25.7 C
Chania
Monday, October 7, 2024

Πρωτοχρονιά στα ελικόπτερα

Του Ειρηναίου Μαράκη

Η Πρωτοχρονιά να βρει στα ελικόπτερα την κυβέρνηση Σαμαρά και Βενιζέλου. Να ποιά είναι η ευχή αυτή την περίοδο και για όλους τους εργαζόμενους αυτού του τόπου.

Μύθος και αλήθειες της Ελληνικής Οικονομίας

Καθώς πλησιάζουμε στις γιορτές των Χριστουγέννων και του Νέου Έτους 2015, μετά από 4,5 χρόνια «μαστιγώματος» δουλείας και δουλοπαροικίας (λέγε μνημόνιο και «διαρθρωτικές» αλλαγές) του ελληνικού λαού,, θα παρουσιάσουμε κάποια οικονομικά μεγέθη που δείχνουν «ανάγλυφα’ και με τον πιο αδιαμφισβήτητο τρόπο το μέγεθος της καταστροφής που έχει συντελεστεί και συνεχίζει να πραγματοποιείται μέχρι σήμερα – παρά τις ευλογίες της δικομματικής κυβέρνησης της υποτέλειας, της αισιοδοξίας της ανάκαμψης και ότι βγαίνουμε από το «τούνελ». Αυτά δε μας λένε εδώ και 4-5 μήνες σε κάθε ευκαιρία;

Η Χανιώτισσα Αντιγόνη Λυμπεράκη βούτηξε την Ιαπωνία στο “Ποτάμι” και την έβγαλε Ρωσία – Απίστευτο υβρεολόγιο από τον Ψαριανό

Η Ιαπωνία έγινε Ρωσία για τις ανάγκες της προπαγάνδας της Αντιγόνης Λυμπεράκη.  Η καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αντιγόνη Λυμπεράκη είναι η Χανιώτισσα πολιτικός η οποία αφού στα φοιτητικά της χρόνια ήταν στον “Ρήγα” και μετά στην ΚΝΕ, συμμετείχε στην πρώτη Κεντρική Επιτροπή του Ενιαίου Συνασπισμού (από το 1990 μέχρι το 1996), τελικώς έφτασε να γίνει μέχρι και αντιπρόεδρος του κόμματος “ΔΡΑΣΗ” και επικεφαλής του ευρωψηφοδελτίου στις πρόσφατες εκλογές για να καταλήξει σήμερα, και αυτή με “ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ” του Σταύρου Θεοδωράκη. Εκεί μέσα, η Ιαπωνία ξέβαψε και έγινε Ρωσία, για τις ανάγκες μίας προπαγάνδας. Σε μήνυμά της στο twitter πόσταρε μία φωτογραφία από την Ιαπωνία του 2012 και έγραψε το εξής μήνυμα:

Τωρα απο Αγια πετρούπολη Ρωσια.Οι αγορες χορευουν πεντοζαλι.Αδεια ράφια παντου.Αντε και στα δικα μας.

Σαφή αναφορά στο τμήμα της ομιλίας του Αλέξη Τσίπρα από το Ηράκλειο, υπαινισσόμενη, προφανώς – ασπαζόμενη τα τρομοκρατικά σενάρια του πανικόβλητου πρωθυπουργού της χώρας – ότι θα έρθει η συντέλεια του κόσμου εφόσον έρθει στην εξουσία ο ΣΥΡΙΖΑ.

Όμως, η φωτογραφία δεν ήταν από τη Ρωσία, αλλά από την Ιαπωνία, όπως προείπαμε. Τα σχόλια που ακολούθησαν από τους χρήστες του twitter μόλις αντιλήφθηκαν το λάθος της κ. Λυμπεράκη είναι χαρακτηριστικά της οργής που προκάλεσε το λάθος (;) της.

Μετά από την κατακραυγή, η Αντιγόνη Λυμπεράκη έγραψε το εξής:

Συγγνώμη σύντροφοι για τα άδεια ράφια. Το ορθό είναι ότι στη Μόσχα πανηγυρίζει ο λαός για την υποτίμηση.

Και στον λογαριασμό της στο facebook συνέχισε, δίχως να παραδέχεται το λάθος της:

Τα άδεια ράφια στη Ρωσία κατά Bloomberg. Οι αγορές εκεί δεν χορεύουν με λύρα αλλά με μπαλαλάικα. Καλές γιορτές.

Μια εικόνα λέει χίλιες λέξεις, ακόμα και αν παραπλανήθηκα για την προέλευση της. Η ουσία όμως παραμένει ως προς τα άδεια ράφια και τον καταναλωτικό πανικό, όπως φαίνεται και από το άρθρο του bloomberg για την Ρωςια. Εξ άλλου το ίδιο γινόταν σε στιγμές συναλλαγματικής κρίσης στην Ελλαδα επί δραχμής.

Και προσπαθώντας να διορθώσει τα αδιόρθωτα, και μετά τη συνεχίζομενη κατακραυγή και στο facebook πόσταρε άρθρο για την κατάρρευση της οικονομίας στην Λευκορωσία!

Η απάντηση χρήστη αποστομωτική: Μα καλά, δε γνωρίζεις ότι η Λευκορωσία είναι άλλη χώρα;

Και ο Γρηγόρης Ψαριανός πόσταρε τη φωτογραφία

Όμως, η Αντιγόνη Λυμπεράκη δεν ήταν το μόνο στέλεχος από “Το Ποτάμι” που πόσταρε τη συγκεκριμένη φωτογραφία. Και ο Γρηγόρης Ψαριανός έσπευσε να ασπαστεί την κακή προπαγάνδα της κ. Λυμπεράκη και με μήνυμά του στο facebook σημείωσε:

“Τωρα, απο Αγια Πετρούπολη, Ρωσια.
Οι αγορες χορευουν κοζακικο…

Αδεια ράφια παντου.
Αντε και στα δικα μας.

(Εδω θα χορεψουν πεντοζαλι….Ή κανα τσαμικο.)”

Οι χρήστες άργησαν λίγο να αντιληφθούν τι είχε ποστάρει ο κ. Ψαριανός, όμως όταν κατάλαβαν το λάθος τους αντέδρασε κάπως… άσχημα:

Επαναλαμβανω για τους Καθυστερημενους:

”Ρε Μπαζα, μπορει η φωτο να ειναι ”προβοκατσια” και να ‘ναι απ’ τη χονολουλου, απ’ τα σπατα ή απ’ τον αλδεβαραν!
ΑΥΤΟ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΡΕ ΧΛΕΜΠΟΥΡΕΣ ?
Ή ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤ” ΑΛΗΘΕΙΑ ΣΤΗ ΡΩΣΙΑ?
ΕΙΣΑΣΤΕ ΗΛΙΘΙΟΙ Ή ΤΟ ΠΑΙΖΕΤΕ?
….. Οι Αγορες ΘΑ ΧΟΡΕΨΟΥΝ πεντοζαλι Ή τσαμικο?
Να το ερωτημα, Ιδου η απορια…..
Βλακεντιοι….”

Κακή προπαγάνδα. Γρήγορα, ιδιαίτερα μαθήματα επικοινωνίας από τον Σταύρο Θεοδωράκη. Όσο υπάρχει καιρός.

