Τι λένε οι διαλέξεις του Thiel;
Η Guardian δημοσιεύει εκτενή αποσπάσματα των δηλώσεων του, συνοδευόμενα από επεξηγηματικά σχόλια, ώστε το κοινό να ενημερωθεί για όσα έλεγε, πίσω από κλειστές πόρτες, μία από τις πιο επιδραστικές μορφές στον χώρο της πολιτικής και της τεχνολογίας.
Ο Thiel πιστεύει ότι η Αποκάλυψη θα προκληθεί από μία φιγούρα τύπου Αντίχριστου, η οποία καλλιεργεί τον φόβο υπαρξιακών απειλών — όπως η κλιματική αλλαγή, η τεχνητή νοημοσύνη και ο πυρηνικός πόλεμος — προκειμένου να συγκεντρώσει υπερβολική εξουσία. Σύμφωνα με τη σκέψη του, αυτή η φιγούρα θα πείσει την ανθρωπότητα να κάνει τα πάντα για να αποφύγει έναν Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο, ακόμη και να αποδεχθεί μία παγκόσμια τάξη πραγμάτων, επιφορτισμένη με την προστασία όλων από την αποκάλυψη, επιβάλλοντας όμως πλήρη περιορισμό της τεχνολογικής προόδου. Κατά τον Thiel, αυτό συμβαίνει ήδη.
Ο ίδιος δήλωσε ότι οι διεθνείς χρηματοοικονομικοί θεσμοί — οι οποίοι καθιστούν όλο και πιο δύσκολη την απόκρυψη περιουσιακών στοιχείων σε φορολογικούς παραδείσους — αποτελούν σημάδι πως ο Αντίχριστος συγκεντρώνει εξουσία και επιταχύνει την έλευση της Αποκάλυψης. «Έχει γίνει αρκετά δύσκολο να κρύψεις τα χρήματά σου», είπε χαρακτηριστικά.
ΕΙΝΑΙ ΕΠΕΙΔΗ Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΣΥΝΕΧΩΣ. ΟΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΜΕΝΟΙ ΜΗΠΩΣ ΟΔΗΓΟΥΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΥΠΝΟΒΑΣΙΑΣ. ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΞΕΡΟΥΜΕ ΟΤΙ Ο ΤΡΙΤΟΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ, ΑΥΤΟ ΜΑΣ ΩΘΕΙ. ΟΔΕΥΟΥΜΕ ΟΛΟΤΑΧΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΙΜΗΜΑ.
ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΕ ΑΝΗΣΥΧΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΣΚΕΦΤΕΣΑΙ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΤΙΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΙΘΑΝΟ ΝΑ ΚΑΤΑΛΗΞΕΙΣ ΣΕ ΜΙΑ ΑΔΙΚΗ ΕΙΡΗΝΗ. ΑΥΤΟ, ΠΑΡΕΜΠΙΠΤΟΝΤΩΣ, ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΥΝΘΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ: Α’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 5:3. ΕΙΝΑΙ Η ‘ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ’, ΜΙΑ ΕΙΔΟΥΣ ΑΔΙΚΗ ΕΙΡΗΝΗ.
ΑΣ ΚΛΕΙΣΩ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΕΤΑΞΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ. ΚΑΙ ΞΑΝΑ — ΜΕ ΟΡΙΣΜΕΝΟ ΤΡΟΠΟ, Η ΣΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΑΡΞΙΑΚΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΑ, ΑΛΛΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ. Ο ΥΠΑΡΞΙΑΚΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΜΑΣ ΣΠΡΩΧΝΕΙ ΠΡΟΣ ΤΗ ΣΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΑΣ ΑΠΟΣΠΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΑΠΟ ΑΥΤΗ
Πώς πιστεύει ο Thiel ότι θα συμβεί η Αποκάλυψη;
Ο Peter Thiel σπάνια δίνει μια ξεκάθαρη απάντηση για το ποιος ακριβώς είναι ο Αντίχριστος ή πώς θα προκύψει η Αποκάλυψη — ένα από τα βασικά σημεία των διαλέξεών του είναι ότι τίποτα δεν είναι προδιαγεγραμμένο ή αναπόφευκτο. Παρ’ όλα αυτά, περιγράφει τα βασικά χαρακτηριστικά που θα μπορούσε να έχει μια παγκόσμια σύγκρουση που θα οδηγούσε στην Αποκάλυψη.
