22.8 C
Chania
Monday, September 30, 2024

Στις φλόγες τυλίχθηκε ραδιοφωνικός σταθμός στην Κρήτη

Φωτιά εκδηλώθηκε το βράδυ της Παρασκευής στις εγκαταστάσεις του ραδιοφωνικού σταθμού ΗΧΩ FM της Ιεράπετρας, κινητοποιώντας την πυροσβεστική υπηρεσία.

Η φωτιά εκδηλώθηκε, κάτω από μέχρι τώρα άγνωστες  συνθήκες, στο στούντιο του σταθμού.

Όπως αναφέρει το cretapost.gr, μεσα στο σημείο έσπευσαν τρεις πυροσβέστες με ένα όχημα και ανέλαβαν το έργο της κατάσβεσης.

Λίγο αργότερα η φωτιά κατασβέστηκε, αφήνοντας πίσω της σοβαρές υλικές ζημιές σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό και αρχεία.

Το Ανακριτικό Τμήμα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας διενεργεί προανάκριση για να διαπιστωθούν τα ακριβή αίτια της φωτιάς.

 

Χαριστέας στον Ντέμη: «Όλοι στην Κρήτη θα είναι χαρούμενοι για αυτό το ματς»

Για το προσεχές φιλικό κόντρα στους παλαίμαχους της Ίντερ μίλησε στον Ντέμη Νικολαΐδη και τον Αλέξη Σπυρόπουλο στην εκπομπή «Ντεμοτεχνείο» ο Άγγελος Χαριστέας που θα αγωνιστεί κανονικά με την Εθνική του 2004.

Παράλληλα, ο σκόρερ του τελικού του 2004 μίλησε και για τη συνάντηση που είχε με τον Ντένις Μπέργκαμπ με τον παλαίμαχους του Άγιαξ.

Αναλυτικά όσα είπε: 

Για το φιλικό με την Ίντερ: «Είναι πολύ οργανωμένοι. Είναι περίπου σαν την Ίντερ την κανονική. Μαζεύονται κανονικά και παίζουν. Είναι μια διαφήμιση για τη χώρα μας. Έρχονται στην Κρήτη για διακοπές. Διαβάζει όλη η Ευρώπη και μαθαίνει μέσω Ίντερνετ. Φαντάζομαι ότι όλοι στην Κρήτη θα είναι χαρούμενοι, βλέποντας ότι το νησί διαφημίζεται τόσο πολύ»

Για τους παλαίμαχους του Άγιαξ: «Είναι πολύ μεγάλο πράγμα το να βλέπεις τους Ντένις Μπέργκαμπ, τους Ντε Μπουρ κλπ. Να χαίρονται πάρα πολύ που παίζουν. Είδα τον Ντένις Μπέργκαμπ προχθές που είχαμε μαζευτεί και του είπα ότι δεν είχα ποτέ την τύχη να παίξουμε συμπαίκτες, αλλά είμαι τυχερός που παίζουμε έστω και τώρα».

Τα ρομπότ θα ξεπεράσουν τους ανθρώπους μέχρι το 2060 – To ποτάμι της τεχνητής νοημοσύνης δε γυρίζει πίσω

Έως το έτος 2060 υπάρχει πιθανότητα 50% η τεχνητή νοημοσύνη να ξεπεράσει τους ανθρώπους στα πάντα, σύμφωνα με μια νέα έρευνα που ζήτησε τη γνώμη 352 κορυφαίων ειδικών σε αυτό το πεδίο της τεχνολογίας. Η πιθανότητα να συμβεί κάτι τέτοιο έως το 2025, είναι 10%, σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις.

Όμως, ήδη πολύ νωρίτερα η τεχνητή νοημοσύνη θα έχει επικρατήσει έναντι των ανθρώπων σε επί μέρους τομείς – και δεν θα πρόκειται μόνο για την αυτόνομη οδήγηση. Έτσι, οι ειδικοί προβλέπουν ότι έως το 2024 οι «έξυπνες» μηχανές θα είναι καλύτερες από εμάς στην μετάφραση των ξένων γλωσσών, έως το 2026 θα γράφουν καλύτερες εκθέσεις στο σχολείο από τους μαθητές, έως το 2027 θα οδηγούν καλύτερα τις νταλίκες από ό,τι οι φορτηγατζήδες, έως το 2031 θα είναι καλύτερες πωλήτριες στα καταστήματα λιανικής, έως στο 2049 θα γράφουν καλύτερα βιβλία μπεστ-σέλερ από τους συγγραφείς, ενώ έως το 2053 θα χειρουργούν καλύτερα και από έμπειρους γιατρούς χειρουργούς.

Τελικά, μέσα στα επόμενα 122 χρόνια, δηλαδή έως το 2140, υπάρχει πιθανότητα 50% όλες ανεξαιρέτως οι εργασίες και τα επαγγέλματα να έχουν αυτοματοποιηθεί. Η πιθανότητα να συμβεί κάτι τέτοιο σε 20 χρόνια από τώρα, είναι 10%.

Αυτή είναι η πρόβλεψη των ειδικών πάνω στην τεχνητή νοημοσύνη, οι οποίοι ρωτήθηκαν στο πλαίσιο έρευνας που έκαναν επιστήμονες του Ινστιτούτου για το Μέλλον της Ανθρωπότητας του βρετανικού Πανεπιστημίου της Οξφόρδης και του Τμήματος Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Γιέηλ των ΗΠΑ, με επικεφαλής την Κάτια Γκρέις.

Οι ειδικοί από την Ασία εμφανίζονται ακόμη πιο «βιαστικοί», εκτιμώντας ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα ξεπεράσει τους ανθρώπους σε 30 χρόνια, ενώ οι ειδικοί από τις ΗΠΑ μεταθέτουν αυτή την ημερομηνία 45 χρόνια πιο πίσω, δηλαδή μετά από 75 χρόνια. Οι Ευρωπαίοι βρίσκονται κάπου στη μέση.

Οι υπολογιστές με τεχνητή νοημοσύνη ήδη ξεπερνούν τους ανθρώπους σε διάφορα πεδία, με πιο πρόσφατο χαρακτηριστικό παράδειγμα τη νίκη του συστήματος AlphaGo της Google DeepMind πάνω στον καλύτερο παίκτη στον κόσμο του αρχαίου και πολύ δύσκολου επιτραπέζιου παιγνιδιού Go. Όμως τέτοια συστήματα, ενώ είναι “σαΐνια” σε ένα πράγμα, είναι άχρηστα σε πολλά άλλα πράγματα, εκτός και προγραμματισθούν και «εκπαιδευθούν» κατάλληλα για κάποιο άλλο καθήκον.

Ένα βασικό ερώτημα είναι πότε θα υπάρξουν συστήματα τεχνητής νοημοσύνης που θα τα καταφέρνουν εξίσου καλά σε πολλά πράγματα ταυτόχρονα, κάτι που δεν αναμένεται να συμβεί τα επόμενα χρόνια. Ακόμη πιο δύσκολο θα είναι για την τεχνητή νοημοσύνη να εμπλουτισθεί με την αναγκαία συναισθηματική και κοινωνική νοημοσύνη.

