31.6 C
Chania
Τετάρτη, 24 Ιουνίου, 2026

Ξεκινά τη λειτουργία του το Κοινωνικό Παντοπωλείο στον Δήμο Κισσάμου

Την έναρξη λειτουργίας του Κοινωνικού Παντοπωλείου ανακοίνωσε ο Δήμος Κισσάμου, μια νέα κοινωνική δομή που δημιουργήθηκε για την υποστήριξη συμπολιτών και οικογενειών που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες και βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού.

Η δομή στεγάζεται στο Πρώην Δημαρχείο Μηθύμνης στον Δραπανιά και λειτουργεί στο πλαίσιο της Δράσης 4.11.3.1 «Δομές Παροχής Αγαθών (Νέες Δομές)» του Προγράμματος «Κρήτη 2021-2027», το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ+).

Οι ενδιαφερόμενοι που επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα οφείλουν να υποβάλουν συγκεκριμένα δικαιολογητικά. Απαιτείται Αίτηση Ενδιαφερόμενου, η οποία χορηγείται από την Υπηρεσία, καθώς και αντίγραφο ταυτότητας ή διαβατηρίου και άδεια παραμονής σε ισχύ. Επίσης, απαραίτητα είναι τα αντίγραφα των φορολογικών εντύπων Ε1, Ε9 και το εκκαθαριστικό του 2025 για όλα τα ενήλικα μέλη της οικογένειας, πρόσφατο πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, καθώς και πρόσφατος λογαριασμός ΔΕΚΟ ή μισθωτήριο συμβόλαιο κατοικίας

Για τους ανέργους απαιτείται βεβαίωση ανεργίας σε ισχύ, ενώ σε περίπτωση αναπηρίας απαιτείται απόφαση από ΚΕΠΑ. Τέλος, οι αιτούντες υποχρεούνται να υποβάλουν υπεύθυνη δήλωση, η οποία παρέχεται από την Υπηρεσία, όπου θα δηλώνουν ότι δεν συμμετέχουν σε άλλη παροχή υλικών αγαθών, όπως συσσίτια ή ΤΕΒΑ.

Για την υποβολή αιτήσεων και περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το Κοινωνικό Παντοπωλείο στα τηλέφωνα 28223 40312 και 28223 40313 ή μέσω email στη διεύθυνση koinonikopantopoleio@kissamos.gr.

13ο Ανοικτό Σκακιστικό Πρωτάθλημα Δήμου Πλατανιά: 16 χρόνια επένδυσης στη γνώση και τη δημιουργική σκέψη

Με τη συμμετοχή 80 σκακιστών όλων των ηλικιών διοργανώθηκε το 13ο Ανοικτό Πρωτάθλημα Δήμου Πλατανιά στο Πολύκεντρο Βουκολιών, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια χρονιά τη δέσμευση της δημοτικής αρχής στην καλλιέργεια της πνευματικής άθλησης και της δημιουργικής σκέψης μέσω του σκακιού.

Το πρωτάθλημα, που αποτελεί θεσμό εδώ και 16 χρόνια, διοργανώθηκε από τον Δήμο Πλατανιά σε συνεργασία με τη Σκακιστική Ακαδημία Χανίων – ΣΑΜΑΡΙΑ, τον ΑΠΟ «Μίκης Θεοδωράκης» – ΣΑΜΑΡΙΑ, την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων και την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Νομού Χανίων. Μαθητές από όλες τις Δημοτικές Ενότητες του Δήμου Πλατανιά συμμετείχαν στους αγώνες, οι οποίοι διεξήχθησαν σε έξι ομίλους ανάλογα με την ηλικία και το επίπεδο των συμμετεχόντων.

Όπως τόνισε ο Δήμαρχος Πλατανιά κ. Γιάννης Μαλανδράκης κατά την τελετή λήξης, το πρόγραμμα σκακιού που υλοποιεί ο Δήμος από την πρώτη ημέρα της ανάληψης των καθηκόντων του έχει ως στόχο να φέρει τα παιδιά σε επαφή με ένα πνευματικό άθλημα, καλλιεργώντας τη σκέψη τους και απομακρύνοντάς τα από τις επικίνδυνες επιρροές που δέχονται καθημερινά μέσα από το διαδίκτυο και την υπερβολική χρήση των κινητών τηλεφώνων. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δραστηριότητες σκακιού σε όλες τις Δημοτικές Ενότητες και αντίστοιχα τοπικά πρωταθλήματα.

