18.8 C
Chania
Wednesday, December 24, 2025

Ανώγεια 1979: Ο Μάνος Χατζιδάκις, ο Θάνος Μικρούτσικος και ο γάιδαρος!

Μια αστεία ιστορία από τα Ανώγεια το 1979 και από τις γιορτές πολιτισμού για τον Μάνο Χατζιδάκι, διακινήθηκε τις προηγούμενες ημέρες στα social media.

Βρισκόμαστε λοιπόν στις Μουσικές Γιορτές Ανωγείων, την τελευταία ημέρα, όπου πραγματοποιούνταν συναυλία με τον Θάνο Μικρούτσικο, με τον Γιάννη Κούτρα και άλλους ερμηνευτές.

Λίγα μέτρα παραδίπλα από το ανοιχτό θέατρο που γινόταν η συναυλία, ένας Ανωγειανός χωρικός είχε δέσει τον γάιδαρο του. Τη στιγμή, λοιπόν, που ακουγόταν ένα ένα έργο με φωνή, κόρνο και τρομπέτα, ο γάιδαρος άρχισε να… γκαρίζει και το κοινό ξέσπασε σε γέλια.

«Μπράβο» αναφώνησε ο Μάνος Χατζιδάκις, απευθυνόμενος με χιούμορ στο ζωντανό, προξενώντας ακόμη περισσότερο το γέλιο του κοινού.

Την επόμενη, στο μεϊντάνι, την πλατεία του χωριού, όλοι μιλούσαν για το έργο του Θάνου Μικρούτσικου για μια φωνή, ένα κόρνο, μία τρομπέτα και… έναν γάιδαρο!

Ολόκληρη η ιστορία όπως έχει δημοσιευτεί στο site του Δήμου Ανωγείων

‘Η άνοδος των Ανωγείων’, Γιορτές Πολιτισμού για το Μάνο Χατζιδάκι

Ανώγεια 1979

Με το ξεκίνημα των δράσεων της Μουσικής Ακαδημίας Κρήτης, ο Γιώργος Κλάδος, εκείνος ο δήμαρχος που δεν ήθελε να γίνει Υπουργός Πολιτισμού, ξεκίνησε από τα Ανώγεια κι έφτασε στη Ρηγίλλης, στο νούμερο 17, όπου συνάντησε τον Μάνο Χατζιδάκι στο σπίτι του. Επί λέξει, όπως διηγιόταν ο Μάνος, του είπε: Εγώ δημαρχεύω σε ένα ορεινό χωριό της Κρήτης. Έχω λίγα χρήματα για τον πολιτισμό στο ταμείο του δήμου, ήρθα να σου τα εμπιστευθώ και να αποφασίσεις εσύ αν θα κάνεις κάτι στα Ανώγεια. Εκτός από τα χρήματα, έχω τη διαβεβαίωση των κατοίκων του χωριού, επειδή οι υποδομές είναι υποτυπώδεις, ότι θα δώσει κάθε σπίτι ένα δωμάτιο να φιλοξενηθούν καλεσμένοι των γιορτών για όσο αυτές διαρκέσουν!

Καλύτερο και πιο αποτελεσματικό από δέκα Υπουργούς Πολιτισμούς μαζί χαρακτήρισε ο Μάνος Χατζιδάκις τον Γιώργο Κλάδο, τον ταπεινό, όσο και δραστήριο αυτόν δήμαρχο της ορεινής Κρήτης! Τον καιρό εκείνο, ο Μάνος Χατζιδάκις αποκαλούσε σκωπτικά το Υπουργείο Πολιτισμού της δεξιάς, Υπουργείο…Καλλιέργειας! Περνώντας μια μέρα μπροστά από ένα πλανόδιο μανάβικο των Ανωγείων, είπε του φωτογράφου Κώστα Ελευθεράκη: βγάλε με μια φωτογραφία δίπλα στη ζυγαριά να γίνω κι εγώ Υπουργός Καλλιέργειας!

Και ο Διονύσης Σαββόπουλος βρέθηκε εκεί, δίνοντας μια συναυλία εκτός προγράμματος των γιορτών, συνοδεία της τότε Οπισθοδρομικής Κομπανίας!

Ίσως η πιο αστεία ιστορία από τις Μουσικές Γιορτές Ανωγείων: επρόκειτο να τερματιστούν με μια μεγάλη συναυλία του Θάνου Μικρούτσικου, όπως και έγινε! Τραγούδησαν ο Γιάννης Κούτρας και άλλοι ερμηνευτές κάποιους πιο λόγιους κύκλους τραγουδιών του Μικρούτσικου. Μόνο που έγινε και κάτι άλλο! Λίγα μέτρα παραδίπλα από το ανοιχτό θέατρο που δινόταν η συναυλία, ένας Ανωγειανός χωρικός είχε δέσει τον γάιδαρο του! Τη στιγμή, λοιπόν, που ακουγόταν το έργο τάδε για φωνή, κόρνο, τρομπέτα και ξέρω γω τι άλλο, ο γάιδαρος άρχισε να… γκαρίζει και το κοινό, όπως ήταν αναμενόμενο, να…γελάει! Μπράβο, αναφώνησε ο Μάνος Χατζιδάκις, απευθυνόμενος με χιούμορ στο ζωντανό, προξενώντας ακόμη περισσότερο το γέλιο του κοινού! Την επόμενη, στο μεϊντάνι, την πλατεία του χωριού, όλοι μιλούσαν για το έργο του Θάνου Μικρούτσικου για μια φωνή, ένα κόρνο, μία τρομπέτα και… έναν γάιδαρο!

Το παρόν είχε δώσει και ο συνθέτης Νίκος Μαμαγκάκης, άξιος συνάδελφος και φίλος του Χατζιδάκι, ο οποίος εκλήθη να δώσει τη δική του μουσικολογική διάλεξη! Μόνο ο Μίκης Θεοδωράκης δε μπόρεσε να παραστεί, δηλώνοντας σε μία επιστολή που έστειλε, απασχολημένος με μια μουσική που έγραφε για την Επίδαυρο.

