τη στήριξή τους βοήθησαν στο να πραγματοποιηθεί για άλλη μια χρονιά το Santa Run.

Διαβάστε τι αναφέρουν:

 

Για όλη την Οργανωτική Επιτροπή αποτελεί μεγάλη συγκίνηση η πίστη και η επιμονή του κόσμου του Santa Run και το αίσθημα που για λίγο μοιραζόμαστε ότι είμαστε μαζί, μια ομάδα που αντιλαμβάνεται τα κοινά της ως ιδιαίτερα σημαντικά. Θέλουμε ειλικρινά να ευχαριστήσουμε τους δεκάδες εθελοντές που έδωσαν το χρόνο, τις γνώσεις και την ψυχή τους, για να μπορούμε σήμερα να αισιοδοξούμε απολαμβάνοντας τους καρπούς της επόμενης μέρας.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ οφείλουμε στους χιλιάδες συμμετέχοντες που επιμένουν, σε ένα τόσο αντίξοο περιβάλλον, να κατανοούν και να πιστεύουν το Santa Run Chania. Αναπόσπαστο κομμάτι της επιτυχημένης διοργάνωσης είναι οι χορηγοί της, πάρα πολλές επιχειρήσεις της πόλης με τη μικρή ή τη μεγαλύτερη συνεισφορά τους, σε χρήματα ή σε προϊόντα, είναι το κλειδί που ξεκλειδώνει τη δυνατότητα όλα τα έσοδα του Santa Run από τις συμμετοχές να πηγαίνουν στα τέσσερα ωφελούμενα σωματεία. Οφείλουμε, επίσης, ένα ευχαριστώ, στους μουσικούς και τους djs της πόλης μας, που έντυσαν τη χαρά με μουσική.

Στα μουσικά συγκροτήματα της πόλης των Χανίων που αφιλοκερδώς συμμετείχαν στην έναρξη, στη διαδρομή και στο πάρτι μετά την πορεία του 7ου Santa Run Chania και έδωσαν άλλο τόνο στη γιορτή της αλληλεγγύης.

Ακόμα, ευχαριστούμε τα σώματα που συνέδραμαν καίρια στην ασφάλεια της διοργάνωσης την Τροχαία, το Λιμεναρχείο, τον Ερυθρό Σταυρό, καθώς και την Πυροσβεστική. Επίσης, την τοπική αυτοδιοίκηση που θεσμικά και χρηματικά στήριξε τη διοργάνωση.

Δίνουμε ραντεβού σύντομα στην επόμενη δράση της αλληλεγγύης και της συλλογικότητας, όπως κι αν λέγεται αυτή.

Δείτε και το βίντεο:

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=aLy6_AwS6L0″]

Η Eurobank ‘κουρεύει’ δάνεια έως και 90%

Γενναιόδωρο κούρεμα για δεύτερη φορά προσφέρει η Eurobank σε δανειολήπτες πελάτες της, που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές από δάνεια καταναλωτικά και από πιστωτικές κάρτες.

Αυτή τη φορά, το κούρεμα – όπως και το καλοκαίρι – φτάνει έως και το 90% της οφειλής και αφορά περίπου 50.000 – 60.000 δανειολήπτες πελάτες της .

Η προηγούμενη φορά ήταν το καλοκαίρι αλλά τότε η πρωτοβουλία αυτή δεν έτυχε της αναμενόμενης ανταπόκρισης. Ενδεικτικό της απροθυμίας που εκδηλώθηκε τότε ήταν ότι μόλις το 1% από τους εν δυνάμει 110.000 πελάτες της που θα μπορούσαν να λήξουν τα δάνειά τους, συμφώνησαν στη λύση του «κουρέματος» που προτάθηκε.

Τα δάνεια των υπολοίπων που δεν ενδιαφέρθηκαν μεταβιβάστηκαν σε εξειδικευμένο fund το εξωτερικού.

Η νέα προσπάθεια, αποτελεί μία ύστατη προσπάθεια εκ μέρους της Τράπεζας, να εισπράξει ότι μπορέσει και να “σβήσει” διάφορα μη εξυπηρετούμενα χρέη. Από την άλλη πλευρά, είναι μία καταπληκτική ευκαιρία για όσους ενδιαφέρονται να τελειώσουν μία και καλή από τα χρέη τους, με μία τεράστια έκπτωση της τάξεως του 90%.

Ποιους αφορά- Πώς ακριβώς θα γίνει

Το νέο κούρεμα που προτείνει η Eurobank αφορά χρέη που δεν έχουν εξυπηρετηθεί για παραπάνω από 10 χρόνια. Εξ ου και η τόσο μεγάλη έκπτωση του κουρέματος.

Πρακτικά, η Τράπεζα  θα διαγράψει το 70% – 75% της βασικής οφειλής, αλλά και το σύνολο των τόκων και λοιπών εξολογιστικών χρεώσεων, προσφέροντας “σεισάχθεια “ – όπως χαρακτηριστικά σχολίασε τραπεζικός παράγοντας – για το 90% του υπολοίπου.

Προκειμένου να γνωστοποιήσει τη δυνατότητα του κουρέματος, η Eurobank έστειλε τις προηγούμενες ημέρες επιστολές σε μία λίστα δανειοληπτών που επέλεξε από το πελατολόγιό της, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να τακτοποιήσουν την οφειλή τους.

Το μέσο υπόλοιπο των πελατών αυτών είναι της τάξης των 5.000 – 7.000 ευρώ, αθροίζοντας ένα ποσό που φτάνει συνολικά τα 300 – 350 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να διευκρινισθεί ότι η Eurobank δεν έχει προγραμματίσει την πώληση αυτών των δανείων σε τρίτους, για όσους δανειολήπτες δεν προχωρήσουν σε αυτόν τον διακανονισμό, ωστόσο θα εντείνει τις προσπάθειές της για ανάκτηση των οφειλομένων, με επιτάχυνση των μέτρων ανακλαστικής είσπραξης.

news247.gr

 

Άχεντ Ταμίμι: Η 16χρονη που έγινε σύμβολο του αγώνα για τους Παλαιστινίους μετά από τον πυροβολισμό του μικρού αδελφού της στο κεφάλι

Το όνομά της είναι Άχεντ Ταμίμι. Μετράει 16 μόλις χρόνια σε μια δύσκολη ζωή που ήδη τα βαραίνει. Είχε την «τύχη» να γεννηθεί στην Παλαιστίνη. Διόλου τυχαία όμως, έγινε το σύμβολο του αγώνα για τους Παλαιστινίους και το σύμβολο του εχθρού για τους Ισραηλινούς, αφού όλοι βλέπουν στο οργισμένο και γενναίο βλέμμα της την αποφασιστικότητα του παλαιστινιακού λαού.