Νεαροί έκλεψαν την σύνταξη ηλικιωμένου που είχε μόλις πάρει από ΑΤΜ

Δεν μπορούσε να πιστέψει το κακό που τον βρήκε μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, όταν νεαροί τον πλησίασαν και του άρπαξαν τη σύνταξη πριν προλάβει να κάνει οτιδήποτε!

Σύμφωνα με το δημοσίευμα του kritionline.gr, το περιστατικό σημειώθηκε την παραμονή των Χριστουγέννων στην περιοχή του Γαζίου. Ο ηλικιωμένος άνδρας πήγε στο τραπεζικό υποκατάστημα που κάνει τις συναλλαγές του και πήρε τη σύνταξη του.

Μόλις βγήκε από την τράπεζα, οι νεαροί τον πλησίασαν και την ώρα που ο ένας εξ αυτών του έπιασε κουβέντα, ο άλλος του άρπαζε το πορτοφόλι το οποίο περιείχε τη σύνταξη ύψους 600 ευρώ.

Μέχρι ο ηλικιωμένος να αντιληφθεί τι έγινε, οι νεαροι είχαν εξαφανιστεί!

Παρά την άμεση έλευση της Αστυνομίας στο σημείο, οι αθίγγανοι δεν εντοπίστηκαν, αν και σύμφωνα με πληροφορίες αυτόπτης μάρτυρας κατάφερε να συγκρατήσει στοιχεία από το αυτοκίνητο στο οποίο επιβιβάστηκαν.

kritionline.gr

“Αποστολή”: Το συγκινητικό νέο σποτ του Θοδωρή Παπαδουλάκη για την αναγκαιότητα της αλληλεγγύης | Βίντεο

Ο Φιλανθρωπικός Οργανισμός “ΑΠΟΣΤΟΛΗ” είναι μία ΜΚΟ που ίδρυσε η Αρχιεπισκοπή Αθηνών που έχει ως επιδίωξη την ανακούφιση των ανθρώπων. Όπως σημειώνουν οι ίδιοι, η απόφαση για την ίδρυση της “είναι όχι μόνο η έκφραση της αγωνίας της διοικούσης Εκκλησίας για όσα συμβαίνουν και εκτυλίσσονται τον τελευταίο καιρό στην πατρίδα μας, αλλά και η συμβολή της στο μέτρο του δυνατού, στη συλλογική προσπάθεια που καταβάλλεται από πολλές πλευρές προς αναχαίτιση μίας πλημμυρίδας.”

Σε αυτό το πλαίσιο, ανάθεσαν στον Χανιώτη σκηνοθέτη Θοδωρή Παπαδουλάκη τη δημιουργία μίας ταινίας μικρού μήκους, στην οποία ένας πατέρας και η κόρη του στέκουν αβοήθητοι κάτω από τη βροχή ενώ τους προσπερνούν περαστικούς που κρατούν ομπρέλες.

Όλοι φαίνονται να είναι στο δικό τους κόσμου, και αυτοί που δεν κρατούν ομπρέλες μοιάζουν αόρατοι στα μάτια τους. Ώσπου έρχεται ένας άνθρωπος και τους βλεπει. Έρχεται κοντά τους και τείνει την ομπρέλα προς το μέρος τους καλύπτωντάς τους από τη δυνατή βροχη.

Το μήνυμα είναι σαφές. Αν εμείς έχουμε ένα μέσο να καλύψουμε έστω μερικώς τους εαυτούς μας από την ισχυρή καταιγίδα των καιρών μας, δεν πρέπει να γινόμαστε τυφλοί στα προβλήματα αυτών που δεν έχουν ούτε αυτή την ομπρέλα προστασίας. Όπως γράφει και ο σκηνοθέτης, “σκοπός είναι να παροτρύνουμε τους συνανθρώπους μας ώστε να ανοίξουμε τα μάτια μας σε αυτά που συμβαίνουν γύρω μας στη σκληρή αυτή εποχή”.

Ένα μηνυμα που εκφράζει και το σκοπό της Οργάνωσης “Αποστολή”, αφού αναφέρουν και οι ίδιοι ότι για να αντιμετωπιστεί η κρίση: “Η αναγνώριση των λαθών μας, η υπέρβαση του προσωπικού μας θελήματος, η πραγματική διαφάνεια, η επιδίωξη της ομόνοιας και της ενότητας είναι μερικά από τα αντισώματα που θα χρειασθούν στην αντιμετώπιση μίας ασθένειας που κατατρώει σχεδόν όλες τις θεσμικές δομές μας”.

To σποτ ολοκληρώθηκε και ο Θοδωρής Παπαδουλάκης ανέρτησε το παρακάτω κείμενο:

Σας παρουσιάζουμε το νέο τηλεοπτικό σποτ της ΜΚΟ «Αποστολή». Ο φιλανθρωπικός οργανισμός της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών έχει ως σκοπό την στήριξη ανθρώπων σε δύσκολη θέση.

Στη σκληρή κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα της Ελλάδας της κρίσης η αλληλεγγύη και η ανακούφιση των συνανθρώπων μας είναι αναγκαία.

Η δράση του οργανισμού που κρατάει την ομπρέλα και βοηθάει τους συνανθρώπους μας να ξεπεράσουν τις μπόρες της σύγχρονης δύσκολης καθημερινότητας αποτέλεσε έμπνευση για την δημιουργία αυτού του τηλεοπτικού σποτ σε παραγωγή της Indigo View και σκηνοθεσία του Θοδωρή Παπαδουλάκη

Ευχαριστούμε τους: Κοκολάκης Γιώργος, Σταθόπουλος Γιώργος, Ευαγγελία Σαμαρά, Μπόγδη Αλεξάνδρα, Μπουζάκης Απόστολος, Καραζεπούνη Αργυρή, Καραζεπούνη Αναστασία, Αλευράκη Αγγελική, Ψαράκη Αγγελική, Καρανάκη Υρώ, Φωτοπούλου Εύη, Κοκκινάκη Μαρία, Αρζανιάδη Αλίκη, Πιαγκαλάκη Εύα, Νικολετάκη Ελισάβετ, Ελληνικάκη Ελευθερία-Μαρία, Τζαβάρα Ιωάννα, Νίκου Θωμάς, Γαλανάκη Αθηνά, Λυκάκη Ιωσηφίνα, Λυκάκη Στυλιανή, Δαλιεράκη Αικατερίνη, Παπαδάκη Αριάδνη, Μαρκατάτου Σοφία, Μαράκης Γιάννης, Βολάνη Χρυσούλα, Κνιθάκη Ελένη, Μαλανδράκη Μαρία, και όλους όσους βοήθησαν να γίνει όμορφα και αποτελεσματικά η δουλειά μας!! Special thanks στον @Petros Pattakos για τις υπέροχες φωτογραφίες!

Να υπενθυμίσουμε ότι τα γυρίσματα έγιναν την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου στα πλαϊνά σκαλάκια της Αγοράς στην οδό Μουσουρών και η συμμετοχη των πολιτών, ανδρών και γυναικών, μικρών και μεγάλων ήταν μεγάλη.

