22.3 C
Chania
Monday, October 7, 2024

Πρώτα τα Χανιά σε παρένθετες μητέρες – Σπάνε ταμπού δεκαετιών | Βίντεο

Σε μια εποχή που ο μέσος όρος ηλικίας των γυναικών που αποκτά το πρώτο της παιδί αυξάνεται  η επιστήμη δίνει  απαντήσεις και για τις πιο  δύσκολες αντικειμενικά  περιπτώσεις, όπως αυτές της παρένθετης μητρότητας.

Τα Χανιά διατηρούν πρωτιά σε σχέση με τους υπόλοιπους νομούς της χώρας σύμφωνα  με τον μαιευτήρα γυναικολόγο Γιάννη Γιακουμάκη  αποδεικνύοντας ότι και τα μεγαλύτερα ταμπού καταρρίπτονται   όταν υπάρχει προσωπική βούληση και ισχυρό  θεσμικό πλαίσιο.

Δείτε το σχετικό βίντεο από τη Νέα Τηλεόραση:

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=YUrPMew9pMI”]

 

 

Δύο μήνες σκληρής δουλειάς για την Κρητική Ομάδα Σκύλων Ανίχνευσης Δηλητηριασμένων Δολωμάτων | Φωτός

Περισσότερες από 100 φόλες, πολλά σκυλιά και άγρια προστατευόμενα ζώα νεκρά είναι ο απολογισμός του πρώτου διμήνου της δράσης της Κρητικής Ομάδας Σκύλων Ανίχνευσης Δηλητηριασμένων Δολωμάτων (ΚΟΣ) που δραστηριοποιείται στο νησί από τις 21 Ιουλίου 2016.

Η Κρητική Ομάδα Σκύλων αποτελείται από δύο Ομοσπονδιακούς Θηροφύλακες (χειριστές) και δύο γερμανικά ποιμενικά σκυλιά, που περιπολούν στην ύπαιθρο της Κρήτης χωρισμένοι σε δύο κλιμάκια. Υπηρεσιακά ανήκουν στην Α’ Κυνηγετική Ομοσπονδία Κρήτης & Δωδεκανήσου (ΑΚΟΚΔ) και επιβλέπονται επιστημονικά από το Πανεπιστήμιο Κρήτης-Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης (ΜΦΙΚ).

Πιο συγκεκριμένα, οι ειδικά εκπαιδευμένες Ντάικα και Καρίνα με την επίβλεψη των χειριστών τους Σπύρου Νηστικάκη και Γιάννη Γρηγοράκη έχουν πραγματοποιήσει έρευνες σε περισσότερα από 32 καταγγελλόμενα περιστατικά χρήσης δηλητηρίων τα 23 εκ των οποίων απέδωσαν ευρήματα. Τα αποτελέσματα δυστυχώς τραγικά: περισσότερα από 100 δηλητηριασμένα δολώματα και 23 νεκρά ζώα, οικόσιτα και άγρια.  Στα δεδομένα αυτά δεν συνυπολογίζονται τα άγρια ζώα που παραδίδονται για περίθαλψη στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης αλλά και στα Κέντρα Περίθαλψης Άγριων Ζώων της χώρας, δηλητηριασμένα δευτερογενώς (κυρίως πτωματοφάγα πουλιά που έχουν καταναλώσει δηλητηριασμένα νεκρά  ζώα).

Daika_web use_

Σε 13 περιπτώσεις, κατατέθηκε μήνυση και παραδόθηκαν τα πειστήρια για να προχωρήσει η τοξικολογική εξέταση και να σχηματιστεί αντίστοιχη δικογραφία από τις αρμόδιες υπηρεσίες (Δ/νσεις Δασών ή Αστυνομικά Τμήματα).

Η έξαρση του φαινομένου παρατηρείται  ιδιαίτερα την περίοδο Αύγουστος-Νοέμβριος, οπότε και η δραστηριότητα στην ύπαιθρο (αγροτικές εργασίες, κτηνοτροφία και κυνήγι) βρίσκεται στο απόγειό της. Από μελέτες που έχει διεξάγει το Πανεπιστήμιο Κρήτης-Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης αλλά και η Εθνική Ομάδα Εργασίας Ενάντια στα Δηλητηριασμένα Δολώματα, το φαινόμενο φαίνεται να οφείλεται στις αντιδικίες μεταξύ συγκεκριμένων ομάδων του πληθυσμού που δραστηριοποιούνται στην ύπαιθρο. Αντιδικίες που επιτείνονται από την έλλειψη ενός θεσμικά κατοχυρωμένου και αξιόπιστου εθνικού σχεδίου διαχείρισης χρήσεων γης αλλά και την εμμονή συγκεκριμένων ανθρώπων, να λύνουν τις διαφορές τους αυτοδικώντας και μάλιστα μ’ αυτόν τον εγκληματικό τρόπο.

Daika me petrokounavo

Αξίζει να σημειωθεί ότι η έκθεση δηλητηριασμένων δολωμάτων στην ύπαιθρο, μπορεί να προκαλέσει μια σειρά από ανώφελες δηλητηριάσεις τόσο σε κατοικίδια ζώα, όσο και σε ζώα της άγριας πανίδας. Για το λόγο αυτό απαγορεύεται ρητώς από το ευρωπαϊκό και ελληνικό δίκαιο, λόγω των εκτεταμένων αρνητικών επιπτώσεων που προξενεί ενώ για τους παρανομούντες προβλέπονται αυστηρές ποινές και διοικητικά και χρηματικά πρόστιμα.

Η άμεση ενημέρωση από πολίτες για πιθανά περιστατικά χρήσης δηλητηριασμένων δολωμάτων διευκολύνει αφάνταστα το έργο της Κρητικής Ομάδας Σκύλων και βοηθάει στο να «καθαρίσει» η ύπαιθρος από τα επικίνδυνα δηλητήρια και να σωθούν οικόσιτα και άγρια ζώα.

Και φυσικά, η ΚΟΣ χρειάζεται την αμέριστη συμπαράσταση και ενεργοποίηση όλων των αρμόδιων και εμπλεκόμενων υπηρεσιών του νησιού, προκειμένου να μειωθεί ή και εξαλειφθεί αυτή η πρακτική από την κρητική επικράτεια. Πρακτική, που δεν τιμά το νησί και τους πολίτες του.

