26.6 C
Chania
Κυριακή, 28 Ιουνίου, 2026

Ο Ζελένσκι δηλώνει ότι θα «παγώσει» τη γραμμή του μετώπου του πολέμου στην Ουκρανία, αλλά αυτό δεν θα τερματίσει τον πόλεμο

Ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι (Volodymyr Zelensky) δήλωσε ότι μπορεί να «παγώσει» τις γραμμές του μετώπου στο πεδίο της μάχης όπως αυτές υφίστανται εν μέσω των εχθροπραξιών μεταξύ των ουκρανικών και των ρωσικών δυνάμεων, καθώς εξήγησε πώς μπορεί να μοιάζει μια κατάπαυση του πυρός.

Όταν ρωτήθηκε αν θα ήθελε οι γραμμές να «παγώσουν» εκεί που βρίσκονται αυτή τη στιγμή, εάν συμφωνηθεί μια κατάπαυση του πυρός αύριο, ο Ζελένσκι είπε: «Ναι. Είναι ο γρηγορότερος τρόπος», δήλωσε χθες σε συνέντευξή του στο Sky News.

«[Αλλά] Θέλουμε να σταματήσουμε τον πόλεμο με τέτοιο τρόπο ώστε ο πόλεμος να μην επιστρέψει.

Δεν είναι η ιδέα απλώς να παγώσει, αλλά ο γρηγορότερος τρόπος είναι να παγώσει και να μεταφερθεί σε ένα διπλωματικό πλαίσιο», δήλωσε ο Ζελένσκι, εξηγώντας ότι το πάγωμα από μόνο του δεν θα βοηθήσει.

Ο πρόεδρος της εμπόλεμης χώρας αρνήθηκε ότι αυτό δεν θα συνεπαγόταν την παράδοση στη Ρωσία αυτού που θέλει αυτή τη στιγμή.

«Όχι, δεν είναι απλώς για να δώσουμε. Το να παραμείνουμε εκεί που είμαστε σημαίνει να δώσουμε στον λαό της Ουκρανίας περισσότερες δυνατότητες να σώσει τα παιδιά του και στους στρατιώτες να επιστρέψουν. Πιστεύω ότι αυτό είναι σημαντικό για εμάς», είπε.

Ευρωπαίοι ηγέτες έτοιμοι να υποστηρίξουν συνομιλίες για κατάπαυση του πυρός μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας

Οι ηγέτες της Βρετανίας, της Γερμανίας και της Γαλλίας δήλωσαν ότι υποστηρίζουν μια πρόταση για συνομιλίες μεταξύ του Ουκρανού προέδρου Βολοντίμιρ Ζελένσκι και του Ρώσου προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν (Vladimir Putin) με σκοπό την επίτευξη κατάπαυσης του πυρός, και ότι η Ευρώπη θα διαδραματίσει κάποιο ρόλο.

Σε κοινή τους δήλωση, ο Βρετανός πρωθυπουργός Κιρ Στάρμερ (Keir Starmer), ο Γερμανός καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς (Friedrich Merz) και ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν (Emmanuel Macron) εξήραν την έκκληση του Ζελένσκι για τερματισμό του πολέμου και την πρόταση για άμεσο διάλογο μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας, με την ενεργή συμμετοχή των ΗΠΑ και της Ευρώπης.

Οι τρεις ηγέτες, οι οποίοι ηγούνται μιας άτυπης συμμαχίας ασφαλείας που ονομάζεται E3 και αποτελεί μία από τις κύριες πηγές διεθνούς υποστήριξης της Ουκρανίας, συναντήθηκαν την Κυριακή με τον Ζελένσκι στην Ντάουνινγκ Στριτ (Downing Street).

«Οι ηγέτες εξήραν την έκκληση του Προέδρου Ζελένσκι για τερματισμό του πολέμου, κατόπιν διαπραγματεύσεων με διπλωματικά μέσα, όπως ορίζεται στην επιστολή του προς τον πρόεδρο», ανέφερε η κοινή δήλωση της Κυριακής.

Ο Ζελένσκι ανέφερε σε ανάρτησή του στο X ότι είπε επίσης στον σερ Κιρ ότι η Ουκρανία χρειάζεται περισσότερους πυραύλους για τα συστήματα αεράμυνας, μόλις λίγες ημέρες αφότου δημοσίευσε μια ανοιχτή επιστολή προς τον Πούτιν προτείνοντας συνομιλίες πρόσωπο με πρόσωπο για τον τερματισμό του πολέμου, ο οποίος διανύει πλέον το πέμπτο έτος του.

Η πρόταση του Ζελένσκι απορρίφθηκε από τον Ρώσο πρόεδρο.

Στάρμερ, Μερτς και Μακρόν θέτουν πέντε προϋποθέσεις στον Πούτιν για τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία

Ο Βρετανός πρωθυπουργός Κιρ Στάρμερ, ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν και ο Γερμανός καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς έθεσαν την Κυριακή πέντε προϋποθέσεις που πρέπει να εκπληρώσει η Ρωσία σε οποιαδήποτε ειρηνευτική συμφωνία.

Αυτές είναι: η Ρωσία πρέπει να συμφωνήσει σε μια άμεση και πλήρη κατάπαυση του πυρός, η «τρέχουσα γραμμή επαφής» θα πρέπει να είναι το σημείο εκκίνησης για τις διαπραγματεύσεις, και πρέπει να υπάρξουν ισχυρές εγγυήσεις για την ασφάλεια της Ουκρανίας. Επιπλέον, τα ρωσικά περιουσιακά στοιχεία θα παραμείνουν παγωμένα έως ότου η Ρωσία αποζημιώσει την Ουκρανία για τον πόλεμο, και η Ευρώπη θα πρέπει να έχει λόγο σε οποιαδήποτε συμφωνία, δήλωσαν οι ηγέτες.

Η ανανεωμένη πίεση προς τη Ρωσία έρχεται αφότου η χώρα υπέστη μια σειρά από στρατιωτικές αποτυχίες τους τελευταίους μήνες.

«Μια Αγκαλιά για τον Μάνο»: Μεγάλη συναυλία αλληλεγγύης στα Χανιά με Κωνσταντίνο Αργυρό

Τα Χανιά ενώνουν τις δυνάμεις τους στη μεγαλύτερη συναυλία αλληλεγγύης του καλοκαιριού, διοργανώνοντας μια βραδιά που ξεπερνά τα όρια της μουσικής και γίνεται πράξη αγάπης για έναν νεαρό που δίνει τη δική του μάχη για τη ζωή. Ο Δήμος Χανίων και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Χανίων, σε κοινή πρωτοβουλία με τον κορυφαίο Έλληνα ερμηνευτή Κωνσταντίνο Αργυρό, διοργανώνουν τη συναυλία στήριξης «Μια Αγκαλιά για τον Μάνο», τη Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026, στο Εθνικό Στάδιο Χανίων.

Σκοπός της εκδήλωσης είναι να στηριχθεί με κάθε δυνατό τρόπο ο νεαρός Μάνος από τον Αλικιανό, ο οποίος δίνει με απίστευτη γενναιότητα τη δική του μάχη για τη ζωή, έχοντας ήδη κινητοποιήσει και συγκινήσει ολόκληρη την κοινωνία των Χανίων. Το σύνολο των εσόδων της συναυλίας θα διατεθεί για την ενίσχυση της οικογένειάς του και τη συνέχιση των θεραπειών του.

Σε αυτό το κάλεσμα αγάπης, η ανταπόκριση των καλλιτεχνών ήταν άμεση και συγκινητική. Σπουδαίες φωνές της ελληνικής και της κρητικής μουσικής ενώνονται αφιλοκερδώς σε μια μοναδική σύμπραξη, χαρίζοντας στα Χανιά μια βραδιά που προβλέπεται να μείνει αξέχαστη.

Την κορυφαία στιγμή της βραδιάς υπογράφει ο Κωνσταντίνος Αργυρός, ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της ελληνικής μουσικής, που αγκάλιασε από την πρώτη στιγμή αυτή την προσπάθεια. Μαζί του, μια λαμπρή συντροφιά αγαπημένων και καταξιωμένων καλλιτεχνών στάθηκε με την ίδια αγάπη και γενναιοδωρία στο πλευρό του Μάνου: ο Δήμος Αναστασιάδης, ο Ανδρέας Μανωλαράκης, ο Μάνος Μαλαξιανάκης και η Κασσιανή Λειψάκη. Τον μουσικό παλμό της βραδιάς θα δώσει ο DJ AndreasOnDecks, ενώ την παρουσίαση θα κάνουν η Γωγώ Καλλιδωνάκη και ο Κυριάκος Καψής.

