13.8 C
Chania
Saturday, December 27, 2025

«Η Κρήτη είναι σαν βάση του Ισραήλ» – Η Τουρκία βάζει στο στόχαστρο την Κρήτη χαρακτηρίζοντας την Ελλάδα σύνεργο του Ισραήλ στη γενοκτονία

Φιλοκυβερνητικά τουρκικά μέσα ενημέρωσης στοχοποιούν σήμερα, για ακόμη μια φορά την Κρήτη, παρουσιάζοντας την Αθήνα ως «συνεργό» του «γενοκτόνου» Ισραήλ στην καταστροφή της Γάζας. Οι δημοσιεύσεις ενοχοποιούν την παρουσία ισραηλινών πλοίων σε ελληνικά λιμάνια και συνδέουν άμεσα την Ελλάδα με επιθέσεις κατά του στολίσκου ανθρωπιστικής βοήθειας «Sumud».

Η εφημερίδα κατηγορεί την Ελλάδα ότι «άνοιξε την Κρήτη σε ισραηλινά πλοία» και ότι συντονίζεται με το Τελ Αβίβ για τον αποκλεισμό ανθρωπιστικής βοήθειας προς τη Γάζα.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ισραηλινά πολεμικά πλοία που επισκέφθηκαν ελληνικά λιμάνια, και ιδίως την Κρήτη, βρίσκονταν πίσω από τις επιθέσεις με drones στον «Παγκόσμιο Στόλο Sumud».

Η εφημερίδα μιλά για «αιματηρή συνεργασία» Αθήνας–Τελ Αβίβ, παρουσιάζοντας την Ελλάδα ως χώρα που «υποβοηθά τη γενοκτονία».

Η στοχοποίηση της Κρήτης, από την απέναντι πλευρά του Αιγαίου, ίσως να μην είναι τυχαία… καθώς έρχεται λίγα 24ωρα μετά την επίσημη εκδήλωση ενδιαφέροντος από τον αμερικανικό κολοσσό Chevron για τα τέσσερα θαλάσσια οικόπεδα νότια και νοτιοδυτικά του νησιού.

«Η Κρήτη είναι σαν βάση του Ισραήλ»

Η ίδια εφημερίδα χαρακτηρίζει την Κρήτη «ισραηλινή βάση» και θέτει το ερώτημα, αν οι επιθέσεις κατά του στολίσκου Sumud ξεκίνησαν από πλοία που είχαν σταθμεύσει στο νησί.

Η Άγκυρα αφήνει να εννοηθεί πως η Αθήνα γνώριζε για τα drones και ενήργησε συντονισμένα με το Ισραήλ. Παράλληλα, προειδοποιεί ότι «η ανοχή της Ελλάδας στις επιθέσεις θα προκαλέσει αντιδράσεις από τον ίδιο της τον λαό».

Σαμπάχ – «Η Ελλάδα είναι συνεργός στη γενοκτονία! Βρώμικη συμμαχία»

Σε συντονισμό η φιλοκυβερνητική «Σαμπάχ» επαναλαμβάνει το αφήγημα περί «βρώμικης συμμαχίας» Ελλάδας–Ισραήλ–Κύπρου, κατηγορώντας την Αθήνα ότι επέτρεψε σε «δολοφονικά ισραηλινά πλοία» να χρησιμοποιούν τις ακτές της.

Το δημοσίευμα συνδέει ευθέως την παρουσία ισραηλινών πλοίων στην Κρήτη με τις επιθέσεις στον στόλο ανθρωπιστικής βοήθειας. Την ίδια ώρα, κατηγορεί την Ελλάδα πως «αψηφά την οργή της διεθνούς κοινότητας και προδίδει τον ίδιο τον λαό της».

Η στοχοποίηση της Κρήτης από τον τουρκικό Τύπο δεν είναι καινούρια, αλλά πρώτη φορά για τη Γάζα. Τα τουρκικά ΜΜΕ παρουσιάζουν το νησί ως στρατηγικό ορμητήριο του Ισραήλ, ενώ ταυτόχρονα κατηγορούν την Αθήνα ότι έχει μετατραπεί σε συνένοχο γενοκτονίας.

Κρίσιμη εβδομάδα για την Εκκλησία της Κρήτης: Η τροπολογία του «αμετάθετου», το Φανάρι και η κυβέρνηση σε τροχιά σύγκρουσης

Συνοδική σύσκεψη και ραντεβού στο Μέγαρο Μαξίμου θα καθορίσουν τις ισορροπίες για τον νέο Μητροπολίτη Χανίων και το μέλλον της Εκκλησίας της Κρήτης

Η τροπολογία που άναψε φωτιές

Η εβδομάδα που ξεκινά βρίσκει την Εκκλησία της Κρήτης αντιμέτωπη με μια από τις πιο κρίσιμες καμπές στη σχέση της με την κυβέρνηση και το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Στο επίκεντρο βρίσκεται η περιβόητη τροπολογία περί «αμετάθετου», την οποία η κυβέρνηση ψήφισε αιφνιδιαστικά, με προτροπή ή τουλάχιστον με τη συναίνεση του Φαναρίου, με σκοπό – σύμφωνα με εκκλησιαστικούς κύκλους – να εμποδιστεί η μετακίνηση του Μητροπολίτη Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιου στη χηρεύουσα Μητρόπολη Χανίων.

Η τροπολογία αυτή προκάλεσε ισχυρούς κραδασμούς. Η Ιερά Επαρχιακή Σύνοδος της Εκκλησίας της Κρήτης εξέδωσε σκληρές ανακοινώσεις, δηλώνοντας απερίφραστα την ενόχλησή της και αφήνοντας να διαφανεί πως το θέμα οδηγούσε σε μετωπική ρήξη.

Οι Ιεράρχες «εγκλωβισμένοι» – Το Φανάρι προειδοποιεί

Η εκλογή νέου Μητροπολίτη Χανίων «πάγωσε» για μήνες, καθώς οι Ιεράρχες του νησιού βρέθηκαν «εγκλωβισμένοι» από την τροπολογία. Το Φανάρι προειδοποιούσε να μην την παρακούσουν, ενώ οι ίδιοι δεν ήταν διατεθειμένοι να υποταχθούν σε εξωτερικές βουλήσεις. Οι σχέσεις επιβαρύνθηκαν ακόμη περισσότερο, με τα σύννεφα να πυκνώνουν.

Η ένταση έγινε εμφανής τον Μάιο, όταν ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε το Ηράκλειο για τον ΒΟΑΚ. Ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ. Ευγένιος απουσίαζε επιδεικτικά, στέλνοντας μήνυμα δυσαρέσκειας.

Από την επιστολή στον πρωθυπουργό στην αναθεώρηση του Καταστατικού Χάρτη

Οι προσπάθειες αποκλιμάκωσης απέτυχαν. Τον Ιούλιο η Σύνοδος απέστειλε στον πρωθυπουργό πολυσέλιδη και αιχμηρή επιστολή, με την οποία ζητούσε συνάντηση και κατάργηση της τροπολογίας που χαρακτηρίστηκε «κόκκινο πανί».

Ωστόσο, η κατάσταση αντί να βελτιωθεί, επιδεινώθηκε. Η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου αποφάσισε να ξεκινήσει διαδικασία αναθεώρησης του Καταστατικού Χάρτη της Εκκλησίας της Κρήτης, εξέλιξη που αιφνιδίασε τους Ιεράρχες.

Η σκιά της «μαφίας των Χανίων» και οι πολιτικές ισορροπίες

Το «ναι» για τη συνάντηση στο Μαξίμου ήρθε σε μια συγκυρία που φαινομενικά ευνοεί την Εκκλησία της Κρήτης. Οι αποκαλύψεις για την αποκαλούμενη «μαφία των Χανίων» δεν θα μπορούσαν να αγνοηθούν, καθώς στη δικογραφία περιγράφονται συμπεριφορές που απέχουν «έτη φωτός από το ήθος που οφείλει να έχει ένας κληρικός».

Η κυβέρνηση είχε επενδύσει επικοινωνιακά στο συγκεκριμένο ζήτημα, άρα δεν θα μπορούσε να το υποβαθμίσει, ιδίως τη στιγμή που η Εκκλησία της Κρήτης προέβαλε με συνέπεια τα «όχι» της στις κυβερνητικές επιλογές.

Διπλό ραντεβού – Η κρίσιμη εβδομάδα

Αύριο, οι Ιεράρχες θα συγκεντρωθούν στην Αρχιεπισκοπή Κρήτης για Συνοδική σύσκεψη. Εκεί θα αποφασιστεί ποιοι θα συνοδεύσουν τον Αρχιεπίσκοπο Ευγένιο στη συνάντηση με την κυβέρνηση. Το αίτημα είναι ξεκάθαρο: μια νέα τροπολογία που θα επιτρέπει το «μεταθετό». Δεν αποκλείεται στην αντιπροσωπεία να συμμετάσχει και ο Μητροπολίτης Γορτύνης και Αρκαδίας κ. Μακάριος, του οποίου ο λόγος θεωρείται βαρύνουσας σημασίας.