KOS_web use_

Για ενημέρωση και καταγγελίες περιστατικών μπορείτε να επικοινωνείτε στα ακόλουθα τηλέφωνα:

Α’ Κυνηγετική Ομοσπονδία Κρήτης & Δωδεκανήσου: 28210 98147

Κλιμάκιο Δυτικής Κρήτης – Γιάννης Γρηγοράκης: 6948512153

Κλιμάκιο Ανατολικής Κρήτης – Σπύρος Νηστικάκης : 6948512177

Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης: 2810 393281

Και η ΕΛΜΕ Χανίων καλεί σε συμμετοχή στο Παγκρήτιο Αντιφασιστικό Συλλαλητήριου του Σαββάτου στο Ρέθυμνο

Με ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Χανίων καλεί όλους τους εργαζόμενους των Χανίων να συμμετέχουν μαζικά στο παγκρήτιο αντιφασιστικό συλλαλητήριο το Σαββάτου στις 12 το μεσημέρι έξω από το Δημαρχείο Ρεθύμνου

Στην ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής:

Την Τετάρτη 28/9 και με αφορμή τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ρεθύμνου που θα συζητούσε για τη φιλοξενία προσφύγων στη Κρήτη, υπήρξε οργανωμένη συγκέντρωση και προσπάθεια ναζιστικού τάγματος εφόδου ματαίωσης της συγκεκριμένης συνεδρίασης.

Kαταγγέλλουμε την χρήση βίας που σε βαθμό υπερβολής άσκησε η αστυνομία απέναντι σε συμπολίτες μας που παρίσταντο σε συγκέντρωση για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των προσφύγων. Η αστυνομία στην ουσία συνέδραμε τους τραμπούκους της ακροδεξιάς κάνοντας τα στραβά μάτια και περιφρουρώντας ουσιαστικά τους Νεοναζί της Χρυσής Αυγής, που βγήκαν για πρώτη φορά δημόσια στο Ρέθυμνο με φονικά όργανα στα χέρια.

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ο άγριος ξυλοδαρμός που υπέστη συνάδελφος εκπαιδευτικός απρόκλητα από φασιστοειδή, υπό την κάλυψη των ΜΑΤ. Η αστυνομία ακολουθώντας άνωθεν εντολές στράφηκε με το γνωστό μένος της ενάντια στους αντιφασίστες διαδηλωτές μετατρέποντας το κέντρο της πόλης σε αστυνομοκρατούμενη ζώνη, κάνοντας και προσαγωγές από τον «σωρό» χωρίς στοιχεία.

Καταδικάζουμε την χρήση χημικών από την πλευρά της αστυνομίας σε πυκνοκατοικημένη περιοχή και μάλιστα εν ώρα αιχμής. Η χρήση επικίνδυνων χημικών ουσιών σχεδόν μέσα στον προαύλιο χώρο του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ρέθυμνου εν ώρα λειτουργίας του, εγείρει έως και νομικές ευθύνες. Κυρίως όμως προκαλεί την αγανάκτηση και αποτροπιασμό στους εκπαιδευτικούς και τους γονείς για τον κίνδυνο που βίωσαν τα παιδιά τους.

Ως κλάδος εκπαιδευτικών έχουμε, μυριάδες φορές, διατρανώσει την αλληλεγγύη μας προς τους πρόσφυγες από όποια χώρα κι αν προέρχονται (Συρία, Αφγανιστάν,  Ιράκ,  Παλαιστίνη κτλ). Για μας οι άνθρωποι αυτοί είναι καλοδεχούμενοι.  Δεν έχουμε τίποτε να φοβηθούμε από τους κατατρεγμένους των πολέμων.

Δεν θα επιτρέψουμε στους νοσταλγούς του Χίτλερ,  στους απογόνους των ναζί που αιματοκύλησαν την Κρήτη, να χύνουν ρατσιστικό δηλητήριο κατά των προσφύγων, κατά των μουσουλμάνων όπως έκαναν οι ναζί κατά των Εβραίων. Δεν θα επιτρέψουμε να μετατραπούν τα θύματα των πολέμων και των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων σε αποδιοπομπαίο τράγο για τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης από το σύνολο των κυβερνητικών πολιτικών του παρελθόντος και του παρόντος. Θα μας βρουν απέναντί τους.

Καλούμε όλα τα μέλη μας και τους εργαζόμενους των Χανίων να πάρουν μαζικά μέρος στο παγκρήτιο αντιφασιστικό συλλαλητήριο στο Ρέθυμνο το Σάββατο 8/9 στις 12μ στο Δημαρχείο του Ρεθύμνου. Λεωφορείο θα ξεκινήσει από την πλ. Δικαστηρίων 10.30 το πρωί.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΣ ΛΟΓΟΣ: Όπως ο Θεός…

Γράφει ο Αρχιμανδρίτης
Ιγνάτιος Θ. Χατζηνικολάου

Θεολόγος – τ. Λυκειάρχης

 

Μιλάμε, ειδικά τα τελευταία χρόνια, για φυσικό άνθρωπο. Για φυσιολογικό άνθρωπο. Για φυσική διατροφή. Για βιολογική διατροφή. Για βιολογικά προϊόντα. Για βιολογική καλλιέργεια. Για κρέατα από ζώα ελεύθερης βοσκής κλπ. Και έχομε δίκιο γιατί οι χημικές τροφές. Τα έτοιμα φαγητά. Τα νοθευμένα ποτά και κάτι φάρμακα αδυνατίσματος, ή λιποδιάλυσης, μας έφεραν εκατοντάδες θανάτους από καρδιοπάθειες, καρκίνους κλπ. Και έχομε χρέος να φροντίζομε την υγεία μας και να προστατεύομε την ζωή μας, το μεγάλο αυτό δώρο του Θεού. Και, ειλικρινά λυπούμαστε τόσους και τόσους, ιδίως νέους και νέες, που σπαταλούν και φθείρουν την υγεία τους και, κατά συνέπειαν, την ζωήν τους με κακή διατροφή, πιοτά και ξενύχτια. Η φύσις, μας καλεί να την ζήσομε, να την χαρούμε και εμείς την μαστιγώνομε με κάθε είδους χρήσεις και καταχρήσεις.

Όμως, υπάρχει και μια άλλη αφύσικη κατάτασις, κι ακόμη από ανθρώπους που ζουν μια φυσική ζωή. Ζούμε σε μια παρά φύση κατάσταση, που όμως τη θεωρούμε φυσική! Και τούτο γιατί η ζωή μας δεν εκφράζει την χριστιανική ιδιότητά μας. Ο Χριστιανός πρέπει να αντανακλά την αγάπη του Θεού, όπως το φεγγάρι το φως του ήλιου.
Θα έπρεπε να αποπνέει καλοσύνη, όπως το άνθος το άρωμά του, φυσικά και αβίαστα.

Ο Χριστιανός πρέπει να ζει ως παιδί του Θεού όλη μέρα και κάθε μέρα. Πρέπει αυτή να είναι η φύσις του. Όπως το βρέφος αναπνέει χωρίς να διδαχθεί, έτσι πρέπει ο Χριστιανός να αγαπά χωρίς να του το υποδείξουν. Και μη ξεχνάμε ότι η μόνη αρετή που μας δείχνει ως παιδιά του Θεού είναι η αγάπη (Ιωάνν. 13,35). Άλλωστε, η πρώτη και θεμελιώδης αρετή Του είναι η αγάπη (Ιωάνν. 4,8 και 16).