Σε δήλωσή του, ο Δήμαρχος Χανίων Παναγιώτης Σημανδηράκης τόνισε: «Στα Χανιά έχουμε αποδείξει ξανά και ξανά ότι στα δύσκολα στεκόμαστε ο ένας δίπλα στον άλλον. Η αγκαλιά που ανοίγουμε για τον Μάνο είναι η αγκαλιά μιας ολόκληρης πόλης. Ευχαριστώ θερμά τον Κωνσταντίνο Αργυρό και όλους τους καλλιτέχνες που αγκάλιασαν αφιλοκερδώς αυτή την προσπάθεια, και καλώ κάθε Χανιώτη να γίνει κι αυτός μέρος αυτής της αγκαλιάς.»

Η συναυλία «Μια Αγκαλιά για τον Μάνο» θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026 στο Εθνικό Στάδιο Χανίων, με ώρα προσέλευσης στις 18:30. Η τιμή του εισιτηρίου ορίζεται στα 20 ευρώ, με το σύνολο των εσόδων να διατίθεται αποκλειστικά για τον Μάνο. Η προπώληση εισιτηρίων γίνεται μέσω της πλατφόρμας Ticketmaster.

Η διοργάνωση αποτελεί ένα ηχηρό μήνυμα ότι στα δύσκολα κανείς δεν είναι μόνος. Οι διοργανωτές καλούν όλους τους Χανιώτες, αλλά και τους επισκέπτες του νησιού, να γεμίσουν το στάδιο, να γίνουν η φωνή και η δύναμη του Μάνου, και να αποδείξουν ότι η αλληλεγγύη είναι ο πιο δυνατός δεσμός της τοπικής κοινωνίας. Όλοι μαζί, γίνονται μια αγκαλιά.

Screenshot

Μουσική βραδιά στο καφέ της Οικίας−Μουσείου Βενιζέλου στη Χαλέπα

Ένα μαγευτικό ταξίδι με ήχους και χρώματα από διαφορετικές γωνιές του πλανήτη επιφυλάσσει η μουσική βραδιά στον χώρο του καφέ της Οικίας–Μουσείου Ελευθερίου Βενιζέλου στη Χαλέπα των Χανίων, την Κυριακή 14 Ιουνίου 2026 στις 20:30.

Το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών και Μελετών «Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος» διοργανώνει τη συγκεκριμένη εκδήλωση στο ιστορικό κτήριο της Χαλέπας, προσφέροντας στους επισκέπτες μια ξεχωριστή μουσική εμπειρία.

Το μουσικό σχήμα αποτελείται από τον Γιώργο Λιμάκη στην κιθάρα, τον Λευτέρη Παπαδάκη στο ηλεκτρικό μπάσο και τη Μελίνα Παπαδονικολάκη στο τραγούδι. Οι τρεις καλλιτέχνες θα παρουσιάσουν μια μουσική περιπλάνηση σε χώρες και εποχές, διασκευάζοντας και ερμηνεύοντας αγαπημένα τραγούδια από την Ελλάδα και την Ισπανία ως τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Αργεντινή.

Η Οικία – Μουσείο Ελευθερίου Βενιζέλου βρίσκεται στην Πλατεία Έλενας Βενιζέλου στη Χαλέπα Χανίων και αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους ιστορικούς χώρους της Κρήτης, συνδεδεμένο με τη ζωή και το έργο του μεγάλου Κρητικού πολιτικού.

Οι ενδιαφερόμενοι για κρατήσεις θέσεων μπορούν να επικοινωνούν στα τηλέφωνα 28210 54011 και 2821051555 (εσωτ. 135), καθημερινά από τις 18:00 έως τις 21:00.

Περισσότερες πληροφορίες για το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών και Μελετών «Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος» είναι διαθέσιμες στον ιστότοπο venizelos-foundation.gr και μέσω email στο info@venizelos-foundation.gr.

Γ. Σφακιανάκης, εκπρόσωπος Λιμενικών Αν. Κρήτης: “Στη Λιβύη του Χαφτάρ κάνουν ένα στυγνό εμπόριο ανθρωπίνων ψυχών… χιλιάδες άνθρωποι παραμένουν στοιβαγμένοι στη Λιβύη εν αναμονή της μεταφοράς τους”

Η ραγδαία μετατόπιση και η γεωμετρική αύξηση των μεταναστευτικών ροών προς τα νότια παράλια της Κρήτης, και ειδικότερα προς τον νομό Ηρακλείου, διαμορφώνουν μια νέα, πιεστική πραγματικότητα για τις διωκτικές αρχές και την τοπική αυτοδιοίκηση του νησιού. Σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό Cretaone 102,3 και τη δημοσιογράφο κ. Ανδρεάκη, ο πρόεδρος της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Ανατολικής Κρήτης, Γιώργος Σφακιανάκης, προχώρησε σε μια αναλυτική χαρτογράφηση της εν εξελίξει κρίσης. Ο κ. Σφακιανάκης παρουσίασε επίσημα στατιστικά στοιχεία που αποτυπώνουν την κλιμάκωση του φαινομένου από το 2023 έως το 2026, ανέλυσε τα εκατομμύρια ευρώ που διακινούνται από τα κυκλώματα στη Λιβύη, και ανέδειξε το διοικητικό αδιέξοδο γύρω από την επιλογή χώρων προσωρινής φιλοξενίας στο Ηράκλειο, την ώρα που το προσωπικό του Λιμενικού Σώματος βρίσκεται στα όρια της επιχειρησιακής του εξάντλησης.

Η γεωμετρική κλιμάκωση των αφίξεων και η νέα γεωγραφία των ροών (2023–2026)

Η Κρήτη αποτελεί πλέον τον κύριο άξονα υποδοχής μεταναστευτικών ροών, καθώς η πύλη εισόδου έχει μετατοπιστεί στα νότια παράλια του νησιού, με τις λέμβους να φτάνουν πλέον και να βγαίνουν απευθείας πάνω στις ακτές. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που παρέθεσε ο κ. Σφακιανάκης, η απαρχή του φαινομένου στην Κρήτη εντοπίζεται περί τον Σεπτέμβριο του 2023, έτος κατά το οποίο καταγράφηκαν 21 περιστατικά με 790 αφίξεις.

Το 2024 η πίεση αυξήθηκε σημαντικά με 101 περιστατικά και 5.100 μετανάστες, ενώ το 2025 σημειώθηκε κατακόρυφη εκτίναξη των αφίξεων, οι οποίες ανήλθαν σε 21.000 άτομα. Κατά το τρέχον έτος, το 2026, ο αριθμός των μεταναστών που έχουν φτάσει στο νησί προσεγγίζει ήδη τις 7.000.

Η ένταση του φαινομένου έγινε ιδιαίτερα αισθητή την τελευταία εβδομάδα, όταν οι διακινητές, εκμεταλλευόμενοι τις ευνοϊκές καιρικές συνθήκες, απέστειλαν διαδοχικά σκάφη, με αποτέλεσμα να καταγραφούν 2.140 αφίξεις μέσα σε διάστημα επτά ημερών.

Η γεωγραφική κατανομή των συγκεκριμένων αφίξεων ανά νομό αναδεικνύει το Ηράκλειο ως το επίκεντρο της πίεσης, καθώς εκεί σημειώθηκαν 18 περιστατικά με 807 άτομα. Ακολουθούν τα Χανιά με 14 περιστατικά και 636 άτομα, το Ρέθυμνο με 6 περιστατικά και 350 άτομα, και το Λασίθη με αλλεπάλληλα περιστατικά που αφορούν 336 άτομα.

Η γεωπολιτική της Λιβύης, τα κυκλώματα διακίνησης και τα δημογραφικά στοιχεία

Η μεταβολή της γεωγραφίας των ροών εντός της Κρήτης συνδέεται άμεσα με τις γεωπολιτικές ισορροπίες στη Λιβύη, η οποία παραμένει ένα κράτος διαιρεμένο μεταξύ της αναγνωρισμένης κυβέρνησης στη δυτική πλευρά (Τρίπολη) και των δυνάμεων του στρατάρχη Χαφτάρ στην ανατολική πλευρά (Βεγγάζη).