Την Τρίτη, προγραμματίζεται η κρίσιμη συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου με τον πρωθυπουργό. Ωστόσο, υπάρχει ενδεχόμενο να υποδεχθεί την κρητική αντιπροσωπεία ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης.

Οι εκτιμήσεις και τα σενάρια

Εκκλησιαστικές πηγές θεωρούν ότι η διαδικασία αναθεώρησης του Καταστατικού Χάρτη μάλλον δεν θα ενεργοποιηθεί ποτέ. Ωστόσο, στο ζήτημα της τροπολογίας διατηρούν σοβαρές επιφυλάξεις. Ναι μεν οι συγκυρίες είναι θετικές για την Εκκλησία της Κρήτης, αλλά κανείς δεν μπορεί να προεξοφλήσει αλλαγές.

Η ουσία είναι ότι η συνάντηση θα δώσει το στίγμα για το μέλλον:

  • Είτε προχωρά νέα τροπολογία που επιτρέπει το «μεταθετό» και ανοίγει τον δρόμο για την εκλογή του κ. Αμφιλόχιου.

  • Είτε παραμένει το «αμετάθετο» και τότε οι Ιεράρχες θα προχωρήσουν με άλλους υποψήφιους, χωρίς κώλυμα.

Το διακύβευμα για την Εκκλησία και την Κρήτη

Η αντιπαράθεση για την τροπολογία δεν είναι μια απλή νομική ή τυπική διαδικασία. Αγγίζει την αυτονομία της Εκκλησίας της Κρήτης, τις ισορροπίες με το Φανάρι και τον τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση παρεμβαίνει σε εκκλησιαστικά ζητήματα.

Η αυριανή σύσκεψη και το ραντεβού της Τρίτης στο Μαξίμου δεν θα καθορίσουν μόνο το ποιος θα καθίσει στον θρόνο της Μητρόπολης Χανίων. Θα δείξουν επίσης αν η Εκκλησία της Κρήτης μπορεί να υπερασπιστεί τον ρόλο και την ιστορική της θέση απέναντι σε εξωτερικές πιέσεις.

Σε μια περίοδο όπου η σκιά σκανδάλων και η κρίση εμπιστοσύνης βαραίνουν το εκκλησιαστικό σώμα, η έκβαση αυτής της διαμάχης θα κρίνει πολλά περισσότερα από μια εκλογή: θα κρίνει το μέλλον της σχέσης Εκκλησίας, Πολιτείας και Πατριαρχείου στην Κρήτη.

Ametric Festival 2025: Μια σπάνια ηχητική εμπειρία στον Προμαχώνα Σαν Σαλβατόρε στα Χανιά

Ο Προμαχώνας Σαν Σαλβατόρε μετατράπηκε ξανά σε τόπο ηχητικής μυσταγωγίας, φιλοξενώντας πρωτοποριακούς καλλιτέχνες της παγκόσμιας σκηνής στο 5ο Ametric Festival

Στις 12 και 13 Σεπτεμβρίου 2025, τα ενετικά τείχη του Προμαχώνα Σαν Σαλβατόρε στα Χανιά γέμισαν από ηχητικούς παλμούς και αισθητικές εντάσεις, φιλοξενώντας για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά το Ametric Festival — μια διοργάνωση αφιερωμένη στη σύγχρονη, πειραματική μουσική και τις πολιτισμικές συνάψεις που γεννά.

Σε ένα σκηνικό όπου η ιστορία συνομιλεί με τον ήχο, το φεστιβάλ ανέδειξε και φέτος τη σημασία της καλλιτεχνικής συμπερίληψης, προτάσσοντας την αλληλεπίδραση τόπου, κοινού και δημιουργών ως θεμελιώδη όρο για την εξέλιξη της μουσικής πράξης.

Nigel Ayers / Nocturnal Emissions: Το αποτύπωμα ενός αιρετικού πρωτοπόρου

Η δεύτερη ημέρα του φεστιβάλ σημαδεύτηκε από την εμφάνιση του Nigel Ayers — σε μια από τις σπάνιες ζωντανές του εμφανίσεις παγκοσμίως — με το εμβληματικό project Nocturnal Emissions, το οποίο ο ίδιος καλλιεργεί από τα τέλη της δεκαετίας του ’70.

Ο Ayers, που ξεκίνησε τη διαδρομή του στο Derbyshire της Αγγλίας μαζί με την Caroline K και τον αδελφό του Daniel Ayers, έχει διαμορφώσει ένα μοναδικό πειραματικό αποτύπωμα μέσα από συνθέσεις που παντρεύουν τη musique concrète, το Fluxus, την punk ενέργεια και τον conceptual στοχασμό.

Το 1979 ίδρυσε τη Sterile Records, δισκογραφική που αποτέλεσε θεμέλιο λίθο για την industrial και noise σκηνή, κυκλοφορώντας έργα καλλιτεχνών όπως οι SPK, Lustmord, Maurizio Bianchi, Annie Anxiety και John Balance (Coil). Αν και απέφευγε τον όρο “industrial”, ο Ayers υπήρξε καθοριστικός στη διαμόρφωσή της.

Η δισκογραφία των Nocturnal Emissions περιλαμβάνει σημεία αναφοράς όπως τα Tissue of Lies (1981), Fruiting Body (1981), Drowning in a Sea of Bliss (1983), Songs of Love and Revolution (1985) και το αποκαλούμενο “London Calling των πειραματικών”, Chaos (1984).

Με έργα που εμπνέονται από τον σουρεαλισμό, τη μαγεία, την τεχνολογία και τις αρχαίες τοποθεσίες, ο Ayers συνεχίζει σχεδόν πέντε δεκαετίες μετά να σμιλεύει τον ήχο ως ένα διαρκές πεδίο εξερεύνησης συνείδησης και πνευματικότητας.

nocturnalemissions.bandcamp.com

ILIOS: Το ηχητικό σοκ ως καλλιτεχνική συνείδηση

Δίπλα στον Ayers, ο ILIOS (Δημήτρης Καρυοφύλλης) παρουσίασε ένα από τα πιο καθηλωτικά live acts του φεστιβάλ, οδηγώντας το κοινό σε μια μυσταγωγική, σωματική εμπειρία. Από τις αρχές του ’90 δραστηριοποιείται στην ηχητική και οπτική τέχνη, με έργα που ξεπερνούν τα όρια του ακουστικού φάσματος και του χώρου.

Οι κυκλοφορίες του, όπως το Kenrimono (με ήχους από αίθουσες Pachinko), το Vento Elektra και η Symphony #1 for oscillators and internal combustion engine vibrations, συγκροτούν μια μοναδική αντι-καριέρα. Έχει εμφανιστεί σε 35 χώρες, ενώ είναι μέλος των Mohammad (με τον Νίκο Βελιώτη), με 14 albums στο ενεργητικό τους.

Ως επιμελητής και ιδρυτής της Antifrost, έχει αναδείξει περισσότερα από 80 έργα παγκόσμιων πειραματιστών.

siteilios.gr
antifrost.gr

Turbo Teeth: Εξερεύνηση του αποδομημένου ρυθμού

Ο Turbo Teeth, προσωπικό project του Γιώργου Αξιώτη, μέλους των Free Piece of Tape, Balinese Beast, Tom Cruisin’ κ.ά., προσέφερε ένα ατίθασο και πολυεπίπεδο set που δοκιμάζει τις αντοχές της δομής και της μελωδίας.

Με παραμορφωμένες ρυθμικές γραμμές και αποδομημένα loops, τα κομμάτια του ισορροπούν μεταξύ σύνθεσης και χαοτικής αποσύνθεσης, δημιουργώντας έναν ήχο πέρα από τα καθιερωμένα μουσικά είδη.

bandcamp.com/turboteeth

Devika: Techno ταυτότητα με ρίζες στα Χανιά

Η Devika, DJ και μουσική παραγωγός, παρουσίασε ένα βαθύ, κινηματογραφικό σετ, συνδυάζοντας techno, electro και drone αισθητικές. Σταθερή συνεργάτιδα της Pi Electronics, έχει συνεργαστεί με την ηθοποιό Γιούλα Μπουντάλη σε θεατρικές παραγωγές του Εθνικού και ανεξάρτητων σκηνών, όπως το Όσοι Κοιμούνται και το Καπνοτοπία.

