23.8 C
Chania
Saturday, October 5, 2024

To πρώτο πραξικόπημα των αγορών στην ιστορία;

Του Στέλιου Κούλογλου

Αν στη Βενεζουέλα το 2002 έγινε το πρώτο τηλεοπτικό πραξικόπημα στην ιστορία, στην Ελλάδα του 2014 βρίσκεται σε εξέλιξη το πρώτο πραξικόπημα των αγορών, στα παγκόσμια χρονικά. Τότε μονταρισμένα πλάνα από τα ιδιωτικά τηλεοπτικά κανάλια με παραπλανητικές εικόνες, οδήγησαν στην σύλληψη και την προσωρινή καθαίρεση του προέδρου Ούγκο Τσάβες. Σήμερα, μια καλά συντονισμένη επιχείρηση πολιτικών, εκδοτών και οικονομικών παραγόντων με διεθνείς διασυνδέσεις, πάει να ανατρέψει την λαϊκή θέληση και την δημοκρατία, επιβάλλοντας, με τα σύγχρονα οικονομικά τανκς, έναν πλήρως αποτυχημένο πρωθυπουργό και μια κυβέρνηση σε κατάρρευση.

Χριστουγεννιάτικη γιορτή στο Εργατικό Κέντρο

Τα σωματεία Ιδιωτικών Υπαλλήλων, Τροφίμων και Ποτών, Οικοδόμων, Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών, η Επιτροπή ανέργων και ο Σύλλογος Γυναικών σας προσκαλούν στη Χριστουγεννιάτικη Γιορτή τους την Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου και ώρα 18.00 στο Εργατικό Κέντρο Χανίων.

15 διδάγματα από τον πιο φτωχό πρόεδρο του κόσμου | Φωτός + Βίντεο

Η θητεία του Jose “Pepe” Mujica, του πρόεδρου της Ουρουγουάης, τελείωσε. Θα μείνει στην ιστορία για την ασυνήθιστη ειλικρίνειά του, την ηγετική του φυσιογνωμία και τις ρητορικές του ικανότητες. Κυρίως όμως, θα τον θυμούνται για την ικανότητά του να μετατρέπει τις ιδέες του σε πράξεις.

Ο πιο φτωχός πρόεδρος στον κόσμο, ζούσε σε ένα μικρό σπίτι, σε μία φάρμα, με ένα υπνοδωμάτιο μαζί με τη γυναίκα του, τη Lucia Toplansky και τα σκυλιά του (μεταξύ αυτών και τη Manuela η οποία μετά από ένα ατύχημα έχει μείνει με τρία πόδια).

O Mujica έδινε το 90% του μισθού του σε φιλανθρωπίες, ηγήθηκε δίνοντας το παράδειγμα σε μία εποχή λιτότητας και κέρδισε την διεθνή καταξίωση γιατί προώθησε πολιτικές εξαιρετικά φιλελεύθερες, για τη χρήση της κάνναβης, τον γάμο μεταξύ ομόφυλων ζευγαριών, τις εκτρώσεις, και ενάντια στην υπερκατανάλωση.

Εδώ, συγκεντρώσαμε κάποια από αυτά που είπε στη θητεία του. Ο πρόεδρος των φτωχών, που πέρασε 14 χρόνια φυλακισμένος και αρκετό χρόνο της ζωής του στην απομόνωση, στον πάτο ενός πηγαδιού, μιλά:

1. Για τις επαναστάσεις και τις εξεγέρσεις

s3.amazonaws.com-policymic-images-fef839049a340df645ea2736a99ca3af9eeb5b533a08a6452a5138d06e4b7328

“Έχω δει την άνοιξη που τελείωσε με μία φρικτή βαρυχειμωνιά. Εμείς, οι άνθρωποι, είμαστε αγελαία όντα. Δε μπορούμε να ζήσουμε μόνοι μας. Ζούμε σε εξάρτηση με την κοινωνία. Είναι ένα πράγμα να ρίξεις μία κυβέρνηση ή να φτιάξεις ένα οδόφραγμα και είναι κάτι τελείως διαφορετικό να δημιουργήσεις ή να κτίσεις μία καλύτερη κοινωνία. Μία κοινωνία χρειάζεται οργάνωση, πειθαρχία και δουλειά σε βάθος χρόνου. Μην τα μπερδεύουμε λοιπόν αυτά τα δύο. Θέλω να κάτω το εξής ξεκάθαρο:

Μου αρέσει αυτή η νεανική ενέργεια και ο αυθορμητισμός, αλλά νομίζω ότι δε θα οδηγήσει πουθενά εάν δεν ωριμάσει”.

2. Για τη νομιμοποίηση της μαριχουάνας

s3.amazonaws.com-policymic-images-f9d47c51949f4f381563329a5e908ff21c1f6ed12b520dc2c6ad98b5698d69e9

Ερωτώμενος σχετικά με την αντίθεση σχετικά με τη νομιμοποίηση της μαριχουάνας, είπε:

“Πάντα έτσι συμβαίνει με τις αλλαγές. Το 1913, καθιερώσαμε το δικαίωμα στο διαζύγιο για τις γυναίκες της Ουρουγουάης. Ξέρετε τι λέγανε τότε; Ότι ο θεσμός της οικογένειας θα εξαφανιστεί. Ότι αυτό θα είναι το τέλος των καλών τρόπων και της κοινωνίας. Πάντα θα υπάρχει μία συντηρητική και πιο παραδοσιακή αντιμετώπιση των πραγμάτων, που θα κτίζει πάνω στο φόβο για την αλλαγή. Όταν ήμουνα νέος και πήγαινα να χορέψω στα κλαμπ της εποχής, έπρεπε να φοράμε κουστούμια και γραβάτες. Αλλιώς, δε μας άφηναν να μπούμε. Δε νομίζω πως σήμερα στα πάρτι της νεολαίας κάτι τέτοιο ισχύει”.

3. Για τον υλισμό

s3.amazonaws.com-policymic-images-ab8d316cd2d42f7e30c45d8c41c2ce4043aca27a87574eb99c0da9d1e7e8313c

“Έχουμε θυσιάσει τους παλιούς άυλους θεούς, και τώρα, έχουμε κάνει κατάληψη στο ναό του Θεού της Αγοράς. Αυτός ο θεός που οργανώνει την οικονομία, την πολιτική, τις συνήθειές μας, τις ζωές μας, και μας παρέχει πιστωτικές κάρτες και επιτόκια, λες και εκεί βρίσκεται η ευτυχία”

“Μοιάζει σα να έχουμε γεννηθεί μονάχα για να καταναλώνουμε και να καταναλώνουμε. Και όταν δε μπορούμε πλέον να καταναλώσουμε, νοιώθουμε τη ματαίωση και υποφέρουμε από τη φτώχια και αυτό-περιθωριοποιούμαστε”

4. Για την παγκόσμια κατανάλωση

s3.amazonaws.com-policymic-images-a21dfb990cb47efec4d57649000c5d7d8e1ec5a6b61660534f7191f526111f45

“Μπορούμε πλέον να ανακυκλώνουμε σχεδόν τα πάντα. Εάν ζούσαμε με αυτά που έχουμε, εάν ήμασταν επαρκείς, και οι 7 δισεκατομύρια άνθρωποι στον κόσμο θα είχαν όλα όσα χρειάζονται. Προς τα εκεί θα έπρεπε να κατευθύνονται οι παγκόσμιες πολιτικές. Αλλά σκεφτόμαστε ως άνθρωποι και χώρες και όχι ως είδος”

5. Για το δικαίωμα στην έκτρωση και τον γάμο ομόφυλων

s3.amazonaws.com-policymic-images-9126b7aa50974292f1b75825b2c73c44180fe81732e3bd97f90d0f2c666811cc

“Εφαρμόσαμε μία πολύ απλή αρχή: Αναγνωρίσαμε τα γεγονότα. Η έκτρωση είναι τόσο παλιά όσο ο κόσμος. Ο γάμος μεταξύ ομόφυλων, επίσης. Είχαμε τον Ιούλιο Καίσαρα, τον Μεγάλο Αλέξανδρο, η ομοφυλοφιλία δεν είναι σημείο των μοντέρνων καιρών μας, είναι πολύ πιο παλιά από ότι νομίζουμε. Είναι μία αντικειμενική πραγματικότητα που υπάρχει. Για εμάς, το να μη την νομιμοποιούμε θα ήταν σα να βασανίζουμε άσκοπα αυτούς τους ανθρώπους”

6. Για το τέλος των συγκρούσεων

s3.amazonaws.com-policymic-images-2398a42aa347585e7ed8c3ccfd559240f5c0d1283cf61a59ae91ad398fc01eb6

Όταν ερωτήθηκε για το κατά πόσο η Ουρουγουάη θα μπορούσε να προσφέρει τις υπηρεσίες τις για να λήξει η 50ετής πόλεμος στην Κολομβία μεταξύ κυβέρνησης και ανταρτών, είπε:

“Από μακριά, μοιάζει σα ένας πόλεμος δίχως λύση και σα μία μακριά θυσία για ολόκληρη τη χώρα. Οπότε, όταν παρουσιάζεται ένας πρόεδρος που προσπαθεί να ανοίξει ένα μονοπάτι που μπορεί να οδηγήσει στην ειρήνη, νομίζω πως αξίζει να τον υποστηρίξουμε. Γιατί υπάρχει πολύς πόνος, και αν προσπαθήσουν να ανταποδώσουν όλοι αυτό τον πόνο, αυτός ο πόλεμος δε θα τελειώσει ποτέ. Αλλά υπάρχει μία ευκαιρία. Θα ένιωθα πολύ εγωιστής εάν δε βοηθούσα με οποιοδήποτε τρόπο μπορώ”.

