20.8 C
Chania
Tuesday, May 21, 2024

Στα Χανιά ο Περιφερειάρχης για υπογραφή συμβάσεων

Ο Περιφερειάρχης κ. Σταύρος Αρναουτάκης θα βρίσκεται αύριο Τρίτη 12 Ιουλίου και ώρα 10.30 πμ  στα γραφεία της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων προκειμένου να υπογραφούν οι παρακάτω προγραμματικές  συμβάσεις :

  • Υπογραφή Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Κρήτης και του Δήμου Χανίων για την υλοποίηση του έργου με τίτλο «ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΥΝΘΕΤΙΚΟΥ ΧΛΟΟΤΑΠΗΤΑ ΣΤΟ ΓΗΠΕΔΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΒΑΡΥΠΕΤΡΟΥ ΚΑΙ ΓΗΠΕΔΟΥ 5Χ5 ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗ ΛΕΝΤΑΡΙΑΝΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΑΝΙΩΝ» προϋπολογισμού 210.000,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.

Φορέας Υλοποίησης και Χρηματοδότησης είναι η Περιφέρεια Κρήτης / ΠΕ Χανίων.

  • Υπογραφή Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Κρήτης και του Δήμου Χανίων για την υλοποίηση του έργου με τίτλο «ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΣΗ ΔΡΟΜΩΝ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ ΠΕΧ» προϋπολογισμού 100.000,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.

Φορέας Υλοποίησης και Χρηματοδότησης είναι η Περιφέρεια Κρήτης / ΠΕ Χανίων.

  • Υπογραφή Προγραμματικής Σύμβασης Πολιτισμικής Ανάπτυξης μεταξύ του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, της Περιφέρειας Κρήτης και του Δήμου Καντάνου – Σελίνου για την υλοποίηση του έργου με τίτλο «Ανασκαφική Έρευνα στο φρούριο Castel Selino Παλαιόχωρας, Δήμου Καντάνου – Σελίνου, μελέτη και συντήρηση ευρημάτων», συνολικού προϋπολογισμού 90.000,00 ευρώ.

Φορέας Υλοποίησης θα είναι η Εφορεία Αρχαιοτήτων Χανίων και Φορέας Χρηματοδότησης ο Δήμος Καντάνου – Σελίνου.

Επίσης θα συζητηθούν οι  επόμενες ενέργειες για τις προγραμματικές συμβάσεις για την ανόρυξη των τριών γεωτρήσεων Χρυσοσκαλίτισσας, Μεσκλών και Κουντούρας για την αντιμετώπιση  της λειψυδρίας.

Διαφοροποίηση ΣΥΡΙΖΑ Λασιθίου: Να αποκατασταθεί άμεσα το εισόδημα από το ΕΚΑΣ

Με ανακοίνωσή της η Νομαρχιακή Επιτροπή ΣΥΡΙΖΑ ν. Λασιθίου παίρνει θέση για την περικοπή του ΕΚΑΣ και τα προβλήματα που δημιουργεί σε φτωχούς συνταξιούχους. Εκφράζει την αντίθεσή του και ζητά την άμεση αποκατάσταση με ισοδύναμους πόρους.

Πιο αναλυτικά σημειώνει τα εξής:

Η έναρξη της περικοπής του ΕΚΑΣ δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα επιβίωσης στην κατηγορία εκείνη των συνταξιούχων που είναι αυταπόδεικτα οι πλέον αδύναμοι οικονομικά. Το ύψος των περικοπών είναι πολύ υψηλό σαν ποσοστό του εισοδήματος των φτωχότερων ανθρώπων.

ΞΕΡΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΟΤΙ

  • Η κατάργηση του ΕΚΑΣ είναι μόνιμη απαίτηση των δανειστών.
  • Απαιτούσαν την άμεση κατάργησή του με την πρόταση Γιούνκερ που απορρίψαμε στο δημοψήφισμα, και όλοι όσοι ζητούσαν να ψηφίσουμε ΝΑΙ αποδέχονταν την άμεση κατάργησή του.
  • Αποδεχτήκαμε κατά τη διαπραγμάτευση τη σταδιακή του κατάργηση.
  • Το ίδιο το ΕΚΑΣ δεν είναι ένας δίκαιος και αποτελεσματικός τρόπος ενίσχυσης των μικροσυνταξιούχων.
  • Υπάρχει σχεδιασμός για αποκατάστασή του μέσω της Εθνικής Σύνταξης και του επανυπολογισμού των συντάξεων.

ΟΜΩΣ

  • Επειδή δεν είναι δυνατόν η κυβέρνηση της Αριστεράς να περιορίσει το εισόδημα των φτωχότερων συμπολιτών μας  έστω και για διάστημα λίγων μηνών σε τέτοιο ποσοστό, που είναι κρίσιμο για την αξιοπρεπή διαβίωσή τους.
  • Επειδή το δημοσιονομικό όφελος δεν είναι σπουδαίο.
  • Επειδή έρχεται σε σύγκρουση με τη διακηρυγμένη θέση μας για μείωση των βαρών της κρίσης στους ασθενέστερους.

                ΖΗΤΑΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΜΕΣΑ

Να αποκαταστήσει το εισόδημα των δικαιούχων του ΕΚΑΣ βρίσκοντας ΙΣΟΔΥΝΑΜΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ, μέχρι να ισχύσει ο νέος τρόπος υπολογισμού των συντάξεων και να καθιερωθεί το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης.

Νομαρχιακή Επιτροπή

ΣΥΡΙΖΑ ΛΑΣΙΘΙΟΥ

Ναρκωτικά… Ένα όπλο του καπιταλισμού

Γράφει ο Βαγγέλης Πάλλας,
Δημοσιογράφος I.F.J.

ΣΤΡΑΣΒΟΥΡΓΟ ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ

 

Κατ’ αρχήν ο Θεός, η φύση, έδωσε στον πλανήτη μας τα τρία κύρια βότανα το όπιο, την κόκα και το χασίς. Βότανα, που σύμφωνα με τις πιο πειστικές αναφορές χρησιμοποιήθηκαν από τους αρχαίους χρόνους κι από τους πιο προηγμένους λαούς για την καταπολέμηση των ασθενειών, της πείνας, της κόπωσης, του άγχους και περισσότερο για τον πνευματικό προσανατολισμό των ανθρώπων.

Και η πιο στοιχειώδεις εθνοβοτανολογική έρευνα οδηγεί στο συμπέρασμα, ότι κάθε μια από τις ουσίες επηρέασε κατά τρόπο ιδιαίτερο ιδιόμορφο την ανθρωπότητα και τους πολιτισμούς, που αναπτύχθηκαν σε τρεις διαφορετικές ηπείρους.

Η εξουσία αρχίζει να το χρησιμοποιεί για δικά της οφέλη, οικονομικά και πολιτικά. Όταν η κοινωνία δομή αλλάζει και το σύστημα γίνεται εθιστικό, τότε παρουσιάζονται προοδευτικά τα καταστροφικά αποτελέσματα.