Αν εμείς αναγκαζόμαστε να υπενθυμίζομε τα χριστιανικά καθήκοντά μας, είναι διότι δεν ζούμε σε χριστανική κοινωνία, αλλά σε νόθο χριστιανικό περιβάλλον, που έχει ανάγκη συνεχούς υπομνήσεως για να διακρίνει το χριστιανικό από το κοσμικό και αντίθετο.

Όπως από αγάπη ο Θεός αγαθοποιεί, προστατεύει και συντρέχει, έτσι και ο Χριστιανός πρέπει να συμπεριφέρεται προς τους συνανθρώπους του. Να αγαπά όχι μονάχα όποιους τον αγαπούν, αλλά και αυτούς που όχι μόνο δεν τον αγαπούν, αλλά και τον κακοποιούν. Γιατί, αν αγαπάμε αυτούς που μας αγαπούν, και δεν είναι λίγες οι φορές που κι αυτούς τους μισούμε, τότε αυτή δεν είναι αγάπη. Δεν πιστοποιεί αληθινό χριστιανό, αφού άλλωστε και οι αμαρτωλοί (ληστές, δολοφόνοι, κακοποιοί και εγκληματίες) αγαπιώνται μεταξύ τους (Λουκ. 6,32).

Θα ζούμε έμπρακτα την αγάπη, έστω κι αν ζημιωνόμαστε. Θέλομε να κάνομε το καλό, χωρίς όμως να χάσομε τίποτε. Το κερί δεν θα φώτιζε αν δεν έλιωνε. Αγάπη και φιλαυτία. Αγάπη και τσιγκουνιά. Αγάπη και συμφέρον. Αγάπη και καλοπέρασις δεν έχει καμιά σχέση με την αγάπη του Θεού  και επομένως δεν είναι μέσα στην χριστιανική μας φύση.
Αγάπη με διαθεσιμότητα. Αγάπη ιλαρή και ευδιάθετη. Αγάπη ανιδιοτελής. Αγάπη χωρίς φειδώ. Ένα άνοιγμα της ψυχής μας προς τον συνάνθρωπό μας με την αυθυπέρβαση και την συντριβή του εαυτού μας.

Ο Θεός μας αγαπά, όσο και να μην αξίζομε. Άλλωστε, αν την αξίζαμε, την αγάπη Του, δεν θα ήταν αγάπη, αλλά δίκαιη ανταμοιβή, μισθοδότησις ενός ευσυνείδητου υπαλλήλου. Ο Θεός όμως δεν έχει υπαλλήλους. Έχει παιδιά. Και αγαπά τα άσωτα, όπως κάθε πατέρας ή μάνα αγαπούν τα παιδιά τους και καθαρά και βρώμικα, γιατί κάτω από τη βρώμα αναγνωρίζουν το παιδί τους, έτσι και ο Θεός κάτω από την αμαρτία μας βλέπει την εικόνα του και αυτήν αγαπά, όχι την αμαρτία. Και εμείς, λοιπόν, ως γνήσια παιδιά Του πρέπει  όχι μόνον να αγαπάμε τους συνανθρώπους μας, αλλά και να βλέπομε σ’ αυτούς κάτω από την κακία του, την εικόνα του Θεού, την ίδια με την δική μας, και αγαπώντας τον συνάνθρωπό μας, αγαπάμε τον Θεόν.

Στίγκλιτς: Η Ιταλία θα αποχωρήσει από την Ευρωζώνη

Ο Αμερικανός νομπελίστας οικονομολόγος δεν πιστεύει ότι η Ιταλία θα παραμείνει μακροπρόθεσμα στην ευρωζώνη. «Οταν συνομιλώ με τους Ιταλούς διαισθάνομαι μιαν αυξανόμενη απογοήτευση από το ευρώ. Στους Ιταλούς γίνεται πλέον ξεκάθαρο ότι η Ιταλία δεν μπορεί να λειτουργήσει εντός του ευρώ. Είναι για τους Ιταλούς πραγματικά δύσκολο συναισθηματικά και χρειάστηκαν καιρό να το αποδεχθούν

Η ιταλική οικονομία βρίσκεται σε βαθιά κρίση. Οι τράπεζες της χώρας παλεύουν με τεράστια αποθέματα κόκκινων δανείων και η χώρα δεν αναπτύσσεται πλέον εδώ και δέκα χρόνια καθόλου, ενώ σε αυτό το διάστημα η ανεργία έχει αυξηθεί πάρα πολύ, δηλώνει σε συνέντευξή του στην Die Welt.

O Στίγκλιτς, θεωρεί ότι χωρίς βαθιές μεταρρυθμίσεις δεν μπορεί να λειτουργήσει η ευρωζώνη . Δεν πιστεύει επίσης πως η ευρωπαϊκή πολιτική μπορεί να σώσει μακροπρόθεσμα την πάσχουσα ακόμα ευρωζώνη. Τα κράτη μέλη δεν έχουν τη βούληση να προβούν σε βαθιές μεταρρυθμίσεις όπως είναι η τραπεζική ένωση ή να προχωρήσουν σε ένα κοινό σύστημα εγγύησης των καταθέσεων.

«Απουσιάζει η αποφασιστικότητα. Εγώ ανησυχώ για την έλλειψη ταχύτητας με την οποία υλοποιούνται οι αποφάσεις στην Ευρώπη. Η πολιτική αποφασίζει τι πρέπει να γίνει και μετά οι αποφάσεις μπλοκάρονται, αργούν, καθυστερούν». Ο επιφανής Αμερικανός οικονομολόγος, λέει επίσης πως στην Ευρώπη λείπει και η πέραν των εθνικών συνόρων αλληλεγγύη.

Γι αυτό και η κοινή νομισματική ένωση πιθανόν να διαλυθεί τα επόμενα χρόνια. Τότε δεν θα υπάρχει πλέον ευρωζώνη με την σημερινή της μορφή “Η ευρωζώνη θα υπάρχει σε δέκα χρόνια, αλλά τίθεται το ερώτημα πώς θα είναι. Είναι εντελώς απίθανο ότι θα εξακολουθήσει να έχει 19 μέλη . Είναι δύσκολο να πει κανείς ποια θα ανήκουν σε αυτήν”. Η Γερμανία για παράδειγμα είχε ήδη αποδεχτεί ότι θα αποχωρήσει η Ελλάδα, όπως είπε. Ο ίδιος ο Στίγκλιτς μάλιστα είχε προτείνει να αποχωρήσουν από την ευρωζώνη η Ελλάδα και η Πορτογαλία.

Ο νομπελίστας οικονομολόγος μπορεί μεν να απαριθμήσει μια σειρά από μεταρρυθμίσεις οι οποίες θα ήταν αναγκαίες ώστε να λειτουργήσει η νομισματική ένωση, αλλά δεν πιστεύει ότι τα κράτη μέλη θα ήταν διατεθειμένα να κάνουν αυτά τα βήματα. Η κατάργηση του κοινού νομίσματος ή η διάσπασή του σε βόρειο και νότιο ευρώ είναι, επομένως, κατά τη γνώμη του, οι μοναδικές τις ρεαλιστικές επιλογές για να ανακάμψει και πάλι η παραλυμένη οικονομία της Ευρώπης.