“Η βοήθεια δε σημαίνει επέμβαση. Δε θα αναμειχθώ εάν δε με καλέσουν. Αλλά αν μπορώ να λειτουργήσω ως ένας μεσάζοντας με την εμπειρία που έχω, τότε θα ενθαρρύνω τη συμμετοχή στο διάλογο μεταξύ κυβέρνησης και ανταρτών. Των ανταρτών που έχουν και αυτοί τα προβλήματά τους, και έχουν τους δικούς τους βάσιμους φόβους. Νομίζω πως όλοι στη Λατινική Αμερική πρέπει να βοηθήσουμε.”

7. Για το ότι παρέμεινε σεμνός παρά την θέση εξουσίας που κατέχει

s3.amazonaws.com-policymic-images-1944d9df1d926c20586af208e40ff32772edec7bc6e0e4df99e7e0b16263a7bd

“Μόλις οι πολιτικοί αρχίζουν να σκαρφαλώνουν στην ιεραρχία, ξαφνικά αισθάνονται σα βασιλιάδες. Δεν ξέρω γιατί συμβαίνει αυτό. Αυτό που γνωρίζω είναι ότι όσοι προασπίζονται τη δημοκρατία βρίσκονται στον κόσμο για να διασφαλίσουν ότι κανείς δε θα είναι πιο ίσος από τους άλλους”. Σχετικά με τα μεγέθη των γραφείων και των σπιτιών που δίνονται σε πολιτικούς με αξιώματα, τα θεωρεί απομεινάρια της φεουδαρχίας: “Χρειάζεσαι ένα παλάτι, κόκκινα χαλιά και πολλούς υπήκοους να σου λένε, “μάλιστα, κύριε”. Όλα αυτά είναι φρικτά”

8. Για την αναδιανομή του πλούτου

s3.amazonaws.com-policymic-images-0413dc50072bc0efb29919e8818be3e27bc2c8f9ed65dc7a76ad33dfeb22cb3d

“Οι επιχειρήσεις θέλουν απλά να αυξάνουν τα κέρδη τους: είναι στο χέρι της κυβέρνησης να διασφαλίσει ότι αρκετά από αυτά τα κέρδη θα αναδιανεμηθούν ώστε οι εργαζόμενοι να έχουν λεφτά για να αγοράσουν τα προϊόντα τα οποία παράγουν. Δεν υπάρχει κανένα μυστήριο εδώ – όσο λιγότερο φτώχια υπάρχει, τόσο περισσότερο ανθεί το εμπόριο. Η πιο σημαντική επένδυση είναι στους ανθρώπινους πόρους”

9. Για τα γηρατειά

s3.amazonaws.com-policymic-images-97c3ac4582600f90c2382f51a24ae8992ab0f1108d429b3710de9dbce6299aa2

“Αυτό που είναι λυπηρό είναι ότι ένας 80χρονος παπούς πρέπει να είναι ο πιο ανοιχτόμυαλος. Οι γέροι δεν είναι γέροι εξαιτίας της ηλικίας τους, αλλά εξαιτίας αυτών που έχουν στο κεφάλι τους. ”

10. Για την εξάρτηση

s3.amazonaws.com-policymic-images-9c90b495eb71e3d20e4e2015561e57d386360780883b2e9d847c4f577ea68410

“Χειρότερο από τα ναρκωτικά είναι η διακίνηση των ναρκωτικών. Πολύ χειρότερο. Τα ναρκωτικά είναι η αρρώστια και δεν πιστεύω ότι υπάρχουν καλά ναρκωτικά ή ότι η μαριχουάνα κάνει καλό. Ούτε τα τσιγάρα κάνουν καλό. Καμία εξάρτηση δεν είναι καλή. Συμπεριλαμβάνω και το αλκόολ. Η μόνη καλή εξάρτηση είναι ο έρωτας. Ξεχάστε όλα τα υπόλοιπα”

11. Για το ότι τον αποκαλούν τον φτωχότερο πρόεδρο στον κόσμο

s3.amazonaws.com-policymic-images-5c0bb89908881b0236c5ceeb4365e069e5cf40ec2131b1a582a991ac168a1a62

“Δεν είμαι ο φτωχότερος πρόεδρος. Ο φτωχότερος είναι αυτός που χρειάζεται πολλά για να ζήσει. Η ζωή μου είναι το αποτέλεσμα των τραυμάτων μου. Είμαι ο γιος της ιστορίας μου. Υπήρχαν εποχές όπου για να είμαι χαρούμενος δε χρειαζόμουν τίποτα παραπάνω παρά ένα στρώμα για να κοιμηθώ”

12. Για το ότι δωρίζει το 90% του μισθού του

s3.amazonaws.com-policymic-images-3b7b2e665d3cefcb27f23a695ec3af3662c41ae33e6ce9fb39cd1d3b370bc15e

“Έχω ένα τρόπο ζωής που δεν πρόκειται να τον αλλάξω επειδή είμαι πρόεδρος. Κερδίζω περισσότερα από όσα χρειάζομαι, ακόμα και αν αυτά τα χρήματα δεν ήταν αρκετά για άλλους προέδρους. Για μένα, το να είμαι πρόεδρος δεν είναι θυσία, είναι καθήκον”

13. Για τους στόχους του για την Ουρουγουάη

o-JOSE-MUJICA-INSULTS-CRISTINA-FERNANDEZ-facebook

“Ο στόχος μου είναι να πετύχω τη μείωση της αδικίας στην Ουρουγουάη, να βοηθήσω τους πιο ευάλωτους και να αφήσω μία παρακαταθήκη πολιτική, έναν τρόπο για να οραματιζόμαστε το μέλλον το οποίο θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν άλλοι που θα έρθουν να πάρουν τη θέση μου. Δεν υπάρχει τίποτα που να έχει μικρή διάρκεια. Αυτό που θέλω είναι να αγωνιστώ για το κοινό καλό. Η ζωή, ξέρετε, περνάει γρήγορα. Ο μόνος τρόπος για να παρατείνεις τη ζωή σου είναι άλλοι να συνεχίσουν τη δουλειά που εσύ έχεις ξεκινήσει”.

14. Για την εμπειρία του να είναι πρόεδρος

MTdlYjcyOGQyYyMvN2Q4N2dHS3NpSmdPWlFyekE2aEtud2JCN3VzPS8weDc2OjM3OTV4MjQ3MC84NDB4NTMwL3MzLmFtYXpvbmF3cy5jb20vcG9saWN5bWljLWltYWdlcy9iYTJhYzJjMGFiMjUxYTAzZjFhY2Q1NGJkMzQzZTI2ZmViM2M0MTRmZGQ2MmM1MWRjMjJmN2J

“Ο πρόεδρος είναι ένας υψηλός αξιωματούχος που εκλέγεται για να πραγματοποιεί μία λειτουργία. Δεν είναι βασιλιάς, δεν είναι θεός. Δεν είναι κάποιος σαμάνος σε κάποια φυλή ώστε να γνωρίζει τα πάντα. Είναι ένας δημόσιος υπάλληλος που ζει για να εξυπηρετεί τους πολίτες. Νομίζω ότι ο ιδανικός τρόπος ζωής για έναν πρόεδρο είναι να ζει όπως η πλειοψηφία του κόσμου για τον οποίο εκλέχθηκε να υπηρετήσει”

15. Για το μυστικό της ευτυχίας

jose_mujica_tupamaros

“Να ζεις σύμφωνα με τα πιστεύω σου. Να είσαι ο εαυτός σου και να μην προσπαθούν να επιβάλλεις τα κριτήριά σου στους υπόλοιπους. Δεν περιμένω από τους άλλους να ζουν όπως εγώ. Θέλω να σέβομαι την ελευθερία των άλλων ανθρώπων, αλλά προασπίζομαι τη δική μου ελευθερία. Και αυτό έρχεται με το να έχεις το θάρρος να λες αυτό που πιστεύεις, ακόμα και όταν δε μοιράζονται την οπτική σου”

Επιμέλεια και μετάφραση agonaskritis.gr από mic.com

Διαβάστε και το άρθρο της guardian

Δείτε αυτές τις δύο σημαντικές ομιλίες του

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=cCEgcd7G9Bg”]

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=mw-9XvcoHXo”]

Επιστολή Χανιώτη εμπόρου: Λένε “Ποτέ την Κυριακή” και μετά ανοίγουν τα καταστήματά τους οι κυβερνητικοί συνδικαλιστές

Επιζήμια για το σύνολο των μικρών εμπορικών επιχειρήσεων η τακτική του κυβερνητικού συνδικαλισμού που υπερασπίζεται η πλειοψηφεία του διοικητικού συμβουλιου του Εμπορικού Συλλόγο Χανίων. Φάνηκε για άλλη μια φορά ακόμη σε ολο της το μεγαλειο στο ζητημα της υπερασπισης της κυριακάτικης αργίας.

Απο κει που σκιζουν τα ρούχα τους’’ στο ΄΄ΠΟΤΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ΄΄ με τον τρόπο τους κατάφεραν να είναι τα μαγαζια και τις 3 τελευταίες Κυριακές ανοιχτά βάζοντας στο ίδιο τσουβάλι την πολυεθνική, την μεγάλη εμπορική αλυσίδα με το μικρομάγαζο και τον αυτοαπασχολούμενο.