 

ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ

Αυτοί είναι μερικοί από τους τρόπους, με τους οποίους τα ναρκωτικά χρησιμοποιήθηκαν μέχρι και τον 18ο αιώνα. Στις αρχές του 19ου αιώνα, το βότανο γίνεται φάρμακο. Η εξουσία αρχίζει να το χρησιμο­ποιεί για δικά της οφέλη, οικονομικά και πολιτικά. Όταν η κοινωνική δομή αλλάζει και το σύστημα γίνεται εθιστικό, τότε παρουσιάζονται προοδευτικά τα καταστροφικά αποτελέσματα. Για την ιστορία λοιπόν, το 1803 ανακαλύφθηκε η μορφίνη από ένα Γερμανό φαρμακοποιό. Μορφίνη, το φάρμακο του θεού (Gods own medicine), ήταν το προ­σωνύμιο που της έδωσαν οι γιατροί. Ακολούθησε η κωδείνη, το 1832 και η παπαβερίνη, το 1848. Αργότερο όλα τα υπόλοιπα. Επει­δή, όμως, από το 1803 η μορφίνη κυκλοφορεί μέσω γιατρών και Φαρμακειών, αποτελεσματική για τους πόνους και πολύ φθηνή, δη­μιουργώντας όμως ισχυρό πρόβλημα εθισμού, αναγκάζει τα κέντρα εξουσίας να δώσουν διαταγή να βρεθεί άλλη ουσία για τους πόνους. Έτσι λοιπόν, η Bayer το 1874 ανακαλύπτει και το 1898, προωθεί στην αγορά ένα καινούριο φάρμακο, την ηρωίνη. Ας δούμε, ωστόσο, τι έφταιξε και τα θεία βότανα έγιναν φαρμάκια και «κατασκεύασαν» αμέτρητα θύματα και γενιές εθισμένων. Ποιοι ήταν οι αρνητικοί παράγοντες, που δημιούργησαν τη σημερινή τραγική -πραγματικότητα. Όταν αναφερόμαστε στα αρχαία χρόνια, η εθνική παραγωγή ήταν μικρή, ήταν αυτορυθμιζόμενη και δεν υπήρχε μεγάλη κατανάλωση. Ήταν τέτοια η δομή της φεουδαρχικής οικονομίας, ώστε η λαϊκή κατανάλωση να ρυθμίζεται. Απ’ τον 19ο αιώνα, ο ιμπεριαλισμός, οι κατακτήσεις, το εμπόριο και το κέρδος δημιούργησαν τις εξής νοσηρές αιτίες:

Εθισμός. Τι είναι; Η Ευρώπη και η Αμερική τον θεωρούν αρρώστια ανίατη, προοδευτική και θανατηφόρα. Είναι μια αρρώστια ή κακή συνήθεια; Η κατάληξη είναι στις φύλακες σε ιδρύματα,  κοινότητες, νοσοκομεία και σε θάνατο.

 

ΜΙΖΕΡΙΑ ΚΑΙ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ

Τα ναρκωτικά ανθίζουν στη μιζέρια και στον κοινωνικό αποκλεισμό. Μπορούμε να πούμε ότι η χρήση ναρκωτικών ουσιών εντάσσεται σε μια γενικότερη «στρατηγική επιβίωσης», που δεν είναι παρά μια στρατηγική προσαρμογής σε συνθήκες οικονομικής και κοινωνικής περιθωριοποίησης.

Για τους νέους των υποβαθμισμένων συνοικιών και προαστίων των ιμπεριαλιστικών μεγαλουπόλεων, παιδιά μεταναστών, συνήθως ανέργων, φτωχών, εξαθλιωμένων, κοινωνικά αποκλεισμένων, η χρήση, αλλά και η διακίνηση ναρκωτικών γίνεται ένας τρόπος να ξεφύγουν απ’ τη μιζέρια.

Οι νέοι των πόλεων σε τι έχουν να ελπίσουν; Το μέλλον φαντάζει αβέβαιο. Από πού να πάρουν ερεθίσματα για παιδεία, όνειρα και εξέλιξη της προσωπικότητάς τους; Στο χρώμα ποιου ουρανού να στρέψουν το βλέμμα τους; Οι εξαρτημένοι είναι «παραβάτες» ή παιδιά αυτής της κοινωνικής κρίσης, αποδιοπομπαίοι τράγοι;

Η οικογένεια του εξαρτημένου είναι αυτή, που πρέπει να πληρώσει το τίμημα των ελλείψεων του κράτους και να ξεπουληθεί στα ιδιωτικά μαγαζάκια της απεξάρτησης αμφιβόλου ποιότητας, μην έχοντας κάποιο αρμόδιο φορέα να απευθυνθεί για να ζητήσει βοήθεια ή να κλείσει το πρόβλημά της στους τέσσερις τοίχους του σπιτιού της. Η καταστολή έχει πάρει τη θέση της  πρόληψης και της θεραπείας. Γιατί η δημόσια απεξάρτηση κοστίζει, αλλά κυρίως γιατί με την πρώτη καλύπτονται τα αίτια της κοινωνικής και πολιτικής διάστασης του προβλήματος και ο τοξικομανής, το εξιλαστήριο θύμα, πρέπει να πληρώσει με στιγματισμό, κοινωνικό ρατσισμό και αποκλεισμό.

Η κυρίαρχη αστική ιδεολογία, προσπαθεί με πλήθος επιχειρημάτων να εξηγήσει το φαινόμενο της εξάπλωσης της χρήσης ναρκωτικών ουσιών. Κάποιοι προσπαθούν να φορτώσουν την ευθύνη στον ίδιο τον χρήστη. Στην οικογένειά του, προπερνώντας τις κυρίαρχες αιτίες που παράγονται και διαμορφώνονται από τον καπιταλισμό.

Όσοι κάνουν χρήση ναρκωτικών ουσιών, προσπαθούν να καλύψουν  τα εσωτερικά τους κενά. Προσπαθούν σε μια τεχνητή πραγματικότητα να ανακαλύψουν ότι η καθημερινότητα τους στερεί.

Το απάνθρωπο καπιταλιστικό σύστημα, στο οποίο  ζούμε, προσπαθεί, όχι μόνο να δημιουργεί προβλήματα, στην καθημερινότητά μας, αλλά να μεταφέρει αυτά στους χρήστες, ενοχοποιώντας ακόμα και το περιβάλλον τους.

Τα ναρκωτικά είναι ένα από τα πολλά όπλα του καπιταλιστικού συστήματος, που προσπαθεί επιδέξια να ελέγξει η νεολαία, αλλά και τις λαϊκές μάζες. Το σύστημα θέλει τους πολίτες ναρκωμένους.

Βρέθηκα πρόσφατα στο Στρασβούργο, σε μια εκδήλωση στο Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο που διοργάνωσε η κοινοβουλευτική ομάδα των ευρωβουλευτών του ΚΚΕ, καλεσμένος μαζί με ομάδες απεξάρτηθέντων του ΚΚΕ, καλεσμένος μαζί με ομάδες απεξαρτηθέντων του ΚΕΘΕΑ και συγκεκριμένα από το πρόγραμμα «ΣΤΡΟΦΗ» Αθήνα, «Κύτταρο» Καλαμάτα και από Ήπειρο πρόγραμμα ενηλίκων.

Το ΚΕΘΕΑ είναι το μεγαλύτερο δίκτυο απεξάρτησης και κοινωνικής επανένταξης στην Ελλάδα και Σύμβουλος του ΟΗΕ σε θέματα ναρκωτικών. Στηρίζοντας  με νέα προγράμματα τις τοπικές κοινωνίες δίνει διέξοδο σε όσους έχουν ανάγκη απεξάρτησης.