«Η κρίση ξεκίνησε στις ΗΠΑ, αλλά η οικονομία εκεί ανακάμπτει και πάλι, ενώ η ευρωζώνη βρίσκεται σε σύγχυση. Και οι δυο οικονομικοί χώροι είναι όμοια διαμορφωμένοι, διαθέτουν το ίδιο ανθρώπινο δυναμικό, ίδιους πόρους και όμοιους θεσμούς. Η μεγάλη τους διαφορά είναι το ευρώ», τονίζει.

Να ποιοι θα πληρώσουν τους επιπλέον 2.500.000.000 ευρώ φόρους – Φόροι σε καφέ, τσιγάρα, βενζίνα και αγρότες

Την ώρα που το Διεθνές Νομισματικο Ταμείο απορρίπτει τους υπολογισμούς της Ελλάδας και το υπουργείο Οικονομικών απαντάει -με non paper- ότι δεν υπάρχει καμία απολύτως πιθανότητα να ενεργοποιηθεί ο κόφτης, ο προϋπολογισμός του 2017 προβλέπει την είσπραξη επιπλέον 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ από φόρους.

Μπορεί στη Γερμανία ο Βόλφανγκ Σόιμπλε να ετοιμάζεται να μειώσει την φορολογική επιβάρυνση των Γερμανών κατά 6,3 δισεκατομμύρια μέσα στο 2017 η ελληνική κυβέρνηση, βάσει της «Συμφωνίας» προβλέπει την είσπραξη επιπλέον 2,5 δισ. από τους ήδη γονατισμένους Έλληνες φορολογούμενους.

Τα επιπλέον έσοδα που θέλει το ελληνικό δημόσιο προβλέπουν μειώσεις στο αφορολόγητο μισθωτών και συνταξιούχων, αυξήσεις στους συντελεστές φορολόγησης εισοδήματος των μισθών, συντάξεων, ακινήτων και γεωργικής δραστηριότητας αλλά και αυξήσεις στους ειδικούς φόρους κατανάλωσης σε καύσιμα, τσιγάρα και μπίρα. Από τη «δαγκάνα» της επιβααρρυμένης φορολογίας δεν γλιτώνουν ούτε οι ελεύθεροι επαγγελματίες που θα πρέπει να πληρώσουν αυξημένη προκαταβολή φόρου (κάτι που το 2017 θα ισχύσει και για τους αγρότες). Νέοι φόροι έρχονται σε καφέ, ηλεκτρονικά τσιγάρα, συνδρομητική τηλεόραση και σταθερή τηλεφωνία ενώ καταργείται πλέον η έκπτωση κατά 30%  στον συντελεστή ΦΠΑ σε όλα τα νησιά του Αιγαίου.

Η αύξηση του βάρους στους μισθωτούς και συνταξιούχους έρχεται με την μείωση του αφορολόγητου όριου από τα 9.545 ευρώ στα 8.636 ευρώ το οποίο ανεβαίνει στα 9.090 ευρώ με δύο προστατευόμενα τέκνα ενώ πιο επιθετικός είναι πλέον και ο τρόπος υπολογισμού του φόρου εισοδήματος και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης επί των μισθών και των συντάξεων.

Οι φόροι του προϋπολογισμού για το 2017

  • Αύξηση συντελεστή υπολογισμού της προκαταβολής φόρου εισοδήματος των ατομικών επιχειρήσεων και των αγροτών από το 75% στο 100% του κύριου φόρου.
  • Αύξηση συντελεστή φορολόγησης αγροτικού εισοδήματος από 13% στο 22% έως 45% για πάνω από 575.000 φορολογούμενους που δεν θεωρούνται κατά κύριο επάγγελμα αγρότες.
  • Αύξηση συντελεστή φορολόγησης ετήσιων εισοδημάτων από ακίνητα, από 11% σε 15% για ποσά έως 12.000 ευρώ και από 33% σε 35% για τα άνω των 12.000 ευρώ ποσά.
  • Αύξηση φορολογίας εισοδήματος για εταιρικά αυτοκίνητα. Τα εισοδήματα από τη χρήση εταιρικών αυτοκινήτων κατά το 2016 (τα οποία φορολογούνται το 2017) θα υπολογίζονται σε ποσοστό 80% επί του ετήσιου μισθώματος αντί του 30% που ίσχυε μέχρι και για το 2015.
  • Αύξηση του φόρου στα μερίσματα. Από την 1η-1-2017 ο φόρος στα μερίσματα αυξάνεται από 10% σε 15%.
  • Αυξήσεις σε φόρους που για τσιγάρα και λοιπά προϊόντα καπνού. Από την 1η-1-2017 ο πάγιος φόρος κατανάλωσης που επιβαρύνει τον λεπτοκομμένο καπνό θα αυξηθεί από τα 156,70 στα 170 ευρώ ανά κιλό. Ο αναλογικός φόρος θα αυξηθεί από 20% στο 26% της λιανικής τιμής πώλησης.
  • Επιβολή φόρου στα ηλεκτρονικά τσιγάρα. Από την 1η Ιανουαρίου 2017 θα επιβληθεί ΕΦΚ και στα υγρά που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρονικά τσιγάρα. Το ύψος του φόρου θα είναι 10 λεπτά ανά ml υγρού.
  • Επιβολή τέλους στη σταθερή τηλεφωνία. Με την είσοδο του νέου έτους θα επιβληθεί τέλος 5% σε κάθε μηνιαίο ή διμηνιαίο λογαριασμό τηλεπικοινωνιακών τελών σταθερής τηλεφωνίας. Το νέο αυτό τέλος θα επιβάλλεται από την 1η/1/2017 επί των καθαρών (προ ΦΠΑ) τηλεπικοινωνιακών τελών κάθε μηνιαίου ή διμηνιαίου λογαριασμού.
  • Επιβολή του τέλους 10% στη συνδρομητική τηλεόραση. Το μέτρο αυτό θα ισχύει καθ’ όλη τη διάρκεια του 2017, ενώ φέτος θα ισχύσει για 7 μήνες (από την 1η Ιουνίου έως την 31η Δεκεμβρίου). Το τέλος 10% επιβάλλεται στον συνολικό μηνιαίο λογαριασμό κάθε σύνδεσης σε συνδρομητική τηλεόραση, προ ΦΠΑ. Εάν ο λογαριασμός εκδίδεται για περισσότερους μήνες, επιβάλλονται τόσα τέλη όσα και οι μήνες.
  • Αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στην μπίρα κατά 92,3%. Το μέτρο αυτό θα ισχύει για ολόκληρο το 2017, ενώ φέτος θα ισχύσει για 7 μήνες (από την 1η Ιουνίου έως την 31η Δεκεμβρίου). Από την 1η-6-2016 ο ΕΦΚ στην μπίρα έχει αυξηθεί από τα 2,60 στα 5 ευρώ ανά βαθμό PLATO κατά όγκο και εκατόλιτρο και από 1,3 σε 2,5 ευρώ ανά βαθμό PLATO κατά όγκο και εκατόλιτρο για τα μικρά ζυθοποιεία.
  • Αύξηση του ΦΠΑ σε πολλά νησιά του Αιγαίου: Από την 1η-1-2017 θα καταργηθούν οι μειωμένοι κατά 30% συντελεστές ΦΠΑ σε όλα τα υπόλοιπα νησιά του Αιγαίου που ακόμη διατηρούνται. Ουσιαστικά από το νέο έτος ο ΦΠΑ θα αυξηθεί από τα επίπεδα του 5%, του 9% και του 17% στα επίπεδα του 6%, του 13% και του 24% σε πολλά νησιά του Αιγαίου, μεταξύ των οποίων η Λέσβος, η Χίος, η Σάμος και η Λήμνος.
  • Αύξηση φόρου στο αγροτικό πετρέλαιο κατά 65% από το 0,2 στο 0,33 ευρώ το λίτρο. Το μέτρο αυτό θα ισχύσει για όλο το 2017, ενώ φέτος εφαρμόζεται από την 1η Οκτωβρίου.
  • Αύξηση φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης κατά 0,05 ευρώ το λίτρο, από το 0,23 στο 0,28 ευρώ το λίτρο, η οποία θα ισχύσει για 6,5 μήνες το 2017, ενώ φέτος θα ισχύσει μόνο για 2,5 μήνες.
  • Επιβολή αυξήσεων στους ειδικούς φόρους κατανάλωσης που επιβαρύνουν τα λοιπά καύσιμα. Από την 1η-1-2017:
  • Ο ΕΦΚ που επιβαρύνει τη βενζίνη θα αυξηθεί κατά 0,03 ευρώ το λίτρο, από το 0,67 στο 0,7 ευρώ το λίτρο.
  • Ο ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης θα αυξηθεί κατά 0,08 ευρώ το λίτρο, από το 0,33 στο 0,41 ευρώ το λίτρο.
  • Ο ΕΦΚ στο υγραέριο κίνησης θα αυξηθεί κατά 0,10 ευρώ το λίτρο, από το 0,33 στο 0,43 ευρώ το λίτρο.
  • Επιβολή φόρου στον καφέ. Από την 1η Ιανουαρίου 2017 θα επιβάλλεται ειδικός φόρος κατανάλωσης στον εισαγόμενο και εγχωρίως παραγόμενο καφέ. Ειδικότερα από την 1η-1-2017 θα επιβληθεί ΕΦΚ στην εισαγωγή και στην εγχώρια παραγωγή καφέ, με συντελεστές από 2 έως 3 ευρώ ανά κιλό στον καβουρντισμένο καφέ και με συντελεστή 4 ευρώ ανά κιλό στον στιγμιαίο καφέ και στα παρασκευάσματα από εκχυλίσματα, αποστάγματα ή συμπυκνώματα του καφέ.