Ποσο αλήθεια μοιάζουν τα παραπάνω με την κυβερνητική πολιτική που ΄΄σώζει΄΄ τον λαο από την μια ενώ από την άλλη έχει δημιουργήσει 1.500.000 άνεργους, έχει βάλει λουκέτο σε πάνω από 300.000 μικροεπιχειρήσεις, έχει φτοχωποιήσει πάνω από το 60% του ελληνικού λαού;

Έτσι απλά και ξεδιάντροπα ερμηνεύουν το ΄΄σωσιμο΄΄ που μας κάνουν κυβέρνηση και Ε.Ε. που πρέπει να πεθάνω εγώ για να ζήσει το μονοπώλιο και η τράπεζα. Έτσι φέτος πιο οργανωμένα και αποφασιστικά με απόλυτη συνέπεια παίξατε το παιχνίδι των πολυεθνικών και των μονοπωλιακών ομίλων.

Όλοι μαζί Εμπορικός Σύλλογος Χανίων, Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης, Ε.Σ.Ε.Ε, Αντιπεριφέρεια Χανίων με την στάση σας βάλατε ΄΄πλάτη΄΄ ώστε η κατάργηση της κυριακάτικης αργίας να έρθει μια ώρα νωρίτερα.

Έχουμε και λέμε:

Στις 8 Οκτωβρίου 2014 στην Αγία Πελαγία Ηρακλείου το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης σε πρόταση της ΠΑΣΕΒΕ τάσσεται ΄΄ΟΜΟΦΩΝΑ΄΄ κατά τις κυριακάτικης λειτουργίας των καταστημάτων σε όλη την Κρήτη με την υπαριθμώ 7375 απόφαση του.

Στις 27 Οκτώβρη 2014 με τον ΑΡ.ΠΡ 7387 ζητά από τους εμπορικούς συλλόγους να κάνουν γνωστή μέχρι 30 Οκτώβρη τη θέση τους για το άνοιγμα των καταστημάτων τις 2 τελευταίες Κυριακές του χρόνου!!!!

Στις 28 Νοέμβρη στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του εμπορικού Συλλόγου Χανίων δεν κουβεντιάζεται καθόλου η μέχρι τώρα στάση της ομοσπονδίας αντιθέτως αποφασίζουμε με ψηφοφορία 5 υπέρ και 2 κατά τα μαγαζιά να είναι ανοικτά μόνο την Κυριακή 21 Δεκεμβρίου και βάση αυτή την απόφασης δημοσιεύτηκε το εορταστικό ωράριο

Στις 10 Δεκέμβρη σε έκτακτο Δ.Σ. στον εμπορικό σύλλογο Χανίων αλλάζουν την απόφαση που οι ίδιοι είχαν πάρει αποφασίζοντας με την σύμφωνη γνώμη της αντιπεριφέρειας να έχουμε ανοικτά τα μαγαζιά μας και στις 21 και στις 28 Δεκεμβρίου κάνοντας ΄΄επαναστατική γυμναστική μέσω SMS’’ στη θεσμοθετημένη ανοικτή Κυριακή 14 Δεκεμβρίου. Ποιους πραγματικά εξυπηρετούν τέτοιες πρακτικές;;

Δεν διδαχτήκανε τίποτα από το περσινό ΄΄μπάχαλο ΄΄ που κάπως έτσι ξαναδημιουργήσανε; Είναι δύσκολο να καταλάβετε ότι αυτοι που πραγματικά βολεύονται από τέτοιες ενέργειες είναι τα πολυκαταστήματα και ίσως μερικά μαγαζιά δίπλα ή κοντά στα μεγαλομάγαζα ενώ η πλειονότητα της εμπορικής δραστηριότητας είναι άμεσα ζημιωμένη και βαθιά υποθηκευμένη ;;

Γιατί γράφετε στα ΄΄παλαιότερα των υποδημάτων σας΄΄ την πληρωμένη έρευνα του ΕΒΕ ΧΑΝΙΩΝ που το 80% και πάνω των συναδέλφων μας θέλουν την κυριακή αργία;

Γιατί κλείνετε τα μάτια σας στην πρόσφατη (πριν ένα μήνα ) έκθεση του ΙΝΕΜΥ που δείχνει με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο και με στοιχεία ότι η κυριακάτικη λειτουργία των καταστημάτων μόνο τις πολυεθνικές και τις μεγάλες εμπορικές αλυσίδες ευνόησε ενώ στις 8 από τις 10 μικροεπιχειρήσεις δημιούργησε μεγάλα προβλήματα;

Γιατί λετε ψέματα ότι τα τελευταία χρόνια τα μαγαζιά ήταν ανοικτά και τις 2 τελευταίες κυριακές του χρόνου;
Πότε αλήθεια τα 10 τελευταία χρόνια εκτός από πέρυσι τα μαγαζιά άνοιγαν 2 Κυριακές;

Σταματήστε τώρα να υποθηκεύεται την επιβίωση των μικροεπιχειρήσεων στο ότι η είσπραξη μιας μέρας ( οσο καλή και αν είναι) μπορει να κοντράρει το ΄΄ τσουνάμι΄΄ που θα φέρει η απελευθέρωση της κυριακής. Φτάνει πια με σας που έχετε βολευτεί με τα ΄ψιχουλα΄΄ που μας πετάνε ( και εμείς πρέπει να τα αποδεχτούμε) κυβέρνηση και μονοπώλια.

Εσείς θεωρείτε τη κυβερνητική πολιτική που μας αφανίζει φυσιολογική εξέλιξη και αναπόφευκτο κακό. Συμφωνείτε πλήρως στη κατεύθυνση της Ε.Ε. όταν είμαστε διαθρωτικό πρόβλημα και αρκετοί από εμάς πρέπει να εξαφανιστούμε.

Ο εμπορικός κόσμος των Χανίων που αγωνιά και πασχίζει για την επιβίωση του, έχει χορτάσει από τέτοιοι είδους φτηνές συνδικαλιστικές τακτικές, ήδη στην συνείδηση του σας έχει κατάταξη, γνωρίζει ότι ούτε στις πολιτιστικές εξωραϊστικές δραστηριότητες που δείχνετε ιδιαίτερο ζήλο δεν μπορείτε να αντεπεξέλθετε .

Τέλος επιβάλεται οι συνάδελφοι μας να βγάλουν χρήσιμα συμπεράσματα από την τακτική του κυβερνητικού συνδικαλισμού που μαζί με τους πάντα πρόθυμους ( Ε.Σ.Ε.Ε-Ο.Ε.Σ.Κ.- ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ) δείχνουν με ποιους είναι και για ποιους πασχίζουν.

Όπως κλείσαμε τα μαγαζιά μας την Κυριακή 14 δεκέμβρη έτσι και στις 28 Δεκέμβρη δεν πρέπει να πέσουμε στην παγίδα της ΄΄εμπορικότητας΄. Βάζοντας τέρμα στις αυταπάτες και στο ρίσκο ότι μπορεί αυτή η Κυριακή όσα χρήματα και να βάλουμε στο ταμείο μας, δεν θα έχουμε αποτρέψει αλλά θα έχουμε όμως οπλίσει με τα ίδια μας τα χέρια τα όπλα τους που μας σημαδεύουν και σκοπεύουν στην εξαφάνιση μας

Βουρλάκης Νίκος
Μέλος Δ.Σ. εμπορικού Συλλόγου Χανίων
Μέλος Δ,Σ, Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης
Μέλος Γραμματείας ΠΑΣΕΒΕ ΧΑΝΙΩΝ

Ο Δικηγορικός Σύλλογος Χανίων γιορτάζει 130 χρόνια ιστορίας

130 χρόνια από την ίδρυσή του ο  παλαιότερος δικηγορικός σύλλογος της Κρήτης, ο Δικηγορικός Σύλλογος Χανίων διοργανώνει εκδήλωση εορτασμού την Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου στις 6.30 το απόγευμα στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων.

Στην εκδήλωση θα προβληθεί ντοκιμαντέρ που θα περιλαμβάνει αρχειακό υλικό με φωτογραφίες και έγγραφα από την πορεία των 130 χρόνων του Δικηγορικού Συλλόγου Χανίων. Το υλικό παραχωρήθηκε από τα προσωπικά αρχεία μελών του ΔΣΧ αλλά και από ιδιώτες και φορείς των Χανίων και θα μας ταξιδέψει από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του Συλλόγου έως το σήμερα.

Περιλαμβάνει επίσης συνεντεύξεις με προσωπικές μαρτυρίες δικηγόρων που έχουν αφήσει τη δική τους ιστορία στον χώρο και χαρακτηρίζονται για το ήθος και την αγωνιστικότητά τους.

Να σημειώσουμε επίσης, ότι στο φουαγιέ της αίθουσας θα λειτουργεί έκθεση αντικειμένων από τις αρχές του αιώνα.

10841315_10205338881729333_969563835_n

Η μακρά ιστορία του Δικηγορικού Συλλόγου Χανίων

Ο Δικηγορικός Σύλλογος Χανίων ιδρύθηκε το 1884,πρώτος Δικηγορικός Σύλλογος της Κρήτης και από τους πρώτους Δικηγορικούς Συλλόγους της Ελλάδος.