Η εμφάνισή της στο Ametric είχε ιδιαίτερο συναισθηματικό βάρος, καθώς τα Χανιά υπήρξαν τόπος διαμονής της για χρόνια.

soundcloud.com/devi-ka-1

Χανιά: Σφοδρή καταγγελία του Σωματείου Επισιτισμού Χανίων ενάντια στην αποφυλάκιση Μιχαλολιάκου – Κάλεσμα σε συγκέντρωση την επέτειο της δολοφονίας Φύσσα

Σφοδρή καταγγελία του Σωματείου Επισιτισμού Χανίων για την απόφαση αποφυλάκισης του Νίκου Μιχαλολιάκου – «Η αστική δικαιοσύνη χαϊδεύει τους φασίστες και κυνηγά τους αγωνιστές» – Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 18 Σεπτεμβρίου στην Πλατεία Δημοτικής Αγοράς

Την έντονη αντίδρασή του εκφράζει το Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου Επισιτισμού Χανίων μετά την απόφαση του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Λαμίας να αποφυλακίσει, για «λόγους υγείας», τον καταδικασμένο ως ηγετικό στέλεχος της Χρυσής Αυγής, Νίκο Μιχαλολιάκο.

«Δώδεκα χρόνια μετά τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα και την εγκληματική επίθεση ενάντια στους συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ, αποφυλακίζονται ένα-ένα τα ηγετικά στελέχη της ναζιστικής οργάνωσης. Μετά τον Παναγιώταρο και τον Παππά, σειρά έχει ο ίδιος ο αρχηγός», σημειώνεται με αγανάκτηση στην ανακοίνωση.

«Η αστική δικαιοσύνη επιλέγει στρατόπεδο»

Το Σωματείο καταγγέλλει πως η απόφαση αποφυλάκισης δεν είναι αποκομμένη από το γενικότερο πολιτικό περιβάλλον, κάνοντας λόγο για ένα κράτος που από τη μία εντείνει την καταστολή σε αγωνιστές και από την άλλη χαρίζεται στους φασίστες.

«Είναι η ίδια δικαιοσύνη που διώκει εργαζόμενους για συμμετοχή σε κινητοποιήσεις υπέρ της Παλαιστίνης, που σύρει σε δίκες πρωτοπόρους αγωνιστές που παλεύουν για να προστατεύσουν τα σπίτια του λαού από τα funds», επισημαίνεται. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της καταστολής αποτελεί, σύμφωνα με το Σωματείο, η συνεχιζόμενη δίωξη του πρώην Προέδρου του Σωματείου Επισιτισμού Χανίων, με κατηγορίες για «διατάραξη λειτουργίας» σε αλυσίδα ψητοπωλείων – επειδή, όπως τονίζουν, ενημέρωνε τους συναδέλφους του για τα μέτρα προστασίας κατά την περίοδο της πανδημίας.

Η φασιστική απειλή στα Χανιά: Επιθέσεις και εκφοβισμός

Το Σωματείο κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για αύξηση φασιστικών περιστατικών στα Χανιά, παραθέτοντας συγκεκριμένα γεγονότα:

  • Η δολοφονική επίθεση στα γραφεία του ΚΚΕ το καλοκαίρι.

  • Η επίθεση σε μέλη της ΚΝΕ.

  • Το περιστατικό στον Βρύσες, όπου ομάδα φασιστοειδών επιτέθηκε σε μετανάστες εργάτες.

  • Η απόπειρα να κατέβει η σημαία της Παλαιστίνης σε πανηγύρι στην Κάντανο.

Όλα αυτά εντάσσονται, σύμφωνα με το Σωματείο, σε μια ευρύτερη στρατηγική τρομοκράτησης του εργατικού κινήματος και αποσκοπούν στη φίμωση κάθε φωνής αντίστασης στο σύστημα της εκμετάλλευσης.

Η αποφυλάκιση Μιχαλολιάκου ως σύμπτωμα της «νέας κανονικότητας»

Η συγκυρία της αποφυλάκισης, τονίζει το Σωματείο, δεν είναι τυχαία. Έρχεται «σε περίοδο πολεμικής προετοιμασίας και βαθιάς αντιλαϊκής επίθεσης», με αποκορύφωμα το «νομοσχέδιο-έκτρωμα» που ετοιμάζει η κυβέρνηση για 13 ώρες δουλειάς την ημέρα. Σε αυτό το πλαίσιο, οι φασίστες αποτελούν, κατά το Σωματείο, ένα χρήσιμο εργαλείο για το σύστημα.

«Όσο δυναμώνει η δυσαρέσκεια, τόσο η επίσημη κρατική καταστολή θα συμπορεύεται με τη δράση των Χρυσαυγιτών, των μπράβων της μεγάλοεργοδοσίας», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Κάλεσμα σε μαζική κινητοποίηση: «Ούτε στα Χανιά ούτε πουθενά!»

Το Σωματείο Επισιτισμού καλεί όλους τους εργαζόμενους και τη νεολαία να συμμετάσχουν στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, στις 7:00 μ.μ., στην Πλατεία Δημοτικής Αγοράς, τιμώντας τη μαύρη επέτειο της δολοφονίας του Παύλου Φύσσα.

Απαιτούν την άμεση αναίρεση της απόφασης αποφυλάκισης του Νίκου Μιχαλολιάκου, τονίζοντας πως:

«Ούτε στα Χανιά, ούτε πουθενά, μπλόκο στους φασίστες σε κάθε γειτονιά!»

Το μήνυμα είναι σαφές: Καμία ανοχή στον φασισμό, καμία σιωπή απέναντι στη δικαστική συγκάλυψη των εγκληματιών. Το εργατικό και λαϊκό κίνημα οφείλει να ορθώσει τείχος απέναντι σε κάθε μορφή αυταρχισμού και νεοφασιστικής επανεμφάνισης.

Οπλοστάσιο και υποθέσεις ζωοκλοπής στον Αποκόρωνα: Σύλληψη δύο ημεδαπών με πολεμικά τυφέκια, φυσίγγια και αεροβόλα στα Χανιά

Σοβαρή αστυνομική επιχείρηση αποκάλυψε οπλισμό και παραβιάσεις ζωοτεχνικών διατάξεων σε ποιμνιοστάσια δύο κατοίκων της περιοχής — Η υπόθεση ερευνάται από την Υποδιεύθυνση Εγκλημάτων Χανίων

Σε μια συντονισμένη αστυνομική επιχείρηση που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Παρασκευής 13 Σεπτεμβρίου 2025 σε περιοχή του Δήμου Αποκορώνου, συνελήφθησαν δύο ημεδαποί ηλικίας 62 και 22 ετών, κατηγορούμενοι για παραβάσεις της νομοθεσίας περί όπλων και της αστυνομικής διάταξης περί ζωοκλοπής.

Η επιχείρηση οργανώθηκε από το Τμήμα Αστυνομικών Επιχειρήσεων Χανίων, με στόχο την εξάρθρωση παράνομων δραστηριοτήτων που σχετίζονται τόσο με κατοχή οπλισμού, όσο και με παραβάσεις στον αγροτοκτηνοτροφικό τομέα.

Τα κατασχεθέντα: πολεμικά τυφέκια, φυσίγγια και κάνη στρατιωτικού όπλου

Κατά τη διάρκεια των ερευνών που διενεργήθηκαν σε οικίες και ποιμνιοστάσια των συλληφθέντων, οι αστυνομικοί εντόπισαν και κατέσχεσαν ένα εντυπωσιακό “οπλοστάσιο”, ενδεικτικό της επικινδυνότητας της υπόθεσης:

  • Ένα πιστόλι με γεμιστήρα

  • Τρία πολεμικά τυφέκια

  • Δύο κυνηγετικά όπλα

  • Δύο αεροβόλα

  • 143 φυσίγγια

  • Δεκατρείς κάλυκες

  • Δύο γεμιστήρες

  • Μία κάνη πολεμικού όπλου

Το πλήθος και το είδος των ευρημάτων υποδηλώνει πιθανή εμπλοκή σε σοβαρότερες υποθέσεις, με τις αρχές να εξετάζουν εάν τα όπλα έχουν χρησιμοποιηθεί σε προηγούμενες εγκληματικές ενέργειες.

Κατηγορίες και για ζωοκλοπή: χωρίς πινακίδες και έλεγχο το κοπάδι

Εκτός από τις παραβάσεις περί οπλοκατοχής, σε βάρος του 62χρονου σχηματίστηκε ξεχωριστή δικογραφία για παραβάσεις της αστυνομικής διάταξης περί ζωοκλοπής. Σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ., ο κατηγορούμενος δεν διέθετε πινακίδα στο ποιμνιοστάσιό του, ενώ δεν ήταν σε θέση να συγκεντρώσει το κοπάδι του, όπως προβλέπεται από τις κανονιστικές διατάξεις για την καταγραφή και παρακολούθηση ζωικού κεφαλαίου.