«Υπάρχουν πολλοί τρόποι να το σκεφτεί κανείς: ένας κόσμος ή κανένας, Αντίχριστος ή Αποκάλυψη», λέει. «Και να ένα παράδειγμα: πώς να σκεφτούμε τη σημερινή γεωπολιτική συγκυρία; Πώς να δούμε τη φύση της σύγκρουσης μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Κίνας, της Δύσης και της Κίνας; Δεν ξέρουμε πραγματικά πού πηγαίνει αυτό. Μπορούμε να ρωτήσουμε: οδεύουμε προς Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο ή προς Ψυχρό Πόλεμο Νο2;»
Ανατρέχοντας στην ιστορία των δύο Παγκοσμίων Πολέμων και του πρώτου Ψυχρού Πολέμου, ο Thiel κάνει την εξής ανάλυση:
«Αν υπήρξε ποτέ άδικος πόλεμος, αυτός ήταν ο Πρώτος Παγκόσμιος. Αν υπήρξε ποτέ δίκαιος πόλεμος, πιθανότατα ήταν ο Δεύτερος — με κάποιες επιφυλάξεις. Ο Πρώτος ήταν πραγματικά τρέλα. Ο Δεύτερος ήταν όσο δικαιότερος μπορούσε να είναι ένας πόλεμος. Αν είχαμε έναν ολοκληρωτικό Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο, με συμμετοχή πυρηνικών δυνάμεων, θα ήταν απλώς ένας άδικος πόλεμος. Μια πλήρης καταστροφή. Πιθανόν κυριολεκτική Αποκάλυψη. Το τέλος του κόσμου. Άρα: ο Τρίτος Παγκόσμιος θα είναι άδικος πόλεμος.»
Αναφορικά με τον Ψυχρό Πόλεμο, επισημαίνει τη διαφορά μεταξύ «δίκαιης» και «άδικης» ειρήνης:
«Κατά έναν παράξενο τρόπο, ο πρώτος Ψυχρός Πόλεμος (1949–1989) έληξε με αυτό που θα μπορούσαμε να αποκαλέσουμε δίκαιη ειρήνη. Δεν είχαμε πυρηνικό πόλεμο και — κατά την άποψή μου — η δική μας πλευρά, η καλή πλευρά, ουσιαστικά νίκησε. Δεν ήταν τέλεια ειρήνη, αλλά μάλλον δίκαιη. Αν τώρα έχουμε Ψυχρό Πόλεμο Νο2, ίσως καταλήξει επίσης είτε σε δίκαιη είτε σε άδικη ειρήνη.»
Καταλήγει ότι τα ενδεχόμενα είναι πολλά και τίποτα δεν είναι βέβαιο. Όμως:
«Αν έπρεπε να στοιχηματίσω, δεν φαίνεται ότι έχουμε πιθανότητες να πάμε προς την τέταρτη εκδοχή; Το τέταρτο σενάριο: να τελειώσει ο Ψυχρός Πόλεμος Νο2 με μία άδικη ειρήνη.»
Ο Thiel αφιερώνει μεγάλο μέρος της δεύτερης διάλεξής του σε ένα απόσπασμα από το Βιβλίο του Δανιήλ, που θεωρεί προφητεία για τους έσχατους καιρούς, την οποία συνδέει με τη σύγχρονη τεχνολογική πρόοδο και την παγκοσμιοποίηση:
«Δεν είμαι σίγουρος ότι αυτά είναι αναπόφευκτα, αλλά φαίνεται να υπάρχει μια κατεύθυνση. Μια γραμμική πορεία αύξησης της γνώσης και της παγκοσμιοποίησης. Αλλά οι λεπτομέρειες έχουν σημασία. Η πρόοδος της επιστήμης μπορεί να είναι καλό πράγμα: να εξαλείψει τις ασθένειες, να προστατεύσει από φυσικές καταστροφές. Αλλά φυσικά, μπορούμε και να αυτοκαταστραφούμε με πυρηνικά ή βιολογικά όπλα.»
«Μπορεί να σημαίνει ελεύθερο εμπόριο ή τρόπους διαφυγής από αυταρχικά καθεστώτα. Αλλά φυσικά υπάρχει και ο κίνδυνος του παγκόσμιου κράτους του Αντίχριστου.»