Όταν αδιάκοπα ζεις καθημερινά την αθλιότητα των Αθηνών, με την επίσημη αστική διάβρωση της, τότες η άνοδος των Ανωγείων είναι περίπου άνοδος των Ηλυσίων Πεδίων. Κι όταν η Τέχνη η σοβαρή, η επίσημη και η ντελαλημένη, γίνεται Τέχνη για νεκρούς, για επιτήδειους κι εχθρούς, για σαρκοβόρους ατάλαντους, Τέχνη για συνδικάτα εγκλήματος, για αρρώστους και αναπήρους, τότες η Λύρα η Κρητική, με τις βαθιές της ρίζες, φαντάζει αθάνατη πηγή με άγιο νερό που ξεδιψάει τους αιώνες…

Αυτά είπε ο Μάνος Χατζιδάκις τον Ιούλιο του 1979 στο κοινό των Μουσικών Γιορτών Ανωγείων κι ύστερα πήρε μαζί με τους συνεργάτες του από το Τρίτο Πρόγραμμα την απογευματινή πτήση και επέστρεψαν από το Ηράκλειο στην Αθήνα!

Kenta Bar: Το πειρατικό στέκι του νότιου Ρεθύμνου με θέα το νότιο Κρητικό Πέλαγος | Φωτός

Ένα μποέμικο μπαρ βγαλμένο από κινηματογραφική ταινία μεταξύ Αγίας Ειρήνης και Γυαλοπόταμου, λίγα λεπτά από την Πρέβελη, κλέβει την παράσταση με μουσική, χαλαρή ατμόσφαιρα και πανοραμική θέα στο νότιο Κρητικό Πέλαγος

Στο απάτητο τοπίο του νότιου Ρεθύμνου, ανάμεσα στην παραλία της Αγίας Ειρήνης και τον Γυαλοπόταμο, λίγα μόλις λεπτά από τον πολυσύχναστο παράδεισο της Πρέβελης, ένα μπαρ με πειρατική αύρα και άγρια ομορφιά άνοιξε τις πόρτες του στο κοινό: το Kenta Bar.

Πρόκειται για έναν χώρο που μοιάζει να ξεπήδησε από ταινία, σε απόλυτη αρμονία με το μοναδικό φυσικό περιβάλλον της περιοχής. Τοπίο που κόβει την ανάσα, άπλετο φως, ανεμπόδιστη θέα στο νότιο Κρητικό Πέλαγος, και μια χαλαρή, φιλόξενη ατμόσφαιρα που μαγνητίζει από την πρώτη στιγμή.

Το απόλυτο καλοκαιρινό σκηνικό δίπλα στο κύμα

Το Kenta Bar ξεκινά τη μέρα του από νωρίς το πρωί, προσκαλώντας τους επισκέπτες να απολαύσουν καφέ, φρέσκους χυμούς ή πλούσιο πρωινό, ενώ ο ήλιος ανατέλλει πάνω από τη θάλασσα. Η εμπειρία γίνεται καθηλωτική: το γαλάζιο του νερού, το αλάτι στον αέρα, και η αίσθηση ελευθερίας σε μια από τις πιο απομονωμένες και αυθεντικές γωνιές της Κρήτης. Σημειώνουμε ότι η χρήση των ομπρελών στην παραλία είναι δωρεάν για τους πελάτες του μπαρ.

Καθώς η μέρα κυλάει, το μενού εξελίσσεται, προσφέροντας δροσερά cocktails, κρητικά κρασιά, παραδοσιακά αποστάγματα, τοπικές μπύρες αλλά και street food γεύσεις με οργανικά και τοπικά υλικά που ταιριάζουν με την παραλία και την ανεμελιά του καλοκαιριού: σουβλάκι, κοτομπουκιές, πατάτες τηγανητές, φαλάφελ, ντάκος, και άλλα ελαφριά πιάτα.

Εκεί που η Κρήτη συναντά το μποέμικο καλοκαίρι

Η φιλοσοφία του Kenta Bar είναι ξεκάθαρη: κάθε επισκέπτης να νιώθει καλοδεχούμενος, να χαλαρώνει, να διασκεδάζει. Το προσωπικό είναι πάντα πρόθυμο να προτείνει το κατάλληλο ποτό ή συνδυασμό, με χαμόγελο και ζεστή διάθεση.

Τα βράδια, το μπαρ μεταμορφώνεται: το φως χαμηλώνει, η θάλασσα αποκτά βαθυγάλαζες αποχρώσεις, και η μουσική – πολλές φορές ροκ – κάνει την εμφάνισή της. Το Kenta Bar ξεκίνησε να λειτουργεί μόλις πριν 1 μήνα και φιλοδοξεί να φιλοξενεί συχνά live events με τοπικούς και όχι μόνο μουσικούς.

Συνδυάζοντας τοπία φυσικής ομορφιάς, γαστρονομικές επιλογές, χαλαρή ατμόσφαιρα και πολιτιστική δράση, το Kenta Seaside Bar έρχεται να προστεθεί στις νέες στάσεις που αξίζει να ανακαλύψει κανείς στο νότιο Ρέθυμνο.

Είτε αναζητάτε μια ποιοτική εναλλακτική έξοδο, είτε έναν προορισμό για χαλάρωση και έμπνευση, είτε απλώς μια κρύα μπύρα μετά από βουτιές στις παραλίες της περιοχής, το Kenta Bar σας περιμένει με θέα, χαρακτήρα και ψυχή.

Ο τρόπος για να φτάσετε μέσω google maps ΕΔΩ.

Μιχάλης Αεράκης: «Θέλω να πεθάνω χωρίς να χρωστάω τίποτα σε κανέναν»

Για τη μεγάλη αδυναμία που έχει στον εγγονό του μίλησε ο Μιχάλης Αεράκης, επισημαίνοντας ότι είναι «υπέρ του δέοντος» δοτικός απέναντί του, μια στάση που -όπως επισημαίνει- επιλέγει και γενικότερα στη ζωή του.

Αν και δεν εισέπραξε την τρυφερότητα από τους γονείς του, υπογραμμίζει, ο ίδιος δεν κάνει «εκπτώσεις» ούτε στα συναισθήματα ούτε στις πράξεις αγάπης.

«Αν δώσεις αγάπη, κάποια στιγμή θα λάβεις» σημειώνει, αλλά ακόμα κι αν αυτό δεν συμβεί είναι σπουδαίο να μην πράττει κάποιος με ιδιοτέλεια. «Το μυστικό της ζωής είναι η αγάπη» καταλήγει.

