O επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Κρήτης, Αλέκος Μαρινάκης, για τον ΒΟΑΚ: Δρόμος παραδομένος στα επιχειρηματικά συμφέροντα, που θα λειτουργεί με τη λογική «κόστους – οφέλους»

Κανένα σχόλιο

Στο περιφερειακό συμβούλιο στις 14 Δεκέμβρη, στη συζήτηση της τεχνικής έκθεσης – υπομνήματος  του Υπουργείου Υποδομών, αναφορικά με τις «αντιρρήσεις» των τοπικών φορέων για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ)για τα τμήματα του ΒΟΑΚ μέσα στις 3 πόλεις Ηράκλειο – Ρέθυμνο – Χανιά, οΑλέκος Μαρινάκης,επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Κρήτης τοποθετήθηκε ως εξής:

«Τεράστιες είναι οι πολιτικές ευθύνες της κυβέρνησης και όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, για την κατάσταση στο οδικό δίκτυο της Κρήτης, για την καταστρατήγηση του δικαιώματος του λαού σε ασφαλείς και δωρεάν οδικές μεταφορές, βάζονταςσε κίνδυνο τη ζωή χιλιάδων οδηγών καθημερινά.

Ειδικότερα, η καθυστέρηση κατασκευής του ΒΟΑΚ, δεν οφείλεται σε λόγους ανικανότητας ή έλλειψης αποφασιστικότητας της μιας ή της άλλης κυβέρνησης, αλλά πρωτίστως στο γεγονός ότι ο ΒΟΑΚ δεν «χωρούσε» στις προτεραιότητες της καπιταλιστικής ανάπτυξης των προηγούμενων 10ετιών.

"Sponsored links"

Είναι ξεκάθαρο ότι η ανάγκη για να προχωρήσει η κατασκευή και λειτουργία του ΒΟΑΚ δεν είναι γιατί κεντρικό και τοπικό κράτος τους «έπιασε ο πόνος» για τα δεκάδες θύματα της ασφάλτου, για ασφαλείς και γρήγορες μετακινήσεις του λαού της Κρήτης. Αν πραγματικά επιθυμούσαν κάτι τέτοιο, θα το είχαν ήδη κάνει, σώζοντας ζωές.

Ο ΒΟΑΚ είναι προτεραιότητα σήμερα με βάση τις απαιτήσεις της καπιταλιστικής ανάπτυξης στην Κρήτη. Είναι μέρος του συνολικού σχεδιασμού για τη θωράκιση των κερδών του κεφαλαίου, για τις ανάγκες των επιχειρηματιών του Τουρισμού, των Μεταφορών, της Ενέργειας. Ταυτόχρονα, ο λαός,που θα χρυσοπληρώνει για την κατασκευή του ΒΟΑΚ, θα συνεχίσει να πληρώνει στους σταθμούς διοδίων για τη χρήση του δρόμου, για να κερδίζουν τα μονοπώλια στον κλάδο των κατασκευών και αλλού.

Ο ΒΟΑΚ είναι ένας δρόμος παραδομένος στα επιχειρηματικά συμφέροντα, που θα λειτουργεί με τη λογική «κόστους – οφέλους», πράγμα  επικίνδυνο είναι για τον κρητικό  λαό, όπως άλλωστε επιβεβαιώνεται με πολλά παραδείγματα, όπως αυτό με τον αποκλεισμό χιλιάδων οδηγών στο χιόνι στην Αττική Οδό ή την καραμπόλα στην Εγνατία Οδό,όπου δεν είχαν  γίνει οι απαραίτητες επεμβάσεις ασφαλείας στον αυτοκινητόδρομο, με ευθύνη της αναδόχου εταιρείας, με βάση το ότι είναι κοστοβόρες!

Με τη 2η συζήτηση στο περιφερειακό συμβούλιο για τις παρακάμψεις των 3 πόλεων, από τη μια η κυβέρνηση θέλει να δείξει ευελιξία και ότι «παίρνει υπόψη» τις γνώμες τοπικών φορέων, ενώ από την άλλη οι τοπικοί φορείς θέλουν να εμφανιστούν «δικαιωμένοι» που λαμβάνεται υπόψη η γνώμη τους.

