19.8 C
Chania
Sunday, May 5, 2024

Συγκροτείται Παγκρήτιο Δίκτυο Ιστορικής Μνήμης και Διεκδίκησης: Απολογισμός των εκδηλώσεων μνήμης και διεκδίκησης για τα 73 χρόνια από το Ολοκαύτωμα της Βιάννου

«Μένουμε πιστοί στο μετερίζι της ανθρωπιάς και στης τιμής το χρέος».

73 χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 1943 και την πυρπόληση ζωντανών 12 γυναικών και ενός ηλικιωμένου άντρα στην Καλή Συκιά Ρεθύμνου από τα όργανα του Γ’ Ράιχ. Πρόκειται για ένα φρικιαστικό μαζικό έγκλημα κατά της ανθρωπότητας, σε συνέχεια του φοβερού Ολοκαυτώματος της Βιάννου. Τα χωριά της μαρτυρικής ανταρτομάνας Βιάννου και η Καλή Συκιά του Δήμου Αγίου Βασιλείου συνδέονται με ισχυρούς, ακατάλυτους δεσμούς: πρώτα απ’ όλα ιστορικούς, δεδομένου ότι οι τόποι μας είχαν κοινή μοίρα και μετά το Ολοκαύτωμα της Βιάννου η Καλή Συκιά πλήρωσε κι αυτή το τίμημα του δολοφονικού σεληνιασμού των οργάνων του Γ’ Ράιχ και την απόφασή τους να εκδικηθούν τον ανυπότακτο λαό μας. Οι πολίτες της Καλής Συκιάς και του Ροδάκινου, οι 12 ηρωίδες γυναίκες και ο ηλικιωμένος άντρας που μαρτύρησαν και ολοκαυτώθηκαν μη δεχόμενοι να προδώσουν τους άντρες τους και τους αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης, έχουν γραφτεί με κεφαλαία γράμματα στην Ιερή Βίβλο των Ηρώων και Εθνομαρτύρων. Πέραν όμως των ιστορικών δεσμών των δύο μαρτυρικών τόπων, μας συνδέουν και ισχυροί ανθρώπινοι δεσμοί, που σφυρηλατήθηκαν μέσα από τον αγώνα για την υπεράσπιση της Ιστορίας μας και την απόδοση Δικαιοσύνης στο Λαό μας. Αυτό απέδειξε άλλωστε η μαζική συμμετοχή πολιτών από την Καλή Συκιά στις φετινές μας εκδηλώσεις, για την οποία τους ευχαριστούμε θερμά!

Μετά από δύο βδομάδες εκδηλώσεων μνήμης και διεκδίκησης τόσο στα χωριά του Δήμου Βιάννου όσο και στο Ηράκλειο και την Αθήνα, όπου ζουν πολλές χιλιάδες συνεπαρχιωτών μας, παρουσιάζουμε ένα συνοπτικό απολογισμό όχι μόνο ως αναγκαία ιστορική καταγραφή αλλά και ως παρακαταθήκη των νέων αγώνων που έρχονται. Οι φετινές, πολύ επιτυχημένες, εκδηλώσεις για το Ολοκαύτωμα των χωριών της Βιάννου ξεκίνησαν την επέτειο της τριήμερης Σφαγής, 14 – 16.9, σε κλίμα συγκίνησης, με επιμνημόσυνη δέηση στις εκκλησίες των χωριών μας για τα θύματα της ναζιστικής θηριωδίας και σύντομες ομιλίες από το Δήμαρχο Βιάννου κ. Παύλο Μπαριτάκη και τον Πρόεδρο της Ένωσης Θυμάτων Αριστομένη Συγγελάκη. Από τις 14.9 ξεκίνησε και η προβολή ενός βίντεο 55’ για το Ολοκαύτωμα της Βιάννου, σε όλους τους σταθμούς του ΜΕΤΡΟ και του ΗΣΑΠ, στέλνοντας το μήνυμα για τη δικαίωση της Θυσίας του Λαού μας σε εκατομμύρια πολίτες.

Στην παγκρήτια συνάντηση στο Μουσείο Ολοκαυτώματος Βιάννου, το Σάββατο 17.9.2016,συμμετείχαν εκπρόσωποι φορέων από πολλούς μαρτυρικούς τόπους και από τους τέσσερις νομούς της Κρήτης αλλά και από τους Κρήτες της διασποράς. Ενδεικτικά συμμετείχαν εκπρόσωποι από την Καλή Συκιά και άλλους μαρτυρικούς τόπους του Δήμου Αγίου Βασιλείου (πολυμελής αντιπροσωπεία), τους οποίους και ευχαριστούμε θερμότατα, τα Ανώγεια (με το Δήμαρχο και αντιπροσωπεία), τα Μισίρια και Περιβόλια Ρεθύμνου και την Ένωση Πληγέντων Ν. Ρεθύμνης, την Κάνδανο (την Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου και τον Αντιδήμαρχο), την Κίσσαμο, την Ιεράπετρα, τον Άγιο Νικόλαο, τα Βορίζια του Δήμου Φαιστού, τη Δαμάστα (Πολιτιστικός Σύλλογος και Ένωση Θυμάτων) και το Σάρχο του Δήμου Μαλεβιζίου, τον Σοκαρά, το Ηράκλειο, καθώς επίσης εκπρόσωποι του Εθνικού Συμβουλίου Διεκδίκησης των Οφειλών της Γερμανίας προς την Ελλάδα, της Παγκρητικής Ομοσπονδία Ευρώπης (ο Πρόεδρός της), της Παγκρήτιας Ένωσης Πολιτιστικών Συλλόγων (ο Πρόεδρός της), την Ομάδα «AK Distomo» από το Αμβούργο και βέβαια τα μαρτυρικά χωριά της Βιάννου. Αποφασίστηκε η συγκρότηση Παγκρήτιου Δικτύου Ιστορικής Μνήμης και Διεκδίκησης και υιοθετήθηκε η Διακήρυξη της Βιάννου, που σημειώνει τον ενιαίο και αδιαίρετο χαρακτήρα των δίκαιων και απαράγραπτων ελληνικών αξιώσεων, προτάσσει την εθνική στρατηγική και την ομοψυχία για την αποτελεσματική διεκδίκηση, καλεί την κυβέρνηση να προχωρήσει, χωρίς άλλη αναβολή, στις ενέργειες εκείνες που είναι αναγκαίες για την αποτελεσματική προώθηση του θέματος (επίδοση ρηματικής διακοίνωσης, εκτέλεση αμετάκλητων δικαστικών αποφάσεων, περαιτέρω διεθνοποίηση του θέματος κ.α.) και τονίζει τη σημασία της ανάπτυξης ενός ισχυρού κοινωνικού κινήματος, που θα δώσει ώθηση στο ζήτημα των γερμανικών οφειλών.

