10.8 C
Chania
Friday, December 26, 2025

Πέθανε ο πρώην πρόεδρος του ΚΤΕΛ Χανίων Χαράλαμπος Τουλουπάκης

Σε ηλικία 84 ετών έφυγε από τη ζωή ο πρώην πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Χανίων Χαράλαμπος Τουλουπάκης.

Ο Χαράλαμπος Τουλουπάκης είχε παίξει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των υπεραστικών συγκοινωνιών στα Χανιά ενώ τύγχανε της καθολικής αναγνώρισης και σεβασμού των συναδέλφων του για τους συνεχείς αγώνες που έδωσε προς την προάσπιηση των συμφέροντών τους.

Η Εισαγγελέας Διαφθοράς κ. Ελένη Τουλουπάκη είναι ένα εκ των δύο παιδιών του.

Η κηδεία του θα γίνει σήμερα στις 16.30 το απόγευμα στον Ι.Ν. Ευαγγελίστριας στο Καστέλι.

Εορτασμός της λήξης του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στα Χανιά

Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα που ανακοίνωσε η Αντιπεριφέρεια Χανίων

Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α     Ε Ο Ρ Τ Α Σ Μ Ο Υ

ΗΜΕΡΑΣ ΛΗΞΗΣ ΤΟΥ Β΄ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ

Α.  ΓΕΝΙΚΑ
1.       Από της 8ης πρωινής ώρας μέχρι της δύσης του ηλίου της Τετάρτη 9 Μαΐου 2018 ορίζεται γενικός σημαιοστολισμός των Δημοσίων – Δημοτικών και Κοινοτικών Καταστημάτων και των καταστημάτων των Ν.Π.Δ.Δ. σ’ ολόκληρο το Νομό.

  • Φωταγώγηση όλων των Δημοσίων και Δημοτικών καταστημάτων της χώρας καθώς και των ΝΠΔΔ και των Τραπεζών από της δύσεως του ηλίου της 9ης Μαΐου μέχρι τις πρωινές ώρες της επομένης.

Β.  ΕΙΔΙΚΑ

ΤΕΤΑΡΤΗ  9  ΜΑΪΟΥ 2018

α) 11:30 – Ηρώο Πεσόντων

Επιμνημόσυνη δέηση στο Μνημείο των Πεσόντων. Κατάθεση στεφάνων από τις Αρχές του Νομού, τα πολιτικά κόμματα, τους εκπροσώπους των αντιστασιακών οργανώσεων καθώς και όποιο εκπρόσωπο Νομικού προσώπου ή άλλου φορέα θελήσει να τιμήσει την  εορτή αυτή, όπως και από τον Ακόλουθο Άμυνας της Ρώσικης Πρεσβείας στην Αθήνα, Συνταγματάρχη Demianov Sergey.

β) 12:00 – Κοιμητήριο Αγίου Λουκά – Μνημεία πεσόντων Ρώσων στρατιωτικών

–       Επιμνημόσυνη Δέηση.

–       Κατάθεση στεφάνων (από τον Αντιπεριφερειάρχη, το Δήμαρχο Χανίων και τον ΑΚΑΜ της Ρώσικης Πρεσβείας).

–       Ενός λεπτού σιγή.

–       Ανάκρουση Εθνικών Ύμνων Ρωσίας και Ελλάδος.

Νεαρός Κρητικός – πτυχιούχος ιατρικής – “κλέβει” την παράσταση στο Εθνικό θέατρο

Η 25χρονη Θάλεια Σταματέλου κατάγεται από την Αθήνα και είναι τελειόφοιτος της Αρχιτεκτονικής του ΕΜΠ. Εισήχθη στη σχολή της με βαθμό 19,6.

Ο 27χρονος Γιώργος Πατεράκης είναι πτυχιούχος της Ιατρικής Σχολής Αθηνών. Κατάγεται από την Ιεράπετρα και εισήχθη στη σχολή με βαθμό 19,4.

Όπως αναφέρει η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, όποιος επιθυμεί να θαυμάσει το ταλέντο τους μπορεί να παρακολουθήσει την παράσταση στο Εθνικό Θέατρο «Ενας στρατιώτης που τον έλεγαν Λαβ», του Ιάσονα Σίγμα, σε σκηνοθεσία Ελένης Μποζά. Τα δύο παιδιά είναι νέοι ηθοποιοί, απόφοιτοι της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου. Δεν απαρνήθηκαν τις πανεπιστημιακές σπουδές τους· αντιθέτως, φέρουν τις γνώσεις και την εμπειρία που πήραν στο πανεπιστήμιο μέσα τους, στην προσπάθεια να κάνουν αυτό που αληθινά επιθυμούν.

Ενα παιχνίδι της ζωής είναι ότι η φιλία των δύο νέων ηθοποιών ξεκίνησε όταν την ίδια ημέρα πήγαν για πρώτη φορά στη θεατρική ομάδα του ΕΜΠ. «Το θέατρο με μάγευε από μικρή», λέει η Θάλεια, που βρέθηκε στον καλλιτεχνικό χώρο λόγω του βιολιστή, ζωγράφου και μαθηματικού πατέρα της. Η μητέρα της είναι γιατρός. Ο Γιώργος μεγάλωσε στο βιβλιοπωλείο της μαμάς και με τη θύμηση του γεωλόγου μπαμπά να τον μυεί στη μουσική των Pink Floyd.

«Οποιος πηγαίνει σε μία θεατρική ομάδα θέλει να επικοινωνήσει, να μιλήσει, να ακούσει. Ζητεί την ανθρώπινη επαφή, και αυτό είναι πολύ γοητευτικό», λέει ο Γιώργος. «Να βρεθούμε με ανθρώπους, να μιλήσουμε. Να φτιάξουμε κάτι κοινό. Αυτό θέλαμε και συνεχίζουμε. Το θέατρο είναι ένας χώρος όπου οι άνθρωποι συγκεντρώνονται για να δουν την παρουσίαση ενός κειμένου, για μια από κοινού αναρώτηση. Οι υπαρξιακές μας απορίες, άλλωστε, δεν θα απαντηθούν πότε. Μόνο ερωτήματα μπορούμε να έχουμε», συμπληρώνει η Θάλεια.

Αρα, για ποιες βεβαιότητες μπορούμε να μιλάμε; Οι δυο τους δεν δείχνουν ότι θα προτιμούσαν τη βεβαιότητα μιας στρωμένης ζωής, και αυτό δεν είναι λόγια της… νιότης, αλλά μιας ουσιαστικής συνειδητοποίησης ότι κάνουν αυτό που τους αρέσει αληθινά. Αυτό καθιστά άκυρη την όποια προσπάθεια να μπουν στο ζύγι της ασφάλειας οι σπουδές στην αρχιτεκτονική, την ιατρική και την υποκριτική. Αλλωστε, όπως λέει η Θάλεια, η ενηλικίωση είναι η πρώτη στιγμή που κάποιος χάνει τις βεβαιότητές του για τον κόσμο. «Πρέπει να εμπιστεύεσαι τις δυνατότητές σου, ακόμη κι όταν αναιρείς τις βεβαιότητες που έχεις φτιάξει. Δεν θα μπορούσα να έχω αισθανθεί προδομένη από τον εαυτό μου και να μην κάνω αυτό που θέλω», προσθέτει η Θάλεια και με εύθυμη απορία στη φωνή ρωτάει: «Πιστεύετε ότι η αρχιτεκτονική έχει μικρότερη ανεργία από το θέατρο;».