Δείτε το βίντεο:

[vimeo url=”http://vimeo.com/114861330″]

Ο Θ. Παπαδουλάκης σκηνοθέτης χολιγουντιανής ταινίας για τους Εβραίους της Ζακύνθου – Τα γυρίσματα θα γίνουν στα Χανιά

Ο Θοδωρής Παπαδουλάκης αποδεικνύεται κεφάλαιο για την Κρήτη αφού η φήμη του έχει περάσει τα όρια της Ελλάδας. Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο περιοδικό της “Καθημερινής” αποκάλυψε ότι τον έχουν προσεγγίσει παραγωγοί από το Χόλιγουντ για να γυρίσει μία ταινία για την ιστορία των Εβραίων της Ζακύνθου και πώς τους έσωσαν οι κάτοικοι της περιοχής. Είναι μία πραγματικά συγκινητική ιστορία που αποδεικνύει ότι η αντίσταση του λαού μπορεί να αποτρέψει φρικαλεότητες και να νικήσει και τον πιο ισχυρό αντίπαλο. Όπως πληροφόρησε ο Θοδωρής Παπαδουλάκης, ένας από τους παραγωγούς θα είναι και ο Alan Siskin ο οποίος πρόσφατα συμμετείχε στην παραγωγή της γνωστής χολιγουντιανής παραγωγής “The Equalizer” με τον Danzel Washington. Ο τίτλος της ταινίας θα είναι “Boyias”. Σύμφωνα με πληροφορίες του “Αγώνα της Κρήτης”, η ταινία θα είναι παραγωγής Sony Studios ενώ μεταξύ άλλων συμμετέχουν και οι παραγωγοί Sid Ganis αλλά και ο Έλληνας Αλέξης Βαρουξάκης. Τα γυρίσματα μάλιστα της ταινίας θα γίνουν στα Χανιά αφού η παλιά πόλη της Ζακύνθου έχει καταστραφεί.

Διαβάστε ολόκληρη την συνέντευξη του Θοδωρή Παπαδουλάκη στο περιοδικό “Κ” της Καθημερινής:

Ενας πιτσιρικάς, σε κάποια ξένη χώρα, βρίσκεται στην κουζίνα με τη μητέρα του, η οποία του φτιάχνει αυγά για πρωινό. Ξαφνικά παίρνει ένα ωμό αυγό και το τσουγκρίζει με το αυγό που η μητέρα του ετοιμάζεται να ρίξει στο τηγάνι. Τι έχει συμβεί; Ο μικρός δεν μπορεί να βγάλει από το μυαλό του το Πάσχα που πέρασε στην Ελλάδα και το έθιμο με τα… κόκκινα αυγά. Στα διαφημιστικά σποτάκια του Θοδωρή Παπαδουλάκη για την περιφέρεια της Κρήτης πρωταγωνιστής είναι ο άνθρωπος και το σενάριο και, πολύ λιγότερο, το ελληνικό τοπίο. Εδώ και περίπου δέκα χρόνια τα βίντεό του γίνονται viral (πολύ δημοφιλή στο διαδίκτυο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης) και αποσπούν βραβεία σε διεθνή φεστιβάλ. Ο Παπαδουλάκης έχει σκηνοθετήσει επίσης ταινίες μικρού μήκους και τις τηλεοπτικές σειρές «Μπαμπά, μην τρέχεις» (2007) και «Το Νησί» (2010). Ολα αυτά με έδρα τον τόπο καταγωγής του, τα Χανιά, όπου διαμένει από τότε που επέστρεψε από σπουδές στην Αγγλία.

Παραμένετε στα Χανιά από ανάγκη ή από άποψη; 

Ηταν μια απόφαση τρόπου ζωής. Πιστεύω ότι τα Χανιά είναι ένα πολύ όμορφο μέρος για να μεγαλώσει το παιδί μου. Αλλά, πέρα από αυτό, η επαρχία με έχει βοηθήσει να κάνω τη δουλειά μου δημιουργικά. Μας αρέσει που ασχολούμαστε με την προβολή του τόπου μας.

Ενα διαφημιστικό σποτάκι μπορεί να αντιστρέψει την αρνητική εικόνα της Ελλάδας; 

Η εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό -πέρα από τα πολιτικά ή τα οικονομικά- είναι αρκετά καλή. Πρέπει όμως να δουλέψουμε σε ένα ενιαίο «brand name». Δεν μπορεί να αλλάζει η ταυτότητα της χώρας με κάθε αλλαγή της κυβέρνησης. Η Coca-Cola δεν έχει αλλάξει brand εδώ και 120 χρόνια!

Ποιο θα μπορούσε να είναι το brand «Ελλάδα»; 

Η φιλοξενία. Μία από τις διαφημίσεις μας με εκατομμύρια χιτ στο Ιντερνετ δείχνει έναν κυριούλη να πηγαίνει βόλτα μόνος του στα βουνά και να καταλήγει στο τραπέζι ενός Κρητικού.

Μα συμβαίνουν αυτά τα πράγματα; 

Πολλοί άνθρωποι που είδαν το βιντεάκι μάς είπαν ότι το ίδιο ακριβώς πράγμα έχει συμβεί και σ’ εκείνους.

Στην Κρήτη ή και σε άλλα μέρη της Ελλάδας; 

Δεν έχω κάνει ακόμα διαφημίσεις σε άλλες περιοχές της Ελλάδας.

Πώς σας φάνηκε το πρόσφατο διαφημιστικό του ΕΟΤ;

Οι Ελληνες την έχουμε στημένη στη γωνία για να την πει ο ένας στον άλλο… Εγώ θα προτιμούσα να μην το σχολιάσω.

Αποδίδουν τα πανάκριβα σποτάκια για τον τουρισμό; 

Τα δικά μας κυμαίνονται από 7.000 έως 15.000 ευρώ. Ενώ ένα διαφημιστικό στην τηλεόραση μπορεί να έχει κόστος από 100.000 έως 150.000 ευρώ.

Γιατί; 

Ισως οφείλεται στην πολύ μεγάλη επεξεργασία σε επίπεδο μάρκετινγκ για το πώς θα διαφημιστεί το προϊόν. Και εμείς το δουλεύουμε αυτό, αλλά με λιγότερους… μεσάζοντες.

Μήπως στην επαρχία μειώνονται οι απαιτήσεις και οι φιλοδοξίες; 

Καθόλου. Ισα-ίσα!

Φιλοδοξείτε να γυρίσετε και κινηματογράφο στα Χανιά; 

Προετοιμάζουμε ήδη μια «αμερικανοελληνική» παραγωγή με παραγωγούς του Χόλιγουντ, όπως τον Alan Siskin, που πρόσφατα έκανε το «Equalizer» με τον Denzel Washington. Θα λέγεται «Boyias» και έχει να κάνει με τους Εβραίους της Ζακύνθου. Η Ζάκυνθος είναι η μοναδική κοινωνία που προστάτευσε τους Εβραίους από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης μαζί με τον δήμαρχο και τον αρχιεπίσκοπο. Μου έκαναν την πρόταση να σκηνοθετήσω την ταινία στα Χανιά επειδή η παλιά πόλη της Ζακύνθου έχει καταστραφεί.

Απίστευτη τύχη; 

Είμαι τυχερός που κατάγομαι από ένα πολύ όμορφο μέρος με πληθώρα τοποθεσιών. Είναι πολύ ανακουφιστικό για τους παραγωγούς να γνωρίζουν ότι υπάρχει μια ντόπια οργανωμένη βάση κινηματογραφιστών.