Σε συνομιλία που είχα με την υπεύθυνη του προγράμματος «ΣΤΡΟΦΗ» κα ΣΚΟΡΔΟΓΙΑΝΝΗ – ΚΥΡΑΤΣΩ ανέλυσε ότι η δημιουργία νέων προγραμμάτων του ΚΕΘΕΑ γίνονται με βάση τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και ότι η συμμετοχή του κράτους έχει μειωθεί, ώστε τα προγράμματα να συντηρούνται και από χορηγούς. Τα προγράμματα υποκατάστατα ή άλλες ουσίες  «στεγνό» πρόγραμμα και η προσέλευση είναι εθελοντική. Πάνω από 100 μονάδες του ΚΕΘΕΑ σε όλη την  Ελλάδα, είναι αρμονικά ενταγμένες στις πόλεις, όπου βρίσκονται και συμβάλλουν θετικά στη ζωή της περιοχής.

Οι θέσεις του ΚΚΕ ξεχωρίζουν από τα άλλα αστικά κόμματα. Το ΚΚΕ έχει σταθερή θέση ότι η τοξικομανία ως κοινωνικό φαινόμενο δεν πρόκειται να εκλείψει, μέσα στα πλαίσια του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης.

Τα προγράμματα απεξάρτησης του ΚΕΘΕΑ αποτελούν ένα οργανωμένο,
ασφαλές και «καθαρό» από ουσίες περιβάλλον, όπου προσφέρονται δωρεάν
πολύπλευρες υπηρεσίες για την αντιμετώπιση του προβλήματος των ναρκωτικών στην τοπική κοινωνία, σε στενή συνεργασία μαζί της. Τα προγράμματα
του ΚΕΘΕΑ παρέχουν:

  • Έγκυρη και υπεύθυνη ενημέρωση για την εξάρτηση και τις δυνατότητες θεραπείας στους χρήστες ουσιών, τις οικογένειές τους και κάθε ενδιαφερόμενο.
  • «Στεγνό» πρόγραμμα ψυχοκοινωνικής υποστήριξης στους χρήστες ουσιών
    μέχρι την πλήρη απεξάρτηση και κοινωνική τους επανένταξη.
  • Πρόγραμμα συστηματικής υποστήριξης για τους συγγενείς και άλλα άτομα
    του στενού περιβάλλοντος του χρήστη όσο διαρκεί η διαδικασία απεξάρτησης,
    αλλά ακόμα κι όταν ο ίδιος ο χρήστης δεν έχει ενταχθεί σε θεραπεία.
  • Δημιουργία ενός ισχυρού τοπικού δικτύου ενημέρωσης και πρόληψης ενάντια στα ναρκωτικά, σε συνεργασία με άλλους φορείς της πόλης, μέσα από
    προγράμματα σε γειτονιές, σχολεία, συλλόγους, υπηρεσίες κ.ά.
  • Πρωτοβουλίες για τον πολιτισμό, την κοινωνία και το περιβάλλον με τη συμμετοχή των μελών τού προγράμματος και τη συνεργασία κατοίκων και τοπικών φορέων.
  • Εκπαίδευση σε επαγγελματικές ομάδες της ευρύτερης περιοχής που έρχονται σε επαφή με το πρόβλημα των ναρκωτικών, όπως επαγγελματίες υγείας
    και κοινωνικής φροντίδας, φαρμακοποιούς, εκπαιδευτικούς, αστυνομικούς
    κ.λπ.

Η μάχη ενάντια στις εξαρτήσεις απαιτεί τη σύγκρουση με κάθε πολιτική που συντηρεί το φαινόμενο, οδηγεί στην περιθωριοποίηση και βάζει πάνω από τον άνθρωπο το κέρδος. Η τοξικομανία είναι ένα πολυπαραγοντικό φαινόμενο με διαστάσεις πρωτίστως κοινωνικές, Ο αγώνας για πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου είναι κοινωνική υπόθεση. Χρειάζεται τη δημιουργία ενός κινήματος που θα διεκδικεί: Δημόσια στεγνά θεραπευτικά προγράμματα απεξάρτησης που θα καλύπτουν τις υπάρχουσες ανάγκες, ισότιμη κοινωνική επανένταξη των απεξαρτημένων, προγράμματα πρόληψης που θα ευαισθητοποιούν, θα ενημερώνουν σε βάθος και θα ανατρέπουν τους παγιωμένους μύθους και τις προκαταλήψεις για τα ναρκωτικά. Μα πάνω απ’ όλα, ένα κίνημα που θα διεκδικεί μια άλλη ποιότητα και στάση ζωής.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΣ ΛΟΓΟΣ: Αισιοδοξία μεσ’ απ’ τον πόνο

Γράρει ο Αρχιμανδρίτης
Ιγνάτιος Θ. Χατζηνικολάου

 

Διαβάζοντας το υπέροχο βιβλίο του Σέρβου αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς (1881-1956) «Αργά Βαδίζει ο Χριστός», που το βλέπω πάντα επίκαιρο, μα ειδικά στα σημερινά δράματα που αντιμετωπίζει η ταλαίπωρη χώρα μας και όχι μόνο, στάθηκα στα «Αποσπάσματα από τον Λόγο περί οπτισμού».

Οπτισμός, από το λατινικό optimismus που σημαίνει αισιοδοξία, αντίθετο του pessimismus που σημαίνει απαισιοδοξία. Και, ο άνθρωπος, ειδικά ο χριστιανός, πρέπει να χαρακτηρίζεται για τον οπτισμό του – αισιοδοξία του – , να μην απελπίζεται και μάλιστα, στο αποκορύφωμα του μεγαλείου, να χαίρεται για τα παθήματά του.

Ο Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς αναφέρει μια τέτοια κατάθεση αισιοδοξίας ενός αναπήρου πολέμου, νέου 25 ετών , που έχασε τα δύο του πόδια και που τον επισκέφθηκε στο σπίτι του μέσα στο μισοσκότεινο δωμάτιό του.

Ανατριχιαστή η συνομιλία του Αγίου με τον ανάπηρο νέο που «στο μαραμένο, ωχρό πρόσωπό του έλαμπε η χαρά. Όλο και μου φαινόταν ότι έβλεπα φωτοστέφανο γύρω από αυτό το κεχριμπαρένιο πρόσωπο».
Στη συνέχεια, και λόγω ελλείψεως χώρου ενός άρθρου, αναφέρω χαρακτηριστικά αποσπάσματα από τα λόγια του ανάπηρου μα χριστιανικότατου νέου, φωτεινό παράδειγμα για όλους μας: «Από τότε που έχασα τα πόδια μου απέκτησα μάτια. Ναι, βλέπω τη ζωή από τότε που κάθισα σ’ αυτήν τη πολυθρόνα. Η ζωή είναι τόσο ωραία, τόσο αρμονική. Η ασθένεια δεν είναι μεγάλο κακό, και ο θάνατος δεν είναι ούτε μεγάλο, ούτε μικρό κακό. Τα πόδια μου πλέον κρέμονται… Αλλά υπάρχει κάτι που κρατά και εμένα, όπως κρατώ εγώ τα παράλυτα πόδια μου, χωρίς το οποίο θα ήμουν ολόκληρος παράλυτος. Αυτό είναι η εσωτερική μου ψυχική αισιοδοξία. Η ψυχή μου για αρκετό καιρό ήταν παράλυτη. Η οπτική της ήταν παράλυτη. Όσο είχα υγεία δεν την αισθανόμουν…

Ευχαριστώ τον Θεόν που έγινε αυτός ο πόλεμος. Και ευχαριστώ τον Θεόν που ο εχθρός με άφησε ανάπηρο μ’ αυτόν τον τρόπο. Αυτός ο εχθρός έγινε ο καλύτερος ευεργέτης μου. Έχασα τα πόδια μου, αλλά κέρδισα την ψυχή μου. Πόσο σοφός είναι ο Θεός! Χρησιμοποιεί και το πιο σκληρό μέσον απέναντί μας για το δικό μας μέγιστο καλό. Έδωσα μόνο τα πόδια μου για την ψυχή μου. Να ξέρατε πόσο περισσότερο αξίζει η ψυχή από τα πόδια!