Πολύτιμη χαρακτηρίστηκε η συμβολή της Αντιδημάρχου Πλατανιά κ. Χρυσούλας Μαραγκουδάκη-Πλοκαμάκη, η οποία συντονίζει όλο το πρόγραμμα και τη διεξαγωγή του πρωταθλήματος όλα αυτά τα χρόνια. Ο Πρόεδρος της ΣΑΧ ΣΑΜΑΡΙΑ κ. Γιώργος Βολάνης και ο Πρόεδρος του ΑΠΟ «Μίκης Θεοδωράκης» κ. Τζαγκαράκη Κασσιανή ευχαρίστησαν τόσο τον Δήμαρχο όσο και την κ. Μαραγκουδάκη για την πολύχρονη και άριστη συνεργασία, καθώς και για τη συνεισφορά τους στη διάδοση του σκακιού. Ιδιαίτερες ευχαριστίες απευθύνθηκαν στην ΕΤΑΝΑΠ – ΣΑΜΑΡΙΑ για τη στήριξή της στη διοργάνωση και στον Δήμο Πλατανιά για τα κεράσματα προς όλους τους συμμετέχοντες.

Οι αγώνες διεξήχθησαν σε δύο ομίλους για μαθητές του Δήμου Πλατανιά, δύο ομίλους για αθλητές συλλόγων, έναν όμιλο για μαθητές προσχολικής ηλικίας και Α΄ Δημοτικού, καθώς και έναν όμιλο ενηλίκων όπου πολλοί γονείς είχαν την ευκαιρία να αναδείξουν τις σκακιστικές τους ικανότητες.

Στον όμιλο Γυμνασίων-Λυκείων του Δήμου Πλατανιά πρώτος αναδείχθηκε ο Στέφανος Τζίτζικας, δεύτερος ο Τάσος Καλατζάκης, ενώ την τρίτη θέση μοιράστηκαν οι Λευτέρης Στεφανουδάκης, Φίλιππος Φαμέλης και Λευτέρης Σμυρλάκης. Στα Δημοτικά πρώτος ήταν ο Αμαλάιντο Ντεντάι, δεύτερος ο Γιάννης Ηλιάκης, ενώ την τρίτη θέση μοιράστηκαν οι Μάξιμος Διακογιάννης και Δημήτρης Σμυρλάκης. Στα κορίτσια πρώτη αναδείχθηκε η Ναυσικά Σμυρλάκη, δεύτερη η Αικατερίνη Μακαρώνα και τρίτη η Γιάννα Μάρκου.

Στην κατηγορία έως και Β΄ Δημοτικού την πρώτη θέση κατέκτησε ο Ανδρέας Φυνδριλάκης, δεύτερος ήταν ο Ντουντουλάκης Μύρων και τρίτος ο Αντώνης Νικολαϊδης. Πρώτο κορίτσι αναδείχθηκε η Ευαγγελία Μπεκιάρη.

Στον πρώτο όμιλο δυναμικότητας πρώτος τερμάτισε ο Φραϊδάκης Μαθιός, δεύτερος ο Βασίλης Βολάνης, ενώ την τρίτη θέση μοιράστηκαν οι Γιώργος Φραγκάκης, Μιχάλης Λαμπουσάκης και Νικόλας Μπούχλης. Στα κορίτσια πρώτη ήταν η Έλενα Ψαριανού, δεύτερη η Όλγα Βολάνη και τρίτη η Ραφαέλα Κουβεδάκη.

Στον δεύτερο όμιλο πρώτος αναδείχθηκε ο Άρης Καλαμπαλίκης. Στην Α΄ Δημοτικού πρώτος ήταν ο Απόλλων Φλουρής και δεύτερος ο Γιάννης Φραντζεσκάκης, ενώ την τρίτη θέση μοιράστηκαν οι Γιώργος Φωτεινάκης, Άλεξ Καράι και Βασίλης Καστρινάκης. Στα κορίτσια πρώτη αναδείχθηκε η Άσπα Μπουρμπάκη, δεύτερη η Μαρία Αγοραστάκη και τρίτη η Άρτεμις Φλουρή.

Στον τρίτο όμιλο με παιδιά Νηπίων και Α΄ Δημοτικού πρώτος κατετάγη ο Ραφαήλ Δημητρίου, δεύτερος ο Χαρίτων Δημητριάδης, ενώ την τρίτη θέση μοιράστηκαν οι Γιάννης Κυριακούλης και Γιάννης Κατσουλάκης. Πρώτο κορίτσι ήταν η Ανατολή Καλαϊτζάκη και δεύτερη η Λυδία Παπαδοπούλου.

Τέλος, στον όμιλο ενηλίκων την πρώτη θέση κατέκτησε ο Γιάννης Σπανουδάκης, δεύτερος ήταν ο Αλέξανδρος Στρατουδάκης, ενώ την τρίτη θέση μοιράστηκαν οι Μανόλης Τριποδάκης και Σήφης Βλατάκης.