Όπως εξήγησε ο κ. Σφακιανάκης, η καταγραφή του 70% των ροών της Κρήτης στα νότια του νομού Ηρακλείου οφείλεται στο γεγονός ότι στην περιοχή της Βεγγάζης οι αρχές αποκρούουν ή επιστρέφουν τις βάρκες, ενώ από τα εδάφη που ελέγχει ο Χαφτάρ οι διακινητές δρουν ανενόχλητοι. Η εξέλιξη αυτή εξηγεί τη μείωση των περιστατικών που παρατηρήθηκε φέτος στα Χανιά και τη Γαύδο.

Πρόκειται για ένα στυγνό εμπόριο ανθρώπινων ψυχών, με τους διακινητές να εισπράττουν από 5.000 έως 6.000 ευρώ ανά άτομο.

Βάσει των μαρτυριών των ίδιων των μεταναστών κατά τις προανακριτικές διαδικασίες, χιλιάδες άνθρωποι παραμένουν στοιβαγμένοι στη Λιβύη εν αναμονή της μεταφοράς τους. Παράλληλα, ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμενικών υπογράμμισε τη σημασία των δημογραφικών στοιχείων των αφιχθέντων, σημειώνοντας ότι το 97% των ατόμων που φτάνουν είναι αποκλειστικά άνδρες ηλικίας έως 35 ετών.

Ο ίδιος επισήμανε ότι η εικόνα αυτή διαφοροποιείται από εκείνη των προσφύγων πολέμου, οι οποίοι συνήθως μετακινούνται με τις οικογένειες και τα παιδιά τους.

Το διοικητικό αδιέξοδο με τις δομές και η «υγειονομική βόμβα» του λιμανιού

Η διαχείριση των νεοαφιχθέντων προσκρούει στην έλλειψη σταθερού κεντρικού σχεδιασμού, προκαλώντας έντονο προβληματισμό για τις συνθήκες προσωρινής φιλοξενίας.

Εδώ και τρία χρόνια, ο χώρος του παλιού ψυγείου στο λιμάνι του Ηρακλείου χρησιμοποιείται για τον σκοπό αυτό, με τον κ. Σφακιανάκη να τονίζει ότι η κατάσταση εκεί αποτελεί μια «υγειονομική βόμβα». Αυτή τη στιγμή, στον χώρο βρίσκονται στοιβαγμένοι άνθρωποι που συμπληρώνουν ήδη τρεις ημέρες φιλοξενίας, ενώ έχουν απομείνει περίπου 55 άτομα.

Η μεταγωγή τους στην ηπειρωτική χώρα αναμένεται να ολοκληρωθεί απόψε, έπειτα από επιχείρηση σκάφους ανοιχτού πελάγους (ΠΑΘ) του Λιμενικού Σώματος που παρέλαβε μεγάλο αριθμό ατόμων. Η εκκένωση του χώρου κρίνεται επιβεβλημένη, καθώς ο επενδυτής του λιμανιού ασκεί πιέσεις για την παράδοσή του ελεύθερου, προκειμένου να υλοποιήσει τα προβλεπόμενα επενδυτικά του σχέδια.

Η προσπάθεια εξεύρεσης εναλλακτικών χώρων φιλοξενίας στο Ηράκλειο χαρακτηρίζεται από διαδοχικά σενάρια και τοπικές αντιδράσεις.

Οι προτάσεις μετακινούνται από την περιοχή των Μαλάδων —όπου αντιδρά ο πρωτογενής τομέας λόγω των ελαιώνων και των αμπελοκαλλιεργειών— στο παλιό ΚΤΕΟ, και πλέον στην παλιά πρόταση για το εργοστάσιο ελαιολάδου στην οδό Ηρακλείου – Μοιρών. Αναφορικά με το σενάριο του παλαιού ΚΤΕΟ, η δημοσιογράφος κ. Ανδρεάκη μετέφερε τη ρητή άρνηση του αντιπεριφερειάρχη Ηρακλείου, Νίκου Συριγωνάκη, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι ο χώρος αποκλείεται καθώς εξυπηρετεί ανάγκες της Περιφέρειας για ελέγχους επαγγελματικών οχημάτων.

Ο κ. Σφακιανάκης σημείωσε ότι η τοπική αυτοδιοήθιση πρώτου και δεύτερου βαθμού κατάφερε να αποτρέψει τη δημιουργία μόνιμων δομών στο νησί, γεγονός που θα προκαλούσε αντιδράσεις από τον τουριστικό κλάδο, ο οποίος συνεισφέρει καθοριστικά στο εθνικό ΑΕΠ. Παράλληλα, υπογράμμισε την ανάγκη για σοβαρότητα και συλλογική αντιμετώπιση του προβλήματος, αναφέροντας:

«Δεν πρέπει να εθελοτυφλούμε ούτε ο καθένας να κοιτάζει πώς θα διώξει το πρόβλημα από τη δική του αυλή για να πάει στον διπλανό.»

Το «μπαλάκι» των κυβερνητικών ευθυνών και η εξάντληση των λιμενικών

Η διαχείριση της μεταναστευτικής πίεσης στη Νότια Κρήτη περιπλέκεται από τις συνεχείς αλλαγές στην ηγεσία του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, καθώς από την έναρξη της κρίσης έχουν θητεύσει τέσσερις διαφορετικοί Υπουργοί.

Ο κ. Σφακιανάκης υπενθύμισε ότι η πρώτη ευρεία σύσκεψη στην Περιφέρεια πραγματοποιήθηκε επί υπουργίας του κ. Καιρίδη, για να ακολουθήσουν οι κ.κ. Παναγιωτόπουλος, Βορίδης, και ο νυν Υπουργός κ. Πλεύρης.

Η μετατόπιση των ροών προς τον νότο συνδέεται επίσης με την ενίσχυση των μέτρων ασφαλείας στον Έβρο —όπου συνεχίζονται οι εργασίες επέκτασης του φράχτη— και στο Ανατολικό Αιγαίο, γεγονός που ώθησε τα κυκλώματα στην παγίωση της νέας διόδου.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, το υφιστάμενο προσωπικό του Λιμενικού Σώματος στην Κρήτη καλείται να ανταπεξέλθει σε ένα ευρύ φάσμα καθηκόντων, το οποίο περιλαμβάνει την έρευνα, τον εντοπισμό, τη διάσωση, τη μεταφορά, τον συντονισμό με τους δήμους, τις φυλάξεις στα νοσοκομεία και τις τελικές μεταγωγές.

Ο πρόεδρος της Ένωσης υπογράμμισε ότι το προσωπικό αποδεδειγμένα δεν επαρκεί και εξέφρασε την έντονη διαμαρτυρία του για την άδικη κριτική που δέχονται οι λιμενικοί από ορισμένες πλευρές:

«Οι λιμενικοί είμαστε στην πρώτη γραμμή από την πρώτη στιγμή […]. Και στο τέλος, ακούμε και το ανυπόστατο κατηγορώ από ορισμένους ότι εμείς “τους κουβαλάμε” ή ότι κάνουμε τον “ταξιτζή”.»

Η ανάγκη για θεσμικό συντονισμό και κεντρικό σχεδιασμό

Η παγίωση της Νότιας Κρήτης ως νέας μεταναστευτικής διόδου αναδεικνύει την ανάγκη για έναν συγκροτημένο, κεντρικό σχεδιασμό που θα υπερβαίνει τις αποσπασματικές λύσεις και τις τοπικές έριδες. Η γεωμετρική αύξηση των αφίξεων, σε συνδυασμό με την πίεση που ασκείται στις υφιστάμενες προσωρινές υποδομές και το ανθρώπινο δυναμικό, καθιστά σαφές ότι το ζήτημα απαιτεί θεσμική σοβαρότητα και ειλικρινή διαβούλευση μεταξύ της κυβέρνησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Η διατήρηση της κοινωνικής συνοχής, η προστασία των παραγωγικών και τουριστικών πυλώνων του νησιού, αλλά και η διασφάλιση των κατάλληλων συνθηκών διαχείρισης αποτελούν το κρίσιμο στοίχημα για το επόμενο διάστημα, καθώς τα κυκλώματα διακίνησης στη Λιβύη συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται τα κενά ασφαλείας στην Ανατολική Μεσόγειο.