«Η εποχή μας δεν επιτρέπει βεβαιότητες. Και εάν τις ψάχνεις, είναι σίγουρο πως δεν θα τις βρεις. Αυτό είναι διαχρονικό», παρατηρεί ο Γιώργος. «Με την κρίση στην Ελλάδα ισοπεδώθηκε ο τρόπος με τον οποίο ζούσαμε, και τώρα μπορούμε να τον ξαναφτιάξουμε, καλύτερα. Το θέατρο και η τέχνη εγείρουν ερωτήματα για το πως θα είναι ο “νέος τρόπος”», συμπληρώνει.

Το καλοκαίρι, η Θάλεια έχει αποφασίσει ότι θα ολοκληρώσει τη διπλωματική της εργασία για το πτυχίο της. Ο Γιώργος ακόμη δεν έχει αποφασίσει το επόμενο επαγγελματικό του βήμα. Οπως λέει, δεν θα δίσταζε να ασχοληθεί με κάτι άσχετο από το θέατρο: «Αυτό που έχει σημασία είναι αυτό που κάνεις να το κάνεις καλά, να το φροντίζεις…».

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Πήρε κυνήγι τον κλέφτη με κλωτσιες και μπουνιές στην οδό Χάληδων | Βίντεο

Ούτε στα πιο κεντρικά σημεία της πόλης δεν υπάρχει απόλυτη ασφάλεια από τη δράση κλεφτών που ρημάζουν σπίτια.

Πανικόβλητοι κάτοικοι αλλά και επισκέπτες του παλιού λιμανιού, στον πιο κεντρικό δρόμο, στην οδό Χάληδων, είδαν να εξελίσσεται μεγάλος καβγάς μεταξύ δύο ατόμων.

Αυτό που αποκαλύφθηκε αργότερα είναι ότι ο ένας ήταν ο διαρρήκτης και ο άλλος ήταν ο ιδιοκτήτης του σπιτιού ο οποίος τον αντιλήφθηκε και τον πήρε κυνήγι.

Το αποτέλεσμα ήταν η οδός Χάληδων για αρκετά λεπτά να μετατραπεί στο κέντρο ενός μεγάλου καβγά με κλωτσιές και μπουνιές με τους τουρίστες και τους μόνιμους κατοίκους να παρακολουθούν από απόσταση το γεγονός.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες ο διαρρήκτης ήταν ρόμα ενώ ο ιδιοκτήτης ήταν αλβανικης καταγωγής, και γι’ αυτό το ρόλο τα βίντεο που δημοσιεύτηκαν είχαν τον τίτλο “επεισόδια Αλβανών – Ρόμα”.

Πάντως, οι κάτοικοι της περιοχής εκφράζουν την αντίδρασή τους για την αργοπορημένη αντίδραση της αστυνομίας αφού όπως καταγγέλλουν άργησαν πολύ να καταφθάσουν στο σημείο.

Δείτε τα βίντεο πατώντας ΕΔΩ.

Οι δυσκολίες της Αριστεράς με τα πολιτικά συμφραζόμενα του Ολοκαυτώματος

Του Όμηρου Ταχμαζίδη *

Ο αντισημιτισμός της Αριστεράς είναι ένα φαινόμενο διαχρονικό και εμφανίζεται σχεδόν σε όλο το φάσμα της, με μεγαλύτερη ή μικρότερη χρονική πυκνότητα, με μεγαλύτερη ή μικρότερη ένταση. Και είναι εκπληκτικό πως στο πλαίσιο μιας στρεβλής αντίληψης πολιτικής αλληλεγγύης δεν επικρίνεται δημοσίως καμία αντισημιτική παρεκτροπή από τον ίδιο το χώρο της Αριστεράς.

Κάπως πρόσφατα  και με αφορμή την δημοσίευση δύο γελοιογραφιών αντισημιτικού περιεχομένου του σκιτσογράφου Μιχάλη Κουντούρη ξέσπασε μια δημόσια αντιπαράθεση στην οποία ενεπλάκη με ένα άρθρο του στην “Εφημερίδα των Συντακτών” (21-22 Απριλίου 2018) και ο Περικλής Κοροβέσης. Ο τίτλος του άρθρου με τον οποίο επιχειρεί ο δημοσιογράφος να υπερασπιστεί τον συνάδελφό του γελοιογράφο είναι: “Ο μύθος του Ισραήλ”.

Κατά πρώτον ο Περικλής Κοροβέσης θεωρεί ως επιτυχία το γεγονός της αντίδρασης της ισραηλινής πρεσβείας: “Αυτό σημαίνει πως οι άοπλες γραμμές του σκιτσογράφου βρήκαν το στόχο τους και χτύπησαν διάνα. Και χαρήκαμε πολλοί εδώ από την “Εφ.Συν.” για την μεγάλη επιτυχία του εκλεκτού συναδέλφου μας Μιχάλη Κουντούρη”.

Και αφού διαπιστώσει την “επιτυχία” σημειώνει για τις αντιδράσεις της ισραηλινής πλευράς (“δύο επιστολές της κυρίας πρέσβη, Ιρίν Μπεν Άμπα και ένα άρθρο του δημοσιογράφου κ. Βίκτωρα Ισαάκ Ελιέζερ,…”) πως αυτές “μόνο  ως έπαινοι μπορούν να εκληφθούν”, χωρίς, ωστόσο, να διευκρινίζει τι είδους επαίνους εννοεί.  Από την άλλη τορπιλίζει κάθε πιθανότητα νηφάλιου και εποικοδομητικού διαλόγου επί του αντικειμένου (θα μπορούσα να ομιλήσω και για εποικοδομητικές πρακτικές πολιτισμικής συνεννόησης με τον λαό του Ισραήλ, αλλά αυτό είναι κάτι το οποίο ευρίσκεται έξω από τις προθέσεις του παρόντος άρθρου), θεωρώντας ότι: “Και οι δύο επιστολογράφοι αναμασούν την τετριμμένη προπαγάνδα, ενός επιθετικού-κατακτητικού κράτους που θέλει να σβήσει από τον χάρτη την Παλαιστίνη και όχι να βρει μια ειρηνική λύση”.