Την περίοδο αυτή στην Κρήτη, ύστερα από το «Μεγάλο Σηκωμό» του 1866 που υποχρέωσε την Υψηλή Πύλη να παραχωρήσει τον «Οργανικό Νόμο» και την Επανάσταση του 1878 που την ανάγκασε να τον εφαρμόσει υπογράφοντας την «Σύμβαση της Χαλέπας»,  επικρατεί μια μορφή Ημιαυτονομίας κάτω από την τουρκική εξουσία. Το νησί μας αποτελεί βιλαέτι με χριστιανό Γενικό Διοικητή, με επίσημη γλώσσα την ελληνική, λειτουργούν Διοικητικά Συμβούλια, Μικτά Δικαστήρια, Δημογεροντίες, Ιεροδικεία. Η Γενική Συνέλευση συγκροτείται από 49 Χριστιανούς και 31 μουσουλμάνους. Και η δικαστική εξουσία, όπως διακηρύσσεται, είναι ανεξάρτητη από την εκτελεστική.

Ήδη έχει συμπληρωθεί η δικαστική οργάνωση του νησιού με την ψήφιση του «Οργανισμού των Δικαστηρίων», της «Πολιτικής Δικονομίας», της «Ειδικής Δικονομίας επί των Οικογενειακών και Κληρονομικών Δικαιωμάτων των Χριστιανών της Κρήτης πολιτών» και του Νόμου «περί υποθηκών» του 1880, καθώς και με μεταγενέστερους ειδικούς νόμους. Έχουν ιδρυθεί Ειρηνοδικεία, Πρωτοδικεία, Εμποροδικεία, Πταισματοδικεία, Πλημμελειοδικεία, το Εφετείο και το Κακουργοδικείο.

Οι πρώτες διατάξεις για τους δικηγόρους της Κρήτης περιλαμβάνονται στα άρθρα 82-98 του Οργανισμού των Δικαστηρίων. Οι διάδικοι έχουν δικαίωμα να παρίστανται στα Δικαστήρια αυτοπροσώπως, ή με αντιπρόσωπο, ή με δικηγόρο. Οι δικηγόροι είναι δημόσιοι λειτουργοί και διορίζονται από το γενικό Διοικητή με πρόταση του Εισαγγελέα, σε περιορισμένο αριθμό για κάθε Δικαστήριο. Οφείλουν δε να συνηγορούν υπέρ παντός διαδίκου και να υπερασπίζονται τα συμφέροντά του. Σχετικές διατάξεις για τους δικηγόρους περιέλαβαν και τα άρθρα 33 «περί διαδίκων» και 41 «περί δικογράφων» της Πολιτικής Δικονομίας. Με βάση αυτές τις διατάξεις δόθηκε η άδεια του δικηγόρου, τον Ιανουάριο του 1881, στους πρώτους δικηγόρους της Κρήτης.

Πριν από 124 χρόνια η πόλη των Χανίων, κτισμένη από τους βενετούς στη θέση της αρχαίας Κυδωνίας, ήταν η πρωτεύουσα της ημιαυτόνομης επαρχίας της τουρκικής αυτοκρατορίας της Κρήτης. Ασφαλισμένη με τείχη απ’τη μεριά της ξηράς, περιλάμβανε τη συνοικία Καστελλιού, πάνω απ’το λιμάνι με τα νεώρια, χωρισμένη μεεσωτερικό τείχος, τις χριστιανικές συνοικίες του Τοπανά και των Αγίων Αναργύρων, την ισραηλήτικη «Ομβριακή» και τη μουσουλμανική «Σπλάντζια». Δύο χιλιόμετρα ανατολικά είναι το προάστιο της Χαλέπας με καινούργια οικοδομήματα, όπου μεταφέρονται οι προξενικοί υπάλληλοι, οι πλόυσιοι έμποροι και τα μέλη της μικρής Ευρωπαϊκής παροικίας. Νότια της πολιτείας ο χανιώτικος κάμπος ολοπράσινος, με τα χωριά Μουρνιές και Περιβόλια, κρυμμένα μέσα στις ελιές και τις πορτοκαλιές. Πιο πέρα τα ηρωϊκά Μπουτσουνάρια, η Πνύκα της Κρήτης, που κάτω από τα πανύψηλα πλατάνια τους μαζεύονται οι κρητικοί με τα όπλα και τους αρχηγούς τους ν’αποφασίσουν για τη λευτεριά τους.

Η απογραφή του 1880 έδωσε συνολικό αριθμό της Κρήτης 279.165 κατοίκους, 141.602 άνδρες και 173.563 γυναίκες. Ειδικότερα η περιοχή των Χανίων, έχει συνολικά 92.360 κατοίκους κι απ’αυτούς 72.324 είναι ορθόδοξοι χριστιανοί, 18.300 μουσουλμάνοι, 572 ισραηλίτες, 190 καθολικοί, 11 διαμαρτυρόμενοι και 4 αρμένιοι. Η πόλη έχει 13.812 κατοίκους. Ανάμεσά τους και 17 Δικηγόροι.

Στην πόλη αναπτύσσεται μια κοινωνική ζωή. Τα ήθη είναι πολύ αυστηρά και τα έθιμα της φιλοξενίας, του δεσμού του αίματος, της βεντέτας, της παρθενίας, απαραβίαστα. Η οικογένεια είναι μονάδα κοινωνική, οικονομική και πολιτική, με αυστηρή πατριαρχική δομή.

Το νέο πολιτικό σύστημα δημιουργεί μια έντονη πολιτική ζωή. Εκλογές γίνονται συχνά, γιατί δεν εκλέγονται μόνο οι πληρεξούσιοι στη Συνέλευση, αλλά και οι Δήμαρχοι, οι δημοτικοί σύμβουλοι, οι πάρεδροι, οι δημογέροντες, οι επαρχιακοί και τμηματικοί έφοροι, οι δικαστές, κ.λπ. Αντιμέτωπες παρατάξεις είναι οι συντηρητικοί, οι «καραβανάδες», που βολεύονται στις κρατικές θέσεις (οι από καραβάνας ψωμιζόμενοι) και οι προοδευτικοί με τις φιλελεύθερες ιδέες της εποχής οι «ξυπόλυτοι».

kostis_mitsotakis

Από τα ηγετικά στελέχη των «καραβανάδων» είναι ο δικηγόρος Μίνως Ησυχάκης, ο Ιωάννης Σφακιανάκης, ο Χατζή Μιχάλης Γιάνναρης. Από τους «ξυπόλυτους» ξεχωρίζει ο δικηγόρος Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, παντρεμένος με την τρίτη κόρη Κυριάκου Βενιζέλου, ο Αντ. Μιχελιδάκης, οι αδελφοί Φούμη, ο δικηγόρος Χαράλαμπος Πολωγεωργάκης. Με την εύνοια της τουρκικής διοίκησης οι «καραβανάδες», που αποτελούν την άρχουσα τάξη των μεγαλοκτηματιών, κατορθώνουν να κερδίζουν πάντα τις εκλογές. Οι «ξυπόλυτοι», που αντιπροσωπεύουν τις νέες δυνάμεις, εργαζόμενους και επιστήμονες, παραμένουν στην αντιπολίτευση. Ο κομματικός φανατισμός, οδηγεί συχνά σε βιαιότητες, που η Δικαιοσύνη δεν μπορεί να σταματήσει. Μ’όλο που η κατάσταση δεν συγκρίνεται με την προηγούμενη, η απονομή της δικαιοσύνης δεν έχει βρει ακόμα το ρυθμό της. Ακούγονται πολλά και ο λαός ονομάζει τα δικαστήρια «αδικητήρια».

Γενικά η συναλλακτική και κοινωνική ζωή των Χανίων παρουσιάζει πυκνότητα και ποικιλία εννόμων σχέσεων. Επιπλέον η σειρά των επαναστάσεων, η σχετική αναρχία που επικρατούσε, οι αυθαιρεσίες των οργάνων της Διοικήσεως και οι πολιτικοί ανταγωνισμοί δημιουργούσαν σοβαρές διενέξεις με αποτέλεσμα πολυάριθμα πολιτικά και ποινικά εγκλήματα και συνεπώς δίκες σοβαρού αντικειμένου με διαστάσεις μεγάλης δικανικής μάχης, στις οποίες ο ρόλος των δικηγόρων ήταν σημαντικός.

venetsianika_chania

Ωστόσο προχωρεί και η πνευματική ανάπτυξη του τόπου. Διανοούμενοι και επιστήμονες, πνευματικά σωματεία, έντυπα και θεατρικές παραστάσεις, αποτελούν νέα στοιχεία στη ζωή της χανιώτικης κοινωνίας. Ο δικηγόρος Παύλος Χαϊδούλης πήρε την πρωτοβουλία να οργανώσει έναν ερασιτεχνικό θίασο από νέους της χριστιανικής και της εβραϊκής κοινότητας. Ανάμεσά τους είναι και ο νεαρός μαθητής τότε, Ελευθέριος Βενιζέλος.

Τρεις τουλάχιστον εφημερίδες κυκλοφορούν στα Χανιά στα 1884. Η επίσημη εφημερίδα Της Γενικής Διοικήσεως «ΚΡΗΤΗ» που δημοσιεύει τα Διατάγματα, τα πρακτικά της Συνελεύσεως και τις αποφάσεις των δικαστηρίων, η τουρκική «ΙΝΤΙΜΠΑΧ» (ΕΠΑΓΡΥΠΝΗΣΗ) και τα «ΛΕΥΚΑ ΟΡΗ» με υπέυθυνο και συντάκτη το Δικηγόρο Κωνσταντίνο Μητσοτάκη.