Μπορείτε από τα Χανιά να συναγωνιστείτε βραβευμένους συναδέλφους σας σκηνοθέτες που εργάζονται στο εξωτερικό; 

Είναι, έτσι κι αλλιώς, πάρα πολύ δύσκολο να βρεθούν χρήματα για μια ταινία. Αλλά πιστεύω ότι το ξένο κοινό ενδιαφέρεται να βλέπει πώς είναι η ζωή πέρα από την πόλη. Θα ήθελε, για παράδειγμα, να δει χαρακτήρες που ζουν στα βουνά της Κρήτης. Εναν άγνωστο για την Ευρώπη κόσμο, που και οι Ιρανοί και οι Μαροκινοί δείχνουν στις ταινίες τους.

Θα μπορούσε να πετύχει κάποιος και σε μια λιγότερο «κοσμοπολίτικη» πόλη της επαρχίας; 

Πιστεύω πολύ στην αποκέντρωση. Μόνο καλό είναι όταν έρχονται στην επαρχία νέα μυαλά για μια καλύτερη ζωή. Εμείς κάνουμε διαφημιστικές δουλειές με εταιρείες που έχουν την έδρα τους στη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα, την Πάτρα…

Ποιος κινηματογράφος σάς αρέσει;

Ο ανεξάρτητος αμερικανικός κινηματογράφος. Θαυμάζω τον Πολ Τόμας Αντερσον και τους αδελφούς Κοέν.

Το εμπορικό Χόλιγουντ; 

Νομίζω ότι ο εμπορικός χολιγουντιανός κινηματογράφος βλάπτει λίγο την υγεία… ιδίως των νεότερων ανθρώπων. Δυσκολεύομαι πολύ να παρακολουθήσω υπερπαραγωγές τύπου «Transformers». Είναι πολύ γρήγορο το μοντάζ, με ζαλίζουν, δεν επικεντρώνονται σε κάτι, δεν μπορώ να ταυτιστώ με αυτό που βλέπω.

Το δικό σας στυλ θα είναι «βαρύ»; 

Μετά το «Νησί», κάποιοι που με προσέγγιζαν για διαφημίσεις είχαν το φόβο μήπως αυτό που θα έκανα θα ήταν πολύ βαρύ. Αλλά εμένα μου αρέσει να κάνω αυτό που νιώθω χωρίς να αποφασίζω από πριν για το στυλ που θα έχει. Αλλάζω στυλ συνέχεια. Θεωρώ πως επιτυχία είναι εάν μπορείς να κάνεις κάποιον να γελάσει, να συγκινηθεί και να κλάψει μέσα σε μιάμιση ώρα.

Και να μάθει;

Να παραδειγματιστεί. Ή να κρίνει. Ή να ανοίξει γενικότερα ένα διάλογο.

Φοβάστε λίγο να γυρίσετε την πρώτη σας ταινία μεγάλου μήκους; 

Κάθε σκηνοθέτης έχει όνειρο να κάνει μια ταινία. Αυτό που φοβάμαι είναι ότι δεν θα μου φτάσει ο χρόνος.

Οι διάλογοι θα είναι στα Ελληνικά ή στα Αγγλικά; 

Θα ήθελα να είναι στα Ελληνικά. Διότι θα είναι λιγότερο αληθινό εάν Ελληνες μιλάνε Αγγλικά. Ο κόσμος που παρακολουθεί κινηματογράφο παγκοσμίως έχει εξελιχθεί αρκετά, ώστε να μπορεί να δεχτεί μια ξένη γλώσσα.

Οπως εμείς δεχόμαστε τα τούρκικα σίριαλ; 

Τα τούρκικα έχουν εξαιρετική εικόνα και ερμηνείες. Εμείς πάμε τώρα να γυρίσουμε και μια τηλεοπτική σειρά στα Ελληνικά με τα «Kappa Studios», με βλέψεις να την πουλήσουμε και στο εξωτερικό. Γιατί στην Αγγλία -που είναι δύσκολη αγορά- ακούν Σουηδικά ή Δανέζικα;

Θα είναι σύγχρονη σειρά ή, πάλι, εποχής; 

Η θεματική είναι αρκετά «πιασάρικη» και δείχνει την καθημερινότητα πλούσιων ανθρώπων αναμεμειγμένη με την καθημερινότητα ενός υποκόσμου. Βασίζεται στην ισπανική σειρά «Δεν υπάρχει Παράδεισος», αλλά θα προσαρμόσουμε το σενάριο στα μέτρα της Ελλάδας.

Γιατί γίνατε σκηνοθέτης; 

Επειδή ήθελα να εκφράζομαι και να λέω ιστορίες.

Σημείωση Αγώνα της Κρήτης

Σχετικά με την ιστορία των Εβραίων της Ζακύνθου και πώς σώθηκαν:

Στις 9 Σεπτεμβρίου 1943, ο Γερμανός διοικητής κατοχής ονόματι Berenz είχε ζητήσει από το δήμαρχο, Λουκά Καρρέρ, έναν κατάλογο όλων των Εβραίων του νησιού.

Μετά από διαβουλεύσεις με το Μητροπολίτη Χρυσόστομο απέρριψαν το αίτημα και αποφάσισαν να πάνε μαζί στο γραφείο του κυβερνήτη την επόμενη μέρα. Όταν ο Berenz επέμεινε ξανά στο αίτημά του για τον κατάλογο, ο Μητροπολίτης εξήγησε ότι οι Εβραίοι αυτοί μπορεί να μην ήταν Χριστιανοί αλλά ζούσαν εδώ για εκατοντάδες χρόνια με ειρήνη και ησυχία.

Ποτέ δεν ενόχλησαν κανέναν, είχε πει. Ήταν Έλληνες όσο και όλοι οι άλλοι και, ενδεχόμενη φυγή τους, θ’ αποτελούσε προσβολή για όλους τους κατοίκους της Ζακύνθου.

Ο κυβερνήτης όμως επέμενε να του δώσουν τα ονόματα.

Ο Μητροπολίτης τότε του έδωσε ένα κομμάτι χαρτί που περιείχε μόνο δύο ονόματα: Μητροπολίτης Χρυσόστομος και Δήμαρχος Καρρέρ.

Επιπλέον, ο Μητροπολίτης έγραψε μια επιστολή προς τον ίδιο το Χίτλερ στην οποία ανέφερε ότι οι Εβραίοι της Ζακύνθου ήταν υπό την εποπτεία του.

Ο αποσβολωμένος κυβερνήτης πήρε τα δύο έγγραφα και τα έστειλε στο στρατιωτικό διοικητή των Ναζί στο Βερολίνο. Εν τω μεταξύ, μη ξέροντας τι θα συμβεί, οι ηγέτες του νησιού έστειλαν τους Εβραίους σε Χριστιανικά σπίτια στους λόφους για να τους κρύψουν. Ωστόσο, η Ναζιστική εντολή συγκέντρωσης των Εβραίων ανακλήθηκε σύντομα – χάρη στους αφοσιωμένους ηγέτες που έθεσαν σε κίνδυνο τη ζωή τους για να τους σώσουν.