Με αυτή την φράση και τον χαρακτηρισμό “τετριμμένη προπαγάνδα” ένα περίπλοκο διεθνοπολιτικό ζήτημα, αποκόπτεται από την ιστορική του διάσταση και αποδίδεται απλουστευτικώς στη φύση ενός “κατακτητικού κράτους”: το κράτος του Ισραήλ. Ούτως το τελευταίο έρχεται να λειτουργήσει ως υποκατάστατο του γνωστού αντισημιτικού στερεοτύπου του “αιώνιου Εβραίου”. Και στην ρητορική διαφόρων εκδοχών της πολιτικής Αριστεράς τούτη είναι η μοναδική οπτική των πραγμάτων. Ο αντιιμπεριαλισμός της Αριστεράς, ο οποίος μεταπολεμικώς υποστήριξε και πριμοδότησε διεθνοπολιτικώς την ίδρυση του κράτους του Ισραήλ – ένα στοιχείο το οποίο σήμερα αποσιωπάται επιμελώς από όλες τις αντισημιτικές εκδοχές της πολιτικής Αριστεράς – μετατράπηκε αργότερα σε ανοικτή εχθρότητα προς το συγκεκριμένο κράτους (για λόγους διεθνοπολιτικών προτιμήσεων της Σοβιετικής Ενώσεως στην αντιπαράθεση των δύο μεταπολεμικών πολιτικοστρατιωτικών συνασπισμών) και στη συνέχεια εξελίχθηκε για μεγάλο μέρος της ποικιλόχρωμης Αριστεράς σε ανοικτό αντισημιτισμό, υπό την πρόφαση ή και την πραγματική αλληλεγγύη προς τον Παλαιστινιακό λαό.

Το αρνητικό με όλες αυτές τις περιπτώσεις άκρατης ηθικολογίας – από πίσω κρύβεται εκείνη η “μεταφυσική υποκρισία” των φορέων τους, ότι ευρίσκονται από την σωστή πλευρά στην “κίνηση της ιστορίας” – είναι πως αρνούνται κάθε είδους διαλόγου. Η αναφορά του Π. Κοροβέση σε “τετριμμένη προπαγάνδα” στοχεύει σε δύο κατευθύνσεις, από την μία να καταστήσει “ύποπτη” κάθε φωνή – όχι μόνον των υπαλλήλων της ισραηλινής πρεσβείας – αντίδρασης σε αυτήν την μορφή αντισημιτισμού. (Ο τελευταίος, όπως όλα τα στερεότυπα και οι φοβίες, απλουστεύει και συρρικνώνει την πραγματικότητα στο ελάχιστο). Και από την άλλη να αμβλύνει κάθε είδους συμπάθειας για τα θύματα του Ολοκαυτώματος, εφόσον αυτό είναι πλέον εργαλείο στα χέρια ενός “επιθετικού-κατακτητικού κράτους”, αφήνοντας έτσι – εκουσίως ή ακουσίως, είναι αδιάφορο – το πεδίο ελεύθερο για την πλήρη αμφισβήτηση του.

Έτσι, το κύριο μέρος του άρθρου του – και ο τίτλος “Ο μύθος του Ισραήλ” παραπέμπει σε αυτό –  αφορά τούτο το δεύτερο σκέλος, την αμφισβήτηση του Ολοκαυτώματος. “Αλλά έχω κάποια ερωτήματα”, γράφει ο Π. Κοροβέσης, ωστόσο, δεν ερωτά απλώς, αλλά σηκώνει το δείκτη του χεριού του προς το κράτος του Ισραήλ, αυτό το σύγχρονο σύμβολο του “αιώνιου Εβραίου”, και απειλεί τους κακούς μαθητές της ιστορίας – “Το Ολοκαύτωμα ήταν μόνο για τους Εβραίους; Δεν υπήρχαν Σλάβοι, Τσιγγάνοι, ομοφυλόφιλοι, ακόμη και Γερμανοί ΑμεΑ; Υπάρχει κανένα μνημείο για όλα αυτά τα θύματα του Ολοκαυτώματος στο Ισραήλ;”. Στα βασικά χαρακτηριστικά του  “αιώνιου Εβραίου” συμπεριλαμβάνονται, φυσικώς,  η εκμετάλλευση των άλλων και η υποκρισία. Ο “αιώνιος Εβραίος”, λοιπόν, και πάλι στο προσκήνιο της ιστορίας, τώρα υπό την συλλογική μορφή μιας κρατικής οντότητας, του κράτους του Ισραήλ, υποκρίνεται και απλώς εκμεταλλεύεται και εργαλειοποιεί το Ολοκαύτωμα – ο “διαλεκτικός” αντισημίτης δεν βλέπει άλλους λόγους για την πολιτική εργαλειοποίηση του συγκεκριμένου εγκλήματος από έναν κρατικό σχηματισμό. Δεν επεκτείνομαι περαιτέρω, διότι το ερώτημα είναι πέρα για πέρα άστοχο και το αντιλαμβάνομαι ως στοιχείο λανθάνοντος αντισημιτισμού. Ο Π. Κοροβέσης καλά θα κάνει να εντρυφήσει στις λεπτές διαφορές των εγκλημάτων του χιτλερισμού και να πάψει να σχετικοποιεί –ελπίζω ασύνειδα – το Ολοκαύτωμα.

Κλείνοντας να αναφέρω ότι η ακόλουθη φράση στο κείμενο  –ελπίζω πάλι να δηλώνει άγνοια και όχι πρόθεση –  είναι άκρως προσβλητική για το σύνολο της Αριστεράς: “Ο διωγμός των Εβραίων επί Χίτλερ δεν ήταν κάτι καινούργιο για την Ευρώπη”. Με αυτήν την “εγκληματική” πρόταση η μοναδικότητα του Ολοκαυτώματος υποβιβάζεται, οριστικώς, σε μια “κανονικότητα” της ιστορίας.

Αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να στείλει κάποιος μεγάλα τμήματα της νέας γενιάς στην αγκαλιά της αντισημιτικής ακροδεξιάς.

Υ.Γ.: Τα δύο σκίτσα του Μιχάλη Κουντούρη είναι αντισημιτικά και προσβλητικά. Το δηλητήριο του αντισημιτισμού, το οποίο ενσταλάζεται στους χώρους της ελληνικής Αριστεράς, εδώ και δεκαετίες, με πρόφαση την επιθετικότητα του κράτους του Ισραήλ και την αλληλεγγύη προς τους Παλαιστινίους, έχει δημιουργήσει συνθήκες μιθριδατισμού και απώλειας κάθε αίσθησης του κωμικού και του χιούμορ. Καμία μορφή αντισημιτισμού δεν μπορεί να συμβάλλει στον αγώνα για την ελευθερία και την αξιοπρέπεια ενός λαού, στην προκειμένη περίπτωση του παλαιστινιακού λαού.