Οι διοργανωτές συνεχάρησαν όλους τους συμμετέχοντες και ιδιαίτερα όσους διακρίθηκαν, ενώ απένειμαν ιδιαίτερες ευχαριστίες στα παιδιά που δοκίμασαν για πρώτη φορά να λάβουν μέρος σε σκακιστικούς αγώνες, εκφράζοντας την ελπίδα ότι αυτή η συμμετοχή θα αποτελέσει έναυσμα για περισσότερες σκακιστικές αναζητήσεις στο μέλλον.

ΑΑΔΕ: 26,8 εκατ. ευρώ για έναν… τηλεφωνητή! – Σκληρή κριτική Μαμουλάκη

Σκληρή κριτική για το τηλεφωνικό κέντρο που δημιούργησε η κυβέρνηση της ΝΔ στην ΑΑΔΕ με κόστος 26,8 εκατ. ευρώ ασκεί ο Τομεάρχης Οικονομικών & Ανάπτυξης Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, καταγγέλλοντας σπατάλη πόρων σε ένα έργο που παραπέμπει τους πολίτες σε ήδη υπάρχουσα ψηφιακή πλατφόρμα.

Σε δήλωσή του την Τρίτη 9 Ιουνίου 2026, ο κ. Μαμουλάκης επισήμανε ότι στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) υπήρχε ήδη από το 2021 η πλατφόρμα «τα αιτήματά μου», ένα πλήρες ψηφιακό σύστημα για περισσότερες από 250 διακριτές διαδικασίες, με πρωτόκολλο, ιστορικό επικοινωνίας και ηλεκτρονική κοινοποίηση εγγράφων.

«Ξέρετε τι σημαίνει “επιτελικό κράτος” με κυβέρνηση τη ΝΔ; Να έχεις ήδη ψηφιακή πλατφόρμα που λειτουργεί και να δίνεις άλλα 26,8 εκ. για να φτιάξεις έναν πανάκριβο τηλεφωνητή που τελικά σε στέλνει πίσω στην ίδια υπηρεσία!», δήλωσε χαρακτηριστικά ο βουλευτής Ηρακλείου.

Σύμφωνα με τον κ. Μαμουλάκη, η κυβέρνηση Μητσοτάκη επί 7 χρόνια μιλάει για εκσυγχρονισμό, ψηφιακό κράτος και εξυπηρέτηση του πολίτη, όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική και, όπως υποστήριξε, «σκανδαλώδης». Κι ενώ το σύστημα «Αιτήματα» ήδη λειτουργούσε, η κυβέρνηση αποφάσισε να στήσει το νέο τηλεφωνικό κέντρο 1521, χρηματοδοτούμενο με 26,8 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Το βασικό ερώτημα που θέτει ο Τομεάρχης Οικονομικών του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ είναι τι ακριβώς προσφέρει αυτό το «υπερσύγχρονο έργο». Σύμφωνα με τη δήλωσή του, 200 ανειδίκευτοι ιδιώτες τηλεφωνητές απλώς παραπέμπουν τους πολίτες πίσω στην πλατφόρμα «Αιτήματα» ή στις ΔΟΥ. «Δηλαδή, εκατομμύρια ευρώ για έναν ενδιάμεσο μηχανισμό που δεν λύνει προβλήματα, αλλά δημιουργεί νέα ταλαιπωρία», σημείωσε.

Ο κ. Μαμουλάκης επικαλέστηκε και τις καταγγελίες των ίδιων των εργαζομένων, οι οποίοι, όπως είπε, μιλούν για λανθασμένες οδηγίες, χρονοβόρες διαδικασίες και κύμα αγανάκτησης από λογιστές και πολίτες. Παράλληλα, κατήγγειλε ότι αντί να προσλαμβάνεται μόνιμο προσωπικό, όταν υπάρχουν πάνω από 4.100 κενές οργανικές θέσεις στην ΑΑΔΕ, επιλέγονται συμβασιούχοι χωρίς εξειδίκευση.

«Αυτό δεν είναι μεταρρύθμιση. Είναι η βιτρίνα του επιτελικού κράτους. Ένα κράτος που ξοδεύει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για να δείχνει ψηφιακό, ενώ ο πολίτης συνεχίζει να ταλαιπωρείται», κατέληξε ο βουλευτής Ηρακλείου, προσθέτοντας: «Τελικά το μόνο που λειτουργεί άψογα, στην κυβέρνηση της ΝΔ, είναι η απορρόφηση κονδυλίων από τους δικούς τους για τους εκλεκτούς τους».

Η δήλωση του Χάρη Μαμουλάκη συνοδεύεται από σχετικό βίντεο, διαθέσιμο στο YouTube.