Από τότε που καθηλώθηκα σ’ αυτήν τη πολυθρόνα και παρατηρώ τον κόσμο από το παράθυρο, τακτοποίησα τις σκέψεις και τα αισθήματά μου. Το χάος για αρκετό καιρό κυριαρχούσε στο μυαλό μου και στην καρδιά μου. Για να μπορέσει ο άνθρωπος να δει την τάξη της ζωής και του κόσμου, πρέπει πρώτα να βάλει τάξη μέσα του. Αυτή την τάξη μόλις έβαλα μέσα μου. Διασκόρπισα το χάος και απέβαλα τον φόβο από μέσα μου. Κάποτε φοβόμουν ακόμα και το συνάχι, σήμερα στέκουν δίπλα μου, να δίπλα μου δυό παράλυτα πόδια, που κάποτε ήταν σύνθετο μέρος μου, και πλέον δεν έχω κανένα φόβο. Μια ανατροπή έγινε στην ψυχή μου. Τώρα που έγινα άσχημος, ο κόσμος μου φαίνεται ομορφότατος, και όταν όλος ο κόσμος με λυπάται, αρχίζω να λυπάμαι όλον τον κόσμο».

Απ’ αυτά τα λίγα, μα τόσο αισιόδοξα, τόσο αποκαλυπτικά, τόσο βιωματικά, τόσο ψυχοσωματικά σωτήρια λόγια πόσο θα πρέπει όλοι μας να οπλισθούμε με την παντοδύναμη και θεόδοτη αισιοδοξία. Και να ζούμε έντονα και αμετάκλητα, συν τοις άλλοις, τις βιωματικές μαρτυρίες του Αγίου Ιακώβου του αδελφοθέου: «Πάσαν χαράν ηγήσασθε, αδελφοί μας, όταν πειρασμοίς περιπέσητε ποικίλοις, ειδότες ότι το δοκίμιον υμών της πίστεως κατεργάζεται υπομονήν, η δεν υπομονή έργον τέλειον εχέτε» (Ιακ. 1,2), και του αποστόλου Παύλου «Χαίρω εν τοις παθήμασι μου» (Κολς. 1,24)

Αισιοδοξία, λοιπόν μέσα από όποιο πόνο αφιέμενοι στο έλεος του Θεού και πιστεύοντες σ’ Αυτόν.

Η Γερμανία εκτελεί ξανά τους Έλληνες – Εκτελεστικό απόσπασμα η Ελληνική (;) κυβέρνηση

Αυτό που ζούμε δεν μπορεί να είναι η πραγματικότητα. Είναι ένα «Game of thrones» και η Ελληνική κυβέρνηση είναι ο νεαρός Μπόλτον που δίνει τους ανθρώπους στα σκυλιά.

Αυτό που ζούμε είναι ένα θρίλερ.

Πού είναι η κοινωνική συνοχή που φωνάζει η Αριστερά «αριστερά» Τσίπρα;

Πού είναι η αριστερά σας και ο ανθρωπισμός της;

Ποιών τα ονόματα στήνετε στον τοίχο;

Εθνικό διχασμό επιδιώκετε;

Η μερίδα εκείνη της μικροαστικής νοοτροπίας με τους δύο μισθούς των δύο συζύγων, έστω και κουτσουρεμένων να στραφούν εναντίον των συμπολιτών τους, θεωρώντας τους έτσι υπεύθυνους για την κρίση;

Αυτό επιδιώκετε δίνοντας στα «σκυλιά» τις επιχειρήσεις που δεν κατάφεραν να διασωθούν του «Τιτανικού» της Ελλάδας;

Ποιοι είναι οι υπεύθυνοι της κρίσης; Οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες των Χανίων; Οι οικογένειες τους, τα παιδιά τους και τους στιγματίζετε; Οι περισσότεροι απ’ αυτούς που εσείς δίνετε τα ονόματά τους είχαν επιχειρήσεις από πριν γεννηθούμε. Ψωνίζαμε απ’ τα μαγαζιά τους. Ψώνιζαν οι γονείς μας πριν από μας και ήταν τίμιοι συμπολίτες μας. Μια ΖΩΗ ολόκληρη. όμως η κρίση ξεκινά απ’ το 2008 και όχι πριν 5 χρόνια που λέτε. Ξεκίνησε αμέσως μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, αμέσως μετά τα χρηματιστήρια και την «ισχυρή Ελλάδα» την θυμάστε; του Σημίτη.

Ισχυρή Ελλάδα, κραύγαζε ο Σημίτης, όταν ο Τσουκάτος βούταγε για το κόμμα όπως δήλωσε, τις σακούλες με τα χρήματα της Siemens.

Τους καταγγείλατε αυτούς;

Τους διαπομπεύσατε;

Τι κάνατε για το έγκλημα αυτό;

Τι κάνατε για το έγκλημα του χρηματιστηρίου; Τι κάνατε για την ΕΛΣΤΑΤ του Γεωργίου;

Διαπομπεύσατε, στήσατε στον τοίχο, δικάστε τους υπεύθυνους για τις «φούσκες» των Χρηματιστηρίων;

Για την αρπαγή των περιουσιών, για την μεγάλη κλοπή;

Οι επιχειρήσεις των Χανίων είναι οι δημιουργοί της κρίσης και τους δίνετε στα σκυλιά, οι Μπόλτον των «Games of throunes» της ζωής των ανθρώπων;

Τι κάνατε για τον εξωτερικό δανεισμό που προέβη ο Σημίτης; Που ξεκίνησε ο πακτωλός των δανεικών χρημάτων απ’ την Γερμανία για να γίνουν δήθεν οι Ολυμπιακοί Αγώνες αλλά στην ουσία άνοιγαν οι ασκοί του Αιόλου και ξεκίναγε το «πάρτυ».

Τα Ολυμπιακά χωριά μιας χρήσης που χτίστηκαν με δανεικά λεφτά απ’ την Γερμανία; Που τοκίστηκαν, που κεφαλοποιήθηκαν οι τόκοι, που ξανατοκίσθηκαν με τόκους υπερημερίας και τα χρέη αυτά φορτώθηκαν στις πλάτες του λαού και των Ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων; Τι κάνατε «αριστερά» βουλευτές που σας ψηφίσαμε;

Βάλλια Βαγιωνάκη που σε ψηφίσαμε γιατί σε ξέραμε μια ζωή στους δρόμους και που αντάλλαξες τους αγώνες σου μ’ ένα κραγιόν; Υπόγραψες και συ καταγγέλλοντας και διαπομπεύοντας ως υπεύθυνους αυτής της κατάστασης τους συμπολίτες σου που επλήγησαν 8 συναπτά έτη απ’ την κρίση και δεν μπορούν, ν’ ανταπεξέλθουν!!