Τα ξημερώματα της 19ης Δεκέμβρη Ισραηλινοί στρατιώτες εισέβαλαν στο σπίτι της, χτύπησαν τη μητέρα της και τα αδέλφια της, κατάσχεσαν κινητά, υπολογιστές και συνέλαβαν την 16χρονη Άχεντ επειδή είχε χειρονομήσει εναντίον δύο στρατιωτών με το βίντεο το γεγονότος να κάνει τον γύρο του κόσμου.

Η Άχεντ στοχοποιήθηκε μετά από τη συμμετοχή της σε διαμαρτυρία στο Νάμπι Σάλεχ, ένα χωριό βόρεια της Ραμάλα στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη, εναντίον των ισραηλινών στρατιωτών που χτύπησαν με σφαίρα τον 14χρονο αδελφό της Μοχάμεντ Ταμίμι, ο οποίος βρίσκεται σε κώμα.

«Όλοι όσοι εμπλέκονται, όχι μόνο το κορίτσι, αλλά και οι γονείς της και οι γύρω τους δεν θα ξεφύγουν από αυτό που τους αξίζει», δήλωσε ο υπουργός Άμυνας του Ισραήλ, Άβιγκντορ Λίμπερμαν μετά τη σύλληψή της. «Όποιος ξεφεύγει από τα όρια κατά τη διάρκεια της ημέρας, θα συλλαμβάνεται τη νύχτα», συμπλήρωσε.

Μια ημέρα αργότερα, όταν η μητέρα της Άχεντ, Ναριμάν Ταμίμι θέλησε να την επισκεφθεί και να διαμαρτυρηθεί στο αστυνομικό τμήμα όπου κρατούνταν, οι αρχές του Ισραήλ συνέλαβαν και την ίδια. Τη σύλληψη της Ναριμάν, ανακοίνωσε μέσω facebook ο σύζυγός της και πατέρας της Άχεντ, Μπάσεμ Ταμίμι.

Παράλληλα, οι αρχές του Ισραήλ συνέλαβαν και μια ακόμη νεαρή γυναίκα, την ξαδέλφη της Άχεντ, Νουρ Ταμίμι, 21 ετών. Η αντικατοχική δράση της Νουρ είναι επίσης έντονη.

Το αποκορύφωμα ήρθε από τον Ισραηλινό δημοσιογράφο, Μπεν Γκάσπιτ, ο οποίος μέσα από την εφημερίδα «Maariv», εμμέσως πλην σαφώς προέτρεψε σε βιασμό της Άχεντ. «Στην περίπτωση των κοριτσιών (σσ. εννοεί και την 16χρονη φυλακισμένη) θα πρέπει να καθοριστεί ένα τίμημα με κάποια άλλη ευκαιρία, στο σκοτάδι, χωρίς μάρτυρες και κάμερες» έγραψε χαρακτηριστικά.

#FreeAhedTamimi

Κάποια Ισραηλινά και φιλοϊσραηλινά μέσα την αποκαλούν «Σίρλεϊ Τεμπλ» και τα βίντεο που κάνουν τον γύρο του κόσμου«Pallywood» (κατά το Holywood), υποστηρίζοντας έτσι ότι είναι στημένα, μέρος της παλαιστινιακής προπαγάνδας.

Η ιστορία από την άλλη και όπως έχει αποτυπωθεί λέει τα εξής…Η Άχεντ μεγάλωσε στο χωριό Νάμπι Σάλεχ, ένα από τα πολλά σημεία της Δυτικής Όχθης όπου κατασκευάζονται οι παράνομοι ισραηλινοί εποικισμοί και βρίσκεται στο επίκεντρο της διαμάχης μεταξύ του ισραηλινού στρατού και των Παλαιστινίων.

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=F1IlqH7cpeY”]

Έτσι σε ηλικία 9 ετών αντιστάθηκε με το ίδιο θάρρος μπροστά στους ισραηλινούς στρατιώτες όταν συνέλαβαν τον πατέρα της και είναι η ίδια που τον Αύγουστο του 2015, επιτέθηκε σε ισραηλινό στρατιώτη που κρατούσε τον αδελφό της και μαζί με την υπόλοιπη οικογένειά της κατάφεραν να τον απελευθερώσουν. Το 2015, κατά τη διάρκεια διαδήλωσης η Άχεντ επιτέθηκε φραστικά σε ομάδα ισραηλινών γυναικών αστυνομικών, ενώ η φωτογραφία όπου η ίδια υψώνει το μεσαίο της δάχτυλο στις στρατιωτικούς έκανε τον γύρο του κόσμου.

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=E4FM9WGRWdQ”]

«Οι Ταμίμι έχουν υπάρξει στην πρώτη γραμμή της αντίστασης στην ισραηλινή κατοχή. Το χωριό τους στην περιοχή Νάμπι Σάλεχ έχει αρπαγεί από παράνομους ισραηλινούς εποικισμούς και οι Ισραηλινοί στρατιώτες είναι εκείνοι που προστατεύουν τη συγκεκριμένη κλοπή», δηλώνει στο Newsweek ο Γιούσεφ Μουνάγιερ, διευθυντής της αμερικανικής καμπάνιας για τα δικαιώματα των Παλαιστινίων.

«Η στρατιωτική ισραηλινή καταστολή των διαδηλώσεων των χωρικών έχει αφήσει πολλά μέλη της οικογένειας Ταμίμι τραυματισμένα, νεκρά και φυλακισμένα σε όλα αυτά τα χρόνια. Παρά τα εγκλήματα, η Άχεντ, μια νεαρή γυναίκα έχει κατηγορηθεί από τους Ισραηλινούς ως προβοκάτορας για το γεγονός ότι είχε το “θράσος” να χαστουκίσει έναν ένοπλο ισραηλινό στρατιώτη», καταλήγει ο Μουνάγιερ.