Στο ερώτημα πόσο θετική ή αρνητική θα είναι σε βάθος χρόνου η επίπτωση της τεχνητής νοημοσύνης, οι ειδικοί δίνουν μέση πιθανότητα 25% για «θετική» επίπτωση, 20% για «υπερβολικά θετική», 10% για «αρνητική» και μόνο 5% για «υπερβολικά αρνητική», δηλαδή η τεχνητή νοημοσύνη να ξεφύγει από κάθε έλεγχο και να καταστρέψει ή να υποδουλώσει την ανθρωπότητα (ποσοστό που πάντως δεν είναι αμελητέο για να αδιαφορήσει κανείς).

Σε κάθε περίπτωση, οι 352 ειδικοί θεωρούν δεδομένο ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μεταμορφώσει δραστικά -ή και δραματικά- τη σύγχρονη καθημερινή ζωή σε κάθε τομέα, από την υγεία και τις μεταφορές έως την οικονομία και την άμυνα.

Γι’ αυτό, όπως τονίζουν, οι κυβερνήσεις και οι πολίτες πρέπει να ενημερωθούν σχετικά με τις επερχόμενες εξελίξεις και να παρέμβουν έτσι ώστε το μέλλον να μη διαμορφωθεί σε μεγάλο βαθμό ερήμην τους. Αυτό, μεταξύ άλλων, σημαίνει νέους νόμους και κανονισμούς, νέες δικλίδες ασφαλείας (π.χ. για τις στρατιωτικές εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης), καθώς και μια νέα κοινωνική ευθύνη, μεταξύ άλλων για να μην εκτιναχθεί η ανεργία στα ύψη, καθώς τα ρομπότ και η τεχνητή νοημοσύνη θα διεκδικούν τις θέσεις εργασίας των ανθρώπων.

Το «ποτάμι» της τεχνητής νοημοσύνης δεν μπορεί να γυρίσει πίσω, αλλά είναι δυνατό να διοχετευθεί σε κατάλληλα και πιο ασφαλή «κανάλια».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ηράκλειο: Έκρυβαν στα σπίτια τους αρχαίους θησαυρούς

Για παραβάσεις της νομοθεσίας περί προστασίας αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάς κατηγορούνται μια 46χρονη και ένας 47χρονος, ύστερα από έρευνα των αστυνομικών στα σπίτια τους στο δήμο Φαιστού.

Στα σπίτια, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν ένα λίθινο αγγείο, ένα πήλινο λυχνάρι, ένα μεταλλικό δοχείο, 5 πήλινα τμήματα και 55 νομίσματα, τα οποία εμπίπτουν στη Νομοθεσία «Περί προστασίας Αρχαιοτήτων».

Την προανάκριση για την υπόθεση έχει αναλάβει το Αστυνομικό Τμήμα Φαιστού.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

lifo.gr

 

Οι τελευταίες ώρες του Σαντάμ Χουσεΐν: Οι φύλακές του δάκρυσαν όταν πέθανε

Ο Σαντάμ Χουσεϊν πέρασε τις τελευταίες μέρες του τρώγοντας μάφιν, κάνοντας κηπουρική και ακούγοντας Mary J Blige στο ραδιόφωνο.

Αυτό ισχυρίζεται σύμφωνα με την Daily Mail, ένας φρουρός του Iρακινού δικτάτορα ο οποίος αποκάλυψε τις άγνωστες τελευταίες στιγμές του.

Από τις αγαπημένες του ασχολίες ήταν επίσης να κάνει στατικό ποδήλατο, το οποίο αποκαλούσε πόνι, περιμένοντας να δικαστεί για εγκλήματα πολέμου και 148 εκτελέσεις αντιπάλων του.

Ο Σαντάμ, κρεμάστηκε το 2006 μετά την αμερικανική επέμβαση στη Βαγδάτη.

Ενώ περίμενε τη δίκη του, τον φρουρούσαν Αμερικανοί στρατιώτες από την 551η μοίρα της Στρατονομία, οι οποίοι αυτοαποκαλούνταν «Οι υπερδώδεκα».

Ενας από αυτούς, ο Γουίλ Μπάρντενγουέρπερ, εξέδωσε ένα νέο βιβλίο με τον τίτλο «Ο Φυλακισμένος στο ίδιο του το παλάτι: ο Σαντάμ Χουσεϊν, οι αμερικανικοί φρουροί του και η ιστορία που δεν έχει ειπωθεί».

Σε αυτό αναφέρει ότι ο Σαντάμ ήταν απίστευτα ευγενικός, κάτι που ήταν εκ διαμέτρου αντίθετο με τα εγκλήματα που είχε διαπράξει.

Ο πρώην δικτάτορας μάλιστα είχε εκπλήξει τους φρουρούς καθώς απολάμβανε απλά πράγματα και ήταν ιδιαίτερα συγκαταβατικός, περνώντας αρκετή ώρα μόνος στο κελί του.

Στο Σαντάμ άρεσε να καπνίζει πούρα Cohiba cigars, τα οποία αποθήκευε σε ένα άδειο κουτί από υγρά μαντιλάκια. Χρόνια πριν ο Φιντέλ Κάστρο του είχε δείξει τον τρόπο για να τα καπνίζει σωστά.

Ακουγε πάντα ραδιόφωνο, λέει ο συγγραφέας και σταματούσε όταν ηχούσε τραγούδι της Mary J Blige.

Ο Σαντάμ, λέει ο πρώην φύλακάς του ασχολιόταν ιδιαίτερα με τον κήπο της φυλακής. Τον περιποιούνταν σα να ήταν όμορφα λουλούδια, παρά το γεγονός ότι ήταν απλά χόρτα, λέει.

Η αγάπη του Σαντάμ για τα γλυκά ήταν μοναδική. Ωστόσο, ήταν το ίδιο σχολαστικός και με το φαγητό του. «Έτρωγε το πρωινό του τμηματικά. Πρώτα μια ομελέτα, στη συνέχεια ένα μάφιν και μετά φρέσκα φρούτα. Αν η ομελέτα είχε κοπεί, την απέρριπτε».

Με την πάροδο του χρόνου ο Σαντάμ ανέπτυξε φιλία με τους φύλακες του και αντάλλαζαν ιστορίες για τις οικογένειές τους.

Ο ίδιος είχε εκμυστηρευτεί και μία ιστορία για τον γιο του. Έπειτα από έναν άγριο καυγά μαζί του  είπε στους φρουρούς ότι «Ήμουν πολύ εκνευρισμένος μαζί του έτσι του έκαψα όλα τα αυτοκίνητα» αναφερόμενος στη συλλογή από Rolls-Royce, Ferrari και Porsche.