thepressproject.gr

Πολίτες απέτρεψαν την πραγματοποίηση πλειστηριασμών στο Ηράκλειο | Βίντεο

Και στην Κρήτη οι πολίτες παραμένουν σε εγρήγορση έτοιμοι να αποτρέψουν το οποιοδήποτε ενδεχόμενο διεξαγωγής πλειστηριασμών.

Την Τετάρτη, στο Ηράκλειο, πολίτες απέκλεισαν την είσοδο του Ειρηνοδικείου μην επιτρέποντας την είσοδο στους συμβολαιογράφους.

Το αποτέλεσμα αυτής της κίνησής τους ήταν να ακυρωθούν όλοι προγραμματισμένοι πλειστηριασμοί.

Δείτε το βίντεο:

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=W0RYtyT_Dys”]

Η στοχοποίηση της Ελληνικής παιδείας

Γράφει ο  ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΝΕΑΡΧΟΥ
Πρέσβης ε.τ.

 
Η ιστορία, η πολιτιστική ταυτότητα και η γλώσσα είναι τρεις ακρογωνιαίοι λίθοι, τους οποίους πρέπει να διαφυλάσσει κάθε έθνος και εθνικό κράτος στην εκπαιδευτική του πολιτική. Κατοχυρώνει με αυτούς την κοινωνική συνοχή, την ένταξη των νέων γενεών και το εθνικό μέλλον της χώρας. Κάθε πολιτική, αντιθέτως, που επιδιώκει την εθνική αποδόμηση, εμπνεόμενη από την παγκοσμιοποίηση και από διεθνίστικα ιδεολογήματα, στοχοποιεί τις τρεις αυτές βασικές αρχές της εκπαιδευτικής πολιτικής: Την ιστορία, την πολιτιστική ταυτότητα και τη γλώσσα.

Οι διαπιστώσεις αυτές είναι ολοφάνερες στα όσα συμβαίνουν σήμερα στον χώρο της Παιδείας, πίσω κυριολεκτικά από την πλάτη του Ελληνικού λαού και ενάντια στις σαφέστατες πρόνοιες του Ελληνικού Συντάγματος. Το ανοσιούργημα αυτό έχει, βεβαίως, παρελθόν. Δεν είναι στο σύνολό το έργο του σημερινού υπουργού. Η πρώτη αρχή της απροκάλυπτης αποδομητικής αυτής πολιτικής έγινε από τον Κώστα Σημίτη , στα μέσα της δεκαετίας του ’90, με το ψευδώνυμο του «εκσυγχρονισμού».

Το υπουργείο Παιδείας είχε τότε στη διάθεσή του πιστώσεις 600 δις. δρχ. από το πακέτο Ντελόρ για τον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού συστήματος σε όλες τις βαθμίδες. Ο κ. Σημίτης, αντί να χρησιμοποιήσει το μεγάλο αυτό ποσό για τον πραγματικό εκσυγχρονισμό της Παιδείας, βρήκε τον εύκολο τρόπο για την απορρόφησή του στην άκριτη δημιουργία νέων πανεπιστημιακών μονάδων σ’ όλη την επικράτεια, χωρίς κατοχύρωση της επαρκούς χρηματοδοτήσεως τους, μετά την εξάντληση των πόρων του πακέτου Ντελόρ. Άρπαξε παραλλήλως την ευκαιρία για να αλλάξει, με το πρόσχημα του  εκσυγχρονισμού, τα διδακτικά βιβλία, εισάγοντας σ’ αυτά το πνεύμα της Νέας Τάξης, της αποδομήσεως του έθνους και της λεγόμενης «πολυπολιτισμικής» παιδείας. Μέσα από αυτή την πολιτική Σημίτη ανεδύθησαν τα γνωστά έργα της Μαρίας Ρεπούση αλλά και  πολλών άλλων, λιγότερο  γνωστών, ομοφρόνων της συγγραφέων.