Η Άχεντ τα τελευταία χρόνια έχει γίνει παγκόσμιο σύμβολο του παλαιστινιακού αγώνα. Έχει γίνει παγκοσμίως γνωστή για την υπεράσπιση των παλαιστινιακών δικαιωμάτων και για τη συμμετοχή της σε τακτικές διαμαρτυρίες κατά της δήμευσης γης με στόχο το Νάμπι Σάλεχ και άλλα χωριά γύρω από τη Ραμάλα. Έχει παραβρεθεί σε συνέδρια διεθνώς, μεταξύ άλλων στην Τουρκία, τη Νότια Αφρική  και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, σε μια διάσκεψη που πραγματοποιήθηκε φέτος τον Σεπτέμβριο με θέμα τις γυναίκες στην παλαιστινιακή αντίσταση, όπου μίλησε μαζί με τη Λέιλα Χάλεντ, τη Σαχάρ Φράνσις και αρκετά μέλη του κοινοβουλίου.

Παλαιστινιακές οργανώσεις από όλο τον κόσμο καλούν σε διαδηλώσεις αλλά και σε χρήση του hashtag #FreeAhedTamimi που ήδη έχει κάνει τον γύρο του διαδικτύου. Στο πλαίσιο του διεθνούς κινήματος αλληλεγγύης για την απελευθέρωση του κοριτσιού λαμβάνει χώρα και εκστρατεία συλλογής υπογραφών στο Αvaaz.

Ο γνωστός βραζιλιάνος σκιτσογράφος Carlos Latuff τιμά την Παλαιστίνια ακτιβίστρια Άχεντ Ταμίμι με σκίτσο του με τίτλο «Μια ελεύθερη ψυχή δεν μπορεί να συλληφθεί. Λευτεριά στην Άχεντ Ταμίμι».

Προβολή εικόνας στο Twitter

Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα κρατούνται 311 ανήλικοι Παλαιστίνιοι σε ισραηλινές φυλακές. Εκατόν τριάντα από αυτά τα παιδιά έχουν προσαχθεί από την ημέρα που η αμερικανική κυβέρνηση αναγνώρισε την Ιερουσαλήμ ως πρωτεύουσα του Ισραήλ, προκαλώντας κύματα αντιδράσεων σε όλο τον κόσμο.

tvxs.gr

 

Μετά την επίθεση με μπογιές στην ισραηλινή πρεσβεία, δέσμευση Τόσκα για μέτρα κατά του Ρουβίκωνα – Δείτε το βίντεο της επίθεσης

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Νίκος Τόσκας, δεσμεύθηκε πως πρόκειται να λάβει μέτρα κατά των μελών του Ρουβίκωνα, υποστηρίζοντας ότι «η ομάδα αυτή παίζει στα όρια της νομιμότητας». Αφορμή στάθηκε η επίθεση με μπογιές στην πρεσβεία του Ισραήλ, που πραγματοποίησαν τα μέλη του Ρουβίκωνα το πρωί της Δευτέρας.

Το πρωί της Δευτέρας ομάδα μελών του Ρουβίκωνα  που επέβαινε σε μοτοσικλέτες πλησίασε το κτήριο της ισραηλινής πρεσβείας, πέταξε μπογιές και στη συνέχεια εξαφανίστηκε. Σε ανακοίνωση τους ανέφεραν πως η κίνηση τους στόχευε στη στήριξη του λαού της Παλαιστίνης και την καταπίεση του Ισραήλ.

«Στεκόμαστε αλληλέγγυοι στους Παλαιστίνιους. Σε έναν λαό που δεκαετίες τώρα υφίσταται θύμα μια πολλαπλή καταπίεσης. Στην πραγματικότητα οι Παλαιστίνιοι πιέζονται με κάθε μέσο να φύγουν από την γη που ζουν. Ζώντας σε μια κοινωνία που δεν μπορεί να αποτινάξει πολύ μικρότερους ζυγούς, πρέπει με τις δυνάμεις μας να ενισχύσουμε αυτόν τον αγώνα».

Δείτε το βίντεο πατώντας ΕΔΩ.

Μιλώντας στον «Real fm», ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Νίκος Τόσκας χαρακτήρισε τη συμπεριφορά των μελών του Ρουβίκωνα και τόνισε ότι θα τιμωρηθούν όσοι προχώρησαν στην επίθεση με μπογιές στην πρεσβεία του Ισραήλ.  «Η ομάδα αυτή παίζει στα όρια της νομιμότητας και όταν την υπερβαίνει το πληρώνει και θα το πληρώσει και αυτή τη φορά».

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι δεν πρέπει να συγχέουμε τους ακτιβισμούς μέσα στα όρια της νομιμότητας, με τα σπασίματα και την προσβολή πρεσβειών, τονίζοντας ότι «όταν ρίχνουν προκηρύξεις δεν υπερβαίνουν τα όρια». Ερωτηθείς για τον λόγο που δεν έχει σχηματιστεί εισαγγελική παραγγελία για να διωχθεί ως εγκληματική οργάνωση, δήλωσε ότι αυτή είναι η εύκολη λύση, χωρίς ωστόσο να αποκλείει αυτό το ενδεχόμενο. «Αυτό είναι η εύκολη λύση, αλλά θα εξαντληθούν όλα τα νομικά μέσα. Έτσι αντιμετωπίζονται οι παρεμβάσεις και τα εγκλήματα στις δημοκρατίες».

thepressproject.gr

«Αέρας κοπανιστός» οι δεσμεύσεις Αχτσιόγλου σύμφωνα με το ΠΑΜΕ

Μέσω ανακοίνωσης του, το ΠΑΜΕ τονίζει πως η κυβέρνηση, μέσω συνέντευξης της υπουργού Εργασίας, ομολογεί πως οι άλλοτε δεσμεύσεις της κυβέρνησης για επαναφορά των μισθών στα επίπεδα του 2012 δηλαδή στα 751 ευρώ, είναι αέρας κοπανιστός. Υπογραμμίζουν ότι η εξαπάτηση είναι ακόμα νωπή, σε σχέση με τα όσα έταζαν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Τη δέσμευση της για την αύξηση του κατώτατου μισθού το 2018 και την εξεύρεση λύσης για την ενίσχυση των χαμηλοσυνταξιούχων, που έχασαν το ΕΚΑΣ , εξέφρασε στον ραδιοφωνικό σταθμό  «Στο Κόκκινο» η υπουργός Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου η οποία μίλησε για τη ρύθμιση των 120 δόσεων για οφειλές που θα ισχύσει μέχρι το τέλος του έτους, ενώ αναφέρθηκε και στα μέτρα για τους άνεργους, την καταπολέμηση της μαύρης εργασίας και την κινητοποίηση της κυβέρνησης για την ενίσχυση των ασθενέστερων.