Ο συγγραφέας λέει ακόμη ότι ενδεχομένως ο Σαντάμ να υποδυόταν αυτή την καλή συμπεριφορά ή μπορεί πάλι να ήταν και αποτέλεσμα μίας αυθεντικής ανθρώπινης επικοινωνίας. Ποτέ δε θα μάθουμε.

Το πιο εντυπωσιακό ωστόσο, που αναφέρει στο βιβλίο του, είναι ότι οι Αμερικανοί φρουροί του Σαντάμ θρήνησαν για τον θάνατό του, όταν εκτελέστηκε.

«Όταν ο Σαντάμ κοιμόταν έμοιαζε μεγαλοπρεπής και ήρεμος, αλλά αν αφαιρούσες  το γυαλί (όπου φυλάσσονταν) έβλεπες ένα διαφορετικό ζώο».

iefimerida.gr

Σκληρή απάντηση των Ελλήνων εφοπλιστών στον Σόιμπλε: Απέτυχε η γερμανική ναυτιλιακή πολιτική και στρέφεται κατά της Ελλάδας

Την έντονη αντίδραση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών προκάλεσαν οι χθεσινές δηλώσεις του Γερμανού υπουργού Οικονομικών Β. Σόιμπλε, που ανέφερε ότι η ελληνική κυβέρνηση παρά την υπόσχεσή της, δεν κατήργησε τα φορολογικά προνόμια των εφοπλιστών.

Ο πρόεδρος της Ένωσης των Ελλήνων Εφοπλιστών, Θόδωρος Βενιάμης, με δήλωσή του κάνει λόγο για αδικαιολόγητη επίθεση του κ. Σόιμπλε κατά της Ελλάδας με αφορμή τον ελληνικό εφοπλισμό που εκπροσωπεί το 50% της Ευρώπης, ενώ προσθέτει ότι ο Γερμανός αξιωματούχος αγνοεί το ιδιαίτερα ευνοϊκό καθεστώς που διέπει τη γερμανική ναυτιλία.

Συγκεκριμένα, ο κ. Βενιάμης δήλωσε ότι «απορία δημιούργησε στην ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα η αδικαιολόγητη πρόσφατη επίθεση του Γερμανού Υπουργού Οικονομικών κ. Σόιμπλε κατά της χώρας μας με αιχμή του δόρατος τον ελληνικό εφοπλισμό.

Ο κ. Σόιμπλε, αγνοώντας με εμμονή το ιδιαίτερα ευνοϊκό καθεστώς που διέπει τη γερμανική ναυτιλία, στρέφεται με τις δηλώσεις του εναντίον της ελληνικής ναυτιλίας που τυχαίνει όμως να εκπροσωπεί και το 50% της κοινοτικής, μια πρωτιά που μάλλον ενοχλεί.

Σε μία περίοδο που η Ευρωπαϊκή Ένωση καλείται να προασπίσει, αλλά και να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας της έναντι του σκληρού ανταγωνισμού από ναυτιλιακά κέντρα εκτός Ευρώπης, οι επικρίσεις του κ. Σόιμπλε είναι προκλητικά αβάσιμες.

Δημιουργείται επίσης το ερώτημα μήπως η αποτυχία της γερμανικής ναυτιλιακής πολιτικής, που παρόλες τις ευνοϊκές ρυθμίσεις σε όλα τα επίπεδα (πλοιοκτησία, διαχείριση, φυσικό πρόσωπο), δεν κατάφερε να στηρίξει τη ναυτιλία της, είναι το κίνητρο που υποκινεί τον υπουργό στις δηλώσεις αυτές.

Αν στόχος των δηλώσεών του είναι να  τορπιλίσει τους στενούς δεσμούς της ελληνικής ναυτιλίας με τον τόπο της, αποδεικνύεται ότι δεν επιθυμεί να δει την Ελλάδα σε αναπτυξιακή πορεία.

Προς γνώση του κ. Σόιμπλε, η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα σύσσωμη ανταποκρίθηκε στην ανάγκη για ενίσχυση των εσόδων της εθνικής οικονομίας, αποφασίζοντας εδώ και τέσσερα χρόνια σε εθελοντική βάση, τον διπλασιασμό της φορολογικής της υποχρέωσης, αν και αυτή απολαμβάνει ιστορικά συνταγματικής προστασίας, μια πρωτοβουλία που αποδεικνύει έμπρακτα την ενότητα αλλά και την συνέπειά της απέναντι στον τόπο της».

Σημειώνεται ότι και κατά το παρελθόν ο κ. Σόιμπλε, έχει επανειλημμένα ζητήσει από την Ελλάδα να φορολογήσει τους εφοπλιστές, ώστε να μην έχει ανάγκη επιπλέον δανεισμό. Ωστόσο–όπως αναφέρουν εφοπλιστικοί κύκλοι – πίσω από τις δηλώσεις Σόιμπλε  βρίσκεται το γεγονός  ότι μεγάλο μέρος του στόλου που προσπάθησε να “χτίσει” η Γερμανία αγοράστηκε από  Έλληνες εφοπλιστές. «Κι αυτό, παρ’ όλο που η Γερμανία έχει δημιουργήσει το καλύτερο φορολογικό πλαίσιο στην Ευρώπη για τη ναυτιλία», επισημαίνουν οι ίδιοι κύκλοι.

Παράλληλα, όμως, επισημαίνουν ότι  ο κ. Σόιμπλε κάνει λάθος στην κριτική του, γιατί η ελληνική ναυτιλία αποτελεί τμήμα της ευρωπαϊκής και εάν στραφεί σε άλλες χώρες εκτός Ευρώπης, η απώλεια θα είναι σημαντική. Επομένως, η ελληνόκτητη ναυτιλία, ως εθνικό κεφάλαιο, πρέπει να παραμείνει στο ίδιο θεσμικό πλαίσιο προκειμένου να μη στερηθεί η Ελλάδα και η Ευρώπη τον παραγωγικό αυτό πυλώνα και τα συνακόλουθα οφέλη του, ιδιαίτερα στην κρίσιμη οικονομική συγκυρία που διανύουμε.

Πριν λίγους μήνες μάλιστα ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Αλεξάντερ Ντομπρίντ, μιλώντας στο ετήσιο δείπνο της ένωσης Γερμανών εφοπλιστών Verband Deutscher Reeder, δεσμεύτηκε για τη χορήγηση στους Γερμανούς εφοπλιστές κρατικής στήριξης σε θέματα επανδρώσεων και ασφαλιστικών εισφορών. Ο Ντομπρίντ διαβεβαίωσε τα μέλη της  Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών πως το Βερολίνο θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της γερμανικής πλοιοκτησίας. Οι αναφορές αυτές ακολούθησαν  τις υποσχέσεις της Γερμανίδας καγκελαρίου Αγκελα Μέρκελ στη Verband Deutscher Reeder για κίνητρα προσέλκυσης πλοίων στη γερμανική σημαία.