Τώρα ψήφισες τα Ολυμπιακά χωριά να πάνε στο υπερταμείο και να τ’ αγοράσουν για κομμάτι ψωμί ενώ μας υπερχρέωσαν γι’ αυτά.

Ωραία μέθοδος: Δανείζομε λίγα, φτιάχνουν οι δανειζόμενοι, αφήνομε τα λίγα που δανείσαμε να γίνουν πολλά και τους βουτάμε ότι έφτιαξαν για κομμάτι ψωμί. Μπράβο στον Καπιταλισμό αριστερέ Τσίπρα.

Και συ, αντάρτη του γλυκού νερού, Πολλάκη. Άλλο αντάρτης και άλλο φωνακλάς παντός καιρού. Και συ Αντώνη Μπαλωμενάκη ψήφισες και συ την διαπόμπευση των συμπολιτών σου, των οικογενειών τους, των παιδιών τους. Εσύ δεν έχεις παιδιά; Ψήφισες και συ τον διχασμό της κοινωνίας υποδεικνύοντας τα θύματα για ενόχους.

Δεν θα τα καταφέρετε να μας διχάσετε. Είμαστε συμπαθείς προς τους συμπολίτες μας που πλήγησαν απ’ την κρίση και εγκλωβισμένοι σ’ αυτήν δεν μπορούν ν’ ανταπεξέλθουν. Νοιώθουμε απέραντη περιφρόνηση για όλους εσάς που για μια θέση εξουσίας απεμπολήσατε τις αρχές σας. Για μια θέση εξουσίας συμμετέχετε σαν Νέρωνες στον διαμελισμό της χώρας μας.

Και για μια μικρή – μικρή μερίδα που κομπλεξικά αναμασά: «Καλά να πάθουν. Οι γυναίκες τους φορούσαν κολόνιες και δεν βρωμούσαν ιδρωτίλα. Το επαναστατικό είναι να βρωμάνε! Τα παιδιά τους, σπουδάσανε και δεν πήγαν να σκάβουν».

Αυτοί δεν είναι επαναστάτες είναι κομπλεξικοί που με την πρώτη ευκαιρία τρέχουν πρώτοι στις δεξιώσεις. Αρκεί να έχουν την ευκαιρία!

 

Αργυρώ Βαραντάκη

Να γιατί ο Αθλητισμός γεννήθηκε στην Κρήτη

Του Μ.Μ.Κουτσουράκη

Ο κλασικός αθλητισμός με τα αγωνίσματα στίβου, που είχε πάρει τόσο σπουδαία θέση στην κοινωνική ζωή – κρατών της αρχαιότητας, έχει την καταγωγή του από την Κρήτη.

Ακόμα και αν δεν είχαμε καμιά ιστορική μαρτυρία και μόνο η παράσταση της Κνωσού της ταυροκαθαψίας, της ταυρομαχίας, όπως τη λέμε που η επιθετική στάση του ταύρου βρίσκεται σε τέλεια εξάρτηση, ενώ συγχρόνως αθλητές και αθλήτριες εκτελούν επικίνδυνες ακροβατικές ασκήσεις στη ράχη του φτάνει για να κάνουμε πολλές σκέψεις.

Γιατί οι ασκήσεις αυτές απαιτούν μεγάλη ακροβατική δεξιοτεχνία, ικανότητα, θάρρος, που επιτυγχάνονται με μακροχρόνια επιμονή και συνεχή άσκηση. Το σπουδαίο όμως είναι πως η Μινωική Κρήτη ο αθλητισμός δεν αντιμετωπιζόταν με την στενή και περιορισμένη αντίληψη  που παρατηρείτε στην εποχή μας,, σαν εξαίρεση και μεμονωμένα, αφήνοντας όσους είχαν αθλητικό ταλέντο και έφεση να τα βγάλει πέρα μόνος του.

Οι νέοι μέχρι μιας ορισμένης ηλικίας γυμναζόταν μόνοι τους, άγνωστο γιατί και λεγόταν ΄΄ σκότιοι΄΄. Με το μέστωμά τους που έβγαιναν στην κοινωνία, κατατάσσονταν στις ΄΄αγέλες΄΄ και γυμναζόταν κάτω από την επίβλεψη του αγελάτη.

Έχουμε δηλαδή εδώ ένα φαινόμενο πάγνοινου αθλητισμού, με την καθολική συμμετοχή των εφήβων και των νέων. Εκεί καλλιεργούσαν με τις γυμναστικές ασκήσεις τη μυϊκή δύναμη το θάρρος, την ανδρεία, την πειθαρχία, αρχές και επιδιώξεις του αθλητισμού.

Τα μέλη της αγέλης είχαν κοινό συσσίτιο, που το παρείχε η πολιτεία δωρεάν. Εκτός όμως από αυτά, μέλη μα της Πολιτείας ήταν και η πνευματική καλλιέργεια των νέων. Γιατί εκτός από τον αθλητισμό, τροφή κατάλληλη για τη σωματική ανάπτυξη, η Πολιτεία παρείχε στους νέους και πνευματική τροφή, αυτή που ο Αιλιανός μας λέγει στην ιστορία του. ΄΄Κρήτες τους παίδεας, ίνα εκ της μουσικής, μανθάνειν πρώτον τους νόμους εκέλευιν μετά μελωδίας, ίνα εκ της μουσική ψυχαγωγούνται και  ευκολώτερους αυτούς τη μνήμη διαλαμβάνωση και ίνω μήτι των  κεκωλυμένων πράξαντες αγνοία πεποιηκέναι, την απολογίαν έχωσιν… Δεύτερον Δε μάθημα έταξαν τους των θεών ύμνους μανθάνειν. Τρίτον τα των αγαθών ανδρών εγκώμια΄΄.

Για να γίνονται λοιπόν σωστοί πολίτες οι Κρήτες, από την παιδική του ηλικία, η πολιτεία φρόντιζε, όχι μόνο για την υγιεινή τους ανάπτυξη, αλλά και για την πνευματική και ηθική τους ανάπτυξη, με τι να τους μαθαίνει:

1.       Τους νόμους της πολιτείας. Για να τους μαθαίνουν μάλιστα καλύτερα και ευκολότερα και να μην τους ξεχνούν, τους είχαν μελοποιήσει και τους μάθαιναν τραγουδιστά.

2.       Να τους ψυχαγωγεί με τη μουσική.

3.       Διδάσκονταν τη θεοσέβεια με τους ύμνους των θεών.

4.       Μάθαιναν την ιστορία της πατρίδας των με την ξεχωριστή έξαρση των κατορθωμάτων των ηρώων, των αγαθών ανδρών.

Μια και η Κρήτη ήταν θαλασσοκράτειρα, με την εμπορική και πνευματική επικοινωνία με την άλλη Ελλάδα, όπως ήταν φυσικό μετέφερε και τον αθλητισμό. Κατά την παράδοση, τους Ολυμπιακούς αγώνες τους θέσπισε ο Ίδης Ηρακλής (όχι ο Ηρακλής που ξέρουμε με τους 12 άθλους). Ο Ίδης Ηρακλής, είναι ένας από τους 5 αδελφούς Κουρήτες ή Δάκτυλοι, στους οποίους η Θεά Ρέα, η γυναίκα του Κρόνου παράδωσε το νεογέννητο Δία να τον κρύψουν και να τον φροντίσουν, για να γλιτώσει από τη βουλιμία του πατέρα του Κρόνου που έτρωγε τα παιδιά του, για να μην του πάρουν τον θρόνο.