«Είμαι πάρα πολύ δοτικός. Από την πρώτη μέρα δείχνω το ποιος είμαι, τώρα αν ο άλλος θέλει αυτό να το εκμεταλλευτεί, τότε να πάει να κρυφτεί κάπου. Όταν ήμουν μικρός, ο πατέρας μου και η μάνα μου δεν ήξεραν οι κακόμοιροι τι πάει να πει τρυφερότητα. Όση λοιπόν τρυφερότητα δεν πήρα εξωτερική -γιατί εσωτερική μου έδειχναν- τόση προσφέρω στον εγγονό μου. Είμαι υπέρ του δέοντος δοτικός στον εγγονό μου στα συναισθήματα και στον τρόπο που επικοινωνούμε. Μου είπε ότι μετά τον παπά θέλει να κάνω τον ρόλο του Άγιου Βασίλη. Η ζωή είναι τόσο απλή που εμείς την περιπλέκουμε. Η αγάπη είναι το μυστικό της ζωής. Όταν δίνεις αγάπη, κάποια στιγμή θα την εισπράξεις. Και να μην την εισπράξεις, δεν πειράζει. Το θέμα είναι να μην κινείσαι με ιδιοτέλεια. Θέλω να πεθάνω χωρίς να χρωστάω τίποτα σε κανέναν!» είπε, μεταξύ άλλων, σε συνέντευξή του στο περιοδικό Λοιπόν.

«Η Δημοκρατία δεν έχει οξυγόνο»: Την Πέμπτη η εκδήλωση με Καρυστιανού – Ασλανίδη στο Στρατόπεδο Μαρκοπούλου για τα 51 χρόνια από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας

Με αφορμή την επέτειο των 51 χρόνων από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας στις 24 Ιουλίου, προγραμματίζεται στα Χανιά μια σημαντική εκδήλωση με τίτλο «Η Δημοκρατία δεν έχει οξυγόνο», η οποία φιλοδοξεί να αναδείξει τη σημασία της δημοκρατικής εγρήγορσης μέσα από λόγο, τέχνη και μνήμη.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στον συμβολικό χώρο του πρώην Στρατοπέδου Μαρκοπούλου, σε ένα περιβάλλον φορτισμένο ιστορικά και κοινωνικά, που τα τελευταία χρόνια έχει μετατραπεί σε πεδίο δημοκρατικών διεκδικήσεων.

Σημαντικοί ομιλητές, δυνατά μηνύματα

Το βήμα της εκδήλωσης θα φιλοξενήσει προσωπικότητες που συνδέονται άμεσα με κρίσιμα κοινωνικά ζητήματα, αναδεικνύοντας το ανθρώπινο κόστος των πολιτικών αποφάσεων και την ανάγκη διαφάνειας, δικαιοσύνης και συλλογικής δράσης.

Μεταξύ των ομιλητών περιλαμβάνονται:

  • Μαρία Καρυστινού, πρόεδρος του Συλλόγου Θυμάτων Τεμπών, η οποία θα αναφερθεί στην τραγωδία και στη μάχη για δικαίωση των οικογενειών,

  • Παύλος Ασλανίδης, μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου, που θα μοιραστεί προσωπικά βιώματα και τις συνεχείς διεκδικήσεις των πληγέντων,

  • Μαρία Γκαρσία, δικηγόρος, η οποία θα τοποθετηθεί νομικά επί των θεμάτων λογοδοσίας και θεσμικής κάλυψης,

  • Βασίλης Κοκοτσάκης, πραγματογνώμονας με ειδίκευση στα τεχνικά ζητήματα των σιδηροδρομικών δυστυχημάτων,

  • Μηνάς Σαματάς, καθηγητής Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Ρεθύμνου, που θα αναλύσει τη σχέση κράτους, θεσμών και κοινωνίας πολιτών σε περιόδους κρίσης.

Συναυλία του Βασίλη Σκουλά – 65 χρόνια μουσικής διαδρομής

Η εκδήλωση θα κορυφωθεί με μια δωρεάν συναυλία του Βασίλη Σκουλά, ενός από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της παραδοσιακής και έντεχνης μουσικής της Κρήτης και της Ελλάδας. Η συναυλία αποτελεί φόρο τιμής στα 65 χρόνια μουσικής του πορείας, αλλά και ευκαιρία συλλογικής ανάτασης.

Ο Σκουλάς, με τη βαθιά φωνή και τον λόγο του που διαπερνά τα χρόνια, έχει αποδείξει ότι η τέχνη μπορεί να μετατραπεί σε πράξη αντίστασης, μνήμης και ελπίδας.

Κατήγγειλε την πρώην του ότι τον παρακολουθούσε, είχε ζητήσει και panic button!

Επιθυμούσε διακαώς κι επίμονα επανασύνδεση με τον πρώην σύζυγό της, όμως, εκείνος είχε προχωρήσει στη ζωή του μετά τον χωρισμό τους.

Πριν από μερικά 24ωρα, η 44χρονη γυναίκα από το Ηράκλειο εντοπίστηκε να παρακολουθεί τον 47χρονο πρώην της με την 27χρονη σύντροφό του έξω από το σπίτι τους. Ο άνδρας την κατήγγειλε στην Αστυνομία με αποτέλεσμα τη σύλληψή της.

Μάλιστα, ο 47χρονος κατά το παρελθόν, είχε ζητήσει και panic button προσφεύγοντας στην Αστυνομία καθώς, όπως φαίνεται, τα ενδοοικογενειακά περιστατικά είχαν ιστορία…

cretalive.gr

Κρήτη: “Η κτηνοτροφία πλήττεται ξανά”, λένε οι κτηνοτρόφοι – Οργή από την κατάσχεση των προβάτων

Δικαιολογημένες οι αντιδράσεις των κτηνοτρόφων μετά το περιστατικό με την κατάσχεση προβάτων που βοσκούσαν σε ορεινό όγκο στον Ψηλορείτη. Η κίνηση αυτή της Αστυνομίας εξόργισε τον κτηνοτροφικό κόσμο καθώς όπως υποστηρίζουν πρόκειται για μια στοχευμένη ενέργεια των αρχών.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε στο Ράδιο Κρήτη 101,5 ο πρόεδρος των κτηνοτρόφων Ηρακλείου, Λευτέρης Τριανταφυλλάκης, 200 αστυνομικοί απομάκρυναν 250 πρόβατα -με τον κ. Τριανταφυλλάκη να κάνει λόγο για 300 συνολικά ζώα- από ένα υψόμετρο 1.600 μέτρων, περιοχή στην οποία δεν υπήρχαν καλλιέργειες, ώστε να τεθεί το ζήτημα της παράνομης βόσκησης.