Ο Thiel ταυτίζει τον Αντίχριστο με την έννοια ενός παγκόσμιου κράτους, και βλέπει τους διεθνείς οργανισμούς — όπως ο ΟΗΕ και το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο (ICC) — ως δυνάμεις που επιταχύνουν την έλευση της Αποκάλυψης. Μέσα στις διαλέξεις του, προειδοποιεί για τους κινδύνους που, κατά την άποψή του, αυτοί οι οργανισμοί αντιπροσωπεύουν και για τη ζημιά που έχουν ήδη προκαλέσει.
«Άρχισαν να συλλαμβάνουν όλο και περισσότερους ανθρώπους. Ο Ροντρίγκο Ντουτέρτε, πρώην πρόεδρος των Φιλιππίνων, συνελήφθη φέτος. Είχαν εκδώσει εντάλματα για τον Νετανιάχου και τον Γκάλαντ.»
«Μιλήσαμε για το τι κάνει στη Γάζα, και μου είπε: “Δεν μπορώ απλώς να την κάνω σαν τη Δρέσδη — δεν μπορείς απλώς να τους βομβαρδίζεις με φωτιά”. Ουσιαστικά είπε: ‘Είμαι λιγότερο εγκληματίας πολέμου από τον Ουίνστον Τσώρτσιλ. Γιατί έχω τόσο μεγάλο πρόβλημα;’»
«Υπήρχαν πολλές διαφορετικές απόψεις για το τι έπρεπε να γίνει με τις Δίκες της Νυρεμβέργης. Οι ΗΠΑ ήταν εκείνες που τις προώθησαν. Η Σοβιετική Ένωση ήθελε απλώς δίκες-σόου. Ο Τσώρτσιλ ήθελε την εκτέλεση 50.000 ναζί χωρίς δίκη. Δεν μου αρέσει το σοβιετικό μοντέλο, αλλά αναρωτιέμαι αν η εκδοχή του Τσώρτσιλ θα ήταν τελικά πιο υγιής από αυτή των Αμερικανών.»
Ο Peter Thiel πιστεύει ότι ο Αντίχριστος θα είναι ένας μοναδικός, μοχθηρός τύραννος. Αν και δεν κατονομάζει ποτέ ξεκάθαρα ποιος είναι, αναφέρεται σε αρκετές φιγούρες που θεωρεί επικίνδυνες και υπονοεί ότι κάποιες από αυτές ίσως πλησιάζουν το πρότυπο του Αντίχριστου.
«Μια βασική ερμηνεία του Αντίχριστου είναι ότι πρόκειται για έναν πολύ κακό άνθρωπο. Μερικοί τον αντιλαμβάνονται γενικότερα ως πνευματική έκφραση του κακού. Εγώ επικεντρώνομαι στην πιο δραματική και συνηθισμένη εκδοχή: ένας μοχθηρός βασιλιάς ή τύραννος, ένας “αντί-Μεσσίας” που εμφανίζεται στους έσχατους καιρούς.»
Ο Αντίχριστος ως “λουδίτης” εχθρός της επιστήμης
Ο Thiel υποστηρίζει ότι ο σύγχρονος Αντίχριστος δεν είναι πλέον τρελός επιστήμονας τύπου Dr. Strangelove, αλλά ένας τεχνοφοβικός (λουδίτης) που θέλει να σταματήσει την πρόοδο της επιστήμης.
«Η θέση μου είναι πως στον 17ο και 18ο αιώνα, ο Αντίχριστος θα ήταν ένας επιστήμονας τύπου Dr. Strangelove, που έκανε παρανοϊκή επιστήμη. Στον 21ο αιώνα, είναι ένας λουδίτης που θέλει να σταματήσει κάθε επιστήμη. Κάποιος σαν τη Greta ή τον Eliezer.»
«Όχι, δεν είναι ο Andreessen. Δεν νομίζω ότι είναι ο Αντίχριστος. Γιατί ο Αντίχριστος είναι δημοφιλής. Προσπαθώ να πω και κάτι καλό για τον Andreessen εδώ, εντάξει;»
Κόντρα με τον Andreessen για την Τεχνητή Νοημοσύνη
Σε μια συνεδρία ερωτήσεων-απαντήσεων, ο Thiel αντιδρά έντονα σε ερώτηση που αφορούσε τον Marc Andreessen, έναν άλλο επενδυτή της Silicon Valley:
«Από πού να ξεκινήσω; Ειλικρινά, μου βγαίνει να κάνω μια άσχημη προσωπική επίθεση… αλλά δεν μπορώ να αντισταθώ. Όλο αυτό είναι καθαρή προπαγάνδα της Silicon Valley. Δεν θα έδινα σε κάποιον που λέει τέτοια πράγματα ούτε δεκάρα για επένδυση.»