Τις εκδηλώσεις τίμησαν με την παρουσία τους εκπρόσωποι της πολιτικής ζωής (μεταξύ των οποίων ο Υπουργός Εσωτερικών Παναγιώτης Κουρουμπλής κι ο Πρόεδρος της Διακομματικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Διεκδίκησης των Γερμανικών Οφειλών Τριαντάφυλλος Μηταφίδης, ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης κι ο Αντιπεριφερειάρχης Ηρακλείου Ευρυπίδης Κουκιαδάκης, εκπρόσωποι των περισσότερων πολιτικών κομμάτων και βουλευτές, Δήμαρχοι, Περιφερειακοί και Δημοτικοί Σύμβουλοι), της Εθνικής Αντίστασης  (ο επίτιμος Βιαννίτης και πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Μανώλης Γλέζος, οι Πρόεδροι και εκπρόσωποι των τριών Πανελλήνιων Αντιστασιακών Οργανώσεων Στέλιος Ζαμάνος, Χρήστος Τσιντζιλώνης, Βασίλης Μπρακατσούλας, ο αντιστασιακός Δημοσθένης Ραπτόπουλος, γιος του πρωτοπόρου της Εθνικής Αντίστασης και ιδρυτή της Κρητικής Εθνικής Επαναστατικής Επιτροπής Αλέξανδρου Ραπτόπουλου και άλλοι), της επιστήμης (με ομιλίες οι καθηγήτριες Ελένη Σαββάκη, Μαρία – Ντανιέλα Μαρούδα και Λυδία Παπαδάκη, καθώς  και ο Γιώργος Καλογεράκης), ο Πρόεδρος του ΟΛΗ κ. Απόλλων Φιλιππής, ο Αντιπρόεδρος της ΣΤΑΣΥ κ. Μιχ. Μακεδονόπουλος.

Το παρών έδωσαν επίσης, πέραν των αντιστασιακών, και άλλοι εκπρόσωποι του κινήματος διεκδίκησης των γερμανικών οφειλών (Δαμιανός Βασιλειάδης, Γιάννης Σταθάς, Νότης Μαριάς, Κέλλυ Σταμούλη, Αλέξανδρος Κουτσομητόπουλος, Λουκάς Δημάκας, καθώς και δεκάδες εκπρόσωποι μαρτυρικών δήμων και ενώσεων θυμάτων, τους οποίους και θερμά ευχαριστούμε). Και μαζί τους εκατοντάδες απλοί πολίτες, που αγωνίζονται για Μνήμη, Δικαιοσύνη και Αποζημίωση! Σημαντική ήταν η ομιλία του δασκάλου και αντιπροέδρου της Ένωσης Θυμάτων  Ολοκαυτώματος Δ. Βιάννου Γιάννη Διακάκη, που συγκίνησε ιδιαίτερα όταν αναφέρθηκε στον στρατιώτη του εκτελεστικού αποσπάσματος, Γερμανό ή, πιθανώς, Αυστριακό, που πλήρωσε με τη ζωή του το γεγονός ότι δεν έριχνε στο ψαχνό εναντίον αθώων ανθρώπων. Λίγα μέτρα πιο πέρα άκουγαν συγκλονισμένοι την ομιλία οι συναγωνιστές μας από τη Γερμανία (“AK Distomo” από το Αμβούργο)και την Αυστρία που, όχι τυχαία, συμμετείχαν ενεργά στις εκδηλώσεις μνήμης και διεκδίκησης. Μήνυμα απέστειλε ο Μακαριότατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμος ενώ παρόντες στις εκδηλώσεις ο Μητροπολίτης Αρκαλοχωρίου Καστελλίου και Βιάννου κ.κ. Ανδρέας και άλλα σεβαστά μέλη της Εκκλησίας.

Τα θύματα του Ολοκαυτώματος της Βιάννου τίμησε με την ανιδιοτελή και απολύτως αφιλοκερδή συμμετοχή του ο μεγάλος καλλιτέχνης Βασίλης Σκουλάς και το συγκρότημά του, που συγκίνησαν ιδιαίτερα το κοινό του Ηρακλείου. Μια βραδιά γεμάτη συγκίνηση στο Πανδημοτικό Ηρώο στο Σελί Αμιρών μας χάρισε επίσης η χορωδία της Βιάννου «Στάθης Μάστορας», η οποία έλαβε το όνομά της από τον καθηγητή, που δολοφονήθηκε από τους Γερμανούς στον Άγιο Βασίλειο Βιάννου τον μαύρο Σεπτέμβρη του 1943, υπό τη διεύθυνση του Άρη Σφακιανάκη.  Στην εκδήλωση της Αθήνας, τέλος, κέρδισαν το χειροκρότημα του κοινού η Χορωδία «Αρόλιθος» του Παύλου Δασκαλάκη και το ανδρικό χορευτικό συγκρότημα της Ένωσης Κρητών Βριλησσίων.

Σε μια εποχή δραματικής έλλειψης πόρων, η ανιδιοτελής προσφορά πολλών και η εθελοντική εργασία ακόμη περισσότερων κατέστησε δυνατή την πραγματοποίηση των σημαντικών αυτών εκδηλώσεων. Ευχαριστούμε θερμά τους χορηγούς και υποστηρικτές, τους εθελοντές, τους εισηγητές και όσους συμμετείχαν στις εκδηλώσεις Μνήμης και Διεκδίκησης. Η άριστη συνεργασία του Δήμου Βιάννου και της Ένωσης Θυμάτων Ολοκαυτώματος Δ. Βιάννου, του «Διαβάτη», του «Πατούχα» και των άλλων φορέων, η ύπαρξη ενός καλαίσθητου και λειτουργικού Μουσείου Ολοκαυτώματος, το φιλότιμο και η υπερηφάνεια των ανθρώπων, αλλά κυρίως η απήχηση της Θυσίας της Βιάννου, που συγκινεί και συνεγείρει τους πάντες, αποτελούν την εγγύηση ότι το μέλλον θα είναι ακόμη καλύτερο.