Οι αρχές συνδέουν την παράλειψη αυτή με την πιθανότητα συμμετοχής σε κυκλώματα ζωοκλοπής, ένα διαχρονικό φαινόμενο που ταλανίζει ορισμένες ορεινές και ημιορεινές περιοχές της Κρήτης.

Την προανάκριση διενεργεί η Υποδιεύθυνση Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Χανίων, η οποία εξετάζει πλέον όλες τις πτυχές της υπόθεσης.

Γιατί ο Στέλιος Καζαντζίδης σταμάτησε να τραγουδάει σε νυχτερινά κέντρα

Όταν μια ημέρα σαν σήμερα, στις 14 Σεπτεμβρίου 2001, ο Στέλιος Καζαντζίδης έχασε τη σκληρή μάχη που έδωσε με τον καρκίνο, όλοι εκείνοι οι πιστοί και φανατικοί οπαδοί του, τραγουδούσαν με δάκρυα στα μάτια το «Υπάρχω».

Και το τραγουδούσαν δυνατά γιατί ήθελαν πραγματικά να πιστέψουν πως υπάρχει ακόμα ανάμεσά τους.

Για εκείνους, άλλωστε, ο Καζαντζίδης δεν ήταν τραγουδιστής. Ήταν ο ιεροψάλτης των καημών τους. Ο άνθρωπος που έδινε μελωδία στους πόνους και τις αγωνίες τους. Ήταν η φωνή των ανθρώπων που δεν μπορούσαν να ακουστούν.

Η ζωή του μεγάλου λαϊκού τραγουδιστή ήταν γεμάτη επιτυχίες και αγάπη από τον κόσμο. Ήταν, όμως, και γεμάτη με συγκρούσεις και οριακές καταστάσεις που έζησε απέναντι σε ένα ολόκληρο σύστημα, που λυμαίνεται τη νυχτερινή ζωή, και το οποίο ο Καζαντζίδης δε δίστασε να πολεμήσει. Ακόμα και αν ήξερε πως κινδυνεύει.

Η σύγκρουση του Καζαντζίδη με τη «νύχτα»

Τον Μάη του 1966 ο Στέλιος Καζαντζίδης προχώρησε σε μια κίνηση που σόκαρε τους πάντες. Ήταν μια είδηση – «βόμβα». Στο απόγειο της καριέρας του ανακοίνωσε πως αποχωρεί για πάντα (κάτι που πράγματι τήρησε μέχρι το τέλος της ζωής του) από τα νυχτερινά κέντρα διασκέδασης.

«Το φετινό καλοκαίρι θα είναι η τελευταία μου εμφάνιση στο πάλκο και στην Ελλάδα. Αποσύρομαι και φεύγω. Γράψτε το. Και τονίστε ότι όταν λέει κάτι ο Καζαντζίδης, το κάνει», είχε πει ο ίδιος τότε.

Και όπως το είπε, έτσι το έκανε. Από το 1966 (τότε που ήταν μόλις 34 ετών) μέχρι και που πέθανε δεν τραγούδησε ποτέ ξανά ζωντανά. Όταν είχε κάνει εκείνη τη δήλωση, οι δημοσιογράφοι τον είχαν ρωτήσει τον λόγο. Εκείνος είχε αρνηθεί να απαντήσει και είχε υπογραμμίσει πως θα δώσει όλες τις απαραίτητες εξηγήσεις κάποια στιγμή στο μέλλον, όταν θα μιλήσει για τη ζωή του.

Κράτησε και εκείνη την υπόσχεση. Χρόνια αργότερα, μιλώντας στον Βασίλη Βασιλικό του είχε αφηγηθεί εκείνο το περιστατικό, την Καθαρά Δευτέρα του 1966, που ο Καζαντζίδης τραγουδούσε στον νυχτερινό κέντρο «Φαληρικόν» στην οδό Αχαρνών, στο κέντρο της Αθήνας.

«Ήμασταν στη μέση περίπου του προγράμματος. Είχα προσέξει μια νεαρή κοπέλα, μια ωραία κοπέλα, που ερχότανε κάθε βράδυ παρέα με τον ταξιτζή που την κουβαλούσε. Τον είχε για συντροφιά της στο τραπέζι προφανώς τα είχαν βρει κιόλα αλλιώτικα οι δυο τους. Εκείνο το συγκεκριμένο βράδυ δεν ήταν μαζί της ο ταξιτζής.

» Είχα συνηθίσει να τη βλέπω εκεί κι έτσι δε μου έκανε εντύπωση όταν σηκώθηκε και βγήκε στην πίστα, που ήταν άδεια, με το άδειο μπουκάλι της μαυροδάφνης στο χέρι της. Την είδα να ανοίγει τα κανιά της, να δίνει μια στο μπουκάλι, που του έφυγε ο πάτος και πέρασε ξυστά από το μάγουλο το δικό μου, για να καρφωθεί στην ”αχιβάδα” του παλκοσένικου. Μπήκε μέσα στο πλαστικό της ”αχιβάδας” δύο δάχτυλα.

» Τρόμαξα. Σταματάω το τραγούδι και κατεβαίνω απ’ το πάλκο με την κιθάρα, πάω, χώνομαι μες στο καμαρίνι, το κλειδώνω από μέσα και μονολογώ. Μιλάω με τον εαυτό μου στον καθρέφτη. Λέω: ”Τι θέλεις πια; Το πράγμα έφτασε στο ζενίθ του. Δεν έχει άλλο!”. Και εκεί πήρα τη μεγάλη απόφαση και έδωσα όρκο ότι δεν πρόκειται να ξανατραγουδήσω σε νυχτερινό μαγαζί».

Έτσι είχε αφηγηθεί ο ίδιος εκείνο το καθοριστικό περιστατικό, το οποίο περιλαμβάνεται στη βιογραφία του λαϊκού τραγουδιστή με τον τίτλο «Υπάρχω» (εκδόσεις Λιβάνη).

Αλλά δεν ήταν μόνο αυτό. Αυτό ήταν το «κερασάκι στην τούρτα» ή καλύτερα «η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι». Δεν ήταν ένα σπασμένο μπουκάλι.

Ήταν ο πόλεμος που δεχόταν ο Καζαντζίδης απ’ όλο το σύστημα που «κυριαρχεί» τη νύχτα και περιλαμβάνει από πανίσχυρους επιχειρηματίες, μέχρι «μπράβους» και «νονούς». Ένα σύστημα με το οποίο ο Καζαντζίδης συγκρούστηκε.

Ο δεξιοτέχνης του μπουζουκιού Λάκης Καρνέζης σε μια συνέντευξη που είχε δώσει στο περιοδικό «Δίφωνο» είχε πει πως επειδή ο Καζαντζίδης εκείνη την εποχή «πουλούσε» τρελά, όλοι οι ιδιοκτήτες τον ήθελαν στο δικό τους μαγαζί.

Εκείνος, όμως, τιμούσε τις συμφωνίες του και δεν έφευγε από δουλειές. Τότε εκείνοι τον απειλούσαν. Πολλές φορές ο Καζαντζίδης βρέθηκε με ένα όπλο κολλημένο στον κρόταφο ή ένα μαχαίρι να πιέζει τα πλευρά του.

Ο Κατελάνος και το όπλο στον κρόταφο

Ένας από τους πιο διαβόητους νονούς της νύχτας εκείνη την εποχή, ο περιβόητος Νίκος Κατελάνος τον είχε αναγκάσει, με την απειλή όπλου να πει ένα συγκεκριμένο τραγούδι 22 φορές. Συνεχόμενες. Στο τέλος, ο Κατελάνος πίεσε το όπλο του πάνω στον Καζαντζίδη και απαίτησε από τον τραγουδιστή να τον «αγγίξει» στα γεννητικά του όργανα. Ο Καζαντζίδης εξοργίστηκε, βγήκε εκτός εαυτού αλλά η επέμβαση των ψυχραιμότερων, απέτρεψε ένα – σχεδόν σίγουρο – αιματοκύλισμα.

Ο Κατελάνος, δεν ήταν μόνο νονός της νύχτας. Ήταν και δωσίλογος. Στα χρόνια της κατοχής ανήκε στη «Διεύθυνση Ειδικής Ασφάλειας», το ειδικό τμήμα της χωροφυλακής που καταδίωκε δίχως έλεος τους κομμουνιστές. Ήταν ο ίδιος που με την παρέα του είχε ξυλοκοπήσει τη Σωτηρία Μπέλλου στο «Χάραμα» επειδή η τραγουδίστρια είχε αρνηθεί να πει ένα τραγούδι που υμνούσε τη δράση των ταγματασφαλιτών.