Τον Οκτώβριο του 1944, οι Γερμανοί αποχώρησαν από το νησί, αφήνοντας πίσω τους 275 Εβραίους. Το σύνολο του Εβραϊκού πληθυσμού είχε επιζήσει τη στιγμή που σε πολλές άλλες περιοχές οι Εβραϊκές κοινότητες είχαν εξολοθρευτεί.

Αυτή η μοναδική ιστορία περιγράφεται στο βιβλίο του Διονυσίου Στραβόλεμου “Μια Πράξη Ηρωισμού – Μια Δικαίωση” καθώς και στην ταινία μικρού μήκους του Τόνυ Λυκουρέση “Το Τραγούδι της Ζωής”.

kathimerini.gr- περιοδικό «Κ«

 

Έκρηξη φτώχιας στο Ρέθυμνο

Οι εκρηκτικές διαστάσεις που έχει πάρει το φαινόμενο της φτώχειας και των ανασφάλιστων πολιτών αποτυπώνεται και στο νομό Ρεθύμνου, όπως προκύπτει από την έρευνα που πραγματοποίησε το 2013 και το 2014 η Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας & Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης, με κύριο σκοπό την αποτύπωση του φαινομένου της φτώχειας, όπως αυτό εμφανίζεται στη νέα εκδοχή του.

Η έρευνα αναφέρεται στα έτη 2011, 2012, 2013 και στηρίχθηκε στη συλλογή ποσοτικών στοιχείων, με τη στήριξη και συνεργασία διαφόρων φορέων του νομού και κυρίως μέσω των κοινωνικών υπηρεσιών των Δήμων όπως και του Γενικού Νοσοκομείου Ρεθύμνης (ΤΕΠ Παθολογικού), για άνεργους και ανασφάλιστους πολίτες, καλύπτοντας γεωγραφικά την περιοχή του Νομού Ρεθύμνης.

Τα πορίσματα της έρευνας παρουσιάσθηκαν ως αναρτημένη ανακοίνωση (poster) στο 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τη Διοίκηση, τα οικονομικά και τις πολιτικές υγείας, που διεξήχθη στην Αθήνα από 18 έως 20 Δεκεμβρίου.

Σημειώνεται ότι η Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνης είναι η πρώτη που πραγματοποιεί ανάλογη έρευνα, στην οποία αποτυπώνεται η αυξητική τάση του φαινομένου των ανασφάλιστων πολιτών τα τελευταία τρία χρόνια, η οποία τείνει να λάβει εκρηκτικές διαστάσεις.

Το συντριπτικό ποσοστό των ανασφάλιστων είναι άνεργοι, ενώ ένα σημαντικό ποσοστό αφορά εργαζόμενους, οι οποίοι είτε έχουν οφειλές στο ασφαλιστικό τους ταμείο, είτε εργάζονται χωρίς ασφάλεια (μαύρη εργασία)

Τα βασικά συμπεράσματα

To φαινόμενο των ανασφαλίστων δεν είναι καινούργιο στην Ελλάδα. Η έκταση του τελευταίων 3 χρόνων είναι πρωτόγνωρη για τη χώρα και οι διαστάσεις του τείνουν να γίνουν εκρηκτικές.

Τα ευρήματα της α’ φάσης της έρευνας έδειξαν τη στατιστική σχέση μεταξύ ανεργίας και παραοικονομίας με την ανασφάλιστη κατάσταση των πολιτών ημεδαπών και αλλοδαπών.

Η β’ φάση προσπάθησε, μεταξύ άλλων, να αναδείξει την αυξητική τάση του φαινομένου των ανασφαλίστων την τελευταία τριετία και την αλληλοσυσχέτισή του με τις πληθυσμιακές μεταβολές (στον ντόπιο και ξένο πληθυσμό) και τις ηλικιακές ομάδες.

Και οι δύο φάσεις της έρευνας στηρίχθηκαν στην παραδοχή ότι οι ανασφάλιστοι πέραν του ότι ανήκουν σε μια ευάλωτη πληθυσμιακή ομάδα, βιώνουν κοινωνικό & οικονομικό αποκλεισμό. Επίσης αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο για πρόωρη θνησιμότητα και υψηλή νοσηρότητα κυρίως όσοι είναι χρονίως πάσχοντες με ψυχικά ή σωματικά νοσήματα και όσοι ανήκουν σε ευαίσθητες ομάδες πληθυσμού.

Η Ομάδα Εργασίας αποτελείται από τους: 1. Κοινωνιολόγος, υπάλληλος της Δ/νσης, 2. φοιτητής του τμήματος Κοινωνιολογίας Πανεπιστήμιου Κρήτης, 3. Φοιτήτρια του τμήματος κοινωνιολογίας Παν. Κρήτης, 4. Κοινωνιολόγος, Διοικητικός υπάλληλος της Δ/νσης, 5. Επισκέπτρια Υγείας, υπάλληλος της Δ/νσης, 6. Διοικητικός Διευθυντής του Γ. Νοσοκομείου Ρεθύμνου, και 7. Προϊσταμένης της Δ/νσης Δ. Υγείας & Κοινωνικής Μέριμνας
Το μέγεθος δείγματος ήταν 3.574 άτομα για το έτος 2011, 3.205 άτομα για τα έτος 2012, 4.688 άτομα για το έτος 2013
Συνολικός πληθυσμός ΠΕ Ρεθύμνου περίπου 80.000 κάτοικοι

Α’ Φάση έρευνας 2013

Μελετήθηκαν 75 ενήλικες οι οποίοι ήταν άποροι ή/και ανασφάλιστοι και προσήλθαν στις κοινωνικές υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας (ΠΕ) Ρεθύμνης με Αναλογική Κατανομή στους 5 Δήμους της ΠΕ.

• Από τους ερωτηθέντες ανασφάλιστους ή/& άπορους το 68,9% ήταν ημεδαποί κάτοικοι της ΠΕ Ρεθύμνου και το 31,1% ήταν αλλοδαποί, οικονομικοί μετανάστες με ή χωρίς νομιμοποιητικά έγγραφα. Συγκριτικά στοιχεία και από άλλες πηγές δείχνουν συντριπτική ανατροπή των ποσοστών των ημεδαπών που χρήζουν βοήθειας λόγω απορίας σε σχέση με παρελθόντα έτη.

• Το 85,1% του αντιπροσωπευτικού δείγματος του υπό εξέταση πληθυσμού που δεν μπορούν να καλύψουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές και στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι άνεργοι & έχουν παιδιά έχει βαρύνουσα σημασία, διότι οι επιπτώσεις δεν είναι μόνο εκείνες που αφορούν στο εισοδηματικό επίπεδο αλλά έχουν και κοινωνικές και πολιτιστικές προεκτάσεις.

• Το 51,4% του αντιπροσωπευτικού δείγματος ήταν από Αστικές Περιοχές και το 48,6% από τις Μη Αστικές περιοχές. Πιο πρόσφατες μελέτες όμως και ειδικότερα μετά το 1992 δείχνουν ότι αποφασιστικής σημασίας παράγοντες που επηρεάζουν την πιθανότητα ενός ατόμου να βρεθεί κάτω από τη γραμμή φτώχειας είναι κυρίως το χαμηλό εκπαιδευτικό επίπεδο, η ανεργία και σε μικρότερο βαθμό, η διαμονή σε αγροτική περιοχή (Loizides I, Giahalis V, 1992, “Poverty profiles in Greece: a probabilistic approach” in Greek Economic Review, No 14,p.71-88).