Κύκλοι της ελληνόκτητης ποντοπόρου ναυτιλίας αποδίδουν τις δηλώσεις Σόιμπλε σε πιέσεις ανταγωνιστικών ευρωπαϊκών ναυτιλιακών συμφερόντων. Και αυτό παρά το γεγονός πως σύμφωνα με τη μονάδα φορολογικών υπηρεσιών της Deloitte, ο ελληνικός φόρος χωρητικότητας (που επιβάλλεται επί του tonnage του στόλου) εκτιμάται πως είναι τρεις φορές μεγαλύτερος από τον δεύτερο υψηλότερο στην Ε.Ε. και δέκα φορές μεγαλύτερος από αυτόν της Μάλτας. Μάλιστα, ο ίδιος συμβουλευτικός οίκος υπολογίζει πως ένας Ελληνας πλοιοκτήτης καταβάλλει φόρο 66.770 ευρώ για ένα δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 51.000 τόνων (dwt) και 68.328 ευρώ για ένα φορτηγό 58.000 dwt, τη στιγμή που για πανομοιότυπα πλοία ένας Γερμανός εφοπλιστής καταβάλλει 22.037 ευρώ και 23.850 ευρώ, αντίστοιχα.

Παρά ταύτα και σε αντίθεση με την ελληνόκτητο ναυτιλία, η οποία συνεχίζει να μεγεθύνεται και να εκσυγχρονίζεται, η γερμανική συρρικνώνεται: η ένωση Γερμανών εφοπλιστών ανακοίνωσε πέρυσι πως ο γερμανικός εμπορικός στόλος μειώθηκε για τρίτη χρονιά στα 3.122 πλοία. Αυτό ισοδυναμεί με μείωση 17% από τα υψηλά του το 2012. Μόνον το 2015 μειώθηκε κατά 117 πλοία. Συνολικά φέτος πουλήθηκαν 182 πλοία συμπεριλαμβανομένων 68 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τύπος που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του γερμανικού στόλου. Πολλά από αυτά πωλήθηκαν σε Ελληνες.

«Κάθε πλοίο που πωλείται σε ξένη χώρα ανταγωνίζεται πλέον τον γερμανικό στόλο» δήλωσε ο πρόεδρος της ένωσης Γερμανών εφοπλιστών, Αλφρεντ Χάρντμαν, σε μια «ελάχιστα συγκεκαλυμμένη έκκληση για πολιτικές προστατευτισμού», σημειώνουν οικονομικοί παρατηρητές. Η ευρωπαϊκή ναυτιλία αποτελεί το 43% της παγκόσμιας ναυτιλίας, ενώ η Ελλάδα κατέχει το 47% της ευρωπαϊκής.

Εφοπλιστικοί κύκλοι πιστεύουν ότι παρά τα όσα λέει ο κ. Σόιμπλε, η ελληνική κυβέρνηση δεν θα πέσει στην παγίδα να έρθει αντιμέτωπη με την ελληνική ναυτιλία, γιατί τότε η χώρα θα κινδυνεύσει να χάσει τον πρώτο παραγωγικό πυλώνα της προς όφελος άλλων κρατών με ανταγωνιστική ναυτιλία. Η ελληνική ναυτιλία είναι ο μοναδικός τομέας της οικονομίας μας που δεν έχει κανένα «άνοιγμα» ούτε «κόκκινα» δάνεια προς τις ελληνικές τράπεζες.Το μεγαλύτερο μέρος χρηματοδότησής της το αντλεί από τράπεζες του εξωτερικού, ενώ όσα δάνεια έχουν ληφθεί από ελληνικές τράπεζες, όπως πιστοποιούν οι ίδιες, αποπληρώνονται κανονικά. Αντίθετα, οι γερμανικές τράπεζες μόνο το 2004 είχαν χορηγήσει προς τους πλοιοκτήτες της χώρας τους πάνω από 100 δισεκατομμύρια ευρώ.

Σημειώνεται εξάλλου ότι το φορολογικό πλαίσιο που διέπει την ελληνική ναυτιλία είναι κατοχυρωμένο σε βασικές διατάξεις του συντάγματος του 1975 ενώ αποτελεί απόδειξη της αναγνώρισης από την πολιτεία της σημασίας που είχε  ο τομέας αυτός διαχρονικά στους παραγωγικούς πυλώνες της εθνικής οικονομίας.

Σύμφωνα με  μελέτες του Boston Consulting Group (BCG) και του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) (2013), η ελληνική ναυτιλία συνεισφέρει άνω του 7% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος (ΑΕΠ) στη χώρα μας, παρέχει απασχόληση σε 200.000 άτομα και καλύπτει άνω του 30% του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου.

Είναι επίσης σημαντικό το γεγονός ότι η ελληνική ναυτιλία δεν ήταν ποτέ μέρος της κρίσης χρέους του ελληνικού κράτους. Αντίθετα, η συνεπής συμβολή της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία και στο ισοζύγιο πληρωμών κατά τα τελευταία 35 χρόνια υπήρξε ουσιαστική και αναντικατάστατη ιδιαίτερα μετά τον επαναπατρισμό των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών που άρχισε στη δεκαετία του 1980. Παρά το εξαιρετικά δυσμενές οικονομικό περιβάλλον στην Ελλάδα και παγκοσμίως, η ελληνική ναυτιλία διατήρησε την ηγετική της θέση.

Η ελληνόκτητη ναυτιλία παραμένει στην πρώτη θέση διεθνώς .Ο στόλος ανέρχεται σε 4.585 πλοία (πλοία άνω των 1.000 gt), χωρητικότητας 341,17 εκατομμυρίων τόνων deadweight (dwt) –αύξηση περίπου 22% σε σχέση με το προηγούμενο έτος– που αντιπροσωπεύει το 19,63% του παγκόσμιου στόλου σε dwt και το 49,96% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ).

Επίσης η  ελληνόκτητη ναυτιλία κατέχει τον μεγαλύτερο «cross-trading» στόλο στον κόσμο, καθώς το 98,5% της υπό ελληνική πλοιοκτησία χωρητικότητας μεταφέρει φορτία μεταξύ τρίτων χωρών προσφέροντας, ως εκ τούτου, μία απαραίτητη υπηρεσία παγκοσμίως. Ο ελληνόκτητος στόλος έχει υψηλή ανταπόκριση στις μεταβολές των εμπορικών ροών, όπως η άνοδος της ασιατικής ζήτησης, ενώ η σημασία του για την Ευρώπη είναι διττή: σε σχέση με την εξασφάλιση των εισαγωγικών / εξαγωγικών αναγκών της ΕΕ και την ενίσχυση του ναυτιλιακού πλέγματος δραστηριοτήτων της.