Η Βιάννος υπέφερε όσο λίγοι τόποι αλλά δεν κάμφθηκε, παρέμεινε ανυπότακτη έως το τέλος, όπως ολόκληρη η Κρήτη. Μαζί με τους όλους μαρτυρικούς τόπους της χώρας μας και τον ελληνικό Λαό αγωνιζόμαστε για Δικαιοσύνη, Δημοκρατία και Εθνική Ανεξαρτησία και «μένουμε πιστοί στο μετερίζι της ανθρωπιάς και στης τιμής το χρέος».

Με ιδιαίτερη εκτίμηση

Παύλος Μπαριτάκης, Δήμαρχος Βιάννου

Αριστομένης Συγγελάκης, Πρόεδρος της Ένωσης Θυμάτων Ολοκαυτώματος Δήμου Βιάννου

Εμμανουήλ Καρακωνσταντάκης, Πρόεδρος του Συλλόγου Βιαννιτών Ηρακλείου «ο Πατούχας»

Γιώργος Διακάκης, Πρόεδρος του Συλλόγου Βιαννιτών Αττικής «Ο Διαβάτης»

Αριστομένης Ι. Συγγελάκης, Μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Διεκδίκησης των Οφειλών της Γερμανίας προς την Ελλάδα  

Απ. Βουλγαράκης: Ορατός ο κίνδυνος να χαθούν 500.000 ευρώ ενισχύσεων προς Οργανώσεις Παραγωγών των Χανίων

Ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων, κ. Απόστολος Βουλγαράκης, απέστειλε σήμερα Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2016, επιστολή στους αρμόδιους Υπουργούς καθώς και στον ΟΠΕΚΕΠΕ (αριθ. Πρωτ.:193100), με αίτημα την καταβολή των ενισχύσεων στις Οργανώσεις Παραγωγών των Χανίων. Συγκεκριμένα, ο κ. Βουλγαράκης αναφέρει στην επιστολή του τα εξής:

«Στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων υπάρχουν 6 αναγνωρισμένες Οργανώσεις Παραγωγών που έχουν σε εξέλιξη επιχειρησιακά προγράμματα και οι οποίες, καθ’όλη την διάρκεια των χρόνων λειτουργίας τους, υπόκεινται σε πρωτοβάθμιους και δευτεροβάθμιους ελέγχους, εμφανίζοντας μια άριστη οργάνωση. Οι οργανώσεις αυτές συμβάλλουν στην καλύτερη αξιοποίηση και προώθηση των τοπικών προϊόντων, γεγονός σημαντικό και απαραίτητο στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες της εποχής.

Οι Οργανώσεις Παραγωγών αυτές υποβάλλουν κάθε χρόνο στη ΔΑΟΚ της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, το αργότερο μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου του έτους που έπεται του έτους υλοποίησης του επιχειρησιακού προγράμματος, αίτηση για χορήγηση της ενίσχυσης που αφορά στις δαπάνες του. Μέχρι και το 2015 οι ενισχύσεις είχαν εξοφληθεί μέχρι τέλος Αυγούστου και με καταληκτική ημερομηνία εξόφληση στις 15 Οκτωβρίου.

Για το 2015 οι 6 αυτές Οργανώσεις υπέβαλαν αιτήσεις για την πληρωμή επιχειρησιακών προγραμμάτων ύψους πάνω από 500.000,00€. Οι αιτήσεις αυτές στάλθηκαν τον Ιούνιο στον ΟΠΕΚΕΠΕ για τελικό έλεγχο και πληρωμή.

Σήμερα 6/10/2016, 9 ημέρες πριν την καταληκτική ημερομηνία πληρωμής, ο ΟΠΕΚΕΠΕ δεν έχει ακόμα πιστώσει τους λογαριασμούς των Οργανώσεων με πρόφαση την μη επάρκεια των παραστατικών που υποβλήθηκαν, χωρίς να έχει αλλάξει κάτι σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Ο κίνδυνος να χαθούν τα λεφτά από ευρωπαϊκά κονδύλια είναι ορατός και άμεσος.

Ζητούμε την άμεση προώθηση των φακέλων (για τις περιπτώσεις των οργανώσεων που δεν έχουν ακόμα ελεγχθεί) και την άμεση και εμπρόθεσμη καταβολή των ενισχύσεων».

ΝΟΔΕ Χανίων: Αρμαγεδδών στη Δημόσια Παιδεία

Με ανακοίνωσή της η ΝΟΔΕ Χανίων μιλά για “Αρμαγεδδών στη δημόσια παιδεία” που προκύπτει από το έργο του Υπουργού Παιδείας κ. Φίλη.

Στην ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής:

Ο Υπουργός Παιδείας  κ. Φίλης, συνεχίζει ακάθεκτος το έργο που του έχει ανατεθεί από τον Πρωθυπουργό κ. Τσίπρα, «Αρμαγεδδών στην δημόσια παιδεία». Μείωση διδακτικών ωρών μαθημάτων στο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα δημοτικών και γυμνασίων. Ελάττωση  των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων στο γυμνάσιο, σε μόλις τέσσερα, ακυρώνοντας ουσιαστικά την αξία των υπολοίπων. Κατάργηση των 3ωρων για τους  υπεύθυνους εργαστηρίων φυσικών επιστημών και υπολογιστών. Ουσιαστική ακύρωση των πρότυπων – πειραματικών σχολείων, αφού κατήργησε τις εξετάσεις εισαγωγής σε αυτά. Αυστηρές εντολές στους Διευθυντές σχολείων, ώστε να μην λειτουργήσουν ολιγομελή τμήματα ειδικότητας στα επαγγελματικά λύκεια και κατευθύνσεων στα γενικά λύκεια   πλήττοντας σοβαρά την ομαλή λειτουργία των σχολείων του νομού μας και επηρεάζοντας το επίπεδο διδασκαλίας εντός της αίθουσας. Μοναδικός στόχος του, η απασχόληση όσο το δυνατόν λιγότερων εκπαιδευτικών και η υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου.

Ταυτόχρονα, χωρίς ίχνος ντροπής, υπόσχεται εδώ και δύο χρόνια, 20.000 νέους μόνιμους διορισμούς, εμπαίζοντας τους  εκπαιδευτικούς που περιμένουν μάταια στις λίστες των αναπληρωτών, αφού στην πραγματικότητα όχι μόνο δεν πρόκειται να διοριστεί κανείς αλλά και οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που θα εργαστούν φέτος θα είναι λιγότεροι από κάθε άλλη χρονιά. Για την ενισχυτική διδασκαλία στα γυμνάσια και την πρόσθετη διδακτική στήριξη στα λύκεια ούτε κουβέντα, καθώς τα προγράμματα αυτά το Υπουργείο Παιδείας τα έχει «ξεχάσει» τελείως, αφού για να λειτουργήσουν χρειάζεται η πρόσληψη χιλιάδων εκπαιδευτικών.