Σύμφωνα με την Ε. Αχτσιόγλου, οι αιτήσεις για την υπαγωγή οφειλών στη ρύθμιση για τις 120 δόσεις που αφορά χιλιάδες μικρομεσαίους επαγγελματίες οφειλέτες, που χρωστούν στον ασφαλιστικό τους φορέα, θα γίνονται Ηλεκτρονικά στο Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (Κ.Ε.Α.Ο.). Η υπουργός εξήγησε πως η σχετική υπουργική απόφαση θα εκδοθεί πριν αλλάξει ο χρόνος και οι οφειλές, που θα υπάγονται σε αυτή, θα πρέπει να έχουν γίνει έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2016 ενώ οι οφειλέτες θα έχουν περιθώριο να κάνουν τη σχετική αίτηση έως το τέλος του 2018.

Σύμφωνα με την υπουργό η ρύθμιση αυτή αφορά και φυσικά πρόσωπα με πτωχευτική ικανότητα (π.χ. έμποροι), που δεν έχουν κλείσει τα βιβλία τους, εφόσον οι συνολικές οφειλές είναι 20.000 ευρώ ή οφειλές τους προς τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης υπερβαίνουν το 85% του συνόλου των οφειλών τους. Σε ό,τι αφορά τα ασφαλιστικά ταμεία, αν οι οφειλές είναι έως 20.000 ευρώ, απαιτείται ο οφειλέτης να έχει μια θετική φορολογική δήλωση τον τελευταίο χρόνο πριν την υποβολή της αίτησης.

Η ρύθμιση αφορά εκείνους που δεν έχουν κλείσει τα βιβλία τους γιατί στη συνέχεια οι οφειλέτες περνούν από ένα κριτήριο βιωσιμότητας και γιατί αυτή η ρύθμιση καλύπτει το πεδίο εκείνο που δεν καλύπτει ο εξωδικαστικός συμβιβασμός. Σύμφωνα με την υπουργό γίνεται διαγραφή 85% προσαυξήσεων και τόκων, ο οφειλέτης παίρνει αμέσως ασφαλιστική ενημερότητα και υπάρχουν και άλλα ευεργετήματα.

«Αέρας κοπανιστός» οι δεσμεύσεις Αχτσιόγλου

Μέσω ανακοίνωσης του, το ΠΑΜΕ τονίζει πως η κυβέρνηση, μέσω συνέντευξης της υπουργού Εργασίας, ομολογεί πως οι άλλοτε δεσμεύσεις της κυβέρνησης για επαναφορά των μισθών στα επίπεδα του 2012 δηλαδή στα 751 ευρώ, είναι αέρας κοπανιστός. Υπογραμμίζουν ότι η εξαπάτηση είναι ακόμα νωπή, σε σχέση με τα όσα έταζαν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

«Παραμονές Πρωτοχρονιάς η κυβέρνηση, μέσω συνέντευξης της υπουργού Εργασίας, ομολογεί πως οι άλλοτε δεσμεύσεις της κυβέρνησης για επαναφορά των μισθών στα επίπεδα του 2012 δηλαδή στα 751 ευρώ, είναι αέρας κοπανιστός, καθώς ο κατώτερος μισθός θα εξακολουθεί να καθορίζεται με βάση κυβερνητικές αποφάσεις και σε χαμηλά επίπεδα ως μοχλός πίεσης των μέσων μισθών.

Θυμίζουμε στους εργαζόμενους πως από το 2012 ο κατώτερος μισθός καθορίζεται με πράξη υπουργικού συμβουλίου και κυβερνητική απόφαση, δηλαδή είναι νομοθετημένος, δεν προέρχεται από ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις που ίσχυαν έως τότε.

Ο κατώτερος μισθός μέσω της τότε δραστικής ονομαστικής συρρίκνωσής του (22% και για τους νέους 32% μέσω του άθλιου διαχωρισμού με βάση την ηλικία), σε συνδυασμό με την κατάργηση και την υποβάθμιση του συστήματος των συλλογικών διαπραγματεύσεων αλλά και της ανύψωσης του ρόλου των Ενώσεων Προσώπων, μετατράπηκε από εργαλείο προστασίας των χαμηλόμισθων σε επιταχυντή της γενικευμένης μείωσης των μισθών. Με βάση τα πρόσφατα στοιχεία κάτω από 800 ευρώ βρίσκεται το 51,6% των εργαζομένων.

Ειδικά για τον κατώτερο μισθό, οι μνήμες από την εξαπάτηση είναι νωπές. Να θυμηθούν οι εργαζόμενοι τις κούφιες υποσχέσεις και την κοροϊδία περί άμεσης επαναφοράς των 751 ευρώ, που μετά την ανέλιξη του ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση, μετατράπηκαν σε σταδιακή, δήθεν, επαναφορά. Στο 3ο μνημόνιο που προσυπόγραψε η κυβέρνηση περιλαμβανόταν η δέσμευση να μην υπάρχουν μεταβολές σε πρωτύτερες εργασιακές σχέσεις και μισθούς έως το 2018.

Τα αιτήματα τους

Σήμερα, η κυβέρνηση μέσω της συνέντευξης της υπουργού Εργασίας φανερώνει ξεδιάντροπα τις στοχεύσεις της. Ορίζει ως κανονικότητα και “δίκαιο που γίνεται πράξη”, την παγίωση της παρέμβασης της εκάστοτε κυβέρνησης πάνω στις συλλογικές διαπραγματεύσεις, τους άθλιους-χαμηλούς μισθούς.

Συνεχίζουμε τον αγώνα διεκδικώντας:

Υπογραφή Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης και επαναφορά με νόμο στα 751 ευρώ για όσους αμείβονται με το βασικό μισθό, ως ελάχιστη βάση για αυξήσεις στον κατώτερο μισθό. Κατώτερο μεροκάματο 33,57 ευρώ.

Να καταργηθεί με νόμο το αίσχος των μισθών πείνας, των 586 και 511 ευρώ και κανένας εργαζόμενος να μη βρίσκεται κάτω από τα 751 ευρώ.

Επαναφορά των κλαδικών Συμβάσεων

Να καταργηθούν άμεσα όλοι οι αντεργατικοί νόμοι που τσακίζουν τις Συλλογικές Συμβάσεις. Καθολική ισχύς και υποχρεωτικότητα των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας. Εφαρμογή της μετενέργειας μέχρι την υπογραφή νέας ΣΣΕ χωρίς κανέναν χρονικό περιορισμό.