Ο Καζαντζίδης είχε δεχθεί απειλές κατά της ζωής του και από ένα άλλο «μπουμπούκι» της εποχής. Τον Γιάννη Κατσιμίχα ο οποίος ήταν μπράβος της νύχτας που ήθελε να γίνει τραγουδιστής. Στο βιογραφικό του, ωστόσο, υπήρχε και η θητεία του στη Μακρόνησο όπου ήταν ένας από τους βιαιότερους βασανιστές.

«Άλλη περίπτωση ο Κατσιμίχας ο Αλφαμίτης της Μακρονήσου. Δεν ήξερα ότι είχε το ψώνιο να γίνει τραγουδιστής. Κάποτε ο Χιώτης του έκανε κάποιες πρόβες για να τον βάλει να τραγουδήσει φαίνεται. Αν είναι δυνατόν ο Χιώτης ο μοντέρνος της εποχής μας να γράψει μελωδία για να την τραγουδήσει ο Κατσιμίχας. Απ’ τη ”Σπηλιά του Παρασκευά” όπου δούλευε ο Χιώτης έρχεται ένα βράδυ στο δικό μου μαγαζί ο Κατσιμίχας μεθυσμένος και με ύφος προκλητικό όταν κατέβηκα στα τραπέζια μου λέει: Τί σου χω κάνει και δε μ’ αφήνεις να ανέβω και εγώ στο πάλκο σαν τραγουδιστής;

» Όχι εγώ δεν τον είχα βασανιστή στην Μακρόνησο. Εγώ είχα έναν άλλον τον Μιχαηλίδη τον Θωμά. Ο Κατσιμίχας αυτός ήταν της κλάσης του Μπιθικώτση, του Θεοδωράκη. Πασίγνωστος. Τον γράφουν και τα βιβλία. Όπως και τον Θεοφιλογιαννάκο της ΕΣΑ. Του λέω, δεν σε καταλαβαίνω. Μου λέει, Ξέρεις πολύ καλά τι θέλω να πω. Θα τα πούμε στο σχόλασμα. Στο σχόλασμα μπαίνει στο καμαρίνι μεθυσμένος με ένα καπάκι από κονσερβοκούτι.

» Τα μάτια του είχαν σακουλιάσει. Μου λέει, αν σου πάρω το λαρύγγι τώρα τί θα γίνει; Βρε Γιάννη σύνελθε τι έχεις πάθει; Μου λέει, έχεις θέσει όρο στον Λαμπρόπουλο τον Τάκη (της εταιρείας Κολούμπια) ή εσύ ή εγώ. Του λέω, τρελός είσαι, ποιος σου τα έχει πει αυτά; Ο ίδιος ο Μανώλης ρε μου τα χει πει. Ο Χιώτης; Μιλάς σοβαρά; Ο Μανώλης είναι φίλος μου. Μου λέει, αυτά που σου λέω, μου ορκιζότανε κιόλα» περιέγραφε ο Καζαντζίδης στη βιογραφία του.

Γιατί, προφανώς, και δεν πρέπει να ξεχνάμε και το πολιτικό περιβάλλον εκείνης της εποχής. Από τα τέλη της δεκαετίας του 1950 και μέχρι το 1966, η χώρα βρισκόταν βυθισμένη σε μια πολιτική κρίση η οποία ένα χρόνο αργότερα οδήγησε στην επιβολή της χούντας των συνταγματαρχών. Οι περισσότεροι (αν όχι όλοι) οι επιχειρηματίες της νύχτας εκείνη την εποχή ήταν «εθνικόφρονες». Έστελναν τα πρωτοπαλίκαρά τους στον Καζαντζίδη για να του θυμίσουν το… αριστερό του παρελθόν. Τρομακτική η πίεση.

Ειδικά για έναν άνθρωπο που δεν μπόρεσε να αποκτήσει παιδιά εξαιτίας των βασανιστηρίων που υπέστη την εποχή που ήταν ακόμα φαντάρος, επειδή ήταν «παιδί κομμουνιστή».

Ο πατέρας του, Χαράλαμπος Καζαντζίδης, καταγόταν από τα Κοτύωρα του Πόντου. Χτίστης στο επάγγελμα. Στα χρόνια της κατοχής οργανώθηκε στις τάξεις του ΕΛΑΣ και δούλεψε για την Επιμελητεία του Αντάρτη (ΕΤΑ). Στα χρόνια του εμφυλίου δολοφονήθηκε από παρακρατικούς αντικομμουνιστές.

Οι δισκογραφικές και η αυτοεξορία

Και έπειτα υπήρχε και το άλλο. Ο λαϊκός τραγουδιστής δε δεχόταν στα μαγαζιά που δούλευε να υπάρχει «κονσομασιόν», ούτε γούσταρε όλους εκείνους τους νεόπλουτους που έκαναν επίδειξη πλουτισμού. Και όσο ο Καζαντζίδης δεν έκανε τα χατίρια τους επιχειρηματίες της νύχτας, τόσο περισσότερο εκείνοι έστηναν σκηνικά με δήθεν δυσαρεστημένους πελάτες που τα έσπαγαν όλα.

Ο Καζαντζίδης δέχθηκε έναν τρομακτικό πόλεμο. Πολλοί είπαν πως όλα αυτά ξεκίνησαν από τις δισκογραφικές εταιρείες. Ο Στέλιος Καζαντζίδης ήταν ο πρώτος λαϊκός τραγουδιστής που απαιτούσε ποσοστά επί των πωλήσεων, ανοίγοντας τον δρόμο και για τους υπόλοιπους συναδέλφους του. Και αυτό δεν άρεσε καθόλου στους ιδιοκτήτες των εταιρειών.

Η κόντρα αυτή είχε ξεκινήσει ήδη από το 1959 με τη δικαστική διαμάχη που είχε με την «Columbia» για τα δικαιώματα του δίσκου «Μαντουμπάλα», που σάρωσε στις πωλήσεις με πάνω από 100.000 αντίτυπα. Η εταιρεία έλαβε πολλά εκατομμύρια από τις πωλήσεις. Ο ίδιος ο Καζαντζίδης «ανταμείφθηκε» με 1.000 δραχμές!

Ο Στέλιος Καζαντζίδης έριξε μαύρη πέτρα πίσω του. Έφυγε από την Αθήνα. Αρχικά πήγε στη Μακεδονία. Από τραγουδιστής έγινε ψαράς και αγρότης.

Το 1971 ο Γιώργος Λιάνης ταξίδεψε για να βρει τον Καζαντζίδη και να του πάρει συνέντευξη για τα «Επίκαιρα». Τον βρήκε να ψαρεύει μελαγχολικός και μόνος.

«Με έχουν κάνει να ζητάω τη μοναξιά στα πέλαγα και στα χωράφια. Δεν θα ξανατραγουδήσω. Έχω σιχαθεί το τραγούδι. Θα προσπαθήσω να βρω κάποια άλλη δουλειά. […] Οι δισκογραφικές εταιρίες δεν είναι τίποτα άλλο, παρά τεράστια ψυγεία, που από την κατάψυξή τους, θα περάσουν, αργά ή γρήγορα, συνθέτες, ερμηνευτές και μουσικοί. […] Τους έκανα μεγάλη ζημιά. Μετέτρεψα τη δραχμή σε χιλιάρικο. Η πρώτη μου ηχογράφηση αμείφτηκε με 80 δραχμές. Μετά από λίγο ηχογράφησα τραγούδι με 80 χιλιάρικα».

Όταν ο λαϊκός τραγουδιστής αποφάσισε να φτιάξει τη δική του δισκογραφική εταιρεία, τη «Standar», απέτυχε παταγωδώς. Βρήκε απέναντί του τις υπόλοιπες δισκογραφικές αλλά και τη χούντα. Η πίκρα από εκείνη την αποτυχία ήταν τεράστια.

Ακόμα και όταν μετά από χρόνια ο Καζαντζίδης επέστρεψε στη δισκογραφία, με αφορμή τη διαμάχη με τον Χρήστο Νικολόπουλου, είχε βγάλει εκείνη την πίκρα. «Μόνον ο θάνατος θα με γλιτώσει από όλα αυτά. Γιατί με τυρρανάνε 35 ολόκληρα χρόνια. Ανεβαίνω Γολγοθά. Είναι αμαρτία απ’ το Θεό», είχε πει σε συνέντευξή του στον ΑΝΤ1.

Ο Ρούμπιο με τον Νετανιάχου στο Δυτικό Τείχος – Το Ισραηλ σχεδιάζει κανονικά την προσάρτηση της Δυτικής Όχθης, παρά τις αντιδράσεις

Το σχέδιο του Μπενιαμίν Νετανιάχου για προσάρτηση της Δυτικής Όχθης φαίνεται πως προχωρά με τις… ευλογίες της κυβέρνησης Τραμπ.