 

Όσα ΔΕΝ γνωρίζουμε για τον Παλαιστίνιο «τρομοκράτη»

Από το λογαριασμό του Άγγελου Tσέκερη στο facebook

Συγκλονισμένη η κοινή γνώμη μαθαίνει σήμερα ότι συνελήφθη Παλαιστίνιος της Χαμάς, ο οποίος σχεδίαζε να ανατινάξει ισραηλινό κρουαζιερόπλοιο με εκρηκτικά, που σκόπευε να κατασκευάσει μόνος του. [Άρα δεν του βρήκαν εκρηκτικά…]

Και τα εκρηκτικά θα τα κατασκεύαζε με πρώτες ύλες που σκόπευε να παραλάβει. [Άρα δεν του βρήκαν ούτε πρώτες ύλες για εκρηκτικά…]

Και τις οποίες πρώτες ύλες τις είχε παραγγείλει από το διαδίκτυο. [Άρα ήταν νόμιμες…]

Και θα του τις παρέδιδαν με βάρκα από την Λιβύη στην Κρήτη. [Διότι οι νόμιμες παραγγελίες από το διαδίκτυο, με βάρκες από τη Λιβύη έρχονται συνήθως…].

Ότι οι αρχές αναζητούν κρυπτογραφημένες συνομιλίες του και διαδικτυακές εφαρμογές επικοινωνίας με την Χαμάς. [Άρα ούτε συνομιλίες έχουν βρεθεί…].

Αναζητούνται επίσης οι άνθρωποι με τους οποίους ερχόταν σε επαφή στην Ελλάδα. [Άρα ούτε για τις επαφές του στην Ελλάδα ξέρουμε κάτι…].

Και φέρεται να έχει πραγματοποιήσει αρκετά ταξίδια, χωρίς όμως μέχρι στιγμής να έχει προσδιοριστεί εάν προχώρησε σε τρομοκρατικές ενέργειες ή άλλες προπαρασκευαστικές δράσεις.

[Άρα ούτε για αυτό ξέρουμε κάτι…].

Επίσης μαθαίνουμε συνελήφθη μετά από λίγες μέρες παρακολούθησης, πράγμα που δένει απόλυτα με το γεγονός ότι δεν έχουν κανένα στοιχείο εις βάρος του. Ωραία.

Τι μαθαίνουμε:

  • Ότι έχει ομολογήσει. Αλλά μοναδική πηγή για αυτό είναι η ΕΥΠ και η Αντιτρομοκρατική που τον κρατάνε. [Άλλα ποιοι είμαστε εμείς που θα αμφισβητήσουμε το κύρος της ΕΥΠ…].
  • Ότι το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο πλησίαζε στην Κρήτη και σύμφωνα με τις αρχές ήταν ο πιθανός στόχος. [Αλλά ο ίδιος δεν είχε παραλάβει ακόμα τα υλικά…].
  • Ότι το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο έχει γίνει κατά το παρελθόν στόχος διαδηλωτών. [Και μάλλον εδώ είναι όλο το ζουμί, καθώς οι διαμαρτυρίες θα απαγορευτούν για λόγους ασφαλείας…].
  • Ότι είχε άσυλο στην Ελλάδα [Άρα η χορήγηση ασύλου γεμίζει την Ελλάδα τρομοκράτες…].
  • Και ότι οι μετανάστες που έρχονται με βάρκες από την Λιβύη, κουβαλάνε πρώτες ύλες για τρομοκρατικές ενέργειες.

Όλγα Κεφαλογιάννη – Βαρδινογιάννη: Γιατί η υπουργός Τουρισμού πρόσθεσε το επίθετο της μητέρας της

Με νέο ονοματεπώνυμο εμφανίζεται πλέον επίσημα η υπουργός Τουρισμού, καθώς στη νέα της ταυτότητα αναγράφεται ως Όλγα Κεφαλογιάννη – Βαρδινογιάννη.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του goodnet.gr, η υπουργός υπέβαλε σχετικό αίτημα στις αρμόδιες Αρχές, το οποίο έγινε δεκτό. Έτσι, στο επώνυμό της προστέθηκε το Βαρδινογιάννη, που είναι το πατρικό επίθετο της μητέρας της, Ελένης Βαρδινογιάννη.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η απόφαση αυτή φέρεται να συνδέεται με προσωπική της επιθυμία. Το δημοσίευμα αναφέρει ότι η προσθήκη του επωνύμου αποτελεί εκπλήρωση υπόσχεσης στη μνήμη του θείου της, Βαρδή Ι. Βαρδινογιάννη.

Η αλλαγή αποτυπώνεται πλέον και επίσημα στα έγγραφά της, με την υπουργό Τουρισμού να φέρει διπλό επώνυμο: Κεφαλογιάννη – Βαρδινογιάννη.

Σπιτικές προτάσεις

Μπουρέκι
Στον πάτο του ταψιού λάδι και λίγη φρυγανιά. Πατάτες, δυόσμο, μυζήθρα, κολοκύθια αλευρωμένα, δυόσμο, μυζήθρα, πατάτες, δυόσμο, μυζήθρα, κολοκύθια ξανά αλευρωμένα δυόσμο, μυζήθρα.
Ανάμεσα τους λίγη στάκα και ξυσμένη ντομάτα. Τελειώνομε με χυλό από πάνω. Χτυπάμε δύο αυγά, αλάτι, νερό, λίγο λάδι, αλεύρι να γίνει σφιχτός χυλός. Τον στρώνομε πάνω στο μπουρέκι και βάζομε άφθονο σισάμι. Βάζομε στον φούρνο, στην αρχή δυνατός φούρνος για να μην ‘’μαραζώσει’’ το κολοκύθι και κατόπιν ψήνεται σε σιγανή φωτιά. Στα μισά το βγάζομε, το χαράσομε μέχρι κάτω, σκεπάζομε με λαδόκολλα και συνεχίζομε σε σιγανή φωτιά αρκετή ώρα για να ψηθεί καλά η πατάτα και το κολοκύθι. Να μην ‘’γριτσουνίζουν’.

Μελιτζανοσαλάτα
με κόκκινες πιπεριές
Ένα κιλό μελιτζάνες, ένα κιλό κόκκινες πιπεριές φρέσκιες γλυκές, Φλωρίνης, ένα φλυτζάνι ελαιόλαδο, 3-4 σκελίδες σκόρδο λιωμένο, ξύδι, αλάτι, πιπεριά Φλωρίνης κονσέρβα για το γαρνίρισμα.
Ψήστε τις μελιτζάνες στο γκριλ ή καπνίστε τις στα αναμμένα κάρβουνα ή στο μάτι της κουζίνας τυλιγμένες σε αλουμινόχαρτο. Φλάσκες οι μελιτζάνες χωρίς σπόρους. Τις ψιλοκόβετε, βάζετε τις πιπεριές στο μπλέντερ μαζί με το λιωμένο σκόρδο. Αναμιγνύετε, αλατίζετε και ρίχνετε από λίγο – λίγο το λάδι και το ξύδι.
Κάποιοι τα βάζουν στο μπλέντερ. Εμένα μ’ αρέσει στο χέρι να γίνεται. Ν’ ακούγεται η μελιτζάνα. Της ταιριάζει από πάνω και το ρόδι και το καρύδι και λίγος μαϊντανός.

Μελιτζανοσαλάτα
(2η συνταγή)
Μελιτζάνες φλάσκες στο γκριλ ή στα κάρβουνα.
Ξεφλουδίστε, ψιλοκόψτε με μαχαίρι. Προσθέστε αλάτι, πιπέρι, λιωμένο σκόρδο, ένα κομμάτι τυρί φέτα που την θρουλάτε, λάδι από λίγο και ξύδι από λίγο και όσο σηκώσει. Δουλεύετε πάντα με το χέρι (πηρούνι ή ξύλινη σπάτουλα).

Μπουρέκια μελιτζάνας
Τρεις μελιτζάνες μεγάλες, τις καθαρίζομε και τις βράζομε τις λιώνομε. Μισό κιλό κιμά. Τον ψήνομε όπως για κρέπες. Τρίβομε μια χούφτα τυρί. Μπεσαμέλ. Τα ανακατεύομε όλα. Με φύλλο αγοραστό βάζω μέσα την γέμιση, κόβομε σε μπουρεκάκια και ψήνομε στους 200 βαθμούς.