Η μεγαλύτερη ναυτιλιακή ζώνη «πλοιοκτησίας» στον κόσμο βρίσκεται στο πλέγμα Αθήνας / Πειραιά, που συνδέεται στενά με την εθνική ιδιοκτησιακή βάση της, σε αντίθεση με παρεμφερείς πλοιοκτητικές ζώνες, όπως η Σιγκαπούρη και το Λονδίνο, που προσελκύουν μία πλοιοκτητική βάση προερχόμενη από την υφήλιο.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Βούτσης: Η Ευρώπη να μην υπογράψει τυπικά και άτυπα το τέλος της

«Η Ευρώπη των πολλών ταχυτήτων θα είναι μια Ευρώπη η οποία θα έχει υπογράψει τυπικά ή άτυπα το τέλος της» ανέφερε ο πρόεδρος της Βουλής Νίκος Βούτσης, μιλώντας νωρίτερα, σήμερα, στην ημερίδα που διοργάνωσε η Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή (ΕΟΚΕ) σε συνεργασία με την Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή της Ελλάδας (ΟΚΕ) για το μέλλον της Ευρώπης.

«Η συζήτηση περί Ευρώπης πολλών ταχυτήτων -τόνισε ο πρόεδρος της Βουλής- κρύβει ιδέες, αντιλήψεις και πολιτικές, οι οποίες, εάν εκτεθούν, μόνο επικινδυνότητα μπορούν να δημιουργήσουν. Η Ευρώπη των πολλών ταχυτήτων θα είναι μια Ευρώπη η οποία θα έχει υπογράψει τυπικά ή άτυπα το τέλος της» είπε ο Νίκος Βούτσης.

Επισήμανε δε, ότι υπάρχουν αντιλήψεις που θα ήθελαν η Ευρώπη να χωριστεί σε τέσσερις ή πέντε ειδικές οικονομικές ζώνες, που η κάθε μία από αυτές θα έχει τα ελάχιστα από πλευράς παραγωγικής διαδικασίας, υπηρεσιών και κυρίως κοινωνικών δικαιωμάτων και κατακτήσεων, σε σχέση με άλλες χώρες που θα έχουν έναν μόνιμο και θεσμοποιημένο ηγετικό ρόλο, σε μια εσωτερική νεοαποικιακή διαμόρφωση της Ευρώπης και της ΕΕ.

Ο πρόεδρος της Βουλής είπε ακόμη ότι εκεί κατατείνουν η συζήτηση για τα Βαλκάνια και όλες τις νοτιοδυτικές υπό ένταξη χώρες, η κατάσταση στη Ρουμανία και τη Βουλγαρία, η αναμονή στην ένταξη της Σερβίας, και βέβαια οι πολιτικές σε σχέση με τη χώρα μας για τη συζήτηση του ελληνικού ζητήματος, «και όλα αυτά, σε μια φάση όπου ιδιαίτερα η ζώνη του ευρώ έχει μεγάλο ειδικό βάρος, γιατί μετά και την έξοδο της Βρετανίας από την ΕΕ το 85% της οικονομίας της ΕΕ προέρχεται από τις χώρες του ευρώ. Συνεπώς έχουν πάρα πολύ μεγάλη σημασία οι αποφάσεις που λαμβάνονται σε αυτό το επίπεδο».

Ο Νίκος Βούτσης υπογράμμισε ταυτόχρονα, ότι ενώ είναι κοινές οι διαπιστώσεις ως προς τα μεγάλα προβλήματα, ως προς τα αδιέξοδα για την οικονομία, τις κοινωνίες, τη σταθερότητα στην περιοχή, το προσφυγικό-μεταναστευτικό, η συζήτηση είναι πάρα πολύ πίσω, τόσο στο επίπεδο των εκτιμήσεων για τα αίτια, όσο στο επίπεδο αναζήτησης εναλλακτικών πολιτικών, οι οποίες θα δώσουν απαντήσεις στα προβλήματα που έχουν αναδειχθεί και θα αναδείξουν ένα νέο όραμα για τις επόμενες γενιές.

Ο πρόεδρος της Βουλής χαρακτήρισε αυτονόητη την αποδοχή της πρότασης να φιλοξενηθεί η ημερίδα στο Κοινοβούλιο, συμπληρώνοντας ότι συνάδει απολύτως με το σήμα που θέλουμε να εκπέμπει η Βουλή προς την κοινωνία, υπογραμμίζοντας τις ασφυκτικές προθεσμίες και πιέσεις υπό τις οποίες η Βουλή νομοθετεί, στα όρια του Συντάγματος και των νόμων. Ελπίζουμε αυτός ο κύκλος να τελειώσει το συντομότερο δυνατόν, και για την ίδια τη νομοθετική και κοινοβουλευτική οντότητα της Βουλής, τόνισε.

«Η συζήτηση για το μέλλον της Ευρώπης, από τη σκοπιά των παραγωγικών δυνάμεων έχει ιδιαίτερη σημασία στις σημερινές συνθήκες», ανέφερε ο Α΄ αντιπρόεδρος της Βουλής και πρόεδρος της Ειδικής Διαρκούς Επιτροπής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, Τάσος Κουράκης και επισήμανε ότι το ευρωπαϊκό κοινωνικό και παραγωγικό μοντέλο αποτελεί ένα από τα σημεία αιχμής του προβληματισμού για το μέλλον της Ευρώπης και στο επίπεδο των ευρωπαϊκών θεσμών, αλλά και για τις ίδιες τις ευρωπαϊκές κοινωνίες.

«Τα ερωτήματα σε σχέση με την οικονομία και την παραγωγή είναι κρίσιμα, το μέλλον της εργασίας, οι πραγματικές δυνατότητες της επιχειρηματικότητας, η προστασία της εργασίας, η ανάπτυξη της πραγματικής οικονομίας, είναι μερικά από τα ερωτήματα που συνδέονται άρρηκτα με τη συζήτηση για το μέλλον της Ευρώπης.

Ιδιαίτερα σε ότι αφορά την Ελλάδα, αλλά και αρκετές άλλες χώρες της Ευρώπης, τα ερωτήματα αυτά συνδέονται επίσης και με τα κρίσιμα ζητήματα του χρέους και του μετασχηματισμού της οικονομίας», είπε ο Τάσος Κουράκης και πρόσθεσε πως οι παραγωγικές δυνάμεις της κοινωνίας βρίσκονται αντιμέτωπες με τις προκλήσεις της αντιμετώπισης της αντιαναπτυξιακής δυναμικής του χρέους.

«Το ζήτημα αυτό αποτελεί και το κλειδί της απάντησης σε σχέση με το μέλλον της Ευρώπης. Εάν οι ευρωπαϊκοί θεσμοί και οι ευρωπαϊκές οικονομίες δεν καταφέρουν να βρουν πειστικές απαντήσεις για το ζήτημα της αντιμετώπισης του χρέους, ιδιωτικού και δημόσιου, τότε θα είναι εξαιρετικά δύσκολη η πορεία προς την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση» είπε ο πρόεδρος της Επιτροπής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων.

Η ΝΑΤΟϊκή φάλαγγα υποχώρησε μπροστά στην αποφασιστικότητα των μελών του ΚΚΕ | Βίντεο

Με όπισθεν οι ΝΑΤΟϊκές δυνάμεις γύρω στις 7 το απόγευμα της Παρασκευής αποχώρησαν από το σημείο όπου είχαν μπλοκαριστεί από τις δυνάμεις των ΚΚΕ και ΚΝΕ στα διόδια Πολυμύλου Κοζάνης, στην Εγνατία Οδό.