Νετανιάχου και Μάρκο Ρούμπιο βρέθηκαν στο Τείχος των Δακρύων στην Δυτική Οχθη, σε μια κοινή παρουσία που τα Ισραηλινά ΜΜΕ παρουσιάζουν πως «μήνυμα ενότητας της χώρας με τις ΗΠΑ», αλλά και ως… έγκριση της Ουάσιγκτον να προχωρήσουν στα σχέδιά τους.

Πηγές τόσο από την ισραηλινή όσο και από την αμερικανική διπλωματία, τις οποίες επικαλούνται ισραηλινά ΜΜΕ, αλλά και το Axios, αναφέρουν ότι το ταξίδι του Αμερικανού ΥΠΕΞ, Μάρκο Ρούμπιο στο Ισραήλ και η συνάντησή του με τον Ισραηλινό πρωθυπουργό Μπενιαμίν Νετανιάχου, έχει ως βασικό αντικείμενο το σχέδιο της πιθανής προσάρτησης της Δυτικής Όχθης και σε δεύτερο επίπεδο τις επιπτώσεις από την επίθεση του Ισραήλ στην Ντόχα του Κατάρ.

Η απόφαση πολλών κρατών να αναγνωρίσουν την Παλαιστίνη ως κράτος, έχει ενοχλήσει τον Τελ Αβίβ που έχει φέρει και αυτό το ζήτημα στο τραπέζι της συζήτησης με τις ΗΠΑ.

Η προθυμία πολλών δυτικών χωρών να αναγνωρίσουν στον ΟΗΕ το Παλαιστινιακό Κράτος θεωρείται προσβολή από το Τελ Αβίβ, αλλά και την Ουάσινγκτον, που θεωρούν ότι ανατρέπουν καθοριστικά τις ισορροπίες στη Μέση Ανατολή.

Ωστόσο, μία πιθανή προσάρτηση της Δυτικής Όχθης στο Κράτος του Ισραήλ αναμένεται να κλιμακώσει τις αντιδράσεις των αραβικών κρατών, πολύ δε περισσότερο μετά το ισραηλινό κτύπημα στην Ντόχα. Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα προειδοποίησαν την κυβέρνηση Τραμπ και την ισραηλινή κυβέρνηση ότι η προσάρτηση της Δυτικής Όχθης θα έβλαπτε σημαντικά τη συνθήκη ειρήνης μεταξύ ΗΑΕ και Ισραήλ.

Την Παρασκευή, η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ ενέκρινε τη «Διακήρυξη της Νέας Υόρκης» που παρουσίασαν η Γαλλία και η Σαουδική Αραβία, η οποία αφορά τη μη αναστρέψιμη ίδρυση και αναγνώριση ενός Παλαιστινιακού Κράτους. Τη διακήρυξη υπερψήφισαν 142 χώρες, 10 ψήφισαν κατά, μεταξύ των οποίων οι ΗΠΑ και το Ισραήλ, και 12 χώρες απείχαν.

Οι αρχές της διακήρυξης θα αποτελέσουν τους κύριους όρους αναφοράς για τη σύνοδο κορυφής των ηγετών που θα υποστηρίξουν τη λύση των δύο κρατών, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 22 Σεπτεμβρίου στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη. Η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, ο Καναδάς και αρκετές άλλες χώρες αναμένεται να ανακοινώσουν την αναγνώριση της Παλαιστίνης κατά τη διάρκεια αυτής της εκδήλωσης.

Δύο Ισραηλινοί αξιωματούχοι δήλωσαν στον Axios ότι ο Ρούμπιο έχει αφήσει να εννοηθεί σε ιδιωτικές συναντήσεις ότι δεν αντιτίθεται στις προσαρτήσεις της Δυτικής Όχθης και ότι η κυβέρνηση Τραμπ δεν θα σταθεί εμπόδιο.

Πριν αναχωρήσει για το Ισραήλ, ο Ρούμπιο δήλωσε ότι πρόκειται να συζητήσει με την ισραηλινή κυβέρνηση την αντίδρασή της στο αναμενόμενο κύμα αναγνωρίσεων ενός παλαιστινιακού κράτους. «Είπαμε στους Ευρωπαίους ότι θα υπάρξει αντίδραση», είπε ο Ρούμπιο.

Την ίδια στιγμή, ισραηλινές πηγές ανέφεραν ότι ο Νετανιάχου θέλει να γνωρίζει πόση ελευθερία κινήσεων έχει, ώστε να «απαντήσει» στις κινήσεις των δυτικών -και όχι μόνο- κρατών, ενόψει της αναγνώρισης ενός Παλαιστινιακού Κράτους.

topontiki.gr

Δολοφονία Τσάρλι Κερκ: Πογκρόμ απολύσεων σε όποιον ασκεί κριτική στους ακροδεξιούς – «Αηδιαστικοί και απαράδεκτοι»

Διαστάσεις πογκρόμ τείνει να λάβει η τιμωρία των ανθρώπων που ασκούν κριτική στις ιδέες του δολοφονημένου «γκουρού» της αμερικανικής ακροδεξιάς, Τσάρλι Κερκ, καθώς, τις τελευταίες ημέρες στις ΗΠΑ, δεκάδες εργαζόμενοι έχουν χάσει τη δουλειά τους έπειτα ακόμη και από μια απλή ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Αυτό συνέβη με τη Λόρα Σος- Λάιτσι, εργαζόμενη στο κρατικό πανεπιστήμιο του Τενεσί, στις νότιες ΗΠΑ. Την Τετάρτη, λίγο μετά τη δολοφονία του 31χρονου Κερκ στη διάρκεια εκδήλωσης στο πανεπιστήμιο της Γιούτα, έγραψε στο Facebook: «Το μίσος γεννά μίσος. ΚΑΜΙΑ συμπόνια».

Αμέσως η Ρεπουμπλικανή γερουσιάστρια Μάρσα Μπλάκμπερν επέκρινε την ανάρτηση: «Αυτός ο άνθρωπος θα έπρεπε να ντρέπεται (…) Πρέπει να απολυθεί», έγραψε. Και το πανεπιστήμιο ανακοίνωσε την απόλυση της Λάιτσι.

Οι ακροδεξιοί εκτός ελέγχου

Σε μια ιδιαίτερα πολωμένη χώρα, όπου αυξάνονται τα περιστατικά πολιτικής βίας πολλοί αναζητούν στο διαδίκτυο τους επικριτές του Τσάρλι Κερκ: η φωνή της τραμπικής νεολαίας, με τις απόψεις τους υπέρ των όπλων, κατά των αμβλώσεων και κατά των μεταναστών και των μειονοτήτων μετρά πολλούς ένθερμους οπαδούς αλλά και πολλούς επικριτές.

Οι υποστηρικτές του Κερκ τώρα αναζητούν τους λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που τον επικρίνουν: «Κατεβάστε τη φωτογραφία προφίλ τους, συγκρίνετέ τη με αυτή στο προφίλ τους στο LinkedIn, βρείτε πού δουλεύουν, πάρτε τηλέφωνο του εργοδότες τους και γράψτε κριτική στο Google», προτείνει ο συντηρητικός ινφλουένσερ Τζόι Μαναρίνο.

Από την Τετάρτη εργαζόμενοι σε δημόσια σχολεία, πυροσβέστες, ή ακόμη και στρατιωτικοί έχουν γίνει στόχος τέτοιων καταγγελιών και βρίσκονται ξαφνικά να χάνουν τη δουλειά τους.

Τη δολοφονία του Τσάρλι Κερκ καταδίκασε ομόφωνα η αμερικανική πολιτική τάξη. Ωστόσο ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ, λίγες ώρες μετά το περιστατικό, κατηγόρησε για τη δολοφονία τη «ριζοσπαστική αριστερά», διαπίστωση που μετά διαψεύστηκε.

Ο Αμερικανός υπουργός Άμυνας Πιτ Χέγκσεθ ζήτησε από τις υπηρεσίες του να εντοπίσουν τα μέλη του στρατού που κορόιδεψαν ή εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τη δολοφονία του ιέρακα της χριστιανικής, παραδοσιακής Αμερικής.

Ο Αμερικανός υφυπουργός Εξωτερικών Κρίστοφερ Λάνταου δήλωσε από την πλευρά του ότι «οι αλλοδαποί που εξυμνούν τη βία και το μίσος δεν είναι ευπρόσδεκτοι στη χώρα μας. Αηδίασα βλέποντας ορισμένους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να εξαίρουν (…) ή να υποβαθμίζουν αυτό το γεγονός και έχω δώσει εντολή στους αξιωματούχους μας να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα».