• Η συντριπτική πλειοψηφία του ανασφάλιστου/οικονομικά αδύνατου (άπορου) πληθυσμού (60,8%) που προσήλθε στις κοινωνικές υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας και των Δήμων προκειμένου να ζητήσει βοήθεια είναι άνεργοι που δεν μπορούν να καλύψουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές πλέον.

• Το 23% είναι εργαζόμενοι ανασφάλιστοι, οι οποίοι είτε έχουν οφειλές στο ασφαλιστικό τους ταμείο, είτε εργάζονται χωρίς ασφάλεια (μαύρη εργασία)

• το 16,2% ήταν αγρότες κατά κύριο επάγγελμα με οφειλές στον ΟΓΑ που δεν τους επέτρεπαν να κάνουν πλέον χρήση αυτής της ασφάλειας.

• Η έρευνα μας έδειξε ότι από τους άνεργους που μίλησαν με τους κοινωνικούς επιστήμονες κατά την διάρκεια της έρευνας μόνο το 8,1% είχαν τις προϋποθέσεις να ζητήσουν Βιβλιάριο Κοιν.Προστασίας (απορίας) από τις αρμόδιες Κοινωνικές Υπηρεσίες των Δήμων.

Β’ Φάση έρευνας 2013

Μελετήθηκαν άντρες & γυναίκες (ηλικία 15 – 105 έτη) που ζήτησαν τις υπηρεσίες των Επειγόντων Περιστατικών του Παθολογικού τμήματος του Γενικού Νοσοκομείου Ρεθύμνης για τα έτη 2011, 2012 & 2013.

• Διαχρονικά παρατηρούνται αυξομειώσεις στα ποσοστά ανασφαλίστων ανδρών και γυναικών. Οι ανασφάλιστες έγκυες γυναίκες χρησιμοποιούν λιγότερες προγεννητικές υπηρεσίες κάτι που ενδεχομένως μελλοντικά να έχει δυσμενής συνέπειες στην υγεία των παιδιών που θα γεννήσουν.

• Παρουσιάζεται μεταξύ των ετών 2011 2012 και 2013 αυξητική τάση και στους ανασφάλιστους διαμένοντες στο άστυ και σε αυτούς στην επαρχία . Εμφανίζεται μόνο μια μείωση στο ποσοστό των ανασφαλίστων που επισκέφτηκαν το νοσοκομείο το 2013 σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια και ήταν κάτοικοι της επαρχίας. Αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι πολλοί οικονομικοί μετανάστες που εργαζόταν στην επαρχία έφυγαν για τις χώρες τους και τμήματα του ημεδαπού πληθυσμού μετακόμισε στο άστυ.

• Τα ποσοστά μείωσης στο αριθμό των εφήβων 15 μέχρι 18 ετών δεν αντικατοπτρίζουν μείωση στο ποσοστό ανασφαλίστων παιδιών που προσήλθαν στο ΤΕΠ παθολογικού του Γ. Νοσοκομείου Ρεθύμνης την τριετία που εξετάζουμε. Ο αριθμός αυτών αυξήθηκε κατ’ ουσίαν από 208 έφηβους το 2011 σε 221 το 2013. Μειώθηκε το ποσοστό των εφήβων σε σχέση με αυτών των ενηλίκων που ζήτησαν τη βοήθεια του νοσοκομείου. Το ίδιο ισχύει και για τον αριθμό των ηλικιωμένων που αυξήθηκε από 541άτομα το 2011 σε 1298 το 2013. Η μείωση του ποσοστού κατά 1,3% που εμφανίζεται στο παραπάνω πίνακα αναφέρεται στη μείωση του αριθμού των ηλικιωμένων που ζήτησαν τη βοήθεια του νοσοκομείου σε σχέση με τις υπόλοιπες ηλικιακές κατηγορίες πλην των παιδιών

• Τα επίπεδα των ανασφαλίστων (άνεργοι, ανασφάλιστοι εργαζόμενοι) στις παραγωγικές ηλικίες είναι επίσης, πολύ υψηλά και αναφέρονται σε 27,6% (ηλικία 18-34) και σε 23,2% (ηλικία 34-65), με σημαντικές επιπτώσεις στο επίπεδο της νοσηρότητας και της θνησιμότητας τους αλλά και στο επίπεδο της ποιότητας της ζωής τους. Οι ανασφάλιστοι πολίτες έχουν λιγότερα έτη υγιούς ζωής με αποτέλεσμα να έχουν χαμηλότερα επίπεδα παραγωγικότητας. Η υγιής ζωή θα μπορούσε επομένως να βοηθήσει στην αύξηση της απόδοσης των εργαζομένων, στην καλύτερη ψυχική τους υγείας, και στον περιορισμό του φαινομένου της πρόωρης συνταξιοδότησης.

Untitled

goodnet.gr

 

Υπουργοί, βουλευτές, φορείς, εταιρείες αλλά και καλοί φίλοι εύχονται χρόνια πολλά στον “Αγώνα της Κρήτης”

Μόλις μία ημέρα έμεινε για τα Χριστούγεννα και καθημερινά λαμβάνουμε πολλές ευχές για τις ημέρες των εορτών.

Μεταξύ αυτών, υπάρχουν οι ευχές υπουργών, βουλευτών, των αρχών του νομού αλλά και φορέων από όλη την Κρήτη, οργανώσεων και συλλόγων, αλλά και πολλών καλών φίλων που δε μας έχουν ξεχάσει και μας τιμούν στέλνωντάς το μήνυμά τους για τη γιορτή των Χριστουγέννων και το νέο έτος.

Εδώ, σας παρουσιάζουμε μόνο ένα ενδεικτικό τμήμα από αυτές που λάβαμε μέσω διαδικτύου. Απουσιάζουν πολλές, οι οποίες είτε ήρθαν ταχυδρομικώς ή ήρθαν σε μορφή κειμένου αλλά και άλλες για τις οποίες απλά λησμονήσαμε να κρατήσουμε στο αρχείο μας.

Σε οποιαδήποτε περίπτωση, ευχαριστούμε και ευχόμαστε και εμείς με τη σειρά μας, χρόνια πολλά, χαρούμενα Χριστούγεννα με υγεία σε όσους μας ευχήθηκαν και σε όλους τους αναγνώστες της εφημερίδας.

Δείτε τις φωτός από τις ευχές που λάβαμε.

“Να τελειώνει το παραμύθι”: Γκάφα Ρήγα – Παραδέχεται ότι ο Βενιζέλος επιθυμούσε εξαρχής τις εκλογές | Βίντεο

Γκάφα ολκής από τον βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Παναγιώτη Ρήγα. Μιλώντας στο τηλέφωνο εκμυστηρεύτηκε ότι ο Βενιζέλος επιθυμεί να πάμε σε εκλογές “για να τελειώνει αυτό το παραμύθι”, όπως χαρακτηριστικά είπε. Όμως, για κακή του τύχη, και δίχως να το γνωρίζει, η συνομιλία του αυτή καταγραφόταν από τηλεοπτικό συνεργείο της ΝΕΡΙΤ και μεταδόθηκε από την τηλεοπτική “ΕΛΛΗΝΟΦΡΕΝΕΙΑ” στον ALPHA.