Κάτω τα χέρια από το απεργιακό δικαίωμα. Όχι στις αντεργατικές αλλαγές που αλυσοδένουν τη λειτουργία των συνδικάτων, που εμποδίζουν την προκήρυξη απεργιών και την ανάπτυξη αγώνων των εργαζομένων, τις εργατικές διεκδικήσεις».

thepressproject.gr

Έφυγε ο Dj Palmer, ο άνθρωπος που «σύστησε» στο Χανιώτικο και ελληνικό κοινό την italodisco – Διαβάστε την τελευταία συνέντευξή του

O DJ Palmer (Κώστας Κωνσταντίνου) ήταν ο άνθρωπος που έβαζε φωτιά στις Disco για τρεις δεκαετίες ως DJ και παραγωγός και το όνομά του έιναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τα 80’s και πιο συγκεκριμένα με την Italo Disco.

Είναι ο πρώτος που έπαιξε και «σύστησε» στο ελληνικό κοινό την Italo Disco. “Τη γούσταρα γιατί διέφερε από όλα αυτά που υπήρχαν εκείνη την εποχή. Ήταν πιο electronic με κάπως διαφορετικό ήχο και ερεθίστηκε το αυτί μου σε σημείο που είχα κάνει το 90% του προγράμματος ITALO. Ήταν ένα χρόνο στη πιάτσα και τα σνόμπαραν, αλλά μετά, όταν τα έμαθε ο κόσμος, όλοι περιμένανε πώς και πώς να βγουν και δεν κατέβαιναν από την πίστα.”

Υπήρξε μία από τις πιο ενδιαφέρουσες περσόνες της περιόδου και έχει αφήσει τα σημάδια του σε όλες της γνωστές disco Dorian grey (Αθηνα), Πορτοκάλι (Χανιά), Estel (Χανιά), Αρια (Χερσόνησο) Babilon (Ηράκλειο). .

Έχει κάνει τεράστια επιτυχία με το “Computer Guy” το 1986, έναν italo disco ύμνο που ακόμη και σήμερα αναζητούν απεγνωσμένα σε βινύλιο οι συλλέκτες του είδους.

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=u8oTNhCoT3s”]

Διαβάστε τη τελευταία συνέντευξή του:

Πότε ξεκίνησες ως Palmer; Πώς σου προέκυψε;
Από έναν πειρατικό ραδιοφωνικό σταθμό της εποχής εκείνης, το 1977-8. Τότε ήμουν ο Κώστας Κωνσταντίνου. Ήμασταν μια παρεούλα από 3 άτομα, ο ένας από τους 3 είχε το ψώνιο με τους σταθμούς, είχε δημιουργήσει έναν πειρατικό και αυτός χρησιμοποίησε το όνομα, Palmer. Για λογαριασμό του, Ανδρέας Πάλμερ και βαφτίστηκα και εγώ Κώστας Πάλμερ από εκείνη την ημέρα.

Ποιος σταθμός ήταν αυτός;
Τότε λεγόταν Κεντρική ραδιοφωνία Πάλμερ, τι άλλο;

Γιατί το είπαν Κεντρική ραδιοφωνία Πάλμερ;
Την επιλογή την έκανε αυτός ο φιλαράκος μου που σου είπα, από τον Ρόμπερτ Πάλμερ. Ο ένας ήταν ο Ανδρέας Πάλμερ, εγώ ήμουνα ο Κώστας Πάλμερ και ο άλλος ήτανε ο Γιώργος.

Και ο τρίτος; Γιώργος Πάλμερ;
Ακριβώς! (γέλια). Τώρα, από τρεις εγώ κατάφερα να βγω στην επιφάνεια και να γίνω διάσημος, φίρμα μεγάλη. Ακόμα μέχρι τώρα μου το λένε οι δύο. «Μπαγάσα» μου λένε, «θυμάμαι ακόμα που δεν ήθελες να σε λέμε Πάλμερ».

Πόσο χρονών ήσουν τότε που ξεκίνησες  στο σταθμό;
17-18 χρονών.

Η βάση της κεντρική ραδιοφωνίας Παλμερ ήταν στην Αθήνα;
Ο σταθμός; Ναι, στην Αθήνα, στο Άνω Καλαμάκι.

Στη φώτο με τη γραβάτα είσαι στη κεντρική ραδιοφωνία Πάλμερ;
Δεν είναι γραβάτα, σε παρακαλώ, είναι ανοιχτό πουκάμισο! Είμαι στην κονσόλα του πρώτου κλαμπ που εργάστηκα. Rainbow λεγόταν.  Ήταν στη λεωφόρο Βουλιαγμένης,τότε ήταν πολύ διάσημο στέκι. Ήταν ’70ς, πολύ αρχές ’70ς, δηλαδή αυτή τη δεκαετία,  μεσουράνη το ’73, 74, 75 και μέχρι το 79 που κάθισα εγώ. Πήγα το 77, έκατσα 2-3 χρόνια και straight για Dorian Grey,ήταν το επόμενο μαγαζί μου.

Αυτό προέκυψε τυχαία ή το επιδίωξες στα 18 να κάνεις τέτοιο πράγμα; Είχες κάποια σχέση με τη μουσική πριν;
Φάνηκε από τότε που ήμουν στα γεννοφάσκια μου. Πώς φάνηκε; Στα χέρια μου ήρθε ένα δισκάκι, τότε υπήρχαν κάτι δισκάκια, τα οποία τα έπαιρνες, 45αρια, ρώσικης προέλευσης, τα έπαιρνες και τα τσαλάκωνες, όπως το χαρτί. Έπεσε ένα τέτοιο flexi disc στα χέρια μου, ήμουν 6 χρονών και από τότε μου κόλλησε το ψώνιο. Δισκάκια, μουσική, κέρδισα και στην Τετάρτη τάξη του δημοτικού -αν είναι δυνατόν- ένα μικρό δισκάκι πάλι, ήταν πολύχρωμο, μαγεία, έπαθα πλάκα. Το μόνο που ήξερα είναι ότι μόνο μουσική θα ακολουθούσα στην πορεία της ζωής μου. Ως DJ εξειδικεύτηκα, βέβαια, γιατί φτάνοντας εδώ  το ’74 (γεννήθηκα στην Κύπρο και ήρθαμε στην Αθήνα με τις φασαρίες) στα 15 μου, έγινε αυτή η φάση με τον ραδιοσταθμό, άρχισα να βλέπω μηχανήματα και τέτοια πράγματα και μέσα σε ένα χρόνο ήμουν επαγγελματίας.