Όλοι μαζί, κεντρικό και τοπικό κράτος, στοχεύουν να καμφθούν οι έντονες αντιδράσεις των κατοίκων από τον εγκλωβισμό των αστικών μετακινήσεων στην επιβολή διοδίων και την επιπλέον κυκλοφοριακή ταλαιπωρία που θα προκύψει γι’ αυτούς.

Στην πραγματικότητα, η  «υποχώρηση» και διαφοροποίηση της κυβέρνησης αφορά σχεδόν αποκλειστικά ένα σημείο έξω από την πόλη του Ηρακλείου («Κακό Όρος»), με την κατασκευή σήραγγας, που όμως η πολιτική επιλογή της προτεραιότητας κατασκευής της γίνεται περισσότερο για τη διευκόλυνση της τουριστικής κίνησης με μεγαλύτερες ταχύτητες στην περιοχή. Κατά τ’ άλλα είναι  απόλυτη η αδιαλλαξία της κυβέρνησης για τη διαδρομή του ΒΟΑΚ μέσα στην πόλη του Ηρακλείου, που διχοτομείται από αυτόν. Απορρίπτονται οι σκέψεις για υπογειοποίηση του υπάρχοντα ΒΟΑΚ, λύση που θα μπορούσε να αποκαταστήσει την ενότητα της πόλης, να μετατρέψει ολόκληρο τον υφιστάμενο ΒΟΑΚ σε δημοτικό δρόμο και να λύσει μακροπρόθεσμα το πρόβλημα της ταλαιπωρίας στις αστικές μετακινήσεις.

Στα Χανιά ο ΒΟΑΚ, επίσης, χρησιμοποιείται σε μεγάλο βαθμό και σήμερα για αστικές μετακινήσεις,  ελλείψει δημοτικού περιφερειακού οδικού δικτύου. Με την επιβολή διοδίων, οι Χανιώτες θα πληρώνουν για να μεταβούν στο νοσοκομείο Χανίων, για την πρόσβαση στο αεροδρόμιο, το λιμάνι και άλλες ζωτικές υποδομές των Χανίων. Το πρόβλημα γίνεται ιδιαίτερα οξύ αν μιλήσουμε για διεξόδους διαφυγής και ζητήματα πολιτικής προστασίας.Επίσης, ενώ υπάρχει μελέτη νότιας παράκαμψης των Χανίων (Αγ. Μαρίνας)  δεν έχει υλοποιηθεί ούτε σχεδιάζεται να υλοποιηθεί παράλληλα με τον ΒΟΑΚ, ούτε προβλέπεται η σύνδεση του ΒΟΑΚ με το αεροδρόμιο των Χανίων.

Στο Ρέθυμνο, οι εγκληματικοί σχεδιασμοί για τον ΒΟΑΚ εγκλωβίζουν τους κατοίκους εντός της πόλης, χωρίς καμία δυνατότητα διαφυγής, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, φυσικών καταστροφών, ενώ δεν προχωρά η παράκαμψη του Ρεθύμνου, παρά μένει μόνο σε αόριστες υποσχέσεις.

Συνολικά τα θέματα που αφορούν το Ρέθυμνο και τα Χανιά απαντιούνται γενικόλογα. Λένε, δηλαδή, πως η κυβέρνηση να τα δει αργότερα, με άλλα λόγια παραπέμπονται στις ελληνικές καλένδες.

"Sponsored links"

Ως Λαϊκή Συσπείρωση θεωρούμε απαράδεκτο ότι δίνονται αόριστες υποσχέσεις για το πρόβλημα των αστικών μετακινήσεων στα Χανιά και το Ρέθυμνο, που ο κόσμος θα το βρει μπροστά του πολύ σύντομα, με πρώτη εκδήλωση την τεράστια επιβάρυνση από τα διόδια στον ΒΟΑΚ. Επιπλέον, είναι απαράδεκτο ότι δεν προβλέπονται μέτρα για να βελτιωθεί η άθλια και επικίνδυνη κατάσταση στους κόμβους σε Χανιά και Ρέθυμνο (Βαμβακόπουλου, Ατσιπόπουλου,   Σπηλίου και Αμαρίου κτλ.).