Οι αρχές επικαλέστηκαν τον νόμο της αδεσποτίας γι’αυτο τον λόγο κιόλας κατάσχεσαν το κοπάδι. Σημειώνεται ότι οι ιδιοκτήτες των προβάτων άφησαν ελεύθερα τα ζώα τους σε δηλωμένα βοσκοτόπια. Παράλληλα, τονίζεται πως κανένας κτηνοτρόφος δεν επιτηρεί όλη την ώρα το κοπάδι του, καθώς κάτι τέτοιο είναι αδύνατο, ενώ από την άλλη και τα ζώα δεν ξεφεύγουν από τον οριοθετημένο χώρο τους.

Οι αντιδράσεις των κτηνοτρόφων επικεντρώνονται κυρίως στο γεγονός ότι η αστυνομία πρωτού προχωρήσει στην κατάσχεση των προβάτων, έλεγξε την περιοχή στην οποία βοσκούσαν τα ζώα. Σύμφωνα με την Θεονύμφη Μπέρκη, δικηγόρος του Συλλόγου και Παθούντων, δήλωσε πως οι αρχές ναι μεν πραγματοποίησαν τον έλεγχο αλλά όχι στο σημείο στο οποίο βρίσκοταν τα πρόβατα που αποτελεί κτηνοτροφική ζώνη.

Η ενέργεια αυτή έβαλε τους πάντες σε υποψίες γι’ αυτό και από την πρώτη στιγμή έγινε λόγος για στοχευμένη ενέργεια. Τα πρόβατα απομακρύνθηκαν από  τα Βορίζια, στους νότιους πρόποδες του Ψηλορείτη, με τον ισχυρισμό ότι ήταν αδέσποτα.

Η Θεονύμφη Μπέρκη έθιξε στον αέρα της εκπομπής του Μανώλη Αργυράκη και το θέμα της κακοποίησης των προβάτων, τα οποία αναγκάστηκαν να περπατήσουν μια μεγάλη απόσταση ώστε να φτάσουν στα φορτηγά του Δήμου Αμαρίου για να μεταφερθούν στην περιοχή της Λοχριάς. Τα φορτηγά δεν πληρούσαν τις κατάλληλες προδιαγραφές για την μετακίνηση τους, καθώς δεν υπήρχε στέγαστρο επομένως τα ζώα βρέθηκαν εκτεθειμένα στον ήλιο, με ορισμένα από αυτά κιόλας  να κυοφορούν.

Το ζήτημα έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις καθώς για ακόμα μία φορά η κτηνοτροφία πλήττεται ξανά!

Μενδώνη στη Βουλή: Προστατεύεται απολύτως το μνημείο Παπούρα

«Δεν καταστρέφουμε αρχαιότητες, τις εντάσσουμε μέσα σε κοινωφελείς σύγχρονες υποδομές» τόνισε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη απαντώντας σχετικά με το ιστορικό μνημείο του λόφου Παπούρα σε δύο Επίκαιρες Ερωτήσεις των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Χάρη Μαμουλάκη και του ΚΚΕ Μανώλη Συντυχάκη.

Η υπουργός, υπογράμμισε ότι «δεν θα διαλυθούν αρχαιότητες, ούτε θα αποσπαστούν. Απόσπαση δεν υπήρξε ποτέ και δεν υπάρχει στον ορίζοντα» Ξεκαθάρισε πως με όσα αποφασίστηκαν «προστατεύεται απολύτως το μνημείο με τη λογική της ολοκληρωμένης προστασίας μέσα από μια εργώδη προσπάθεια που έγινε από το Υπουργείο Πολιτισμού, τις υπηρεσίες της Πολιτικής Αεροπορίας και από το Υπουργείο Υποδομών».

Σχετικά με το εάν η τοποθέτηση του ραντάρ στον λόφο για τις ανάγκες του αεροδρομίου του Καστελίου θα εμποδίσει την επισκεψιμότητα στο μνημείο, η κυρία Μενδώνη ανέφερε ότι «οι ειδικοί επιστήμονες της ΥΠΑ, έχουν κάνει ειδική μελέτη όπου αναφέρουν ότι το μνημείο μπορεί να είναι επισκέψιμο».

Η υπουργός, πρόσθεσε πως «ζητήθηκαν και διερευνήθηκαν πολλές εναλλακτικές λύσεις για την τοποθέτηση των ραδιοβοηθημάτων. Εξετάστηκαν διακόσιες εναλλακτικές θέσεις από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και από διεθνή αναγνωρισμένο μελετητή. Η συγγενέστερη θέση, του λόφου 26 άφηνε κενό επιτήρησης των αεροσκαφών είκοσι τεσσάρων δευτερολέπτων.

λοφος παπουρα

Η υπουργός αναφέρθηκε στην θετική γνωμοδότησή του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβούλιου, σημειώνοντας ότι τα μέλη του ΚΑΣ είναι δεκαεπτά εξέχοντες επιστήμονες, μέλη των πανεπιστημιακών μας ιδρυμάτων και της Ακαδημίας Αθηνών και είναι αφελές τουλάχιστον να πιστεύει κανείς ότι οι προσωπικότητες αυτές σύρονται άκριτα πίσω από την κυβερνητική βούληση. Το ΚΑΣ, είπε, γνωμοδότησε υπέρ της έγκρισης της προμελέτης που τους έγινε και τους παρουσιάστηκε με 14 θετικές ψήφους έναντι μιας αρνητικής θέτοντας έντεκα όρους για τη σύνταξη εξειδικευμένων μελετών για την προστασία του μνημείου, για τη λειτουργία του ως επισκέψιμου χώρου.

Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο εκφέρει εμπεριστατωμένη επιστημονική γνώμη, λειτουργώντας πάντοτε στο πλαίσιο των διατάξεων της ισχύουσας νομοθεσίας, με γνώμονα την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και είναι ακριβώς περιβεβλημένο με ισχυρές θεσμικές εγγυήσεις αυτονομίας και ανεξαρτησίας. Το Υπουργείο Πολιτισμού, οι υπηρεσίες του, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, δυνάμει των διατάξεων του 4858, όφειλε να λάβει υπόψη του την ανάγκη της ολοκληρωμένης προστασίας του μνημείου, συγχρόνως με την ασφάλεια των πτήσεων και την προστασία κατά τα διεθνή και ευρωπαϊκά πρότυπα αεροναυτιλίας επισκεπτών και εργαζομένων. Το ΚΑΣ κατέληξε και γνωμοδότησε λαμβάνοντας υπόψη όλα αυτά τα δεδομένα. Χωρίς καμία έκπτωση και όλα είναι εφικτά με τη μεταφορά των ραδιοβοηθημάτων σε άλλο σημείο του λόφου, μια μεταφορά με την οποία θα αναδειχθεί το μνημείο.