Αργότερα ο Ίδης Ηρακλής πήγε από την Κρήτη στην Αρχαία Ολυμπία και ίδρυσε τους Ολυμπιακούς αγώνες θέλοντας μάλιστα να τιμήσει τα  αδέλφια του, που μαζί με αυτόν ήταν πέντε, όρισε οι αγώνες να γίνονται κάθε πέμπτο χρόνο, χρονικό διάστημα που μεσολαβεί, τέσσερα πλήρη χρόνια.

Η πρώτη Ολυμπιάδα που έγιναν οι πρώτοι Ολυμπιακοί αγώνες, τοποθετούνται ατο έτος 776 π.Χ. Η χρονιά αυτή αποτελεί και την αφετηρία από την οποία οι αρχαίοι μετρούσαν και τα μεγάλα ιστορικά γεγονότα.

Και μόνον αν λάβουμε υπ΄όψιν μας τα φοβερά και αγεφύρωτα μίση που χώριζαν τις πόλεις – κράτη της αρχαιότητας μεταξύ τους από τη μια και τις τρομακτικές διαστάσεις που έπαιρναν οι καταστροφές από τις συγκρούσεις μεταξύ τους, που καμιά δύναμη δεν μπορούσε να τις σταματήσει παρά μόνο οι εκεχειρίες, μπορούμε να πάρουμε μια μικρή ιδέα του τι σήμαινε γι΄αυτούς αθλητισμός, αθλητική ιδέα και Ολυμπιακό πνεύμα.

Παρ΄όλο Δε που ο Θεοδόσιος ο Μέγας τους έθεσε εκτός νόμου με το διάταγμα του της καταργήσεως των Ολυμπιακών αγώνων και του αθλητισμού στα 394 μ.Χ. που για 14 αιώνες έμεινε στην αφάνεια και τη λησμονιά, εν τούτοις ο κλασικός αθλητισμός και οι Ολυμπιακοί αγώνες, ξανάρχισαν χάρη στις προσπάθειες του Ελλημολάτρη Γάλλου Βαρόνου Rierre de Coubertin. Το βέβαιο πάντως είναι ότι προτού οι αρχαίοι Έλληνες αρχίσουν να μαζεύονται στην Αρχαία Ολυμπία, όπως τους υπέδειξε ο ΄΄Ιδης Ηρακλής, οι Κρήτες με την φροντίδα της πολιτείας ήξεραν να γυμνάζονται πολλούς αιώνες πρωτύτερα.

rizaonline.gr

 

Παράσταση διαμαρτυρίας του ΠΑΜΕ Χανίων στην Επιθεώρηση Εργασίας για τον θάνατο εργάτη στο ΒΙΟ.ΠΑ.

Με ανακοίνωσή της η Γραμματεία Χανίων του ΠΑΜΕ εκφράζει την οργή της για το νέο εργατικό ατύχημα που συνέβη στο Βιοτεχνικό Πάρκο Χανίων, όταν αλλοδαπός εργάτης Πακιστανικής καταγωγής καταπλακώθηκε από μηχάνημα κλαρκ με το οποίο εκτελούσε εργασίες με αποτέλεσμα να τραυματισθεί θανάσιμα στο κεφάλι. Σύμφωνα με πληροφορίες ο άτυχος εργάτης δεν είχε την απαραίτητη άδεια για τον χειρισμό του κλάρκ.

Με αφορμή αυτό το γεγονός η Γραμματεία Χανίων του ΠΑΜΕ καλεί τους εργαζόμενους των Χανίων να δώσουν το παρόν αύριο 12/7 στην παράσταση διαμαρτυρίας στην Επιθεώρηση Εργασίας (Ξανθουδίδου 28) στις 12:00 και στην Αντιπεριφέρεια στη 13:00 το μεσημέρι.

Αναλυτικότερα, όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, “τον τελευταίο καιρό τα εργατικά ατυχήματα τείνουν να γίνουν καθημερινό φαινόμενο στην Κρήτη. Στις αρχές Ιούνη στα Χανιά, εργάτης των ΟΤΑ εκτελώντας εργασίες τραυματίστηκε και νοσηλεύεται ακόμα στην εντατική. Την Τρίτη 28 Ιούνη κατέληξε 64χρονος οικοδόμος που έπεσε από σκαλωσιά στο Κουμ Καπί στα Χανιά ενώ νωπές είναι οι μνήμες ακόμα από το ατύχημα στις 5 Ιούλη όταν λεωφορείο που μετέφερε ξενοδοχοϋπαλλήλους τυλίχθηκε στις φλόγες ενώ κινείτο στην Εθνική Οδό Ηρακλείου – Αγίου Νικολάου, στο ύψος του αεροδρομίου Ηρακλείου, χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί κανείς.

Είναι φανερό πλέον πως για να διασφαλιστούν τα κέρδη του μεγάλου κεφαλαίου οι εργοδότες, πέρα από τα μεροκάματα πείνας, θεωρούν πολυτέλεια και τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας.

Η εντατικοποίηση της εργασίας, το άγχος των εργαζομένων για ’’να βγει η δουλειά’’ πιο γρήγορα, οι ελλείψεις ειδικευμένου προσωπικού, οι μειωμένοι έλεγχοι για την υγεία και την ασφάλεια αλλά και η έλλειψη των απαραίτητων κρατικών ελεγκτικών μηχανισμών είναι οι παράγοντες που καθημερινά εργαζόμενοι θυσιάζουν τη ζωή τους για τα κέρδη του μεγάλου κεφαλαίου.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχει τεράστιες ευθύνες τόσο για την κατάσταση στις Επιθεωρήσεις Εργασίας όσο και για το γεγονός ότι ανοίγοντας τον εργασιακό νόμο θα ξεθεμελιώσει κάθε κατάκτηση μέτρων υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς.

ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΑΜΕΤΟΧΟΣ

Η ΠΑΛΗ ΓΙΑ ΜΕΤΡΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΑΦΟΡΑ ΠΡΩΤΑ ΑΠ’ ΟΛΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ.

Η γραμματεία Ν. Χανίων του ΠΑΜΕ εκφράζει τα θερμά της συλλυπητήρια στους οικείους του αδικοχαμένου συναδέλφου.

Καλούμε όλους τους εργαζόμενους των Χανίων να δώσουν το παρόν αύριο 12/7 στην παράσταση διαμαρτυρίας στην Επιθεώρηση Εργασίας (Ξανθουδίδου 28) στις 12:00 και στην Αντιπεριφέρεια στη 13:00 το μεσημέρι.