Η Λαϊκή Συσπείρωση καταψηφίζει τη νέα «απάντηση»- ελιγμό  της κυβέρνησης και τησυμφωνία των τοπικών κρατικών φορέων. Οι διαπραγματεύσεις τους και το αποτέλεσμά τους είναι προσπάθεια αποπροσανατολισμού του λαού από το κεντρικό πρόβλημα της επιβολής νέου χαρατσιού- διοδίων στον λαό για ένα ΒΟΑΚ διευκόλυνσης του κεφαλαίου και της καπιταλιστικής ανάπτυξης της Κρήτης.

Στηρίζουμε τις δίκαιες διεκδικήσεις των κατοίκων του Αποκόρωνα, των κατοίκων του Ρεθύμνου,  του Καλού Χωριού, του Καβουσίου, και των υπόλοιπων σε όλη την Κρήτη που αντιδρούν στις σοβαρές επιπτώσεις που έχει η χάραξη του ΒΟΑΚ για το περιβάλλον, τη ζωή και την οικονομική δραστηριότητά τους.

Πιθανά, κάποιος καλοπροαίρετα ή μη να μας πει : Δηλαδή, η Λαϊκή Συσπείρωση δεν θέλει έναν δρόμο που να μη σκοτώνονται άνθρωποι;Προφανώς και χρειάζεται – χθες, προχθές, παραπροχθές, 10ετίες πριν – ένας νέος σύγχρονος ΒΟΑΚ. Με ποιους όρους όμως θα φτιαχτεί; Από ποιον και για ποιανού το όφελος ποιανού θα πραγματοποιηθεί αυτό το έργο ;

Η θέση της Λαϊκής Συσπείρωσηςείναι κρυστάλλινη :  Ο Κρητικός λαός έχει ανάγκη από έναν ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία, με συνδετήριους άξονες Βορρά – Νότο και συνολικά ένα οδικό δίκτυο  σύγχρονο ασφαλές που να καλύπτει όλες τις σύγχρονες ανάγκες του.Η χρηματοδότηση – κατασκευή – συντήρηση και λειτουργία του, να είναι στην αποκλειστική ευθύνη του κράτους, να υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση, χωρίς διόδια ή άλλης μορφής εκμετάλλευση, με σεβασμό στο περιβάλλον.

Τα αστικά κόμματα, οι κυβερνήσεις διαχρονικά, με την αμέριστη  στήριξη της τοπικής – περιφερειακής διοίκησης,είναι σε εντελώς αντίθετη κατεύθυνση από αυτή την επιτακτική λαϊκή ανάγκη. Ο τσακωμός τους είναι το ποιος θα έχει την «πατρότητα» ενός ιδιωτικοποιημένου αυτοκινητόδρομου, μιας εμπορευματοποιημένης υγείας, παιδείας, κ.ά. ποιος μπορεί να είναι καλύτερος διαχειριστής και εκφραστής των συμφερόντων των μονοπωλιακών ομίλων.

Για άλλη μια φορά αναδεικνύεται ότι δυο κόσμοι που συγκρούονται. Ο ένας κόσμος έχει ως προμετωπίδα του την ανάπτυξη με σκοπό την κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου. Από την άλλη πλευρά είναι οι εργαζόμενοι, τα φτωχά λαϊκά στρώματα, που πληρώνουν τα σπασμένα ακόμη και με θανατηφόρα τροχαία, ενώ θα αδυνατούν, λόγω του κόστους διοδίων, των ακριβών καυσίμων κλπ., να χρησιμοποιήσουν, όπως θα ήθελαν, τις συγκεκριμένες υποδομές.

Η πολιτική της κυβέρνησης στα χνάρια των προηγούμενων κυβερνήσεων, όπως  και της τοπικής – περιφερειακής διοίκησης που σιγοντάρει τα σχέδια της κυβέρνησης, είναι αδιέξοδη για τον  λαό. Η διεκδίκηση ενός σύγχρονου και ασφαλούς ΒΟΑΚ, με ελεύθερη πρόσβαση που θα καλύπτει τις λαϊκές ανάγκες, απαιτεί την σύγκρουση με την πολιτική κεντρικού- τοπικού κράτους και τον διαρκή αγώνα του λαού.».

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live