Πατάτες ρόλο (πολύ ωραίο)
Ένα κιλό πατάτες βρασμένες. Τις κάνω πουρέ, συν τριμμένο τυρί, συν τέσσερα αυγά χτυπημένα, συν λίγο μοσχοκάρυδο. Τ’ ανακατεύω. Απλώνομε δύο φύλλα κρούστας και βάζομε μέσα τον πουρέ. Τον απλώνομε στο φύλλο πάνω, σ’ όλη την επιφάνεια του πουρέ απλώνομε μισό κιλό κιμά μαγειρεμένο, στεγνό και τα τυρίγομε όλα μαζί σε ρολό. Ψήνομε στους 200 βαθμούς.

Μπουρέκια με τυρί και γιαούρτι
Δύο μικροί ή ένας μεγάλος κεσές γιαούρτι, ένα κεσεδάκι βούτυρο, ένα κεσεδάκι λάδι, ένα κουταλάκι μπέικιν, λίγο αλάτι, τυρί, δυο αυγά, αλεύρι όσο πάρει.
Χτυπήστε το γιαούρτι με το βούτυρο και το λάδι. Προσθέστε ανακατεύοντας το μπέικιν, το αλάτι, το αλεύρι λίγο – λίγο. Ανοίξτε τη ζύμη σε φύλλο και κόψτε τα μπουρέκια. Ανακατέψτε τα αυγά με το τυρί γεμίστε και κλείστε τα μπουρεκάκια. Αλείψτε με αυγό και ψήστε στους 200 βαθμούς έως να ροδίσουν

Μπουρεκάκια με τυρί και μανιτάρια
Ένα πακέτο φύλλο κρούστας 450 γρ., μισό φλυτζάνι τσαγιού κρέμα γάλακτος, τρεις κουταλιές σούπας σιμιγδάλι ψιλό, ένα φλυτζάνι τσαγιού ψιλοκομμένα μανιτάρια σωταρισμένα, ένα φλυτζάνι τσαγιού τριμμένα τυριά (γκούντα, γραβιέρα, κεφαλοτύρι), δύο κουταλιές σούπας τριμμένη παρμεζάνα, ένα αυγό, αλάτι, πιπέρι, μπαχάρι.
Ζεσταίνω σε χαμηλή θερμοκρασία το γάλα και την κρέμα γάλακτος, προσθέτω το σιμιγδάλι και το βούτυρο και ανακατεύω συνεχώς μέχρι να πήξει καλά. Κατεβάζω από την φωτιά και ανακατεύω μέσα στο μείγμα όλα τα τυριά και τα αυγά χτυπημένα. Τέλος προσθέτω τα σωταρισμένα μανιτάρια. Κόβω το φύλλο κατά μήκος σε τρεις λωρίδες, παίρνω μια – μια τις λωρίδες τις αλείφω με βούτυρο και από τις δύο πλευρές, βάζω γέμιση διπλώνω τις άκριες του φύλλου δεξιά, αριστερά προς τα μέσα να μη χυθεί η γέμιση και τυλίγω σε ρολό. Το αλείφω με βούτυρο και λάδι και το ψήνω στο φούρνο στους 180 βαθμούς μέχρι να ροδίσουν περίπου είκοσι λεπτά.

Παπάς δε σταματά να εγκωμιάζει και φέρνει σε αμηχανία τον Άδωνι Γεωργιάδη: “Η δουλειά που έχετε κάνει είναι απίστευτη… it’s amazing, που λένε”

“Κι αυτός δικός μας…” που θα έλεγε και η Ντόρα Μπακογιάννη.

Το “παρατηρητήριο βλακείας” ανέρτησε ένα βίντεο με έναν παπά που πλέκει το εγκώμιο του Άδωνι Γεωργιάδη. Είναι τόσο πολλά τα… κοπλιμέντα που ο Υπουργός Υγείας έρχεται σε εμφανή αμηχανία.

«Τον ευχαριστούμε θερμά γι’ αυτό το οποίο κάνει, κύριε Υπουργέ, και δεν το λέμε απλώς για να το πούμε. Τον παρακολουθώ κάθε μέρα. Βρίσκεται σε όλη τη χώρα: εγκαινιάζει, δημιουργεί και ανακαινίζει όλα τα νοσοκομεία μας, εξοπλίζοντάς τα με μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας. Το γνωρίζω πάρα πολύ καλά το θέμα.

Μάλιστα, το λέω ακόμα και στον Καναδά ότι το σύστημα υγείας της Ελλάδας έχει γίνει αξιοσημείωτο. Κύριε Υπουργέ, κύριε Παπαθανάση, αυτό το οποίο γίνεται στην Ελλάδα δεν το περίμενα ποτέ στη ζωή μου.»

«Εγώ, αν ακούσω έστω και μια αρνητική κουβέντα έξω για τον Άδωνι Γεωργιάδη, τσακώνομαι στην κυριολεξία. Σας το λέω ειλικρινά, η δουλειά την οποία έχετε κάνει είναι απίστευτη. «It’s amazing», που λένε και στα αγγλικά!

Εύχομαι ο Θεός να σας δίνει πάντα δύναμη, κύριε Υπουργέ.»

Δείτε το βίντεο:

Συνέντευξη Ν. Ανδρουλάκη: Ο Πλεύρης δεν έχει σχέδιο για το μεταναστευτικό – “Γιατί βιάζονται να κάνουν δομή στην Κρήτη;”

Επίθεση στην κυβέρνηση για μια σειρά από σοβαρά ζητήματα που απασχολούν την κοινωνία όπως η ακρίβεια, το μεταναστευτικό, την ενέργεια, τους θεσμούς εξαπέλυσε με συνέντευξή του εφ όλης της ύλης στο Ράδιο Κρήτη 101,5 ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ Νίκος Ανδρουλάκης ενώ αναφέρθηκε και στην αναδιάταξη του πολιτικού σκηνικού και τους στόχους του ΠΑΣΟΚ.

Μιλώντας στην εκπομπή του Μανόλη Αργυράκη, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ αναφέρθηκε στο μεταναστευτικό και στη συζήτηση που έχει ανοίξει για τη δημιουργία δομής λέγοντας ότι όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε έχουν καταθέσει εθνικό σχέδιο για την μετανάστευση εκτός από την Ελλάδα. Γι αυτό σήμερα, όπως είπε, ο υπεύθυνος του τομέα του ΠΑΣΟΚ κ. βουλευτής κ. Παραστρατίδης θα ζητήσει επίσημα από τον κ. Πλεύρη στη βουλή να δοθεί αυτός ο σχεδιασμός.

«Δεν έχουν σχέδιο και προσπαθεί ο Υπουργός να ρίξει « στάχτη στα μάτια του λαού» ρίχνοντας εδώ και εκεί τις ευθύνες. Γιατί βιάζονται να κάνουν δομή στην Κρήτη;» επεσήμανε ο κ. Ανδρουλάκης.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ζήτησε την εμπιστοσύνη των πολιτών προκειμένου να επιτευχθεί η αναγκαία πολιτική αλλαγή, με στόχο την κοινωνική δικαιοσύνη και την εθνική αξιοπρέπεια.

Στην τοποθέτησή του άσκησε έντονη κριτική στην κυβέρνηση, κάνοντας λόγο για χαμηλή αγοραστική δύναμη, στεγαστικό πρόβλημα και πιεστικές συνθήκες στην υγεία, ενώ υπογράμμισε την ανάγκη πολιτικής αλλαγής με έμφαση στην κοινωνική δικαιοσύνη και την ενεργειακή δημοκρατία.

«Ο πρωθυπουργός και σήμερα ζητά από τον λαό μια τρίτη ευκαιρία». «Γιατί; Επειδή έχουμε τη χαμηλότερη αγοραστική δύναμη στην Ευρώπη;». «Επειδή μια οικογένεια δεν μπορεί να βρει σπίτι με αξιοπρέπεια;». «Τρίτη ευκαιρία για ποιο λόγο; Για την κατάσταση της δημόσιας υγείας;».

«Η κυβέρνηση πρέπει να γίνει παρελθόν», ανέφερε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι πρέπει να στηριχθεί η οικογένεια και η νέα γενιά, αλλά να αναληφθούν και πρωτοβουλίες για τη στήριξη της Ελληνικής υπαίθρου.