Διεκδικούμε:
• Άμεσα να γίνει διερεύνηση των αιτιών του εργατικού ατυχήματος.
• Να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για να μην επαναληφθεί κανένα ατύχημα.
• Να γίνονται τακτικοί και ουσιαστικοί έλεγχοι στους χώρους δουλειάς.
• Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας

FT: Ο Τσίπρας που «έσπασε» την 60 ετών «γραμμή» του ΝΑΤΟ για χάρη της Ρωσίας και η αντίδραση Ομπάμα

Ως κορυφαίο γεγονός των εργασιών της Συνόδου Κορυφής των ηγετών των χωρών -μελών του ΝΑΤΟ στη Βαρσοβία, αναδεικνύουν οι Financial Times τη διαφοροποίηση του Αλέξη Τσίπρα και την τοποθέτηση του υπέρ της συνεργασίας με την Ρωσία. Η θέση του αυτή ερμηνεύθηκε ως «διάρρηξη» της επίσημης γραμμής της Συμμαχίας από το έτος σύστασης της μέχρι και σήμερα…

Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα «Οι ηγέτες του ΝΑΤΟ κάθισαν για το δείπνο στο προεδρικό μέγαρο της Βαρσοβίας την Παρασκευή, ολοκληρώνοντας μια ημέρα σκληρών διαπραγματεύσεων για τη Ρωσία και την ανάγκη να σταλεί ένα ισχυρό σήμα στο Κρεμλίνο για την θέση της Συμμ Ανατολικής Ευρώπης στη Συμμαχία. ένας μετά τον άλλον οι ηγέτες της ισχυρότερης στρατιωτικής συμμαχίας του κόσμου επανέλαβαν τις προσεκτικά εκφρασμένες δεσμεύσεις για ενότητα –μέχρι που μίλησε ο Έλληνας πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας».

Και συνεχίζει: «Ο κ. Τσίπρας, σε αντίθεση με τους άλλους, είπε ότι ήρθε η ώρα να σταματήσει η αντιπαράθεση με τη Ρωσία. Υπό τους ίδιους αστραφτερούς πολυελαίους που φώτισαν την υπογραφή του Συμφώνου της Βαρσοβίας πριν από 61 χρόνια, έσπασε την επίσημη γραμμή και υποστήριξε πως πρέπει να υπάρξει συνεργασία με τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν».

Ωστόσο, την τοποθέτησή του κ.Τσίπρα «έκοψε» (μάλιστα στο πρωτότυπο χρησιμοποιείται η πιο σκληρή φράση slapped down) o αμερικανός πρόεδρος, Μπαράκ Ομπάμα».

huffingtonpost.gr

Νέες συλλήψεις κατασκηνωτών στο Κουρταλιώτικο Φαράγγι και τη Μονή Πρέβελη

Η κατασκήνωση, τα χρόνια της κρίσης, έχει γίνει ένας φθηνός τρόπος για να κάνουν διακοπές άνθρωποι που αλλιώς δε θα μπορούσαν. Όμως, αυτό δε φαίνεται να συγκινεί τις αστυνομικές αρχές που συνεχίζουν να προχωρούν σε συλλήψεις κατασκηνωτών.

Έτσι, το Σάββατο το πρωί η αστυνομία πραγματοποίησε έφοδο, προχώρησε σε 9 συλλήψεις κατασκηνωτών στο Κουρταλιώτικο Φαράγγι και στη Λίμνη Πρέβελη, εκ των οποίων ο ένας και για κατοχή κάνναβης.

Η επιχείρηση της αστυνομίας, όπως άλλωστε και οι προηγούμενες παρόμοιου τύπου, εντάσσεται στο πλαίσιο στοχευμένων ελέγχων και εφαρμογής ειδικού σχεδίου, για την πρόληψη και καταστολή παραβατικών συμπεριφορών, αλλά και την τήρηση και εφαρμογή της νομοθεσίας και της “ευταξίας”, σε τουριστικές περιοχές. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται σε περιοχές ενταγμένες στο πρόγραμμα NATURA 2000 ενώ οι επιχειρήσεις πραγματοποιούνται σε όλο το μήκος και το πλάτος της Κρήτης.

Πάντως, να υπενθυμίσουμε, ότι τον Αύγουστο του 2010 το φοινικόδασος του Πρέβελη κάηκε κατά 70% λόγω πυρκαγιάς.

Πιο αναλυτικά, σε σχετικό δελτίο τύπου της αστυνομίας αναφέρονται τα εξής:

Στο πλαίσιο, στοχευμένων ελέγχων και εφαρμογής ειδικού σχεδίου, για την πρόληψη και καταστολή παραβατικών συμπεριφορών, αλλά και την τήρηση και εφαρμογή της νομοθεσίας σε τουριστικές περιοχές, πραγματοποιήθηκε, σήμερα (09.07.2016) το πρωί, συντονισμένη αστυνομική επιχείρηση, στην προστατευόμενη τουριστική περιοχή Κουρταλιώτικο Φαράγγι και Λίμνη Πρέβελη του Δήμου Αγίου Βασιλείου.

Η συγκεκριμένη περιοχή, είναι ενταγμένη στο πρόγραμμα ΝΑΤΟΥΡΑ και χαρακτηρισμένη ως περιοχή, ιδιαίτερου φυσικού κάλους.

Στην επιχείρηση συμμετείχαν, αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Ρεθύμνου, του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών Ρεθύμνου και του Τμήματος Αστυνομικών Επιχειρήσεων Ρεθύμνου.

Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης, συνελήφθησαν εννέα (9) άτομα, ηλικίας από 21 έως 45 ετών και συγκεκριμένα 8 ημεδαποί (5 άνδρες και 3 γυναίκες) και 27χρονη αλλοδαπή υπήκοος Ισραήλ, διότι είχαν κατασκηνώσει παράνομα σε χώρο ενταγμένο στο πρόγραμμα ΝΑΤΟΥΡΑ και χαρακτηρισμένο ως περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλους.

Επιπλέον, σε βάρος 45χρονης σχηματίστηκε δικογραφία για παραβάσεις της Νομοθεσίας περί ναρκωτικών ουσιών, καθώς βρέθηκε στην κατοχή της και κατασχέθηκε μοκροποσότητα κατεργασμένης κάνναβης (σοκολάτα).

Το προανακριτικό έργο διενεργείται, από το Τμήμα Δίωξης Ναρκωτικών Ρεθύμνου σε συνεργασία με το Αστυνομικό Τμήμα Λάμπης.

Ποιοι ήταν οι συντελεστές της επιτυχίας της Ευρωπαϊκής Γιορτής Μουσικής στα Χανιά

Με κείμενό της η ομάδα διοργάνωσης της Ευρωπαϊκής Γιορτής της Μουσικής ευχαρίστησε θερμά όλους όλους όσους στήριξαν την Ευρωπαϊκή Γιορτή της Μουσικής η οποία πραγματοποιήθηκε στις 19, 20 & 21 Ιουνίου στα Χανιά σε διάφορα σημεία της πόλης.

Γράφουν σχετικά:

 

Για δεύτερη συνεχή χρονιά οι εκδηλώσεις της ΕΓΜ έδωσαν το έναυσμα σε δεκάδες καλλιτέχνες, υποστηρικτές, συνεργάτες και εθελοντές να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να γιορτάσουν στους ρυθμούς της μουσικής τη μελωδικότερη διοργάνωση της πόλης. Εκατοντάδες θεατές, μουσικόφιλοι, τουρίστες και περαστικοί παρακολούθησαν και συμμετείχαν ενεργά με την παρουσία τους στις εκδηλώσεις του τριημέρου, επιβεβαιώνοντας έτσι με τον πιο ηχηρό τρόπο την ανάγκη για περισσότερη μουσική και περισσότερες πολιτιστικές παραγωγές στην πόλη των Χανίων. Για αυτό το λόγο θα θέλαμε πρωτίστως να ευχαριστήσουμε όλους όσους στήριξαν την διοργάνωση με την παρουσία τους στις εκδηλώσεις μας.