Σ’ αυτό το κοινωνικό, πολιτικό και νομοθετικό κλίμα, γεννήθηκε ο Δικηγορικός Σύλλογος Χανίων.

Σύμφωνα με το άρθρο 5 της Συμβάσεως της Χαλέπας είχε επιτραπεί «η εν τη νήσω σύστασις φιλεκπαιδευτικών συλλόγων, τυπογραφίων και η έκδοσις εφημερίδων συμφώνως τοις κειμένοις Νόμοις του Κράτους». Και από τις εφημερίδες της εποχής μαθαίνομε ότι«οι ενταύθα δικηγόροι και δικηγορούντες απεφάσισαν την σύσταση Δικηγορικού Συλλόγου και επί τούτω εχθές συνελθόντες (17-8-1884) εξέλεξαν τους κυρίους Νικόλαον Παπαδάκην, Σακήρ Εφένδη και Χ. Φανδρίδην προς σύνταξιν καταλλήλου κανονισμού».

Ακολούθως συνήλθαν σε συνεδρίαση τα μέλη του Δικηγορικού Συλλόγου στις 14 Οκτωβρίου και κατά τις αρχαιρεσίες που έγιναν«ανεδείχθησαν Πρόεδρος μεν ο Κωνστ. Μητσοτάκης, Αντιπρόεδρος δε ο Νεσήμ εφένδης Φαρφουράκης και Γραμματεύς ο κ. Κωνστ. Φούμης».Ψηφίστηκε δε και το καταστατικό του Συλλόγου σε 12 άρθρα  Σύμφωνα με το άρθρο 1,«Συνίσταται εν Χανίοις Δικηγορικός Σύλλογος σκοπόν έχων να συντελέση το κατά δύναμιν εις την βελτίωσιν της απονομής της δικαιοσύνης και της καταστάσεως των δικηγόρων ή ανεγνωρισμένων δικηγορούντων».

Το 2008 ο Δ.Σ.Χ. αριθμεί 347 Δικηγόρους(132 άνδρες και 214 γυναίκες)και 19 ασκουμένους.

Ο Δ.Σ.Χ. στεγάζεται στο Δικαστικό Μέγαρο (Grande Maison des Tribunaux de la Canee) και διαθέτει Οργανισμό, Υπηρεσίες, μηχανοργάνωση, Τράπεζα νομικής πληροφορικής και πλούσια βιβλιοθήκη.

Ο Κώδικας Δεοντολογίας του Δ.Σ.Χ. περιλαμβάνει από το 1984, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των μελών του και ρυθμίζει τις σχέσεις τους με τα Δικαστήρια, τους συναδέλφους, τους εντολείς και τους αντιδίκους.

Χάρη σε ένα σύγχρονο Οργανισμό Διαιτησίας του Δ.Σ.Χ., που ισχύει από το 1985, παρέχεται η δυνατότητα ταχείας και ολιγοδάπανης διαιτητικής επίλυσης διαφορών.

Ο Κοινός Λογαριασμός με τις παρακρατήσεις των αμοιβών (στα συμβόλαια 75%, στις απαλλοτριώσεις 100%, στα συναινετικά διαζύγια και στις προσημειώσεις 30% και στις λοιπές παραστάσεις 15%) αποτελεί πρωτοποριακό θεσμό κοινωνικής αλληλεγγύης και δημιουργεί, με το σταθερό μέρισμά του, τις προϋποθέσεις ίσης αφετηρίας για όλους τους συναδέλφους.

Το Ταμείο Πρόνοιας Δικηγόρων Χανίων (Λ.Ε.Α.ΔΙ.Χ.) καλύπτει μέρος της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των συναδέλφων και παρέχει «εφάπαξ» κατά την έξοδό τους από τη δικηγορία. Το βοήθημα παιδικού σταθμού ενισχύσει τις μητέρες συναδέλφους. Για τους ασκούμενους δικηγόρους έχει καθιερωθεί ουσιαστική άσκηση εκτός των δικηγορικών γραφείων και στις Γραμματείες των Δικαστηρίων και στο Σύλλογο, καθώς και η εκπόνηση ειδικών σεμιναρίων.

Η συστηματική ενημέρωση, η επαφή και συνεργασία με τους δικαστές και τις άλλες αρχές, η διοργάνωση κοινωνικών και αθλητικών εκδηλώσεων και η ανάληψη πρωτοβουλιών, αποτελούν καθιερωμένες μορφές δράσεως του Συλλόγου μας.

Στον τομέα της νομικής επιστήμης σπουδαίο επίτευγμα του Δ.Σ.Χ. αποτέλεσε η νομοθέτηση, το 1991, του Ινστιτούτου Κρητικού Δικαίου, με έδρα τα Χανιά, για τη μελέτη και έρευνα του δικαίου, που ίσχυσε στον τόπο μας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, το οποίο λειτούργησε αρχικά ως υπηρεσία του Συλλόγου μας. Ήδη, η έκδοση της επιστημονικής επετηρίδας του Ινστιτούτου ΤΑΛΩΣ, αποτελεί σοβαρή στην ανάπτυξη των κρητολογικών σπουδών. Εξάλλου, η συμμετοχή του Δ.Σ.Χ. στην ίδρυση του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών και Μελετών «Ελευθέριος Βενιζέλος» και η ανάθεση της Γενικής Γραμματείας του στον εκάστοτε πρόεδρο του Συλλόγου, συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία του επιστημονικού αυτού Ιδρύματος.

Αλλά και γενικότερα, η συμμετοχή του Δ.Σ.Χ. σε πάμπολλες επιστημονικές εκδηλώσεις και συνέδρια η οργάνωση ομιλιών και σεμιναρίων και η συνεργασία του με πολλούς επιστημονικούς φορείς, δικαιώνουν την αναγόρευσή του σε πρώτο επιστημονικό σωματείο του τόπου.

dikastiko_megaroΗ δράση όμως του Δ.Σ.Χ. επεκτείνεται στα θέματα της Δικαιοσύνης, στη μαχητική υποστήριξη της Ανεξαρτησίας της και στην απόδοση της ισοτιμίας που δικαιούται ανάμεσα στις συντεταγμένες λειτουργίες του κράτου, στην απάιτηση για την εξύψωση του κύρους των λειτουργών της και στην παραχώρηση των οικονομικών μέσων που χρειάζονται. Σε τοπικό επίπεδο ο Δ.Σ.Χ. αγωνίζεται πάντα για την πλήρωση των κενών θέσεων Δικαστών και Δικαστικών υπαλλήλων και την βελτίωση των κανονισμών λειτουργείας των Δικαστηρίων μας. Για την ανέγερση του νέου Διοικητηρίου, την επέκταση του δικαστικού Μεγάρου και την ανέγερση των Δικαστικών φυλακών, όπως παλαιότερα του Αστυνομικού Μεγάρου, τη σωστή λειτουργεία των Υποθηκοφυλακείων και Κτηματολογικών Γραφείων. Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.Χ. μετέχει στην Ολομέλεια του Ειρηνοδικείου, του Πρωτοδικείου Χανίων, του Εφετείου Κρήτης αλλά και στις Ολομέλειες της Εισαγγελίας Πρωτοδικών και Εφετών, καταθέτοντας τις προτάσεις του Συλλόγου για τους Κανονισμούς Λειτουργίας των Δικαστηρίων μας.

Στα γενικότερα θέματα της τοπικής κοινωνίας, αλλά και του ευρύτερου χώρου ο Δ.Σ.Χ. συμβάλει, με την παροχή κάθε δυνατής κοινωνικής προσφοράς στους τροφίμους των φυλακών και στους αδύνατους της περιοχής μας, με την ενίσχυση των πνευματικών οργανώσεων και των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, με την προσπάθεια για την προστασία του περιβάλλοντος και το συντονισμό και την προώθηση των σκοπών των πολιτιστικών και των λοιπών φορέων του τόπου.Και πάνω απ’όλα ο Δ.Σ.Χ. αγωνίζεται για την αναγνώριση των δικαιωμάτων των Χανίων, της ιστορικής πρωτεύουσας της Κρήτης, για την ισόρροπη ανάπτυξη του νησιού και την τόνωση του Συγκρητισμού.

Οι θέσεις του Δ.Σ.Χ. υπέρ της ειρήνης και του ανθρωπισμού σε παγκόσμιο επίπεδο, η συνεργασία του με διεθνείς οργανισμούς όπως η Διεθνής Αμνηστία και η Green Peace, οι κινήσεις του υπέρ των εθνικών θεμάτων και της προστασίας των ανθρωπίνων και πολιτικών ελευθεριών, όπου γης, η συνεργασία του με την Ύπατη Αρμοστία του Ο.Η.Ε. για την προάσπιση των δικαιωμάτων των μεταναστών και η αδελφοποίηση με το Δικηγορικό Σύλλογο Λάρνακας Κύπρου, αποτελούν αξιόλογες πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση του προοδευτικού κινήματος και των γενικότερων κοινωνικών διεργασιών, που μεταφέρουν τη φωνή των χανιωτών δικηγόρων στα πέρατα του κόσμου.

Και τέλος ο Δ.Σ.Χ. πρωτοπορεί πάντα στις δικηγορικές κινητοποιήσεις για τα μεγάλα προβλήματα του κλάδου, για τη Δικαιοσύνη και την κοινωνική πρόοδο, συνεχίζοντας την μεγάλη αγωνιστική του παράδοση.