Κυρίαρχα τα συνθήματα:

«Ούτε γη, ούτε νερό, στους φονιάδες των λαών», «NATO killers go home», «οι ιμπεριαλιστές την γη ξαναμοιράζουν, με των λαών το αίμα τα σύνορα χαράζουν», που φώναζαν συνεχώς οι διαδηλωτές παρά την τρομοκρατία, τις απειλές και τις αστυνομικές δυνάμεις που παρατάχθηκαν νωρίτερα στο χώρο. (Δείτε εδώ βίντεο).

«Πετύχαμε μία πρώτη νίκη, το ΝΑΤΟικό άγημα, από αλβανικά στρατιωτικά αυτοκίνητα, υποχώρησε μπροστά στην αποφασιστικότητα των κομμουνιστών, παρά τις εντολές της κυβέρνησης και την προετοιμασία των αστυνομικών δυνάμεων ακόμα και να χτυπήσουν». Αυτό δήλωσε ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος ευρωβουλευτής του ΚΚΕ καλώντας το λαό σε ετοιμότητα και επαγρύπνηση, στο τέλος της κινητοποίησης. «Ο λαός μαζί με τους κομμουνιστές να μην τους αφήσει σε χλωρό κλαρί», επισήμανε χαρακτηριστικά.

Επίσης, κατήγγειλε τη «συγκυβέρνηση που και αυτή έδωσε το έδαφος της χώρας μας για να περάσουν οι δολοφόνοι, εμπλέκοντας ακόμα περισσότερο το λαό μας και βάζοντας σε κινδύνους για παραπέρα εμπλοκή σε πιο γενικευμένες συρράξεις». (Δείτε βίντεο πάνω). 

Οι δυνάμεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ από τη Δυτική Μακεδονία και την Βέροια, έστησαν «φραγμό» στη ΝΑΤΟϊκή δύναμη από την Αλβανία που κινείτο επί ελληνικού εδάφους, προκειμένου να ενταχθεί στις συνολικές δυνάμεις, που θα πάρουν μέρος στη ΝΑΤΟϊκή άσκηση «Noble Jump» στη Ρουμανία.

Η κινητοποίηση ξεκίνησε νωρίς το μεσημέρι, στα διόδια Πολυμύλου Κοζάνης, στην Εγνατία Οδό, όπου οι διαδηλωτές με ανθρώπινη αλυσίδα μπλόκαραν τη διέλευση σε 20 οχήματα και 2 λεωφορεία της ΝΑΤΟϊκής δύναμης από την Αλβανία, απαιτώντας να γυρίσουν στο αλβανικό έδαφος.

Η ΝΑΤΟϊκή άσκηση στην οποία συμμετέχει και η Ελλάδα, στόχο έχει τη δημιουργία δύναμης ικανής να επέμβει όπου κριθεί αναγκαίο, δηλαδή σε βάρος των λαών. Για την υλοποίησή της η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ παρέχει κάθε είδους διευκολύνσεις και υπηρεσίες στις ΝΑΤΟϊκές δυνάμεις, που διέρχονται από τη Βόρεια Ελλάδα, ακόμα και με τη συνδρομή Ελλήνων φαντάρων, παιδιών του λαού.

Το ΚΚΕ καλεί το λαό να παλέψει για να φύγει η χώρα από το ΝΑΤΟ, να απεμπλακεί από τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις, να κλείσουν όλες οι ΝΑΤΟϊκές βάσεις, να επιστρέψουν τα ελληνικά στρατεύματα από αποστολές εκτός συνόρων. Να απαιτήσει «ούτε γη ούτε νερό στους φονιάδες των λαών».

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=VwuO2UJGhIo”]

902.gr

«Μαρτυρίες για τη δικτατορία και την αντίσταση»: Η συνομιλία Γλέζου – Μητσοτάκη

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην Ευγενία Λουπάκη στο ραδιοσταθμό «Στο Κόκκινο», ο ευρωβουλευτής Στέλιος Κούλογλου μίλησε για το καινούργιο του βιβλίο «Μαρτυρίες για τη δικτατορία και την αντίσταση» και ιδιαίτερα για τη συνομιλία που είχαν την ημέρα επιβολής της δικτατορίας ο Μανώλης Γλέζος με τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη.

Φιλοξενούμε με τον Στέλιο Κούλογλου για το νέο του βιβλίο «Mαρτυρίες για τη δικτατορία και την αντίσταση». Ας ξεκινήσουμε όμως με κάτι άλλο. Με αφορμή τη συζήτηση που γίνεται λόγω μιας ανάρτησής μου  για τον εμφύλιο στην Κρήτη, εσύ είχες την εντύπωση ότι στην Κρήτη δεν υπήρχε εμφύλιος πόλεμος λόγω της παρουσίας του Κων/νου Μητσοτάκη;

Όχι, ίσα – ίσα υπήρξε εμφύλιος πόλεμος στην Κρήτη, αλλά υπάρχει και η δύναμη των μύθων, όταν επαναλαμβάνονται πολλές φορές. Βέβαια, ήταν πιο σύντομος σε διάρκεια, απ’ ό,τι στην υπόλοιπη Ελλάδα αλλά τελείωσε, συμβολικά, πιο αργά: το 1974 – γιατί κάποιοι αντάρτες κρύβονταν ως τον 1974 και επίσης κάποιοι άλλοι κρύβονταν κι διέφυγαν στο εξωτερικό το 1962.

Μιας και αναφέρθηκες στην ανάρτηση σου στο Tvxs.gr για το Γλέζο, τον Μητσοτάκη και τον εμφύλιο στη Κρήτη, ο Μανώλης περιγράφει ένα περιστατικό με τον Μητσοτάκη στο βιβλίο μου. Ήταν 21η Απριλίου, την ημέρα που τους συνέλαβαν.

Είχαν πιάσει το Γεώργιο Παπανδρέου, τον είχαν βάλει σε άλλο δωμάτιο… Και ήταν ο Γλέζος με τον Κύρκο και τον Μητσοτάκη και συζητούσαν πώς και γιατί έγινε η δικτατορία. Ξαφνικά μπαίνει μέσα ένας περίεργος τύπος, αξιωματικός, και τους λέει:

«Χαίρετε, κύριοι, εγώ σήμερα ορκίστηκα Υπουργός Εσωτερικών και, για ό,τι θέλετε, να απευθυνθείτε σε μένα». Και φεύγει.

Λέει ο Γλέζος: «Ποιος είναι αυτός;»

«Ο Παττακός, επικεφαλής στα τεθωρακισμένα», απαντά ο Μητσοτάκης.

Ο Γλέζος ζητάει να μάθει ποιος τον έβαλε σε τέτοια θέση και ο Μητσοτάκης λέει εμείς τον βάλαμε, δηλαδή η κυβέρνηση των αποστατών. Και μετά ο Γλέζος του λέει: «Και μετά με ρωτάς γιατί έγινε δικτατορία;».