Παράλληλα απέδωσε την ακρίβεια στην διατήρηση του ΦΠΑ στα ύψη σε αντίθεση με την Κύπρο, αλλά και γενικότερα τους έμμεσους φόρους που φέρνουν υπερπλεονάσματα για δίνει όπως είπε ο κ. Μητσοτάκης pass προεκλογικά, ενώ συνέδεσε την ακρίβεια και με τις ενεργειακές κοινότητες που αν λειτουργούσαν στον πρωτογενή τομέα θα μείωναν το κόστος παραγωγής.

«Να υπάρξει εμπιστοσύνη προς το ΠΑΣΟΚ για να γίνει μαζί η αλλαγή, με κοινωνική δικαιοσύνη και εθνική αξιοπρέπεια. Οι ενεργειακές κοινότητες αποτελούν εργαλείο των τοπικών κοινωνιών για χαμηλότερο κόστος παραγωγής και ζωής» τόνισε ο κ. Ανδρουλάκης λέγοντας ότι είναι σκάνδαλο η κατανομή των ενεργειακών χώρων καθώς πρόκειται για πελάτες της εγχώριας ολιγαρχίας.

Ο Ν. Ανδρουλάκης απέκλεισε συνεργασία με τη ΝΔ και την ΕΛΑΣ του Τσίπρα, λέγοντας χαρακτηριστικά:

«Πολιτική αλλαγή με αυτούς που δεν ζήτησαν ποτέ συγγνώμη για τα παιχνίδια που έπαιξαν σε βάρος του ελληνικού λαού.

Ο κ Ανδρουλάκης επιτέθηκε στον Αλέξη Τσίπρα αλλά και στον Κυριάκο Μητσοτάκη αναφέροντας χαρακτηριστικά:

«Αργά ή γρήγορα θα γίνουν εκλογές. Ρόλος του ΠΑΣΟΚ να είναι καταλύτης της πολιτικής αλλαγής στη χώρα. Ο Μητσοτάκης και ο Τσίπρας θέλουν και τρίτη ευκαιρία;

Ο ένας δήλωνε ότι με ένα νόμο θα διέγραφε μνημόνια, κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη, έφεραν τα funds υφαρπάζοντας τον κόπο του Ελληνικού λαού, το νόμο Κατρούγκαλου που μείωσε τις συντάξεις κ.α. Εκεί βασίστηκε η νίκη Μητσοτάκη που στη συνέχεια δεν έκανε τίποτα για να τ΄αλλάξει .

Από την άλλη πλευρά ο κ. Τσίπρας διέλυσε το κόμμα που τον ανέδειξε πρωθυπουργό για να επανέλθει. Το ΠΑΣΟΚ είναι το μόνο κόμμα σε μια κατακερματισμένη βουλή που κάνει αξιόπιστη αντιπολίτευση», κατέληξε ο κ. Ανδρουλάκης.

Κριτική στην κυβέρνηση για την απουσία ελέγχου των τραπεζών άσκησε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ζητώντας την φορολόγηση των υπερκερδών: «Έφυγαν τα δάνεια όπως λένε και ήρθε η ακρίβεια. Είπαν πως έφυγαν τα μνημόνια αλλά οι τιμές των αγαθών είναι πιο ακριβές από ποτέ.

Δεν λειτουργούν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί αυτό συμβαίνει εις βάρος της κοινωνίας. Οι τράπεζες έβγαλαν 4,6 δισεκατομμύρια κέρδος έδωσαν 2, 6 δισεκατομμύρια μερίσματα μόνο με 5% φόρο. Εμείς ζητάμε την φορολόγηση των υπερκερδών με 8% επιπλέον και στα μερίσματα».

Για τον πολιτικό σκηνικό που στήνεται ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ δήλωσε: «Τώρα στήνουν ένα παλιό σκηνικό, συγκρίνουν την αναξιοπιστία του Μητσοτάκη με την αναξιοπιστία Τσίπρα. Εμείς έχουμε πολιτικό ήθος ποτέ δεν οργανώσαμε την πολιτική εξόντωση των αντιπάλων μας. Το ΠΑΣΟΚ ανέδειξε τις παράνομες παρακολουθήσεις το predator. Πρέπει να ανοίξουμε ένα νέο κεφάλαιο στην κοινωνία. Η αξιοπιστία του πολιτικού συστήματος χρειάζεται σταθερότητα να λες λίγα και να κάνεις πολλά. Δεν είμαστε όλοι το ίδιο».

Ο κ Ανδρουλάκης ζήτησε από τον κόσμο να ψηφίσει ΠΑΣΟΚ για να γυρίσει η χώρα σελίδα: «Μόνο το ΠΑΣΟΚ δίνει μάχες στη Βουλή. Ποιοι είναι οι αρχιτέκτονες που έκαναν συντρίμμια το πολιτικό σκηνικό της χώρας; Έχουν ονοματεπώνυμο. Και τώρα σκηνοθετούν το προεκλογικό σκηνικό του 2023. Γιατί αυτό βολεύει τη ΝΔ, όχι να συγκριθεί η αναξιοπιστία του κ. Μητσοτάκη με την αξιοπιστία την δική μας, αλλά με αυτή του προκατόχου του.

Το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ για να χαλάσει αυτά τα σκηνοθετημένα σενάρια. Η πολιτική αλλαγή πρέπει να γίνει σε λευκή σελίδα. Με πρόγραμμα, αξιοπιστία και συνέπεια δίνεται ο αγώνας για την πολιτική αυτονομία.  Καμία δημοσκόπηση και κανένα «σκηνοθετημένο πολιτικό σκηνικό» δεν πρόκειται να σταθούν εμπόδιο. Αυτά είναι τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα απέναντι στη Ν.Δ. του Κυριάκου Μητσοτάκη και στο κόμμα  του κ. Τσίπρα» και σημείωσε ότι «είναι στο χέρι του λαού να επιλέξει κόμματα με πρόγραμμα, που μπορούν να φέρουν την πραγματική αλλαγή» και εμφανίστηκε βέβαιος ότι εφόσον οι πολίτες επιλέξουν το ΠΑΣΟΚ «αυτή η πολιτική αλλαγή θα έρθει».

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ είπε για τη διεύρυνση ότι κανείς δεν περισσεύει αλλά θα συγκροτηθούν συμμαχίες με πολιτικούς όρους και προγραμματικές συμφωνίες με στελέχη που θέλουν να συμμετέχουν. Τις επόμενες ημέρες όπως είπε θα συγκροτηθούν τα περιφερειακά συμβούλια και τα ψηφοδέλτια.

.Ακούστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Νίκου Ανδρουλάκη στο Ράδιο Κρήτη

ekriti.gr

Τι είπαν οι εκπρόσωποι κινημάτων ειρήνης από Ιράν, Ισραήλ, Λίβανο και Παλαιστίνη χθες στα Χανιά: “Ούτε ο ισραηλινός λαός δεν έχει συμφέροντα από αυτό τον πόλεμο” | Φωτός

Με μια μαζική συγκέντρωση διεθνιστικής αλληλεγγύης στο Ενετικό λιμάνι των Χανίων ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της Διάσκεψης των Αντιιμπεριαλιστικών και Φιλειρηνικών Κινημάτων της Μέσης Ανατολής. Η διεθνής αυτή συνάντηση, την οποία διοργάνωσε το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ειρήνης (ΠΣΕ) και φιλοξένησαν η ΕΕΔΥΕ μαζί με τις τοπικές Επιτροπές Ειρήνης, έφερε στο προσκήνιο κορυφαίους εκπροσώπους από εμπόλεμες ζώνες της περιοχής, αναδεικνύοντας τις προκλήσεις του συντονισμού τους σε μια περίοδο γενικευμένης σύρραξης. Η εκδήλωση αποτέλεσε ένα σαφές μήνυμα κατά της στρατιωτικής εμπλοκής και της παρουσίας των ξένων βάσεων, με φόντο μια συμβολική παρέμβαση στον ιστορικό φάρο της πόλης.