* Ο Όμηρος Ταχμαζίδης είναι μέλος του Ε.Γ. της “Σοσιαλιστικής Προοπτικής”

73 Χρόνια από την 9η Μάη 1945 – «O φασισμός πρέπει να ξεριζωθεί και θα ξεριζωθεί μόνο έτσι: Ώς καπιταλισμός»

Γραφει ο Σπύρος Δαράκης

Ήταν 9η Μάη 1945. Ήταν η ημέρα που η σημαία που ήδη κυμάτιζε στο Ράιχσταγκ, η σημαία του στρατού των εργατών, των αγροτών, των κολασμένων της γης, επέφερε το οριστικό πλήγμα στο φίδι του ναζισμού. Πριν από 73 χρόνια ενώπιον του στρατάρχη Γκιόργκι Κονσταντίνοβιτς Ζούκοφ, η ναζιστική Γερμανία υπέγραφε την άνευ όρων συνθηκολόγησή της. Η νίκη του Ανθρώπου εναντίον του Φασισμού, η Αντιφασιστική Νίκη των Λαών ήταν γεγονός. Αυτό το πανανθρώπινο επίτευγμα σφραγίστηκε με το ίδιο εκείνο κόκκινο χρώμα που δέσποζε στα οδοφράγματα της Παρισινής Κομμούνας. Με το χρώμα το βγαλμένο από το ηφαίστειο της ελπίδας που εξερράγη τον Οκτώβρη του 1917 στην Πετρούπολη.

Σε αυτή η Νίκη – σταθμό, που κατορθώθηκε με τις ανείπωτες θυσίες εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλα τα μήκη και πλάτη της Γης, χωρίς προηγούμενο υπήρξε η συμβολή της Σοβιετικής Ένωσης και του Κόκκινου Στρατού.

  • Σ’ ένα μέτωπο, το μήκος του οποίου κυμαινόταν από 3,000 έως 6.200 χιλιόμετρα, ο Κόκκινος Στρατός έδωσε ενάντια στην ναζισμό αδιάλειπτα μάχες για 1.418 μερόνυχτα.
  • Κάθε λεπτό του πολέμου, η Σοβιετική Ένωση θρηνούσε κατά μέσο όρο 9 νεκρούς. Κάθε ώρα 507 νεκρούς. Κάθε μέρα 1.400 νεκρούς.
  • Σε έναν πόλεμο που η Βρετανία θρήνησε 375.000 νεκρούς και οι ΗΠΑ περίπου 400.000, η ΕΣΣΔ προσέφερε πάνω από 20 εκατομμύρια παιδιά της.
  • Πάνω από 10 εκατομμύρια οι ανάπηροι και οι τραυματίες με τον ανθό του σοβιετικού λαού να φράζει με τα στήθια του το Στάλινγκραντ, το Λένινγκραντ, τη Μόσχα, το Κουρσκ, τη Σεβαστούπολη.
  • Ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος στοίχισε στην ΕΣΣΔ σε
    υλικές ζημιές το κολοσσιαίο ποσό των 485 δισεκατομμυρίων δολαρίων, μεγαλύτερο απ’ αυτό που κατέβαλαν ΗΠΑ, Αγγλία και Γαλλία μαζί.
  • Πάνω από 1.700 πόλεις, πάνω από 70.000 χωριά, πάνω από 30.000 βιομηχανικές επιχειρήσεις, πάνω από 100.000 συνεταιριστικές μονάδες; αμέτρητες χιλιάδες νοσοκομεία, σχολεία, βιβλιοθήκες έγιναν στάχτη στο έδαφος της ΕΣΣΔ από τους ναζί.

Η Ιστορία γράφτηκε:

Την πιο σκληρή, την πιο ανιδιοτελή, την πιο καθοριστική μάχη για τη νίκη κατά του φασισμού την έδωσε στην ανθρωπότητα το πρώτο εργατικό κράτος στην Ιστορία του ανθρώπινου πολιτισμού. Παρόντες, πρωτομάρτυρες και πρωταγωνιστές αυτού του αγώνα ήταν οι κομμουνιστές. Παντού. Και στην Ελλάδα. Είναι εδώ, στην πατρίδα μας, που η 9η Μάιου:

  • Είναι μια Μέρα που περνάει μέσα από την αθάνατη ψυχή των 200 της Καισαριανής, της Ηλέκτρας, του Μπελογιάννη, του Πλουμπίδη, του Χαρίλαου, του Άρη, του αντάρτη που έστειλε περήφανο χαιρετισμό από τον Γοργοπόταμο στην Αλαμάνα.
  • Είναι η μέρα που η Κοκκινιά και η Καλογρέζα, η Βιάννος, το Κοντομαρί, ο Μαλάθυρος, ο Κακόπετρος, η Κάνδανος, ο Αλικιανός, ο Λιβαδάς, ο Καλλικράτης και ο Χορτιάτης, γίνονται ένα με το Μανιάκι και το Μεσσολόγγι.
  • Είναι η Μέρα που οι Αρματολοί και οι Κλέφτες στήνουν χορό με τους μαχητές του ΕΛΑΣ, με τους αδούλωτους της εθνικής και κοινωνικής απελευθέ­ρωσης της δεκαετίας του ‘40.
  • Είναι η Μέρα που η Γκουέρνικα και το Δίστομο, τα Καλάβρυτα και η Ακροναυπλία, η Μακρόνησος, το Στάλινγκραντ και η Αθήνα του Μεγάλου Δεκέμ­βρη, γίνονται τραγούδι στα χείλη του Ρίτσου και του Μπρεχτ, του Νερούδα και του Λειβαδίτη, του Μίκη και του Σοστακόβιτς, γίνονται κραυγή στα χέρια του Πικάσο και του Φαρσακίδη.

Όταν ο στρατιώτης του Κόκκινου Στρατού κάρφωνε τη σημαία της Επανάστασης στην καρδιά του ναζι­σμού, στα Ράιχσταγκ, σφράγιζε για πάντα και με την πιο αντιπροσωπευτικό τρόπο την Ιστορία. Αυτή την αλήθεια δεν θα καταφέρουν ποτέ να τη «σβήσουν» από την Ιστορία εκείνοι που βουτάνε την «πένα» τους στην «κοιλιά» του Γκαίμπελς για να ξα­ναγράψουν και να ξεγράψουν την Ιστορία. Για τους «δεξιούς» και τους «αριστερούς», για τους φιλελεύθερους και τους σοσιαλδημοκράτες υπηρέτες των «Κρουπ» και των «Ροκφέλερ», για τους «δη­μοκράτες» της άθλιας θεωρίας των «δυο άκρων» που με όχημα την ΕΕ προσπαθούν να συσχετίσουν το ναζισμό και το φασισμό με τον κομμουνισμό, η ιστο­ρική αλήθεια είναι αμείλικτη. Απέναντι στη φρίκη του ολοκαυτώματος, στην απανθρωπιά του ρατσισμού, στο ναζιστικό εσμό που γεννιέται και εκτρέφεται στα ταξικά χαμαιτυπεία των μονοπωλίων, θα υπάρχει αυτή η ημερομηνία, θα υπάρχει αυτή η φωτογραφία – παράσημο της Ανθρωπότητας στον αγώνα ενάντια στην κτηνωδία, που θα θυμίζει στους αιώνες:

Οι κομμουνιστές δεν συνθηκολόγησαν ποτέ με τα φίδια Ή 9η Μάη 1945 είναι η ημερομηνία που – όσο υπάρχουν άνθρωποι – θα αποτελεί την διαρκή υπόμνηση: Οι κουκουλοφόροι του δοσιλογισμού, οι «κράτα Ρόμελ» του μαυραγοριτισμού, οι «Χίτες» του χτες και οι εγκληματικές
συμμορίες του σήμερα, ο υπόκοσμος, οι ταγματασφαλίτες, οι Μεταξάδες και οι Ρουφογάληδες του συστήματος που γέννησε το ναζισμό, θα επιστρέφουν πάντα εκεί που ανήκουν οι «Καιάδες»:
Στα καταγώγια των (…αρίων) υπανθρώπων. Η 9η Μάη 1945 είναι το φωτεινό ορόσημο μιας Ιστορίας που γράφεται κάθε μέρα. Που γράφεται χωρίς «ρεαλιστικές» υποχωρήσεις. Χωρίς απαράδεκτους συμβιβασμούς.
Χωρίς υπόκλιση στις αυταπάτες. Χωρίς «διαπραγματεύσεις» και «επαναδιαπραγματεύσεις» με όσους επωάζουν τα φίδια, στον κόρφο τους.