Η κυρία Μενδώνη μεταξύ άλλων επισήμανε ότι οι νέες μελέτες που απαιτήθηκαν « δεν χρηματοδοτήθηκαν από το Υπουργείο Πολιτισμού καθώς ο αρχαιολογικός νόμος προβλέπει πως οι μελέτες των έργων αυτών χρηματοδοτούνται όχι από το Υπουργείο Πολιτισμού αλλά βαραίνουν τους αναδόχους και τους κυρίους του έργου.

Στις αναφορές ότι η Εφορία Αρχαιοτήτων Ηρακλείου διαφωνεί, η κυρία Μενδώνη ανέφερε ότι εάν ο νομοθέτης ήθελε να ακούγεται μόνο η άποψη της οποιαδήποτε τοπικής Εφορίας Αρχαιοτήτων , δεν θα είχε ούτε τους εισηγητές, που είναι οι αρμόδιες διευθύνσεις, ούτε το ΚΑΣ. Η εισήγηση έγινε από τη Διεύθυνση Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Αναστήλωσης Αρχαίων Μνημείων. Εάν δεν υπήρχε εισήγηση ο Νομικός Σύμβουλος του Κράτους που είναι παρών στο ΚΑΣ δεν θα επέτρεπε να προχωρήσει το θέμα. Η δε Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηρακλείου μετείχε σε όλες τις συσκέψεις οι οποίες έγιναν με το Υπουργείο Υποδομών, με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, με τους ιδιώτες αναδόχους του έργου. Μετείχε πάντοτε! Επομένως, είχε πλήρη εικόνα και είχε στη διάθεσή της προφανώς το σύνολο των μελετών για να μπορέσει να συντάξει το δεκασέλιδο υπόμνημα το οποίο κατέθεσε.

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Χάρης Μαμουλάκης από την δική του πλευρά υπογράμμισε πως εδώ κατά την άποψή μας από πολιτικής απόψεως συντελείται ένα έγκλημα καθώς δεν μιλάμε για μια φρυκτωρία αλλά για κάτι πολύ πιο σημαντικό που έχει συγκλονίσει την παγκόσμια κοινότητα των αρχαιολόγων. Η γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, είπε, εκθέτει ανεπανόρθωτα την Κυβέρνηση. Τέτοιες αποφάσεις το ΚΑΣ δεν θα έπαιρνε ποτέ επί ΣΥΡΙΖΑ. Ο βουλευτής υποστήριξε ότι υπάρχουν ακόμα και τώρα εναλλακτικές για να προστατευτεί το μνημείο. Χαρακτήρισε επίπλαστη την τεκμηρίωση ότι με τις διαφοροποιήσεις και τα έργα που θα υπάρξουν θα διατηρηθεί ακέραιο το μνημείο, διότι αυτή η ογκοπλασία, το ύψος των ραντάρ, ο όγκος που κατέχουν, η ταπείνωση του λόφου περιμετρικά θα αλλοιώσει δραματικά το μνημείο.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Μανώλης Συνταχάκης ανέφερε πως «είναι φανερό ότι θα καταδικάσει το μνημείο σε αφάνεια και ερήμωση, ενδεχομένως και σε μερική καταστροφή, αντί της ανάδειξης και της επισκεψιμότητάς του στον βωμό των συμφερόντων και των κερδών των μονοπωλιακών ομίλων. Συνιστά εμπαιγμό του λαού και προσπάθεια καλλιέργειας εφησυχασμού το γεγονός ότι το Υπουργείο Πολιτισμού με δελτίο τύπου τον Ιούνιο του 2024 δήλωνε ότι υπήρχε απαίτηση για αναζήτηση άλλης κατάλληλης θέσης για την τοποθέτηση του ραντάρ και την εκπόνηση νέας μελέτης για τη θέση του. Μια θέση που στην πορεία την αναιρέσατε. Αμφισβήτησε τα περί διασφάλισης της επισκεψιμότητας του Μνημείου που υποστηρίζει το Υπουργείο λέγοντας πως η κυκλοφορία ανθρώπων περιμετρικά τέτοιων συστημάτων απαγορεύεται γενικά σε μια ορισμένη ακτίνα. Υποστήριξε ότι τα μέλη του ΚΑΣ διορίζονται από την κυβέρνηση άρα δεν είναι ένα ανεξάρτητο όργανο. Ανέφερε ότι δεν υποβλήθηκε καμία κανονική μελέτη αλλά μία σύντομη τεχνική έκθεση που βαφτίζεται ως προμελέτη, Αυτό που εμφανίστηκε στο ΚΑΣ είπε ο βουλευτής ήταν αυτό που συνέταξε το αγγλικό μελετητικό γραφείο αρχιτεκτονικής τοπίου Greenways με τίτλο «Προκαταρκτική σε επίπεδο προμελέτης/Φάση Α – Σχεδιασμός περιβάλλοντος χώρου λόφου Παπούρα» και χρηματοδοτήθηκε από την ΤΕΡΝΑ και όχι από το Υπουργείο. Ανέφερε ότι με την επιλογή αυτή διαφωνούν το Δημοτικό Συμβούλιο Μινώα Πεδιάδας που έχει προσφύγει δικαστικά, ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ανατολικής Κρήτης, οι ξεναγοί της Κρήτης και της Σαντορίνης, ο σύλλογος των μεταπτυχιακών φοιτητών και υποψηφίων διδακτόρων του Τμήματος Αρχαιολογίας του ΑΠΘ, η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηρακλείου, η Επιτροπή Πολιτών για την Προστασία του λόφου της Παπούρας, ο Πολιτιστικός Σύλλογος Πεδιαδιτών Αθήνας και σύσσωμη η τοπική κοινωνία της περιοχής.

 

Δήμος Ηρακλείου: Παραιτήθηκε ο Αντιδήμαρχος με φόντο τον ιδιώτη στην καθαριότητα

Την παραίτησή του από τη θέση του Αντιδημάρχου Νέας Γενιάς υπέβαλε ο Γιώργος Βλαχάκης, με επιστολή που απέστειλε στον Δήμαρχο Ηρακλείου και τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου.

Ο Γιώργος Βλαχάκης που εκτός των άλλων αποχώρησε και από την πλειοψηφούσα παράταξη του Αλέξη Καλοκαιρινού, εξέφρασε τη ριζική του διαφωνία με την πολιτική επιλογή της Δημοτικής Αρχής να μπει ιδιώτης στην καθαριότητα.