Συμβολική παρέμβαση στο Ενετικό λιμάνι και τοποθέτηση Θανάση Παφίλη

Η εκδήλωση ξεκίνησε με έντονο συμβολισμό, καθώς στον φάρο του λιμανιού αναρτήθηκε γιγαντοπανό με τα συνθήματα «Κάτω τα χέρια από την Κούβα» και «Hasta La Victoria Siempre». Από το βήμα της συγκέντρωσης, ο Γενικός Γραμματέας του ΠΣΕ, Θανάσης Παφίλης, τόνισε τη σημασία του κοινού αγώνα των λαών της περιοχής, σημειώνοντας ότι η επιλογή των Χανίων για τη διοργάνωση της συνάντησης δεν ήταν τυχαία. Ο κ. Παφίλης υπογράμμισε ότι η Κρήτη δεν ταυτίζεται με την αμερικανική βάση της Σούδας ούτε αποτελεί «αναψυκτήριο των αεροπλανοφόρων», αλλά είναι ένας τόπος συνδεδεμένος με ιστορικές πράξεις αντίστασης και αγώνων. Αναφέρθηκε μάλιστα σε πρόσφατες κινητοποιήσεις, περιγράφοντας τις συγκλονιστικές σκηνές με μαθητές που κρεμούσαν τις σχολικές τσάντες τους στα σύρματα απέναντι από τα αμερικανικά πολεμικά αεροπλάνα στη Σούδα, ως απόδοση τιμής στα θύματα του Ιράν και της Παλαιστίνης.

Σχετικά με τις προοπτικές του κινήματος, ο κ. Παφίλης δήλωσε χαρακτηριστικά:

«Θα τα καταφέρουμε με τον αγώνα του ελληνικού λαού και των λαών όλης της γειτονιάς μας που δεν έχουν τίποτα να χωρίσουν αλλά αντίθετα έχουν να κερδίσουν έναν κόσμο απαλλαγμένο από τους ληστρικούς πολέμους, την κοινωνική καταπίεση, τις σφαγές και την προσφυγιά».

Τόνισε επίσης ότι:

«Η Κρήτη δεν είναι η αμερικάνικη βάση της Σούδας. Δεν είναι το αναψυκτήριο των αεροπλανοφόρων που σκορπίζουν τον θάνατο. Η Κρήτη είναι γεμάτη απ’ άκρη σ’ άκρη με πράξεις μεγαλείου και αντίστασης, με αγώνες, με λεβεντιά, με υπερηφάνεια. Η Κρήτη είναι οι απλοί άνθρωποι του μόχθου που δε θέλουν με κανέναν τρόπο τη συμμετοχή και την εμπλοκή της χώρας μας στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους και τις γενοκτονίες. Είναι το κίνημα ειρήνης του νησιού. Οι χιλιάδες αγωνιστές και αγωνίστριες που μας κάνουν υπερήφανους με τη δράση τους. Είναι οι μαζικές διαδηλώσεις. Όπως η πρόσφατη στη βάση της Σούδας και οι συγκλονιστικές σκηνές με τα μικρά Κρητικόπουλα προς τιμήν των σκοτωμένων παιδιών του Ιράν και της Παλαιστίνης να κρεμούν τις σχολικές τσάντες τους στα σύρματα απέναντι από τα βομβαρδιστικά αεροπλάνα των Αμερικανών. Εικόνες που ταξίδεψαν σε όλο τον κόσμο. Δεν θα τους προσκυνήσουμε ποτέ. Και το ξέρουν και μας φοβούνται».

«Η φωνή μας, όπως και άλλων, όλων των ανθρώπων καλής θέλησης, ενώνεται με την κραυγή εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο που καταγγέλλουν τη βάρβαρη επιθετική πολιτική των ΗΠΑ που θέλει να υποτάξει τον κουβανικό λαό για το παράδειγμα αξιοπρέπειας και αντίστασης που εκπέμπει. Δεν θα τα καταφέρουν», είπε, εκφράζοντας αλληλεγγύη στον κουβανικό λαό. «Θα παλέψουμε όλοι με νύχια και με δόντια. Καταδικάζουμε τον πολύχρονο αποκλεισμό των ΗΠΑ κατά της Κούβας και του λαού της, τις επικίνδυνες απειλές ακόμα και για στρατιωτική επέμβαση», σημείωσε.

«Η πολιτική της ελληνικής κυβέρνησης είναι επικίνδυνη!», τόνισε ο Θ. Παφίλης, προσθέτοντας ότι «για τα κέρδη μιας χούφτας καπιταλιστών μας μπλέκει σε θανάσιμα γεωπολιτικά παιχνίδια. Σε συμμαχίες με κράτη-δολοφόνους όπως το Ισραήλ, σε γκανγκστερικές επιθέσεις απέναντι στους άλλους λαούς, όπως η επίθεση ΗΠΑ –  Ισραήλ στο Ιράν. Είναι μέχρι τα μπούνια στον πόλεμο και έχουν το θράσος η κυβέρνηση και άλλοι να λένε ότι η Ελλάδα είναι μια ασφαλής και ειρηνική χώρα, με 13 αμερικάνικες βάσεις, με 7 και παραπάνω αποστολές εκτός συνόρων, συμμετέχοντας σε ό,τι τους ζητούν οι δολοφόνοι των λαών».

«Ο λαός δεν πρέπει να σιωπήσει μαζικά. Όλοι μαζί να απαιτήσουμε την απεμπλοκή της χώρας μας από τα αιματηρά παιχνίδια των ιμπεριαλιστών», υπογράμμισε ο Θ. Παφίλης και απάντησε σε όσους λίγους ισχυρίζονται ότι οι αντιπολεμικές κινητοποιήσεις σπέρνουν φόβο και αποθαρρύνουν τον τουρίστα: «Εμείς εδώ στο λιμάνι των Χανίων σήμερα δεν είδαμε τέτοιο πράγμα. Ίσα-ίσα που ο χανιώτικος λαός μας υποδέχθηκε με αγάπη, καλωσόρισε θερμά τους εκπροσώπους των κινημάτων ειρήνης», είπε και αναρωτήθηκε πόσο καθησυχαστική είναι η εικόνα που βλέπει κάποιος στο αεροδρόμιο των Χανίων με τα παρατεταγμένα πολεμικά αεροσκάφη και τις συστοιχίες των «Patriot» να είναι έτοιμες σε πλήρη ετοιμότητα;

Υπογράμμισε ότι «η ελληνική αστική τάξη θέλει να κατοχυρώσει και να διεκδικήσει μεγαλύτερο μερτικό από την ιμπεριαλιστική λεία σε έναν κόσμο που φλέγεται, για αυτό η κυβέρνηση δηλώνει παρούσα σε όλες τις συγκρούσεις. Οι ληστές στον πόλεμο δεν βλέπουν καταστροφή, αλλά ευκαιρία για κέρδη. Αυτός είναι ο πατριωτισμός τους. Γνήσιος πατριωτισμός είναι να αγωνίζεται κανείς για την προκοπή και την ευτυχία του λαού και τα λεφτά που βγαίνουν από τη δουλειά των εκατομμυρίων βιοπαλαιστών να πηγαίνουν για τις ανάγκες τους και όχι για πολεμικές δαπάνες του ΝΑΤΟ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο λαός μας ήδη πληρώνει με οικονομική αιμορραγία» και πρόσθεσε ότι «στον αγώνα ενάντια στην πολιτική της εμπλοκής, στη σύγκρουση με το σύστημα της εκμετάλλευσης και του πολέμου, διαμορφώνονται σήμερα και οι προϋποθέσεις για πραγματική διέξοδο προς όφελος του λαού και όλων των λαών. Υπάρχει, μπορεί να είναι δύσκολα, είναι ρεαλιστική. Όχι με την αναμονή να έρθουν ξανά πάλι οι σωτήρες με νέα φορεσιά, να καπηλευθούν συνθήματα, να παίξουν με την αγωνία του λαού μας και τελικά να δώσουν τα πάντα στα μεγάλα αφεντικά και ψεύτικες υποσχέσεις στον εργαζόμενο λαό όπως έγινε στο παρελθόν».

«Για να βρεθεί ο λαός στο προσκήνιο, με τη δική του εξουσία, να γίνει πρωταγωνιστής, να κάνει κουμάντο τον πλούτο που του ανήκει. Να χτίσει έναν κόσμο ειρήνης και προκοπής για τις γενιές που έρχονται. Παλεύουμε για την ειρήνη με όλα τα μέσα», τόνισε ο Θ. Παφίλης, υπογραμμίζοντας ότι «αν δεν καταστρέψεις αυτούς που φέρνουν τους πολέμους και ο πόλεμος είναι συνυφασμένος με τον καπιταλισμό, δεν πρόκειται ποτέ να πετύχει η σταθερή ειρήνη. Αυτό το έχει αποδείξει η ιστορία. Επομένως, έχουμε και μια ιερή υποχρέωση. Να παραδώσουμε έναν κόσμο καλύτερο. Να μην επιτρέψουμε να ζήσει η ανθρωπότητα τον όλεθρο».