«Όμως όπως δεν πρέπει να ξεχνάμε αυτούς που έδωσαν τα πάντα για την Μεγάλη Αντι/κη Νίκη, το ίδιο πρέπει να καταδικνείουμε αυτούς που υπέθαλψαν τους εγκληματίες πριν και μετά την Νίκη»

Φρόντισαν να μην καθίσουν ποτέ στο εδόλιο.

Στο εδώλιο δεν κάθισε ποτέ η «Κρουπ». Η πολυεθνική «Κρουπ», που τροφοδοτούσε όλη την πολεμική μηχανή του Χίτλερ, αλλά που τα εργοστάσιά της όλως περιέργως έμεναν ανέπαφα όταν οι Αμερικάνοι ισοπέδωναν το Έσσεν.

Ο πρόεδρος του συνδέσμου των Γερμανών βιομηχάνων, ο «κύριος» Κρουπ, έλεγε ότι «ο Εθνικοσοσιαλισμός απελευθέρωσε τον Γερμανό εργάτη από τη μέγγενη του κομμουνιστικού δόγματος.

Ο «κύριος» Κρουπ έλεγε ότι «ο Αδόλφος Χίτλερ μετέτρεψε τον εργάτη σε πειθαρχημένο στρατιώτη της εργασίας και σε σύντροφο των βιομηχάνων». Ο «κύριος» Κρουπ το 1940 παρέλαβε από τα χέρια του Χίτλερ το χρυσό παράσημο του ναζιστικού κράτους.

Η σημερινή Κρουπ είναι αυτή στην οποία οι κυβερνήσεις της Ελλάδας έχουν ξεπουλήσει τα ναυπηγεία της χώρας. Μόνο από ένα εργοστάσιο της «Κρουπ», της σημερινής «Κρουπ» με τις 670 θυγατρικές σε όλο τον κόσμο, από το εργοστάσιο που ξέχασαν να βομβαρδίσουν οι Αμερικάνοι στο Έσσεν, οι ναζί χρηματοδοτήθηκαν μέχρι το 1945 με το ιλιγγιώδη για την εποχή ποσό των 4.738.446 μάρκων.

Στο εδώλιο δεν κάθισε η «Ντόιτσε Μπανκ». Η «Ντόιτσε Μπανκ» της Μέρκελ και του Σόιμπλε, που έχει αναλάβει το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας ως σύμβουλος των ελληνικών κυβερνήσεων, είναι η ίδια «Ντόιτσε Μπανκ» που χρηματοδότησε τη δημιουργία και λειτουργία των ναζιστικών φούρνων του Άουσβιτς. Στο εδώλιο δεν κάθισε η «Ζήμενς». Η «Ζήμενς», με την οποία έκαναν εξωδικαστικό συμβιβασμό οι ελληνικές κυβερνήσεις για τις μίζες, είναι η ίδια «Ζήμενς» που έλυνε και έδενε επί φασίστα Μεταξά. Με πρόταση και χρηματοδότηση του επικεφαλής της «Ζήμενς» στην Αθήνα, συγκροτήθηκαν τα Τάγματα Ασφαλείας το 1943. Στο εδώλιο δεν κάθισαν οι βιομήχανοι, οι τραπεζίτες, οι οικονομικοί στυλοβάτες του φασιστικού καθεστώτος Μεταξά που όταν μπήκαν οι Γερμανοί στην Αθήνα παρέδωσε τους Έλληνες πολιτικούς κρατούμενους στην Γκεστάπο για να μεταφερθούν στα Νταχάου και στα Άουσβιτς.

Στο εδώλιο δεν κάθισαν οι 25 από τους μεγαλύτερους βιομηχάνους της Γερμανίας, αυτοί που το 1933 τροφοδότησαν το αποκαλούμενο και «Ταμείο του Χίτλερ» με το αστρονομικό για την εποχή ποσό των 3 εκατ. μάρκων. Ήταν στις εκλογές του ’33 που οι Ναζί πήραν το 44% των ψήφων.

Στο εδώλιο δεν κάθισε η ελβετική «Τράπεζα Διεθνών Διακανονισμών». Ο πρόεδρος της, ο τραπεζίτης Σαχτ, ήταν ο υπουργός Οικονομικών του Χίτλερ από το 1934. Στο εδώλιο δεν κάθισε η «Φάρμπεν». Το τεραστίων διαστάσεων βιομηχανικό συγκρότημα της «Φάρμπεν» κατασκευάστηκε από κρατούμενους του Άουσβιτς. Περισσότεροι από 25.000 άνθρωποι πέθαναν στη διάρκεια της κατασκευής του. Στη «Φάρμπεν» δούλευαν 85.000 κρατούμενοι των στρατοπέδων συγκέντρωσης. Η «Φάρμπεν» κατασκεύασε το Κυκλώνιο Β. Ήταν το αέριο που χρησιμοποιήθηκε για την εξόντωση χιλιάδων ανθρώπων στα κρεματόρια. Ένα από τα ονόματα με τα οποία κυκλοφορεί σήμερα η «φάρμπεν» είναι «Μπάγερ».

Στο εδώλιο δεν κάθισαν οι 45 από τους μεγαλύτερους Γερμανούς βιομήχανους που στις επιχειρήσεις τους στέλνονταν για καταναγκαστική εργασία οι κρατούμενοι από το Μαουτχάουζεν.

Στο εδώλιο δεν κάθισαν:

Η αμερικανική πολυεθνική «ΙΒΜ». Η οργάνωση των 78 ναζιστικών στρατοπέδων εξόντωσης έγινε με τεχνολογία της «ΙΒΜ». Ο πρόεδρος της «ΙΒΜ», ο Τ. Watson, τιμήθηκε από το Γ Ράιχ με το μετάλλιο του Μεγάλου Σταυρού της Γερμανικής Τάξης του Αετού, το 1937. Ήταν η μεγαλύτερη τιμή που μπορούσε να αποδώσει το ναζιστικό καθεστώς σε μη Γερμανό πολίτη.

Η «Standard Oil». Η «Standard Oil», των συμφερόντων Ροκφέλερ, στη διάρκεια του πολέμου, εκτός από τους συμμάχους προμήθευε με καύσιμα και τον Άξονα.