Ολοκληρώνοντας το υπουργικό του έργο, δράττοντας του «ηθικού πλεονεκτήματος» της παράταξής του, προφανώς και επιτρέπει αθρόες προσωπικές εξυπηρετήσεις, αποσπώντας εκπαιδευτικούς σε γραφεία πέραν κάθε νόμιμης διαδικασίας, ενώ δεν διστάζει να θίξει το ορθόδοξο χριστιανικό αίσθημα των γονέων και μαθητών προτείνοντας την κατάργηση των βιβλίων των θρησκευτικών, εν μία νυκτί.

Ο χώρος της παιδείας δεν επιτρέπει άλλους πειραματισμούς. Οι μαθητές που φοιτούν τώρα στα σχολεία της χώρας μας θα αποτελέσουν σε λίγα χρόνια την αιχμή του δόρατος για την κοινωνική, εργασιακή και οικονομική ανάταση της χώρας μας.

Προτεραιότητα μας είναι, οι ίσες ευκαιρίες για όλους τους μαθητές, επιβράβευση της προσπάθειας και της αριστείας, επαναφορά των πρότυπων – πειραματικών σχολείων, αλλά και η δημιουργία πρότυπων επαγγελματικών Λυκείων τα οποία θα συνεργάζονται με επιχειρήσεις του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα για την επαγγελματική αποκατάσταση των μαθητών. Παράλληλα όμως και η προστασία των ιδεωδών και της παράδοσης του έθνους μας και του λαού μας.

Καμμένος: Καλογρίτσας – Βενιζέλος μου ζήτησαν να μπω στην κυβέρνηση Σαμαρά

Δυο φορές κάλεσε τον Πάνο Καμμένο στο σπίτι του ο Χρήστος Καλογρίτσας. Τη μία για να του ζητήσει να μπει στην κυβέρνηση Σαμαρά και τη δεύτερη για να μη μπει στην κυβέρνηση Τσίπρα. Αυτά υποστήριξε σε συνέντευξή του στο «Πρακτορείο 104.9 Fm», ο υπουργός Άμυνας και κυβερνητικός εταίρος, Πάνος Καμμένος.

Ο Πάνος Καμμένος αναφέρθηκε σε «πρωτοφανή πόλεμο» που δέχεται η κυβέρνηση και ο υπουργός Επικρατείας Νίκος Παππάς για το θέμα των τηλεοπτικών αδειών. Σημείωσε εξάλλου ότι στον ίδιο χρεώνουν επιχειρηματίες που έχουν ειδική σχέση με τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ.

Στη συνέχεια είπε ότι ο κ. Καλογρίτσας τον είχε καλέσει δύο φορές στο σπίτι του, τη μία παρουσία του Ευάγγελου Βενιζέλου και του ζήτησε να μπει στην κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου. Όπως είπε ο υπουργός Άμυνας την επόμενη φορά που συναντήθηκαν στο σπίτι του επιχειρηματία κ. Καλογρίτσα, του ζητήθηκε να μην συμπράξει με τον ΣΥΡΙΖΑ.

Μεταξύ άλλων ο Πάνος Καμμένος ξεκαθάρισε πως δεν υπάρχει πόλεμος μεταξύ Κυβέρνησης – Εκκλησίας, υπογράμμισε την πολύ καλή σχέση του πρωθυπουργού με τον αρχιεπίσκοπο και τόνισε, ότι και οι δύο πλευρές σε συνεννόηση θα προχωρήσουν στη συγγραφή ενός νέου βιβλίου θρησκευτικών, λαμβάνοντας υπόψιν και το γεγονός ότι υπάρχουν πολλά αλλόθρησκα παιδιά.

Ο υπουργός Άμυνας μιλώντας τέλος για ενδεχόμενο ανασχηματισμό είπε πως πρόκειται για αποκλειστικό προνόμιο του πρωθυπουργού, ωστόσο τόνισε ότι μπορεί να γίνει άνοιγμα σε παραγωγικούς φορείς της κοινωνίας που δεν θα προέρχονται κατ’ ανάγκη από την αριστερά, αλλά και στους Καραμανλικούς, οι οποίοι βρίσκονται υπό διωγμό στη ΝΔ του Κυριάκου Μητσοτάκη.

tvxs.gr

 

Δεν θα είμαστε η χαμένη γενιά!

Των Θωμά Γιούργα  και Κώστα Βλαχόπουλου

Η ιστορία του μεταναστευτικού ζητήματος της χώρας μας είναι μακρά και με σημαντικές διακυμάνσεις. Στα μέσα του 19ου αιώνα, όταν η Ελλάδα έβγαινε από κατοχή 400 χρόνων και μια πολύχρονη επαναστατική διαδικασία, το νέο κράτος ήταν ρημαγμένο οικονομικά, εξαρτώμενο εν πολλοίς από τις βουλές των εγγυητριών δυνάμεων, και προσπαθούσε να ορθοποδήσει. Ήταν τότε, που το πρώτο μεταναστευτικό ρεύμα Ελλήνων ξεκινούσε το ταξίδι του για τις χώρες του λεγόμενου Νέου Κόσμου. Άνθρωποι ανειδίκευτοι, με έλλειψη ακόμα και της βασικής εκπαίδευσης έφταναν στις ακτές της Αμερικής, όπου αναζητούσαν εργασία, και ήλπιζαν σε μια καλύτερη ζωή.

Το δεύτερο μεγάλο κύμα μετανάστευσης κορυφώθηκε ακριβώς μετά τον εμφύλιο. Τα εργοστάσια της Γερμανίας, οι στοές των ορυχείων του Βελγίου των Κάτω Χωρών υποδέχονταν μεγάλους αριθμούς Ελλήνων μεταναστών, καθώς η χώρα, ταλαιπωρημένη από τις πολυετείς συγκρούσεις υπέφερε από μεγάλα ποσοστά ανεργίας και ακραίας φτώχειας.