Θα θέλαμε επίσης να ευχαριστήσουμε θερμά τους μουσικούς αλλά και όλους τους καλλιτέχνες που μας τίμησαν με τη συμμετοχή τους και που εμπιστεύτηκαν τη διοργάνωσή μας για την παρουσίαση της δουλειάς τους.

Αντιλαμβανόμενοι τις δυσκολίες πραγματοποίησης μιας τέτοιας εκδήλωσης εν καιρώ οικονομικής κρίσης δε θα μπορούσαμε να μην ευχαριστήσουμε, επίσης, όλους όσους στήριξαν οικονομικά αλλά και πρακτικά / υλικά τη διοργάνωση.
Συγκεκριμένα, θα θέλαμε να δώσουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ:

Για την οικονομική συνεισφορά τους: τη Μαδούλκα Βασιλική και τη Europe Direct Περιφέρειας Κρήτης, τη Νικολακάκη Άννα και την ANEK Lines & Blue Star Ferries, τη Μηλάκη Μαριάννα και το ΙΝΚΑ Χανίων, την Παναγάκου Αλίκη και το Alcanea Boutique Hotel, τη Σκουλούδη Άρτεμις και το Fagotto Jazz Bar, τον Βεζονιεράκη Άρη και το bar Kibar, τους Μποτωνάκη Μιχάλη, Ζουλάκη Σταύρο, Νικολακάκη Μάνθο και Σκορδύλη Δημήτρη και το bar-restaurant Bohème, τους Χαριτάκη Βασίλη και Ρόβλια Κώστα και το bar Safe as Milk, τον Αστερίου Δημήτρη και το bar Ababa, την Τσώνου Μαρία και το bar Τα δύο λουξ, τους Τσόντο Μανούσο και Μανάκο Δημήτρη και το bar Blow, τον Μαρακάκη Χάρη και το bar-restaurant Παλλάς, τον Ντουντουνάκη Κώστα και το bar Συναγωγή, την Κάλλια Σωτηράκη και τον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο Χανίων, την Πετρόχειλου Μαρία και το εστιατόριο Palazzo al mare, την Ανδριανάκη Μαρία και το μεζεδοπωλείο Φτούκα καθώς και τον Κοντορουχά Γιώργο και το A4 Copyworks που ανέλαβαν το έντυπο υλικό της διοργάνωσης.
Επίσης, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε:

τους χορηγούς διαμονής: τον Καλλιγέρη Γιώργο και το Porto Antico Hotel, τον Προβατόπουλο Γιώργο και το Ionas Boutique Hotel, τον Σπανάκη Ιωάννη και το Tellus Travel, τον Νευραδάκη Μιχάλη και το Cactus House
την Αθηναϊκή Ζυθοποιΐα Α.Ε. και συγκεκριμένα τον Νάκη Γιώργο για την προϊοντική χορηγία στις εκδηλώσεις μας στο Γυαλί Τζαμί

τους χορηγούς επικοινωνίας: JOY radio 106.5, d-code 96.2, Zarpa.gr, Flashnews.gr, Superfm 89.6, ΚρήτηFM 101,5, και τον Αγώνα της Κρήτης

το Λύκο Γιάννη και την εταιρεία «εναΔύο πολυμέσα» για τη φροντίδα του ήχου και τη τεχνική υποστήριξη που μας προσέφερε ώστε να διεξαχθούν με επιτυχία όλες μας οι εκδηλώσεις. Επίσης τους Λεφάκη Μανώλη, Παπαδάκη Μανώλη και Γιαννικάκη Γιάννη για την προσπάθεια που κατέβαλαν κάτω από δύσκολες συνθήκες για την πραγματοποίηση των εκδηλώσεων.

τον Αρχοντάκη Στέφανο για τη δημιουργία του ραδιοφωνικού μας σποτ

την Καπή Θεανώ, την Παπαγεωργίου Μάρα και τη Φωτιάδου Στεφανία για την πολύτιμη συνεισφορά τους και την υποστήριξή τους στο σχεδιασμό και την εκτύπωση του οπτικού υλικού της Ευρωπαϊκής Γιορτής της Μουσικής.

τους Καλιοτζή Γιώργο και Μανωλικάκη Λεωνίδα από την ΚΕΠΠΕΔΗΧ – ΚΑΜ, τον Κακάρογλου Λεωνίδα που φρόντισε για την εξασφάλιση των κινηματογραφικών ταινιών που προβλήθηκαν στον Δημοτικό Κινηματογράφο Κήπο, τον Ορφανουδάκη Χρυσόστομο και το εστιατόριο Χρυσόστομος για την ευγενική παροχή ρεύματος για τις ανάγκες των συναυλιών στην Πύλη της Άμμου, τον Μανουσάκη Γιώργο για την ευγενική παροχή της εξέδρας στην Πύλη της Άμμου, την Αννιτσάκη Δέσποινα, τον Φραγκιαδάκη Μιχάλη, τον Δασκαλάκη Άγγελο, τον Georges Perot, τον Σγουρόπουλο Θεόφιλο για τη φωτογράφηση, τη Σπανουδάκη Ιωάννα, τον Βόλτα Κωνσταντίνο, τον Μεσαρχάκη Μάνο και το εστιατόριο Κουζίνα ΕΠΕ, τον Ξανθουδάκη Αντώνη και τον Χατζηπαράσχο Μανούσο.

Τον Καλαϊτζάκη Μάνθο και το Come cafe-bar, το Fagotto Jazz Bar, το μπαρ Μαμούθ, τον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο Χανίων και την ALS Gallery για τη συνεργασία τους στη διοργάνωση και τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμά μας

Για τη διοργάνωση των εκδηλώσεων:

την Τέγου Ευανθία από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Χανίων για τη στήριξη και βοήθειά της στην αδειοδότηση των χώρων που υπάγονται στην Αρχαιολογία και την ομαλή διεξαγωγή των εκδηλώσεων στους χώρους αυτούς.

το Λιμενικό Ταμείο και το Λιμεναρχείο Χανίων για τη συμπαράσταση και την κατανόηση και το ΕΚΑΒ Χανίων και τη Σκαράκη Άντυ για την άμεση ανταπόκριση σε μια έκτακτη ανάγκη που προέκυψε σε κάποια από τις εκδηλώσεις μας

τον Τσαγκαράκη Γιάννη και το Δήμο Αγίου Νικολάου για την πολύτιμη βοήθεια που μας προσέφεραν αναφορικά με τις μετακινήσεις των καλλιτεχνών.

Να ευχαριστήσουμε ακόμα τους συνδιοργανωτές μας:

την Europe Direct Περιφέρειας Κρήτης, το Δήμο Χανίων και συγκεκριμένα τις Περράκη Βαρβάρα και Κοτσιφάκη Μαρία και την ΚΕΠΠΕΔΗΧ – ΚΑΜ

Ευχαριστούμε, τέλος, όλους αυτούς που μας στήριξαν και μας έδωσαν δύναμη σε όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας, αλλά και όλους αυτούς που έδωσαν το παρόν στις μουσικές εκδηλώσεις του τριημέρου και συμμετείχαν ενεργά στη γιορτή της μουσικής!

Η ομάδα διοργάνωσης της Ευρωπαϊκής Γιορτής της Μουσικής,
Κατερίνα Γναφάκη
Κατερίνα Λιοδάκη
Γιώργος Χατζηδάκης