Στο απόσπασμα της συνομιλίας ο βουλευτής κ. Ρήγας ακούγεται να λέει τα εξής:

«Ο Βενιζέλος λέει κάτι συγκεκριμένο, επειδή όμως δεν ξέρω αν θα μπορέσει, αν θα υλοποιηθούν, και επειδή η κυβέρνηση έτσι όπως είναι η κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ, ο Βενιζέλος το ξέρει πολύ καλά, με Σηφουνάκηδες, με Μωραϊτηδες κλπ θα πέσει μέσα στους επόμενους δύο μήνες, καλύτερα να πάμε σε εκλογές για να τελειώνει αυτή η ιστορία και αυτό το παραμύθι”.

Με άλλα λόγια, ο κ. Ρήγας λέει πως ούτως ή άλλως η κυβέρνηση αυτή δεν πρόκειται να επιβιώσει παραπάνω από ένα διάστημα δύο μηνών επειδή η κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ δεν είναι συμπαγής.

Και συνεχίζει:

“Αυτό που κάνει ο Βενιζέλος είναι ότι αφενός θέλει να φαίνεται πως παίρνει πρωτοβουλίες, και το πιστεύει μέχρι ενός σημείου, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θέλει να χρεωθεί αυτός την αποτυχία της ιστορίας”.

Δείτε το βίντεο όπως προβλήθηκε από την “ΕΛΛΗΝΟΦΡΕΝΕΙΑ”:

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=qgldTyPO3Y4#t=34″]

 

Με το εισαγγελικό πόρισμα τυλίξτε καμιά ρέγγα

Του Κώστα Βαξεβάνη | Στις τρεις περίπου δεκαετίες που κάνω αυτή τη δουλειά, δεν έχω δει άλλη φορά εισαγγελική έρευνα που να αφορά τόσο σοβαρή υπόθεση όπως αυτή της προσπάθειας χρηματισμού του βουλευτή Χαϊκάλη, που να τελειώνει τόσο γρήγορα, τόσο πρόχειρα και χωρίς καμιά διερεύνηση ακόμη και των πραγματικών περιστατικών. Επίσης δεν έχω δει τόσο μικρό εισαγγελικό πόρισμα για τόσο μεγάλη υπόθεση που μερικές ώρες μετά τη συγγραφή του να γίνεται φεϊγ βολάν στα Μέσα Ενημέρωσης.

Δεν έχω καμιά εμπιστοσύνη στη Δικαιοσύνη. Έχω εμπιστοσύνη στους ανθρώπους της Δικαιοσύνης που κάνουν καλά τη δουλειά τους. Ο Εισαγγελέας Παναγιωτόπουλος δεν την έκανε. Και θα μου επιτρέψει όπως αυτός διατηρεί το δικαίωμα της “ελεύθερης κρίσης του Εισαγγελέα” την οποία χρησιμοποιεί ως επιχείρημα ακόμη και για να βγάζει τέτοια εισαγγελικά πορίσματα με τα οποία ανθυπομειδιούν και τα μάρμαρα του Εφετείου, να διατηρώ και εγώ την ελεύθερη κρίση του δημοσιογράφου και την απλή λογική που προσπαθώ όσο μπορώ να διαφυλάξω μέσα στην προσπάθεια αντιστροφή της που γίνεται καθημερινά.

Η εισαγγελική έρευνα “μπάζει” και νομικά και σε ό,τι αφορά τα τεχνικά της στοιχεία. Ο Εισαγγελέας, όπως γράψαμε από την πρώτη στιγμή πέταξε στο καλάθι των αχρήστων το αποδεικτικό υλικό των βίντεο. Η μη αποδοχή του υλικού ως νόμιμου, ήταν η βάση της απαλλαγής του Αποστολόπουλου και έγινε με την επιφανειακή πρόταξη των νόμων και των αδικημάτων. Δηλαδή στην εισαγγελική λογική, υπήρξε ένα αδίκημα και ένα αποδεικτικό υλικό από παράνομη καταγραφή, άρα το συμπέρασμα είναι πως έπρεπε να απορριφθεί.

Η αλήθεια είναι πως δεν ήταν ένα απλό αδίκημα, αλλά μια προσπάθεια να πληγεί το δημόσιο συμφέρον, να παραχαραχθεί η λαϊκή βούληση όπως αυτή εκφράζεται από τις εκλογές και να απειληθεί το Σύνταγμα. Είχαμε λοιπόν όπως καλά γνωρίζει ο κύριος Εισαγγελέας, λόγους Δημοσίου συμφέροντος τους οποίους δεν προέταξε για να κάνει αποδεκτό το υλικό. Συμπεριφέρθηκε ως να επρόκειτο για ένα αδίκημα χωρίς δημόσια διάσταση και πολιτικές προεκτάσεις.

Σαν να κατέγραφε ένας σύζυγος τη σύζυγο και το υλικό πήγε στον Εισαγγελέα. Ο κύριος Παναγιωτόπουλος γνώριζε επίσης πως υπάρχει η απόφαση 277/2014 του Αρείου Πάγου, η οποία σε αντίστοιχη περίπτωση νομιμοποίησης τέτοιου υλικού, θεωρεί πολύ απλά πως όταν η καταγραφή δεν αφορά προσωπικά θέματα αλλά τη δημόσια σφαίρα και τη λειτουργία των προσώπων μέσα σε αυτή, το υλικό είναι νόμιμο.

Το δεύτερο νομικό φάουλ, όπως λένε συνάδελφοι του κυρίου Παναγιωτόπουλου, είναι ότι κλείνει την υπόθεση και δεν ασκεί δίωξη, παρότι υπάρχει παραδοχή του αδικήματος. Δηλαδή ενώ και ο Χαϊκάλης και ο ίδιος ο Αποστολόπουλος παραδέχονται πως υπήρξε πρόταση χρηματισμού, ο Εισαγγελέας δεν ασκεί δίωξη, αλλά κάνει την παραδοχή πως η προσπάθεια αυτή του Αποστολόπουλου ήταν για καλό σκοπό. Για να δείξει δηλαδή στον Καμμένο και την κοινωνία ότι ο Χαϊκάλης σκόπευε να ξεπουληθεί. Βέβαια ο Αποστολόπουλος ούτε στον Καμμένο το είπε αυτό ούτε σε κάποιο Εισαγγελέα αλλά ο κύριος Παναγιωτόπουλος το αποδέχεται ως αληθές. Δηλαδή είναι σαν να λέμε πως κάποιος ο οποίος οδηγείται στον κύριο Παναγιωτόπουλο για απόπειρα ανθρωποκτονίας για παράδειγμα, αν δηλώσει στον Εισαγγελέα πως την απόπειρα την έκανε για να δείξει στο θύμα πως η ζωή είναι σκληρή, για να τον εκπαιδεύσει στις δυσκολίες, τότε ο κύριος Παναγιωτόπουλος δεν θα του ασκήσει δίωξη αλλά θα αποδεχθεί την καλή πρόθεση. Είναι μια ενδιαφέρουσα νομική αντίληψη και πρωτότυπη.

Το πόρισμα του Εισαγγελέα για μια τόσο μεγάλη υπόθεση η οποία δεν έπρεπε να αφήνει σκιές, είναι μόλις 6 σελίδες, μαζί με τα τυπικά. Και είναι απολύτως φυσιολογικό αφού δεν υπάρχει καμιά ουσιαστική εισαγγελική έρευνα για να περιγραφεί σε αυτό.