Άρα ήταν θέμα και παρέας και μιας προδιάθεσης που σου άρεσε η μουσική, γενικά, ή απλά σου άρεσε ο δίσκος σαν αντικείμενο;
Όλο το νταραβέρι μου άρεσε, ήξερα ότι είμαι για αυτό το πράγμα. Ο DJ προέκυψε στη συνέχεια, από μικρός ήμουν όπως όλοι, μαζεύαμε δισκάκια Deep Purple πχ.

Έμαθες μουσική;
Σπούδασα πιάνο στα 35 μου. Θα μου πεις σιγά. Κι όμως, το έκανα γιατί ήθελα οπωσδήποτε να μάθω, δεν μπορούσα να μην κάνω παραγωγή δική μου, με τίποτα.

Και το μικρόφωνο πώς το χρησιμοποίησες; Δεν ήταν συνηθισμένο εκείνη την εποχή στην Ελλάδα.
Ήδη είχα πάρει το βάπτισμα στο ραδιοσταθμό και, πηγαίνοντας στην Rainbow, είδα ένα μικρόφωνο. Λέω αυτό είναι το εργαλείο που θα το συνεχίσω και εδώ.

Είχες δει να το κάνει κάποιος άλλος;
Όχι, απλώς υπήρχε για κάτι έκτατα παρτάκια που έκανε το μαγαζί, ο λεγόμενος κονφερασιε, τον θυμάσαι τον Πέτρο τον Καρντιάνη; Τότε ήταν διάσημος κονφερασιέ. Στην Αμερική χρησιμοποιούσαν μικρόφωνο στην πίστα. Στην Ελλάδα, ο μόνος που χρησιμοποιούσε μικρόφωνο από ό,τι ξέρω ήταν ο Nicola Lavacca στην Ντιβίνα τότε, ένα μαγαζί στη Κηφισιά. Το έκανε επαγγελματικά με το ύφος το δικό του. Όταν τον είδα μου άρεσε, το θαύμασα αυτό που έκανε, αλλά ήξερα ότι μπορούσα να το κάνω καλύτερα.

Ήσουν ο μόνος ντιτζει -και από τους ξένους που έχω ακούσει- που το σπικαζ σου μέχρι και σήμερα είναι μες τον τόνο των κομματιών. 
Ναι, εννοείς ότι αν το κομμάτι είναι ρε ή ντο, ντο είναι και η φωνή. Ναι αυτό το κάνω από μόνος μου γιατί είναι έμφυτο.

DJ Tony: Όλη η επιτυχία του σπικάζ είναι αυτή, ότι είναι μέσα στον τόνο του κομματιού. Δηλαδή, αλλιώς θα τον ακούσεις να μιλάει στο ένα κομμάτι, άλλο τόνο θα ακούσεις σε άλλο κομμάτι, άλλο σε τρίτο και γι’αυτό ήταν και ο μόνος που απογείωσε το μικρόφωνο. Αν ακούσεις προγράμματα παλιών DJs είναι ο μόνος που μιλάει και ταυτόχρονα μιξάρει. Αλλά μιξάρει. Όχι κάνει την αλλαγή και μιλάει. Μιλάει και την ώρα που μιλάει κάνει και τις αλλαγές.

Palmer: Ναι, αλλά πώς το έκανα όμως; Το ένα χέρι ήταν εδώ, το άλλο αλλού, το ένα πόδι εκεί, και είχα και τρία πικάπ να κουμαντάρω. Ήτανε ψώνιο, τίποτα δεν με κούραζε. Ούτε οι προσπάθειες,  που λένε κάποιοι ότι ίδρωσα ξέρω εγώ για να δημιουργήσω κάτι. Ό,τι έκανα, το έκανα χωρίς ίχνος ιδρώτα, εκτός από το φυσικό (γέλια).

Και τι μουσική έπαιζες;
Ως επαγγελματίας ξεκίνησα με funk, soul και τα πρώτα ραπ που είχαν αρχίσει να έρχονται: Sugarhill gang, βασικά αυτό ήτανε και το Cocaine in my brain των Dillinger.

Πού έβρισκες τα καινούρια τραγούδια; 
DJ Tony: Από τα 300 τραγούδια που έπαιζε τα 200 ήταν επιτυχίες της εποχής και τα 100 καινούρια όπως σημειώθηκε.
Palmer: Υπήρχε η πηγή για όλους τους DJs. Ο Χρήστος Γιαμπίλης και Ο Μάριος  στο Κολωνάκ. Bασικά από αυτούς τους 2 ψωνίζαμε και ο Μιχάλης ο Γιαμπίλης, ο αδερφός του Χρήστου. Εισαγωγείς δίσκου, παραγωγές. Εκεί γνωρίσαμε και το ΙΤΑLΟ δεν είχε βγει το ΙΤΑLΟ εννοείται . Ο Χρίστος δεν έφερε τα ΙΤΑLΟ. Στο Άνω Καλαμάκι τα παιδιά πώς τα λέγανε; Αυτοί φέρανε τα ΙΤΑLO.

Η Πρόοδος Α.Ε;
Ναι, η Πρόοδος δεν ήταν δισκάδικο, ήταν αποθήκη που προμήθευε τα δισκάδικα, ήταν εισαγωγέας. Εκεί είχα πάρει  και το πρώτο βινύλιο της Madonna, το Εverybody, το ’83, άγνωστη των αγνώστων. Μου το έδωσε ο κοντός που ήταν και DJ στην Πρόοδο και μέσα σε ένα μήνα το ’χα κάνει hit στο Dorian Gray. Eίχε προηγηθεί βέβαια το Billie Jean του Michael Jackson και αν ξέρεις από μουσική θα παρατηρήσεις ότι το ριφ της Madonna είναι κλεμμένο από τον Jackson. Kαι να φανταστείς, ήταν τόσο άγνωστη, που το Everybody ήρθε μόνο από την άλφα πλευρά του μάξι, από την b side είχε άλλο γκρουπ ή δεν υπήρχε τίποτα. Κι αν θυμάμαι καλά, τα πρώτα δεν γράφανε καν Madonna πάνω.