Βρύσαλης για Τμήμα Μεταφορών Μοιρών: «Τραγική υποστελέχωση με μόλις έναν μόνιμο υπάλληλο»

Την κρισιμότητα της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί στο Τμήμα Μεταφορών Μοιρών αναδεικνύει με δήλωσή του ο περιφερειακός σύμβουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Κρήτης, Δημήτρης Βρύσαλης, καταγγέλλοντας την υποστελέχωση που απειλεί τη λειτουργία της υπηρεσίας.

Το Τμήμα Μεταφορών Μοιρών εξυπηρετεί την εδαφική περιφέρεια του Δήμου Φαιστού και των Δημοτικών Ενοτήτων Ρούβα, Γόρτυνας και Κόφινα του Δήμου Γόρτυνας, ενώ καλύπτει ανάγκες που φτάνουν μέχρι και χωριά του Νομού Ρεθύμνης. Παρά τον ευρύ γεωγραφικό και πληθυσμιακό κλάδο που καλύπτει, η υπηρεσία έχει απομείνει με μόλις έναν (1) μόνιμο υπάλληλο και δύο (2) συμβασιούχους, μετά τη συνταξιοδότηση τριών (3) εργαζομένων στα τέλη του 2025.

Η κατάσταση αυτή καταγγέλλεται και από τον ίδιο τον μοναδικό μόνιμο υπάλληλο του Τμήματος, ο οποίος με υπόμνημα που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα επισημαίνει ότι η λειτουργία της υπηρεσίας έχει καταστεί προβληματική ακόμη και για την κάλυψη βασικών αναγκών εξυπηρέτησης των πολιτών. Οι υποθέσεις συσσωρεύονται, η εντατικοποίηση της εργασίας αυξάνεται και ο φόρτος εργασίας οδηγεί σε εργασιακή εξουθένωση το ελάχιστο προσωπικό, που παράλληλα δέχεται πίεση από συναλλασσόμενους.

Ο Δημήτρης Βρύσαλης επιρρίπτει ευθύνες τόσο στην κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας όσο και στις προηγούμενες κυβερνήσεις, καθώς και στην περιφερειακή αρχή Κρήτης, υποστηρίζοντας ότι όλοι διαχρονικά αφήνουν την υποστελέχωση να οδηγήσει στην απαξίωση των υπηρεσιών. Η «Λαϊκή Συσπείρωση» Κρήτης έχει αναδείξει το ζήτημα επανειλημμένως στο περιφερειακό συμβούλιο, ενώ το ΚΚΕ το είχε φέρει στη Βουλή με την Ερώτηση Αριθμού 4245 της 27ης Μαρτίου 2025.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην αντεργατική απόφαση για την απόλυση συμβασιούχων με προγράμματα της ΔΥΠΑ, καθώς και στην πολιτική που ακολουθεί η περιφερειακή αρχή. Αντί για πλήρη ανάπτυξη και στελέχωση με μόνιμο προσωπικό, όπως καταγγέλλεται, υλοποιείται πολιτική που «μπαλώνει» τα κενά με εργαζόμενους με ημερομηνία λήξης, είτε μέσω προγραμμάτων της ΔΥΠΑ είτε μέσω του Αναπτυξιακού Οργανισμού ΟΤΑ ΔΑΙΔΑΛΟΣ ΑΕ.

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» Κρήτης καλεί την περιφερειακή αρχή να απαντήσει συγκεκριμένα για το χρονικό διάστημα που δεν έχει τοποθετηθεί μόνιμος εργαζόμενος στο Τμήμα Μεταφορών Μοιρών και να ενημερώσει το περιφερειακό συμβούλιο για τις ενέργειες στις οποίες θα προχωρήσει. Τα αιτήματα περιλαμβάνουν την κατεπείγουσα στελέχωση του Τμήματος με μόνιμο προσωπικό, τη συνολική ενίσχυση της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών ΠΕ Ηρακλείου και του Τμήματος Μεταφορών Αρκαλοχωρίου, τη μετατροπή των συμβάσεων των εργαζομένων σε αορίστου χρόνου, καθώς και την αποτροπή εκχώρησης αρμοδιοτήτων σε Αναπτυξιακούς Οργανισμούς ΟΤΑ.

Η Κρήτη στο επίκεντρο ευρωπαϊκών συναντήσεων για το Μέλλον της Υγείας και την Εξατομικευμένη Ιατρική

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της υγείας και η καινοτομία στις βιοεπιστήμες στην Περιφέρεια Κρήτης βρέθηκαν στο επίκεντρο συναντήσεων που είχε ο Γενικός Διευθυντής Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας, Δρ. Αντώνιος Παπαδάκης, στις Βρυξέλλες και στη Ρίγα της Λετονίας.

Ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο των επαφών που πραγματοποιήθηκαν αποτέλεσε το έντονο ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε από την Ευρωπαϊκή Σύμπραξη για τον Μετασχηματισμό των Συστημάτων Υγείας και Φροντίδας (THCS) σχετικά με τη δυνατότητα φιλοξενίας στην Κρήτη μελλοντικών συνεδριάσεων του Στρατηγικού Συμβουλίου και της Γενικής Συνέλευσης της Σύμπραξης. Η σχετική πρόταση θα εξεταστεί από την Περιφέρεια Κρήτης, επιβεβαιώνοντας τον διαρκώς αναβαθμιζόμενο ρόλο του νησιού ως σημείου αναφοράς για διεθνείς επιστημονικές και θεσμικές συναντήσεις.

Στο Πανεπιστήμιο της Λετονίας στη Ρίγα πραγματοποιήθηκαν οι εργασίες της Ευρωπαϊκής Σύμπραξης THCS, με τη συμμετοχή εκπροσώπων ευρωπαϊκών φορέων, ερευνητικών οργανισμών και περιφερειακών αρχών. Κατά τη διάρκεια της Ενδιάμεσης Συνάντησης Παρακολούθησης, παρουσιάστηκε η πρόοδος και τα πρώτα αποτελέσματα 28 καινοτόμων έργων που χρηματοδοτούνται μέσω της πρώτης διακρατικής πρόσκλησης «Healthcare of the Future», συνολικού προϋπολογισμού 31,1 εκατ. ευρώ.

Τα έργα επικεντρώνονται στην ανάπτυξη και εφαρμογή ψηφιακών λύσεων, καθώς και νέων μοντέλων παροχής υπηρεσιών υγείας και φροντίδας στα ευρωπαϊκά συστήματα υγείας. Επίσης πραγματοποιήθηκε η Γενική Συνέλευση της Σύμπραξης, κατά την οποία συζητήθηκαν ζητήματα στρατηγικού σχεδιασμού, διακυβέρνησης, διασφάλισης της διαφάνειας και οι νέες προτεραιότητες χρηματοδότησης στους τομείς της έρευνας και της καινοτομίας.

Η ευρωπαϊκή παρουσία της Περιφέρειας Κρήτης συνεχίστηκε στις Βρυξέλλες, όπου συμμετείχε στην πολιτική και επιστημονική εκδήλωση «PRECISEU with Choose Europe for Life Sciences», η οποία φιλοξενήθηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Η πρωτοβουλία PRECISEU, στην οποία συμμετέχουν 28 εταίροι από 15 ευρωπαϊκές περιφέρειες, στοχεύει στην ανάπτυξη και ενίσχυση Περιφερειακών Κοιλάδων Καινοτομίας στον τομέα της Εξατομικευμένης Ιατρικής, ενισχύοντας τη συνεργασία μεταξύ ερευνητικών φορέων, επιχειρήσεων και δημόσιων οργανισμών.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης συζητήθηκαν κρίσιμα ζητήματα που αφορούν την πρόσβαση των ασθενών σε Προηγμένα Θεραπευτικά Φαρμακευτικά Προϊόντα, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των κλινικών δοκιμών στην Ευρώπη, καθώς και την υλοποίηση της στρατηγικής «Choose Europe for Life Sciences 2030». Στις συζητήσεις συμμετείχαν εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και κορυφαίοι παράγοντες του ευρωπαϊκού οικοσυστήματος υγείας και βιοεπιστημών.

Αναφερόμενος στη σημασία των δράσεων αυτών, ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχης Κρήτης Γιώργος Πιτσούλης ανέφερε: «Για την Περιφέρεια Κρήτης, η συμμετοχή σε ευρωπαϊκά δίκτυα και συνεργασίες δεν είναι απλώς μια επιλογή, αλλά μια συνειδητή επένδυση στο μέλλον του τόπου μας. Μέσα από πρωτοβουλίες όπως το THCS και το PRECISEU, η Κρήτη έχει τη δυνατότητα να βρίσκεται εκεί όπου διαμορφώνονται οι πολιτικές και οι καινοτόμες λύσεις που θα καθορίσουν το μέλλον της υγείας στην Ευρώπη».

«Ταυτόχρονα, μέσα από αυτές τις συνεργασίες αποκτούμε πολύτιμη εμπειρία, δημιουργούμε νέες ευκαιρίες και αξιοποιούμε ευρωπαϊκούς πόρους προς όφελος των πολιτών μας», πρόσθεσε ο κ. Πιτσούλης. «Στόχος είναι να ενισχύουμε συνεχώς τις υπηρεσίες υγείας και φροντίδας στην Κρήτη, προσφέροντας πιο σύγχρονες, ποιοτικές και προσβάσιμες υπηρεσίες στους πολίτες του νησιού».