Η κατάσταση έδειχνε να αλλάζει την δεκαετία του ’90, όταν η Ελλάδα σταδιακά έπαυε να είναι μια χώρα που στέλνει μετανάστες στις ανεπτυγμένες οικονομίες του ευρωπαϊκού Βορρά, και μεταμορφώθηκε σε χώρα υποδοχής μεταναστών κυρίως από τις  βαλκανικές χώρες. Η ανάπτυξη και η πλαστή ευημερία -όπως αποδείχτηκε λίγα χρόνια αργότερα- των 90’s και 00’s έκανε πολλούς να πιστέψουν ότι η χώρα πλέον είναι για τα καλά στο κλαμπ των ισχυρών του κόσμου, και ότι από εδώ και πέρα η Ελλάδα μόνο θα δέχεται μεταναστευτικές ροές  από φτηνό εργατικό δυναμικό που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες του μοντέλου ανάπτυξης που είχε υιοθετηθεί. Εξάλλου, η ανεργία ήταν σε ανεκτά επίπεδα, και οι Έλληνες έμπαιναν σχετικά εύκολα στην αγορά εργασίας.

Η τάση αυτή άλλαξε απότομα από τα μέσα του 2010. Το μνημόνιο και οι πολιτικές λιτότητας ισοπέδωσαν οικονομία και κοινωνία, μέσα σε λίγους μήνες τα ποσοστά ανεργίας υπερδιπλασιάστηκαν, τα ποσοστά της φτώχειας χτύπησαν ιστορικό υψηλό, και μεγάλες κοινωνικές ομάδες περιθωριοποιήθηκαν.

Έτσι βρεθήκαμε σε μια κατάσταση να πιάνουμε το νήμα πάλι από την αρχή. Νέοι Έλληνες βρέθηκαν να ακολουθούν τον δρόμο των προγόνων τους, και να αναζητούν καλύτερο μέλλον εκτός της χώρας. Με μια σημαντική ποιοτική διαφορά: Αυτή τη φορά δεν έφυγαν άνθρωποι ανειδίκευτοι, χωρίς προσόντα, αλλά κυρίως επιστήμονες, με υψηλή εξειδίκευση, γνώσεις, και ισχυρούς τίτλους σπουδών. Ένα ανθρώπινο δυναμικό «έτοιμο», το οποίο προσφέρει την μόρφωση και τις δυνατότητες του σε χώρες της Ευρώπης, στην Αμερική και την Αυστραλία, χωρίς οι τελευταίες να έχουν ξοδέψει δεκάρα για την εξέλιξή τους, και απλά δρέπουν τους καρπούς.

Η έξοδος άρχισε δειλά το 2008, ενώ το 2013 ο αριθμός των εκροών τριπλασιάστηκε ξεπερνώντας τους 100.000 ανθρώπους, ενώ το φαινόμενο συνεχίστηκε με αδιάπτωτη ένταση το 2014 και οξύνθηκε το 2015

Διεθνή ΜΜΕ, Ινστιτούτα στην Ευρώπη και την Αμερική και οργανώσεις κάνουν λόγο για μια «αιμορραγία» ανθρώπινου δυναμικού χωρίς προηγούμενο στην ιστορία της Ευρώπης.

Και δεν έχουν άδικο. Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά:

Σύμφωνα με έκθεση της Τράπεζα της Ελλάδος που δημοσιεύτηκε τον Ιούλιο, σχεδόν μισό εκατομμύριο (500.000) νέοι έχουν μεταναστεύσει με προορισμό κυρίως την Γερμανία, την Βρετανία, και την Αμερική. Το νούμερο αυτό είναι πολύ μεγάλο, ιδιαίτερα αν σκεφτούμε ότι ποσοστιαία ισοδυναμεί με το 5% του ελληνικού πληθυσμού.

2-1

Όπως επισημαίνεται στην έκθεση της ΤτΕ, η Ελλάδα καταλαμβάνει την τέταρτη θέση στην Ευρώπη ως προς την αναλογία εκροής με το συνολικό εργατικό δυναμικό της χώρας, ενώ η αύξηση των ποσοστών μετανάστευσης πριν και μετά την κρίση ανέρχεται στο 300%. Από αυτούς, κοντά στους 40.000 είναι Έλληνες γιατροί -το μεγαλύτερο πληθυσμιακό γκρουπ αυτού του επαγγέλματος στην Ευρώπη. Και όσο η κρίση είναι εδώ και βαθαίνει, όλο και περισσότεροι νέοι, ανειδίκευτοι αυτή τη φορά, εγκαταλείπουν τη χώρα.

Το ερώτημα που μπαίνει έντονα από όσους παρακολουθούν το φαινόμενο είναι αν μπορεί να αναστραφεί η κατάσταση και να επουλωθούν οι πληγές.

Ο Αλέξης Τσίπρας σε συνέντευξή του πριν τις εκλογές του Σεπτεμβρίου 2015 βιάστηκε να ξεγράψει μια ολόκληρη γενιά:

«Δυστυχώς, τη σημερινή γενιά τη χάσαμε, αλλά σε οκτώ χρόνια η Ελλάδα θα είναι μια χώρα που δεν θα υπολείπεται σε τίποτα από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες»

Ο όρος ‘χαμένη γενιά’ αποδίδεται στον Έρνεστ Χέμινγουεϊ και στο έργο του με τίτλο: «The Sun Also Rises», ο οποίος αναφέρεται στους νέους που γεννήθηκαν στο διάστημα 1883-1890 και ενηλικιώθηκαν στα σκοτεινά χρόνια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Η εν λόγω γενιά, αν και συντετριμμένη ψυχολογικά και αποδεκατισμένη στα χαρακώματα του πολέμου, βρήκε τη δύναμη και καθόρισε την ιστορία του 20ου αιώνα με την ριζοσπαστική της δράση, την χειραφετική της αντίληψη, την αμφισβήτηση των κοινωνικών, αισθητικών και σεξουαλικών στερεοτύπων της εποχής. Βγήκε ζωντανή μέσα από τις στάχτες του πολέμου, και κατόρθωσε να σφραγίσει το μέλλον της σκέψης, και της διανόησης στην Ευρώπη.

Το χρέος αυτό βαραίνει σήμερα εμάς. Σε διαφορετικές ιστορικές συνθήκες, βέβαια, αλλά σε ένα παρόμοια ζοφερό περιβάλλον, με την ανεργία να εκτινάσσεται σε ποσοστά που παραπέμπουν σε μεταπολεμικές εποχές, την γεωπολιτική αστάθεια να περικυκλώνει την Ευρώπη και τους εθνικισμούς και τους ανταγωνισμούς να αναζωπυρώνονται, οι νέοι του σήμερα καλούμαστε με θάρρος και τόλμη να αναλάβουμε αυτό το ιστορικό χρέος και να μην επιτρέψουμε σε κανέναν από εδώ και πέρα να μας θεωρήσει «χαμένη γενιά».

