15.8 C
Chania
Tuesday, December 9, 2025

ΒΟΑΚ: Νέα παράταση για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο

Ημερομηνία:

Δεύτερη παράταση έχουμε στην ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ, δηλαδή από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο. Με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η ημερομηνία άλλαξε από τις 20 Απριλίου στις 8 Μαϊου καθώς, όπως αναφέρει το σκεπτικό της απόφασης, ζητήθηκε 15νθήμερη  παράταση από τρία σχήματα ενώ αναφέρεται πως παρίσταται ανάγκη παράτασης για να επιτευχθεί μεγαλύτερος ανταγωνισμός προς όφελος του Δημοσίου.

Αρχικά, όπως αναφέρει το ypodomes.com ως ημέρα υποβολής προσφορών ήταν η 31η Μαρτίου. Το έργο έχει κόστος που εκτιμάται πως αγγίζει τα 1,5 δισ. ευρώ. Χρηματοδότηση θα τραβήξει από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και το Ταμείο Ανάκαμψης όσον αφορά τη Δημόσια συμμετοχή. Να θυμίσουμε πως η Α`φάση ξεκίνησε στις 18.10.18 με τα εξής σχήματα: 1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, 2.ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, 3.ΑΒΑΞ, 4.VINCI, 5.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL. Το 2022 οριστικοποιήθηκε πως όλα τα σχήματα πέρασαν στην Β`φάση ενώ οριστικοποιήθηκε και η χάραξη ενώ στις αρχές του έτους δόθηκε η πρώτη επίσημη ημερομηνία υποβολής προσφορών.

Το βασικό τμήμα

Οι προσφορές για το τμήμα των 157,5 χιλιομέτρων θα καθορίσουν και ποιος θα αναλάβει το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ, εκείνο που έχει και την μεγαλύτερη καθημερινή ροή οχημάτων. Υπενθυμίζεται πως σε αυτό το τμήμα περιλαμβάνεται και ως προαίρεση το τμήμα Χανιά-Κίσσαμος.

Θα πρέπει να θυμίσουμε πως η κατασκευή του ΒΟΑΚ έχει χωριστεί σε τρια διακριτά μέρη: το πρώτο είναι η τμήμα της παραχώρησης μεταξύ Χανίων και Χερσονήσου, το δεύτερο είναι η ΣΔΙΤ για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη και το τρίτο είναι το δημόσιο έργο στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος.

Από τα τρία τμήματα, τον περασμένο Σεπτέμβριο υπεγράφη η σύμβαση για το ανατολικό τμήμα, από την Νεάπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Ανάδοχος εταιρεία είναι η ΑΚΤΩΡ στο έργο των 186 εκατ. ευρώ. Εκτίμηση πηγών κοντά στους διαγωνισμούς είναι πως το 2023 σταδιακά θα υπογραφούν και θα ξεκινήσουν και τα δύο πρώτα τμήματα που αποτελούν και τον κορμό του ΒΟΑΚ.

Τα έργα λόγω της χρηματοδότησης του Ταμείου Ανάκαμψης, έχουν ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα και η ολοκλήρωση του θα πρέπει να έχει συμβεί μέχρι το τέλος του 2025. Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, στο τέλος του 2025 θα ολοκληρωθεί το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, περίπου το 2027 το Χερσόνησος-Νεάπολη και το 2028 το βασικό τμήμα Χανιά-Χερσόνησος.

Το 2023 το μεσαίο τμήμα

Ο δεύτερος διαγωνισμός, για το μεσαίο τμήμα από τη Χερσόνησο μέχρι την Νεάπολη, είναι σε τελικό στάδιο και αναμένονται οι υπογραφές. Αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις οι υπογραφές για την σύμβαση Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα θα υπογραφεί το αμέσως επόμενο διάστημα.

Το έργο μήκους 22,4 χλμ θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και το Ταμείο Ανάκαμψης. Το σχήμα που αναλαμβάνει το έργο αποτελείται από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Το κόστος του έργου φτάνει τα 300 εκατ. ευρώ.

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εκρηκτικό το κλίμα στη Βουλή για το αγροτικό

Εκρηκτικό παραμένει το κλίμα στη Βουλή για το αγροτικό με φόντο...

Παρέμβαση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για τις κινητοποιήσεις των αγροτών στην Κρήτη!

Παραγγελία στους εισαγγελείς της χώρας απέστειλε ο Εισαγγελέας του Αρείου...

Αύξηση πληθωρισμού τον Νοέμβριο, «φωτιά» ενοίκιο, καφές, κρέας

Όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία, μια σειρά από...