Εγκαίνια έκθεσης για τους Έλληνες στην τσεχική επικράτεια στο Μεγάλο Αρσενάλι

Η Czech Association και ο Δήμος Χανίων διοργανώνουν τα εγκαίνια της έκθεσης «Δύο Ζωές, Δύο Πολιτισμοί, Δύο Χώρες – Οι Έλληνες στην τσεχική επικράτεια από το δεύτερο μισό του 20ού αιώνα μέχρι σήμερα», που τελεί υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Τσεχικής Δημοκρατίας.

Η έκθεση πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Ίδρυμα Hellenika στο Μπρνο και το Μουσείο Μοραβίας στο Μπρνο, με τα εκθεσιακά πάνελ να παρουσιάζονται στα ελληνικά και στα τσεχικά.

Το ιστορικό πλαίσιο της έκθεσης εστιάζει στην περίοδο μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν η Ελλάδα βρισκόταν αντιμέτωπη με τον εμφύλιο πόλεμο. Οι αντάρτες και όσοι συντάσσονταν μαζί τους αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους και να αναζητήσουν καταφύγιο σε γειτονικές χώρες. Βασικό τους μέλημα ήταν να σωθούν πρωτίστως τα παιδιά. Η τότε Τσεχοσλοβακία ανταποκρίθηκε άμεσα και οργανωμένα, υποδεχόμενη σημαντικό αριθμό προσφύγων και φροντίζοντας όχι μόνο για την άμεση ανακούφισή τους, αλλά και για την αρμονική αφομοίωσή τους στην τσεχοσλοβακική πραγματικότητα.

Οι επισκέπτες της έκθεσης μπορούν να παρακολουθήσουν την πορεία αυτών των ανθρώπων, από τα πρώτα οικοτροφεία και αναρρωτήρια μέχρι την εκμάθηση των δύο γλωσσών και τον σχηματισμό των πρώτων ελληνικών καλλιτεχνικών συγκροτημάτων. Η παρουσίαση αναδεικνύει πώς ενισχύθηκε, εμπλουτίστηκε και διευρύνθηκε η εθνοτική ταυτότητα, ώστε τελικά να μετασχηματιστεί σε κάτι νέο.

Η έκθεση φωτίζει με σπάνιο φωτογραφικό υλικό, κρατικά ντοκουμέντα και γλαφυρές μαρτυρίες την πορεία αυτών των ανθρώπων στη χώρα υποδοχής, τα αντανακλαστικά του κρατικού μηχανισμού απέναντί τους, καθώς και το πώς οι ίδιοι βίωσαν την αλλαγή – μια αλλαγή που για αρκετούς από αυτούς σήμαινε την απόκτηση μιας δεύτερης πατρίδας.

Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 11 Ιουνίου στις 19:00 στο Μεγάλο Αρσενάλι (ισόγειο, εκθεσιακός χώρος 2). Κατά τη διάρκεια των εγκαινίων θα προβληθεί σύντομο ντοκιμαντέρ με τον ίδιο τίτλο, βασισμένο σε προσωπικές μαρτυρίες και αρχειακό υλικό, το οποίο έχει τιμηθεί με το πρώτο βραβείο στο φεστιβάλ μουσειακών ταινιών Musaionfilm.

Η έκθεση θα παραμείνει ανοιχτή στο κοινό από την Παρασκευή 12 Ιουνίου έως και την Παρασκευή 19 Ιουνίου. Το ωράριο λειτουργίας είναι: Σάββατο και Κυριακή 10:00 – 14:00 και 17:00 – 20:00, ενώ καθημερινά από τις 10:00 έως τις 20:00. Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Φινάλε για τον διαγωνισμό «Η Διατριβή μου σε 3 λεπτά» στο Πανεπιστήμιο Κρήτης

Την Τετάρτη 10 Ιουνίου 2026 στις 18:30 θα πραγματοποιηθεί η τελική φάση του διαγωνισμού «Η Διατριβή μου σε 3 λεπτά – 3ΜΤ» στο Αμφιθέατρο «Νίκος Πετρίδης» του Τμήματος Μαθηματικών και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών στην Πανεπιστημιούπολη Βουτών στο Ηράκλειο, με την ανάδειξη και βράβευση των τριών καλύτερων παρουσιάσεων διδακτορικών διατριβών.