Η «General Motors». Χιλιάδες θωρακισμένα αυτοκίνητα, φορτηγά και τανκς για τον “γερμανικό στρατό κατασκευάστηκαν από την «General Motors». «Ό,τι συμφέρει την «General Motors» συμφέρει την Αμερική», έλεγε ο Αϊζενχάουερ. Το αμερικανικό κράτος αποζημίωσε με 33 εκατ. δολάρια την «General Motors» για τις ζημιές που υπέστησαν τα εργοστάσια της σε Γερμανία και Αυστρία στον πόλεμο. Ήταν τα εργοστάσια που κατασκεύαζαν τανκς για τον Χίτλερ.

Η «Ford». Το 1/3 των φορτηγών της Βέρμαχτ το κατασκεύασε η αμερικανική πολυεθνική «Ford». Οι μισοί «εργαζόμενοι» της εταιρείας ήταν σκλάβοι από στρατόπεδα συγκέντρωσης. 0 πρόεδρος της «Ford», ο «κύριος» Ford, το 1938 γιόρτασε τα 75α γενέθλιά του παραλαμβάνοντας από τους Γερμανούς πρόξενους στο Ντιτρόιτ το μετάλλιο του Μεγάλου Σταυρού της Γερμανικής Τάξης του Αετού.

Η τράπεζα «UBC». Ήταν από τους μεγαλύτερους χρηματοδότες του ναζιστικού καθεστώτος. Πρόεδρος της ήταν ο «κύριος» Πρέσκοτ Μπους. Πατέρας και παππούς δυο αμερικανών προέδρων.

Κανένα από τα στελέχη των εταιρειών δυτικών συμφερόντων δεν τιμωρήθηκε μετά τον πόλεμο για τις σχέσεις του με τον ναζισμό. Τα αδικήματα τους παραγράφηκαν. Το φρόντισε ο κύριος John McCloy. Ήταν ο Ύπατος Αρμοστής των Η ΠΑ στη Γερμανία μετά τον πόλεμο. Ο McCloy ήταν από το 1947 ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Τράπεζας. Πριν ως νομικός εκπροσωπούσε τα συμφέροντα των Ροκφέλερ και της τράπεζας «Chase Manhattan».

Ο κατάλογος είναι μακρύς και το συμπέρασμα ασφαλές: Από το εδώλιο λείπουν όλοι αυτοί που είναι δίπλα, πίσω και κυρίως πάνω από τους «Χίτλερ». Λείπουν τα μονοπώλια και όλοι αυτοί που κάνουν κουμάντο σε ένα σύστημα που είτε με φασισμό είτε χωρίς φασισμό, είτε με κοινοβούλιο είτε χωρίς κοινοβούλιο, έχει πάντα το ίδιο όνομα. Λέγεται καπιταλισμός.

Γεγονός που πρέπει να μας βάλει σε σκέψεις: Μήπως, τελικά ο Μπρεχτ είχε δίκιο; Ναι ο Μπρεχτ είχε δίκιο:

«… ο φασισμός δεν μπορεί να πολεμηθεί παρά σαν καπιταλισμός. Ως ο πιο ωμός; ο πιο καταπιεστικός, ο πιο Θρασύς κι ο πιο δόλιος καπιταλισμός», έλεγε ο Μπρεχτ.

Γι’ αυτό απαιτείται η μέγιστη δυνατή συσπείρωση ενάντια στον φασισμό. Ενάντια στην ωμότητα, τη δολιότητα, την θρασύτητα, την απανθρωπιά του φασισμού.

Αλλά ο φασισμός δεν αρκεί να πολεμηθεί. Δεν αρκεί ούτε ακόμα και να νικηθεί. Ο

φασισμός πρέπει να ξεριζωθεί. Και θα ξεριζωθεί μόνο έτσι: Ως καπιταλισμός.

* π. Κοινοτάρχης Μαρτυρικής Μαλαθύρου, π. Δήμαρχος Μηθύμνης,

Ιδρυτικό μέλος του Δικτύου Μαρτυρικών Πόλεων και Χωριών της Ελλάδας Περιόδου 41 – 45 «Ελληνικά Ολοκαυτώματα»

Δωρεάν υπηρεσίες νομικής πληροφόρησης στο Εργατικό Κέντρο Χανίων

Το Ινστιτούτο Εργασίας της Γ.Σ.Ε.Ε. Κρήτης, το Εργατικό Κέντρο Χανίων, η Ομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών & Εμπόρων Νομού Χανίων, τοΤεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας – Τμήμα Δυτικής Κρήτης και η Διαδημοτική Επιχείρηση Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Α.Ε σε μια προσπάθεια ανταπόκρισης στην ανάγκη Πληροφόρησης και Συμβουλευτικής Εργαζομένων, Ελευθέρων Επαγγελματιών και Ανέργων, η οποία εντείνεται σε μεγάλο βαθμό από τις πρόσφατες νομοθετικές εξελίξεις, διοργανώνουν στο Εργατικό Κέντρο Χανίων (Μ. Μπότσαρη 68, Χανιά), την Παρασκευή 11 Μαΐου  2018, ώρες 12.00 – 20.00, Εκδήλωση Δια Ζώσης Πληροφόρησης, όπου θα παρέχονται Δωρεάν Υπηρεσίες Νομικής Πληροφόρησης.

Νομικοί του ΙΝ.Ε. / Γ.Σ.Ε.Ε. θα απαντούν σε ερωτήματα και προβληματισμούς σχετικά με:

Α. το Κοινωνικοασφαλιστικό Σύστημα ασφαλισμένων όλων των ταμείων (ΙΚΑ, ΔΗΜΟΣΙΟ, ΟΑΕΕ, κ.α.) – (θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος, συντάξεις χηρείας, συντάξεις αναπηρίας, πλήρεις και μειωμένες συντάξεις, απασχόληση συνταξιούχων κλπ) και

Β. Τα Εργασιακά Δικαιώματα (συμβάσεις, αποδοχές, άδειες κλπ. Εξαρτημένης εργασίας Ι.Δ.).

Για την διευκόλυνση της διαδικασίας καταγραφής των ερωτημάτων νομικής πληροφόρησης που αφορούν σε συνταξιοδοτικά θέματα, οι συμμετέχοντες θα πρέπει να διαθέτουν σαφή στοιχεία σχετικά με:

–        Τον συνολικό αριθμό ενσήμων

–        Την ημερομηνία έναρξης ασφάλισης

–        Το είδος ενσήμων (μικτά-απλά-βαρέα)

Για οποιαδήποτε πληροφορία, μπορείτε να απευθύνεστε στο:

  • ΙΝ.Ε. / Γ.Σ.Ε.Ε. Κρήτης (Εμμ. Καστρινάκη 23, Ηράκλειο, τηλ. 2810 343616, τηλ&fax 2810 343614 )

Πρόσωπα επαφής: Μελαμπιανάκης Μανόλης, Πετράκης Μάνος

και στο

  • Εργατικό Κέντρο Χανίων (Μ. Μπότσαρη 68, Χανιά), τηλ. 28210 92429).