Πες μας για το ITALO, πώς ήρθε εδώ; Ασχολήθηκες συγκεκριμένα με αυτό;  Ή απλά ήταν ένα ακόμα από τα είδη που έπαιζες;
Το γούσταρα εγώ γιατί διέφερε από όλα αυτά που υπήρχαν εκείνη την εποχή. Ήταν πιο electronic, σίγουρα ήταν κάπως διαφορετικό και ερεθίστηκε το αυτί μου. Στην αρχή υπήρχαν αντιδράσεις αρνητικές. Και από τους ιδιοκτήτες των μαγαζιών, απλά δεν τους άρεσε το style αυτό. Εγώ εξακολουθούσα να παίζω σε σημείο που είχα κάνει το 90% του προγράμματος ITALO. Ξέχασα να σου πω ότι όταν είχα πάει να ακούσω τον Νικόλα στο Ντιβίνα, εννοείται ότι είχα πάει με τα αυτιά 14. Αυτός δεν έπαιζε ούτε μισό ΙTALO, έπαιζε funk, έπαιζε αμερικάνικη disco. Kαι πήγα εγώ και του μίλησα και του είπα έχεις ένα ITALO να παίξεις και με σνόμπαρε. Μου λέει δεν παίζω ΙΤΑLO. Εντωμεταξύ, ήταν ένα χρόνο στη πιάτσα τα ITALO και τα σνόμπαραν, αλλά μετά, όταν τα έμαθε ο κόσμος, όλοι περιμένανε πώς και πώς να βγουν.

Μετά το Dorian Gray τι έγινε; Πώς προέκυψαν όλα αυτά που βλέπουμε στις φωτο και στα βινύλια;
Η τρέλα που λέγαμε. Το ταλέντο και η τρέλα.

Έχεις κάνει και mix;.
Έχω κάνει τρία mix και τρία τραγούδια.

Το πρώτο σου τραγούδι ποιο ήταν;
Τo Computer Guy. Μετά έβγαλα τα DJ’s Life και I don’t feel good.

Θες να μας πεις για το Computer Guy; Από ό,τι ξέρω είναι από τους λίγους ελληνικούς ITALO-υμνους. 
Όπως έρχονταν τα χαμηλόμπιτα 105-110 bpm το πολύ ξερώ εγώ, έρχονταν και κάποια στα 130. Πρέπει να σας πω εδώ ότι ότι τα αγγλικά μου δεν είναι καλά, δεν είναι καν σχεδόν καλά, είναι αγγλικά του ποδαριού για να μπορέσω να συνεννοηθώ και τα χρησιμοποίησα και εντυπωσίασα,πράγμα το οποίο το διαπίστωνα μόνο που άκουγα τη φωνή μου. Περνούσε το μικρόφωνο, ήταν κάτι που το γουστάραν όλοι, ήταν εξωφρενικό. Μπορεί ο Νικόλα να το χρησιμοποιούσε στη Ντιβίνα, αλλά στις περιοχές μας, στα νότια, δεν το ήξερε κανένας.

Στο Computer Guy τους στίχους τους έχεις γράψει εσύ;
Ναι, με τον φίλο μου τον Άρη τον Thomas. Βρίσκω, που λες, τυχαία το Νικόλα όταν ήμουν στη διαδικασία προετοιμασίας και του λέω φτιάχνω ένα κομμάτι, γουστάρεις να μπεις παραγωγός; Μου λέει «να το ακούσω και θα σου πω». Του λέω μπες στο αυτοκίνητο. Βάζω την κασέτα, το ακούει, (ήταν στην αρχική του μορφή, όπως είναι ολοκληρωμένο, αλλά με εντελώς διαφορετικούς ήχους). Μόλις το άκουσε μου λέει ΟΚ. Μπαίνει παραγωγός ο Νικόλας εκεί που ας πούμε ήταν «αντίπαλος» -τον  θεωρούσα αντίπαλο γιατί ήταν έτσι το πνεύμα τότε, το δικό μου, επειδή κάναμε το ίδιο πράγμα και επειδή ήταν καλός. Και επειδή, βέβαια, χρησιμοποιούσε μικρόφωνο πριν από μένα. Δεν το έμαθα από αυτόν, απλά έκανα το ίδιο πράγμα με τον δικό μου τρόπο. Μπαίνει λοιπόν παραγωγός ο Νικόλας και φτάνει το Computer Guy να παίζει στην Αυτοκίνηση με 3000 άτομα. Συναδελφικά, όλοι με βοήθησαν. Tο I don’t feel good που ακολούθησε το έστειλα Eurovision, πριν βγει δισκάκι εννοείται, με ελληνικό στίχο, αλλά πήγε εκπρόθεσμο και δεν το δέχτηκαν. Είχε φόντα το κομμάτι,απλώς χάσαμε τις ημερομηνίες.

Aυτό πότε είναι; Ποια χρονιά;
Ή 88 ή 89.

Έχεις παίξει ποτέ στο εξωτερικό;
Έξω, όχι. Πιστεύω όμως ότι μπορώ να παίξω σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου. Όταν κατέχεις μια γκάμα μουσικής πενήντα χρόνων μπορείς να παίξεις και στις Κουκουβάουνες και παντού.

Λεφτά έβγαζες από αυτό;
Αμέ, πολλά λεφτά.

Πόσο ήταν το μεροκάματο μιας μέσης βραδιάς;
Το ’83 στο Dorian Gray έπαιρνα 7000 δραχμές μεροκάματο. Κάτσε να σου δώσω μια αντιστοιχία: έπαιρνα τα τετραπλάσια από τον οδοντίατρο.

Αυτή η δουλειά είχε έτσι κι αλλιώς λεφτά; Ή πληρωνόσουν σαν φίρμα; 
Όχι δεν είχε λεφτά αυτή η δουλειά. Σε πληροφορώ είμαι από τους πρωτεργάτες αυτής της υπόθεσης και ανεβάσαμε το μεροκάματο. Δεν ήταν ψηλό όμως το μεροκάματο. Μέχρι το ’77-78 οι DJs δεν ήταν DJs, ήταν παιδάκια για κάποιους.