Στην επιστολή παραίτησής του αναφέρει τα εξής:

Σε μια εποχή που η ελληνική κοινωνία δοκιμάζεται σκληρά – με τους πολίτες να ασφυκτιούν οικονομικά, να φορολογούνται υπέρμετρα και να παλεύουν καθημερινά για την αξιοπρέπειά τους – οι επιλογές της Δημοτικής Αρχής οφείλουν να είναι απόλυτα μετρημένες, δίκαιες και κοινωνικά ωφέλιμες.

Με τη δημιουργία νέου ΚΑ εξόδων 20-6117.018 Υπηρεσίας απομάκρυνσης ογκωδών και πράσινων αποβλήτων και συλλογής ανακυκλώσιμων υλικών Δήμου Ηρακλείου και συλλογής σύμμεικτων αποβλήτων και Οδοκαθαρισμού της 1ης Δημοτικής Κοινότητας Δήμου Ηρακλείου [Πρόσκληση Δημοτικού Συμβουλίου 17-7-2025/82262] που καλούμαστε σήμερα να ψηφίσουμε ουσιαστικά αναπαράγεται ένας φαύλος κύκλος απαξίωσης του δημόσιου τομέα, ο οποίος εναρμονίζεται πλήρως με τη διαχρονική, ανεύθυνη πολιτική εκχώρησης βασικών δημόσιων λειτουργιών σε ιδιώτες. Μια πολιτική που εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων και οδηγεί όχι απλώς στην υποβάθμιση του δημόσιου τομέα, αλλά στο σταδιακό ξεπούλημα της ίδιας της χώρας και της εκχώρησης όχι μόνο των υποδομών, των φυσικών πόρων αλλά και των βασικών λειτουργιών της σε ιδιωτικά συμφέροντα.

Πρόκειται για μεθοδική στρατηγική εκμαυλισμού συνειδήσεων και εμπέδωσης του ατομικισμού, στο όνομα μιας επίπλαστης ευημερίας και πρόσκαιρου πλουτισμού. Τα φαινόμενα που καταγράφονται σήμερα στον ΟΠΕΚΕΠΕ αποτελούν χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της νοοτροπίας. Τίποτα από όσα διαδραματίζονται δεν είναι αποκομμένο ή τυχαίο· αντιθέτως, εντάσσονται σε ένα ευρύτερο πλέγμα αποδόμησης του δημόσιου χαρακτήρα θεσμών και υπηρεσιών. Το ίδιο μοτίβο παρατηρείται στη Δημόσια Υγεία, στη Δημόσια Παιδεία και σε πλήθος άλλων τομέων που πλήττονται από την υποχρηματοδότηση, την απορρύθμιση και την αδιαφορία. Την ίδια στιγμή, χιλιάδες νέοι συνεχίζουν να εγκαταλείπουν τη χώρα, αδυνατώντας να διακρίνουν προοπτική, αξιοκρατία και στοιχειώδη κοινωνική δικαιοσύνη.

Με αυτά τα δεδομένα λοιπόν, αντί να ενισχύσουμε τις δημόσιες υπηρεσίες και να επενδύσουμε στην κοινωνική συνοχή και την αξιοπρέπεια των πολιτών, επιλέγουμε συνειδητά τη σταδιακή ιδιωτικοποίηση κρίσιμων τομέων, με σοβαρές επιπτώσεις τόσο στην ποιότητα ζωής όσο και στην ίδια τη θεσμική φυσιογνωμία του Δήμου Ηρακλείου. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση σταδιακά θα απωλέσει τον ολιστικό χαρακτήρα της προς όφελος της κοινωνίας και θα παραμείνει ένα «άδειο πουκάμισο» που δεν θα έχει κανένα ουσιαστικό ρόλο, πέρα του απλού διαχειριστή που θα καλείται να νομιμοποιεί την παρουσία του ιδιώτη.

Αυτό που επιχειρείται , από τον εισηγητή και συνάδελφο Αντιδήμαρχο, και παρουσιάζεται ως Μεταρρύθμιση στον Τομέα της καθαριότητας του 4ου μεγαλύτερου Δήμου της Χώρας, δεν είναι τίποτα άλλο από μια σταδιακή αποδόμηση που οδηγεί στον αργό θάνατο άλλης μιας δημόσιας Υπηρεσίας. Η πρόταση για ανάθεση μέρους της καθαριότητας του Δήμου Ηρακλείου σε ιδιώτη με κόστος 8.500.000 ευρώ ανά έτος προκαλεί εύλογους προβληματισμούς. Ας σκεφτεί κανείς ότι μιλάμε για 34.000.000 ευρώ για 4 χρόνια -και βλέπουμε-, ποσό αστρονομικό για τα οικονομικά δεδομένα του Ηρακλείου!

Βάσει της υφιστάμενης οικονομικής κατάστασης του Δήμου Ηρακλείου -με τον υφιστάμενο δανεισμό, τα σοβαρά προβλήματα βιωσιμότητας που αντιμετωπίζουν Δημοτικές Εταιρείες και με επιλογές που προκρίνουν την ανάθεση κρίσιμων λειτουργιών σε ιδιώτες αντί για την ουσιαστική ανασυγκρότηση των δημοτικών υπηρεσιών- η προτεινόμενη δαπάνη των 8.500.000 ευρώ ετησίως για την καθαριότητα δεν οδηγεί σε βιώσιμη διαχείριση, αλλά λειτουργεί ως λαιμητόμος για τη δημοσιονομική επιβίωση και την αυτοτέλεια του Δήμου. Πρόκειται για ιδιαίτερα υπέρογκη δαπάνη, που αφορά σε μέρος των υπηρεσιών στην επικράτεια του Δήμου.

Από την έστω και καθυστερημένη αποστολή [Παρασκευή 18 Ιουλίου 2025] μιας απλής σύνοψης της περιβόητης «Μεταρρύθμισης» υπό τον τίτλο: Σύμβαση: Υπηρεσίες συμβούλου υποστήριξης για τη βελτιοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών συλλογής και μεταφοράς ειδικών ρευμάτων ΔσΠ και καθαριότητας του Δήμου Ηρακλείου, γίνεται απολύτως αντιληπτό ότι ουδόλως πρόκειται περί Μεταρρύθμισης αλλά για απλή νομιμοποίηση της εισόδου του ιδιώτη.