«Παρακαλώ μη διστάσετε να μοιραστείτε μαζί μου τέτοια σχόλια από αλλοδαπούς», πρόσθεσε.

Ένας εκπαιδευτικός από την Οκλαχόμα, στις νότιες ΗΠΑ, έγραψε: «Ο Τσάρλι Κερκ πέθανε με τον ίδιο τρόπο που έζησε: αναδεικνύοντας τον χειρότερο εαυτό των ανθρώπων». Έκτοτε, ο εκπαιδευτικός έχει γίνει στόχος έρευνας από το υπουργείο Παιδείας της πολιτείας, το οποίο χαρακτήρισε τα σχόλιά του «αποτρόπαια».

Η ακροδεξιά «ινφλουένσερ» Λόρα Λούμερ, η οποία φέρεται να ασκεί επιρροή στον Ρεπουμπλικάνο πρόεδρο, έχει αναχθεί σε βασική ηγέτιδα των προσπαθειών να φιμωθούν οι επικριτές του Κερκ.

Χρησιμοποιώντας screenshots ως αποδεικτικά στοιχεία κατήγγειλε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έναν εργαζόμενο της υπηρεσίας αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών των ΗΠΑ (FEMA), ο οποίος έγραψε στο Instagram ότι «θρηνεί για τον ρατσιστή, ομοφοβικό και μισογύνη» Κερκ.

Η Λούμερ σχολίασε αναφερόμενη σε αυτή την ανάρτηση: «Αυτοί οι άνθρωποι μας μισούν. Δεν έχουν καμία δουλειά να εργάζονται για την κυβέρνηση».

Ο εργαζόμενος έχει τεθεί σε αναγκαστική άδεια για τα «αηδιαστικά και απαράδεκτα» σχόλιά του, ανακοίνωσε η FEMA.

Εκδήλωση – Φόρος τιμής γιγαντιαίων διαστάσεων

Το Σάββατο η Turning Point, η ακροδεξιά οργάνωση νέων που ίδρυσε ο Κερκ, ανακοίνωσε ότι στις 21 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθεί μια μεγάλη εκδήλωση – φόρος τιμής στον Κερκ στο Γκλέντεϊλ της Αριζόνα. Ο χώρος που έχει επιλεγεί είναι ένα στάδιο χωρητικότητας άνω των 63.000 θέσεων.

Ελλάδα – Φινλανδία 92-89: Τρίτη στην Ευρώπη η Εθνική, πρώτο μετάλλιο μετά από 16 χρόνια

Η Εθνική ομάδα ξανά σε βάθρο Eurobasket έπειτα από 16 χρόνια! Κέρδισε στον μικρό τελικό την Φινλανδία (92-89) και θα πάρει το χάλκινο μετάλλιο στην φετινή διοργάνωση.

Τρομερή εμφάνιση από Γιάννη, Παπανικολάου, Τολιόπουλο και Ντόρσεϊ, κρίσιμα καλάθια ο Μήτογλου στην 4η περίοδο.

Η Εθνική μας πήγε να… βγάλει τα μάτια της καθώς ήταν στο +17 με 4:30 για να λήξει το παιχνίδι, με τη Φινλανδία να μειώνει σε 89-87 στα 0:20 πριν το τέλος και στο 90-87 πήραν ανύπαρκτο φάουλ για τρίποντο. Ωστόσο αστόχησαν στην 3η βολή, με τον Γιάννη από τις βολές να τελειώνει το ματς.

Πλέον το αντιπροσωπευτικό συγκρότημα έφτασε τα έξι μετάλλια σε Ευρωμπάσκετ (χρυσά το 1987 και 2005, ασημένιο το 1989 και χάλκινα το 1949, το 2009 και 2025), με το τελευταίο να είναι χάλκινης απόχρωσης, αλλά να μοιάζει με… χρυσό μετά από 16 «στείρα» χρόνια.

Πιο αναλυτικά, μια Εθνική που έπαιξε εξαιρετικά στη μεγαλύτερη διάρκεια του αγώνα, με συγκέντρωση και παίκτες που βουτούσαν για κάθε μπάλα σαν να έπαιζαν τη ζωή τους, άντεξε στο μεγάλη αντεπίθεση των Φινλανδών και πέτυχε τον μεγάλο στόχο: την επιστροφή στα μετάλλια, επικρατώντας με 92-89 στον μικρό τελικό του EuroBasket 2025!

Η ψυχωμένη Εθνική άντεξε στην πίεση των Φινλανδών στα τελευταία λεπτά και κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο στην Arena Riga.

Μια ομάδα που γνώρισε τεράστια αμφισβήτηση, που για πολλούς το ταβάνι της ήταν η πρόκριση στα προημιτελικά, που άκουσε τα μύρια όσα μετά τον αποκλεισμό στα ημιτελικά από την Τουρκία, ανέβασε ξανά την Ελλάδα στο βάθρο για πρώτη φορά μετά από 16 χρόνια!

«Ελλαδάρα σ’αγαπάμε, και το χάλκινο το βράδυ θα φοράμε!» φώναζαν οι «Πελαργοί» στις εξέδρες. Και οι παίκτες του Βασίλη Σπανούλη έγραψαν τον ιδανικό επίλογο στη Λετονία, πανηγυρίζοντας με τη ψυχή τους το χάλκινο σαν χρυσό!

Ελλάδα-Φινλανδία: Το ματς

Η Εθνική Ανδρών έκανε τρομερό πρώτο ημίχρονο απέναντι στη Φινλανδία, σημειώνοντας 48 πόντους με καλό περιφερειακό σουτ και σπουδαία άμυνα, βγάζοντας δυναμισμό και σκληράδα! Η ελληνική ομάδα ήταν κυρίαρχη από τα πρώτα λεπτά, με τον Κώστα Παπανικολάου να παίζει μεγάλη άμυνα απέναντι στον Λάουρι Μάρκανεν, χωρίς να τον αφήσει να βρει ρυθμό για να εκτελέσει.

Ο Τάιλερ Ντόρσεϊ σούταρε καλά, ο Γιάννης Αντετοκούνμπο μπήκε στον αγώνα με 4/4 βολές και τρομερές δημιουργίες, ενώ ο Παπανικολάου ήταν παντού για την Εθνική που παρουσιάστηκε αποφασιστική, σκληρή και διαβασμένη! Το τρίποντο του Καλαϊτζάκη ανέβασε τη διαφορά στο +9 (20-11). Η ευστοχία από τα 6.75 άνοιγε το γήπεδο και ο Αντετοκούνμπο έβρισκε χώρους δράσης, πασάροντας εκπληκτικά! Το τρίποντο του Τολιόπουλου έκανε το 24-15 στο φινάλε της πρώτης περιόδου για την Ελλάδα, που επέβαλε τον ρυθμό της.

Η είσοδος, πάντως, του Μίκα Μούρινεν άλλαξε το ματς, με δύο εντυπωσιακά καρφώματα, ένα σκληρό φάουλ στον Παπανικολάου και ένα αντιαθλητικό του Κώστα Αντετοκούνμπο πάνω του. Έτσι, γρήγορα, η διαφορά έπεσε στη μία κατοχή (27-24) χάρη σε ένα δίλεπτο πλήρους κυριαρχίας του 18χρονου Μούρινεν, που έδωσε τεράστια ώθηση στους Φινλανδούς, οι οποίοι απάντησαν με εννιά συνεχόμενους πόντους.

Έστω κι έτσι, η Ελλάδα βρήκε τις λύσεις και με τρομερές άμυνες πάνω στον Μάρκανεν (0/4 σουτ) και τρεις πόντους από Ντόρσεϊ και Γιάννη, ξέφυγε ξανά. Η δουλειά στην άμυνα ήταν σεμιναριακού επιπέδου και όλοι οι διεθνείς έβαζαν συνεχώς τα χέρια τους στην μπάλα και το σώμα τους σε όλες τις επαφές. Ο Γιάννης ανέβασε τη διαφορά στο +10 (36-26), ενώ ο Τολιόπουλος διαμόρφωσε το 48-34 του πρώτου ημιχρόνου με γκολ-φάουλ, πανηγυρίζοντας έξαλλα!

Οι Φινλανδοί προσπάθησαν να αντιδράσουν, μειώνοντας σε 56-49 με τρίποντο του Λάουρι Μάρκανεν. Ωστόσο, ο Τολιόπουλος απάντησε άμεσα με δικό του τρίποντο στο 27’, ανεβάζοντας ξανά τη διαφορά σε διψήφια επίπεδα. Κάθε φορά που η Φινλανδία επιχειρούσε να πλησιάσει, η Εθνική έβρισκε τις λύσεις και διατηρούσε τον έλεγχο, με τον Κώστα Αντετοκούνμπο να ολοκληρώνει τη φάση με εντυπωσιακό κάρφωμα για το 66-53 στο 29’.