Οι “λεγεωνάριοι του Αντίχριστου”
Αργότερα, ο Thiel επανέρχεται:
«Στη σύγχρονη εποχή, όπου η επιστήμη έχει γίνει κάτι τρομακτικό και αποκαλυπτικό, οι λεγεωνάριοι του Αντίχριστου — όπως ο Eliezer Yudkowsky, ο Nick Bostrom και η Greta Thunberg — υποστηρίζουν μια παγκόσμια κυβέρνηση για να σταματήσει την επιστήμη. Ο Αντίχριστος έχει με κάποιον τρόπο γίνει αντι-επιστημονικός.»
Η σχέση του Thiel με τον Bill Gates
Ο Thiel έχει ιδιαίτερη αντιπάθεια για τον Gates:
«Ένας φίλος μου έλεγε να μη χάσω την ευκαιρία να πω στους ανθρώπους στο Σαν Φρανσίσκο ότι ο Bill Gates είναι ο Αντίχριστος. Θα παραδεχτώ ότι είναι σίγουρα μια φιγούρα τύπου Δρ Τζέκιλ και κύριος Χάιντ. Ο δημόσιος Μίστερ Ρότζερς. Είδα την εκδοχή Χάιντ πριν από έναν χρόνο: ακατάπαυστο φωνάζει, βρίζει, δεν καταλαβαίνεις τι λέει.»
Παρόλα αυτά, παραδέχεται:
«Δεν είναι πολιτικός ηγέτης, δεν είναι ευρέως δημοφιλής και, ίσως προς τιμήν του, παραμένει κολλημένος στον 18ο αιώνα, μαζί με ανθρώπους όπως ο Richard Dawkins που πιστεύουν πως η επιστήμη και ο αθεϊσμός είναι συμβατά.»
«Ακόμα και ο Gates, που τον θεωρώ φρικτό άνθρωπο, δεν μπορεί καν να πλησιάσει το πρότυπο του Αντίχριστου.»
Ο Πάπας Βενέδικτος και ο Αντίχριστος
Ο Thiel εκφράζει θαυμασμό για τον Πάπα Βενέδικτο ΙΣΤ΄, επειδή ήταν από τους λίγους που αναφέρθηκαν στην πιθανότητα ύπαρξης Αντίχριστου:
«Πιστεύω ότι ο Βενέδικτος κυριολεκτικά πίστευε πως η ιστορική απομάκρυνση από την Εκκλησία κατά την παποσύνη του ήταν σημάδι των εσχάτων καιρών.»
Ωστόσο προσθέτει:
«Ο Βενέδικτος απέτυχε να μεταδώσει το μήνυμα, γιατί δεν ήταν αρκετά θαρραλέος. Συχνά λέω ότι ο φιλελευθερισμός και η μαριχουάνα είναι εισαγωγικά “ναρκωτικά” προς την ακροδεξιά. Ο κίνδυνος του κόκκινου χαπιού είναι ότι μετά προχωράς στο μαύρο. Ο Βενέδικτος μάλλον πήρε υπερβολική δόση από κόκκινα χάπια.»
Η συζήτηση με τον Elon Musk και η “Giving Pledge”
Ο Thiel αναφέρεται σε συζήτηση με τον Musk, για την «Giving Pledge» του Gates (υπόσχεση δισεκατομμυριούχων να δωρίσουν την περιουσία τους):
«Του είπα: “Θέλω να αποσύρεις αυτή την ανόητη υπόσχεση που υπέγραψες το 2012, να δώσεις τα μισά σου λεφτά. Έχεις 400 δισεκατομμύρια. Έδωσες 200 εκατομμύρια στον Τραμπ, αλλά αν δεν προσέξεις, τα υπόλοιπα 200 δισεκατομμύρια θα πάνε σε αριστερές ΜΚΟ που θα διαλέξει ο Gates.”»
«Μετά του είπα: “Είσαι 54 ετών. Βάσει στατιστικών, έχεις 0,7% πιθανότητα να πεθάνεις μέσα στο επόμενο έτος. Αυτό είναι 1,4 δισ. δολάρια – επτά φορές όσα έδωσες στον Τραμπ. Ο Gates ουσιαστικά περιμένει 1,4 δισ. από σένα μέσα στον επόμενο χρόνο.”»
