Μπορεί αυτές τις ημέρες να έχουν δημιουργηθεί τεράστιες αντιδράσεις για τις προσπάθειες ομάδας βετεράνων αλεξιπτωτιστών από τη Γερμανία να ξαναστήσουν το “Γερμανικό Πουλί”, όμως συμπαραστάτης τους σε αυτή την προσπάθεια φαίνεται ότι είναι και το ίδιο το Υπουργείο Πολιτισμού και Παιδείας της Ελλάδος!
Η δραστηριότητα «Το ‘‘Γερμανικό Πουλί’’ στα Χανιά της Κρήτης» της θεματικής ενότητας «Προληπτική συντήρηση: μια ασπίδα για την προστασία των μνημείων» δημιουργήθηκε και ψηφιοποιήθηκε το 2015 για την Πράξη με κωδικό MIS 339815 «Επικαιροποίηση και ψηφιοποίηση πολιτιστικού εκπαιδευτικού υλικού για την ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας», που υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.
Η δραστηριότητα καλεί τα παιδιά να κατανοήσουν τη σημασία της προληπτικής συντήρησης των μνημείων. Ποιο είναι το μνημείο που καλούμαστε να αγαπήσουμε και να συντηρήσουμε; Μα το “Γερμανικό Πουλί”.
Γράφει στην εισαγωγή του το κείμενο της δραστηριότητας:
“Μια αληθινή ιστορία για ένα μνημείο που δεν αγαπήθηκε απ’ όλους. Μια ιστορία για την οποία μάθαμε πολλά μέσα από λιγές προσωπικές μαρτυρίες και κάποιες γνώμες σε τοπικές εφημερίδες και προσωπικά ιστολόγια (blogs). Μια ιστορία που γι’ αυτούς ακριβώς τους λόγους προσφέρεται ιδανικά ως αφορμή για ένα παιχνίδι ρόλων αλλά και για προβληματισμό πάνω στις αξίες που μεταφέρουν τα μνημεία και τις ευθύνες όλων για τη διατήρησή τους.”
Μέσα από ένα ιστορικό της κατασκευής του Γερμανικού Πουλιού καλούνται τα παιδιά να επιλέξουν αν θα πρέπει να μείνει ή να καταστραφεί το “Γερμανικό Πουλί”. Όμως, είναι ξεκάθαρο από τον τρόπο της παρουσίασης ότι οι δημιουργοί της άσκησης τάσσονται υπέρ της διατήρησης του Γερμανικού Πουλιού και με τον τρόπο τους κατευθύνουν τα παιδιά να επιλέξουν και αυτοί, μέσω μίας “διαδικασίας διαλόγου” το σωστό, δηλαδή, τη διατήρηση και συντήρηση του Γερμανικού Πουλιού.
Να σημειώσουμε ότι τον συντονισμό του έργου είχε η Δρ. Αρχαιολογίας Μαρία Λαγογιάννη.
Δείτε πατώντας ΕΔΩ αναλυτικά την εκπαιδευτική δραστηριότητα.
Την ίδια στιγμή που το Υπουργείο Παιδείας δίνει τέτοια βαρύτητα στην εκπαίδευση των παιδιών για τη σημασία της αναστήλωση του ναζιστικού μνημείου του “Γερμανικού Πουλιού”, οι αρχές αδιαφορούν παντελώς στα καλέσματα πολιτών για αναστήλωση ενός άλλου ιστορικού μνημείου, του κρητικού λαού, όχι των στρατιωτών του ναζιστικού στρατού, του “Άγαλματος της Ελευθερίας” που γκρέμισε η Χούντα.
Διαβάστε επίσης:
– Σύλλογοι Γερμανών Αλεξιπτωτιστών θέλουν να ξαναστήσουν το “Γερμανικό Πουλί” στο Μάλεμε
– Μία παρατήρηση σχετικά με αυτό το “Ιδιαίτερο Φαινόμενο της Κρήτης”
– Γιατί στήθηκε και πώς γκρέμιστηκε το “Γερμανικό Πουλί” για τη Μάχη της Κρήτης | Φωτός
– Τι γυρεύει η «Ένωση Γερμανών Αλεξιπτωτιστών» στην… Κάνδανο και τα Φλώρια;