Η πολιτική αυτή δεν ανεστράφη ουσιαστικά από την επόμενη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Απεσύρθη το βιβλίο της Στ’ Δημοτικού της Μαρίας Ρεπούση, κάτω από την κατακραυγή της κοινής γνώμης και την καταγγελία του από την Ακαδημία Αθηνών. Έγιναν επίσης ορισμένες θετικές αλλαγές, όπως, π.χ., η αύξηση των ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών. Το γενικότερο όμως πνεύμα, που εισήχθη με την πολιτική Σημίτη, έμεινε ουσιαστικά ανέγγιχτο. Το παράδοξο  εξηγείται από το γεγονός ότι η παγκοσμιοποίηση, από την οποία εκπορεύεται η ιδεολογία του πολυπολιτισμού, έχει κραταιά διεθνή ερείσματα. Έχει, πρώτον, ως κοιτίδα της την υπερδύναμη των ΗΠΑ και, δεύτερον, την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία, με τη σημερινή της μορφή, έχει ταυτισθεί με την παγκοσμιοποίηση. Η ιδεολογία, επομένως, του πολυπολιτισμού φτάνει στην Ελλάδα με τη δύναμη της Αμερικανικής επιρροής και με τη σημαία της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, υπό την οποία ενώνονται η παραδοσιακή και συστημική Δεξιά και Αριστερά.
Η επόμενη κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου πλειοδότησε, βεβαίως, προς την ίδια κατεύθυνση και παραλλήλως προς την κατεύθυνση της ανοχής της λαθρομεταναστεύσεως. Η τελευταία θεωρείται από τη Νέα Τάξη ως εκ των ουκ άνευ για την αποδόμηση του έθνους και τη μετάλλαξη των εθνικών κοινωνιών. Χωρίς την παρεμβολή μιας ουσιαστικής δημογραφικής αλλαγής, η οποιαδήποτε προπαγάνδα για πολυπολιτισμική κοινωνία θα έμενε μετέωρη. Αντιθέτως, η παρουσία ενός συνεχώς αυξανόμενου αριθμού αλλογενών και αλλοθρήσκων στην κοινωνία και στα σχολεία παρουσιάζεται ως ανάγκη για αλλαγή, αναπροσαρμογή και πολυπολιτισμική μετάλλαξη. Με άλλα λόγια, η ανεξέλεγκτη εισροή ξένων, οι οποίοι παρουσιάζονται συλλήβδην ως πρόσφυγες, χρησιμοποιείται ως πρόσχημα και ως καταλύτης για εθνική αποδόμηση στην κοινωνία και στην εκπαίδευση.

Η σημερινή κυβέρνηση, ναρκισσευόμενη ως μεγάλη Αριστερά, παρά την πλήρη υποταγή της στα Μνημόνια και στη συνεπαγόμενη παγκοσμιοποίηση, παρουσιάζεται ως πρωταγωνίστρια στην υποδοχή των προσφύγων και στην πολυπολιτισμική αλλαγή στην εκπαίδευση. Απαντώντας στις καταγγελίες του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου για τα όσα απίθανα περιλαμβάνονται στα σχολικά προγράμματα ως διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, ο υπουργός Παιδείας κ. Φίλης κάλεσε τον Αρχιεπίσκοπο «να παραδεχθεί τη σύγχρονη πολυπολιτισμική τάξη» στην Εκπαίδευση!
Ποια είναι, αλήθεια, αυτή η νέα πολυπολιτισμική τάξη στην Εκπαίδευση και ποιος εξουσιοδότησε τον σημερινό υπουργό να την εισαγάγει, παραβιάζοντας το Σύνταγμα και τη θέληση της συντριπτικής πλειοψηφίας του Ελληνικού λαού; Όσα αποκαλύπτονται μέσα από τα νέα πολυπολιτισμικά προγράμματα, τα οποία έχουν εισαχθεί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, είναι κυριολεκτικά απίστευτα. Ποια συνείδηση, ποια συναισθήματα και ποια λογική σκέψη θα διαμορφώσουν τα παιδιά των 7 και 8 χρονών μέσα από τέτοια προγράμματα και μια τέτοια διδασκαλία;
Η Ελληνική παιδεία υπήρξε, μέσα από τους αιώνες, το φωτεινό άστρο, που στήριξε τον ορθό λογισμό, την αγάπη του ωραίου, την ελευθερία, την αξιοπρέπεια και τα δικαιώματα του ανθρώπου. Οι Αρχαίοι Έλληνες συγγραφείς υπήρξαν πάντα η αστείρευτη πηγή ελεύθερης σκέψεως, φρονηματισμού και παραδειγματισμού, ενάντια σε οποιαδήποτε μορφή τυρρανίας, ανελευθερίας και εθελοδουλίας. Η Ελληνική παιδεία ήταν πάντα γι’ αυτό το εγκόλπιο ολόκληρης της ανθρωπότητας, ως  σύμβολο και αναφορά ενός ελεύθερου και ανθρωποκεντρικού πολιτισμού.

Υπήρξε για τον λόγο αυτό και στόχος προτεραιότητας όλων εκείνων που απεργάζονται την υποδούλωση των ανθρώπων  και την εγκαθίδρυση συστημάτων ολιγαρχικής κυριαρχίας και ανελεύθερων αξιών. Η παγκοσμιοποίηση επιδιώκει σήμερα την επιβολή της κυριαρχίας των αγορών σε διεθνές επίπεδο και την υποβάθμιση μέχρι καταλύσεως της κυριαρχίας των κρατών και της λαϊκής κυριαρχίας των πολιτών. Δεν θέλει πολίτες και λαϊκή κυριαρχία. Θέλει καταναλωτές και κυριαρχία των αγορών.

Η Ελλάδα, ως διαχρονικό σύμβολο ενός οικουμενικού, ανθρωποκεντρικού πολιτισμού, αποτελεί για το λόγο αυτόν στόχο προτεραιότητας. Ο αφελληνισμός της παιδείας της, η διάσπαση της εθνικής της συνοχής και η αλλοτρίωση της συλλογικής της συνειδήσεως και της ταυτότητάς της είναι ο δρόμος για το γκρέμισμα του συμβόλου αυτού και για τον εθνικό αφανισμό της Ελλάδος.

Ο Ελληνικός λαός, που αντιμετώπισε στη μακραίωνη ιστορία του ανείπωτες δοκιμασίες και περιπέτειες. Καλείται για μια ακόμη φορά να αντιμετωπίσει μια ύπουλη επίθεση στην ταυτότητα και την εθνική του ύπαρξη και να διαφυλάξει ως κόρη οφθαλμού την Ελληνική του παιδεία και την εθνική του συνοχή.

“Της γης οι κολασμένοι”… το τραγούδι της Διεθνούς

Γράφει ο Βαγγέλης Πάλλας

Δύο μάχιμοι κομμουνιστές, ο Ευγένιος Ποτιέ που έγραψε τους στίχους και ο Πιερ Ντεζετέ που σύνθεσε τη μουσική, βρίσκονται πίσω από το τραγούδι της Διεθνούς που τραγούδησαν εκατομμύρια εργάτες σε όλο το κόσμο.