«Ο Elon απάντησε: “Νομίζω ότι οι πιθανότητες να πεθάνω είναι μεγαλύτερες από 0,7%.” Και μετά είπε: “Τι να τα κάνω; Να τα αφήσω στα παιδιά μου; Σίγουρα δεν μπορώ να τα δώσω στην trans κόρη μου — θα ήταν χειρότερο κι από το να τα δώσω στον Gates.”»
Charlie Kirk, ο Τραμπ και οι δύο μορφές του Χριστιανισμού
Σε μνημόσυνο του ακροδεξιού σχολιαστή Charlie Kirk, ο Thiel είπε ότι υπάρχουν δύο μορφές Χριστιανισμού:
«Η γυναίκα του Kirk είπε ότι συγχώρησε τους δολοφόνους, γιατί έτσι θα έκανε ο Χριστός. Ήταν μια αγία μορφή Χριστιανισμού. Από την άλλη, ο Τραμπ — δεν θυμάμαι ακριβώς τα λόγια — αλλά ήταν της λογικής: “Δεν συγχωρώ εχθρούς, τους τιμωρώ.” Αυτή είναι η παγανιστική εκδοχή του Χριστιανισμού.»
«Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχει μια αφελής ελπίδα για κάτι ενδιάμεσο. Αλλά πώς να το υλοποιήσεις; Ποια είναι η μορφή μεταξύ της Μητέρας Τερέζας και του Κωνσταντίνου; Ανάμεσα στο να συγχωρείς τον δολοφόνο και στο να χαίρεσαι να τιμωρείς τους εχθρούς σου; Ίσως ο Τραμπ και ο Elon να κατάφεραν να συγχωρήσουν ο ένας τον άλλον.»
Ο Αντίχριστος πρέπει να είναι νέος – το μυστικιστικό 33
Ο Thiel πιστεύει ότι ο Αντίχριστος πρέπει να είναι νέος για να ολοκληρώσει την «Αποκάλυψη» σε μία ζωή. Το 33 είναι, για εκείνον, συμβολικός αριθμός:
«Ο Χριστός έζησε μόνο μέχρι τα 33 και έγινε ο μεγαλύτερος άνθρωπος της ιστορίας. Ο Αντίχριστος πρέπει με κάποιο τρόπο να τον ξεπεράσει. Ίσως το 66 να είναι το νέο 33. Ο Βούδας βίωσε τη νιρβάνα στα 33. Στο Ισλάμ, λένε πως στη μεταθανάτια ζωή αναγεννιέσαι 33 ετών — η καλύτερή σου εκδοχή. Ο Λίβιος στο 33ο κεφάλαιο του 33ου βιβλίου περιγράφει έναν κατακτητή 33 ετών. Ακόμα και ο Φρόντο στον Τόλκιν είναι 33 όταν κληρονομεί το Δαχτυλίδι.»
Παράλληλα, απορρίπτει παλιότερους ηγέτες ως υπερήλικες:
«Ο Τραϊανός πέθανε στα 67, δεν μπόρεσε να ξεπεράσει τον Μέγα Αλέξανδρο. Ο Χίτλερ ήταν ήδη 50 όταν ξεκίνησε ο Β’ Παγκόσμιος — δεν κατάφερε να νικήσει ούτε τον Ναπολέοντα. Το ίδιο ισχύει και για τον Σι Τζινπίνγκ στα εβδομήντα του. Είναι ρατσιστής, σεξιστής, εθνικιστής — αλλά ούτε καν δεύτερη εκδοχή του Τζένγκις Χαν.»
Katechon και Αντίχριστος – η παρακμή του φιλελευθερισμού
Ο Thiel χρησιμοποιεί συχνά τη βιβλική έννοια του katechon — αυτό που συγκρατεί την έλευση του Αντίχριστου. Περιγράφει μια μετάβαση από μεταψυχροπολεμικό αντι-κομμουνισμό σε φιλελευθερισμό και γραφειοκρατία:
«Υπάρχουν τόσα παραδείγματα αλλαγής από katechon σε αντιχριστιανικό σύστημα. Ο Κλαύδιος σε Νέρωνα, ο Καρλομάγνος σε Ναπολέοντα. Ο αντι-κομμουνισμός μετά το Τείχος του Βερολίνου γίνεται φιλελευθερισμός. Η “νέα παγκόσμια τάξη” του Μπους του πρεσβύτερου: αντι-κομμουνισμός χωρίς κομμουνιστές. Η Χριστιανοδημοκρατία καταλήγει στη γραφειοκρατία των Βρυξελλών.»