Αυτή η μεγάλη παράδοση των 124 χρόνων αγώνων του Δ.Σ.Χ. διαμορφώθηκε ανάμεσα στους εθνικούς αγώνες για την Ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα, μέσα στην κοινωνική πάλη για τα δικαιώματα του λαού, δίπλα στις γραμμές της Αντίστασης κατά του κατακτητή και της Δικατορίας.

Ο Δ.Σ.Χ. ύστερα από την πρώτη περίοδο δράσης του κατά την περίοδο της Ημιαυτονομίας με κυρίαρχες μορφές τον πρώτο Πρόεδρο Κωστή Μητσοτάκη και τον μετέπειτα Εθνάρχη Ελευθέριο Βενιζέλο, πέρασε σε ένα νέο επίπεδο.

Η εποχή της Κρητικής Πολιτείας με την ανασύσταση του Δ.Σ.Χ. το 1903, αποτελεί τη δεύτερη περίοδο δράσης του με την καθοδήγηση του Προέδρου του Γεωργίου Πλουμίδη. Ο Δ.Σ.Χ. πέρα από την Κρήτη αναδεικνύει τότε τους μακεδονομάχους δικηγόρους.

Από το 1914 ο Δ.Σ.Χ, μετά την Ένωση, μπαίνει σε μια νέα φάση της ιστορίας του, με Προέδρους τους Χαράλαμπο Πλουμιδάκη, Γεώργιο Παπαδόπετρο, Ιωσήφ Λεκανίδη, Σπυρίδωνα Αγκυσουλάκη, Εμμανουήλ Ξηρά, Τηλέμαχο Καλαμηκέρη, Νικόλαο Καραβελάκη, Γεώργιο Σαρρή, Αντώνιο Κατζουράκη και Αντώνιο Ανθούση, μέχρι την απελευθέρωση από τη γερμανική κατοχή.

Είχαν μεσολαβήσει οι βαλκανικοί και δύο παγκόσμιοι πόλεμοι, επαναστάσεις και πραξικοπήματα, πολιτειακές μεταβολές, η Μικρασιατική καταστροφή, η όξυνση των προβλημάτων του μεσοπολέμου, το Δημοκρατικό Κίνημα του ’35, η Δικτατορία του ’36 και ο εμφύλιος. Η ανάπτυξη της Κρητικής Νομολογίας και των κρητικών νομικών περιοδικών («Νομική» του Γ. Πλουμίδη το 1901, «Δικαιοσύνη» του Ν. Παπαδάκη το 1911, «Νέα Δικαιοσύνη» του Ι. Χαζιράκη το 1922, «Νομική» του Ευγ. Αρετάκη το 1926, «Επιθεώρηση Κρητικής Νομολογίας» του Κ. Πολιτώφ το 1939), η σύσταση του Ταμείου Προνοίας Δικηγόρων Χανίων το 1941, αποτελούν αξιοσημείωτους σταθμούς στην ιστορία του Δ.Σ.Χ. Στην πρώτη γραμμή των γεγονότων τα μέλη του Δ.Σ.Χ. Ο Π.Δ. Πολυχρονίδης στην Γενική Γραμματεία Γενικής Διοικήσεως Κρήτης το 1916, ο Νικόλαος Ζουρίδης στο κίνημα της Εθνικής Αμύνης το 1916 και αργότερα ο Αριστομένης Μητσοτάκης Υπουργός στην Κυβέρνηση Παπαναστασίου, ο Αντώνης Κατζουράκης Αντιπρόεδρος στην Ε΄ Εθνοσυνέλευση, ο Βαγγέλης Κτιστάκης πρωτεργάτης της Αντιφασιστικής Ένωσης Κρήτης το 1934, ο Εμμανουήλ Μπακλατζής στο Δημοκρατικό Κίνημα του 1935, οι Αριστομένης Μητσοτάκης, Μανούσος Βολουδάκης, Εμμανουήλ Μπακλατζής, Βαγγέλης Χατζηαγγελής, Ευτύχης Παλλήκαρης, Γ. Σαρρής, Αδάμ Αρετάκης, πρωτεργάτες του Αντιδικτατορικού Κινήματος των Χανίων το 1938.

Οι Αντ. Μαρρής Γενικός Γραμματέας του ΕΑΜ Κρήτης, οι Μ. Πισσαδάκης, Ι. Τσίβης, Ν. Περράκης, Ι. Κουμής, Αδ. Αρετάκης, Κ. Πολιτώφ, Γ. Καβρουλάκης, Γ. Μακριδάκης, Σ. Παρασκάκης, Κ. Γκαζής στελέχη του ΕΑΜ και οι Κ. Μητσοτάκης, Χ. Πολυχρονίδης και Εμμ. Σκουλάς στελέχη της ΕΟΚ, μαχητική πρωτοπορία στους αγώνες του κρητικού λαού κατά του κατακτητή στην κατοχή. Ο Μανούσος Βολουδάκης Υπουργός Στρατιωτικών και Γενικός Διοικητής Κρήτης το 1945 και ο Π. Πολυχρονίδης το 1947.

Στην μεταπολεμική περίοδο, οι προεδρείες Αντώνη Μαρρή, Μιχαήλ Κοκολινάκη, Εμμανουήλ Λουγιάκη, Αριστείδη Μανωλικού, Αντώνη Γκαζή, Στρατή Παπαμανουσάκη, Γεωργίου Πισσαδάκη και του σημερινού Προέδρου Δημητρίου Ποντικάκη, διαμορφώνουν το νέο πρόσωπο του Δ.Σ.Χ.

Ανάμεσα στα μέλη του ο Εμμανουήλ Μπακλατζής, Πρόεδρος της Βουλής το 1963, ο Πολυχρόνης Πολυχρονίδης Υπουργός Δικαιοσύνης το 1964, ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης Πρωθυπουργός το 1990, ο Χρήστος Μαρκογιαννάκης Υφυπουργός Δημόσιας Τάξεως το 2004, οι βουλευτές Γρηγόρης και Σταύρος Παπαδόπετρος, Χ. Πλουμιδάκης, Γεωργ. Σαρρής, Κυριάκος Μητσοτάκης, Γεώργιος Μπρεδάκης, Χρήστος Μαρκογιαννάκης, οι Νομάρχες Στυλ. Δερμιτζάκης, Γεωργ. Θεοδωράκης και Παναγιώτης Κλάδος, οι Δήμαρχοι Χανίων Εμμ. Σειραδάκης, Αντ. Μαρρής και Γ. Μπρεδάκης, Αντιδήμαρχοι, Πρόεδροι και Μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου τίμησαν και τιμούν το Δικηγορικό Σύλλογο από τον οποίο προήλθαν.

Στον Αντιδικτατορικό αγώνα, στη Μεταπολίτευση, στο Δημοψήφισμα του 1974, στην παγίωση των δημοκρατικών θεσμών, στον Αντιβασικό αγώνα, ο Δ.Σ.Χ. βρίσκεται πάντοτε πρωτοπόρος στο μέτωπο της πάλης για την ελευθερία και τη Δημοκρατία.

Το 1976 ο Δ.Σ.Χ. πρώτος από όλους τους επαρχιακούς Συλλόγους καθιερώνει τη δημοτική ως επίσημη γλώσσα του. Η περιοδική έκδοση του Δ.Σ.Χ. «Δικηγορικό Βήμα» (1992-1994) και «Εφετειακή Νομολογία» (2006, 2007, 2008), αποτελεί μια επίσης επιτυχημένη προσπάθεια.

Το 1984 ο Δ.Σ.Χ. εορτάζει πανηγυρικά την εκατονταετηρίδα της ίδρυσής του, τιμώντας ιδιαίτερα την Ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης. Το 1994, επίσης, ο Δ.Σ.Χ. εορτάζει τα 110 χρόνια από την ίδρυσή του με πλήθος εκδηλώσεων στα πλαίσια των οποίων και η διοργάνωση του Πανελλήνιου Ποδοσφαιρικού Πρωταθλήματος. Και τέλος το 2004, ο Δ.Σ.Χ. εορτάζει τα 120 χρόνια από την ίδρυσή του, φιλοξενεί με μεγάλη επιτυχία την Ολομέλεια των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της Χώρας και οργανώνει τιμητικές εκδηλώσεις για τα επίτημα μέλη του και τους εν ζωή Προέδρους του.

Η σημερινή γενιά των χανιωτών Δικηγόρων ατενίζοντας τις μεγάλες μορφές που προηγήθηκαν και το έργο που επιτελέστηκε αυτά τα 124 χρόνια στο Σύλλογό μας, δοκιμάζει ένα δικαιολογημένο αίσθημα υπερηφάνειας για την κληρονομιά που παραλαμβάνει. Αλλά ταυτόχρονα καθώς στρέφει το βλέμμα προς το μέλλον, διακρίνοντας την αέναη πάλη, που συνθέτει από τις αντιθέσεις την ύπαρξη του κόσμου και της Δικαιοσύνης, αισθάνεται βαρύ το χρέος της ν’ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καιρών.

Έχει όμως την πεποίθηση ότι καθοδηγούμενη από τις υψηλές παραδόσεις του Δικηγορικού μας Συλλόγου, στηριγμένη στην ιστορική μνήμη, στις υποθήκες και το αγωνιστικό του παράδειγμα θα συνεχίσει το δρόμο που χάραξε. Θα εξακολουθήσει να μάχεται για τα ιδανικά της Δικαιοσύνης, της Δημοκρατίας και της αλήθειας. Ώστε να παραδώσει και αυτή στους διαδόχους της περήφανα τη σκυτάλη της δικής της προσφοράς για την συνεχή υλοποίηση της αποστολής του Δικηγορικού Σώματος.