Είναι 70 παρόμοιες αφηγήσεις με ανέκδοτα περιστατικά και σημαντικά ιστορικά στοιχεία. Έχω μιλήσει μαζί τους και έχουν καταθέσει κείμενα όλοι οι Αμερικανοί διπλωμάτες που υπηρετούσαν στην αμερικάνικη πρεσβεία την ημέρα του πραξικοπήματος. Από τον πρέσβη μέχρι τον πολιτικό σύμβουλο. Αυτό που προκύπτει σαφώς είναι ότι η CIA δεν ήταν πίσω από το πραξικόπημα της 21 Απριλίου. Οι Αμερικανοί σχεδίαζαν κάτι άλλο με το βασιλιά σε περίπτωση που κέρδιζε τις εκλογές ο Γεώργιος Παπανδρέου και τους πρόλαβε ο Παπαδόπουλος.

Δηλαδή ήταν αιφνιδιασμός των συνταγματαρχών;

Πιάστηκαν και οι Αμερικανοί με τις πιτζάμες. Ο Αμερικανός πρέσβης Τάλμποτ διηγείται μια καταπληκτική ιστορία. Στις 12, το βράδυ την ημέρα που έγινε το πραξικόπημα χτύπησε την πόρτα του ο ανιψιός του πρωθυπουργού Κανελλόπουλου τον οποίο είχαν συλλάβει. Ο ανιψιός  ήταν ο Διονύσης Λιβανός, αργότερα υπουργός του ΠΑΣΟΚ. Ο Λιβανός μπαίνει στην κατοικία του πρέσβη και ζητά να τον δει. Ο Τάλμποτ κατεβαίνει με τις πιτζάμες και ο Λιβανός του λέει ότι κάποιοι με αυτόματα συνέλαβαν τον Κανελλόπουλο και η σύζυγός του είναι πολύ ανήσυχη. Ο πρέσβης του προτείνει να πάνε μαζί να δουν τι έχει συμβεί. Φτάνουν στο σπίτι του Κανελλόπουλου και η σύζυγός του τους περιγράφει ότι μάλλον τον έπιασαν κομμουνιστές!

Κανείς δεν περίμενε. Η Αυγή δεν έγραφε την προηγούμενη ημέρα γιατί δεν θα γίνει πραξικόπημα ή είναι και αυτό αστικός μύθος; Αλήθεια είναι.

Υπάρχει μια άλλη καταπληκτική  αφήγηση του Νίκου Οικονομάκου, καταπληκτικού αγωνιστή της Αριστεράς. Έχει βγάλει και ένα βιβλίο «Σεβάχ ο Αριστερός» στις Εκδόσεις ΕΣΤΙΑ όπως και το δικό μου βιβλίο. Αυτός ήταν ένας πολύ έξυπνος, ταλαντούχος σε αποστολές μυστικές, κάτι σαν μυστική υπηρεσία του κόμματος. Είχε φτιάξει ένα δίκτυο από την Κατοχή, με υπηρέτριες. Γυναίκες διωγμένες από τα χωριά τους στη διάρκεια του Εμφυλίου. Μετά ερχόντουσαν στην Αθήνα και έπιαναν δουλειά σε σπίτια πλουσίων, στο Κολωνάκι π.χ. Είχαν φτιάξει μια καλή οργάνωση υπηρετριών του ΚΚΕ, πολλές από αυτές ήταν αριστερές…

…και μάθαιναν τα πάντα!

Επίσης ψάχνανε τα χαρτιά τους, γράμματα που  πετούσαν στο καλάθι, υπήρχε και ένα δίκτυο θυρωρών. Ο Φλωράκης, είχε βγει από τις φυλακές, αναθέτει λοιπόν στον Οικονομάκο να μάθει αν ετοιμάζεται πραξικόπημα. Ψάχνει, είχε πολλές πηγές και στο αντίπαλο στρατόπεδο. Κάποια στιγμή του λέει κάποιος «έχω μια πολύ σημαντική πληροφορία να σου δώσω, αλλά θέλω 50.000 δραχμές». Πάει στο Φλωράκη  και του λέει (ο Οικονομάκος), «θέλω 50.000». «Δε μπορούμε», του απαντάει «γιατί ανακαινίσαμε το γραφείο του Πασσαλίδη (του προέδρου της ΕΔΑ) και δεν έχουμε λεφτά να σου δώσουμε». Και τελικά αποδεικνύεται ότι αυτή η πληροφορία ήταν ότι είχαν αποφασίσει σε μια σύσκεψη να προχωρήσουν…

Και τη χάσαμε για το γραφείο του Πασσαλίδη;

Ναι, και χάθηκε η πληροφορία.

Επειδή έχουν γραφτεί πάρα πολλά πράγματα για την περίοδο της δικτατορίας, τι σε οδήγησε τώρα να το κάνεις αυτό και με αυτόν τον τρόπο. Είναι η μία ερώτηση αυτή κι η άλλη ερώτηση είναι, έτσι όπως μου τα περιγράφεις, εγώ τα φαντάζομαι στην οθόνη. Το σκέφτεσαι; Ή έχει προηγηθεί; Μήπως έχει προηγηθεί και δεν το ξέρω;

Πολλές από τις μαρτυρίες αυτές ξεκίνησαν – το πρωτογενές υλικό ήταν συνεντεύξεις που είχα κάνει για μια σειρά από πολλά ντοκιμαντέρ για τη δικτατορία, τη δεκαετία του ’60, την ιστορία της αντίστασης. Άλλες υπάρχουν στο βιβλίο ως αυτόνομες μαρτυρίες. Αυτές τις συνεντεύξεις τις ξαναδούλεψα μαζί με τους ανθρώπους που είχαν μιλήσει και μετατράπηκαν σε μαρτυρίες σε πρώτο πρόσωπο. Και τώρα και είναι πραγματικά μικρά διηγήματα, τα οποία ξεκινούν από την πρώτη μέρα της δικτατορίας…

Είναι σα ν’ αφηγούνται οι ίδιοι…

Μα αφηγούνται οι ίδιοι! Είναι η προσωπική τους ιστορία, εγώ δεν παρεμβάλλομαι καθόλου. Είναι διηγήσεις προσωπικές. Τώρα γιατί  έγραψα αυτό το βιβλίο. Καταρχήν είναι αφιερωμένο στην πραγματική γενιά του Πολυτεχνείου – έτσι το έχω αφιερώσει -, όσο κι αν είναι προκλητική αυτή η αφιέρωση.