Το Πανεπιστήμιο Κρήτης διοργάνωσε για πρώτη φορά στην Ελλάδα τον συγκεκριμένο διαγωνισμό το 2019, υιοθετώντας μια ιδέα που αναπτύχθηκε το 2008 από το Πανεπιστήμιο του Queensland στην Αυστραλία. Σήμερα, ο θεσμός έχει εξαπλωθεί σε περισσότερα από 600 πανεπιστήμια σε 65 χώρες παγκοσμίως, δίνοντας τη δυνατότητα σε υποψήφιους διδάκτορες να παρουσιάσουν το ερευνητικό τους έργο σε ευρύ κοινό με απλό και κατανοητό τρόπο.

Οι συμμετέχοντες καλούνται να συμπυκνώσουν σε μόλις τρία λεπτά το αντικείμενο, τα κεντρικά αποτελέσματα και τη σημασία της έρευνάς τους, χρησιμοποιώντας απλότητα, σαφήνεια και ακρίβεια. Στόχος είναι η προβολή της ερευνητικής δραστηριότητας του ιδρύματος προς την επιστημονική κοινότητα, τον επιχειρηματικό κόσμο και το ευρύτερο κοινό.

Η πρώτη φάση αξιολόγησης ολοκληρώθηκε στις 13 Μαΐου 2026 στο ίδιο αμφιθέατρο, σε κλειστή διαδικασία παρουσία μόνο της επιτροπής και των υποψηφίων. Τα μέλη της επιτροπής άκουσαν 44 παρουσιάσεις, από τις οποίες επέλεξαν τις δέκα καλύτερες που προκρίθηκαν στην τελική φάση. Η θεματολογία των συμμετοχών αντικατοπτρίζει το ευρύ φάσμα των ερευνητικών δραστηριοτήτων του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Στην τελική εκδήλωση της 10ης Ιουνίου, το 1ο και 2ο βραβείο θα απονεμηθούν από την επιτροπή αξιολόγησης, ενώ το 3ο βραβείο θα προκύψει από την ψηφοφορία του κοινού. Τα χρηματικά έπαθλα ανέρχονται σε 1.000 ευρώ για τον πρώτο νικητή, 750 ευρώ για τον δεύτερο και 500 ευρώ για τον τρίτο.

Τον διαγωνισμό συντονίζει και επιστημονικά επιβλέπει η καθηγήτρια Μαρία Παπαδοπούλη του Τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών. Η διοργάνωση πραγματοποιείται από το Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων και τη Μονάδα Υποστήριξης Αλλοδαπών Φοιτητών & Ερευνητών (Welcome Office), με τη συμβολή της Εταιρείας Αξιοποίησης & Διαχείρισης Περιουσίας του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Χορηγοί της εκδήλωσης είναι οι: Alplaomega Education, Φαρμακευτικός Σύλλογος Ηρακλείου, IdeasForward, Strattech Ventures, Wines of Crete και Γευσήνους.

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα και τους συμμετέχοντες διατίθενται στην ιστοσελίδα https://pr.uoc.gr/3mt-2026/.

Συνελήφθησαν δύο ημεδαποί για κλοπή 29.000 ευρώ σε οικία στο Ηράκλειο

Στη σύλληψη δύο ημεδαπών προχώρησαν οι αστυνομικές αρχές του Ηρακλείου, για κλοπή σε οικία ημεδαπού από την οποία αφαιρέθηκαν ηλεκτρικές συσκευές, κοσμήματα, τιμαλφή και χρηματικό ποσό συνολικής αξίας 29.000 ευρώ.

Οι συλλήψεις πραγματοποιήθηκαν χθες, 8 Ιουνίου 2026, από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ηρακλείου. Οι δύο κατηγορούμενοι είναι ημεδαποί ηλικίας 22 και 35 ετών.

Η κλοπή είχε διαπραχθεί μεσημεριανές ώρες της 7ης Ιουνίου 2026, όταν άγνωστοι εισήλθαν σε οικία ημεδαπού σε περιοχή του Δήμου Ηρακλείου από ανασφάλιστη πόρτα. Από την κατοικία αφαιρέθηκαν ηλεκτρικές συσκευές, κοσμήματα και τιμαλφή, καθώς και χρηματικό ποσό, με τη συνολική αξία των αφαιρεθέντων να ανέρχεται σε 29.000 ευρώ.

Από την προανάκριση που διενεργήθηκε από την Υποδιεύθυνση Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ηρακλείου ταυτοποιήθηκαν οι δύο ημεδαποί. Πρωινές ώρες της 8ης Ιουνίου 2026 πραγματοποιήθηκαν έρευνες στις οικίες τους, όπου βρέθηκε μέρος των αφαιρεθέντων αντικειμένων. Τα εν λόγω αντικείμενα αποδόθηκαν στον κάτοχό τους.