Εμπρός της Γης οι κολασμένοι της πείνας σκλάβοι εμπρός – εμπρός το δίκιο από τον κρατήρα βγαίνει σαν βροχή σαν κε¬ραυνός φτάνουν πια της σκλαβιάς τα χρόνια όλοι εμείς οι ταπεινοί της Γης που ζούσαμε στην καταφρόνια θα γίνουμε το παν εμείς!!!

Η Διεθνής, είναι ο ύμνος που αναμφίβολα ξεσήκωσε την εργατική τάξη ολόκληρου του κόσμου. Τα λόγια αυτά έχουν τραγουδηθεί από τους εργάτες σε όλες τις γωνιές του πλανήτη. Στην ελληνική γλώσσα η προσαρμογή τους έγινε το 1943 από τον αριστερό ποιητή και διανοούμενο Κώστα Δημητριάδη (Ρήγα Γκόλφη).

Το ποίημα των «κολασμένων όλης της γης», εκφράζει με τον πιο λιτό και απέριττο τρόπο, τις ανάγκες, τις προσδοκίες και τις επιθυμίες της εργατικής τάξης ολόκληρου του κόσμου. Το όραμα για μια καλύτερη κοινωνία, για ένα σωστό και δίκαιο κόσμο έδωσε σάρκα και οστά σε ένα επαναστατικό ποίημα με επαναστατικούς στίχους.

Ο ύμνος της Διεθνούς, ο ύμνος των εργατών γράφτηκε και μελοποιήθηκε από τους ίδιους τους εργάτες. Από εργάτες που ήξεραν τα οράματα, τους στόχους και τις αγωνίες της τάξης τους σε μια πραγματικά παράξενη από αρκετές οπτικές γωνίες εποχή. Από εργάτες που ήταν βαθιά πεπεισμένοι μέσα τους πως η εργατική τάξη έχει ως αντικειμενικό της στόχο την επανάσταση και την εγκαθίδρυση της δικής της εξουσίας. Ο Ευγένιος Ποτιέ ήταν ο άνθρωπος που έγραψε τους στίχους και ο Πιερ Ντεζετέ ο συνθέτης του μεγαλειώδους αυτού έργου που ύψωσε τις γροθιές των προλετάριων όλου του κόσμου. Ο πρώτος γεννήθηκε τον Οκτώβριο του 1816 στο Παρίσι και από τα παιδικά του χρόνια δούλευε ως εργάτης έχοντας βιώσει στο μέγιστο βαθμό την εκμετάλλευση και την καταπίεση της εργατικής τάξης από το κεφάλαιο. Τα βιώματα αυτά και η σκληρή πραγματικότητα της εποχής θα γίνουν η πηγή της δικής του έμπνευσης πάντα σύμφωνα με τα δεδομένα της εποχής εκείνης. Λίγο μετά την επανάσταση του Ιούλη του 1830 στο Παρίσι γράφει τα πρώτα του ποιήματα και λίγο αργότερα εκδίδει την πρώτη συλλογή τραγουδιών του με τίτλο η Νέα Μούσα.

Συμμετέχει σε όλες τις επαναστατικές διαδικασίες του προλεταριάτου του Παρισιού, βρίσκεται στα οδοφράγματα του στις εξεγέρσεις του Φλεβάρη του 1848 για τη δημοκρατία και την ανατροπή της αυταρχικής διακυβέρνησης του αυτοκράτορα Λουδοβίκου-Φιλλίπου και αναδεικνύεται εκείνο το διάστημα ως ένας από τους πρωτοπόρους επαναστάτες συνδυάζοντας με μοναδική μαεστρία την τέχνη με τη μάχη και την ποίηση με τον αγώνα. Παράλληλα εκείνη την εποχή αρχίζει να κάνει τα δικά του βήματα σε ιδεολογικό – πολιτικό επίπεδο, συνειδητοποιώντας την αξία και τη σημασία του αγώνα της εργατικής τάξης, έχοντας επηρεαστεί όπως και το παγκόσμιο προλεταριάτο από τα έργα του Μαρξ και του Έγκελς της εποχής εκείνης.

eugc3a8ne-pottier-et-p-c-degeyter-auteurs-de-lhymne-rc3a9volutionnaire-linternationale1

Η πιο σημαντική περίοδος της ζωής άλλα και του γενικότερου έργου του ήταν η περίοδος της Κομμούνας του Παρισιού στα 1871. Υπερασπίζεται το Παρίσι ως μέλος της Κεντρικής Επιτροπής της Εθνοφρουράς από την επίθεση των γερμανικών στρατευμάτων.

Έχει ήδη προχωρήσει στις γραμμές της Α’ Διεθνούς ξεπερνώντας τις ιδέες του ουτοπικού σοσιαλισμού εφαρμόζοντας στην πράξη τη μαρξιστική – υλιστική κοσμοθεωρία. Ζει σημαντικές για την εποχή του εξελίξεις όπως ή ήττα των Γάλλων στο γαλλογερμανικό πόλεμο, τη συνθηκολόγηση της αστικής κυβέρνησης της Γαλλίας και φυσικά την ήττα των κομμουνάρων. Όπως άλλωστε έγραψε και ο Μαρξ για την Κομμούνα, «ήταν η πρώτη επανάσταση με την οποία η εργατική τάξη αναγνωρίστηκε ανοιχτά, σαν η μόνη τάξη που ήταν ακόμη ικανή για κοινωνική πρωτοβουλία». Ο Πο¬ιέ έζησε στο πετσί του της 72 ημέρες της εφόδου προς τον ουρανό, οι οποίες απέδειξαν για πρώτη φορά πως η εργατική τάξη βρίσκεται στο προσκήνιο των εξελίξεων «ως τάξη για τον εαυτό της».

Την τελευταία εβδομάδα του Ιούνη 1871 όντας παράνομος στο Παρίσι ο Ποτιέ κάνει ποίημα την εργατική εξέγερση και την Κομμούνα και γράφει του στίχους της Διεθνούς, του ύμνου της παγκόσμιας εργατικής τάξης. Μετά την ήττα της Κομμούνας φεύγει αρχικά για την Μεγάλη Βρετανία και τις ΗΠΑ μέχρι το 1880, οπότε επιστρέφει στη Γαλλία και εντάσσεται στο Εργατικό Κόμμα. Το 1884 δημοσιεύει τη συλλογή Κοινωνικό – οικονομικοί Στίχοι και Σοσιαλιστικά Επαναστατικά Τραγούδια και το 1887 τη συλλογή Επαναστατικά Τραγούδια. Στις δύο αυτές συλλογές περιλαμβάνονται τα καλύτερα ποιήματα και τρα¬γούδια του. Πεθαίνει στις 8 Νοεμβρίου 1887 μέσα σε γενική αναγνώριση για τη συνεισφορά του στους αγώνες της εργατικής τάξης.