Η σύνοψη παρουσιάζει πλήθος ελλείψεων στο σκέλος της οικονομικής ανάλυσης, καθώς εντέχνως αποφεύγεται η ανάλυση των δαπανών του προσωπικού, του εξοπλισμού αλλά και του ύψους των δημοτικών τελών που θα διαμορφωθούν (περιορίζεται μόνο στην σχηματική γραφιστική αποτύπωση ενός βέλους). Αυτό σημαίνει ότι ο σχεδιασμός του εισηγητή θα υλοποιηθεί τελικά σε βάρος των πολιτών, οι οποίοι καλούνται να επωμιστούν ένα επιπλέον βαρύ οικονομικό φορτίο χωρίς πραγματική κοινωνική ανταπόδοση. Με 8.500.000 ευρώ (πόσο δε μάλλον με τα 34.000.000 ευρώ) θα μπορούσε να ενισχυθεί η Δημοτική Υπηρεσία Καθαριότητας με μόνιμο προσωπικό, να αγοραστεί επιπλέον σύγχρονος εξοπλισμός. Πρέπει να στηριχθεί το δημόσιο σύστημα και όχι να λειτουργούμε σε βάρος του. Οφείλουμε να υπερασπιστούμε με συνέπεια τον δημόσιο χαρακτήρα της Υπηρεσίας Καθαριότητας, ως βασική αρχή κοινωνικής δικαιοσύνης, διαφάνειας και ισότιμης εξυπηρέτησης όλων των πολιτών.

Διαφωνώ και καταψηφίζω την προτεινόμενη αναμόρφωση, καθώς συνεπάγεται μια σειρά από σοβαρές οικονομικές και θεσμικές επιπτώσεις, που επιβαρύνουν δυσανάλογα τον Δήμο Ηρακλείου και τους δημότες, χωρίς ουσιαστικό όφελος.

Συγκεκριμένα:

1. Υπερβολικό κόστος σε σχέση με το έργο

Το ποσό των 8.500.000 ευρώ ανά έτος για μερική μόνο κάλυψη δημιουργεί εύλογα ερωτήματα για αναντιστοιχία κόστους-ωφέλειας.

2. Αποδυνάμωση του δημόσιου τομέα

Αντί να ενισχυθεί η δημοτική υπηρεσία καθαριότητας (π.χ. με μόνιμες προσλήψεις, εξοπλισμό), παρακάμπτεται και υποβαθμίζεται, αυξάνοντας την εξάρτηση από εργολάβους.

3. Δημιουργία εξάρτησης από ιδιώτες

Ο Δήμος ενδέχεται στο μέλλον να μην μπορεί να επανέλθει σε δημοτική καθαριότητα, εφόσον θα έχει αποδυναμώσει τις υποδομές του και δεν θα διαθέτει ούτε προσωπικό ούτε οχήματα.

4. Διαρκές και αυξανόμενο κόστος

Οι συμβάσεις με ιδιώτες τείνουν να αυξάνονται με τον χρόνο, με τροποποιήσεις ή νέες αναθέσεις. Η πρώτη σύμβαση (π.χ. 8.500.000 ευρώ) γίνεται βάσει για επόμενο “μοντέλο” λειτουργίας, οδηγώντας σε διαρκή εκτροπή προϋπολογισμού. Δεν θα υπάρχουν αναθεωρήσεις στην πορεία γιατί αντί να γίνεται προσπάθεια μείωσης των απορριμμάτων με στοχευμένες καμπάνιες, στην πραγματικότητα θα εξυπηρετείται η αύξηση των απορριμμάτων και η περαιτέρω επιβάρυνση του Δήμου Ηρακλείου. Το όφελος του ιδιώτη δεν θα συνδέεται με την αύξηση των τόνων των απορριμμάτων;

5. Επιβάρυνση των δημοτών

Μακροπρόθεσμα, η αύξηση κόστους οδηγεί σε αύξηση τελών καθαριότητας, επιβαρύνοντας τους δημότες χωρίς ανάλογη βελτίωση της παρεχόμενης υπηρεσίας.

Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω και με πλήρη επίγνωση της θεσμικής μου ευθύνης, υποβάλλω την παραίτησή μου από τη θέση του Αντιδημάρχου Νέας Γενιάς του Δήμου Ηρακλείου. Παράλληλα, αποχωρώ από τη Δημοτική Παράταξη «Δικαίωμα στην πόλη» με την οποία εξελέγην και δηλώνω την ανεξαρτητοποίησή μου από τη σημερινή Δημοτική Αρχή.

 

“IT’S THE END OF THE AMUSEMENT PHASE” της Χαράς Κότσαλη σήμερα στο Dance Days Festival

Η δεύτερη μέρα του 15ου Dance Days Chania φέρνει στη σκηνή ένα από τα πιο προσωπικά και πολιτικά έργα του φετινού προγράμματος. Σας προσκαλούμε στη νέα δημιουργία της Χαράς Κότσαλη:

Παράσταση

Χαρά Κότσαλη, «IT’S THE END OF THE AMUSEMENT PHASE» (Ελλάδα)

22 Ιουλίου | 21:30 | Θέατρο Μίκης Θεοδωράκης

Εισιτήρια: https://www.ticketservices.gr/event/ddc-25-chara-kotsali/?lang=el

Σε έναν μαραθώνιο χορού που διατρέχει το ιστορικό συνεχές, τρεις γυναίκες παλινδρομούν ανάμεσα στην προσωπική και τη συλλογική ιστορία.

Με επίκεντρο το σώμα που χορεύει και με υλικό τον ήχο και την ποίηση, το έργο αναμετριέται με την έννοια της προόδου ως του πιο εξαντλητικού γραμμικού αφηγήματος. Στον απόηχο μιας τεχνολογικής και κοινωνικής επανάστασης που τελικά δεν συνέβη, το “ΙT’S THE END OF THE AMUSEMENT PHASE” επιχειρεί να μιλήσει για τη συναισθηματική ιστορία του παρόντος.

Τρεις χορεύτριες συνδιαλέγονται επί σκηνής με το παρελθόν που απλώνεται μπροστά μας και το μέλλον που έχουμε αφήσει πίσω μας. Επιδίδονται σε έναν χορό που εξαντλεί τους συναισθηματικούς και σωματικούς τους πόρους. Είναι μια χορογραφία για την αμφίθυμη σχέση του ατομικού και συλλογικού σώματος με την Ιστορία, για τον δεσμό προόδου και καταστροφής, για χορούς διασκέδασης, απόλαυσης και προπαγάνδας.