«Αν κάτι δεν έχει τη δύναμη να γίνει Αντίχριστος, τότε πιθανότατα δεν είναι ούτε καλό katechon.»
Τι λέει ο Πίτερ Τιλ για τον Τραμπ και την πολιτική
Ο Τιλ ερωτάται επανειλημμένα για τον Ντόναλντ Τραμπ και πώς ταιριάζει στη δική του φαντασιακή εκδοχή του Αρμαγεδδώνα. Σε μία περίπτωση, τον ρωτούν αν η αντίθεση του Τραμπ στην παγκόσμια διακυβέρνηση τον κάνει να αισθάνεται κάποια ανακούφιση απέναντι στην επιτάχυνση της εγκαθίδρυσης μιας παγκόσμιας τάξης.
«Στην καλύτερη περίπτωση, ούτε ο πιο φανατικός υποστηρικτής του Τραμπ δεν θα έπρεπε να πιστεύει πως μπορεί να λύσει όλα τα προβλήματα για πάντα. Ούτε ο Ρέιγκαν το κατάφερε. Ίσως ήμασταν κι εμείς λίγο παραπλανημένοι στα 80s, όταν νομίζαμε πως ο Ρέιγκαν έλυσε όλα τα βαθιά προβλήματα του κόσμου δια παντός. Αυτή είναι μια υπερβολικά υψηλή προσδοκία. Κι αν ήταν ψηλά για τον Ρέιγκαν, είναι άδικη για τον Τραμπ. Προσπαθείτε να κάνετε έναν συγκαλυμμένο αντι-Τραμπ ισχυρισμό και δεν θα σας το επιτρέψω.»
Μία από τις μακροχρόνιες πολιτικές προσκολλήσεις του Τιλ είναι ο αντικομμουνισμός. Στην τέταρτη διάλεξή του, υποστηρίζει πως η αντίθεση στον κομμουνισμό μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο λειτούργησε ως ανασταλτικός παράγοντας για τον Αντίχριστο. Ωστόσο, είναι επίσης επικριτικός απέναντι στους μεταψυχροπολεμικούς προέδρους και στην κρατική τάξη.
«Πάντα αναρωτιέμαι ποιος λειτούργησε ως katechon (ανασταλτικός του Αντίχριστου) στον κόσμο μετά το 1945. Αυτό είναι από το ημερολόγιο του Σμιτ το 1947: “Πιστεύω στον katechon, είναι ο μόνος τρόπος για να δώσω νόημα στην ιστορία του Χριστιανισμού. Ο katechon πρέπει να ονομάζεται για κάθε εποχή τα τελευταία 1948 χρόνια.” Εγώ το ερμηνεύω ότι, σιωπηρά, ο Σμιτ παραδέχεται ότι δεν έχει ιδέα ποιος είναι. Ίσως οι Νιου Ντίλερς να διοικούν τον πλανήτη. Το 1949, όμως, οι Σοβιετικοί αποκτούν την ατομική βόμβα, και η προσωρινή μου απάντηση είναι πως για 40 χρόνια, από το ’49 έως το ’89, ο katechon ήταν ο αντικομμουνισμός. Κάπως βίαιος, όχι απόλυτα χριστιανικός, αλλά πολύ ισχυρός.»
«Έχω υποστηρίξει ότι ο katechon, ή κάτι παρόμοιο, είναι αναγκαίο αλλά όχι επαρκές. Το πρόβλημα ξεκινά όταν ξεχνάμε τον ουσιώδη ρόλο του – να συγκρατεί τον Αντίχριστο. Ο Αντίχριστος μπορεί να παρουσιαστεί ως katechon, ή να τον καταλάβει. Πρόκειται σχεδόν για μιμητικό φαινόμενο. Υπάρχει ομοιότητα μεταξύ τους – και οι δύο είναι πολιτικές μορφές. Ο katechon συνδέεται με την αυτοκρατορία και την πολιτική. Αν ο Αντίχριστος πρόκειται να κατακτήσει τον κόσμο, θα χρειαστεί κάτι εξίσου ισχυρό για να τον σταματήσει.»
