Bloomberg: Οπισθοχώρηση στην απαγόρευση μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου – Ελληνικές πιέσεις για κατάργηση της διάταξης

Κανένα σχόλιο

Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρόκειται να αμβλύνει το πακέτο κυρώσεων στις εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου μετά από ένα Σαββατοκύριακο παρασκηνιακής διαμάχης και πιέσεων, αν και αναμένεται να διατηρήσει μια βασική διάταξη για τη ναυτιλία που θα εμποδίσει την ικανότητα της Μόσχας να εξάγει αργό πετρέλαιο.

Το μπλοκ, σύμφωνα με δημοσίευμα το Bloomberg, θα καταργήσει την προτεινόμενη απαγόρευση των πλοίων ιδιοκτησίας της ΕΕ που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο σε τρίτες χώρες. Ωστόσο φαίνεται πως μια απαγόρευση ασφάλισης παραμένει στα σκαριά και θα εξακολουθούσε να αποτελεί σημαντικό εμπόδιο στις εξαγωγές.

Η Ελλάδα, η οικονομία της οποίας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη ναυτιλία, ήταν μεταξύ των κρατών μελών που πίεσαν να αφαιρεθεί η διάταξη για τις εξαγωγές σε τρίτες χώρες από το έκτο πακέτο κυρώσεων της ΕΕ για τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Η έλλειψη ενιαίας θέσης μεταξύ των εθνών της Ομάδας των Επτά ήταν κεντρικό στοιχείο για την απόρριψη της πρότασης.

"Sponsored links"

Το μέτρο, εάν εφαρμοζόταν, θα μείωνε περαιτέρω τις εξαγωγές της Μόσχας – μια ζωτικής σημασίας πηγή σκληρού νομίσματος – ειδικά δεδομένου ότι οι Έλληνες κατέχουν περισσότερο από το ένα τέταρτο των πετρελαιοφόρων παγκοσμίως ως προς τη χωρητικότητα.

Ωστόσο, οι τρέχουσες προτάσεις θα κάνουν τη ζωή πολύ πιο δύσκολη για τη Μόσχα, με την προϋπόθεση ότι θα υιοθετηθούν, όπως εκτιμά το Bloomberg. Η απαγόρευση παροχής ασφάλισης θα κάλυπτε τη συντριπτική πλειοψηφία του παγκόσμιου στόλου πετρελαιοφόρων που επιδιώκει να μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο.

Οι εταιρείες δεξαμενόπλοιων ασφαλίζουν τα πλοία τους συλλογικά έναντι κινδύνων, συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοκηλίδων. Μέσω μιας γενικής οργάνωσης που ονομάζεται International Group of P&I Clubs στο Λονδίνο, οι ιδιοκτήτες πλοίων αγοράζουν συλλογικά κάλυψη από 80 αντασφαλιστές.

Ως εκ τούτου, μια απαγόρευση ασφάλισης θα καθιστούσε σχεδόν αδύνατη την απόκτηση τέτοιας κάλυψης δεδομένου του αριθμού των αντασφαλιστών που είναι Ευρωπαίοι, σύμφωνα με έναν ανώτερο κορυφαίο ασφαλιστή που εμπλέκεται άμεσα στο εμπόριο.

Οι χώρες της ΕΕ εξακολουθούν να συζητούν το έκτο πακέτο αυτή την εβδομάδα, με διπλωμάτες να προσπαθούν να ξεπεράσουν τις αντιρρήσεις της Ουγγαρίας για την προτεινόμενη απαγόρευση του ρωσικού πετρελαίου. Δεν κατάφεραν να καταλήξουν σε συμφωνία το Σαββατοκύριακο.

Στην πρώτη της πρόταση, η ΕΕ είχε σχεδιάσει να απαγορεύσει τις μεταφορές, μεταξύ αυτών και των μεταφορών από πλοίο σε πλοίο, σε τρίτες χώρες αργού πετρελαίου και προϊόντων πετρελαίου που προέρχονται από τη Ρωσία ή έχουν εξαχθεί από τη Ρωσία.

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live