Ενστερνίστηκες κι εσύ το αφήγημα ότι η γενιά του Πολυτεχνείου ξεπουλήθηκε, ξεπούλησε τα πάντα;

Όχι, ίσα – ίσα. Λέω τι πραγματικά συνέβη. Η γενιά του Πολυτεχνείου, με την έννοια των ανθρώπων που συμμετείχαν σ’ αυτό το αντιδικτατορικό κίνημα ήταν μία ομάδα δύο – τριών χιλιάδων ατόμων – αυτοί ήταν. Ο περισσότερος κόσμος ανέχτηκε τη δικτατορία – μπορεί να ήταν αντίθετος, να μην του άρεσε και πάρα πολύ (σε ορισμένους άρεσε κιόλας, αλλά αυτοί ήταν μειοψηφία), αλλά δεν αντιστάθηκε. Μετά την μεταπολίτευση, όταν έγινε η προδοσία κι έπεσε μ’ αυτόν τον πάταγο η χούντα, βρεθήκαμε ξαφνικά με δέκα εκατομμύρια αντιστασιακούς.

Το Πολυτεχνείο λοιπόν λειτούργησε ως κολυμβήθρα του Σιλωάμ – για τις τύψεις που είχαν για την αδράνεια. Και μετά, αυτή η γενιά του Πολυτεχνείου φορτώθηκε όλη την πορεία τη μεταπολιτευτική, ενώ στην πραγματικότητα – και το αποδεικνύω σ΄ ένα ξεχωριστό κεφάλαιο – δεν κυβέρνησε ποτέ. Σου θυμίζω ότι μετά την μεταπολίτευση επανήλθε όλο το παλιό πολιτικό προσωπικό – Καραμανλής, Παπανδρέου, Μητσοτάκης – κι αυτοί κυβέρνησαν τη χώρα.

Βεβαίως κάποια στελέχη του αντιδικτατορικού φοιτητικού κινήματος τότε, μπήκαν σε θέσεις εξουσίας, αλλά ήταν μειοψηφία – ποτέ δε διαμόρφωσαν την πολιτική των κυβερνήσεων. Παρακολουθώ τις εξελίξεις και φτάνω στο 1989 – 90 που μας κυβερνά μια κυβέρνηση πρωθυπουργός είναι ο Ζολώτας, που κοντεύει ενενήντα και μετά η τριανδρία Μητσοτάκης, Φλωράκης και Ανδρέας Παπανδρέου. Πού είναι η γενιά του Πολυτεχνείου σ’ όλο αυτό;

Η προσπάθεια σπίλωσης της γενιάς του Πολυτεχνείου λειτουργεί σε όφελος της ακροδεξιάς, η κατάρριψη της γενιάς του Πολυτεχνείου, μειώνει και τη σημασία της ίδιας της εξέγερσης του Πολυτεχνείου. Προσπαθώ να θυμίσω, να δείξω τι πραγματικά συνέβη και να υπερασπιστώ τη δημοκρατία και τη μνήμη εναντίον της λήθης σχετικά με τη δικτατορία.

Είναι εξαιρετική αυτή η οπτική πραγματικά γιατί μέχρι τώρα ενοχοποιείται συνεχώς το Πολυτεχνείο κι όχι με αθώες προθέσεις.

Πιάνω από την αρχή τι συνέβη. Πιάνω την πρώτη μέρα, πιάνω τη δολοφονία του Παναγιώτη Ελή στον ιππόδρομο με μαρτυρία του Αντώνη Καρκαγιάννη, που ήταν μπροστά όταν τον σκοτώσανε. Έχω μετά την εξέγερση στο Ηράκλειο – μιας και μιλάμε για την Κρήτη. Χτύπησε ο στρατός το πλήθος την πρώτη μέρα της δικτατορίας – πράγματα τα οποία δεν είναι γνωστά. Έχω τον πρώτο άνθρωπο που τραυματίστηκε να λέει τι πραγματικά συνέβη. Μετά γίνεται μια μεγάλη αναδρομή στο παρελθόν – πώς φτάσαμε στη δικτατορία. Εκεί έχω κάποιους ανθρώπους – στενούς συνεργάτες του Παπαδόπουλου – που μιλούν για το πώς οργανώσανε το πραξικόπημα.

Μιλάμε για το βιβλίο του Στ. Κούλογλου «Μαρτυρίες για τη δικτατορία και την αντίσταση», από τις εκδόσεις Εστία, και θα παρουσιαστεί  σύντομα – πότε;

Σάββατο, 17 Ιουνίου, 12 το μεσημέρι στον κήπο του Νομισματικού Μουσείου. […] Νομίζω ότι το βιβλίο αξίζει να διαβαστεί και από τους νεότερους για να δούμε τι πραγματικά συνέβη τότε.

tvxs.gr

Καλλιέργεια αβοκάντο: Εμπιστοσύνη στη ντόπια τεχνογνωσία

του Κωνσταντίνου Χαρτζουλάκη *

Μεγάλη ήταν η συμμετοχή των παραγωγών στη εσπερίδα που έγινε την Πέμπτη 1η Ιουνίου 2017 στο Σκινέ από την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων και τη Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Π.Ε. Χανίων σε συνεργασία με την ομάδα παραγωγών εσπεριδοειδών και αβοκάντο ΄Κορμός. Αυτό επιβεβαιώνει το έντονο ενδιαφέρον των αγροτών για την δυναμική του αβοκάντο στα Χανιά.

Η ανάγκη εξασφάλισης υγιούς και κατάλληλου πολλαπλασιαστικού υλικού, καθώς και τα συνεχής εκπαίδευση και ενημέρωση των παραγωγών στις νέες τεχνικές καλλιέργειας με στόχο την παραγωγή προϊόντων με μεγάλη προστιθέμενη αξία ήταν, μεταξύ των άλλων, στα συμπεράσματα της εσπερίδας που έγινε στο Σκινέ στις 30/1/2012 στην ίδια αίθουσα από το Ινστιτούτο Ελιάς και Υποτροπικών Φυτών Χανίων.

Ωστόσο, η ενημέρωση πρέπει γίνεται με βάση τα ερευνητικά αποτελέσματα στις τοπικές εδαφοκλιματικές συνθήκες, ιδιαίτερα όταν υπάρχει εμπειρία για πάνω από 40 χρόνια. Η ενημέρωση για πρακτικές που εφαρμόζονται σε περιοχές με διαφορετικές συνθήκες, ειδικά σε μη καλά ενημερωμένους παραγωγούς, εγκυμονεί κινδύνους.

Η κατανάλωση π.χ. νερού άρδευσης, 700 κυβικά το στρέμμα, που αναφέρθηκε από το κ. E. Guirado Sánchez για την περιοχή της Μάλαγα και η χρήση των μικροεκτοξευτήρων δεν πρέπει να εφαρμόζονται στα Χανιά, εκτός ειδικών περιπτώσεων με πολύ αμμώδη εδάφη.

Μήπως πρέπει να εμπιστευθούμε την εγχώρια έρευνα, που όπως φάνηκε δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από αυτή του εξωτερικού, παρέχεται δωρεάν στους παραγωγούς και να συμβάλλουμε στην ενδυνάμωσή της. Αυτή θα δώσει λύσεις στα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν.

* MSc, PhD, Επιστημονικός Συνεργάτης  ΕΛΓΟ, Ινστιτούτο Ελιάς και Υποτροπικών Φυτών