Οι απόψεις του Τιλ για τη Ρωσία και τον Πούτιν
Ο Τιλ σχολιάζει τη σύγχρονη Ρωσία και τις θεωρίες περί Πούτιν ως katechon:
«Υπάρχουν, ίσως, δύο υποψήφιοι για διαδόχοι της Ρώμης. Δεν με πείθουν οι ρωσικές θεωρίες, όπου ο Πούτιν περιγράφει τον εαυτό του ως τον τελευταίο Χριστιανό ηγέτη στον κόσμο. Είναι δύσκολο να κοιτάξεις στην καρδιά ενός ανθρώπου. Πάντα υποψιάζομαι ότι είναι περισσότερο πράκτορας της KGB παρά χριστιανός. Επιπλέον, για να είσαι katechon, πρέπει να είσαι αρκετά ισχυρός ώστε να μπορείς να γίνεις και Αντίχριστος. Η Ρωσία δεν είναι αρκετά ισχυρή για να κατακτήσει τον κόσμο.»
Ο Τιλ για τους Εβραίους και τον Αντίχριστο
Ο Τιλ απαντά σε μεσαιωνικές θεολογικές θεωρίες που παρουσίαζαν τον Αντίχριστο ως Εβραίο, αντικρούοντας την άποψη αυτή:
«Υπάρχουν πολλά που θα μπορούσα να πω για τη σχέση των Εβραίων με τον Αντίχριστο. Η φιλοσημιτική απάντηση – ας την βάλουμε στο τραπέζι – είναι ότι στη Βίβλο οι Εβραίοι περιγράφονται ως σκληροτράχηλος και πεισματάρης λαός. Αυτό θεωρείται ως αρνητικό, αλλά ίσως στις έσχατες ημέρες είναι πλεονέκτημα. Όπως το έθεσε ο Βλαντίμιρ Σολοβιόφ: Αρνήθηκαν τον Χριστό, αλλά θα είναι εξίσου πεισματάρηδες ώστε να μην μαγευτούν από τον Αντίχριστο. Έτσι, γίνονται το κέντρο της αντίστασης στον Αντίχριστο.»
Εκπρόσωπος του Τιλ δήλωσε: «Ο Πίτερ αντέκρουε τις μεσαιωνικές, αντισημιτικές θεωρίες που υποστήριζαν ότι ο Αντίχριστος θα είναι Εβραίος», παραπέμποντας στη σκέψη του Σολοβιόφ.
Οι ΗΠΑ ως ταυτόχρονα Κατέχων και Αντίχριστος
Στην τελευταία του διάλεξη, ο Τιλ αφιερώνει σημαντικό μέρος στη συζήτηση για τον ρόλο των Ηνωμένων Πολιτειών ως ανασταλτικό παράγοντα ή ως καταλύτη του Αντίχριστου.
«Δεν πρόκειται για αντι-αμερικανική διάλεξη. Αλλά η Αμερική σήμερα είναι ο φυσικός υποψήφιος και για katechon και για Αντίχριστο. Είναι το επίκεντρο του παγκόσμιου κράτους και ταυτόχρονα η έδρα της αντίστασης σε αυτό. Οι ΗΠΑ είναι η μόνη πραγματικά κυρίαρχη χώρα – ο πρόεδρος είναι ο δήμαρχος των ΗΠΑ και ο δικτάτορας του κόσμου. Το διεθνές δίκαιο το καθορίζουν οι ΗΠΑ. Το ΝΑΤΟ συντονίζει τις παγκόσμιες υπηρεσίες πληροφοριών.»
«Η παγκόσμια χρηματοοικονομική αρχιτεκτονική δεν ελέγχεται από σκιώδεις διεθνείς οργανισμούς – είναι αμερικανική. Το δολάριο ως παγκόσμιο αποθεματικό νόμισμα είναι κεντρικός παράγοντας. Το πετροδολάριο ανακυκλώνεται στο αμερικανικό σύστημα. Και, ταυτόχρονα, οι ΗΠΑ είναι η πιο ‘εκτός συστήματος’ χώρα – φορολογικός παράδεισος, ιδεολογική υπερδύναμη, με μορφές Χριστιανισμού, αντι-Χριστιανισμού και ‘woke’ θεολογίας.»
Γιατί ο Πίτερ Τιλ είναι εμμονικός με τη στασιμότητα;