*Το κείμενο δημοσιεύθηκε στο ένθετο του Νόστιμον Ήμαρ στον Δρόμο της Αριστεράς, το Σάββατο 1.10.2016

 

Επίθεση του ισραηλινού ναυτικού στο καράβι των γυναικών για τη Γάζα

Αδίστακτοι

Επίθεση από τις ένοπλες δυνάμεις του κράτους του Ισραήλ δέχθηκε το πλοίο των γυναικών που επιχειρούσε να σπάσει τον παράνομο ναυτικό αποκλεισμό της Γάζας.

Σύμφωνα με ανακοίνωση των ισραηλινών ενόπλων δυνάμεων το σκάφος οδηγείται συνοδεία πολεμικών πλοίων στην ακτή

Όπως σημειώνουν οι διοργανωτές έχασαν κάθε επαφή με το σκάφος το μεσημέρι – μια πάγια τακτική που ακολουθεί το Ισραήλ μπλοκάροντας την επικοινωνία με ηλεκτρονικά μέσα.

Στο σκάφος, επέβαιναν 13 γυναίκες μεταξύ των οποίων και η βραβευμένη με νόμπελ ειρήνης Μέιριντ Μαγκουάιρ.

Το Αλ Τζαζίρα επίσης ανέφερε ότι έχει χάσει την επαφή με δημοσιογράφο του που επιβαίνει στο πλοίο.

Να υπενθυμίσουμε ότι ομάδα 9 γυναικών από την Κρήτη και η Ελληνική Πρωτοβουλία «Ένα Καράβι για τη Γάζα» -γνωρίζοντας πως το νόημα του εγχειρήματος δεν συναρτάται μόνο με  τον προορισμό αλλά με το ίδιο το ταξίδι, και πως εκείνοι που δεν αντιδρούν, όταν άλλοι λαοί  χτίζονται μέσα σε τείχη, θα χτιστούν τελικά και οι ίδιοι μέσα σε αυτά- συναντήθηκαν στα διεθνή ύδατα, νότια της Κρήτης, το Σάββατο 1 Οκτώβρη 2016 με το ιστιοπλοϊκό σκάφος “Zaytouna-Oliva (Ελιά)”.

unnamed (5)

Σκοπός της συνάντησης ήταν η έκφραση της ελευθερίας και της αλληλεγγύης τους προς τις δοκιμαζόμενες γυναίκες της Παλαιστίνης που μάχονται με κάθε τρόπο κατά της πολύχρονης Ισραηλινής κατοχής, υπερασπιζόμενες την αξιοπρέπειά τους.

 

info-war.gr

 

Πρώτα τα Χανιά σε παρένθετες μητέρες – Σπάνε ταμπού δεκαετιών | Βίντεο

Σε μια εποχή που ο μέσος όρος ηλικίας των γυναικών που αποκτά το πρώτο της παιδί αυξάνεται  η επιστήμη δίνει  απαντήσεις και για τις πιο  δύσκολες αντικειμενικά  περιπτώσεις, όπως αυτές της παρένθετης μητρότητας.

Τα Χανιά διατηρούν πρωτιά σε σχέση με τους υπόλοιπους νομούς της χώρας σύμφωνα  με τον μαιευτήρα γυναικολόγο Γιάννη Γιακουμάκη  αποδεικνύοντας ότι και τα μεγαλύτερα ταμπού καταρρίπτονται   όταν υπάρχει προσωπική βούληση και ισχυρό  θεσμικό πλαίσιο.

Δείτε το σχετικό βίντεο από τη Νέα Τηλεόραση:

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=YUrPMew9pMI”]

 

 

Δύο μήνες σκληρής δουλειάς για την Κρητική Ομάδα Σκύλων Ανίχνευσης Δηλητηριασμένων Δολωμάτων | Φωτός

Περισσότερες από 100 φόλες, πολλά σκυλιά και άγρια προστατευόμενα ζώα νεκρά είναι ο απολογισμός του πρώτου διμήνου της δράσης της Κρητικής Ομάδας Σκύλων Ανίχνευσης Δηλητηριασμένων Δολωμάτων (ΚΟΣ) που δραστηριοποιείται στο νησί από τις 21 Ιουλίου 2016.

Η Κρητική Ομάδα Σκύλων αποτελείται από δύο Ομοσπονδιακούς Θηροφύλακες (χειριστές) και δύο γερμανικά ποιμενικά σκυλιά, που περιπολούν στην ύπαιθρο της Κρήτης χωρισμένοι σε δύο κλιμάκια. Υπηρεσιακά ανήκουν στην Α’ Κυνηγετική Ομοσπονδία Κρήτης & Δωδεκανήσου (ΑΚΟΚΔ) και επιβλέπονται επιστημονικά από το Πανεπιστήμιο Κρήτης-Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης (ΜΦΙΚ).

Πιο συγκεκριμένα, οι ειδικά εκπαιδευμένες Ντάικα και Καρίνα με την επίβλεψη των χειριστών τους Σπύρου Νηστικάκη και Γιάννη Γρηγοράκη έχουν πραγματοποιήσει έρευνες σε περισσότερα από 32 καταγγελλόμενα περιστατικά χρήσης δηλητηρίων τα 23 εκ των οποίων απέδωσαν ευρήματα. Τα αποτελέσματα δυστυχώς τραγικά: περισσότερα από 100 δηλητηριασμένα δολώματα και 23 νεκρά ζώα, οικόσιτα και άγρια.  Στα δεδομένα αυτά δεν συνυπολογίζονται τα άγρια ζώα που παραδίδονται για περίθαλψη στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης αλλά και στα Κέντρα Περίθαλψης Άγριων Ζώων της χώρας, δηλητηριασμένα δευτερογενώς (κυρίως πτωματοφάγα πουλιά που έχουν καταναλώσει δηλητηριασμένα νεκρά  ζώα).

Daika_web use_

Σε 13 περιπτώσεις, κατατέθηκε μήνυση και παραδόθηκαν τα πειστήρια για να προχωρήσει η τοξικολογική εξέταση και να σχηματιστεί αντίστοιχη δικογραφία από τις αρμόδιες υπηρεσίες (Δ/νσεις Δασών ή Αστυνομικά Τμήματα).