“Προσβάλλεται η μνήμη του πατέρα μου”: Επιστολή Χανιώτισσας για το βιβλίο της Μ. Δούκα περί εμφυλίου στην Κρήτη

“Σας στέλνω αυτό το γράμμα για το πρόσφατο βιβλίο της κ. Μάρως Δούκα στο οποίο πιστεύω ότι προσβάλλεται η μνήμη του πατέρα μου και σας παρακαλώ να το δημοσιεύσετε.”

H ελληνική εργατική τάξη της Eurodisney έχει και έναν κρητικό

Οσοι θα απολαμβάνετε ένα ζουμερό «steak» ή ένα τραγανιστό «burrito» σ’ ένα από τα εστιατόρια της Αγριας Δύσης στη Eurodisney των Παρισίων συγχαρείτε τον σεφ στα… ελληνικά. «Οι πελάτες μας είναι απ’ όλο τον κόσμο, καλούμαστε να ανταποκριθούμε σε μια μεγάλη γκάμα απαιτήσεων, που απορρέουν από τη θρησκεία, τις διατροφικές συνήθειες αλλά και προβλήματα υγείας» λέει στην «Καθημερινή» ο 34χρονος σεφ Κωστής Αρχοντάκης που κατάγεται από την Κρήτη και εργάζεται εδώ και ενάμιση χρόνο στη Eurodisney.

Στην κουζίνα συνυπάρχει με Γάλλους, Ιταλούς, Αϊτινούς και Αφρικανούς, «οι συνεργάτες μου με βοήθησαν να βελτιώσω τα γαλλικά μου, ενώ με προπονούν καθημερινά στις διαφορετικές προφορές» προσθέτει. Και η πολιτισμική αλληλεπίδραση στον αχανή τόπο διασκέδασης όπου συνυπάρχουν εργαζόμενοι και επισκέπτες από περισσότερες των 100 χωρών, καλά κρατεί…

«Εγώ τους μύησα στα μυστικά και την ορολογία της ελληνικής φέτας, εκείνοι μου εξήγησαν τις διαφορές μεταξύ χαλάλ και χαράμ (το καθαγιασμένο και το ακάθαρτο κρέας των μουσουλμάνων) ή μου δείχνουν πώς μαγειρεύουμε a la normande…» περιγράφει ο ίδιος.

«Εδώ το ωράριο είναι αυστηρά 35 ώρες την εβδομάδα, που σημαίνει ότι δουλεύω 8 ώρες την ημέρα στις οποίες συμπεριλαμβάνεται ωριαίο διάλειμμα» διευκρινίζει. «Αν ήμουν στην Ελλάδα, θα εργαζόμουν τον χειμώνα 10 με 12 ώρες ημερησίως και το καλοκαίρι σε κάποιο τουριστικό θέρετρο non-stop».

Οι παραπάνω λόγοι ώθησαν τον Κωστή, που αρχικά ήρθε στο Παρίσι για πρακτική άσκηση, να υπογράψει συμβόλαιο αορίστου χρόνου.

Ο ίδιος είναι ένας από τους δεκάδες Ελληνες που εργάζονται τα τελευταία τρία χρόνια στη Eurodisney, ο αριθμός των οποίων στις διακοπές φτάνει τους 100. «Αποτελεί πάγια τακτική της εταιρείας να προσλαμβάνει προσωπικό διαφορετικών εθνικοτήτων» διευκρινίζει στην «Κ» η υπεύθυνη προγράμματος για την πρόσληψη στην Ελλάδα, «ουσιαστικά, μόνο το 50% των εργαζομένων είναι Γάλλοι».

Η προσέγγιση ξεκίνησε από τη Μ. Βρετανία και συνεχίστηκε σε Ιταλία, Ισπανία κ.α. Στις αρχές Ιανουαρίου το κλιμάκιο της Eurodisney θα έρθει για τρίτη φορά στην Αθήνα, όπου θα περάσουν από συνέντευξη όσοι έχουν καταθέσει αιτήσεις. . Ηδη, το ενδιαφέρον Ελλήνων καταγράφεται ιδιαίτερα αυξημένο.

Οσοι τελικά εγκατασταθούν στη Eurodisney, δικαιούνται να μένουν σε επιπλωμένα διαμερίσματα έναντι 11 ευρώ την ημέρα, ενώ στα εστιατόρια θα γευματίζουν με ειδικές τιμές. Το σημαντικότερο, όμως, είναι «ότι μπορούν να παρακολουθούν μαθήματα γλωσσών ή ειδικότητας, μέσα στο πάρκο, στο δικό μας “πανεπιστήμιο”».

Ωστόσο, φαίνεται ότι μάλλον οι Ελληνες υποψήφιοι δεν χρειάζονται περαιτέρω εκπαίδευση, καθώς «έως τώρα το επίπεδο των Ελλήνων είναι εξαιρετικά υψηλό, αφήνουν εξαιρετικές εντυπώσεις, εξ ου και πολλοί έχουν παρατείνει τα συμβόλαιά τους» υπογραμμίζει η ίδια. «Βάζουμε τα δυνατά μας να αποδείξουμε ότι η Ελλάδα δεν είναι αυτό που βλέπουν στους δέκτες τους» καταλήγει ο σεφ Κωστής.

kathimerini.gr

Εγινε μητέρα σε ηλικία 11 ετών

Εκπληκτοι έμειναν οι γιατροί στο Ηράκλειο Κρήτης όταν διαπίστωσαν πως μία 11χρονη που μεταφέρθηκε με πόνους στο νοσοκομείο ήταν έτοιμη να γεννήσει.

Η 11χρονη ρουμάνα Ρομά μεταφέρθηκε χθες το βράδυ με πόνους στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ηρακλείου αφού προηγουμένως είχε εξετασθεί σε Κέντρο Υγείας του νομού.

Εκεί, οι γιατροί, διαπίστωσαν πως η ανήλικη ήταν έτοιμη να γεννήσει. Όπως ανέφερε στο «Ράδιο Κρήτη» ο διοικητής του ΠΑΓΝΗ, Νίκος Χαριτάκης, η 11χρονη γέννησε με καισαρική τομή -διότι αυτό επιβάλλει η ιατρική για την ηλικία της- και υπό την εποπτεία του καθηγητή μαιευτικής γυναικολογίας, Κ. Ρελάκη,.

Η 11χρονη έφερε στη ζωή ένα υγιέστατο κοριτσάκι, βάρους 3,2 κιλών και είναι καλά στην υγεία τους. Ωστόσο τώρα ξεκινά η έρευνα από τις αρμόδιες κοινωνικές υπηρεσίες, αρχικά, προκειμένου να ξεκαθαριστεί τουλάχιστον κάτω από ποιες συνθήκες προέκυψε η εγκυμοσύνη της.

Πάντως, το κοριτσάκι, με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, δε γνώριζε ότι ήταν έγκυος και το πληροφορήθηκε κατά τον 7ο μήνα της κύησης, όταν πήγε στο γιατρό βλέποντας την κοιλιά του να μεγαλώνει.

Πηγή: ΑΜΠΕ

Πριμ 1,4 εκ. σε 119 χωριά του νομού Ηρακλείου

Ενισχύεται η στήριξη πολύ μικρών επιχειρήσεων μεταποίησης και εμπορίας προϊόντων. Το πρόγραμμα θα «τρέχει» μέχρι την Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2015

Με 1,4 εκατ. ευρώ θα ενισχυθούν 119 χωριά σε 15 δήμους του νομού Ηρακλείου, μέσα από το τοπικό πρόγραμμα Leader, το οποίο θα «τρέχει» μέχρι την Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2015. Η Αναπτυξιακή Ηρακλείου ΑΕ καλεί τους ενδιαφερόμενους (φυσικά ή νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου) να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για ένταξη στο πρόγραμμα, το οποίο επιδοτεί με 50% δράσεις που αφορούν την αύξηση της αξίας των γεωργικών προϊόντων, ιδρύσεις-επεκτάσεις και εκσυγχρονισμό βιοτεχνικών μονάδων καθώς και ιδρύσεις, επεκτάσεις, εκσυγχρονισμό επιχειρήσεων παραγωγής ειδών διατροφής μετά την α’ μεταποίηση.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο της δράσης «Αύξηση της αξίας των γεωργικών προϊόντων», ενισχύεται η στήριξη πολύ μικρών επιχειρήσεων μεταποίησης και εμπορίας προϊόντων (εξαιρουμένων των αλιευτικών προϊόντων).

Συγκεκριμένα επιδιώκεται: η μεταποίηση -τυποποίηση των τοπικών αγροτικών προϊόντων ποιότητας, η ενίσχυση της μεταποίησης των προϊόντων βιολογικής καλλιέργειας, η ενίσχυση επιχειρήσεων τυποποίησης προϊόντων σε ατομικές συσκευασίες, η λειτουργία των επιχειρήσεων του κλάδου και η προσαρμογή της παραγωγής τους στα διεθνή πρότυπα ποιότητας.