Ομιλία καθηγητή Παναγιώτη Μπεχράκη «για έναν Κόσμο χωρίς Κάπνισμα» στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων

Το Παράρτημα Χανίων του Συλλόγου «Προστασία από το παθητικό κάπνισμα», το πρόγραμμα SmokeFreeGreece, οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, διά των Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων και η Περιφέρεια Κρήτης – Περιφερειακή Ενότητα Χανίων συνδιοργανώνουν την Πέμπτη 10 Μαΐου 2018 ώρα 18:00 έως 20:00 διάλεξη του καθηγητή Παναγιώτη Μπεχράκη επιστημονικού υπεύθυνου του προγράμματος SmokeFreeGreece με θέμα «Παιδεία για έναν Κόσμο χωρίς Κάπνισμα» στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων (Α. Παπανδρέου 70)

Το θέμα

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, το κάπνισμα είναι η μεγαλύτερη επιδημία όλων των εποχών. Σε αυτό οφείλεται κάθε χρόνο ο θάνατος 6 εκατομμυρίων ανθρώπων και η υποβάθμιση της υγείας ακόμη περισσότερων. Δυστυχώς, οι περισσότεροι καπνιστές αρχίζουν το κάπνισμα σε προεφηβική ή εφηβική ηλικία κυρίως στο σχολικό περιβάλλον. Το αποτέλεσμα είναι να αναπτύξουν μακροχρόνια εξάρτηση από τη νικοτίνη κάτι που δυσκολεύει την απεξάρτηση αργότερα.

Το SmokeFreeGreece είναι μία σειρά συντονισμένων δράσεων που διοργανώνονται από το Ερευνητικό Εργαστήριο “George D. Behrakis” της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας και το Ινστιτούτο Δημόσιας Υγείας του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος με στόχο τη μείωση του καπνίσματος στη χώρα μας. Σε αυτό το πλαίσιο έχει παραχθεί εκπαιδευτικό υλικό ειδικά σχεδιασμένο για να υποστηρίξει τις μαθητικές παρεμβάσεις και τους μαθητές (μαθητικό τετράδιο), καθώς και τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς (φυλλάδιο «Παιδεία για έναν Κόσμο χωρίς Κάπνισμα»).

Στόχος των δράσεων είναι να παρασχεθεί στους μαθητές έγκυρη και επιστημονική ενημέρωση για το κάπνισμα στο σύνολό του (τοξικά συστατικά του καπνού, διάφορα καπνικά και μη καιόμενα προϊόντα και η διαφήμισή τους, επιπτώσεις του καπνίσματος στην υγεία, παθητικό κάπνισμα, εθισμός και τρόποι απεξάρτησης). Επιπλέον, οι εκπαιδευτικές δράσεις στα σχολεία δίνουν στους μαθητές τη δυνατότητα να αναπτύξουν και να καλλιεργήσουν τις ατομικές και κοινωνικές δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την αντίσταση στο κάπνισμα.

Ο ομιλητής

Ο Παναγιώτης Κ. Μπεχράκης (MD, PhD (McGill), FCCP) είναι Πνευμονολόγος – Εντατικολόγος, τέως Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίων Αθηνών και Harvard, Ερευνητής στο Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών, Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπήςγια τον Έλεγχο του Καπνίσματος και ΠρόεδροςτουEuropeanNetworkforSmokingandTobaccoPrevention

Κοινή Δήλωση 38 Περιβαλλοντικών Φορέων: Η Εξορύξη Υδρογονανθράκων δε Συνάδει με την Αειφόρο Ανάπτυξη

Η Διεθνής Αρχή Θαλάσσιων Βυθών (International Seabed Authority – ISA) συνέταξε πρόσφατα το προσχέδιο που θα καθορίσει τους κανονισμούς για την εξερεύνηση βαθέων υδάτων για υδρογονάνθρακες για την περίοδο 2019-2023.

Καθώς ζητήθηκε γνωμοδότηση περιβαλλοντικών φορέων επί του προσχεδίου, 38 εξειδικευμένοι περιβαλλοντικοί φορείς από την Ε.Ε. και διεθνώς, απέστειλαν κοινή δήλωση, καθώς στο προσχέδιο δεν λαμβάνεται υπόψη η πραγματική προστασία των ευαίσθητων οικοτόπων που βρίσκονται στα βαθιά νερά.

Με την επιστολή αυτή οι 38 περιβαλλοντικοί φορείς ζητούν από τη Διεθνή Αρχή Θαλάσσιων Βυθών να αναλάβει δράση για τη διατήρηση των βαθέων υδάτων, καθώς και για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των παράκτιων κοινοτήτων και της κοινωνίας γενικότερα.

Όπως σημειώνουν, οι εξορύξεις στα βαθέα ύδατα δε συνάδουν με την αειφόρο ανάπτυξη, λαμβάνοντας υπόψη τις δυνητικά μη αναστρέψιμες καταστροφές που πιθανώς προκληθούν από την εξόρυξη, λόγω του ιδιαίτερα αργού ρυθμού ανάκαμψης των επηρεαζόμενων οικοσυστημάτων, καθώς και σε σύγκριση με τα βραχυπρόθεσμα κοινωνικο-οικονομικά οφέλη.

Η κοινή δήλωση των 38 περιβαλλοντικών φορέων ζητά από τον ISA να προβεί στα ακόλουθα:

– Τροποποίηση του Στρατηγικού σχεδίου ώστε η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος να αποτελεί θεμελιώδη στόχο αυτού.

– Θεμελιώδεις μεταρρυθμίσεις με βάση τα αιτήματα της κοινωνίας των πολιτών, συμπεριλαμβανομένης της ίδρυσης Επιτροπής Περιβάλλοντος, ανοιχτή πρόσβαση του κοινού σε δεδομένα και πληροφορίες από τη Νομική και Τεχνική Επιτροπή.

– Διεξοδικές δημόσιες συμμετοχικές διαβουλεύσεις για την επιστημονική διερεύνηση των θεμελιωδών ζητημάτων σχετικά με την ανάγκη για εξόρυξη στον θαλάσσιο πυθμένα και τις μακροπρόθεσμες συνέπειές του για τον πλανήτη και την ανθρωπότητα, διασφαλίζοντας την αξιολόγηση βιώσιμων εναλλακτικών λύσεων ως προς αποτελεσματικότερους πόρους ενέργειας.

– Να τερματιστούν οι συνάψεις έρευνας σε βαθέα ύδατα και να μην εκδοθούν νέες συμβάσεις εκμετάλλευσης.

H κοινή δήλωση τονίζει τον κίνδυνο καταστροφής σπάνιων οικοσυστημάτων με ζωτικό ρόλο για τον πλανήτη μας και έχει ως κοινό γνώμονα την προστασία της φυσικής κληρονομιάς για τις επόμενες γενιές, μέσω της διατήρησης του φυσικού περιβάλλοντος και της εφαρμογής της διεθνώς θεσμοθετημένης «Αρχής της Πρόληψης».