Η έξαρση του φαινομένου παρατηρείται  ιδιαίτερα την περίοδο Αύγουστος-Νοέμβριος, οπότε και η δραστηριότητα στην ύπαιθρο (αγροτικές εργασίες, κτηνοτροφία και κυνήγι) βρίσκεται στο απόγειό της. Από μελέτες που έχει διεξάγει το Πανεπιστήμιο Κρήτης-Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης αλλά και η Εθνική Ομάδα Εργασίας Ενάντια στα Δηλητηριασμένα Δολώματα, το φαινόμενο φαίνεται να οφείλεται στις αντιδικίες μεταξύ συγκεκριμένων ομάδων του πληθυσμού που δραστηριοποιούνται στην ύπαιθρο. Αντιδικίες που επιτείνονται από την έλλειψη ενός θεσμικά κατοχυρωμένου και αξιόπιστου εθνικού σχεδίου διαχείρισης χρήσεων γης αλλά και την εμμονή συγκεκριμένων ανθρώπων, να λύνουν τις διαφορές τους αυτοδικώντας και μάλιστα μ’ αυτόν τον εγκληματικό τρόπο.

Daika me petrokounavo

Αξίζει να σημειωθεί ότι η έκθεση δηλητηριασμένων δολωμάτων στην ύπαιθρο, μπορεί να προκαλέσει μια σειρά από ανώφελες δηλητηριάσεις τόσο σε κατοικίδια ζώα, όσο και σε ζώα της άγριας πανίδας. Για το λόγο αυτό απαγορεύεται ρητώς από το ευρωπαϊκό και ελληνικό δίκαιο, λόγω των εκτεταμένων αρνητικών επιπτώσεων που προξενεί ενώ για τους παρανομούντες προβλέπονται αυστηρές ποινές και διοικητικά και χρηματικά πρόστιμα.

Η άμεση ενημέρωση από πολίτες για πιθανά περιστατικά χρήσης δηλητηριασμένων δολωμάτων διευκολύνει αφάνταστα το έργο της Κρητικής Ομάδας Σκύλων και βοηθάει στο να «καθαρίσει» η ύπαιθρος από τα επικίνδυνα δηλητήρια και να σωθούν οικόσιτα και άγρια ζώα.

Και φυσικά, η ΚΟΣ χρειάζεται την αμέριστη συμπαράσταση και ενεργοποίηση όλων των αρμόδιων και εμπλεκόμενων υπηρεσιών του νησιού, προκειμένου να μειωθεί ή και εξαλειφθεί αυτή η πρακτική από την κρητική επικράτεια. Πρακτική, που δεν τιμά το νησί και τους πολίτες του.

KOS_web use_

Για ενημέρωση και καταγγελίες περιστατικών μπορείτε να επικοινωνείτε στα ακόλουθα τηλέφωνα:

Α’ Κυνηγετική Ομοσπονδία Κρήτης & Δωδεκανήσου: 28210 98147

Κλιμάκιο Δυτικής Κρήτης – Γιάννης Γρηγοράκης: 6948512153

Κλιμάκιο Ανατολικής Κρήτης – Σπύρος Νηστικάκης : 6948512177

Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης: 2810 393281

Και η ΕΛΜΕ Χανίων καλεί σε συμμετοχή στο Παγκρήτιο Αντιφασιστικό Συλλαλητήριου του Σαββάτου στο Ρέθυμνο

Με ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Χανίων καλεί όλους τους εργαζόμενους των Χανίων να συμμετέχουν μαζικά στο παγκρήτιο αντιφασιστικό συλλαλητήριο το Σαββάτου στις 12 το μεσημέρι έξω από το Δημαρχείο Ρεθύμνου

Στην ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής:

Την Τετάρτη 28/9 και με αφορμή τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ρεθύμνου που θα συζητούσε για τη φιλοξενία προσφύγων στη Κρήτη, υπήρξε οργανωμένη συγκέντρωση και προσπάθεια ναζιστικού τάγματος εφόδου ματαίωσης της συγκεκριμένης συνεδρίασης.

Kαταγγέλλουμε την χρήση βίας που σε βαθμό υπερβολής άσκησε η αστυνομία απέναντι σε συμπολίτες μας που παρίσταντο σε συγκέντρωση για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των προσφύγων. Η αστυνομία στην ουσία συνέδραμε τους τραμπούκους της ακροδεξιάς κάνοντας τα στραβά μάτια και περιφρουρώντας ουσιαστικά τους Νεοναζί της Χρυσής Αυγής, που βγήκαν για πρώτη φορά δημόσια στο Ρέθυμνο με φονικά όργανα στα χέρια.

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ο άγριος ξυλοδαρμός που υπέστη συνάδελφος εκπαιδευτικός απρόκλητα από φασιστοειδή, υπό την κάλυψη των ΜΑΤ. Η αστυνομία ακολουθώντας άνωθεν εντολές στράφηκε με το γνωστό μένος της ενάντια στους αντιφασίστες διαδηλωτές μετατρέποντας το κέντρο της πόλης σε αστυνομοκρατούμενη ζώνη, κάνοντας και προσαγωγές από τον «σωρό» χωρίς στοιχεία.

Καταδικάζουμε την χρήση χημικών από την πλευρά της αστυνομίας σε πυκνοκατοικημένη περιοχή και μάλιστα εν ώρα αιχμής. Η χρήση επικίνδυνων χημικών ουσιών σχεδόν μέσα στον προαύλιο χώρο του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ρέθυμνου εν ώρα λειτουργίας του, εγείρει έως και νομικές ευθύνες. Κυρίως όμως προκαλεί την αγανάκτηση και αποτροπιασμό στους εκπαιδευτικούς και τους γονείς για τον κίνδυνο που βίωσαν τα παιδιά τους.

Ως κλάδος εκπαιδευτικών έχουμε, μυριάδες φορές, διατρανώσει την αλληλεγγύη μας προς τους πρόσφυγες από όποια χώρα κι αν προέρχονται (Συρία, Αφγανιστάν,  Ιράκ,  Παλαιστίνη κτλ). Για μας οι άνθρωποι αυτοί είναι καλοδεχούμενοι.  Δεν έχουμε τίποτε να φοβηθούμε από τους κατατρεγμένους των πολέμων.

Δεν θα επιτρέψουμε στους νοσταλγούς του Χίτλερ,  στους απογόνους των ναζί που αιματοκύλησαν την Κρήτη, να χύνουν ρατσιστικό δηλητήριο κατά των προσφύγων, κατά των μουσουλμάνων όπως έκαναν οι ναζί κατά των Εβραίων. Δεν θα επιτρέψουμε να μετατραπούν τα θύματα των πολέμων και των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων σε αποδιοπομπαίο τράγο για τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης από το σύνολο των κυβερνητικών πολιτικών του παρελθόντος και του παρόντος. Θα μας βρουν απέναντί τους.