Ο Εισαγγελέας δεν έκανε έρευνα των επικοινωνιών των δύο εμπλεκόμενων. Είχε και νομικό δικαίωμα και υποχρέωση. Να θυμίσω πως ο Εισαγγελέας Αρης Κορρέας, ξεκίνησε την παρακολούθηση των συνομιλιών για τα στημένα του ποδοσφαίρου με ανώνυμη καταγγελία. Είναι προφανές πως για μια υπόθεση που ακουμπά θέματα Δημοκρατίας με πολιτικές προεκτάσεις κανένας δεν θα είχε αντίρρηση να “ανοίξουν” τα τηλέφωνα εκτός από τους ενόχους. Ο εισαγγελέας δεν το έκανε. Αντιθέτως όπως αποφαίνεται εν είδει μαντείας “πιθανολογείται σφόδρα ότι η μη προσέλευση του Αποστολόπουλου δεν είναι διαρροή για τον απλούστατο λόγο ότι μέχρι τις 18:15 δεν γνώριζε κανείς την ταυτότητα του ατόμου που θα εμφανιζόταν…δεν προσήλθε γιατί ουδέποτε είχε αληθή πρόθεση”.

Γνωρίζει ο κύριος Παναγιωτόπουλος πως η εισαγγελική έρευνα σταματά για να βγει συμπέρασμα, όταν υπάρχει στοιχείο και όχι μαντεία. Τέτοιο στοιχείο δεν έχει αν και θα μπορούσε να έχει ζητώντας τις επικοινωνίες του Αποστολόπουλου τις τελευταίες μέρες. Επίσης καταλαβαίνει οποιοσδήποτε πως δεν ήταν ανάγκη να διαρρεύσει κάποιος ποιός ήταν ο μεσάζοντας. Αρκούσε να διαρρεύσει πως ο Χαϊκάλης έχει κάνει καταγγελίες για χρηματισμό και η αστυνομία είχε στήσει παγίδα για το άτομο. Αυτοί που επιχειρούσαν να χρηματίσουν ήξεραν ποιόν είχαν ενδιάμεσο ώστε να τον ειδοποιήσουν να μην πάει στο ραντεβού.

Ο Εισαγγελέας Παναγιωτόπουλος αποδέχεται στο πόρισμα πως ο Αποστολόπουλος παρακολουθούσε και κατέγραφε τον Χαϊκάλη έχοντας τοποθετήσει μικρόφωνο κάτω από το τραπέζι στο καφέ του ξενοδοχείου Plazza, μικροκάμερα στο ταβάνι πάνω στον αισθητήρα πυρανίχνευσης και βάζοντας δύο άτομα σε διπλανό τραπέζι. Αυτή η παραδοχή από τον Αποστολόπουλο κατά τον Εισαγγελέα σημαίνει πως τον κατέγραφε για να τον καταγγείλει. Ο Εισαγγελέας δεν θέτει το ενδεχόμενο η καταγραφή από τον Αποστολόπουλο να γίνεται για να εκβιάζεται ο Χαϊκάλης ή για αποδείξει ο Αποστολόπουλος στους εντολείς του την πρόθεσή του.

Στο σημείο αυτό όμως ο Εισαγγελέας έχει καταπατήσει κάθε έννοια αντικειμενικής έρευνας. Δεν ρωτάει τον Αποστολόπουλο ποιοί ήταν οι μάρτυρες. Δεν καλεί αυτούς τους μάρτυρες να καταθέσουν. Δεν ζητά από τους υπαλλήλους του ξενοδοχείου να καταθέσουν (οι υπεύθυνοι του Plazza μας διαβεβαίωσαν πως ουδέποτε ενοχλήθηκαν). Δεν διατάζει έρευνα από τα εγκληματολογικά της Αστυνομίας για να βρεθούν δαχτυλικά αποτυπώματα ή για να διαπιστωθεί από τις κάμερες του ξενοδοχείου τι ακριβώς έγινε εκείνη τη μέρα. Δεν αναρωτιέται πώς είναι δυνατόν κάποιος αν δεν έχει την άδεια του ξενοδοχείου να παγιδεύσει ένα δημόσιο χώρο όπως είναι το καφέ του Plazza. Δεν αναζητεί μήπως πρόκειται για εγκληματική ομάδα με εξειδικευμένες γνώσεις που επιδίδεται συστηματικά σε τέτοιες ενέργειες. Δεν συνδυάζει πως ο τραπεζίτης που κατά τον Χαϊκάλη θα χρηματοδοτούσε το χρηματισμό του, είναι ταυτόχρονα και μέτοχος της τράπεζας που θα έσβηνε το δάνειο αλλά και μέτοχος του ξενοδοχείου στο οποίο με ευκολία έγινε η παγίδευση. Και τέλος, ο Εισαγγελέας δεν ασκεί καν δίωξη στον Αποστολόπουλο για την καταγραφή Χαϊκάλη.

Η ίδια η εξέταση του Αποστολόπουλου από τον Εισαγγελέα είναι εντυπωσιακή. Χωρίς καμιά πίεση, ο Εισαγγελέας Παναγιωτόπουλος εξετάζει τον Αποστολόπουλο σε μια κατάθεση μόλις 5 αραιογραμμένων σελίδων. Δεν τον ρωτάει για να εκμαιεύσει πράγματα που υπάρχουν στο βίντεο τα οποία ακόμη και αν δεν τα έχει κάνει αποδεκτά τα γνωρίζει από την κατάθεση Χαϊκάλη και Καμμένου. Τον αφήνει να πει ό,τι έχει ευχαρίστηση ενώ σε κάποιο σημείο της κατάθεσης τον αβαντάρει λέγοντας πως ο Χαϊκάλης στις 11 Δεκεμβρίου είχε πει πως μπορεί να ψηφίσει Πρόεδρο Δημοκρατίας. Ρωτά συγκεκριμένα ο Εισαγγελέας “Έχετε υπόψη σας τη δήλωση Χαϊκάλη στις 11/12/2014 ότι θα ψηφίσει πρόεδρο Δημοκρατίας προκειμένου να αποφευχθεί Εθνική κρίση;”. Ο Αποστολόπουλος συμφωνεί και συμπληρώνει πως αυτό αποδεικνύει τα λεγόμενά του. Η μόνη διαφορά είναι πως ο Χαϊκάλης ουδέποτε έκανε τη δήλωση που ο Εισαγγελέας μετέφερε στον Αποστολόπουλο.

Μερικές ώρες μετά το κλείσιμο της υπόθεσης, σε τηλεοπτικό παράθυρο, ο δικηγόρος του Αποστολόπουλου αποστόμωσε τη δικηγόρο του Χαϊκάλη λέγοντας “εσείς θα κάνετε 10 μηνύσεις και οι 10 θα πάνε στο αρχείο”. Τέτοια βεβαιότητα από δικηγόρο σπάνια βλέπουμε. Όπως και εισαγγελικό πόρισμα που η χρησιμότητά του εκτός από το καθάρισμα Αποστολόπουλου είναι να τυλίγεις ρέγγες. Σίγουρα όχι για να το διδάσκεις σε Νομική Σχολή.

koutipandoras.gr