Ο Ποτιέ δεν κατάφερε να ακούσει μελοποιημένο τον ύμνο της παγκόσμιας εργατικής τάξης. Αυτό έγινε ένα χρόνο μετά το θάνατο του το 1888 από τον Πιερ Ντεζετέ στη γαλλική πόλη Λιλ. Για πρώτη φορά τραγουδήθηκε στο καφενείο της οδού Βινιέτ 21 από τη χορωδία των εργατών της πόλης με την ονομασία Λύρα των Εργαζο¬μένων στις 23 Ιούνη 1888 στην γιορτή των εφημεριδοπωλών της πόλης.

Η Λιλ την εποχή εκείνη αποτελούσε το κέντρο των βιομηχανιών κλωστοϋφαντουργίας και έδρα του Εργατικού Κόμμα¬τος της Γαλλίας που είχε ιδρύσει ο Ζιλ Γκεστ. Συνεπώς το καλύτερο μέρος ώστε να ακουστεί για πρώτη φορά ένα τέτοιο τραγούδι. Ο Ντεζετέ γεννήθηκε στη Γάνδη το 1848 και πέθανε στο Σεν-Ντενί της Γαλ¬λίας το 1932. Η καταγωγή του ήταν από εργατική οικογένεια και από μικρός εργά¬στηκε σε διάφορες επιχειρήσεις της Λιλ για να βγάλει το μεροκάματο. Στην αρχή η μουσική της Διεθνούς δημοσιεύτηκε μόνο με το επώνυμό του και χωρίς να αναφέρε¬ται το όνομά του. Το 1922 ύστερα από μακρά διαδικασία το εφετείο της Λιλ επικύ¬ρωσε τα δικαιώματα του Ντεζετέ. Η δου¬λειά για την μελοποίηση της Διεθνούς ανα¬τέθηκε στον Ντεζετέ από τον Γουσταύο Ντελορί στέλεχος του Κόμματος των Γάλ¬λων Εργαζομένων και μετέπειτα δήμαρχο της πόλης της Λιλ. Του άρεσε το ποίημα του Ποτιέ και ήθελε να το κάνει ύμνο του κόμματος του με την ευκαιρία των εργα¬σιών της Δεύτερης Διεθνούς η οποία πραγματοποιήθηκε τελικά τον Ιούλη του 1889.

Το 1888 ο ύμνος εκδόθηκε σε ξεχωριστό φυλλάδιο σε 6.000 αντίτυπα από τον γάλλο εκδότη Boldoduc. Από τις αρχές του 1890 η Διεθνής διαδόθηκε στους κύκλους των εργαζομένων της Βόρειας Γαλλίας και του Βελγίου και άρχισε να τραγουδιέται σαν ύμνος του διεθνούς επαναστατικού αγώνα του προλεταριάτου.

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=VEH2jRYusrE”]

Ξεπουλάει προς 2 ευρώ τα 100 (!) η Eurobank σε ξένα funds για να ξεφορτωθεί τα «κόκκινα»

Η Eurobank  φέρεται να διαρπαγαματεύεται την πώληση χαρτοφυλακίου δανείων 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές, που όμως δυστυχώς ισχύουν στη χονδρική της αγοράς -και όχι προς τους δανειοήπτες που ευχαρίστως θα της έδιναν το 2% για να σβηστεί το χρέος τους

Στόχος της τράπεζας είναι να ολοκληρώσει την πώληση μέχρι τις αρχές του 2017.
Πρόκειται για κόκκινα δάνεια που είναι σε οριστική καθυστέρηση πάνω από δύο χρόνια

Συνολικά έως τα τέλη του 2019, οι τράπεζες θα πρέπει να πουλήσουν δάνεια ύψους περίπου 10 δισ. ευρώ, όρος που έχει τεθεί από τον SSM, προκειμένου στο τέλος της τριετίας τα «κόκκινα» δάνεια, που σήμερα φθάνουν τα 110 δισ. ευρώ, να έχουν μειωθεί κατά 40%, δηλαδή κατά 45 δισ. ευρώ, περίπου. Από αυτά, άλλα 15 δισ. ευρώ θα πρέπει να εισπραχθούν μέσω ρυθμίσεων, περίπου 15 δισ. ευρώ θα πρέπει να διαγραφούν από τις ίδιες τις τράπεζες, ενώ στα περίπου 5 δισ. ευρώ υπολογίζονται οι εισπράξεις από τις ρευστοποιήσεις ακινήτων, μέσω πλειστηριασμών.

Τα ξένα funds αποτιμούν τα δάνεια αυτά σε εξευτελιστικές τιμές, όπως για 1-2 ευρώ ανά 100 ευρώ δανείου.

Ακόμα και με αυτή την τιμή πάντως, λογιστικά η Εurobank δεν βγαίνει χαμένη

Την περασμένη εβδομάδα η Εθνική Τράπεζα προχώρησε στην πώληση καταναλωτικών δανείων της βουλγαρικής UBB στο 14% της αξιας τους, παρότι επρόκειτο για δάνεια που δεν παρουσίαζαν μεγάλη καθυστέρηση -ήθελε όμως να τα ξεφορτωθεί

Όπως αναφέρει η «Καθημερινή», το ύψος των προβλέψεων είναι καθοριστικό μέγεθος που κρίνει και τη ζημία που θα υποστεί μια τράπεζα σε περίπτωση πώλησης δανείων, στον βαθμό που ένα δάνειο με πρόβλεψη π.χ. 50% εάν πωληθεί σε τιμή κάτω του 50%, σημαίνει ότι η τράπεζα θα πρέπει να γράψει ισόποση  ζημία τη διαφορά από την τιμή πώλησης και την πρόβλεψη. Ετσι εάν ένα δάνειο 100 ευρώ έχει πρόβλεψη 50 ευρώ και πωληθεί στα 5, σημαίνει ότι η τράπεζα θα πρέπει να γράψει ζημία άλλα 45. Οι προβλέψεις που έχουν κάνει οι ελληνικές τράπεζες ανέρχονται σε 55 δισ. ευρώ και αντιπροσωπεύουν περίπου το μισό χαρτοφυλάκιο των «κόκκινων» δανείων.

Αντιμέτωπες με το δίλημμα να εγγράψουν πρόσθετες ζημίες, οι τράπεζες βλέπουν ευνοϊκά το ενδεχόμενο «κουρέματος» για μεγάλες κατηγορίες πελατών με συγκεκριμένα κριτήρια και διαφάνεια, προκειμένου να αποτραπεί ο «ηθικός κίνδυνος».

Αναγκαία προϋπόθεση είναι να υπάρξει το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο που θα προστατεύει τα στελέχη των τραπεζών που θα βάζουν την υπογραφή τους σε παρόμοιες ρυθμίσεις. Η σχετική πρόβλεψη έχει την πλήρη συγκατάθεση των δανειστών της χώρας, που πιέζουν μάλιστα προς αυτή την κατεύθυνση προκειμένου να αντιμετωπιστεί το διογκούμενο κύμα των καθυστερήσεων, και θα συνδυαστεί με τις αναγκαίες αλλαγές στα διοικητικά συμβούλια και στις επιτροπές ελέγχου των τραπεζών

presspublica.gr