Η προανάκριση ενεργείται από την Υποδιεύθυνση Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ηρακλείου.

«Η Κατάρα του Κουλιέντσικοφ»: Αποχαιρετιστήρια θεατρική παράσταση της ΣΤ’ τάξης του 9ου Δημοτικού Σχολείου Χανίων

Η ΣΤ’ τάξη του 9ου Δημοτικού Σχολείου Χανίων αποχαιρετά τη σχολική ζωή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με μία θεατρική παράσταση, που υπόσχεται ένα ταξίδι γέλιου, παρεξηγήσεων και… κατάρας. Η παράσταση με τίτλο «Η Κατάρα του Κουλιέντσικοφ» βασίζεται στο θεατρικό έργο του Νηλ Σάϊμον «Οι ηλίθιοι» και θα παρουσιαστεί την Τρίτη 9 Ιουνίου 2026, στις 7.30 μ.μ., στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων.

Η εκδήλωση αποτελεί τον αποχαιρετισμό των μαθητών από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ολοκληρώνοντας έναν κύκλο έξι ετών στο δημοτικό σχολείο. Το θεατρικό έργο που επέλεξαν οι μαθητές για την ειδική αυτή βραδιά είναι το κλασικό κωμίδιο του Αμερικανού συγγραφέα Νηλ Σάϊμον, διασκευασμένο με τον τίτλο «Η Κατάρα του Κουλιέντσικοφ».

Η διοργάνωση της παράστασης πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κρήτης – Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, σε συνδιοργάνωση με το σχολείο. Η συνεργασία αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της στήριξης των πολιτιστικών και εκπαιδευτικών δράσεων που αναδεικνύουν το καλλιτεχνικό ταλέντο των μαθητών της περιοχής.

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη, δίνοντας τη δυνατότητα σε γονείς, συγγενείς, φίλους και όλους τους φιλότεχνους των Χανίων να παρακολουθήσουν την προσπάθεια των μαθητών. Η παράσταση αναμένεται να προσφέρει στιγμές χαράς και ψυχαγωγίας, σε μια βραδιά που σηματοδοτεί το τέλος μιας σημαντικής σχολικής περιόδου και την έναρξη ενός νέου κεφαλαίου για τους απόφοιτους της ΣΤ’ τάξης.

Εθελοντική Αιμοδοσία στο Δημαρχείο Χανίων στις 15 Ιουνίου με σύνθημα «Μια Σταγόνα Ανθρωπιάς»

Ο Δήμος Χανίων, ο Σύλλογος Εθελοντών Αιμοδοτών Νομού Χανίων «Ο Άγιος Ιωάννης» και η Νοσοκομειακή Υπηρεσία Αιμοδοσίας του Γενικού Νοσοκομείου Χανίων «Ο Άγιος Γεώργιος» ενώνουν τις δυνάμεις τους για την Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη, διοργανώνοντας Εθελοντική Αιμοδοσία τη Δευτέρα 15 Ιουνίου στο Δημαρχείο Χανίων.

Με σύνθημα «Μια Σταγόνα Ανθρωπιάς», η δράση αποτελεί ένα κάλεσμα προσφοράς, αλληλεγγύης και κοινωνικής ευθύνης προς όλους τους πολίτες των Χανίων. Κάθε μονάδα αίματος μπορεί να χαρίσει ελπίδα και να σώσει έως και τρεις ανθρώπινες ζωές, αποδεικνύοντας ότι μια απλή πράξη λίγων λεπτών έχει ανεκτίμητη αξία.

Η εθελοντική αιμοδοσία είναι μια πράξη ανιδιοτελούς προσφοράς που δεν κοστίζει τίποτα σε αυτόν που δίνει, αλλά σημαίνει τα πάντα για εκείνον που έχει ανάγκη. Σε μια εποχή όπου οι ανάγκες για αίμα παραμένουν διαρκείς, η συμμετοχή όλων μας είναι περισσότερο αναγκαία από ποτέ.

Η αιμοδοσία θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 15 Ιουνίου, στο Δημαρχείο Χανίων, από τις 09:00 έως τις 14:00. Καλούνται οι πολίτες των Χανίων να ανταποκριθούν στο κάλεσμα και να γίνουν μέρος μιας μεγάλης αλυσίδας ζωής, στέλνοντας το μήνυμα ότι η ανθρωπιά, η αλληλεγγύη και η κοινωνική προσφορά παραμένουν οι πιο δυνατές αξίες της κοινωνίας μας.

«Δώσε αίμα. Πρόσφερε ζωή. Μια σταγόνα ανθρωπιάς μπορεί να γίνει μια ολόκληρη ζωή!» αναφέρεται χαρακτηριστικά στη σχετική ανακοίνωση.