«Γι’ αυτό λέμε “στον ιμπεριαλισμό καμιά υποταγή, η μόνη υπερδύναμη είναι οι λαοί”», σημείωσε, ξεκαθαρίζοντας πως «εμείς έχουμε το δίκιο. Αυτοί υπηρετούν το άδικο. Εμείς παλεύουμε για τη ζωή. Αυτοί σκορπούν το θάνατο. Κυριολεκτικά. Αλλά, όπως λέει και ο ποιητής “σαν ξυπνήσει μονομιάς, θα έρθει ανάποδα ο ντουνιάς”. Όλοι μαζί, λοιπόν. Στον αγώνα, κατά του πολέμου, όλοι μαζί, ώστε να βοηθήσουμε να ξυπνήσει ο λαός, για να έρθει ανάποδα ο ντουνιάς, να κυβερνήσει, να πάρει την οικονομία στα χέρια του αυτός που παράγει τον πλούτο και να σταματήσει τους πολέμους των ιμπεριαλιστών, που δολοφονούν εκατομμύρια, είτε από την πείνα και τη δυστυχία σε καιρό ονομαζόμενης ειρήνης, είτε με τον πόλεμο, στην περιοχή μας».

H διεθνιστική αλληλεγγύη το όπλο των λαών!

Η διεθνιστική αλληλεγγύη είναι το όπλο των λαών, τόνισαν στις παρεμβάσεις τους οι εκπρόσωποι των κινημάτων ειρήνης Μέσης Ανατολής, διαμηνύοντας ότι οι λαοί στο τέλος θα είναι νικητές και αυτοί που θα καθορίσουν τις εξελίξεις.

Ο Τζαμσίντ Αχμάντι, εκπρόσωπος του κινήματος ειρήνης του Ιράν, σημείωσε ότι «αυτό που συνέβη στο Ιράν τις τελευταίες 40 μέρες των συνεχιζόμενων βομβαρδισμών είναι μια βάρβαρη και απρόκλητη πράξη δολοφονικής επίθεσης από τον αμερικανικό ιμπεριαλισμό και το εγκληματικό Ισραήλ. Οι ΗΠΑ θέλουν να αλλάξουν το γεγονός ότι χάνουν την ηγεμονία στον κόσμο. Την ίδια στιγμή το Ισραήλ θέλει να αλλάξει τον γεωπολιτικό χάρτη της Μέσης Ανατολής, για αυτό γίνεται ο πόλεμος. Όμως ο λαός του Ιράν δεν το έβαλε κάτω, αντιστάθηκε. Αυτό πρέπει να κάνουν όλοι οι λαοί». Κάλεσε σε αγώνα και ένταση της αλληλεγγύης στους λαούς της Παλαιστίνης, του Λιβάνου, της Βενεζουέλας, της Κούβας.

Ο Φουάντ Αλμάλικ, εκπρόσωπος του κινήματος ειρήνης του Λιβάνου, ευχαρίστησε για την αλληλεγγύη στον λαό του Λιβάνου, σημειώνοντας πως δεν είναι η πρώτη φορά που βιώνει ο Λίβανος την εγκληματική και δολοφονική πολιτική του Ισραήλ. «Ο λαός μας δεν έπαψε ποτέ να παλεύει για την εδαφική του ακεραιότητα και την ανεξαρτησία της χώρας μας», είπε και αναφέρθηκε στους πάνω από 3.500 νεκρούς, τους 10.000 τραυματίες, τους περίπου ένα εκατομμύριο εσωτερικούς πρόσφυγες και τις τεράστιες υλικές ζημιές σε βασικές υποδομές της χώρας από τις τελευταίες επιθέσεις. «Απαιτούμε την άμεση συνολική και άνευ όρων κατάπαυση του πυρός. Πλήρη αποχώρηση του ισραηλινού στρατού από όλα τα εδάφη του Λιβάνου μέχρι τα διεθνή σύνορα. Απελευθέρωση όλων των κρατουμένων. Εγγύηση ασφαλούς και αξιοπρεπούς επιστροφής των εκτοπισμένων στα χωριά τους. Έναρξη μίας ολοκληρωμένης διαδικασίας για την ανοικοδόμηση των κατεστραμμένων περιοχών και την πλήρη αποζημίωση των πληγέντων. Ζήτω η αλληλεγγύη των λαών. Ζήτω η αντίσταση του κουβανέζικου λαού κατά την επίθεση των ΗΠΑ και των ιμπεριαλιστών. Τιμή και δόξα στον αγώνα των λαών», ανέφερε.

Ο Ακέλ Τακάζ, εκπρόσωπος του κινήματος ειρήνης της Παλαιστίνης, αναφέρθηκε στην πολύχρονη κατοχή που βιώνει η Παλαιστίνη, σημειώνοντας ότι «το πιο σημαντικό και το πιο επικίνδυνο είναι ότι η Παλαιστίνη βρίσκεται υπό γενοκτονία εδώ και 3 χρόνια. Πάνω από 75.000 Παλαιστίνιοι στη Γάζα έχασαν τις ζωές τους», είπε. προσθέτοντας πως «η κατάσταση είναι δραματική αλλά ο Παλαιστινιακός λαός θα συνεχίσει αυτόν τον αγώνα, δεν θα σταματήσει, δεν θα τα βάλει κάτω. Ο Παλαιστινιακός λαός ξέρει ότι δεν είναι μόνος». Ευχαρίστησε τον ελληνικό λαό που σε όλα αυτά τα χρόνια είναι στο πλευρό τους λαού της Παλαιστίνης «γιατί ξέρουμε ότι οι λαοί δεν έχουν να μοιράσουν τίποτα. Η ελευθερία για την Παλαιστίνη είναι όρος για την ειρήνη στη Μέση Ανατολή. Ούτε ο ισραηλινός λαός δεν έχει συμφέροντα από αυτό τον πόλεμο. Γιατί και αυτοί πληρώνουν και το μέλλον τους είναι αβέβαιο με αυτή την πολιτική της κυβέρνησής τους. Σας ευχαριστώ ξανά και ελπίζουμε ότι θα βρεθούμε μία μέρα στην ελεύθερη Παλαιστίνης να σφίξουμε τα χέρια μας».

Η Άιντα Τούμα, εκπρόσωπος του κινήματος ειρήνης του Ισραήλ, μετέφερε «τις φωνές αυτών που μάχονται εναντίον της κατοχής, εναντίον των πολέμων και εναντίον του φασισμού στο Ισραήλ, εναντίον της γενοκτονίας στην Παλαιστίνη. Συνεχίζουμε να αντιστεκόμαστε ενάντια στον πόλεμο και την τρομοκρατία των αποίκων στην Δυτική Όχθη. Είμαστε εναντίον του ισραηλο-αμερικανικού πολέμου εναντίον του Λιβάνου και του Ιράν». Σημείωσε ότι «οι δυτικές κυβερνήσεις σιωπούν και είναι συνένοχοι σε όλα τα εγκλήματα εναντίον του Παλαιστινιακού λαού. Κανένα κράτος συμπεριλαμβανομένου και του Ισραήλ δεν έχει το δικαίωμα να κάνει επιθετικούς πολέμους σε λαούς ή να συνεχίσει την πολιτική της κατοχής. Η φασιστική ισραηλινή κυβέρνηση στρέφεται και εναντίον του λαού του Ισραήλ με αυτή την επιθετική πολιτική». «Παρά τις διώξεις και τις επιθέσεις που δεχόμαστε, θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας», τόνισε και πρόσθεσε ότι «είμαστε περήφανοι για τον αγώνα σας και την αλληλεγγύη σας. Ο αγώνας σας είναι και δικός μας αγώνας για την ελευθερία όλων των λαών».

Την εκδήλωση πλαισίωσαν με τα υπέροχα τραγούδια τους η Ελισάβετ Βερούλη και το εξαιρετικό σχήμα “ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ” με τους Μυρτώ Αλεβίζου, Αγγελική Βασιλάκη, Παναγιώτη Βυντινή,  Κώστα Καλύβα, Μαρία Κατσακιώρη, Δημήτρη Φίτσο.