Η Φινλανδία έκανε την ύστατη προσπάθεια με τον Μάρκανεν, μειώνοντας σε 89-85 στα 44″. Ο Λιτλ από τη γραμμή των βολών στα 20.3″ έκανε το 89-87. Ο Σλούκας κέρδισε φάουλ από τον Μάρκανεν όμως είχε 1/2 βολές. Ο Βάλτονεν κέρδισε φάουλ σε τρίποντο στα 5″, έβαλε τις δύο πρώτες βολές (90-89), αστόχησε στην τρίτη! Ο Γιάννης κέρδισε φάουλ και πήγε στις βολές στα 4″, κάνοντας το 2/2. Η Φινλανδί αστόχησε σε τρίποντο και Ελλάδα επικράτησε με 92-89 και επέστρεψε στα μετάλλια μετά το 2009!

Τα δεκάλεπτα: 24-15, 48-34, 69-56, 92-89.

  • ΝΙΚΗΣΕ ΓΙΑΤΙ… Παρότι πήγε να γκρεμίσει ό,τι έχτισε, είδε τον Βάλτονεν να χάνει βολή ισοφάρισης και ο Γιάννης Αντετοκούνμπο έβαλε τις βολές της νίκης. Αυτός έθεσε τον τόνο και άπαντες γύρω του έπαιξαν εξαιρετικά, φανερώνοντας τη διαφορά ποιότητας με τους Φινλανδούς.
  • ΕΚΑΝΕ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ Ο… Greek Freak με 30 πόντους (9/11 2π.), 17 ριμπάουντ, 6 ασίστ, 7 λάθη και ένα κλέψιμο, έβαλε φαρδιά πλατιά την υπογραφή του στο μετάλλιο.
  • ΑΞΙΟΙ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΕΣ ΟΙ… Ντόρσεϊ με 20 και 5/9 τρίποντα, Τολιόπουλος με 15 και 4/10 αλλά και ο αρχηγός, Κώστας Παπανικολάου με 4 πόντους, 3 ριμπάουντ, 6 ασίστ.
  • ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ Ο... Σάσου Σάλιν με 5 πόντους και 1/5 τρίποντα σε 12 λεπτά. Μοιραίος ο Βάλτονεν με 1/2 βολές στο φινάλε.
  • ΗΤΤΗΜΕΝΟΣ ΑΛΛΑ… Κορυφαίος των Φινλανδών, ειδικά στο δεύτερο μέρος ο Μάρκανεν με 19 πόντους και 10 ριμπάουντ.
  • ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ… Το χάλκινο μετάλλιο!
  • ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ… Το… άγχος στο φινάλε, αλλά ευτυχώς πήγαν όλα καλά.

Τα δεκάλεπτα: 24-15, 24-19, 21-22, 23-33

Καταγγελία Πολάκη για το Νοσοκομείο Χανίων: «Επαναφέρουν τους εργολάβους για να εξυπηρετήσουν συμφέροντα – Εργαζόμενοι στην καθαριότητα εγκαταλελειμμένοι»

Σφοδρή επίθεση του πρώην Αναπληρωτή Υπουργού Υγείας και βουλευτή Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Παύλου Πολάκη, για τις εργολαβικές πρακτικές στο Γενικό Νοσοκομείο Χανίων — Καταγγέλλει επιστροφή στη «ρεμούλα» και εξόντωση των εργαζομένων με ονοματεπώνυμο

Πολιτική επιστροφή στους εργολάβους — Οπισθοδρόμηση σε βάρος εργαζομένων και δημόσιου συμφέροντος

Σε μία αιχμηρή δημόσια δήλωση, ο βουλευτής Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και πρώην Αν. Υπουργός Υγείας Παύλος Πολάκης καταγγέλλει την επαναφορά των εργολάβων καθαριότητας στο Νοσοκομείο Χανίων, κάνοντας λόγο για μια σκόπιμη επιλογή που εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα και υπονομεύει τις εργασιακές συνθήκες των ήδη απασχολούμενων καθαριστριών.

«Όπως είναι γνωστό, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., παρά τον μεγάλο πόλεμο που δεχτήκαμε από τα λογής ντόπια συμφέροντα, καταφέραμε να εκδιώξουμε τους εργολάβους καθαριότητας και να συνάψουμε ατομικές συμβάσεις με τους εργαζόμενους», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Πολάκης.

Η δήλωση επανέρχεται σε ένα παλαιό πολιτικό μέτωπο της περιόδου διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, το οποίο –όπως υποστηρίζει ο ίδιος– επέφερε ουσιαστική εξοικονόμηση πόρων και αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας.

«Η ΝΔ επιστρέφει τη ρεμούλα» — Οργή για τις απευθείας αναθέσεις και τα υπερκοστολογημένα έργα

Ο Παύλος Πολάκης κατηγορεί την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ότι επιχειρεί την πλήρη αποδόμηση της πολιτικής προστασίας των εργαζομένων, επαναφέροντας εργολαβίες στα νοσοκομεία με διαδικασίες που συχνά περιλαμβάνουν απευθείας αναθέσεις και κόστη υπερπολλαπλάσια από εκείνα που θα απαιτούσαν απλές συμβάσεις εργασίας.

«Έτσι το ένα μετά το άλλο Νοσοκομείο, διά των εντολοδόχων Διοικητών του, επαναφέρουν τους εργολάβους, σε πολλές περιπτώσεις με απευθείας αναθέσεις και με τιμές υπερπλασίες», τονίζει, αναφερόμενος ειδικά στο Γενικό Νοσοκομείο Χανίων, όπου –όπως λέει– η κατάσταση είναι ενδεικτική του στόχου: εξυπηρέτηση συγκεκριμένων οικονομικών συμφερόντων.

Καθαρίστριες στα όρια της εξουθένωσης — Λειτουργούν 25 για ολόκληρο το νοσοκομείο

Ο βουλευτής καταγγέλλει ότι οι εργαζόμενες με ατομικές συμβάσεις έχουν αφεθεί στην τύχη τους, με αποτέλεσμα να λειτουργούν μόλις 25 καθαρίστριες για ολόκληρο το Νοσοκομείο Χανίων, σε 24ωρη βάση. Τμήματα που κανονικά θα απαιτούσαν δύο ή τρία άτομα, καθαρίζονται από ένα μόνο πρόσωπο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την υγιεινή, την ασφάλεια και την αντοχή του προσωπικού.

«Η αντιστοιχία είναι διπλά και τριπλά τμήματα να καθαρίζονται από μόνο ένα άτομο», σημειώνει, προειδοποιώντας για τεράστια ελλείμματα στον τομέα της καθαριότητας και επιπτώσεις στη δημόσια υγεία.

Δεδουλευμένα και άδειες στον αέρα — «Δεν πληρώνονται ούτε τα ρεπό»

Οι καταγγελίες δεν σταματούν εκεί. Σύμφωνα με τον κ. Πολάκη, υπάρχουν εργαζόμενες που δεν έχουν λάβει τις άδειες τους από το 2021, ενώ οφειλόμενα ρεπό φτάνουν τις 60 ημέρες για καθεμία.

«Πολλές μάλιστα από αυτές που παραιτούνται –είτε λόγω ηλικίας είτε από εξουθένωση– δεν εισπράττουν ποτέ ούτε την οφειλόμενη άδεια, ούτε την αμοιβή που αντιστοιχεί στις δεδουλευμένες ώρες τους», καταγγέλλει, προσθέτοντας ότι οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε απόγνωση, χωρίς στήριξη και χωρίς προοπτική.

Πολιτική παρέμβαση και δεσμεύσεις: «Θα επανέλθω θεσμικά»

Ο Παύλος Πολάκης δηλώνει ότι δεν πρόκειται να μείνει αμέτοχος. Υπόσχεται θεσμική παρέμβαση με κάθε διαθέσιμο τρόπο, τόσο για τις εργασιακές συνθήκες των καθαριστριών ΣΟΧ, όσο και για τις τελευταίες εργολαβικές συμβάσεις, τις οποίες χαρακτηρίζει διάτρητες και ύποπτες.

«Αυτονόητο είναι πως στέκομαι στο πλευρό των καθαριστριών που δικαίως ζητούν αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και ατομικές συμβάσεις», υπογραμμίζει.

«Την ίδια στιγμή θα με βρουν απέναντι ο κάθε εργολάβος και ο κάθε Διοικητής Νοσοκομείου που, για ευνόητους λόγους, λειτουργούν με μόνο γνώμονα το προσωπικό τους οικονομικό όφελος», προσθέτει με νόημα, υποσχόμενος ότι θα προσκομίσει στοιχεία για να αποδείξει τους ισχυρισμούς του.