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη τη δήλωση πατώντας ΕΔΩ.

Εκδηλώσεις τιμής και μνήμης στο Ρέθυμνο για τον Παύλο Βαρδινογιάννη

Με επιμνημόσυνη δέηση, ομιλίες, έκθεση φωτογραφίας, προβολή βίντεο, μουσικό πρόγραμμα αλλά και ριζίτικα τραγούδια, τιμήθηκε στο Ρέθυμνο η μνήμη του Παύλου Βαρδινογιάννη, 34 χρόνια από το θάνατό του.

Η τιμητική εκδήλωση οργανώθηκε από τον Όμιλο Βρακοφόρων Κρήτης κι έγινε παρουσία εκπροσώπων αρχών, φορέων, μελών, συγγενών και φίλων της οικογένειας Βαρδινογιάννη, πολιτών του Ρεθύμνου, ενώ κεντρικός ομιλητής ήταν ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης.

Τους παριστάμενους καλωσόρισε ο Πρόεδρος του Ομίλου Βρακοφόρων Στέλιος Κιαγιαδάκης, ο οποίος αναφέρθηκε στην επιτυχημένη εκδήλωση, θεσμό του Ομίλου, επισημαίνοντας το χρέος απόδοσης τιμής και αναγνώρισης, όπως είπε, στην προσφορά του Παύλου Βαρδινογιάννη στους πολίτες του Ρεθύμνου, στα προβλήματα, στις χαρές και στις λύπες τους αλλά και στην προώθηση του κοινού καλού εντός κι εκτός Κρήτης.

Από την πλευρά του ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης στην ομιλία του αναφέρθηκε στην αξία του έργου και στη σημασία της προσφοράς του Παύλου Βαρδινογιάννη, στο Ρέθυμνο, την Κρήτη, την Ελλάδα, απ’ όποια πολιτική θέση κατείχε. Ως βουλευτής, Υπουργός, Διευθυντής του Πολιτικού Γραφείου του Πρωθυπουργού Σοφοκλή Βενιζέλου, αλλά και ως πρόεδρος του Ελληνοαραβικού Συνδέσμου, ο οποίος «άνοιξε φτερά» κι εδραίωσε ισχυρούς δεσμούς με τον Αραβικό κόσμο.

Ο Παύλος Βαρδινογιάννης, όπως είπε ο κ. Αρναουτάκης, τίμησε και τιμήθηκε από την Κρήτη ενώ στα δύσκολα χρόνια της κατοχής στο νησί, πήρε μέρος στην αντίσταση κατά των Γερμανών, όπου συνελήφθη και καταδικάστηκε σε θάνατο, όμως δραπέτευσε από τις φυλακές και με τη βοήθεια της βρετανικής μυστικής υπηρεσίας φυγαδεύτηκε στην Αίγυπτο.

«Ήταν γνήσιος πατριώτης ο Παύλος Βαρδινογιάννης. Ένας άνθρωπος που χωρίς να έχει καμία ανάγκη από αναγνώριση και προβολή στεκόταν σε καθημερινή βάση στο πλευρό κάθε απλού πολίτη σκύβοντας στον πόνο και στο πρόβλημά του, χτίζοντας έτσι μια ακηδεμόνευτη, μια αδιαμεσολάβητη σχέση με όλους τους Κρητικούς και ιδιαίτερα τους συμπατριώτες του, τους Ρεθυμνιώτες» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Αρναουτάκης, προσθέτοντας πως «σε όλα τα χρόνια της ζωής του, κύριο χαρακτηριστικό της προσωπικότητας του Παύλου Βαρδινογιάννη, ήταν η αδιασάλευτη και βαθιά πίστη του, στην ιδέα της ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης και προόδου. Και οι ιδέες αυτές δεν περιοριζόταν μόνο στα στενά πλαίσια της ιδιαίτερής του πατρίδας, αλλά επεκτεινόταν γρήγορα στο Πανελλήνιο».

Στις 4 του Μάη του 1984, ο Παύλος Ιωάννου Βαρδινογιάννης φεύγει από τη ζωή. Αφήνει όμως σπουδαία παρακαταθήκη στον χώρο του αθλητισμού, της διατήρησης της τοπικής ιστορίας. «Αυτή η παρακαταθήκη τιμάται διαρκώς από τότε και από τον Όμιλο Βρακοφόρων Κρήτης, τα μέλη του οποίου συγχαίρω προσωπικά για την αποψινή τιμητική εκδήλωση. Κλείνοντας, να επισημάνω ότι στην Περιφέρεια Κρήτης συνεχίζουμε να ενώνουμε δυνάμεις. Να χτίζουμε πάνω σε κοινά θεμέλια. Να σχεδιάζουμε το αύριο, ένα αύριο στο οποίο η Κρήτη θα είναι μια Περιφέρεια πρότυπο στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Σε αυτήν μας την προσπάθεια η οικογένεια Βαρδινογιάννη διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο, τιμώντας τη μνήμη του Παύλου 34 χρόνια μετά το θάνατό του», υπογράμμισε ο κ. Αρναουτάκης.

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Βρακοφόρων Στέλιος Κιαγιαδάκης ευχαρίστησε θερμά τον Περιφερειάρχη για τη τιμή στο Σύλλογο και την ομιλία του ενώ ευχαρίστησε επίσης όλους τους παριστάμενους εκπροσώπους των Αρχών, την Αντιπεριφερειάρχη Ρεθύμνου Μαρία Λιονή, τον Δήμαρχο Ρεθύμνου Γιώργο Μαρινάκη, το Γενικό Αστυνομικό Διευθυντή Κρήτης Κώστα Λαγουδάκη, τον Ανώτερο Διοικητή Φρουράς Ρεθύμνου Αλέξανδρο Παπαδάκη, τους Διοικητές της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και του Λιμενικού, Αντιπρυτάνεις, Περιφερειακούς και Δημοτικούς Συμβούλους, εκπροσώπους φορέων, τους παρευρισκόμενους Ρεθυμνιώτες πολίτες.

Επίσης, θερμές ευχαριστίες εξέφρασε ο Πρόεδρος των Βρακοφόρων στους  συντελεστές της δημιουργίας του βίντεο που προβλήθηκε για την προσωπικότητα και το έργο του Παύλου Βαρδινογιάννη, στο μουσικό συγκρότημα «Μουσικός Καρπός» στην μαθήτρια Βαγγελιώ Ματθαιουδάκη που τραγούδησε, στον Δημήτρη Βαρούχα που έπαιξε αρμόνιο, ενώ συγχάρηκε και τους Ριζίτες του Ομίλου Βρακοφόρων που τραγούδησαν ριζίτικα τραγούδια καθώς κι όλους όσους συνέβαλλαν στην επιτυχία της εκδήλωσης. Ο κ. Κιαγιαδάκης ανανέωσε το ραντεβού με τους παριστάμενους για το επερχόμενο καλοκαίρι με τη συμμετοχή όλων στην κορυφαία εκδήλωση, Πολιτιστικά Βαρδινογιάννεια.