Καλούμε όλα τα μέλη μας και τους εργαζόμενους των Χανίων να πάρουν μαζικά μέρος στο παγκρήτιο αντιφασιστικό συλλαλητήριο στο Ρέθυμνο το Σάββατο 8/9 στις 12μ στο Δημαρχείο του Ρεθύμνου. Λεωφορείο θα ξεκινήσει από την πλ. Δικαστηρίων 10.30 το πρωί.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΣ ΛΟΓΟΣ: Όπως ο Θεός…

Γράφει ο Αρχιμανδρίτης
Ιγνάτιος Θ. Χατζηνικολάου

Θεολόγος – τ. Λυκειάρχης

 

Μιλάμε, ειδικά τα τελευταία χρόνια, για φυσικό άνθρωπο. Για φυσιολογικό άνθρωπο. Για φυσική διατροφή. Για βιολογική διατροφή. Για βιολογικά προϊόντα. Για βιολογική καλλιέργεια. Για κρέατα από ζώα ελεύθερης βοσκής κλπ. Και έχομε δίκιο γιατί οι χημικές τροφές. Τα έτοιμα φαγητά. Τα νοθευμένα ποτά και κάτι φάρμακα αδυνατίσματος, ή λιποδιάλυσης, μας έφεραν εκατοντάδες θανάτους από καρδιοπάθειες, καρκίνους κλπ. Και έχομε χρέος να φροντίζομε την υγεία μας και να προστατεύομε την ζωή μας, το μεγάλο αυτό δώρο του Θεού. Και, ειλικρινά λυπούμαστε τόσους και τόσους, ιδίως νέους και νέες, που σπαταλούν και φθείρουν την υγεία τους και, κατά συνέπειαν, την ζωήν τους με κακή διατροφή, πιοτά και ξενύχτια. Η φύσις, μας καλεί να την ζήσομε, να την χαρούμε και εμείς την μαστιγώνομε με κάθε είδους χρήσεις και καταχρήσεις.

Όμως, υπάρχει και μια άλλη αφύσικη κατάτασις, κι ακόμη από ανθρώπους που ζουν μια φυσική ζωή. Ζούμε σε μια παρά φύση κατάσταση, που όμως τη θεωρούμε φυσική! Και τούτο γιατί η ζωή μας δεν εκφράζει την χριστιανική ιδιότητά μας. Ο Χριστιανός πρέπει να αντανακλά την αγάπη του Θεού, όπως το φεγγάρι το φως του ήλιου.
Θα έπρεπε να αποπνέει καλοσύνη, όπως το άνθος το άρωμά του, φυσικά και αβίαστα.

Ο Χριστιανός πρέπει να ζει ως παιδί του Θεού όλη μέρα και κάθε μέρα. Πρέπει αυτή να είναι η φύσις του. Όπως το βρέφος αναπνέει χωρίς να διδαχθεί, έτσι πρέπει ο Χριστιανός να αγαπά χωρίς να του το υποδείξουν. Και μη ξεχνάμε ότι η μόνη αρετή που μας δείχνει ως παιδιά του Θεού είναι η αγάπη (Ιωάνν. 13,35). Άλλωστε, η πρώτη και θεμελιώδης αρετή Του είναι η αγάπη (Ιωάνν. 4,8 και 16).

Αν εμείς αναγκαζόμαστε να υπενθυμίζομε τα χριστιανικά καθήκοντά μας, είναι διότι δεν ζούμε σε χριστανική κοινωνία, αλλά σε νόθο χριστιανικό περιβάλλον, που έχει ανάγκη συνεχούς υπομνήσεως για να διακρίνει το χριστιανικό από το κοσμικό και αντίθετο.

Όπως από αγάπη ο Θεός αγαθοποιεί, προστατεύει και συντρέχει, έτσι και ο Χριστιανός πρέπει να συμπεριφέρεται προς τους συνανθρώπους του. Να αγαπά όχι μονάχα όποιους τον αγαπούν, αλλά και αυτούς που όχι μόνο δεν τον αγαπούν, αλλά και τον κακοποιούν. Γιατί, αν αγαπάμε αυτούς που μας αγαπούν, και δεν είναι λίγες οι φορές που κι αυτούς τους μισούμε, τότε αυτή δεν είναι αγάπη. Δεν πιστοποιεί αληθινό χριστιανό, αφού άλλωστε και οι αμαρτωλοί (ληστές, δολοφόνοι, κακοποιοί και εγκληματίες) αγαπιώνται μεταξύ τους (Λουκ. 6,32).

Θα ζούμε έμπρακτα την αγάπη, έστω κι αν ζημιωνόμαστε. Θέλομε να κάνομε το καλό, χωρίς όμως να χάσομε τίποτε. Το κερί δεν θα φώτιζε αν δεν έλιωνε. Αγάπη και φιλαυτία. Αγάπη και τσιγκουνιά. Αγάπη και συμφέρον. Αγάπη και καλοπέρασις δεν έχει καμιά σχέση με την αγάπη του Θεού  και επομένως δεν είναι μέσα στην χριστιανική μας φύση.
Αγάπη με διαθεσιμότητα. Αγάπη ιλαρή και ευδιάθετη. Αγάπη ανιδιοτελής. Αγάπη χωρίς φειδώ. Ένα άνοιγμα της ψυχής μας προς τον συνάνθρωπό μας με την αυθυπέρβαση και την συντριβή του εαυτού μας.

Ο Θεός μας αγαπά, όσο και να μην αξίζομε. Άλλωστε, αν την αξίζαμε, την αγάπη Του, δεν θα ήταν αγάπη, αλλά δίκαιη ανταμοιβή, μισθοδότησις ενός ευσυνείδητου υπαλλήλου. Ο Θεός όμως δεν έχει υπαλλήλους. Έχει παιδιά. Και αγαπά τα άσωτα, όπως κάθε πατέρας ή μάνα αγαπούν τα παιδιά τους και καθαρά και βρώμικα, γιατί κάτω από τη βρώμα αναγνωρίζουν το παιδί τους, έτσι και ο Θεός κάτω από την αμαρτία μας βλέπει την εικόνα του και αυτήν αγαπά, όχι την αμαρτία. Και εμείς, λοιπόν, ως γνήσια παιδιά Του πρέπει  όχι μόνον να αγαπάμε τους συνανθρώπους μας, αλλά και να βλέπομε σ’ αυτούς κάτω από την κακία του, την εικόνα του Θεού, την ίδια με την δική μας, και αγαπώντας τον συνάνθρωπό μας, αγαπάμε τον Θεόν.