Όμως αφήσαμε ανοιχτό το θέμα που λέγαμε πώς ξεκίνησες και έκανες την παραγωγή.
Όταν ξεκίνησα την ιστορία με το μικρόφωνο είχα την ιδέα να παίρνω τα maxi που έρχονταν τότε, -αν θυμάσαι στην πίσω πλευρά ήταν το ίδιο κομμάτι συνήθως, instrumental, έπαιζα λοιπόν αυτό, χωρίς τις φωνές και τραγουδούσα από πάνω του. Kαθόμουν, έβγαζα τους στίχους και το βραδάκι έκανα τα practice μου. Έφερνα και φίλο για να με τσεκάρει, να μου πει τι χρειάζομαι τέλος πάντως για να μπορέσω να κάνω αυτό το πράγμα, να ερμηνεύσω τα τραγούδια, γιατί το θεωρούσα καταπληκτικό. Άρχισα να τραγουδάω και να έχει επιτυχία αυτό το πράγμα και να ανταποκρίνεται ο κόσμος και όλο έρχονταν να μου λένε «άντε, πες και το κομμάτι που είπες την προηγούμενη εβδομάδα». Έτσι άρχισα να δημιουργώ fan. Και εγώ και τα italo. Ένα βράδυ είμαι με ένα φίλο και μου λέει γιατί δεν κάνεις μία παραγωγή δική σου, εδώ, ελληνική; Και η ιδέα δεν άργησε να αυγατίσει. Κάποια στιγμή βρήκα τον Τόλη τον Βασιλειάδη, ο οποίος είναι ο συνθέτης και εκτός από συνθέτης είναι και καλός ενορχηστρωτής. Ήταν  ένα παιδί του κλασικού πιάνου, δεν είχε σχέση με τη μοντέρνα μουσική και πολύ περισσότερο με τη μουσική των κλαμπς. Τον έβαλα να ακούει κομμάτια και μαζί καθίσαμε και αρχίσαμε το Computer Guy, το οποίο μας πήρε 6 μήνες στο στούντιο για να ολοκληρωθεί. Τα αγγλικά μου όπως σου είπα δεν ήταν πολύ καλά και έτσι δεν μπορούσα να γράψω στίχο, γι’ αυτό το λόγο ο Άρης ξεκίνησε συνεργασία μαζί μας. Βγήκαμε λοιπόν στο εμπόριο με 2000 δίσκους σε maxi single, μόνο στην Αθήνα. Και μέσα σε ένα μήνα πουλήθηκαν αυτά τα 2000 κομμάτια, ανεξάρτητη παραγωγή από την ΕVA RECORDS και μετά ήρθαν και συνεντεύξεις.

Μέχρι πότε έπαιζες κάθε νύχτα; Μέχρι ποια εποχή;
Συστηματικά σταμάτησα να παίζω το 2000. Με το που μπήκε ο επόμενος αιώνας σταμάτησα αυτό το καθημερινό. Άρχισα να διαπιστώνω ότι δεν την ευχαριστιόμου την δουλειά μου από τις λάθος επιλογές, από τις αναγκαίες επιλογές. Έκανα οικογένεια, φέραμε 3 παιδιά στο κόσμο, υπήρξαν ανάγκες, έπρεπε να κλείσω δουλειές που δεν θα τις έκανα αν δεν είχα την οικογένεια, έκανα αυτό που λέμε υποχωρήσεις.

Πόσο έχει αλλάξει η νύχτα από την ώρα που ξεκίνησες; Τι είναι αυτό που σε κούρασε;
Δεν με κούραζε η νύχτα, οι επιλογές μου με κουράζανε. Σαφώς και υπήρχε αλλαγή στην πορεία. Ας μη ξεχνάμε ότι μιλάμε για μια δουλειά που το πλήθος των επαγγελματιών της ήταν ερασιτέχνες. Τη δεκαετία του ’80 χρήστηκαν όλοι επαγγελματίες. Και τη δεκαετία του ’90 που έφτασαν πια τα μεροκάματα στα 3000 ευρώ έρχονταν ξένοι DJ και παίρνανε πολλά χρήματα, 4000-5000 ευρώ το one night stand.

Ποιο ήταν τo τελευταίο μαγαζί που έπαιξες επαγγελματικά;
Το τελευταίο μαγαζί ήταν στη παραλία, το Disco και παίζαμε ό,τι συνήθως: ITALO, funk και soul, μιάμιση σεζόν και χάλασε η δουλειά ενώ πήγαινε πολύ καλά το μαζαγί, τσακώθηκε ο Νίκος με τον ιδιοκτήτη του οικήματος και σταμάτησε η ιστορία και φύγαμε και πήγαμε στον πύργο των Αθηνών. Στο ισόγειο, στο Noturno, ένα κλαμπ 500αρι περίπου.

Τι σου λείπει από εκείνη την εποχή; 
Σήμερα που υπάρχουν απίστευτα μηχανήματα εχουν επαναπαυθεί όλοι με τα λαπτοπ και δεν υπάρχει feeling πλέον. Τότε τρέχαμε ένα μήνα για να μας καταχωρήσουν έστω και δίλεκτη ειδησούλα σε μία εφημερίδα, σήμερα όλοι μπορούν να έχουν τεράστια προώθηση. Είναι μεγάλη η διαφορά στη δημοτικότητα και στο πώς μπορεί να γίνει σταρ κάποιος. Σήμερα γίνεσαι μέσα σε μία ημέρα. Αν σε αυτό που έκανα τότε χρησιμοποιούσα την τεχνολογία τη σημερινή, θα μουν πασίγνωστος σε 30 δευτερόλεπτα. Εγώ χρειάστηκα δέκα χρόνια.

Να πούμε για την βραδιά που ετοιμάζεις;
Θα παίξουμε με τον Αντώνη. Φιλοδοξούμε να μην είναι μόνο μια βραδιά, αλλά θα είναι βραδιές με βάση την disco, αμερικανική disco, ευρωπαϊκή disco, Italo disco.

Kανένα άλλο περιστατικό θυμάστε να μας πείτε;

DJ Tony: Θα σου πω τι συνήθιζε να κάνει ο Παλμερ. Όταν έπαιζε μουσική ήθελε να ρολάρουν όλα ωραία. Όταν κάτι δεν πήγαινε καλά, τα ’παιρνε στο κρανίο, όταν κόλλαγε κανένας δίσκος σήκωνε την βελόνα, έβγαζε τον δίσκο, τον έσπαγε και τον πέταγε στη πίστα. Palmer: Μαλακια, αυτό δεν έπρεπε να το πεις. Έρχονταν κάτι κοριτσάκια μετά και έλεγαν: Πάλμερ, θα σπάσεις κανένα δισκάκι; Είχε γίνει μέρος του σόου. Μέχρι που πήγα σε μία αποθήκη, πήρα δίσκους σε στοκ και τα ’σπαγα, το ’κανα σκοπιμα. Βέβαια, ο Παλμερ υπήρξε και άσημος. Πήγαινε σχολείο στη Λαρνακα, στο γυμνάσιο στον Αι Γιώργη, τρίτη τάξη γυμνασιου, στο β1 εγώ και στο δ1 ήταν η Βίσση.

Ήταν τόσο ωραία από μικρή;
Ήταν το ίδιο πάντα, ερέθιζε όλα τα αρσενικά πιτσιρίκια στο γυμνάσιο. Ήταν φωνάρα και κορμάρα από τότε.

ough.grstudenigma.blogspot.gr