Μέσω της δράσης μπορούν να ενισχυθούν: η δημιουργία ή ο εκσυγχρονισμός μεταποιητικών επιχειρήσεων προϊόντων βιολογικής καλλιέργειας, με παράλληλη ανάπτυξη συστημάτων ποιότητας, η δημιουργία ή ο εκσυγχρονισμός συσκευαστηρίων οπωροκηπευτικών, ο εκσυγχρονισμός συσκευαστηρίων αρωματικών φυτών, η δημιουργία ή ο εκσυγχρονισμός τυροκομείων και παραπροϊόντων γάλακτος, η δημιουργία ή ο εκσυγχρονισμός τυποποιητηρίων μελιού, η ίδρυση οινοποιείων από σταφύλια βιολογικής καλλιέργειας ή ο εκσυγχρονισμός οινοποιείων. Επίσης, μέσω της δράσης θα ενισχυθεί και η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για ίδια κατανάλωση στις επιχειρήσεις που θα χρηματοδοτηθούν.

Στόχος

Με τη δράση «Ιδρύσεις, επεκτάσεις, εκσυγχρονισμοί βιοτεχνικών μονάδων» επιδιώκεται: η δημιουργία ή ο εκσυγχρονισμός επιχειρήσεων ειδών λαϊκής τέχνης, η δημιουργία επισκέψιμου χώρου σε υφιστάμενες επιχειρήσεις λαϊκής τέχνης, ώστε να μπορούν να ενταχθούν σε τουριστικές διαδρομές, η δημιουργία ή ο εκσυγχρονισμός επιχειρήσεων που αξιοποιούν τοπικούς φυσικούς πόρους και το προϊόν τους χρησιμοποιείται ως πρώτη ύλη σε άλλες βιοτεχνικές επιχειρήσεις ή στις κατασκευές (π.χ. παραγωγή πηλού για τα αγγειοπλαστεία, επεξεργασία πέτρας και μαρμάρου, κάρβουνο, ασβέστης κ.λπ.), η δημιουργία ή ο εκσυγχρονισμός επιχειρήσεων προϊόντων ξύλου και μετάλλου.

Βαρύτητα θα δοθεί σε επιχειρήσεις κοινωνικής οικονομίας, όπως γυναικείοι συνεταιρισμοί που παράγουν είδη λαϊκής τέχνης, άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ) και σε νέους.

Ενδεικτικά, επιχειρήσεις οι οποίες μπορούν να ενισχυθούν μέσω της δράσης είναι: εργαστήρια κεραμικής, αγιογραφίας, ψηφιδωτού, καλαθοπλεκτικής, υφαντικής, μαχαιροποιίας, παραδοσιακών στολών, ξυλογλυπτικής, γλυπτικής, μουσικών οργάνων, αργυροχρυσοχοΐας, εκκλησιαστικού και παραδοσιακού επίπλου, επεξεργασίας μετάλλου, πέτρας και μαρμάρου, δερματίνων ειδών, ξυλουργεία κ.λπ.

Τέλος με τη δράση «Ιδρύσεις, επεκτάσεις, εκσυγχρονισμοί επιχειρήσεων παραγωγής ειδών διατροφής μετά την α’ μεταποίηση» επιδιώκεται: Η δημιουργία ή ο εκσυγχρονισμός επιχειρήσεων παραγωγής αρτοσκευασμάτων, γνωστών κρητικών ειδών, όπως παξιμάδι, καλιτσούνια, ξεροτήγανα, γαμοκούλουρα, που θα διατίθενται συσκευασμένα σε καταστήματα λιανικής πώλησης.

Η δημιουργία ή ο εκσυγχρονισμός μικρών αρτοποιείων, σε απομακρυσμένες περιοχές, που υπάρχει έλλειψη, για την κάλυψη των αναγκών του τοπικού πληθυσμού, η δημιουργία ή ο εκσυγχρονισμός επιχειρήσεων που αξιοποιούν την πρωτογενή παραγωγή της περιοχής (γάλα, σταφύλια, οπωροκηπευτικά, σταφίδα κ.λπ.), μετά την πρώτη μεταποίηση (όπως ξινόχοντρος, που αξιοποιείται το γάλα και το σιτάρι).

Ειδικό βάρος θα δοθεί στη δημιουργία οργανωμένων χώρων παραγωγής και στην αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας και τη χρήση των ΑΠΕ στη λειτουργία τους, καθώς και στην τυποποίηση των προϊόντων σε μικρές ατομικές συσκευασίες για τη προώθησή τους στις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες. Εμφαση θα δοθεί στη δημιουργία επιχειρήσεων από ομάδες γυναικών.

Ενδεικτικά, επιχειρήσεις οι οποίες μπορούν να ενισχυθούν μέσω της δράσης είναι: εργαστήρια παραγωγής πετιμεζιού, αρτοσκευασμάτων, ειδών ζαχαροπλαστικής, ξινόχοντρου, μουσταλευριάς, ζυμαρικών κ.λπ.

Πού θα απευθυνθώ

Πληροφορίες στα τηλέφωνα: 2810753320, και 2810753301 και στην ιστοσελίδα: www.anher.gr. Οι επενδυτικές προτάσεις υποβάλλονται στην έδρα της Αναπτυξιακής Ηρακλείου ΑΕ (Αρχάνες 70100 Ηράκλειο Κρήτης) είτε ιδιοχείρως είτε με συστημένη ταχυδρομική επιστολή ή ταχυμεταφορά, μέχρι τις 2 το μεσημέρι της Τετάρτης 11 Φεβρουαρίου 2015.

ΕΦΗ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΥ – ethnos.gr

Πιέσεις στις τιμές του ελαιολάδου, μετά την “εκρηκτική” έναρξη

Πιέσεις που καταλήγουν σε πτώση τιμής του ελαιολάδου επικρατούν στην αγορά του προϊόντος, μετά την εντυπωσιακή αρχή, τις δημοπρασίες στην Πελοπόννησο σε τιμές κοντά στα 4 ευρώ και το μπαράζ θετικών δηλώσεων παγκοσμίως για την φετινή, ελληνική σοδειά.

Σύμφωνα με τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Παντάνασσας Λακωνίας έγινε πώληση στην περιοχή προς 3,30 ευρώ/λίτρο. Μάλιστα από το συνεταιρισμό αναφέρουν πως πρέπει να υπάρξει αντίσταση ώστε να μη φεύγει ελαιλόλαδο κάτω από 3,75 ευρώ, ενώ μέσω του λογαριασμού τους στο facebook κάνουν λόγο για καλοθελητές, που θέλουν να ρίξουν τις τιμές. Τέλος από το συνεταιρισμό συστήνουν υπομονή στους παραγωγούς, ώστε να καρπωθούν τυχόν άνοδο μετά τις γιορτές.

Τζωρτζάκης: Χωρίς οργάνωση, δεν έχουμε τύχη

Εν τω μεταξύ και στην Κρήτη το σκηνικό που διαμορφώνεται δεν έχει μεγάλη διαφορά, με τις τιμές να πέφτουν κάτω από 3 ευρώ. Η κάμψη σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΑΣΝΗ, Γιώργο Τζωρτζάκη έχει να κάνει με “την χωρίς οργάνωση και λογική, πώληση του λαδιού από τους παραγωγούς που δε λαμβάνουν υπόψη τους το “νόμο” της προσφοράς και της ζήτησης με βάση τον οποίο διαμορφώνονται οι τιμές”, όπως χαρακτηριστικά τόνισε σε Κρητικά ΜΜΕ.

“Δυστυχώς για ακόμη μία φορά η Κρήτη περνάει αυτό το κακό προηγούμενο των τιμών του λαδιού”, προσθέτει ο κ.Τζωρτζάκης, τονίζοντας παράλληλα ότι, π.χ. στην Πελοπόννησο οι τιμές συγκρατούνται, ενώ την ίδια στιγμή στην Κρήτη δεν μπορούν να διατηρηθούν ούτε στα τρία ευρώ!

Σύμφωνα με όσα δήλωσε στον ΑγροΤύπο, ο Πρόεδρος της ΕΑΣ Ηρακλείου, κ. Ανδρέας Στρατάκης, στα μέσα της προηγούμενης εβδομάδας δημιουργήθηκε ένα “κραχ”. «Δεν υπήρξε κανένα ενδιαφέρον προς πώληση με αποτέλεσμα η τιμή παραγωγού να πέσει στα 2,70 – 2,80 ευρώ το κιλό. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να μην μπορέσει να κρατήσει ούτε η Ένωση Ηρακλείου τα 3 ευρώ το κιλό (πληρώνουμε 2,80 ευρώ το κιλό). Ελπίζουμε από σήμερα να υπάρξει κάποια θετική διαφοροποίηση», αναφέρει ο κ. Στρατάκης στον ΑγροΤύπο.

Υπενθυμίζουμε ότι η ΕΑΣ Ηρακλελιου στις αρχές του μήνα είχε ανακοινώσει τιμή για το έξτρα παρθένο προϊόν (τρεις γραμμές οξύτητας), στα 3 ευρώ το κιλό.

 

Συστήνει υπομονή

“Ο παραγωγός πρέπει να κάνει “κράτει”, να πουλάει το λάδι που χρειάζεται για να παίξουμε λίγο με τους κανόνες της αγοράς”, προσθέτει ο κ. Τζωρτζάκης, τονίζοντας ότι ο αγροτικός κόσμος πρέπει να οργανωθεί, να συνεταιριστεί και να δημιουργηθούν ομάδες παραγωγών, ώστε το λάδι να “κρατιέται”, να γίνεται δημοπρασία και εν τέλει ένα μεγάλο μέρος της παραγωγής να τυποποιείται, ώστε το κρητικό ελαιόλαδο “να πάρει την υπεραξία που του αξίζει και ο παραγωγός να βγει από το τέλμα”.

paseges.gr με πληροφορίες από Αγρότυπος