Χορογραφικό σημείωμα

Μεταδίδοντας από έναν τόπο στον Νότο που δεν έστειλε ποτέ πύραυλο στο Διάστημα και γέρασε με αργό ίντερνετ, επιθυμώ να συνθέσω ένα

άναρχο κινητικό και ηχητικό χρονολόγιο για το συλλογικό συναίσθημα που δημιούργησε η εκτόξευση προς το Διάστημα και η ταυτόχρονη βουτιά στον κυβερνοχώρο για τα σώματα που αιωρούνται σαν διαστημικά συντρίμμια, για το θέαμα ως το πιο ανθεκτικό φετίχ.

Αντλώ έμπνευση από τη διαλεκτική σχέση συνέχειας και ασυνέχειας στο πώς αναπαρίσταται, συζητιέται και βιώνεται η Ιστορία. Πειραματίζομαι με φόρμες γραμμικής ροής (το κινηματογραφικό μονοπλάνο, το μουσικό ισοκράτημα, το χρονολόγιο) και με φόρμες ασυνέχειας (το collage, το mashup, το medley).

Το “ΙT’S THE END OF THE AMUSEMENT PHASE” δεν είναι μία ακόμα εσχατολογία προς χρήση, δεν είναι μία ακόμα έκφραση νοσταλγίας για ένα εξωτικοποιημένο παρελθόν, αλλά η αποδοχή ότι το πείραμα ευτυχώς απέτυχε. Δεν έχει έρθει ακόμα το τέλος του κόσμου και σίγουρα ούτε το τέλος της Ιστορίας. Η ποιητική του ιλίγγου αναδύεται ως η πιο τρυφερή χειρονομία την ώρα της πτώσης.

Ιδέα, Χορογραφία, Κείμενο: Χαρά Κότσαλη

Ερμηνεία & Συνδημιουργία Υλικού: Σοφία Πουχτού, Χριστίνα Σκουτέλα, Χαρά Κότσαλη

Βοηθός Χορογράφου: Βάσια Ζόρμπαλη

Β΄ Βοηθός Χορογράφου: Clara Aguilar

Σχεδιασμός Ήχου & Μουσική: Άννα Μαρία Ράμμου, Χαρά Κότσαλη

Σκηνικά & Κοστούμια: Περικλής Πραβήτας

Σχεδιασμός Φωτισμών: Ελίζα Αλεξανδροπούλου

Σύμβουλος Δραματουργίας: Δήμητρα Μητροπούλου

Εξωτερικό μάτι: Κωνσταντίνα Γεωργέλου

Οργάνωση & Εκτέλεση Παραγωγής: TooFarEast & Χαρά Κότσαλη

Η έρευνα για το έργο υποστηρίχθηκε από το Onassis AiR και το Réseau Grand Luxe. Ιδιαίτερες ευχαριστίες στα TROIS C-L Luxembourg (Λουξεμβούργο), CAMPUS Paulo Cunha e Silva (Πόρτο), Grand Studio (Βρυξέλλες) και L’Abri (Γενεύη) για την καλλιτεχνική φιλοξενία.

Η παρουσίαση της παράστασης υποστηρίχθηκε από το Touring Program της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση

TRAILER:

 

Τιμές εισιτηρίων: 13€ κανονικό – 10€ φοιτητικό, ανεργίας, πολυτέκνων

–Κατόπιν έναρξης των παραστάσεων, οι θεατές δε θα επιτρέπεται να εισέρχονται στον χώρο των καθήμενων. Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την κατανόηση και τη συνεργασία σας!

Το deal της Πειραιώς με τις τσέπες μας – Δήλωση Χάρη Μαμουλάκη για το νέο κόλπο με τις χρεώσεις στα ATM

Με αφορμή το νέο κόλπο με τις χρεώσεις στα ATM, ο Τομεάρχης Οικονομικών & Ανάπτυξης της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης προχώρησε στην ακόλουθη δήλωση:

«Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, μέσω του κ. Πιερρακάκη, επιχειρεί να παρουσιάσει ως «ελάφρυνση» μια ρύθμιση που ανοίγει τον δρόμο για ακόμα μεγαλύτερη επιβάρυνση των πολιτών στις τραπεζικές συναλλαγές. Τι πραγματικά συμβαίνει;

Ο κ. Πιερρακάκης δήθεν «μηδενίζει» τις χρεώσεις στα ΑΤΜ, μόνο για όσα βρίσκονται μέσα στα καταστήματα των τραπεζών. Δηλαδή, όπως ακριβώς ίσχυε και πριν. Όμως, ταυτόχρονα, η πραγματικότητα που οι πολίτες ήδη βιώνουν – και εμείς αναδείξαμε – είναι ότι οι ίδιες οι τράπεζες, όπως η Πειραιώς, ξεφορτώνονται τα ΑΤΜ που βρίσκονται εκτός καταστημάτων, τα πουλάνε σε τρίτες εταιρίες, και στη συνέχεια οι πολίτες πληρώνουν 1,5 ευρώ ανά ανάληψη, ακόμη και για 20 ευρώ!

Κι όλα αυτά, με την έγκριση ή την ανοχή της κυβέρνησης, η οποία παριστάνει ότι δεν καταλαβαίνει.

Το σύστημα ΔΙΑΣ μπορεί πράγματι να παραμένει δωρεάν, αλλά η διαθεσιμότητα των δωρεάν ΑΤΜ θα μειώνεται διαρκώς, όσο οι τράπεζες τα ξεπουλάνε. Το αποτέλεσμα; Ο πολίτης θα πληρώνει από εκεί που δεν πλήρωνε. Από 0 ευρώ ή 0,75 ευρώ, φτάνουμε στα 1,5 ευρώ ανά συναλλαγή, για να κερδίζουν οι “συνεργαζόμενες” εταιρείες.

Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία είναι ξεκάθαρη:

Μηδενικές χρεώσεις για όλους τους μικροκαταθέτες και τους ευάλωτους πολίτες, καθολική πρόσβαση σε δωρεάν υπηρεσίες ανάληψης και κατάθεσης, ενίσχυση της τραπεζικής παρουσίας με ΑΤΜ σε όλη την επικράτεια.

Η κοροϊδία της κυβέρνησης και των τραπεζών δεν θα περάσει. Το τραπεζικό σύστημα δεν είναι ιδιοκτησία των funds και των golden boys. Οφείλει να υπηρετεί τους πολίτες, όχι να τους “χρεώνει” τη μέρα και τη νύχτα.».